راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

چراغ پیشانی و هدلایت کوهنوردی حرفه ای و شارژی از اصلی ترین لوازمی محسوب می گردد که افراد علاقمند به کوهنوردی و گردش در تاریکی به آن احتیاج دارند و باید به خرید آن بپردازند. در این مقاله شما را با بهترین و باکیفیت ترین چراغ پیشانی آشنا خواهیم نمود. افرادی که به دوچرخه سواری می پردازند و یا دویدن را امتحان می کنند قطعا با چالش انجام این فعالیت ها در شب مواجه گردیده اند و در نتیجه وجود چراغ پیشانی حائز اهمیت می باشد که سبب می گردد ایمنی شما حین انجام فعالیت ها بالاتر برود. این وسیله حتی موجب می گردد شما حس خوشایندی در هنگام انجام تمرینات و فعالیت ها داشته باشید.

اگر ترجیح می دهید هنگام انجام فعالیتی از هر دو دست خود بهره گیرید و علاوه بر آن قسمت جلوی خود را به خوبی مشاهده کنید بهترین وسیله برای شما چراغ پیشانی (HeadLamp) می باشد که یک چراغ قوه پیشانی به شمار می رود و فضای جلوی شما روشن می نماید که قطعا بسیار کارایی خواهد داشت. تمامی کوهنوردان باید به خرید یک چراغ پیشانی بپردازند تا در موقعیت های ضروری به استفاده از آن بپردازند. در نتیجه وجود یک چراغ پیشانی در کوله برای تمامی کوهنوردان ضروری می باشد.

یک کوهنورد همانگونه که نیاز به کفش مخصوص، عصای کوهنوردی، لوازم مورد نیاز کمپینگ و ... نیاز دارد به چراغ پیشانی نیز احتیاج دارد و خرید آن بسیار توصیه می شود. در این مقاله برایتان اصلی ترین نکات جهت خرید چراغ پیشانی را ذکر خواهیم نمود و شما اگر قصد خرید چراغ پیشانی و هدلایت کوهنوردی حرفه ای را دارید پیشنهاد می کنیم به مطالعه ی این مطلب بپردازید تا با آگاهی لازم اقدام به خرید نمایید و خریدی با کیفیت و مناسب را تجربه کنید.

 

چراغ پیشانی یا هدلایت چیست؟


راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

این وسیله را می توان به عنوان یک چراغ قوه معرفی نمود. این وسیله دارای بند یا کش می باشد تا از این طریق بر روی پیشانی متصل گردد که این ویژگی از نام آن نیز مشخص است. اصلی ترین ویژگی چراغ پیشانی و هدلایت نصب شدن آن به دور پیشانی می باشد و سبب نمی گردد شما یک دست خود را درگیر گرفتن آن نمایید. چراغ پیشانی از حجم کوچکی برخوردار است و هنگام استفاده موجب اذیت و خستگی شما نمی گردد.

آشنایی با انواع چراغ پیشانی هدلایت

چراغ پیشانی لامپ رشته ای

اگر بخواهیم از قدیمی ترین نوع چراغ پیشانی را برایتان معرفی خواهیم چراغ پیشانی لامپ رشته ای قطعا همان گزینه می باشد. این مدل از میزان مصرف باتری بالایی برخوردار است و شما با استفاده مداوم از آن می توانید به مدت یک تا دو ساعت از آن بهره گیرید. از دیگر ویژگی های این چراغ پیشانی می توان به وزن بالا و ابعاد بزرگ آن اشاره نمود.

چراغ پیشانی ال ای دی LED

 این مدل از چراغ ها دارای یک یا چند لامپ LED می باشد. لازم به ذکر است که لامپ های ال ای دی از وزن کمتری در قیاس با دیگر لامپ ها برخوردار است و علاوه بر آن ابعاد آنها کوچکتر می باشد. این لامپ ها از باتری بیشتر استفاده می کنند و حتی دامنه پراکندگی نوری که دارا می باشد که در قیاس با مدل های رشته ای زیادتر است.

چراغ پیشانی اس ام دی SMD

از به روزترین مدل های چراغ پیشانی مدلی می باشد که از لامپ اس ام دی برخوردار است. این مدل از کمترین میزان مصرف باتری بهره مند است و شما قادر خواهید بود به مدت 12 ساعت به استفاده از آن بپردازید. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به حجم و وزن کم آن اشاره نمود که جز بهترین گزینه ها به شمار می رود.

آشنایی با کاربرد چراغ پیشانی برای فعالیت های گوناگون

افرادی که به انجام فعالیت هایی نظیر ورزش و ... می پردازند استفاده از چراغ پیشانی برایشان ضروری می باشد. چراغ پیشانی یکی از پرکاربردترین لوازم به شمار می رود.

برای دوچرخه سواری و دویدن


راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

ممکن است حین دوچرخه سواری و یا حتی دویدن به نوری احتیاج داشته باشید که به خوبی فضای جلوی شما را روشن نماید و نشان دهد. زمانی که دوچرخه سواری انجام می دهید و چون دوچرخه سواری با سرعت بالایی انجام می گیرد شما باید از وسیله ی استفاده نمایید که قادر به روشن نمودن مقدار فضای بیشتری در جلوی روی شما باشد تا دچار مشکل نگردید. شما می تواند از چراغ برای اینکار بهره گیرید. حین خرید حتما به سراغ لامپی بروید که از دامنه نور زیادی برخوردار باشد. دامنه نور از 80 تا 150 متر برای لامپ ها وجود دارد که جهت دوچرخه سواری و دویدن می توان بهره گیرید.

مناسب برای کوهنوردی

از دیگر فعالیت هایی که استفاده از چراغ پیشانی ضروری می باشد کوهنوردی است. در کوهنوردی همانگونه که دیدن فضای نزدیک حائز اهمیت و مهم است دیدن فضای هایی که دور می باشد و دارای فاصله بالایی است نیز بسیار مهم است. یک کوهنورد باید بتواند به خوبی موانعی که وجود دارد که شامل دره ها و خطرات زیست محیطی می گردد را مشاهده نماید تا بتواند خود را از خطرات دور نگه دارد. بهترین وسیله چراغ پیشانی دو بردی یا متوسط می تواند انتخاب مطلوبی برای یک کوهنورد به شمار آید. چراغی که توسط کوهنوردان بکار برده می شود باید به خوبی فواصل کوتاه از 10 تا 20 متر را نمایش دهد و علاوه بر آن فواصل دور را نیز که از 50 تا 100 می باشد که بتواند برایتان روشن نماید تا از خطرات احتمالی دور باشید.

کمپینگ های شبانه

افراد بسیاری هستند که به مسافرت و کمپینگ علاقه مند هستند و تمایل به انجام آن دارند. این افراد حتما باید پیش از مسافرت به خرید چراغ پیشانی بپردازند زیرا این چراغ همانند دیگر لوازم کمپینگ حائز اهمیت می باشد و قادر است در شب محیط را برایتان روشن نماید تا دید شما در شب بهتر شود. جهت انجام کارهایی نظیر پخت و پز و درست کردن غذا، چک کردن محیط اردوگاه و کمپ شما به یک چراغ نیازمند هستید تا قادر باشد برایتان فضا را به خوبی روشن نماید و حتی فواصل دور نیز کاملا مشخص گردد. اگر قصد خرید چراغ پیشانی برای کمپینگ را دارید می توانید چراغی با دامنه کوتاه 40 تا 60 متر را خریداری نمایید که گزینه ی مناسبی برایتان خواهد بود.

چراغ پیشانی روزمره

برخی از افراد در زمینه کارهای فنی نظیر تعمیر خودرو، کارهایی که در منزل انجام می گیرد فعالیت دارند. برای انجام چنین کارهایی می توانید از چراغ های غیرمتمرکز بهره گیرید. این چراغ ها قادر به روشن نمودن فضای زیادی هستند که می توانند در انجام این کارها کمک شایانی به شما نمایند. این مدل از چراغ ها معمولا بوفور که دارای انواع گوناگونی می باشد به بازار عرضه می گردد و از قیمت های مطلوبی برخوردار است. دامنه این چراغ ها تا 10 متر می رسد.

10 فاکتور مهم که قبل از خرید چراغ پیشانی و هدلایت باید بدانید

1- اندازه و وزن چراغ پیشانی

راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

حجم، اندازه و وزن یک چراغ پیشانی و هدلایت اصلی ترین نکته به شمار می رود و شما باید هنگام خرید حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. بهترین نوع چراغ های پیشانی مدل هایی هستند که از وزن کم و اندازه ی کوچکی برخوردار می باشند زیرا موجب خستگی و اذیت شدن شما نمی گردد. خرید چراغ هایی که دارای وزن زیاد و اندازه بزرگ هستند سبب سنگینی پیشانیتان خواهد شد و خستگی و ناراحتی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

2- دکمه های چراغ

دکمه هایی که برای چراغ پیشانی در نظر گرفته می شود باید محکم باشند و از دوام بالایی برخوردار باشند. امکان برخورد ضربه به چراغ هنگامی که در کوله پشتی قرار دارد وجود داشته و دکمه ها باید به اندازه ای محکم باشند که ضربات نتوانند آسیبی به آن وارد نمایند و موجب خالی شدن باتری نگردند. بهترین نوع این چراغ ها مدل هایی می باشد که دکمه های آن دم دست نمی باشد.

3- حالت نور دهی

چراغ های پیشانی که امروزه تولید و عرضه می گردند از حالت نوردهی متنوعی برخوردار هستند. باید بدانید که با افزایش تابش یک چراغ به قیمت آن نیز افزوده خواهد شد. چراغ های پیشانی دارای چند حالت نوردهی می باشند که شامل نور ثابت، چراغ چشمک زن و نور قرمز است که این نوع برای شب مناسب می باشد.

4- انتخاب نوع چراغ

در قسمت قبل ذکر شد که نوع لامپ موجب دسته بندی چراغ های پیشانی می گردد که این لامپ ها شامل لامپ های رشته ای، لامپهای ال ای دی و SMD می باشد. هر یک از این چراغ ها از نقاط ضعف و قوتی برخوردار هستند. جهت خرید می توانید بطور کامل در این مورد به مطالعه بپردازید و گزینه ی که مناسب کار و فعالیت شما می باشد را انتخاب نمایید.

5- ضد آب بودن

لازم به ذکر است که اکثر چراغ های پیشانی که به تولید می رسد از ویژکی ضد آب بودن بهره مند می باشند و علاوه بر آن دارای استحکام بالایی نیز هستند. با وجود این ویژگی ها شما باید در هنگام خرید دقت بالایی را صرف نمایید تا بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. یک چراغ پیشانی مناسب باید قادر باشد در شرایط آب و هوایی مختلف و میزان رطوبت گوناگون نیز روشن گردد و کار کند. برخورداری از ویژگی ضد آب بودن سبب می گردد تا سیم های اتصال و منبع تغذیه با مرور زمان دچار زنگ زدگی نگردد.

6- توجه به نوع باتری

اگر قصد خرید چراغ پیشانی را دارید حتما به باتری استفاده شده برای آن توجه داشته باشید. برخی از چراغ های پیشانی از یک باتری که قابل تعویض می باشد برخوردار هستند و این نشان دهنده آن است که پس از تمام شدن باتری به یک باتری جدید نیاز دارید. برخی دیگر از چراغ ها از باتری های شارژی برخوردار هستند به گونه ای که پس از تمام شدن باتری می توانید اقدام به شارژ مجدد آن نمایید.

7- قابلیت تنظیم پرتو نور


راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

از اصلی ترین ویژگی هایی که یک چراغ پیشانی باید دارا باشد می توان قابلیت تنظیم پرتو نور را ذکر نمود. این قابلیت میزان فواصلی که توسط چراغ روشن می گردد را تعیین می نماید و سبب می گردد به خوبی در شب بتوانید فضای اطراب را مشاهده کنید. بهترین نوع چراغ پیشانی مدلی است که دارای روشنایی بالا و قابلیت تنظیم پرتو نور باشد که مزیت بزرگی به شمار می رود.

8- تعداد لامپ ها

از دیگر نکات حائز اهمیت هنگام خرید چراغ پیشانی توجه به تعداد لامپ ها می باشد. با افزایش تعداد لامپ ها شاهد افزایش روشنایی و درخشندگی آن خواهیم بود. لازم به ذکر است که برای چراغ هایی با تعداد لامپ بالا سوئیچ جداگانه در نظر گرفته شده است که شما قادر به مشخص نمودن میزان نور آن خواهید بود. کم بودن لامپ ها سبب می گردد چراغ از نور کمتری برخوردار باشد و مصرف باتری نیز کمتر خواهد بود.

9- میزان روشنایی یا لومن (Lumens)

لومن به اندازه گیری میزان نور دریافتی از یک منبع نور می پردازد. زمانی که لومن بیشتری وجود داشته باشد نوری که می تابد و ساطع می گردد نیز افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که وجود لامن های زیاد سبب می گردد باتری زودتر خالی شود. جهت بهره مندی از نور زیاد نیازمند باتری با قدرت بالاتری می باشید. هنگام خرید این نکته را مدنظر قرار دهید.

10- قیمت چراغ پیشانی

برخی از عوامل نظیر برند تولید کننده، نوع منبع تغذیه که شامل باتری یا باتری های شارژی می باشد، تعداد لامپ ها و نوع لامپ ها و برخی موارد دیگر در قیمت گذاری یک چراغ پیشانی تاثیر گذار می باشند. هنگام خرید حتما فعالیتی که برای آن نیازمند خرید چراغ پیشانی هستید را در نظر بگیرید و موارد عنوان شده در قسمت های قبل را مورد توجه قرار دهید تا انتخاب مطلوبی داشته باشید.

1- چراغ پیشانی اسمال سان مدل R6

یکی از بهترین چراغ های پیشانی چراغ اسمال سان مدل R6 می باشد. با خرید این چراغ می توانید به انجام فعالیت هایی در شب بپردازید که نیاز به روشن بودن فضا دارد. این مدل از چراغ ها به راحتی بر روی پیشانی نصب می گردد و شما می توانید از هر دو دست خود استفاده نمایید. این محصول دارای سه چراغ می باشد که به تامین نور مورد نیاز می پردازند. برای این مدل از چراغ چهار حالت نوردهی در نظر گرفته شده است.

و شما می توانید متناسب با نیاز خود به انتخاب بپردازید. جهت تنظیم کانون جهت بهتر شدن دید نسبت به اجسام دور و نزدیک از چراغ مرکزی بهره گرفته می شود. به همراه این چراغ دو عدد باتری لیتیوم یونی قرار داده شده است و از شارژری که علاوه بر این دو باتری در بسته وجود دارد می توانید جهت شارژ این باتری ها بهره گیرید. قیمت چراغ پیشانی اسمال سان مدل R6  را در لحظه از ایمالز پیگیری کنید

2- چراغ پیشانی اسمال سان مدل ZY-BT006

 

راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

از دیگر چراغ های پیشانی که توسط برند اسمال سان به تولید رسیده است می توان چراغ ZY-BT006 را معرفی نمود که جز بهترین محصولات این برند به شمار می رود. این محصول و محصول قبلی که معرفی شد دارای شباهت های بسیاری است. این چراغ دارای پنج لامپ می باشد و نور آن توسط این پنج لامپ تامین می گردد. از دیگر ویژگی های این چراغ می توان به برخورداری از پنج حالت نوردهی اشاره نمود و علاوه بر این مورد برای آن یک چراغ اضطراری در نظر گرفته شده است که در قسمت پشتی محصول قرار گرفته است. به همراه این چراغ پیشانی دو عدد باتری 2200mAH و یک شارژر و یک شارژر فندکی ارائه می گردد. با خرید این چراغ می توانید به مدت 20 ساعت از آن بهره گیرید تا باتری خالی گردد. دامنه ای که این محصول برخوردار است 100 متر می باشد. از دیگر ویژگی های این چراغ می توان به رنگ روشن مهتاب آن اشاره نمود.

3- چراغ پیشانی پتزل مدل Tikkina Hybrid

چرا پیشانی Tikkina Hybrid نیز جز بهترین و پرفروش ترین چراغ های پیشانی قرار دارد. این محصول از تولیدات برند پتزل محسوب می گردد. از اصلی ترین ویژگی های این چراغ می توان به طراحی ساده و حجم کوچک آن اشاره نمود. روشنایی این محصول 150 لومن زمانی که در معرض نمای نزدیک قرار می گیرد و در صورت قرار گرفتن در معرض فاصله کوتاه دارای پرتو گسترده می باشد. می توانید با خرید این چراغ به مدت طولانی از

آن بهره گیرید. وزن و اندازه ی این محصول به هیچ عنوان موجب اذیت شما نمی گردد. اگر اهل کوهنوردی، مسافرت و کمپینگ می باشید و یا برای انجام کارهای روزمره قصد خرید چراغ پیشانی دارید این مدل قطعا می تواند نیاز شما را تامین نماید. برای این چراغ می توانید از باتری قابل شارژ CORE بهره گیرید.برای اطلاع از قیمت چراغ پیشانی پتزل مدل Tikkina Hybrid به سایت ایمالز مراجعه کنید.

4- چراغ پیشانی هدلایت کوهنوردی مدل DP7203

اگر اهل کوهنوردی و یا کمپینگ هستید سفر در تاریکی را دوست دارید قطعا این محصول به کار شما خواهد آمد. در تولید این محصول از پلاستیک بادوام بهره گرفته شده است که در نتیجه شاهد وزن کم بوده و راحتی را برایتان به ارمغان می آورد. از دیگر ویژگی های این چراغ می توان به استحکام و مقاومت بالایی آن اشاره نمود. برای این چراغ جلو یک لامپ LED SMD در نظر گرفته شده است که به خوبی می تواند فضا را روشن نماید و دید خوبی را به شما ببخشد.


راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

5- چراغ پیشانی کد Tbhe998

یکی دیگر از بهترین چراغ های پیشانی می توان به معرفی چراغ Tbhe998 پرداخت. طریقه نصب این محصول به این صورت است که از طریق بندهای کششی که برای آن در نظر گرفته شده است اقدام به بستن آن بر روی پیشانی می نمایید. از اصلی ترین ویژگی های این چراغ می توان به وزن اندک و طراحی راحت آن اشاره نمود. شما بعد از استفاده طولانی مدت از این چراغ هیچگونه خستگی و سنگینی را حس نخواهد کرد و سبب ناراحتی و نارضایتی شما نمی گردد. برای این محصول از لامپ LED با قدرت بالا که دارای توان 1800 لومن می باشد بهره گرفته شده است. این لامپ کمترین مصرف برق را دارا است و نور بسیار مطلوبی را به وجود می آورد. لازم به ذکر است که این محصول شما را قادر به افزایش روشنایی لامپ می سازد. با وجود این قابلیت مشخص نمودن میزان روشنایی برعهده شما بوده و شما می توانید با توجه به نیاز خود آم را افزایش و یا کاهش دهید. منبع این محصول دو باتری لیتیوم می باشد. گفتنی است که امکان جدا نمودن چراغ از بندهای کششی که آن را به دور پیشانی نصب می کند وجود دارد و شما می توانید به راحتی آن را بر روی کمربند، لباس، دوچرخه و ... قرار دهید.

6- چراغ پیشانی کداک مدل 300

برند کداک را می توان از بهترین برند های تولید کننده چراغ پیشانی معرفی نمود که محصولات باکیفیتی را روانه بازار می کند. روشنایی این محصولات بسیار بالا بوده و از دیگر ویژگی های آن می توان به وزن کم و استحکام بالای آن در برابر ضربات، مقاومت بالا در برابر رطوبت، قابلیت ضد آب بودن و ... اشاره نمود. لازم به ذکر است که این چراغ ها ابتدا توسط بهترین و مدرن ترین دستگاه ها از لحاظ کیفیت تست گردیده و سپس توسط دستگاه های دیگری جهت تست عملکرد در قیاس با محصولات رقبا مورد آزمایش قرار می گیرد و در نهایت به بازار عرضه می گردد. قیمت چراغ پیشانی کداک مدل 300 از فروشگاههای معتبر آنلاین در سایت ایمالز قابل استعلام و خریداری است.

7- چراغ پیشانی مدل XM-L2


راهنمای خرید بهترین چراغ پیشانی و هدلایت بازار 2023

چراغ پیشانی مدل XM-L2 از دیگر چراغ هایی می باشد که دارای کیفیت مطلوبی است و شما را در انجام فعالیت ها در تاریکی و شب کمک می کند. جهت استفاده نیاز است بندهای در نظر گرفته شده ی آن را به دور پیشانی ببندید. لازم به ذکر است که بندهای در نظر گرفته شده قابلیت تنظیم دارند. برای این محصول یک لامپ T6 که دارای قدرت بالایی است در نظر گرفته شده است. نوردهی این چراغ از سه حالت برخوردار است که شامل روشن، کم نور و چشمک زن می باشد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به قابلیت تنظیم فاصله کانونی جهت دید بهتر اجسام که در فواصل دور و یا نزدیک قرار دارد. بدنه ی این چراغ پیشانی از آلومینیوم می باشد.

8- چراغ پیشانی مدل ZY-T501

چراغ پیشانی مدل ZY-T501 آخرین محصولی است که به معرفی آن می پردازیم. اگر اهل کمپینگ، سفر در شب و فعالیت های این چنینی هستید این چراغ می تواند بهترین انتخاب برایتا محسوب می گردد. در تولید این محصول از آلومینیوم بهره گرفته شده است و دارای وزن کمی می باشد بگونه ای هنگام استفاده موجب ناراحتی شما نمی گردد. از دیگر ویژگی های این چراغ پیشانی می توان به استحکام بالا در برابر ضربات اشاره نمود. برای این چراغ پنج لامپ در نظر گرفته شده است که از نوردهی خوبی برخوردار است. جهت روشن نمودن فواصل طولانی می توانید از این محصول استفاده نمایید. برای فعالیت های دیگری نظیر صخره نوردی، پیاده روی شباه نیز می توانید از این چراغ پیشانی استفاده نمایید.

 


نظرات کاربران