مقایسه یخچال اسنوا و دوو

مقایسه یخچال اسنوا و دوو؛ کدام بهتر است؟

اگر به دنبال خرید یخچال از بهترین برند یخچال ایرانی باشید، برندهای دوو و اسنوا مشهورترین گزینه‌های پیشنهادی به شما هستند؛ برندهای پرطرفدار لوازم خانگی که با آمار فروش بالا، با برندهای مطرح خارجی رقابت می‌کنند. قیمت مناسب در کنار تکنولوژی برتر و پیشرفته، ارزش خرید و محبوبیت یخچال‌های این برندها را افزایش داده است. اگر برای خرید یخچال، بین یخچال دوو و یخچال اسنوا مردد هستید، مقایسه یخچال اسنوا و دوو به شما کمک می‌کند که تا متناسب با اولویت‌های خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر مصرف انرژی

الگوی مصرف انرژی، یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب هر نوع لوازم برقی است. اکثر خریداران یخچال، به‌دنبال محصول کم‌مصرف و بهینه هستند تا در کنار بهینه‌سازی در مصرف انرژی، در هزینه‌های خانوار صرفه‌جویی کنند. یخچال‌های کم‌مصرف، همگی رده انرژی A دارند و پرفروش‌تر از سایر مدل‌های پرمصرف هستند.

با توجه به این که یخچال در طول 24 ساعت شبانه‌روز به‌طور دائم در حال مصرف انرژی است، باید برچسب انرژی رده A داشته باشد. در مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر مصرف انرژی، هر دو برند پیروز میدان هستند. اکثر یخچال‌های این دو برند با برچسب انرژی A و A+ عرضه شده‌اند و الگوی مصرف مناسبی دارند. بی‌شک کم‌مصرف بودن یخچال‌های دوو و اسنوا، آن‌ها را در رقابت تنگاتنگ با محصولات کره‌ای قرار می‌دهند.

دوو و اسنوا در تلاش هستند که لوازم برقی با مصرف انرژی پایین و منطبق با تکنولوژی پیشرفته به بازار عرضه کنند. یخچال ساید بای ساید 27 فوت اسنوا مدل SN8-2261SW یک نمونه است که با قیمت مناسب، از الگوی مصرف +A پیروی می‌کند و به کمپرسور اینورتر دیجیتال مجهز شده است.

مقایسه یخچال اسنوا و دوو

برای اطلاع از بهترین مارک لوازم برقی این مقاله را بخوانید. 

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر کمپرسور

قبل از اینکه به مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر کمپرسور بپردازیم، بهتر است اندک اطلاعاتی در مورد کمپرسور داشته باشیم. کمپرسور همان موتور یخچال است که به‌عنوان مهم‌ترین قطعه یخچال شناخته می‌شود. تولید سرما زیر سر این قطعه بوده و به‌طور مستقیم روی راندمان کلی یخچال اثر می‌گذارد.

در گذشته، قطعات متعدد یخچال‌های دوو از جمله کمپرسور، کره‌ای بودند که از لحاظ کیفیت، حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذاشتند. پس از افزایش محبوبیت برند دوو و بالا رفتن آمار فروش آن، کماکان جایگاه این برند بین خریداران حفظ شده و کیفیت کمپرسورها، به قوت قبل باقی مانده است. موتور‌های استفاده شده در یخچال‌های دوو، اغلب از نوع اینورتر است. یخچال‌های دارای موتور اینورتر، راندمای بالای خود را در قالب کاهش صدای مزاحم، مصرف انرژی پایین، سرمای بیشتر و عمر موتور بالاتر نشان می‌دهد.

در مقابل، یکی از دلایل محبوبیت یخچال‌های اسنوا، کمپرسور اینورتر دیجیتال است. بیشتر یخچال‌های اسنوا موتور اینورتر دیجیتال دارند؛ اما در برخی نمونه‌های خوش‌قیمت این برند، موتورهای اقتصادی دیگر را مشاهده خواهید کرد. در ادامه، به مقایسه برخی ویژگی‌های مرتبط با کمپرسور می‌پردازیم:

  • اگر روی صدای مزاحم کمپرسور حساسیت دارید، بهتر است به سراغ مدل‌های پیشرفته برند دوو بروید که قابلیتی تحت عنوان «کاهش صدا در حالت خواب» دارند.
  • در یخچال‌های دوو، از یک فناوری پیشرفته برای تازه نگه داشتن مواد غذایی استفاده می‌شود که سبزیجات و میوه‌ها را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد. البته محفظه میوه و سبزی یخچال‌های اسنوا نیز در افزایش ماندگاری میوه‌ها و سبزیجات، عملکرد خوبی دارند.
  • فناوری Smart cooling یا سرمایش هوشمند، در یخچال‌های مدرن اسنوا و دوو، سرمای یکنواخت را برای طبقات مختلف یخچال فراهم می‌کند.

 

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر یخ سازی و آب سردکن

همانطور که می‌دانید، یکی از ویژگی‌های جذاب یخچال‌های جدید، قابلیت آب سردکن و یخساز است. برخی از یخچال‌ها تنها به داشتن آب ‌سردکن رضایت داده‌اند و برخی دیگر، یخساز را نیز به لیست قابلیت‌های خود اضافه کرده‌اند. در مقایسه یخچال اسنوا و دوو از لحاظ آب سردکن و یخساز، باید بگوییم که هر دو برند، مدل‌های مختلفی دارند.

در یخچال‌های ساید بای ساید دوو و اسنوا، معمولاً آب سردکن وجود دارد؛ اما قابلیت یخساز را بیشتر در یخچال‌های اسنوا می‌بینیم. همچنین برخی از مدل‌ها دارای محفظه بار هستند که می‌توانند انواع نوشیدنی و آب خنک را با دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر، در اختیار شما بگذارند.

صفحه نمایشگر بیرونی نیز می‌تواند عامل تمایز یخچال‌های مختلف دوو و اسنوا باشد. این نمایشگر روی درب یخچال تعبیه می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات مختلفی را برای عملکرد یخچال اعمال کنید.

یخچال‌هایی که مستقیم به آب لوله‌کشی وصل هستند، قیمت نسبتا بالایی دارند. در صورتی که با بودجه کمتر به دنبال یخچال آب سردکن دار هستید، به دنبال مدل‌های مخزن‌دار بگردید. به‌عنوان مثال، یخچال فریزر اسنوا مدل S3/0275 TI آب مورد نیاز آب سردکن را از مخزن داخلی تهیه می‌کند.

 

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر فیلتر هوا داخلی یخچال

حتما می‌دانید که یخچال‌های ساید بای ساید که دارای مخزن آب سردکن و یخساز هستند، معمولا به طور مستقیم به سیستم آب شهری متصل می‌شوند. مسئولیت تصفیه آب، بر عهده فیلترهای تصفیه آب است؛ اما یخچال‌های پیشرفته‌تر، به فیلتر هوای داخلی نیز مجهز شده‌اند.

فیلتر هوای داخلی یخچال، هوای داخلی مخزن یخچال را تصفیه کرده و آن را تازه نگه می‌دارد. همچنین با جذب بوهای نامطبوع، از تغییر طعم و بوی مواد داخل یخچال، جلوگیری خواهد کرد.

در مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر فیلتر هوا داخلی یخچال، برند اسنوا کمی هوشمندانه‌تر عمل کرده است. یخچال‌های اسنوا از فیلتر بسیار قدرتمند با فناوری هیدروکربن بهره‌مند شده‌اند که هوای داخل مخزن را تمیز و عاری از بوهای آزاردهنده می‌کند. البته فیلتر 3 لایه یخچال‌های دوو، دست‌کمی از فیلتر هوای یخچال‌های اسنوا ندارد. این فیلتر سه لایه رد و نشانی از بوی غذا باقی نگذاشته و دارای خاصیت آنتی باکتریال است.

 

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر یخ سازی و آب سردکن

 

 

مقایسه یخچال اسنوا و دوو از نظر طراحی

این روز‌ها که طراحی لوازم خانگی به سمت طراحی‌های مدرن و مینیمال در حرکت هستند، شرکت‌های اسنوا و دوو نیز محصولات خود را منطبق با بهترین طراحی روز دنیا به بازار عرضه می‌کنند. برای مقایسه یخچال اسنوا و دوو در طراحی، باید بگوییم که هر دو برند در رقابتی تنگاتنگ، کلکسیونی زیبا و چشم‌نواز از بخچال‌ها را دارند. در عین زیبایی، فضای بهینه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر لمسی، جلوه‌ای مدرن به آن می‌بخشند. در ادامه، به برخی شباهت‌ها و تفاوت‌های ظاهری بین یخچال‌های این برند اشاره می‌کنیم:

  • معمولا یخچال‌های دوو از نظر داخلی جادار‌تر از یخچال‌های اسنوا هستند. با این حال اگر یخچال اسنوا با قفسه‌بندی بهینه می‌خواهید، یخچال اسنوا SN8-2340GW را بررسی کنید.
  • یخچال‌های هر دو برند، تنوع رنگی خوبی دارند.
  • طراحی ظاهری یخچال‌های اسنوا بهینه‌تر بوده و هیچ المان اضافی و زائدی ندارد.
  • هر دو برند، انواع مختلفی از جمله ساید بای ساید، دو قلو، تک درب و... دارند.
  • متریال مصرفی برای ساخت بدنه خارجی و داخلی، از باکیفیت‌ترین مواد و سازگار با سلامت انسان هستند.

 

نتیجه گیری

هر دو برند اسنوا و دوو، جزو برندهای موفق و پرفروش ایرانی هستند که کیفیت ساخت بالایی دارند. بعد از تعیین انتظارات و بودجه خود، می‌توانید از طریق سایت ایمالز مدل‌های مورد نظر خود را اولویت‌بندی کنید. به خاطر داشته باشید که برای مقایسه یخچال اسنوا و دوو، نوع کمپرسور، رده انرژی، ظرفیت یخچال (به فوت)، امکانات وابسته به کمپرسور، آب سردکن و یخساز اهمیت ویژه‌ای دارند.


نظرات کاربران