شربت رکولیک نوتک فار 120 میلی لیتر Know Tech Phar Recolic syrup 120 ml

۵ از ۵
(۱ رای دهنده)
در حال حاضر هیچ فروشگاهی این محصول را موجود نکرده است.
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی شربت رکولیک نوتک فار 120 میلی لیتر Know Tech Phar Recolic syrup 120 ml
مشخصات
تاریخ انقضاء حداقل 6 ماه
تداخل دارویی تداخلات احتمالی با وارفاین و سیکلوسپورین گزارش شده است که احتمالا به دلیل باریک بودن اندکس درمانی این دو دارو می باشد. مصرف در بارداری وشیردهی: گزارشات پراکنده ای در مورد ترجیح عدم مصرف بابونه در بارداری ذکر شده است لذا بهتر است از مصرف آن در دوران بارداری خودداری شود. با توجه به این که اطلاعات دقیقی در ارتباط با منع مصرف آن در دوران شیردهی در دسترس نیست در صورت نیاز می توان با مشورت پزشک یا داروساز به مدت کوتاه مصرف نمود.
روش مصرف چطوری مصرف کنیم\r\nکودکان بین 3-5 سال\r\nزیر نظر پزشک روزی سه بار، هربار یک قاشق چای خوری (معادل 2,5 میلی لیتر)\r\nافراد 6-12 سال\r\nروزی سه بار، هربار یک قاشق مرباخوری (معادل 5 میلی لیتر)\r\nبزرگسالان و افراد بالاتر از 12 سال\r\nروزی سه بار، هربار یک قاشق غذاخوری (معادل 10 میلی لیتر)\r\nاین دارو جهت مصرف به عنوان ضد نفخ و درمان سوء هاضمه در هر زمانی قابل استفاده می باشد و در سایر موارد بهتر است حداقل سی دقیقه قبل و یا بیش از یک ساعت بعد از صرف غذا مصرف شود.\r\nدر بیماری کولیک و سندروم روده تحریک پذیر، اثرات دارو از هفته دوم شروع مصرف قابل مشاهده خواهد بود و بعد از مصرف منظم و مداوم شربت رکولیک تا دو ماه، اثر بخشی آن تثبیت خواهد شد. بعد از آن می توان به تدریج از دوز دارو کم نمود و دوز نگهدارنده آن را ادامه داد که معادل حداقل دوزی می باشد که اثر دارو قابل مشاهده است.\r\n\r\nلطفا دقت کنید\r\nمصرف بابونه در مقادیر مجاز و دوز درمانی هیچ عارضه ای ندارد. در مصرف مقادیر زیاد ممکن است ایجاد تهوع کند. در موارد نادر ممکن است در افرادی که نسبت به این گیاه حساسیت دارند موجب ایجاد واکنش های آلرژیک شود. در موارد بسیار نادر در افراد با سابقه حساسیت، شوک آنافیلاکتیک گزارش شده است. در صورت بروز هرگونه عارضه حساسیتی بلافاصله مصرف دارو را متوقف نمایید و به پزشک خود اطلاع دهید.\r\nگزارشات پراکنده ای در مورد ترجیح عدم مصرف بابونه در بارداری ذکر شده است، لذا بهتر است از مصرف آن در دوران بارداری خودداری شود. با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی در ارتباط با منع مصرف آن در دوران شیردهی در دسترس نیست، در صورت نیاز می توان با مشورت پزشک یا داروساز به مدت کوتاه مصرف کرد.\r\nبه دلیل ماهیت متفاوت مواد موثره متعدد گیاهی که در دارو موجود می باشد، امکان تشکیل رسوب یا ظاهر شدن ذرات معلق و کدورت رنگ در محتویات بطری وجود دارد که نشانه فساد آن نیست و با تکان دادن، مجددا یکنواخت گردیده و قابل مصرف می باشد. توصیه می گردد همواره قبل از مصرف، بطری به خوبی تکان داده شود چون گاهی رسوب یا ذرات معلق قابل روئت نمی باشد و با تکان دادن بطری حل شده و یکنواختی دوز حفظ می شود.\r\nبا توجه به اثر ضداضطرابی و آرام بخشی بابونه ممکن است مصرف این دارو موجب خواب آلودگی نسبی گردد، لذا بهتر است تا مدت کوتاهی بعد از مصرف این دارو از انجام کارهای دقیق و رانندگی اجتناب نمایید.\r\nتداخلات احتمالی با وارفارین و سیکلوسپورین گزارش شده است که احتمالا به دلیل باریک بودن اندکس درمانی این دو دارو می باشد.\r\nدر صورت ابتلا به بیماری های خاص و یا مصرف داروهای دیگر قبل از استفاده از این شربت با پزشک یا داروساز مشورت کنید.\r\nدارو را در دمای معمولی اتاق نگهداری نمایید. پس از هربار استفاده درب بطری را محکم ببندید.\r\nدارو از یخ زدگی و مجاورت با حرارت بالا و پایین محافظت شود.\r\nاین دارو در افراد دیابتی نیز قابل استفاده می باشد.\r\nدارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید.\r\n\r\nپیشنهادات\r\nمصرف دارو را تا رفع کامل علائم بیماری ادامه دهید.
شرایط نگهداری دارو را در دمای معمولی اتاق نگهداری نمایید. بعد از باز کردن درب بطری آن را در دمای 20-5 درجه سانتی گراد نگهداری نموده و پس از هر بار استفاده درب آن را محکم ببندید. دارو زا یخ زدگی و مجاورت با حرارت بالا و پایین محافظت شود. به دلیل ماهیت متفاوت مواد مؤثره متعدد گیاهی که در دارو موجود می باشد امکان تشکیل رسوب یا ظاهر شدن ذرات معلق و کدورت رنگ در محتویات بطری وجود دارد که نشانه فساد آن نیست و با تکان دادن، مجددا یکنواخت گردیده و قابل مصرف می باشد. توصیه می گردد همواره قبل از مصرف، بطری به خوبی تکان داده شود چون گاهی رسوب یا ذرات معلق قابل رؤیت نمی باشد و با تکان دادن بطری حل شده و یکنواختی دوز دارو حفظ می گردد. با توجه به اثر ضد اضطرابی و آرام بخشی کامومیل ممکن است مصرف این دارو موجب خواب آلودگی نسبی گردد لذا بهتر است تا مدت کوتاهی بعد از مصرف این دارو از انجام کارهای دقیق و رانندگی اجتناب نمایید. این دارو در افراد دیابتی نیز قابل استفاده می باشد. دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC) 1228201905
عوارض جانبی مصرف بابونه در مقادیر مجاز و دوز درمانی هیچ عارضه ای ندارد. در مصرف مقادیر زیاد ممکن است ایجاد تهوع کند. در موارد نادر، ممکن است در افرادی که نسبت به این گیاه حساسیت دارند موجب ایجاد واکنش های آلرژیک شود. در موارد بسیار نادر در افراد با سابقه حساسیت، شوک آنافیلاکتیک گزارش شده است. در صورت بروز هر گونه عارضه حساسیتی بلافاصله مصرف دارو را متوقف نمایید و به پزشک خود اطلاع دهید.
ماده موثره بابونه، مواد مؤثره ی انیسون، عســل، سوربیتول، سوکروز و اسیدبنزوئیک
مجوز وزارت متبوع
محتویات بسته دارو در بطری 120 میلی لیتری، داخل جعبه به همراه برگه راهنما عرضه می شود.
مقدار و نحوه مصرف افراد بالاتر از 12 سال: روزی سه بار، هر بار یک قاشق غذا خوری (معادل 10 میلی لیتر)  افراد 12-6 سال: روزی سه بار، هر بار یک قاشق غذا خوری (معادل 5 میلی لیتر) کودکان 5-3 سال: زیر نظر پزشک روزی سه بار، هر بار یک قاشق چای خوری (معادل 5/2 میلی لیتر) این دارو جهت مصرف به عنوان ضد نفخ و درمان سوءهاضمه در هر زمانی قابل مصرف می باشد و در سایر موارد بهتر است بهتر است حداقل سی دقیقه قبل و یا بیش از یک ساعت بعد از غذا مصرف شود.
منابع کاتالوگ 1- PDR 2010 2- Alternative Medicine Review 13, Number1, 2008 3- Martindale35 4- International Journal of Pharmaceutical Sciences and Drug Research 2010, 2(1);12-16 5- Medline Plus 6- فارماکوپه گیاهی ایران
مواد تشکیل دهنده بابونه آلمانی، عسل
موارد مصرف کولیک، اسپاسم و التهابات دستگاه گوارش نفخ و سوء هاضمه، تنظیم عملکرد دستگاه گوارش پیشگیری و درمان جهت مصرف همزمان با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به منظور کاهش اثرات سوء آن ها بر جدار معده مؤثر در کاهش التهاب و اسپاسم های سندرم روده تحریک پذیر (IBS)
وزن 250 g
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه