راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

اگر می خواهید دوچرخه تهیه کنید، باید به جای مراجعه مستقیم به فروشگاه ها، در باره دوچرخه‌ی موردنظرتان تحقق نمایید. در این متن ما دوچرخه مناسب را مورد بررسی قرار می دهیم. این مقاله به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

دوچرخه جاده

جهت دوچرخه سواری در بزرگراه‌ها و جاهای آسفالت یک دوچرخه سبک لازم است. دوچرخه مخصوص جاده‌ به جز دارا بودن وزن کم، اغلب چرخ‌هایی باریک دارند. موردی که در دوچرخه های جاده‌ای قابل توجه می باشد این است که سیستم تعلیق از آن برداشته شده است. دوچرخه جاده‌ای برای دوچرخه سوارانی می باشد که اغلب روی دوچرخه خم شده و دارای ستون فقرات قوی می باشند. دوچرخه های جاده‌ای اقسام متفاوتی دارا می باشند مثل تورینگ، ادونچر رود، فیتنس و سایکوکراس می باشد. اگر دوچرخه‌ای ورزشی را می خواهید، یکی از این دوچرخه‌های طبقه‌بندی شده را تهیه نمایید.

دوچرخه کوهستان

برای کسانی که به جاده‌های کوهستانی، سنگلاخی و غیرشهری علاقمندند، ایده آل ترین نوع دوچرخه، کوهستانی می باشد. این گونه دوچرخه‌ها اغلب دارای تایرهایی خیلی محکم، بزرگ‌تر، آج‌های مخصوص جهت راحتی در صعود از صخره‌ها به طرف قله‌های کوهستانی می باشند. این گونه دوچرخه، دارای فریم سنگین و بعلاوه سیستم تعلیق نرم و کاربردی جهت حذف تنش‌های وارده از طرف زمین سخت به دوچرخه می باشد.


لیست خرید و قیمت دوچرخه کوهستان 


دوچرخه های دوکاره (هیبریدی)

می توان گفت که دوچرخه نوع هیبریدی دارای ترکیبی از خصوصیات دوچرخه کوهستانی و دوچرخه جاده‌ای می باشد که قادر خواهد بود سواری در کوهستان و جاده را سهولت ببخشد. مطابق شکل قابل تغییر آن، شما قادرید با توجه به شرایط متفاوت شکل دوچرخه را عوض نمایید و دوچرخه سواری نمایید. اگر خواستید دوچرخه را به عنوان یک وسیله جهت جابجا کردن روزانه به صورت جاده‌ای و مسیرهای ناهموار شهری بکار ببرید، بدون شک دوچرخه نوع هیبریدی انتخابی ایده آل خواهد بود که خواهد توانست علاوه بر سرعت ، قدرت دوچرخه‌های کوهستانی را نیز تامین نماید. دوچرخه دوکاره یا Dual-sport طبقه ای از دوچرخه‌های نوع هیبریدی می باشد که قادر است به راحتی صورتی مابین دوچرخه کوهستانی و جاده‌ای را به شما بدهد.

دوچرخه ویژه


راهنمای خرید دوچرخه

برای کاربرد افرادی که دارای مشکلات جسمانی خاصی هستند که سبب خواهد شد، قادر نباشند بر دوچرخه‌های معمولی  سوار شوند یا برای افرادی که یک دوچرخه خاص و ویژه برای شرایط خاص را می خواهند، دوچرخه‌هایی با شکل های خاصی تولید شده اند. مثلا بعضی از این نوع دوچرخه‌ها در چگونگی نشستن دوچرخه سوار و دیگران در شکل حمل و نقلشان که امکان دارد به طور مثال تاشو باشد، خاص می باشند. دوچرخه خوابیده یا نیمه خوابیده این امکان را می دهد که دوچرخه سوار به طور متفاوتی به گونه ای که پاهایش هم سطح با بدن باشد، گذاشته شود. این نوع از دوچرخه‌ها اغلب برای افرادی که ستون فقرات آنها دارای مشکل می باشد یا کسانی که جهت حرکت به صندلی چرخ‌دار نیازمندند، خیلی مفید و کاربردی خواهد بود.

دوچرخه های تاشو دارای انعطاف‌پذیری بالایی می باشند. این دوچرخه‌ها را می توان در مسافرت یا مکانی که می خواهید دوچرخه سواری نمایید ولی برای حمل آن جای کافی ندارید، بکار ببرید. معمولا دوچرخه‌های نوع خوابیده تاشو بوده، ولی دوچرخه‌ با اندازه واقعی تاشو هم موجود است.

دوچرخه های دونفره یا به عبارتی تاندم برای کسانی که دوست دارند یک دوچرخه سواری دونفره را تجربه نمایند مورد استفاده می باشد. این نوع دوچرخه دو زین و دو پدال دارد. بعلاوه  کسانی که مبتدی هستند و دوست دارند دوچرخه سواری یاد بگیرند، با کمک مربیشان جهت تعادل داشتن این نوع دوچرخه را جهت آموزش بکار ببرند.

ویژگی های مهم

پیش از رفتن به دنبال خرید دوچرخه‌های مورد اشاره در بالا، درباره خصوصیاتی که باید دارا باشند تصمیم بگیرید، به دنبال دوچرخه دنده‌ای هستید و یا سرعتی؟ امکان دارد به دنبال دوچرخه ای باشید که دارای هیچ میله میانی نباشد. دوچرخه های دنده ای در شیب‌های گوناگون به راحتی قابل پدال زدن و جلو رفتن می باشند. دوچرخه‌هایی که میله میانی ندارند را به راحتی می توان حمل نمود در حالی که دوچرخه هایی که دارای میله میانی می باشند فریم عضلانی و قدرتمندتری دارند.

عموما یک قانون نانوشته‌ای درباره این نکته موجود است، و آن این است که اغلب خانم ها بیشتر دوچرخه‌های کوتاه‌تر و بدون میله میانی را انتخاب می نمایند. در حالی که آقایان ترجیح می دهند دوچرخه‌های بلندتر و دارای میله میانی باشند. با این حال مجبور نخواهید بود مطابق با جنسیت خودتان فریم دوچرخه را برگزینید و هر وقت دوست داشتید خواهید توانست فریم دلخواه خود را مطابق علاقه خود آن را تغییر دهید.

دوچرخه مخصوص افراد مبتدی


راهنمای خرید دوچرخه

برای افرادی که می خواهند دوچرخه سواری بیاموزند و ممامکان دارد چند باری به زمین بخورند، تهیه دوچرخه‌های با هزینه سنگین با خصوصیات گوناگون خیلی عاقلانه‌ نخواهد بود. توصیه ما این است که یک دوچرخه مبتدی تهیه نمایید که خیلی راحت قابل کنترل و راندن باشد. دوچرخه مبتدی برای شروع دارای قیمت مناسب‌تری در مقایسه با دوچرخه‌های دیگر ذکر شده هستند. با توجه به اینکه سوار شدن و راندن بعضی از دوچرخه‌های مبتدی راحت می باشد، به این اسم معروف شده اند. بعلاوه شما قدر خواهید بود به این دوچرخه‌های وسایل جانبی و کمک آموزشی مثل چرخ‌های کمکی متصل کنید. جهت سواری بر دوچرخه های مبتدی تجربه خاصی لزم ندارید و هرچه هم که تازه کارید خیلی راحت خواهید توانست سوارش بشوید. دوچرخه سوارانی که تازه کار هستند اغلب با شکل کمر ایستاده دوچرخه سواری می نمایند. دوچرخه‌های کوهستانی و جاده‌ای برای این افراد عذاب‌آور خواهد بود، برای همین جهت شروع باید دوچرخه‌ای بکار برد که مختص به این شکل طراحی شده است. توصیه ما دوچرخه مبتدی می باشد.

طول پا و بلندی قد

یک فریم مناسب دوچرخه مطابق با طول قد مشخص می شود. طول قد خود را با متر و بلندی پاهایتان را روی شلواری که می‌پوشید اندازه گیری نمایید. اطمینان یابید که در هنگام اندازه گرفتن پا، پاچه شلوار یعنی قسمت پایین تا جای اتصال پاچه‌ها به هم را مورد توجه قرار داده اید. زیرا طول این بخش معین کننده این است که طول فاصله بین پدال و نشیمنگاه دوچرخه چه اندازه خواهد بود تا پدال زدن راحت شود. بعضی از مغازه داران مطابق قد و اندازه اجزای دوچرخه را تنظیم می نمایند. بدون شک در این باره از فروشنده بپرسید. دوچرخه ها هم مثل لباس ها دارای اندازه های گوناگونی می باشند. پس موقع تهیه دوچرخه قد خود را تعین نمایید.

دوچرخه های دست دوم


راهنمای خرید دوچرخه

جاهای بسیاری هستند که دوچرخه‌های دوچرخه سواران قدیمی را که دیگر مورد اتفاده آنها قرار نمی گیرند را می فروشند و اغلب دارای تخفیف بالایی هم هستند. برای شما که بودجه بالایی برای شروع دوچرخه سواری ندارید، این نوع دوچرخه‌ها گزینه‌های ایده آلی هستند. با تهیه این نوع دوچرخه‌ها اطمینان خواهید یافت که دوچرخه سواری را خواهید توانست بیاموزید و هزینه قابل توجهی را نیز صرفه‌جویی کرده اید. یادتان باشد به جز تهیه دوچرخه به یک کلاه دوچرخه سواری، چراغ‌های شب نما و چراغ برای دوچرخه خود هم نیاز دارید. پس فقط به تهیه یک دوچرخه تنها و گران اکتفا و  کمی از بودجه خودرا صرفه‌جویی کرده و به جای آن این وسایل را تهیه نمایید.

خرید دوچرخه به صورت حضوری


راهنمای خرید دوچرخه

پیش از تهیه دوچرخه به این شکل بهتر است مواردی را مد نظر قرار داد که در این خرید تاثیر بالایی دارد. این مورد را گفتیم. همراه ما باشید.

فروشگاه‌های معتبر و معروف

اکنون که دوچرخه دخواه و ایده آلتان را یافتید، باید فروشگاهی که آن نوع دوچرخه‌ را عرضه می نماید را هم بیابید. بعضی اوقات باید به دیدن فروشگاه موردنظر خود بروید. پیش از هرچیز میزان بودجه‌ و موارد دیگری را مورد بررسی قرار دهید. اگر لازم است که درباره تهیه دوچرخه با فروشنده بیشتر حرف بزنید، پس بعد از ظهر یک روز خود را جهت انجام این امر خالی نمایید. فروشگاه مورد نظر را بررسی نموده و دوچرخه‌ی موردنظر خود را بیابید. اکنون به مغازه بگویید تا درباره مزایا و معایب و خصوصیات آن را برای بازگو نماید.حواستان باشد مغازه داران زرنگ به شما دوچرخه‌های دور از خواسته‌تان را معرفی نکند، بخصوص اگر دارای بودجه کافی نیستید. اطلاعات خود را با توصیه های فروشنده مقایسه نموده و کنار هم بگذارید. نگرانی به خود ندهید و درباره چیزی که مغازه دار توصیه می نماید بپرسید، مزایا و معایب آن را دریابید. بعلاوه اطمینان یابید که مغازه دار در پی گول زدن شما نبوده و می خواهد به شما کمک نماید. مغازه ها و فروشگاه‌های بزرگ  و معتبر همواره دارای حق انتخاب‌های بهتر و گوناگونی می باشند. اگر دوچرخه تان خیلی ویژه می باشد، باید دنبال یکی از این فروشگاه ها باید.

پیش از خرید، دوچرخه را امتحان نمایید


راهنمای خرید دوچرخه

پیش از انتخاب و تهیه دوچرخه، برای چند دقیقه سوار دوچرخه شوید و زین آن را امتحان نمایید. این حق شماست و کسی نمی توان از شما آن را بگیرد. هنگام دوچرخه سواری بی حرکت تلاش کنید که پدال، ترمزها و اجزای دیگر دوچرخه را چک نموده و اطمینان یابید که همه آن‌ها در دسترس شماست. از خود بپرسید آیا برای طولانی مدت می توانید سوار این دوچرخه شوید آن را بکار ببرید. فاصله بین پدال و زین و زاویه زین جهت نشستن راحت روی دوچرخه را بررسی نمایید که تا حدی دارای قابلیت تنظیم یا دارای راحتی برای شما باشد. در دوچرخه، فریم آن از موارد معدودی در است که آن را نمی توان عوض نمود. پس چند فریم متفاوت از دوچرخه‌های متفاوت را امتحان نموده و مناسب ترین و راحت‌ترین آنها را برگزینید.

کیفیت چرخ دوچرخه

لاستیک دوچرخه در تأمین امنیت و راحتی هنگام کاربرد آن بسیار مهم می باشد. پس از فروشنده درباره لاستیک دوچرخه‌های خود بپرسید. بعلاوه خود شما هم با دست کشیدن روی تایرها از کیفیت آن‌ها اطمینان پیدا کنید. هر دوچرخه ای با هر خصوصیت و قابلیتی که دارا می باشد، دارای لاستیک مختص به خود هم دارا می باشد. اگر در این باره خودتان تجربه ای ندارید ، از اینترنت و متخصصان و افراد با تجربه درباره لاستیکی که روی دوچرخه نصب است، بپرسید و اطمیان یابید که همه موارد رعایت شده باشد.

چگونگی خرید دوچرخه به صورت اینترنتی

اگر جهت تهیه دوچرخه به طور حضوری دارای فرصت کافی نمی باشید، تهیه یآن به شکل انترنتی بهتر است. ولی جهت تهیه آن باید مواردی را مد نظر قرار دهید که به شما خواهیم گفت.

جستجوی مشخصات

اگر یک دوچرخه ویژه را در نظر دارید، با سرچ سریع درباره شرکت های تولید کننده آن، هزینه ها و بعلاوه خصوصیات آن را در اینترنت بیابید. با بررسی مارک های متفاوت و هزینه آنها، اطلاعات کافی جهت خرید آنلاین را دارید. حتی اگر فروشگاه فیزیکی این دوچرخه را در اطراف شما دارا می باشد، بهتر است هم به آن و هم قیمتش نگاه کنید. جایی را بیابید که به جز فروش آنلاین، دارای فروشگاه فیزیکی هم هست. به این صورت قادرید دوچرخه‌ای که دنبالش هستید را سفارش داده و با امتحان و اطمینان از راحت بودن آن خیالتان راحت شود. اکنون برگردید و به شکل آنلاین آن را بخرید و خودتان از فروشگاه آن را بگیرید تا در هزینه‌های حمل و نقل صرفه‌جویی نمایید.

دیدن فروشگاه‌های آنلاین


راهنمای خرید دوچرخه

امروزه خوشبختانه تعداد سایت های فروشنده دوچرخه‌ ها به صورت آنلاین و دیجیتال رو به افزایش می باشد. از معروف ترین سایت های فروش آنلاین رفته و از تهیه دوچرخه با عجله بپرهیزید، زیرا امکان دارد، بعضی از فروشگاه‌های آنلاین دارای اجناسی ارزان قیمت ولی بی کیفیت را ارائه نمایند. تهیه دوچرخه درفروشگاه های اینترنتی با حدس و گمان های بسیاری همراه می باشد. اگرچه از راه هایی دیگری هم می‌توانید جوابگوی سوالات خود باشید. یکی از این روش ها، دیدن از خدمات پشتیبانی سایت و راهنمای آن می باشد. با خدمات مشتری تماس بگیرید و درباره دوچرخه‌ای که در نظر دارید بپرسید. درباره ی، فریم، جنس، ترمز ها، صندلی، وزن و هرچه به نظر اهمیت دارد.همپنین می توانید برای آگاهی از قیمت دوچرخه و قیمت انواع برندهای آن از جمله قیمت دوچرخه ویوا ،المپیا و ... به صفحه ی لیست قیمت سایت ایمالز مراجعه کنید.


نظرات کاربران