معرفی 10 هارد اکسترنال برتر بازار

بهترین هارد‌ اکسترنال موجود در بازار کدامند؟

این مقاله می خواهد شما را با بهترین هارد اکسترنال هایی که در بازار وجود دارد آشنا کند و بتوانید از میان انبوهی از برندها و شرکت ها که اقدام به ساخت هارد می کنند بهترین آن ها را بشناسید و یک خرید مناسب و متناسب با نیاز خود داشته باشید. امکان ذخیره سازی در روزگار اخیر دچار تحولات زیادی شده است اما همچنان استفاده از هارد دیسک ها، به ویژه در میان کسانی که علاقه به جمع کردن فایل های مختلف و ذخیره سازی آن ها هستند، محبوبیت دارد. هارد اکسترنال یکی از محصولاتی است که یک ابزار ذخیره سازی قدرتمند با قابلیت حمل آسان است که این امکان را به شما می دهد که به هرکجا که می   خواهید این هارد را حمل کنید و همچنین بتوانید هرفایلی که مدنظرتان است، چه صوتی چه تصویری، کپی کنید و به هارد اکسترنال منتقل کنید. این باعث می شود که از پر شدن حافظه دیسک های رایانه شخصی یا لپ تاپ شما جلوگیری شود و خللی در عملکرد سیستم های شما رخ ندهد. حال اگر می خواهید هارد اکسترنال بخرید اما نمی دانید کدام مدل از کدام شرکت مناسب شما است بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. بعلاوه سایت ایمالز امکان این را فراهم کرده است که از طریق صفحه لیست قیمت هارد اکسترنال به قیمت انواع مدلهای این محصول با ظرفیت های مختلف دسترسی یابید.

قبل از خرید هارد اکسترنال به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انواع هارد دیسکها

1. هارد اینترنال:

به هاردهایی گفته می شوند که در درون سیستم ها از آن استفاده می شود و از پورت SATA برای اتصال به سیستم مادر استفاده می کند.

هارد اینترنال

2. هارد اکسترنال:

دسته دوم از هاردها هستند که همانطور که از نام آن برمی آید، برای ذخیره سازی خارج از سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و از پورت های مختلفی مثل USB و Thunderbolt برای متصل شدن به رایانه یا لپ تاپ استفاده می کند.

هارد اکسترنال

 

برای ذخیره سازی داده های در رایانه های شخصی بهترین گزینه ای که همچنان وجود دارد دیسک های سخت هستند که نسبت به حجم خود قیمت مناسبی دارند و از این نظر به یک گزینه ایده آل تبدیل می شوند که برای بایگانی کردن اطلاعات و مکمل حافظه داخلی سیستم بودن استفاده می شوند. هارد دیسک های اکسترنال را می توان براساس دو رویکرد یعنی فاکتور و کاربرد به دو دسته اصلی تقسیم بندی کرد: اول، هارد اکسترنال معمولی و دوم، هارد اکسترنال بایگانی.

هارد اکسترنال معمولی: دسته اول هارد دیسک ها از نظر اندازه کوچک هستند و به طور معمول درایو هایی که طول 2.5 اینچ دارند را در خود جای می دهند. این مدل از حافظه های خارجی به برق خارجی احتیاج ندارند و برای دریافت انرژی، پورت USB طراحی شده در آن ها کفایت می کند. افزون بر این ویژگی ها، این هاردها حمل و نقل راحتی دارند و برای استفاده در مکان های مختلف هم می توان از آن ها استفاده کرد چرا که نیازی به برق ندارند.

هارد اکسترنال بایگانی( آرشیوی): دسته دوم هاردهای اکسترنال در ابعاد بزرگ تری ساخته می شوند و طراحی آن ها به گونه ای است که بتواند روی میز به حالت ایستاده قرار بگیرد و در موقعیت هایی که به بایگانی کردن اطلاعات احتیاج دارید در دسترس شما قرار داشته باشد. به دلیل این که در این هاردها از درایو های بزرگ 3.5 اینچی استفاده می شود، به برق خارجی برای تامین انرژی احتیاج دارند و چون اندازه آن ها بزرگ است و به تبع آن وزن زیادی دارند، حمل کردن آن ها به آسانی انجام نمی شود. همچنین می توانند به چندین دستگاه کامیپوتر با وجود پورت های متنوع متصل شوند.

 

انواع حافظه هاي اکسترنال

1- حافظه هاي SSD : اين نوع حافظه ها درواقع ديسک سخت يا هارد ديسک اکسترنال نيستند و تنها حافظه هايي داراي فضاي ذخيره سازي زياد هستند . فضاي اين نوع حافظه ها ، ازهارد هاي اکسترنال کمتر است اما به طور قابل توجهي سرعت بالاتري نيز دارند. همچنين مقاومت بالاتري نيز نسبت به هارد هاي اکسترنال در برابر ضربه دارند. البته اين حافظه ها ، با همان حجم کم ، قيمتي چند برابر هارد هاي اکسترنال دارند که به سرعت و مقاومت زياد آنها باز مي گردد.

حافظه SSD

2- حافظه هاي HDD : اين حافظه ها ، همان هارد هاي اکسترنال به معناي واقعي هستند .HDD  ها  در حالي که معمولا چند برابر SSD ها فضا دارند ، اما قيمتي به مراتب کمتر دارند . البته مقاومت در برابر ضربه ( به ويژه در هنگام کاربا آن ها ) در HDD ها بسيار ناچيز است و سرعت آنها نيز از SSD ها کمتر است.

حافظه HDD

ظرفیت هارد اکسترنال

ابتدایی ترین نکته که باید مد نظر قرار دهید این است که بدانید هاردی که قصد خرید آن را دارید به چه میزان حافظه ذخیره سازی قدرتمند است. هرچه هارد دیسک ها ظرفیت حافظه بیشتری داشته باشند، قیمت بیشتری نیز دارند و اگر هاردی حافظه نه چندان زیادی داشت پس نباید قیمت زیادی هم داشته باشد. برای انتخاب میزان حافظه ای که می  خواهید هارد داشته باشد باید به نیاز خودتان توجه کنید و این که چه میزان اطلاعات را می خواهید برای مدت طولانی نگهداری کنید.

سرعت هارد اکسترنال

این که هارد شما چقدر سریع می تواند داده های مختلف را انتقال دهد نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. معمولا سرعتی که با آن دیسک  می چرخد در حدود 5400دور در دقیقه است که برای تمام انواع هاردهای معمولی یکسان است اما در مدل های بایگانی و آرشیوی چون ساختار فنی متفاوتی دارند علاوه بر این که در نوع 5400 دور بر دقیقه عرضه می شوند، نوع سریع-تری نیز دارند که سرعت چرخش دیسک در آن 7200 دور در دقیقه است؛ یعنی تقریبا 33% از مدل های معمولی سریع تر گردش می کنند. سرعت انتقال داده در هاردهای آرشیوی با سرعت گردش 7200دور در دقیقه که از طریق درگاه USB 3.1 نسل یکم انجام می شود، چیزی در حدود 150 تا 190 مگابیت بر ثانیه است. مدل های معمولی با سرعت گردش دیسک 5400 دور بر دقیقه، سرعتی که برای انتقال داده ارائه می دهند بین 100 تا 140 مگابیت بر ثانیه است و مسلما از نمونه های آرشیوی کمتر است. نکته مهم و قابل توجه در مورد هارد اکسترنال که حتی از سرعت انتقال داده هم مهمتر است، نحوه اتصال هارد به کامیپوتر است. مثلا اگر یک هارد اکسترنال که از USB 3.0 پشتیبانی می کند را به درگاهی متفاوت مثلا USB 2.0، متصل کنید سرعت انتقال داده بسیار کندتر از حد انتظار می شود. پس باید قبل از خرید حتما دقت داشته باشید که نوع درگاه حافظه کامپیوتر شما از چه نوعی است و براساس آن چه مدل هاردی باید بخرید که از آن پشتیبانی کند.  پورت های USB 3.0 و سایر اعضای خانواده نسل اول شامل USB 3.1 و USB 3.2 از نظر میزان سرعت مشابه یکدیگر هستند و بیشترین سرعتی که برای انتقال اطلاعات به وجود می آرند 5 گیگابیت برثانیه است.

سرعت هارد اکسترنال

امنیت اطلاعات و مقاوم بودن هارد در برابر ضربات خارجی

از نکات مهم دیگر به هنگام خرید هارد میزان امنیت هارد و سایر موارد مشابه است. در دنیای کنونی که روش های سرقت و دزدی اطلاعات بسیار متنوع شده است و در هرفضایی امکان به سرقت رفتن اطلاعات شما وجود دارد، باید همیشه نسبت به امن بودن وسایلی که از آن استفاده می کنید دقت کنید تا بتوانید از هرگونه سرقت و یا هک شدن جلوگیری کنید. بدین منظور نیز نرم افزارها و سخت افزارهایی ساخته شده اند که از نظر امنیتی قابل قبول هستند. در تولید هارد اکسترنال نیز از چنین سخت افزارها و نرم افزارهایی استفاده می شود تا اطلاعات شما به طور کامل ایمن شوند.

بهترین مدل های هارد دیسک که امروزه تولید می شوند، به هنگام کار کردن در برابر شوک های وارد شده حساس هستند. پس این که می گوییم هارد دیسک باید در برابر ضربات مقاوم باشد به این معنی نیست که هارد باید در برابر محافظت از داده ها مقاوم باشد یا در برابر ضربات دچار خرابی نشود. استانداردهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد مثل مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری یا گواهی IP68 که نشان  دهنده ضد آب بودن هارد است. این استانداردها را باید قبل از خرید به طور کامل بررسی کنید. هاردهای اکسترنال که به صورت ضدآب و ضدضربه ساخته می شوند به طور معمول از نمونه های دیگر کمی بزرگ تر هستند.

قیمت هارد اکسترنال

قیمت نهایی که برای دستگاه هارد تعیین می شود نسبت به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود مثل نوع قطعات الکترونیکی که در این دستگاه به کار رفته است، ظرفیت حافظه این دستگاه، سرعتی که برای انتقال اطلاعات دارد، مقام بودن در برابر ضربه و آب و سایر ویژگی ها. این نکته را فراموش نکنید که این شما هستید که تعیین می کنید به چه نوع هاردی برای ذخیره سازی اطلاعات احتیاج دارید.

حمل آسان هارد اکسترنال

شرکت های مختلفی هستند که اقدام به تولید هارد اکسترنال می کنند. این شرکت ها محصولات خود را در شکل ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می کنند مثل هاردها دسک تاپ( رومیزی) و یا دیسک های قابل حمل. شما باید بدانید که به چه منظور هارد تهیه می کنید. اگر تنها مصرف خانگی دلیل شما برای خریدن هارد است، پس در اکثر مواقع هارد شما در خانه می ماند و در یک جای مشخص قرار دارد؛ بنابراین دیگر لازم نیست خیلی درباره اندازه و ابعاد و وزن هارد و یا حتی ضدضربه بودن آن حساسیت نشان دهید چون می توانید محیط اطراف هارد را تغییر دهید. اما اگر دائما در حال سفر هستید یا به دلایل مختلف دیگر همواره در حال حمل هارد دیسک هستید، پس وزن آن، ضدضربه بودن، ضد آب بودن و حمل آسان آن برای شما اهمیت پیدا می کند که به هنگام خرید باید به این فاکتورها توجه لازم را داشته باشید. این ویژگی ها در طول عمر مفید هارد نیز تاثیرگذار هستند.

مقاومت هارد اکسترنال

هاردها معمولا در نوع پلاستیکی کامل و یا پلاستیکی با پوشش آلومینیومی هستند. باید گفت گروه دوم دارای مقاومت و استحکام بالاتری هستند.

رابط انتقال به کامپیوتر در هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال دارای دو نوع USB 3.0 و USB 2.0 هستند که رابط اولی دارای سرعت انتقال بالاتری هست. پس اگر این سرعت برای شما مهم و ارزشمند است سعی کنید هارد اکسترنالی را تهیه کنید که از رابط USB 3.0 پشتیبانی کند.

اندازه‌ و وزن هارد اکسترنال

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت هارد اکسترنال‌های مختلف، کاربر در این زمینه انتخاب‌های متفاوتی را دارد. کاربران می‌توانند هارد رومیزی و یا هارد قابل حمل را انتخاب کنند که البته هاردهای رومیزی با داشتن وزن بیشتر، نباید به هیچ عنوان بعد از راه‌ اندازی جابه‌جا گردند. هاردهای قابل حمل دارای وزن کمتری و ابعاد کوچیکتری بوده که ککاربر می‌تواند به‌راحتی اقدام به حمل و نقل آن کند.

گارانتي هارد اکسترنال

توصيه مي کنيم حتما و حتما ، هارد هاي اکسترنال را از مراکز معتبر که گارانتي را ارائه مي کنند خريداري کنيد . زيرا اين حافظه ها با توجه به آسيب پذير بودنشان ، نياز ویژه ای به گارانتي و خدمات پس از فروش دارند.

 

بهترین برندهای هارداکسترنال کدامند؟

بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار

 

نکات قابل توجه به هنگام خرید هارد اکسترنال را برای شما بیان کردیم. حال قدم دیگر برای خرید هارد اکسترنال این است که بدانید چه برند هایی از این محصول در بازار وجود دارد و مزیت هرکدام چیست و درنهایت کدامیک از آن ها برای نیاز شما بهترین هارد است؟ برندهایی که بسیار معروف هستند و اجناس باکیفیتی ارائه می دهند برندهایی همچون وسترن دیجیتال( Western Digital)، ای دیتا( ADATA)، سیلیکون پاور( Silicon-Power)، سیگیت( Seagate)، توشیبا( Toshiba) و اپیسر( Apacer) هستند.

1.هارد اکسترنال Silicon-Power مدل Armour با ظرفیت 2 ترابایت

شرکت سیلیکون پاور دارای انواع مختلفی از هاردهای اکسترنال است؛ یکی از این مدل    ها با نام Armour به بازار عرضه شده است که به معنای زره پوش است. این نام بدون دلیل برروی این هارد قرار داده نشده است بلکه این سری از هارد دیسک ها که ساخته شده اند و مدل A80 نیز جزو این دسته قرار می گیرد، در برابر انواع مختلفی از صدمات مقاوم است؛ در برابر آب، ضربه، گردوغبار، فشار و لرزش. تمامی این قابلیت ها در آزمایش های متعددی که از این محصول به عمل آمده است به اثبات رسیده است. این هارد با داشتن حافظه 2ترابایتی، یک رابط پرسرعت USB3.0 دارد و می-تواند با رابط های قدیمی مثل USB2.0 نیز سازگاری داشته باشد. هارد دیسک نوع A80 نیز با همین مدل از رابط تبادل اطلاعات انجام می  دهد. افرادی که همواره در حال حرکت هستند و باید اطلاعات مهمی را همراه خود داشته باشند و نمی توانند نگران از دست رفتن اطلاعات خود باشند بهتر است از این نوع هارد اکسترنال خریداری کنند چرا که با مقاومت  بالایی که در برابر آسیب-دیدگی ها و سایر خطرات احتمالی دارد، بسیار مطلوب و مناسب چنین افرادی است.


بهترین مدلهای هارد سیلیکون پاور

2. هارد اکسترنال Silicon Power 1TB Rugged Armor A60 Military-Grade

یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید هارد، شرکت سیلیکون پاور بوده که در این قسمت قصد معرفی هارد اکسترنال Power Rugged Armor A60 با ظرفیت یک ترابایت را داریم. این هارد برای استفاده معمولی در محیط خانه و جاهای دیگر مناسب بوده و اگر کاربر فضای بیشتری را از این هارد بخواهد، می‌تواند همین هارد را با ظرفیت‌های بالاتری که تا 5 ترابایت وجود دارد را تهیه کند.برای اطلاع از قیمت هارد اکسترنال سیلیکون پاور به صفحه ی لیست قیمت این محصول در سایت ایمالز مراجعه کنید.

هارد مورد بحث ما دارای طراحی زیبا و منحصر به فرد بوده ک ه تقریبا ابعاد آن برابر کف دست انسان است و از این رو به‌راحتی می‌توان آن را جابه‌جا نمود. شرکت سیلیکون پاور جنس بدنه این هارد را از پلاستیک مرغوب قرار داده که در برابر رطوبت، گرد و غبار و سقوط  از ارتفاع یک متری کاملا مقاوم است و متناسب با کسانی که زیاد در نگهداری از وسایل خود کوشا نیستند، می‌باشد. در کنار این موارد هارد بیان شده دارای خاصیت ضد شوک و ضد لرزش نیز بوده که بسیار عالی است. شرکت سیلکون پاور از یک برنامه امنیتی بسیار مناسب در این هارد استفاده کرده که برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات و فایل‌های موجود بر روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیار مناسب است.

3. هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 با ظرفیت 1 ترابایت

این هارد محصولی از شرکت تولید اپیسر است که دارای 1 ترابایت حافظه می باشد. ابعاد این هارد حدود 2.5 اینچ است و برای ساخت بدنه آن از فلز آلومینیوم استفاده شده است. اندازه آن به نسبت کوچک است و این امکان را به شما می دهد که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید و در مکان های مختلف قرار دهید بدون این که نگران اشغال کردن فضای زیادی باشید و به راحتی نیز می توانید هر فایلی را که می  خواهید کپی کنید و برروی این هارد قرار دهید. برای حفاظت از این هارد، برروی قسمت خارجی بدنه آن یک لایه سیلیکونی قرار گرفته است که توانایی را به هارد می-دهد که در برابر ضربات مقاوم باشد و اگر از ارتفاع سقوط کند آسیب چندانی نبیند. در قسمت های جانبی آن نیز شکاف های تعبیه شده اند که برای اتصال کابل به کار می روند. به منظور این که برروی هارد دیسک داخلی و اطلاعات موجود در آن تاثیرگذاری سوئی انجام نگیرد، اطراف هارد دیسک با مکانیزم تعلیق داخلی ساخته شده است.قیمت هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630  با ظرفیت 1 ترا را از فروشنگان سایت ایمالز استعلام کنید..

4.هارد اکسترنال LaCie Porsche Design Mobile Drive 4TB

یکی دیگر از تولیدکنندگان هارد اکسترنال، کمپانی LaCieبوده که در این مقاله و در این قسمت قصد معرفی هارد اکسترنال Porsche Design Mobile Drive تولید شده توسط این شرکت با ظرفیت 4 ترابایت را داریم. باید گفت هارد بیان شده دارای ابعادی بزرگتر از هاردهای بیان شده بوده و شرکت LaCie برای آن از بدنه آلومینیومی استفاده کرده است که در کنار کامپیوترهای مک، دارای زیبایی خاصی برای هر دو می‌گردد. هارد اکسترنال مورد بحث ما سرعت بالایی در انتقال اطلاعات داشته که یک مزیت بزرگ برای آن به حساب می‌آید. هارد بیان شده مانند اکثر هارد ها دارای برنامه جهت پشتیبان‌گیری و همچنین رمزنگاری اطلاعات کاربر بوده که بسیار کاربردی است. لاز به ذکر است هارد بیان شده همچنین دارای ویژگی صرفه‌جویی انرژی نسبت به هاردهای رومیزی دیگر بوده که کاربر با اتصال آن به لپ‌تاپ خود مشاهده می‌کند که انرژی باتری لپ‌تاپ به میزان کمی کاسته می‌گردد.

5.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با ظرفیت 1 ترابایت

این هارد ساخته شده توسط شرکت ای دیتا است و در زمره هارد دیسک هایی قرار می گیرد که مقاومت بالایی دارند و ضد ضربه هستند. ساختار بدنه آن از جنس پلاستیک سیلیکون است و می تواند ضربه های وارد شده را به خوبی دفع کند و از خود مقاومت نشان بدهد. حسگرهایی که در این هارد به کار رفته اند از نوع سنسور G Shock است که در برابر ضربه و لرزش حساس هستند و از هارد محافظت می کنند. این مدل هارد بر طبق استانداردهای نظامی MIL-STD-810G 516.6 ساخته شده است. شکاف ها و درزهایی که در این هارد دیسک وجود دارد به گونه ای پوشانده شده اند که امکان ورود هیچگونه گردوغبار و یا قطرات باران به داخل هارد وجود نداشته باشد و می توان گفت که ضد ضربه و ضدگردوغبار ساخته شده است. برای اتصال به این هارد می توانید از کابل USB استفاده کنید.

6.هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G با داشتن ظرفیت 2 ترابایت


پر سرعت ترین هاردهای اکسترنال بازار

با استفاده از این هارد می توانید تمام بازی ها و داده هایی که دارید را ذخیره کنید بدون این که نگران کمبود حافظه شوید. این مدل از هارد داری IP68 است؛ یعنی این که این هارد دارای یک بدنه  سه لایه است و می تواند در برابر نفوذ آب و گردوغبار و وارد شدن ضربه مقاومت نشان دهد. از یک هارد دیسک بیشتر از این نیز انتظار نمی رود. بدون داشتن استانداردهای IP68 هم این هارد از امن بودن اطلاعات شما در برابر آب و گردوغبار اطمینان به عمل می آورد به طوری که می تواند به مدت 2ساعت در زیر آب به عمق 2متر بماند و آسیبی نبیند. این هارد دقیقا مانند یک جنگجو طراحی شده است، جنگجویی که بسیار سرسخت و شکست ناپذیر است. استانداردهای دیگری که این محصول دارد این است که با داشتن MIL-STD-810G در برابر سقوط از ارتفاع 1.22متری نیز می تواند مقاوم باشد و دچار صدمه نشود. گیمرها اغلب با محدودبودن حافظه کنسول های بازی خود دچار مشکل هستند اما با استفاده از این هارد دیگر این نگرانی را نخواهند داشت و نه تنها می توانند برای بازی های کنسولی از آن استفاده کنند، بلکه برای بازی های رایانه ای نیز بسیار مناسب و کارآمد هستند.

7.هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advanced ظرفیت 2 ترابایت

این هارد شرکت توشیبا می تواند از طریق پورت USB3.0 به کامپیوتر اتصال پیدا کند. شرکت توشیبا یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید لوازم ذخیره سازی اطلاعات است که هم حافظه داخلی لپ تاپ ها را تولید می کند و هم هارددیسک های خارجی که توسط شرکت های دیگر تولید می شود را می سازد. با استفاده از پورت موجود، سرعت انتقال داده ها بسیار زیاد می شود. این مدل هارد، یک هارد خارجی است و به آداپتور برقی احتیاجی ندارد و انرژی خود را از منبع دیگری تامین می کند. طراحی بدنه این هارد به سبک مینیمال انجام شده است که آن را بسیار شکیل و زیبا کرده است. شرکت توشیبا در ساخت این هارد یک ویژگی جدید را عرضه کرده است و آن توسعه نرم افزار پشتیبان گیری از دیسک سخت است که باعث شده هارد مفیدتر و موثرتر به فعالیت خود مشغول شود. این هارد در رنگ های متنوعی عرضه می شود که سلایق متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند.

8.هارد اکسترنال Canon CS100 External Hard Drive 1TB External Hard Disk

همه ما کمپانی Canon  را به‌خوبی می‌شناسیم. این کمپانی به فعالیت جدی در زمینه دوربین‌های عکاسی پرداخته و علاوه بر آن در حوزه پرینتر و اسکنر نیز فعالیت می‌کند. شاید از آن نباید انتظار داشته باشیم که اقدام به تولید هارد اکسترنال کند اما باید گفت این شرکت قدرتمند محصول CS100 External با ظرفیت 1 ترابایت را معرفی نموده که دارای امکانات مناسبی است. جالب است بدانید که کاربران می‌توانند از طریق بی‌سیم با استفاده از دوربین‌ فیلم‌برداری و یا گوشی موبایل به هارد بیان شده متصل گردند و به انتقال اطلاعات خود پردازند. همچنین می‌توانند از طریق کابل اترنت با استفاده از اتصال آن به مودم،  فضای آن را بین کاربران مختلف به اشتراک گذاشته شود. بر روی هارد بیان شده نشان NFC قرار داشته که کاربر با داشتن دوربینCanon  و قرار دادن آن در قسمت بالای هارد، هارد می‌تواند اقدام به دانلود تصاویر نموده و همچنین آن‌ها را درون خود ذخیره کنید. با آغاز شدن دانلود تصاویر و تشکیل اتصال به وای‌فای، می‌توان اقدام به حرکت دوربین نمود و دیگر ثابت نماند. البته باید گفت ضعف این هارد در متصل شدن به دوربین‌های Canon صرفا است. در کنار موارد و کاربردهای بیان شده باید گفت این هارد اکسترنال دارای ریموت کنترل نیز بوده که مجموع امکانات بیان شده منجر به داشتن قیمت بالا برای آن گردیده است. البته در کل باید گفت بهتر است این هارد به‌صورت رومیزی استفاده گردد.

9.هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت 1 ترابایت


بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار

این هارد تولیدی شرکت وسترن دیجیتال، ابعاد کوچکی دارد، وزن کمی دارد و دارای یک ظاهر زیبا و جذاب است. این سری از هارددیسک های تولیدی مشابهت زیادی با محصولات سری My Passport دارند که قبلا در شرکت وسترن دیجیتال تولید می شدند. هارد Elements به گونه ای طراحی شده که ظاهری باریک داشته باشد و حس خوبی را به ببیننده القا می کند که نشان دهنده ذهن خلاق طراحان آن است. باریک بودن این هارد به شما این امکان را می دهد تا به آسانی بتوانید آن را در کیف یا کوله پشتی خود قرار دهید و چون وزن کمی دارد، حمل آن بسیار آسان و راحت است. برای انتقال داده ها به این هارد، یک رابط قدرتمند که سرعت بالایی هم در انتقال دارد برای آن این هارد در نظر گرفته شده است که درواقع رابط USB3.0 است و توانایی این را دارد که فایل -ها را با سرعت 5گیگابیت برثانیه انتقال دهد. برای کار کردن با این هارد لازم نیست که حتما پورت USB3.0 داشته باشید چرا که طراحان آن به گونه ای عمل کرده  اند که کسانی که رابط های قدیمی دارند نیز بتوانند از این هارد استفاده کنند؛ پس اگر سیستم شما رابط های 2.0 یا 1.1 دارد نگران نباشید، می توانید با این هارد کار کنید.

10.هارد اکسترنال شرکت وسترن دیجیتال مدل Elements با ظرفیت 2 ترابایتی

این هارد مدل دیگری از انواع و اقسام هاردهایی است که شرکت وسترن دیجیتال تولید می کند. مشابهت های زیادی با نسخه ای که قبلا معرفی کردیم دارد و همانند آن ظاهری زیبا، ابعاد کم و وزن کمی دارد و هد آن 2.5اینچ طول  دارد. تفاوتی که با مدل قبلی دارد این است که ظرفیت ذخیره-سازی آن دوبرابر شده است و به تبع آن، قطر آن نیز کمی زیاد شده ولی البته همچنان جزو هاردهای باریک محسوب می شود. برای انتقال اطلاعات نیز پورت USB.0 قدرتمند و پرسرعت را دارد که سرعت انتقال داده را به حدود 5گیگابیت برثانیه( یا به طور دقیق تر 640مگابیت برثانیه) می رساند. این هارد از پورت های قدیمی تر 2.0 و 1.1 نیز پشتیبانی  می کند. این هارد از طریق همان رابط USB انرژی مورد نیاز خود را تامین می کند و دیگر نیازی نیست از آداپتور برای تامین انرژی آن استفاده کنید و از حمل یک وزنه اضافه راحت می شوید.

 در این مقاله 10 عدد هارداکسترنال را بررسی نمودیم که همگی دارای خصوصیات منحصر به فردی بودند.باید گفت البته همگی دارای کیفیت‌های بسیار خوب و البته قیمت‌های متفاوتی هستند که کاربر می‌تواند متناسب با خود آن‌ها را انتخاب کند. هاردهای بیان شده برای سلیقه‌های مختلف مثل افراد لوکس پسند، افراد خواهان هارد ارزان، افراد خواستار هارد مقاوم و البته افراد خواستار هاردهای جدید با داشتن فناوری به‌روز بوده و شما می‌توانید آن را انتخاب کنید.  

 


نظرات کاربران