راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

در آرایش چشم ها چیزی به اندازه خط چشم به آن جلا نمی دهد. مدادِ چشم ها سال‌هاست که محبوبیت دارند و رازِ ماندگاری‌ شان هم در راحتیِ استفاده و پاک شدنِ آسان است. اگر در کشیدن خط چشم حرفه‌ای نیستید، مدل‌های روغنی این مدادها برای شما مناسب است. بسته به نوع آرایشی که می خواهید داشته باشید، احتمالاً بهتر است که از خط چشم متفاوتی استفاده نمایید. در اين مطلب، نکاتي را که لازم است در هنگام خريد خط چشم و مداد چشم رعايت کنيد، به طور کامل براي شما توضيح داده ايم. پس اگر مي خواهيد خط چشم یا مداد چشم تهیه کنید ، به شما پیشنهاد مي کنيم اين مطلب را به طور کامل و با دقت بخوانيد تا بتوانيد خريدي مطمئن و مناسب داشته باشيد. با ما همراه باشيد.بعلاوه با کمک صفحه لیست قیمت خط چشم  می توانید به قیمت انواع برندهای این محصول نظیر قیمت خط چشم فلورمار ،کنویس ، مای و ..دسترسی یابید.

 

انواع خط چشم

1-خط چشم مایع : این نوع خط چشم سخت ترین مدل خط چشمی می باشد که می توان آن را استفاده نمود اما این نوع خط چشم می تواند بسیار دقیق و زیبا باشد. خط چشم های مایع معمولا به صورت ماژیکی تولید می شوند. از آنجایی که بدون تمرین استفاده از این خط چشم مشکل می باشد بهتر است اول به سراغ مدل های دیگر خط چشم رفته و هنگامی که دست ماهر تر شد از نوع خط چشم استفاده کنید. برای استفاده از این نوع خط چشم نیاز به دستان ثابتی دارید و باید خط چشم را به صورت خط های کوچکی نزدیک به پلک چشم بکشید.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

از جمله ویژگی های مثبت این نوع سایه چشم می توان گفت که این نوع خط چشم برای آرایش های عربی، چشم گربه ای و آرایش های مجلسی مناسب می باشد. همچنین به وسیله آن می توانید با آن یک خط چشم تمیز و نازک پشت پلک بکشید و با این کار مژه ها را پرپشت تر نشان دهید. درباره معایب این نوع خط چشم نیز می توان گفت که کمی استفاده از آن برای اولین بار می تواند مشکل باشد و باید برای کشیدن خط چشم های زیبا با آن حسابی تمرین نموده و صبر و حوصله به خرج دهید.

2-خط چشم مدادی : این مدل خط چشم، متداول ترین مدل میان مردم می باشد که استفاده از آن ساده و راحت است. خط چشم های مدادی مانند بقیه مداد ها بوده و هنگامی که کند می شوند احتیاج به تراشی برای تراشیدن آن دارید. برای استفاده از خط چشم مدادی باید به سادگی خطی نزدیک به مژ ها در پشت پلک چشم بکشید.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

استفاده راحت ، تنوع رنگی و متداول بودن از ویژگی های مثبت این نوع خط چشم است. همچنین مارک های زیادی این نوع خط چشم را تولید می کنند. یکی از معایب این نوع خط چشم این است که اگر آن ها را کاملاً تیز نکنید خط تمیز و ظریفی نمی توان با آن ها کشید.

3-ژل / کرم خط چشم :این نوع خط چشم اکثراً توسط افراد حرفه ای تر استفاده می شد، اما امروزه استفاده از آن ها از قبل بیشتر میان مردم متداول شده. کرم خط چشم اکثراً به صورت یک ظرف کوچک تولید می شود که می توانید در آن قلموی کوچک آرایشی را زده و با آن خط چشم بکشید. البته می توان از آن به عنوان پایه کرمی قبل از استفاده از سایه چشم نیز استفاده نمود.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

برخی از ویژگی های مثبت این نوع خط چشم عبارتند از اینکه بسیار حالت کرمی داشته پس می توان آن را برای سایه غلیظ نیز استفاده کرد. همچنین برای سایه های حرفه ای بسیار مناسب می باشد. اما یک نکته منفی که لازم است درباره این نوع خط چشم بدانید این است که مانند خط چشم مدادی به راحتی قابلیت حمل ندارد.

مداد چشم

آرایش چشم همواره با اهمیت ترین مرحله هر آرایشی است. به نحوی که درصد بالایی از مواد آرایشی موجود در بازار یا حتی کیف آرایشی شما، به مواد و ابزارهای آرایش چشم اختصاص دارد و دقیقا به همین دلیل ابزار و لوازم آرایش چشم مانند مداد چشم نیز در این میان اهمیت بسیار زیادی می یابد.

انواع مداد چشم

در ادامه به بررسی انواع مداد چشم و مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

1-مداد چشم پیچی: با گسترش و پیشرفت روز افزون مواد و تجهیزات آرایشی، کاملا طبیعی به نظر می رسد که مداد های آرایشی هم از این پیشرفت سهمی داشته باشند. مداد چشم پیچی با کاربردی راحت و مطمئن می تواند خط چشمی دقیق تر و تیره تر ایجاد کند و ماندگاری بالاتری نسبت به مداد های معمولی داشته باشد. ساختار بسیار نرم و عدم نیاز به تراش شدن از مزیت های مداد چشم پیچی است.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

از مزایای این نوع مداد چشم می توان گفت که به خطِ چشم حالتِ دودی می دهد و استفاده از آن راحت است. همچنین برای کشیدنِ خط داخل چشم قابل استفاده است.

اما این نوع مداد چشم معایبی هم دارد از جمله : سیاه شدن اطراف خط چشم ، ماندگاریِ کوتاه مدت ، و این مسئله که تقریباً برای هر بار استفاده باید آنرا تراشید.

2-مداد چشم های مدادی با پایه واکسی: این مدل از خط چشم به افرادی که در کشیدنِ خط چشم مهارت دارند پیشنهاد می شود. این نوع مداد چشم نرم و روان است و معمولا دارای قابلیت ضد آب می باشد. اما درمقابل معایبی هم دارد. از جمله اینکه رنگ شان ممکن است مات شود و یا اینکه روی پلک پخش شوند.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

3-مداد چشمِ مایعِ مویی: استفاده از خط چشمِ مایع، مهارت زیادی می خواهد .این خط چشم ماندگاری زیادی دارد، پوسته پوسته نمی‌شود و ترک نمی‌خورد و ساعت‌های زیادی روی پلک چشم باقی می‌ماند. درباره ویژگی های مثبت این نوع مداد چشم می توان گفت که برای خط چشم نازک و نوک تیز مناسب هستند، حالت مات دارند و ماندگاری آن ها بسیار بالاست. این نوع مداد چشم معایبی نیز دارند، مثلا زمان و دقت زیادی برای کشیدن لازم دارند و برای خشک شدن زمان می خواهد.

4-مداد چشمِ ژلی یا کرمی: از جمله مزایای این نوع مداد چشم می توان به ماندگاریِ فوق العاده ، سطح مرطوبیت مناسب ، و تناسب با آرایش دودی اشاره کرد. اما در مقابل باید بدانید که برای استفاده از آن حتماً باید قلم مو داشته باشید و گاهی روی پوست پخش می شود. همچنین ژله ی آن بعد از مدت کوتاهی خشک می شوند.

5-مداد چشمِ سایه ای: با این خط چشم ها می توانید انتظار یک آرایشِ دودیِ بی نظیر را داشته باشید. برخی از مزایای این نوع مداد چشم عبارتند از : استفاده ی آسان و مناسب بودن برای برای آرایشِ دودی.از معایب آن می توان گفت که برای استفاده از آن ها حتماً باید قلم مو داشته باشید ، در هنگام استفاده باید دقت زیادی به خرج بدهید و اینکه نوع مداد چشم خیلی زود کم رنگ می شود.

راهنمای خرید خط چشم و مدادچشم

5-مداد چشمِ ماژیکی: این مدل از خط چشم درخشندگی زیادی دارد ولی نمی توان از آنها انتظارِ خط چشمِ نازک و ظریف را داشت.برای پاک کردن آن ممکن است به شیر پاک کن نیاز داشته باشید. برخی از مزایای این نوع مداد چشم عبارتند از کنترلِ آسان در دستو مناسب بودن برای خط چشم های پهن. احتمال کثیف شدنِ اطراف چشم، لزوم استفاده چند لایه و به سختی پاک شدن از معایب این نوع مداد چشم است.

سازندگان

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد خط چشم و مداد چشم فعاليت مي کنند. اين شرکت ها تاکنون محصولات مختلفي را ساخته و روانه بازار کرده اند که اين محصولات بسته به کيفيت ساخت و قيمت، تا حدودي در ميان مصرف کنندگان به محبوبيتي دست يافته اند. کاپريس، سپتونا، مورد، ايزادورا، لولي پاريس،آرت دکو، دبورا، بورژوآ، کاتريس، لورآل،بي واي اس، هاني هير، جويل، نوت، پارينه، گارنيه، کاراجا، تريتون، کيس، دلگان، لتي، اتود، الارو، آردن، سينره، ماي، رومئو، ويشي، آي کر، چيکا، کيو وي، مديسان، ايگو، تايرا، درمالين، ليراک، اورياژ و ... از مشهورترين برند هاي زمينه توليد خط چشم و مداد چشم هستند.

قيمت

عوامل گوناگوني در تعيين قيمت خط چشم و مداد چشم موثر است. برخي از اين عوامل عبارتند از حالت، رنگ ، شرکت سازنده ، مقدار و ... . قيمت خط چشم و مداد چشم در بازار ايران مي توان بين 10 هزار تومان تا 500 هزارتومان  است.

پيشنهاد مي کنيم پيش از خريد هر محصولي ، ميزان بودجه خود را تعيين نماييد. اکيدا توصيه مي کنيم که حتما خط چشم و مداد چشم مورد نظر خود را از مراکز خريد معتبر خريداري کنيد. چرا که شما اين وسيله را در اطراف چشم خود استفاده مي کنيد و استفاده از خط چشم غير استاندارد و غير بهداشتي، مي تواند صدمات جبران ناپذيري را به چشمان شما وارد کند. همچنين در هنگام خريد نکات گفته شده در اين مقاله را مورد توجه قرار دهيد تا خريدي درست و مطمئن داشته باشيد.علاوه بر قیمت خط چشم و مداد چشم ، از طریق صفحه لیست قیمت سایت ایمالز می توانید به قیمت انواع لوازم آرایشی مانند قیمت سایه چشم، رژ لب، کرم پودر و پنکک و .. دسترسی یابید.

 


نظرات کاربران