بین لپ تاپ ایسوس یا لنوو کدام انتخاب بهتری است؟

لپ تاپ ایسوس یا لنوو؟ کدام را بخریم؟

کدام‌یک بهتر است، لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو؟ این سوالی است که اغلب خریداران لپ‌تاپ از خود می‌پرسند. ایسوس و لنوو دو برند پیشرو در عرصه تولید لپ‌تاپ هستند که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کنند.

 

از آنجا که این دو برند هواداران زیادی دارند و مدل‌هایی مختلفی در بازار دارند، مقایسه لپ‌تاپ ایسوس و لنوو ضروری به نظر می‌رسد. پس اگر می‌خواهید بیشتر با لپ‌تاپ‌های این دو برند آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

برای انتخاب لنوو یا ایسوس چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

باید پیش از خرید لپ‌تاپ به چند نکته توجه داشته باشید. برای مثال، برندی را انتخاب کنید که:

  • از آن احساس رضایت داشته باشید.
  • بدون پشیمانی به منزل برگردید.
  • از سال‌هایی که با لپ‌تاپ خود سپری می‌کنید، لذت ببرید و آرزوی بازگشت به عقب را نداشته باشید.

 

به هر حال، مواردی که در هنگام خرید لپ‌تاپ باید در نظر داشته باشید، چندان هم زیاد نیستند. اما همین موارد برای هر خریداری حیاتی‌اند، چون تعیین‌کننده کیفیت کلی وسیله و تجربه کاربری شما با آن خواهند بود. در میان این عوامل می‌توانیم به موارد پایین اشاره کنیم:

  • کارکرد لپ‌تاپ
  • کیفیت  ساخت لپ‌تاپ
  • خدمات پشتیبانی برند لپ‌تاپ
  • قیمت

 

در ادامه این مطلب تعدادی از این عوامل را با تفصیل بیشتر بررسی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: کدام مارک لپ تاپ بهتر است؟


مقایسه طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو را بر اساس طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها انتخاب کنید، باید بگوییم که این یکی از مواردی است که هردو برند در آن بسیار خوب ظاهر شده‌اند. به نظر می‌رسد که طراحان هردو شرکت زمان و دقت زیادی را صرف طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌هایشان کرده‌اند.

 

برای مثال، لپ‌تاپ‌های لنوو تنوع بالایی از نظر رنگ و طرح دارند، اما محصولات ایسوس در کنار کسب اطمینان از تنوع طرح و رنگ، از جنس‌های متنوع‌تری هم ساخته شده‌اند.

 

ولی باید گفت که وقتی که حرف ماندگاری و کیفیت ساخت به میان می‌آید، رقابت با ایسوس کار بسیار دشواری است. البته که کیفیت محصولات لنوو عالی‌ است، اما این کاربران ایسوس هستند که همیشه خرسندی خود را از کیفیت محصولات این برند گزارش می‌دهند.

 

تردیدی نیست که لپ‌تاپ‌های لنوو قابل اطمینان و قدرتمندند. اما، از سوی دیگر، مطابق تحقیقی که سایت SquareTrade انجام داده است، نرخ نقص فنی لپ‌تاپ‌های لنوو در بازه زمانی 3 ساله معادل 5/21 درصد بوده است. در حالی که این درصد برای محصولات ایسوس برابر است با 6/15 درصد.
 

قیمت انواع لپ تاپ های ایسوس و لنوو


لپ تاپ ایسوس Asus | خرید و قیمت انواع لپ تاپ ایسوس


تنوع لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو

تنوع محصولات نیز در انتخاب لپ تاپ ایسوس یا لنوو اهمیت بالایی دارد. در این بخش لپ‌تاپ‌های این دو برند را برای کاربران مختلف بررسی می‌کنیم. در واقع، اگر نوع کاربری لپ‌تاپ مدنظر خود را بدانید، می‌توانید انتخاب آسان‌تری در بین لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو انجام دهید.

 

  • تولید محتوا

هنرمندان، موزیسین‌ها و تولیدکنندگان ویدیو همگی تولیدکننده محتوا هستند. اگر همیشه چند برنامه را به طور همزمان روی لپ‌تاپ خود باز کرده‌اید، محصولات ایسوس انتخابی عالی برای شما هستند. در واقع، محصولی مانند ASUS Double Screen ZenBook تمام ویژگی‌های مورد نیاز را دارد و به نمایشگر IPS نیز مجهز است تا بهترین دقت رنگ ممکن را ارائه داده باشد.

 

  • گیمینگ

وقتی که حرف از گیمینگ به میان می‌آید، هردو برند عملکردی عالی دارند. لپ‌تاپ‌های بازیLegion  لنوو انتخابی فوق‌العاده برای گیمرها هستند. محصولات این خانواده به سخت‌افزار قدرتمند و تکنولوژی خنک‌سازی جدید و باکیفیت مجهز هستند.

اما لپ‌تاپ‌های ایسوس چیزی از رقیب خود کم ندارند. سری راگ یا زفیروس ایسوس هواداران بسیار زیادی دارد، که البته قیمت آن بیشتر است.

 

  • دانش‌آموزی

لازم نیست برای کاربری دانش‌آموزی یا دانشجویی اقدام به خرید لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت کنید. شما می‌توانید از میان لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برندهای ایسوس و لنوو، که برای این منظور تولید شده‌اند، دست به انتخاب بزنید. اما کدام‌یک را انتخاب کنیم، لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو؟

 

با مقایسه لپ‌تاپ ایسوس و لنوو به این نتیجه رسیدیم که محصولات اقتصادی لنوو از برخی بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید بسیاری از بازی‌ها را با آن انجام دهید. اما محصولات ایسوس هم مقرون به صرفه هستند و هم ماندگاری بیشتری دارند، طوری که می‌توانید سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

 

خدمات پشتیبانی لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو

در این قسمت می‌‌خواهیم بدانیم که کدام‌یک از دو برند ایسوس و لنوو بیشتر به مشتریان خود اهمیت می‌دهند. شرکت‌های مختلفی در بازار ایران محصولات این دو شرکت را ضمانت می‌کنند. محصولات ایسوس که از گارانتی یکپارچه برخوردار هستند و سه شرکت ارائه خدمات را برعهده دارند. کیفیت این خدمات خیلی خوب است و می‌توانید از خدمات هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

در مورد لنوو هم شرکت‌های مختلفی وظیفه ارائه خدمات پس از فروش این برند را برعهده دارند که عملکرد قابل‌قبولی ارائه می‌کنند.
 

لپ تاپ ایسوس یا لنوو


لپ تاپ لنوو Lenovo | خرید و قیمت روز انواع لپ تاپ لنوو 


مقایسه قیمت لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو

در اینجا باید بگوییم که لنوو عملکرد بهتری دارد. البته منظور ما تنها لپ‌تاپ‌های ارزان و اقتصادی نیست. اما در طرف مقابل علاوه بر این دسته از لپ‌تاپ‌ها، ایسوس، بدون اینکه کیفیت و مشخصات محصولاتش را پایین آورد، لپ‌تاپ‌های پیشرفته و قدرتمندی را با قیمت‌های ارزان‌تر از سایر شرکت‌ها عرضه می‌کند.

 

لنوو نیز تعدادی لپ‌تاپ اقتصادی و مطلوب را عرضه می‌کند، اما در مجموع باید گفت که در برخی موارد قیمت محصولات آن‌ها از ایسوس بالاتر است. البته شاید دلیل این را بتوان سهم بیشتر لنوو از بازار دانست که منجر به گران‌تر شدن محصولات این برند می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از جوانب مختلف به مقایسه لپ‌تاپ ایسوس و لنوو پرداختیم. محصولات این برندها از محبوب‌ترین‌های بازار هستند و انتخاب در بین آن‌ها کار دشواری است. در پایان باید گفت که انتخاب لپ‌تاپ ایسوس یا لنوو، در واقع، به هدف شخصی شما بستگی دارد. این شرکت‌ها محصولات پرهواداری را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که هرکدام برای منظور خاصی طراحی شده‌اند. بنابراین، در نهایت این سلیقه و نیازهای شماست که انتخاب شما را شکل می‌دهد.


نظرات کاربران