راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

 

علاوه بر پیاده و روی و شنا دوچرخه سواری از آن دسته از فعالیت های بدنی می باشد که مورد پسند بسیاری از افراد در سرتاسر جهان می باشد. دوچرخه سواری را حتی می توان به عنوان کارآمدترین حالت حمل و نقل معرفی نمود که بسیار تاثیرگذار بوده است. امروزه می توان بسیاری از افراد را مشاهده نمود که از دوچرخه برای رفتن به مکانی استفاده می نمایند و می توان گفت جایگزینی برای خودرو می باشد و دلیل آن مزایا و فواید دوچرخه سواری در قیاس با رانندگی باشد. در عصر حاضر دوچرخه و دوچرخه سواری همه گیر شده و دیدگاه اجتماع نسبت به آن بسیار مثبت شده است و در تمامی کشورها می توان استفاده از آن را به چشم دید که به عنوان یک تمرین عالی نیز محسوب می گردد.

دوچرخه جاده چیست؟

دوچرخه های جاده ای مختص جاده می باشد و کاربرد آن از اسم آن نیز مشخص می باشد. افرادی که تمایل به دوچرخه سواری در مسافت های طولانی، دوچرخه سواری های سرعتی، مسابقات و یا حتی تناسب اندارم دارند می توانند از دوچرخه های جاده ای بهره گیرند. کاربرد دوچرخه های جاده ای تنها برای جاده می باشد و به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای سطوح ناهموار و شیب دار، سربالایی، پستی و بلندی نمی باشد پس برای این موارد به هیچ وجه به سراغ دوچرخه های جاده ای نروید. در این قسمت اندکی از شکل ظاهری دوچرخه جاده ای سخن می گوییم. در نگاه اول وضعیت قرارگرفتن فرمان و زین توجهات را به خود جلب می نماید طراحی صورت گرفته در دوچرخه های جاده ای بصورتی است که فرمان آن اندکی پایین تر از زین می باشد و این نوع طراحی سبب گشته دوچرخه سوار اندکی به سمت جلو خمیده باشد و از حالت صاف و نشسته تغییر حالت دهد. وجود خمیدگی و منحنی بدن دوچرخه سوار باعث می گردد اصطکاک هوا با دوچرخه سوار تا حدی پایین تر بیاید که از این طریق سرعت آن نیز بالاتر خواهد رفت. فرمان دوچرخه های جاده ای دارای طراحی بشکل منحنی و به سمت پایین می باشد و نام این فرمان ها کورسی شناخته شده است که وجود این مدل از فرمان سبب می شود که انرژی در رکاب زدن دوچرخه منتقل گردد و این انتقال انرژی بیشتر گردد. استفاده از دوچرخه های جاده ای برای افرادی که بدنشان انعطاف پذیری قابل قبولی ندارند و یا دچار مشکلات کمر می باشند به هیچ وجه پیشنهاد نمی گردد زیرا باعث می شود فشار بسیاری به پشت و کمر وارد گردد. دوچرخه های جاده ای از تایر و طوقه های صاف و باریک برخوردار می باشند و همین سبب شده است اصطکاک چرخ ها با زمین کمتر گردد و کم بودن اصطکاک چرخ با زمین در افزایش سرعت تأثیر بسزایی دارد و این افزایش سرعت با صرف انرژی کم صورت می پذیرد. دوچرخه های جاده ای را می توان در دو نوع حرفه ای و غیرحرفه ای مشاهده نمود که این دو نوع دارای یک استاندارد بوده است و تنها تفاوت آنها را می توان در وزن و تکنولوژی هایی که برای هریک مورد استفاده قرار داده شده است مشاهده نمود. برخی از دوچرخه ها به گونه ای طراحی و تولید گشته اند که از آنها تنها برای مسابقات استفاده می شود.

دوچرخه هیبریدی به چه نوع دوچرخه ای گفته می شود؟

ممکن است برایتان سؤال پیش آید که دوچرخه هیبریدی چیست؟ این دوچرخه را می توان ترکیبی از دوچرخه جاده ای و کوهستانی معرفی نمود. این دوچرخه از هرکدام ویژگی های خاص را برگرفته و در دوچرخه هیبریدی بکار برده است. دوچرخه های هیبریدی در سال های اخیر بخاطر قابلیت های ویژه ای که دارد توانسته است برای استفاده در خارج از جاده افراد بسیاری را به خود جذب نماید. همراهی هیبریدها به زمانی برمی گردد که MTBها بسیار تخصصی و به روز شدند و این به روز شدن برای شرایط چالش برانگیز بوده است. دوچرخه های هیبریدی در قیاس با دیگر دوچرخه های به روز حالت سواری قائم دارند. از ویژگی های دوچرخه های هیبریدی می توان قاب باریکتر و صندلی پهن تر را ذکر نمود. دوچرخه های هیبریدی در قیاس با دوچرخه های کوهستانی هنگامی که در جاده قرار دارد آیرودینامیکی تر می باشند. دوچرخه های هیبریدی از لاستیک های گسترده ای برخوردار می باشند با وجود این که به اندازه MTB نیستند و بدون یک آج برآمدگی نمی باشند. دوچرخه های هیبریدی دارای 18 دنده هستند. وجود این موارد در دوچرخه های هیبریدی آنها را در بی نقص نشان می دهد.

"قیمت دوچرخه ویوا" به عنوان یک برند محبوب دوچرخه در ایمالز ببینید!

انواع دوچرخه هیبریدی

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

 


لیست قیمت و خرید انواع دوچرخه 


پیش از خرید دوچرخه باید قصد و هدف خود از خرید را مشخص نماییم و کاربردی که از دوچرخه انتظار داریم را نیز مشخص کنیم. دوچرخه نیز همانند دیگر وسایل نقلیه می باشد و درنتیجه باید نکاتی را در خرید آن مورد توجه قرار دهیم. در زیر برایتان ویژگی ها و مشخصات دوچرخه های هیبریدی را عنوان خواهیم نمود که در انتخاب و خرید کمک شایانی به شما خواهد نمود.

دوچرخه های هیبریدی را می توان دوچرخه های ترکیبی و یا دوگانه نیز نامید که بسیاری از افراد به این نامها می شناسند. منظور از ترکیبی این است که این دوچرخه ترکیبی است از دوچرخه های کوهستانی، شهری و کورسی. و این سه مدل می توانند همانند یک مثلث عمل نماید که ترکیب این سه نوع دوچرخه، دوچرخه های هیبریدی را به وجود آورده اند. ترکیب این سه نوع دوچرخه سبب شده است تنوع در دوچرخه های هیبریدی افزایش یابد. اگر دوچرخه هیبریدی شما دارای سرعت بالایی باشد می توان آن را گرایش یافته به دوچرخه های کورسی ذکر نمود اما اگر طراحی آن بصورتی باشد که مهارت و راحتی در اولویت قرارگرفته باشد نشان دهنده این است که دوچرخه به دوچرخه های کوهستانی گرایش دارد.

این دوچرخه ها می توان انتخاب مناسبی برای خیابان گردی و کوهستان گردی باشد. آن دسته از افراد که به دنبال دوچرخه ای هستند که با طی مسافت زیاد راحتی آنها از دست نرود می توانند این دوچرخه را خریداری نمایند. از ویژگی های دوچرخه هیبریدی می توان به برخورداری از انعطاف پذیری مناسب را عنوان نمود که بهترین گزینه برای استفاده روزانه می باشد. دوچرخه های هیبریدی از سرعت، انعطاف و قدرت بالایی برخوردار نمی باشند. برای این دوچرخه ها دیسک های قوی و قدرتمند بکار برده شده است که سبب می گردد در آب و هوای بارانی و مرطوب عملکرد مناسبی داشته باشند. از دیگر ویژگی های دوچرخه هیبریدی تایرهای بزرگ و بدنه باریک آن می باشد که می توان آن را به عنوان وجه تمایز دوچرخه های هیبریدی با دیگر مدل ها ذکر نمود. با استفاده از دوچرخه های هیبریدی نیاز به خم شدن دوچرخه سوار وجود ندارد و دلیل آن در یک راستا قرار داشتن دسته های دوچرخه می باشد. با توجه به موارد عنوان شده متوجه می شویم که این نوع دوچرخه ها بهترین گزینه برای استفاده در داخل شهر می باشد و با خرید آن سرعت، راحتی و استحکام را با هم خواهید داشت. دوچرخه های هیبریدی دارای فضایی برای قرارگیری سبد خرید و ترکبند می باشد که می توانید لوازمی که نیاز دارید را درون آن قرار دهید.

 

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی


بیشتر بخوانید: درهنگام خرید دوچرخه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


از اجزای اصلی دوچرخه های الکتریکی می توان به باتری، موتور، بدنه و پره های چرخ و ترمزها اشاره نمود. در دوچرخه های هیبریدی مهمترین قسمت باتری محسوب می گردد زیرا از طریق باتری دوچرخه راه اندازی و حرکت می کند. از ویژگی های باتری بکار برده شده در دوچرخه های هیبریدی می توان به ذخیره نمودن انرژی قابل قبول در مدت زمان مناسب و وزن مناسب آن اشاره نمود که از نکات حائز اهمیت می باشد. در دوچرخه های هیبریدی باتری تعبیه شده است که قادر است 16 تا 70 کیلومتر در ساعت را هنگامی که در حال رکاب زدن نیستید طی نماید لازم به ذکر است که این مقدار به سربالایی، سرپایینی و دست انداز نیز بستگی دارد که با وجود این موارد سرعت واقعی کمتر از اعداد ارائه شده می باشد. در بازار می توان دو نوع باتری را مشاهده نمود که برای دوچرخه های برقی مورد استفاده قرار می گیرد. 1- باتری های سرب اسید (SLA): این باتری ها از عمر کوتاهی برخوردار می باشند و قادر به شارژ به تعداد دفعات 100 تا 330 بار می باشند. این باتری ها دارای وزن بالایی بوده و قیمت آن در قیاس با دیگر مدل ها ارزان تر می باشد.

2- باتری لیتیوم: نوع دوم باتری های موجود در بازار باتری لیتیوم می باشد که می توان به عنوان جدیدترین نوع باتری ها معرفی نمود. باتری لیتیوم در قیاس با باتری های SLA عمر بالاتری دارند و می توان عمر آن را دو تا سه برابر عنوان نمود. باتری لیتیوم از طول عمر بالایی برخوردار بوده و دامنه سواری که توسط آن ارائه می گردد بسیار بالاتر است. دوچرخه هایی که از باتری لیتیوم برای آن استفاده می گردد در قیاس با دوچرخه هایی که باتری سرب اسید در آن بکار برده شده است از قیمت بیشتری برخوردار می باشد.

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی


بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سایز دوچرخه 


وظیفه موتور الکتریکی این است که انرژی الکتریکی را از باتری بگیرد و به انرژی دورانی تبدیل نماید و از طریق آن دوچرخه قادر به حرکت خواهد بود. در بسیاری از دوچرخه ها موتور بر روی چرخ قرار داده می شود. وضعیت نشستن صاف، راحتی نسبتاً سریع و مناسب برای مسافت های بسیار از مزیت هایی می باشد که این دوچرخه دارا است. علاوه بر مزایا این دوچرخه ها از معایبی نیز برخوردار است که سنگینی زیاد، سرعت کمتر نسبت به جاده و انعطاف پذیری کم نسبت به دوچرخه های کوهستان را می توان به عنوان معایب آن ذکر نمود. استفاده از دوچرخه و استراحت دادن پاها بر روی پدال ها می توان حس خوشایندی را برایتان به ارمغان آورد و می توان به نوعی آزادی را در آن حس کرد. در هنگام خرید دوچرخه باید مواردی مورد توجه قرار گیرد و دوچرخه نیز همانند دیگر لوازم منزل بوده و  نیاز به انتخاب درست بر اساس اصول آن می باشد. نخست باید همانند دیگر لوازم به درک دوچرخه خود بپردازید. انتخاب دوچرخه ابتدا به سلیقه و کارایی که از آن انتظار دارید بستگی دارد و با توجه به نیاز خود به خرید دوچرخه بپردازید.

تفاوت بین دوچرخه های هیبریدی و جاده ای

 

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

دوچرخه های جاده را می توان به عنوان دوچرخه ای معرفی نمود که تنها در جاده مورد استفاده قرار می گیرد و این کارایی آن از نام آن نیز مشخص است. ممکن است بسیاری از افراد دوچرخه های جاده ای را با دوچرخه های مسابقه اشتباه گیرند زیرا شباهت بسیاری با یکدیگر دارند. تولیدکنندگان دوچرخه با ترکیب دوچرخه های جاده ای و کوهستانی موفق به تولید دوچرخه های هیبریدی شدند. دوچرخه های هیبریدی از طراحی زیبایی برخوردار می باشد و به همین دلیل به عنوان خط لوکس طراحی دوچرخه شناخته شده است.

طراحی و هندسه دوچرخه های ترکیبی و جاده ای

از ویژگی های دوچرخه های جاده ای فریم سبک وزن و لاستیک های آجری صاف که به وسیله ی ستون های سقوط شده تعریف می گردند می باشد که این نوع دوچرخه ها طراحی شده برای استفاده در جاده های آسفالت می باشد. دوچرخه های جاده ای در قیاس با دیگر دوچرخه ها از وزن کمتری برخوردار می باشند و علاوه بر آن دارای براکت های پایین هستند که از طریق آن مقاومت برای یک حرکت صاف برطرف می گردد. هنگام استفاده از این دوچرخه و در موقعیت سواری آیرودینامیکی امکان خم شدن به جلو برای دوچرخه سوار بدست می آید. دوچرخه های هیبریدی تفاوت هایی با دوچرخه های جاده ای دارند. لاستیک های دوچرخه هیبریدی در قیاس با دوچرخه های جاده ای کوچکتر بوده اما در مقایسه با دوچرخه های کوهستانی باریک تر است  که مناسب برای اتومبیل های سواری خارج از جاده می باشد.

عملکرد و کارایی دوچرخه های هیبریدی و جاده ای

 

راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

استفاده از دوچرخه های جاده ای بیشتر در مواردی انجام می گیرد که قصد دوچرخه سواری در مسافت طولانی را داریم و یا اینکه قصد حضور در مسابقه، تور و با تفریح در جاده را داریم پس می توان گفت برای موارد عنوان شده استفاده از دوچرخه های جاده ای بسیار مناسب می باشد. دوچرخه های جاده ای دارای سرعت و کارایی بالا می باشند و طراحی آن بگونه ای صورت گرفته است که وزن بدن در اندام های فوقانی و تحتانی بطور کاملاً یکسان تقسیم می گردد که با خم شدن به سمت جلو می توان به بهترین نحو ممکن به سواری پرداخت. همانطور که پیشتر ذکر شد دوچرخه های جاده ای تنها برای سواری در جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد اما دوچرخه های هیبریدی را می توان هم در جاده و هم خارج از جاده مورد استفاده قرار داد اما لازم به ذکر است که دوچرخه های هیبریدی قابلیت هایی که دوچرخه های کوهستانی و جاده ای از آن برخوردار می باشند را دارا نیستند و در قیاس با آنها کارایی فوق العاده ای را ندارند.

استفاده ایده آل از دوچرخه های هیبریدی و جاده ای

پیش تر نیز عنوان نمودیم که بهترین کاربرد دوچرخه های جاده ای استفاده برای رفت و آمد در مسافت های طولانی و یا مسافرتهایی که در اوقات فراغت انجام می دهید و علاوه بر آن برای شرکت در مسابقات و تورها می باشد. دوچرخه های جاده ای به عنوان یکی از سریع ترین دوچرخه ها شناخته شده است. سرگرم کننده بودن و برخورداری از سرعت و کارایی از ویژگی های فوق العاده دوچرخه های جاده ای می باشد و بهترین گزینه برای افرادی می باشد که علاقه ی بسیاری به سرعت دارند و در پی ماجراجویی می باشند. وجه تمایز دوچرخه های هیبریدی با دوچرخه های جاده ای مقاوم تر و ناهموار بودن آن می باشد که از چرخ های وسیعی نیز برخوردار است و به همین دلیل می توان بدون هیچگونه نگرانی از آن برای سواری در مسیرهای چمن و شن مورد استفاده قرار داد. دوچرخه های هیبریدی در جاده همانند دوچرخه های جاده ای خوب عمل نمی کند اما می توان گزینه ی خوبی برای خارج از جاده باشد. دوچرخه های هیبریدی دارای تطبیق پذیری بالاتری می باشند که برای پدال های گاه به گاه در اطراف شهر می توان انتخاب خوبی برای شما باشد.

جمع بندی نهایی راهنمای خرید دوچرخه هیبریدی

بالا نیز گفته شد که افرادی که به دنبال سرعت هستند بهتر است به سراغ دوچرخه های جاده ای بروند تا از طریق آن سرعت بالا را تجربه نمایند. دوچرخه های جاده ای از استقامت بالایی در مسافت های زیاد برخوردارند. جذابیت بالا و هندسه و طراحی خاص و علاوه بر ان کارایی و سرعت بالا از قابلیت هایی است که دوچرخه های جاده دارا می باشند. دوچرخه های هیبریدی قادر است قابلیت های ویژه ای را به دوچرخه سوار هدیه دهد و می توان آن را ترکیبی از دوچرخه های جاده ای و کوهستانی عنوان نمود که می تواند انتخاب مناسبی برای مسافران دوچرخه و پدال های گاه به گاه که در اطراف شهر صورت می پذیرد باشد. در نهایت می‌توانید برای دیدن انواع قیمت دوچرخه به سایت ایمالز مراجعه کنید. ایمالز به عنوان موتور جستجوی کالا، بهترین قیمت‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی به شما نمایش می‌دهد.


نظرات کاربران