راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

ثانیه به ثانیه در حال نزدیک شدن به فصل بهار هستیم و می‌توان بوی عید را از تکاپوی مردم و حس و حال کوچه و خیابان‌ها استشمام کرد. خرید لباس شب عید جزء جدانشدنی این روزها بوده و حس و حال دیگری به روزهای آخر سال می‌دهد. در این میان، خرید لباس شب عید برای کودکان کاری جذاب و بسیار لذت‌بخش است. اما شما می‌بایست به عنوان پدر و مادر، موارد مهمی را در زمان خرید لباس شب عید برای فرزندان خردسالتان در نظر بگیرید که ما به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خریدن لباس برای کودکان با خریدن لباس برای افراد بزرگسال بسیار متفاوت است. کودکان مانند شما نیستند و نمی‌توانید برای آن‌ها هر لباسی که مد روز باشد بخرید و بعد فکر کنید که قطعاً در آن احساس راحتی خواهند کرد و یا پوشیدن آن را تحمل می‌کنند. تحمل کودکان به اندازه بزرگسالان نیست؛ به همین علت در انتخاب لباس برای آنان، زیبایی و مجلل بودن آخرین معیار است. بنابراین پیش از این‌که به زیبایی لباس برای کودکانتان اهمیت دهید، می‌بایست به موارد دیگری که در ادامه به آن اشاره می‌شود توجه کنید.

 

لباس برای کودکان صفر تا 6 ماهه

برای کودکان خود به لباس شب عید نیاز دارید؛ حتی اگر فرزندتان تازه متولد شده و یا نوزاد باشد. با یک بار رفتن به فروشگاه‌های مربوط به لباس کودک، قطعاً از دیدن لباس‌هایی که مخصوص نوزادان است به وجد می‌آیید. از آن‌جا که در این سن پوست کودک لطیف و حساس است، می‌بایست حتما به جنس لباسی که می‌خواهید بخرید دقت کنید. لباس کودکی که به تازگی به دنیا آمده، می‌بایست حتماً نخی بوده و حساسیت‌زا نباشد. این دوران، سنی از کودک است که می‌بایست برای حفظ سلامت او لباسی با جنس مناسب خریداری کنید و طبیعتاً ناچارید برای تهیه این نوع لباس هزینه زیادی پرداخت کنید؛ بنابراین خیلی درگیر پایین بودن قیمت لباس نباشید. توجه داشته باشید که لباس نوزادان نباید دارای زیپ، دکمه یا ملزوماتی باشد که باعث اذیت شدن کودک شود. پیش از خرید لباس راحتی برای نوزاد، درز لباس را هم بررسی کنید. دکمه‌های این‌گونه البسه می‌بایست از نوع فشاری و با ظرافت باشند.

لباس کودکان صفر تا 6 ماهه می‌بایست دارای تعداد مناسبی دکمه باشد تا قادر باشید به‌آسانی آن را بر تن او پوشانده و یا دربیاورید. بهتر است لباس‌هایی بخرید که به جای پشت لباس، جلوی آن‌ها دکمه دارد. لباس نوزاد نباید چسبان باشد؛ زیرا این‌گونه لباس‌ها و یا شلوار تنگ باعث آزار نوزاد می‌شوند. یقه‌ی لباس و کشباف‌های مچ دست یا پای نوزاد نیز نباید تنگ باشند.

لباس نوزادی پسرانه و دخترانه  باید متناسب با فصل انتخاب شود. لباس گرم باعث بیماری کودک خواهد شد. طبق گفته پزشکان، لباس نوزاد می‌بایست تنها یک لایه از لباس شما بیشتر باشد. خوب است اگر زیرپوشی به نوزاند خود بپوشانید تا علاوه‌بر گرم ماندن، دکمه‌های لباس‌ رویی، باعث آزار او نشود.

بهتر است اگر کودک شما، فرزند اولتان بوده و بغل کردن او برایتان دشوار است، برای اینکه با در آغوش گرفتن او لباسش به هم نریزد، بادی یا البسه‌ای را خریداری نمائید که زیر آن‌ها دکمه‌دار باشد.

در این فصل، می‌بایست برای نوزاد خود لباس روی گرم و زیرپوش نیمه‌گرم انتخاب نمائید. علاوه‌بر این به یک پتو که موقع بیرون بردن، او را با آن بپوشانید و یک کلاه نیز نیاز دارید. در ایام نوروز هنوز هوا سرد است و باید این موارد را رعایت کنید.

شما می توانید انواع قیمت لباس نوزادی دخترانه را در سایت ایمالز بررسی کنید.

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

لباس برای کودکان 6 ماهه تا یک ساله

کودکان در این سن بسیار شیرین هستند. آن‌ها در این دوران خندیدن را آموخته و نیز یاد گرفته‌اند که خود را برای والدینشان لوس کنند. انتخاب لباس خوب و مناسب برای فرزندانتان، می‌تواند لذت از زیبایی او را دو چندان کند.

کودکان در این دوران می‌توانند شیطنت کنند؛ دست و پای خود را حرکت دهند و به‌صورت چهار دست و پا این سو و آن سو بروند. به همین علت می‌بایست برای آنان لباس راحت خریداری کنید. لباس راحت، لباسی است که به مقدار کافی گشاد بوده و کودک برای حرکت کردن در آن مشکلی نداشته‌ باشد. تلاش کنید برای اینکه کودک در لباس خود احساس راحتی کند، شلوار یا دامنی که برایش می‌خرید به جای کمر و دکمه، کش‌دار باشد. کودکان در این دوران شروع به غذا خوردن می‌کنند و اغلب لباس‌هایشان کثیف می‌شود. جنس لباسی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید باید به‌ گونه‌ای باشد که به آسانی در لباسشویی شسته شده و لکه‌بری آن‌ها ساده باشد. رنگ لباس رویی کودک را باید طوری انتخاب نمائید که خیلی چرک نشود و لکه‌ها را نمایان نکند. هنگام غذا خوردن کودک، برای او پیشبند ببندید. هم‌چنین از آن‌جا که کودکان در این دوران به‌صورت چهار دست و پا این سو و آن سو می‌روند، بهتر است لباس‌هایی برایشان تهیه کنید که روی زانوی آن‌ها پوشیده بوده و ضمناً زبر هم نباشد تا پای کودک هنگام حرکت دچار آسیب نشود. کودکان در این دوران به زنگ‌های شاد مانند رنگ قرمز عکس العمل نشان می‌دهند. تلاش کنید خیلی به اینکه این رنگ برازنده‌ی او هست یا خیر توجه نکرده و لباس‌های شاد با نقوش رنگی برایشان تهیه نمائید.

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

لباس برای کودکان یک تا دو ساله

در این سن، کودکان می‌توانند راه بروند بنابراین در خرید لباس برای آنان باید به این نکته توجه نمائید. کودکان در این دوران اغلب لباس‌های خود را کثیف می‌کنند و به‌همین دلیل بهتر است از لباسی که چرک روی آن دیرتر نمایان شود، برای موقعیت‌های معمولی و از لباس‌های گران‌قیمت که مناسب مهمانی است تنها برای موارد خاص استفاده نمائید.

در این سن، میزان رشد کودکان بسیار زیاد است. خوب است اگر لباس‌هایی که برای آنان خریداری می‌کنید بنددار باشد تا بتوانید در صورت نیاز اندازه آن را تغییر دهید. در این سن، سارافون یا لباس سرهمی بهترین گزینه است؛ زیرا هم به سادگی از تن کودک بیرون نمی‌آید و هم اندازه آن قابل تغییر و تنظیم است. کودکان، بیشتر به لباس‌هایی با تکه‌دوزی برجسته یا دارای قطعات خاص مانند دکمه‌های رنگی علاقه‌مند هستند که برای آنان از مدل لباس با اهمیت‌تر است. در لباس کودکان می‌بایست نکته‌ای وجود داشته باشد که آنها را جلب کرده و بخواهند آن را دریابند.

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

لباس برای کودکان دو تا پنج ساله

در این سن، کودک می‌تواند لباس‌هایش را شناسایی کرده و نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان دهد. خوب است که برای خرید لباس کودک، از خود او کمک بگیرید. بسیاری از کودکان میل دارند تا خودشان لباسشان را درآورده و بپوشند؛ بنابراین خوب است این اجازه را به آن‌ها بدهید تا احساس استقلال کرده و اعتماد به نفسشان بالا برود. هرچه فرزند شما بزرگ‌تر شود، خواهید توانست لباس پیچیده‌تری برایش انتخاب و تهیه کنید که برای پوشیدنش هیجان داشته باشد. برای مثال، لباس‌های زیپ‌دار یا دکمه‌دار برای کودکتان بخرید و بستن آن را به خودش واگذار کنید.

در این سن نیز کودکان به لباس‌های رنگی علاقه‌مند هستند. به آن‌ها اجازه دهید تا شکل و رنگ لباس را خودشان انتخاب نمایند. البته از آن‌جا که تشخیص خوب یا بد بودن لباس برای کودکان دشوار است، می‌توانید از میان چند لباس مناسب موجود در فروشگاه، 2 یا 3 تا را به او نشان دهید و بگذارید انتخاب نهایی را خود کودک انجام دهد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که در این سن، رنگ شلوار کودک نباید روشن باشد چون هنگام بازی کثیف شده و مجبور می‌شوید که بعد از هر بار آن را بشویید.

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

لباس برای کودکان پنج سال و بزرگتر

کودکان 5 سال به بالا دراصل دیگر کودک نیستند؛ آن‌ها بزرگسالان کوچکی هستند که قادر هستند خودشان، برای موارد گوناگون حتی لباس پوشیدن تصمیم‌گیری کنند. انتخاب جنس و موارد مربوط به سلامت لباس را شما عهده‌دار شوید ولی انتخاب شکل و رنگ آن را به کودک خود واگذار کنید.

اگر سلیقه شما در خرید لباس برای فرزندتان، با سلیقه او یکی نیست، نظر خود را به او تحمیل نکنید؛ زیرا در آن صورت همواره با تن کردن لباس به کودکتان به مشکل برخواهید خورد. اجازه دهید طرح و رنگ لباس را خودش انتخاب نماید. اگر با نظر او موافق نیستید، دلایل خود را برایش شرح دهید. کودکان در این سن تمایل دارند تا لباس‌هایی مشابه والدین خود بر تن کنند. می‌توانید از این‌گونه لباس‌ها برای زمانی که آن‌ها را به مهمانی می‌برید، استفاده نمائید. در این سن، برای کودک خود لباس‌هایی تهیه کنید که او قادر باشد به‌ تنهایی آن‌ها را بپوشد یا دربیاورد.

می‌توانید در این سن، حساسیت کمتری نسبت به جنس لباس کودک خود داشته باشید. لباس‌های با درصد پلاستیک کم پوست فرزند شما را آزار نخواهد داد. تنها می‌بایست حتماً یک زیرپوش از جنس نخ یا پنبه، زیر لباس‌های او بپوشانید.خوب است اگر لباس فرزند شما، به‌خصوص لباس‌هایی که برای بازی کردن است، دارای تعداد زیادی جیب باشد. کودکان تمایل دارند که هر جا می‌روند، وسایلشان را نیز با خود ببرند. می‌توانید برای دختر بچه‌های کوچک یک کیف تهیه کنید تا قادر باشد وسیله‌هایش را در آن گذاشته و با خود حمل کند.

ملزوماتی که می‌بایست همیشه به‌همراه داشته باشید

اگر در ایام عید هوا هنوز سرد باشد، بهتر است برای بیرون بردن کودکان کوچک خود از کلاه استفاده نمائید؛ البته به جای کلاه‌های بافتنی که مخصوص فصل زمستان است، از کلاه‌های پارچه‌ای که مناسب این فصل از سال هستند استفاده کنید. اگر کودکتان خیلی راحت دچار سرماخوردگی می‌شود، همراه لباس‌های او، یک شال نخی نیز داشته باشید؛ زیرا علاوه‌بر زیباتر شدن فرزندتان و قابلیت هماهنگ کردن بیشتر لباس‌هایش، گرم می‌ماند.

جوراب، یکی دیگر از بخش‌های مهم لباس کودکان است. جوراب کودکان می‌بایست از جنس نخ باشد تا باعث ایجاد حساسیت نشود. سایز جوراب هم حائز اهمیت است. اگر جورابی که کودکتان می‌پوشد گشاد باشد، داخل کفش جابه‌جا شده و او را اذیت خواهد کرد. اگر هم کودکتان دختر بوده و دامن به تن می‌کند خوب است که از جوراب شلواری به‌جای جوراب استفاده نمائید؛ زیرا جلوه بیشتری دارد و کودکتان گرم خواهد ماند. البته ساق پا نیز برای دختربچه‌هایی که دامن می‌پوشند انتخاب مناسبی خواهد بود. به یاد داشته باشید که یک گیره‌ی سر قشنگ، زیبایی و تناسب لباس دختر خردسالتان را چندین برابر می‌کند. گیره‌ها‌ی سر ارزان هستند.

شما قادر هستید که به آسانی چند گیره‌ی سر زیبا برای فرزند دختر خود خریداری کرده و با لباس‌های متنوع، روی موهایش بزنید. اغلب دختران خردسال به زیورآلات علاقه‌مند هستند. می‌توانید طبق سلیقه فرزندتان چند گیره‌‌ی سر متفاوت بخرید که او بتواند با لباس‌های خود ست کند.

انتخاب کفش برای کودکان

خرید کفش بچه گانه آسان نیست. کودکان نمی‌دانند که چه کفشی از نظر اندازه مناسب پای آن‌ها بوده و چه کفشی مناسب پای آنان نیست. این مورد، یعنی تشخیص اینکه چه کفشی برای کودکتان مناسب است، از وظایف شماست.

خرید کفش برای نوزادان: از آن‌جا که نوزادان نمی‌توانند راه بروند، کفش آنان تنها برای گرم نگه داشتن و افزایش زیبایی لباس آن‌هاست. این کفش‌ها اغلب از جنس پارچه بوده و تعیین اندازه صحیح آن‌ها کار سختی نیست.

خوب است که کفشی که برای نوزادتان می‌خرید کمی از پایش بزرگتر باشد تا هنگامی که شروع به راه رفتن کرد از پایش درنیاید. اگر شکل ظاهری و تیپ، زیاد برای شما اهمیتی ندارد می‌توانید از یک جوراب کلفت به جای کفش برای کودک خود استفاده نمائید.

کفش مناسب برای کودک تازه به راه افتاده: انتخاب کفش مناسب برای کودک در این سن بسیار مهم است. کودک شما تازه شروع به راه رفتن کرده ولی استخوان‌های پایش هنوز نرم هستند و می‌بایست کفشی برایش بخرید که باعث آسیب رساندن به پاهایش نشود. کفش‌هایی که اندکی ساق داشته و طبی باشند برای این دوران مناسب‌تر هستند.

کفش برای کودکان خردسال: هنگامی که فرزندتان به سنی رسید که بتواند کفش خود را انتخاب نماید، مانند خرید لباس، این اجازه را به او بدهید تا کفشش را هم خودش انتخاب کند. اگر فرزندتان تمایل دارد که خودش کفش‌هایش با به‌پا کند، برای او به جای کفش بندی، کفش‌ چسبی بخرید؛ چون برای کودکان، بستن بندهای کفش کار دشواری است. به‌خصوص اگر فرزندتان به مدرسه می‌رود، می‌بایست قادر باشد تا کفش‌هایش را خودش بپوشد؛ زیرا هنگامی که شما در مدرسه‌ی او حضور ندارید، اگر کفشش را دربیاورد، به‌پا کردن دوباره آن برایش سخت خواهد بود.

سایز مناسب کفش کودک: هنگامی که کودکتان کفش خود را پوشید، به او بگویید تا راه برود و از او سؤال کنید که آیا در کفش احساس راحتی می‌کند یا خیر. کودکان خردسال اغلب نمی‌توانند این راحتی را تشخیص دهند؛ بنابراین دو سایز از کفش موردنظر را به پای او امتحان کنید و از او بپرسید که در کدام‌یک راحت‌تر است. راه دیگر این است که پای فرزند خود را در کفش لمس کنید؛ به‌این صورت که بعد از پوشیدن کفش توسط کودک، با انگشت خود در قسمت جلوی کفش فشاری به پنجه پای او وارد کنید و بگویید تا انگشت پایش را حرکت دهد. پنجه‌ی پای او می‌بایست به‌آسانی در کفش تکان بخورد. هم‌چنین برای شناسایی گشاد بودن کفش باید انگشت خود را به پشت کفش او برده و اگر به‌آسانی وارد شد، بدین معنی است که این کفش برای فرزندتان بزرگ است. به یاد داشته باشید که کفش بچه‌های خردسال می‌بایست منعطف و سبک باشد.

راهنمای خریدن لباس و کفش شب عید برای بچه ها

بهترین لباس‌های کودک را با بهترین قیمت از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

شاید بپرسید که با توجه به بازار متنوع و گسترده لباس کودک، لباس مناسب برای فرزند خود را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم. همانطور که می‌دانید، در خرید لباس و کفش، دو مسئله بسیار اهمیت دارد، قیمت کالا و اصالت کالا. همه ما به دنبال خرید وسایلی با قیمت مناسب هستیم و معمولا از خرید کالاهایی که قیمت بسیار بالا و نامناسب دارند، پرهیز می‌کنیم. همچنین لازم است کالا از اصالت برخوردار باشد، زیرا امروزه شرکت‌های مختلفی دست به تولید کالاهای تقلبی زده اند که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی از کالاهای اصلی تشخیص داد. از دیگر موارد مهم در خرید اینترنتی لباس، ارائه سایزبندی مناسب از سوی سایت فروشنده است.

در این صورت، راه حل چیست؟

سایت ایمالز مرجع قیمت پوشاک بچه گانه، یکی از بزرگترین سایت های فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی است که با ایجاد فضای رقابتی مناسب، بهترین قیمت را برای کالاهای گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت، مجموعه ای از فروشگاه های فروشنده محصولات مختلف به همراه قیمت محصول در این سایت ها قرار گرفته است و شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، کالای مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بعلاوه سایت ایمالز، تمامی فروشگاه های موردنظر را مورد بررسی قرار داده است و اصالت کالای تمامی فروشگاه‌ها، تضمین شده است . پس با ایمالز، با خیال آسوده خرید کنید.

 


نظرات کاربران