راهنمای خرید و انتخاب بهترین هدست گیمینگ

راهنمای خرید هدست گیمینگ و بهترین هدفون برای گیم

اگر به بازی علاقه‌مندید، حتماً با اعتراض اطرافیان خود در مورد سروصداهای زیاد گیم‌ها روبرو شده‌اید. شاید هم تا کنون هدست یا هدفون مناسب خود را تهیه کرده‌اید تا احیاناً مزاحمتی ایجاد نکنید. اما واقعیت این است که اگر هدست شما اصطلاحاً به‌دردنخور باشد، لذت کافی را از بازی نخواهید برد. از سوی دیگر، اگر بهترین تاکتیک‌ها را با هم‌بازی‌هایتان اجرا کنید، ولی میکروفون خوبی نداشته باشید، وقت خود را تلف کرده‌اید.

 

از آنجا که هدست نقشی اساسی در لذت بردن از بازی دارد، در این راهنمای خرید هدفون گیمینگ شما را با هرآنچه که باید در هنگام خرید بدانید، آشنا می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با وجود حضور محصولات شرکت‌های مختلف در بازار بهترین هدست برای گیم را انتخاب کنید، تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

 

ویژگی‌های هدست و هدفون گیمینگ حرفه‌ای

بازی پر از هیجان است و برای لذت بردن از این هیجان یقیناً به بهترین هدست گیمینگ نیاز دارید. اما ویژگی‌های بهترین هدست چیست؟ در این بخش از راهنمای خرید هدست برای گیم شما را ویژگی‌های یک محصول عالی آشنا می‌کنیم.

 

کیفیت صدا

آشکار است که هدستی مطلوب است که صدا را با کیفیت منتقل کند. هرچند که این ویژگی تا اندازه زیادی به سلیقه شخصی کاربران بستگی دارد، اما چند عامل در تعیین محصول بهتر اثرگذارند. برای مثال می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

 

  • استریو یا صدای فراگیر (Surround Sound)

اگر به صدای فراگیر علاقه داشته باشید، انتخاب‌هایتان تا اندازه‌ای محدود می‌شود. پس باید بدانید که آیا کانال‌های 5.1 یا 7.1 برای تجربه بازی شما اهمیت زیادی دارند یا خیر. در صورتی که تمایل زیادی به بازی‌های FPS ندارید، احتمالاً یک هدست استریو یا نهایتاً 5.1 گزینه مطلوبی برای شما باشد. ولی اگر کیفیت صدا تفاوت قابل توجهی در تجربه کاربری شما ایجاد می‌کند (مثلاً در بازی‌هایی مثل Overwatch و Battlefield)، هدست‌های 7.1 گزینه بهتری خواهند بود.

 

  • میکسر یا داک (DAC)

در صورتی که می‌خواهید بهترین تجربه را از فراز و فرودهای بازی‌ها داشته باشید یا با انواع مختلفی از منابع صوتی سروکار دارید، بهترین هدست برای گیم شما یک محصول همراه با میکسر است. اگر هم به صداهای با هماندهی بالا (های فیدلتی، high fidelity) اهمیت خاصی می‌دهید، یک داک یا مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) بیرونی می‌تواند بازی را تا حد زیادی برایتان طبیعی‌تر جلوه دهد.

 

قابلیت اتصال

در هیچ راهنمای خرید هدفون گیمینگی نمی‌توان قابلیت اتصال را نادیده گرفت. هر گیمری لازم است به روش اتصال هدست به سیستم خود اهمیت دهد. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که تنها یک دسته گوش‌پوش زیبا خریده باشد. در بخش بعدی این موضوع را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

 

راحتی هدست

در کنار کیفیت کلی صدا، احتمالاً این مهم‌ترین ویژگی مورد توجه هر خریداری است. در واقع، وقتی که نتوانید هدست را روی گوش‌ها و سر خود تحمل کنید، هیچ کدام از سایر ویژگی‌های آن اهمیتی نخواهند داشت.

 

  • هدبند

بهترین هدست برای گیم محصولی است که هدبند مناسبی داشته باشد. بسیاری از هدبندها قابل تنظیم هستند و برای اغلب کاربران مناسب‌اند. با وجود این، کسانی که سر کوچک‌تری دارند (مانند کودکان)، شاید در مواردی با مشکل مواجه شوند. در این حالات، یک هدبند کشی منعطف (elastic strap headband) گزینه مطلوبی است. این هدبندها برای بسیاری از افراد و حتی کودکان مناسب‌اند.

 

  • گوشگیرها (Earcups)

گوشگیرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. این محصولات می‌توانند پارچه‌ای یا چرمی باشند و انتخاب هرکدام از آن‌ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. با این حال، باید گفت که محصولات پارچه‌ای معمولاً راه تنفس بیشتری را برای گوش باقی می‌گذارند، در حالی که محصولات چرم خراش برنمی‌دارند و تمیز کردنشان آسان‌تر است.
 

راهنمای خرید هدفون گیمینگ


بیشتر بخوانید: راهنما خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ و مناسب گیم


راهنمای خرید هدست گیمینگ باسیم و بی‌سیم

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، انواع قابلیت اتصال نقش زیادی در انتخاب بهترین هدست گیمینگ دارند. از آنجا که هردو اتصال باسیم و بی‌سیم مزایا و معایب خود را دارند، در این بخش از راهنمای خرید هدفون گیمینگ بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

 

در اتصال باسیم از کابل برای متصل کردن هدفون یا هدست به منبع صدا استفاده می‌شود. این نوع اتصال مزایای زیادی دارد که می‌توانیم، برای مثال، به موارد پایین اشاره کنیم:

 

  • قیمت ارزان

اگر قیمت هدست‌های باسیم را با هدست‌های بی‌سیم مقایسه کنیم، می‌بینیم که محصولاتی ارزان‌تر هستند. این هدست‌ها معمولاً امکانات بیشتری هم دارند که آن‌ها را به محصولاتی مقرون به صرفه‌تر تبدیل می‌کند.

 

  • تنوع و گزینه‌های بیشتر برای انتخاب

در هر سطحی که باشید، بازار هدست‌های باسیم انتخاب‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مارک هدفون را در این مطلب بخوانید.
 

راهنمای خرید هدست برای گیم

 

  • نگران شارژ مجدد یا باتری‌ها نیستید
  • استفاده آسان

لازم نیست نگران اتصال از طریق بلوتوث به کنسول بازی یا کامپیوتر خود باشید. بنابراین، استفاده از هدست‌های باسیم بسیار آسان‌تر است.

 

اما این نوع هدست یا هدفون معایب خود را نیز دارند که برای مثال می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

 

  • به راحتی آسیب‌پذیرند

کابل‌های این نوع هدست همواره در معرض آسیب هستند و با گذشت زمان کارایی خود را از دست می‌دهند.

 

  • ایجاد محدودیت حرکت

کابل‌ها یا وایرها مانعی در برابر حرکت آزادانه شما هستند.

 

در مقابل این محصولات هدست‌های با اتصال بی‌سیم قرار دارند که از هیچ کابل یا وایری استفاده نمی‌کنند. این هدست‌ها از تکنولوژی بلوتوث یا USB بی‌سیم برای اتصال به دستگاه بهره می‌گیرند و تعدادی از آن‌‎ها در فهرست بهترین هدست برای گیم قرار می‌گیرند. هدست‌های بی‌سیم نیز مزایای خاص خود را دارند که در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • محدودیت حرکت کمتر

تا زمانی که در محدوده هدست گیمینگ بی‌سیم خود باشید، می‌توانید در هر موقعیتی که دوست دارید، قرار بگیرید.

 

  • انتخابی آینده‌نگرانه و سازگاری بهتر با انواع پلتفرم‌ها

اپل با حذف هدفون‌های 3.5 میلی‌متری در سال 2016 ترند جدیدی را آغاز کرد که احتمالاً بر جهان کنسول‌ها نیز تأثیرگذار خواهد بود. البته تا کنون شاهد این تحول در جهان کنسول‌ها نبوده‌ایم، اما چه کسی می‌داند که در نسل بعدی کنسول‌ها نیز چنین اتفاقی نخواهد افتاد!

 

  • طول عمر باتری ارتقا یافته

در سال‌های اخیر، طول عمر باتری هدست‌های بی‌سیم تا اندازه زیادی بهبود یافته است. البته این نکته بیشتر در مورد محصولات گران‌قیمت‌تر صحیح است.

 

اما هدست‌های بی‌سیم معایب خاص خود را نیز دارند. برای مثال:

 

  • نیاز به شارژ مجدد دارند.
  • قیمت گران‌تری در مقایسه با هدست‌های باسیم دارند.

 

معرفی بهترین مدل‌های هدست گیمینگ بازار

اکنون که با ویژگی‌های مختلف هدست‌ها آشنا شدید، وقت آن است که بهترین محصولات موجود در بازار را هم بشناسید. بنابراین، در این بخش از راهنمای خرید هدفون گیمینگ شما را با برترین‌های بازار آشنا می‌کنیم.

 

هدست SteelSeries Arctis 7P/7X

این محصول یک پکیج کامل و در مجموع، بهترین هدست برای گیم است که کیفیت صدای عالی، عملکرد بی‌سیم پایداری، طراحی جذاب و قیمتی مطلوب دارد. همچنین، به کمک دانگل USB-C و آداپتور USB-A آن می‌توانید SteelSeries Arctis 7P/7X را به صورت بی‌سیم به هر سیستمی متصل کنید.
 

 هدست گیمینگ مدل SteelSeries Arctis 7P/7X

ظاهر زیبای این محصول آن را به هدست گیمینگی تبدیل می‌کند که دوست دارید تا از آن به عنوان یک همراه روزانه هم استفاده کنید. این محصول، همچنین، به دلیل هدبند منعطف خود، حس راحتی فوق‌العاده‌ای را به کاربر انتقال می‌دهد.  در نهایت طول عمر باتری 24 ساعته و سایر گزینه‌های شخصی‌سازی آن، SteelSeries Arctis 7P/7X را به یکی از انواع بهترین هدست گیمینگ موجود در بازار تبدیل می‌کنند.

 

هدست Razer Blackshark V2

محصول دیگری که در این راهنمای خرید هدست گیمینگ باید معرفی کنیم، ریزور Blackshark V2 است. می‌توانیم بگوییم که این هدست بهترین محصولی است که برند Razer در تاریخ فعالیت خود تولید کرده است. این هدست کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را برای بازی و موزیک دارد که دلیل آن را می‌توان به ویژه پروفایل THX نوآورانه آن دانست.

 

برخلاف تعدادی از هدست‌های حجیم‌تر ریزر، Blackshark V2 حس بسیار راحتی را انتقال می‌دهد. البته فیت کردن آن می‌تواند مقداری دشوار باشد و کار کردن با نرم‌افزار Razer گاهی اوقات سخت است. اما Razer Blackshark V2 کماکان یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شمار می‌آید.

 

هدست Logitech G Pro X

محصول دیگری که در این راهنمای خرید هدفون گیمینگ معرفی می‌کنیم، هدست Logitech G Pro X است. این هدست عملکردی فوق‌العاده و قیمتی مقرون به صرفه دارد. علاوه بر این، طراحی مشکی و چشم‌نواز، هدبند منعطف، فوم‌های واقعاً راحت و گوش‌گیرهای چرمی این محصول را از رقبایش کاملاً متمایز می‌سازند. شاید انتقال احساس راحتی نتواند تنها دلیل پیشنهاد دادن یک محصول باشد، اما این یکی از گزینه‌های بسیار مهم به شمار می‌آید. اگر نتوانید هدستی را بیش از چند دقیقه استفاده کنید، احتمالاً وسیله مفیدی را خریداری نکرده‌اید.
 

هدست گیمینگ مدل Logitech G Pro X

 

هدست SteelSeries Arctis Pro + GameDAC

یکی دیگر از محصولاتی که باید به عنوان بهترین هدست برای گیم شناخته شود، هدست SteelSeries Arctis Pro + GameDAC است. این محصول کیفیت صدای ایده‌آلی را به طراحی چشم‌نواز Arctis می‌افزاید. همان‌طور که از نام آن حدس می‌زنید، این هدست شامل یک داک یا مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC – Digital-to-Analog Converter) است که امکان انتقال صدای با کیفیت بالا را پدید می‌آورد. این GameDAC گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی هم دارد و امکان افزایش کیفیت صدا را پدید می‌آورد.

 

هدست HyperX Cloud Stinger

این محصولی اقتصادی در راهنمای خرید هدست گیمینگ ماست و اثبات می‌کند که داشتن بودجه کمتر به معنی قربانی کردن کیفیت و راحتی نیست. فریم نرم و گوشگیرهای راحت Stinger آن را به یکی از بهترین و ارزان‌ترین هدست‌های گیمینگ تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، کنترل‌های سهل الاستفاده و میکروفون‌های قدرتمند این محصول در متمایز کردن آن سهم قابل توجهی دارند.

 

هدست HyperX Cloud Stinger کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را نسبت به قیمت آن ارائه می‌دهد. قیمت Stinger در بازارهای خارجی تنها 50 دلار است و کیفیت ساخت و صدای آن ارزش خریدش را بسیار افزایش می‌دهد. البته اگر قصد استفاده از مدل بی‌سیم این محصول را داشته باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هدست گیمینگ مدل SteelSeries Arctis Pro + GameDAC

 

هدست Corsair Virtuoso RGB Wireless XT

این یکی از بهترین محصولاتی است که کرسیر در طول تاریخ خود تولید کرده است و باید در هر راهنمای خرید هدفون گیمینگی معرفی شود. این هدست نه تنها روی گوش و سر بسیار راحت می‌نشیند، بلکه کیفیت صدای ایده‌آلی نیز دارد. می‌توانید به کمک کامپیوتر و پلی‌استیشن خود از این هدست به صورت بی‌سیم استفاده کنید، اما برای موبایل، پلیرهای صوتی و تلویزیون‌های هوشمند به اتصال از طریق بلوتوث نیاز پیدا خواهید کرد.

 

کاربران Corsair Virtuose RGB Wireless XT می‌توانند از کابل صدا استفاده کنند و آن را به سویچ، کنترلر ایکس باکس یا سیستم‌های قدیمی‌تر نیز متصل کنند. در واقع، این محصولی است که می‌تواند امکان‌های زیادی را پیش روی شما بگشاید.

 

هدست Xbox Wireless Headset

این هدست دقیقاً همان چیزی است که از اسم آن می‌توانید حدس بزنید: یک هدست بی‌سیم که عملکردی فوق‌العاده با کنسول‌های ایکس باکس دارد. مهم نیست که آیا Xbox Series X دارید یا Xbox Series S، Xbox One یا غیره، Xbox Wireless Headset می‌تواند به سادگی تنظیم شود و صدایی ایده‌آل را انتقال دهد.

 

علاوه بر این، هدست بی‌سیم ایکس باکس از بلوتوث پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید همزمان با بازی به موسیقی گوش دهید یا به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهید. اما، برخلاف تعدادی از رقبایش، این هدست اصلاً قابل استفاده با سوئیچ یا پلی‌استیشن 5 نیست. بنابراین، اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که چند کنسول بازی دارند، این محصول کارایی بالایی برایتان نخواهد داشت.
 

هدست گیمینگ مدل Xbox Wireless Headset

 

هدست Razer Kaira Pro

این هدست همراه با ایکس باکس سری ایکس معرفی شد و یکی از بهترین هدست‌های موجود در بازار است.  ریزور مدل Kaira Pro با کنسول‌های ایک باکس همخوانی دارد، اما به کمک تکنولوژی بلوتوث می‌توانید آن را به کامپیوتر و موبایل خود نیز متصل کنید. هدست Razer Kaira Pro چندان هم گران نیست و کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای، به ویژه برای ویدیو گیم‌ها، دارد.

 

جمع‌بندی (هدفون گیمینگ چی بخریم؟)

در این مطلب، در کنار معرفی ویژگی‌های بهترین هدست برای گیم، مروری بر بهترین محصولات موجود در بازار نیز داشتیم. بنابراین، اکنون می‌توانید با اطلاعات بیشتری به بازار بروید و هدست مطلوب خود را انتخاب کنید. در پایان این راهنمای خرید هدفون گیمینگ لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که علاوه بر کیفیت، راحتی و سایر موارد مورد اشاره در این مطلب، سلیقه و بودجه شما عامل اصلی در خرید هر محصولی است. پس نکات یادشده در این راهنمای خرید هدفون برای گیم را در نظر داشته باشید و آن‌ها را با سلیقه و بودجه خود مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.


نظرات کاربران

جستجو دسته‌بندی‌ها کالای‌پیشنهادی ورود/ثبت‌نام