راهنمای خرید صندلی راک

راهنمای خرید صندلی راک

ممکن است تصورات بسیاری از افراد از صندلی راک (Rocking Chair) یک صندلی چوبی باشد که در حال تکان خوردن می باشد و در تصور بسیاری از افراد این صندلی در کنار شومینه بوده و مادربزرگ بر روی آن نشسته هست که در دست او بافتنی قرار دارد. صندلی راک را با نام هایی دیگر مانند صندلی ننویی، صندلی گهواره ای یا راکینگ چیز نیز می نامند که این صندلی لحظات خوش کودکی را برای بسیاری از شما یادآور می گردد. با نشستن بر روی این صندلی و تکان هایی به جلو و عقب می خورد می توان حسی خوشایند و آرامش را تجربه نمود. صندلی راک را پیشنهاد می دهیم برای افرادی که در کودکی به صندلی های گهواره ای علاقه داشته اند ولی از داشتن آن محروم بوده اند و اکنون می توانند با خرید یک صندلی راک آن حس خوشایند را برای خود به ارمغان آورند. می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید و با اطلاعات کافی اقدام به خرید یک صندلی راک مناسب نمایید.

طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان صورت پذیرفته است خواب زمانی که در حال تکان خوردن هستید و این تکان خوردن به همراه ریتم آهسته و پیوسته می باشد می تواند خواب شما را با آرامش همراه نماید و خواب بهتری را تجربه خواهید نمود. بسیاری از والدین از صندلی راک برای خواباندن نوزادان خود بهره می گیرند. صندلی راک از طراحی ارگونومیک برخوردار بوده و همین سبب گشته بتوان به راحتی بر روی آن لم داده و برای رفع خستگی از آن استفاده نمایید که بسیار مؤثر خواهد بود.

طراحی صندلی راک

صندلی راک در قرن 17 میلادی طراحی و به دست تولید رسید و استفاده از آن در قرن 18 میلادی رواج بسیاری یافت و طرفداران زیادی به خود جذب نمود. در ابتدا این صندلی حصیری مانند بوده که متصل به پایه های گهواره بوده است. بسیاری از افراد در آمریکا بنجامین فرانکلین را طراح صندلی راک می دانند. بنجامین فرانکلین به عنوان یک فیلسوف و سیاست مدار در آمریکا شناخته شده است اما لازم به ذکر است که در برخی از گفته ها دیده می شود که در کودکی او نیز این صندلی ها مورد استفاده قرار می گرفته است و به همین دلیل نمی توان فرانکلین را طراح صندلی راک معرفی نمود.

با گذشت زمان استفاده از صندلی های راک پس از آمریکا در اروپا و دیگر کشورها نیز رواج یافت به گونه ای که در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می گرفت و به عنوان یک اسباب اصلی شناخته شد. پس از آنکه این صندلی وارد آلمان شد مایکل تونت (Michael Thonet) که یک طراح در آلمان بود به وسیله ی چوب نخستین صندلی گهواره ای را تولید نمود و می توان گفت که در برابر ساخته های پیشین بسیار زیباتر بوده و از دوام بالاتری برخوردار می بود که در قیاس با صندلی هایی که پیشتر ساخته شد از وزن کمتر برخوردار بود.

استفاده از صندلی های راک در انواع طراح ها بعد از سال 1900 افزایش یافت و خریداران آن بسیار گردید. تولیدات جدید صندلی های راک به گونه ای بود که خریدار قادر بود آن را جمع کرده و به راحتی آن را حمل نماید و حتی می شد در مسافرت نیز از آن استفاده نمود. در کشور ما نیز افراد بسیاری به استفاده از صندلی های راک پرداختند و هم اکنون نیز مورد استفاده ی افراد زیادی می باشد که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل نیز می تواند استفاده گردد.

در سال های نخست که صندلی راک تولید می گردید تنها افراد خاص از آن استفاده می نمودند به عنوان مثال مادر و فرزند و با فرد سالمند و پرستارش از صندلی راک استفاده می نمودند اما پس از گذشت مدت زمانی استفاده از صندلی راک همه گیر شد و بسیاری از افراد از آن استفاده نمودند زیرا دانستند که استفاده از صندلی راک می توان آرامش را در خواب به افراد ببخشد و حتی در تسکین افراد نیز تأثیر بسزایی داشت. وجود این دلایل سبب شد تا در خانه ها نیز صندلی راک مورد استفاده قرار گیرد و می توان آن به عنوان یک فرهنگ در آمریکا معرفی نمود که با مرور زمان استفاده از آن در کشورهای دیگر نیز رواج پیدا کرد.

صندلی راک با نام هایی همچون صندلی گهواره ای و صندلی شومینه نیز شناخته شده است و می توان آنها را در مدل های گوناگون در بازار مشاهده نمود. صندلی راک را می توانید در مکان هایی نظیر اتاق نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، تراس و یا حتی حیاط نیز مورد استفاده قرار دهید. این صندلی در سبک های مختلفی طراحی و تولید شده است و متناسب با دکوراسیون منزل خود می توانید نوع کلاسیک و یا مدرن را خریداری نمایید.

انواع صندلی راک

با پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمد در زمینه تولید صندلی های راک مواد به روزی وارد گردیده شد و طراحی های نویی صورت پذیرفت. با وجود انواع مختلف صندلی های راک همچنان صندلی های راک چوبی و کلاسیک از طرفداران بسیاری در قیاس با مدل های دیگر برخوردار می باشد. علاوه بر مدل های کلاسیک می توانید صندلی های راک را در مدل های جالب و پیچیده ی دیگر نیز خریداری نمایید که در انواع مختلف تولید و وارد بازار می گردد. برایتان مطالبی در مورد خرید صندلی راک عنوان خواهیم نمود که کمک شایانی در انتخاب صندلی به شما خواهد نمود.

 

راهنمای خرید صندلی راک

صندلی راک سنتی

در میان صندلی های راک که در بازار وجود دارد نوع سنتی آن توانسته بسیاری از افراد را به خود جذب نماید و گفتنی است که این نوع در قیاس با دیگر مدل ها از قیمت پایین تری برخوردار است. این مدل از صندلی راک از دوام و مقاومت بالاتری برخوردار می باشد. صندلی راک از نوع سنتی دارای ظاهری کلاسیک بوده و همین ظاهر کلاسیک آن سبب گشته با بسیاری از دکوراسیون ها متناسب باشد و در خانه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. صندلی راک سنتی با وجود مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار می باشد که انعطاف پذیر نبودن و جاگیر بودن را می توان از این معایب ذکر نمود. اگر قصد خرید صندلی راک سنتی را دارید توصیه می گردد ابتدا فضایی باز و بزرگ را برای قرار گیری آن در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید.

صندلی راک مدل گلایدر

از دیگر مدل های صندلی راک صندلی راک مدل گلایدر می باشد که در میان صندلی های راک می توان به عنوان دومین مدل محبوب آن را معرفی نمود. مدل این صندلی به گونه ای است که با نگاه کردن تنها یک مبل تک نفره را مشاهده می نمایید اما با کمی دقت و استفاده از آن می توانید مبلی را مشاهده نمایید که به کمک اهرم و لولاهایی که در زیر آن قرار دارد به عقب و جلو می رود. این صندلی از مزایایی برخوردار است که راحتی و اشغال فضای کم را می توان مواردی از آن ذکر نمود. این صندلی از قیمت گرانی برخوردار بوده و ممکن است لولاهایی که در زیر آن قرارگرفته است سریع بشکند و این ممکن است در گذشت زمان سریعتر اتفاق بیفتد که این موارد را نیز می توانیم جز معایب صندلی راک مدل گلایدر عنوان نماییم.

صندلی راک فنری

نوع دیگری از صندلی راک که در بازار وجود دارد صندلی راک از نوع فنری می باشد. صندلی راک فنری را می توانیم ترکیب دو مدل صندلی گلایدر و سنتی معرفی نماییم. در این صندلی فنرهایی در زیر آن قرار داده شده است که همانند صندلی های راک سنتی بصورت گهواره به حرکت در می آید و راحتی آن نیز همچون صندلی راک گلایدر است. تولیدکنندگان صندلی راک فنری، فنرهای تعبیه شده در زیر آن را به صورت مخفی قرار داده اند تا از این طریق ظاهر آن زیبایی خود را از دست ندهد و علاوه بر آن به فنرها آسیبی نرسد. صندلی راک فنری از قیمتی مابین صندلی راک سنتی و گلایدر برخوردار است.

 

راهنمای خرید صندلی راک

 

صندلی راک چرخان

از دیگر مدل های صندلی راک می توان صندلی راک چرخان را معرفی نمود که در میان دیگر مدل ها پیشرفته تر و به روزتر می باشد که در تولید آن از تکنولوری گردش در جهات دیگر استفاده شده است. تفاوت این صندلی در قیاس با دیگر صندلی ها تاب خوردن آن به بالا و پایین می باشد و می توان گفت علاوه بر عقب و جلو رفتن آن همانند صندلی های راک دیگر قادر است به بالا و پایین نیز تاب بخورد. استفاده از این صندلی می تواند راحتی را برایتان به ارمغان آورد. صندلی راک چرخان را می توانید با قیمت بالا از بازار تهیه نمایید که این قیمت بالای آن جز نکات منفی آن می باشد و علاوه بر آن دوام آن چندان بالا نبوده و ممکن است سریعتر دچار مشکل گردد.

صندلی راک خوابیده (رکلاینر)

صندلی راک خوابیده یا همان رکلاینر از جدیدترین صندلی های راک می باشد که روانه بازار گشته است. مدل این صندلی به گونه ای است که تکیه گاه آن کاملاً به عقب کشیده شده و لم دادن بر روی آن به آسانی انجام می گیرد و حتی می توان به راحتی بر روی آن خوابید. لازم به ذکر است که صندلی راک خوابیده در زمان خواب بصورت گهواره ای به حرکت در نمی آید. اگر به دنبال یک صندلی هستید که هم به عنوان صندلی راک محسوب گردد و هم یک صندلی راحتی را داشته باشید تا در روز بتوانید بر روی آن استراحت نمایید و خستگی خود را رفع نمایید این صندلی می توان انتخاب بسیار مناسبی برایتان باشد. به دلیل این که این صندلی کارایی و کاربرد بیشتری نسبت به دیگر مدل ها دارد قیمت آن نیز به مراتب بالاتر از مدل های دیگر می باشد.

پنج صندلی راک معرفی شده از لحاظ کاربرد بوده است و می توان گفت که صندلی راک انواع گوناگونی دارد و هریک از لحاظ زیبایی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. صندلی های راک که در بازار وجود دارد از نوع مدل های لوکس، سلطنتی، بچگانه می باشد که اگر بخواهیم آن ها را از لحاظ جنس دسته بندی نماییم می توانیم انواع پارچه های جیر، چرم، مایکروفایبر، نانو و برخی دیگر از پارچه ها را نام ببریم.

کاربردهای مختلف صندلی های راک

 

راهنمای خرید صندلی راک

افرادی که صندلی های راک را خریداری می نمایند از آن انتظاراتی دارند ممکن است برخی از افراد برای خواباندن کودک خود زمانی که برقراری می کند استفاده نمایند و یا حتی برای قرار دادن آن بر روی ایوان و نشستن و مطالعه ی کتاب استفاده کنند که تأثیر بسزایی در سلامت روان نیز دارد.

صندلی گهواره ای مراقبت کودک

بسیاری از افراد صندلی راک را برای اتاق کودک خود سفارش می دهند که از طریق آن خواباندن کودک راحت تر انجام گیرد زیرا آرام نمودن کودک هنگامی که بی قراری می کند کار سختی و زمانبر خواهد بود. اگر قصد خرید یک صندلی راک برای کودک خود دارید نوع راحت آن را خریداری نمایید زیرا در آرام شدن کودک مؤثر خواهد بود. هنگام خرید به دسته های آن توجه کنید زیرا هنگام شیر خوردن کودک ممکن کودک را اذیت کند در نتیجه دسته های صندلی باید به اندازه ای بلند باشد که مادر بتواند دست خود را به خوبی بر روی آن قرار دهد. هنگام خرید صندلی برای اتاق کودک باید به داشتن زیرپایی برای مادر نیز توجه نمود زیرا وجود زیرپایی برای راحت تر بودن مادر کمک خواهد کرد و خستگی را از او دور می نماید.

هنگام خرید حتماً به ایمن بودن آن دقت کنید. به عنوان مثال داشتن قفل صندلی را چک نمایید زیرا جلو و عقب رفتن صندلی و یا حتی خم شدن آن بدون قفل می توان برای کودک خطرناک باشد. از دیگر نکات پراهمیت توجه به یراق آلات و اهرم های صندلی می باشد پس دقت کنید که اهرم ها در زیر صندلی قرار گیرد و به گونه ای باشد که در دسترس کودک قرار نگیرد.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید صندلی راک کودک باید مورد توجه قرار گیرد جنس روکش آن می باشد. بهترین جنس برای روکش صندلی راک کودک جنسی می باشد که به راحتی کثیف نشده و قابلیت پاک شدن سریع را داشته باشد. می توانید برای کودک خود صندلی راک با جنس روکش مایکروفایبر را خریداری نمایید زیرا در قیاس با دیگر پارچه ها مناسب تر می باشد.

صندلی راک ایوان

راهنمای خرید صندلی راک

افرادی که در خانه ای زندگی می کنند که دارای پاسیو و یا حیاط می باشد می توانند از صندلی گهواره ای برای آن استفاده نمایند. خرید یک صندلی راک می تواند به شما در لذت بردن از هوای تازه و تاب خوردن و رسیدن به آرامش کمک نماید. مناسب ترین جنس برای صندلی راک مناسب حیاط و ایوان صندلی راک از جنس چوب بوده و مدل سنتی بهترین مدل می باشد. هنگام خرید این نوع صندلی توجه داشته باشید که روکش بکار رفته برای تکیه گاه و نشیمن ضد آب بوده و بصورت نرم باشد در غیراینصورت ممکن است نشستن بر روی آن شما را اذیت نماید. چوب درخت سرو، ساج و گیلاس برزیلی مناسبترین نوع چوب برای ساخت صندلی راک ایوان می باشد علاوه بر آن صندلی راک از جنس چوب که دارای روکش می باشد نیز می توانید گزینه ی مناسبی برای انتخاب باشد که ما روکش های رزین را پیشنهاد می دهیم که مقاومت بالایی در برابر آب و هوای بیرون دارد.

استفاده از صندلی راک در ایوان به تنها کافی نبوده و بهتر است یک همراه با خود داشته باشید و توصیه می گردد که قصد خرید دو صندلی راک برای ایوان را دارید حتماً پیش از خرید به فضایی که قرار است صندلی در آن قرار گیرد توجه نمایید زیرا صندلی گهواره ای فضای بیشتری از ابعاد خود را اشغال می نماید.

تأثیر صندلی گهواره ای بر سلامتی

از صندلی راک می توانید در جهت کاهش استرس و اضطراب بهره گیرید که می توانید گزینه ی مناسبی برای سالمندان باشد و علاوه بر آن تأثیر بسزایی در بهبود افرادی دارد که دچار اختلالات روانی می باشد زیرا تاب خوردن مداوم می تواند در ترشح اندورفین مؤثر باشد. ترشح اندورفین می تواند به القای حس خوب و آرامش در بزرگسالان و حتی کودکان کمک نموده و احساس خوشایندی را برای آنان به ارمغان آورد. در متن زیر از دیگر فواید استفاده از صندلی راک را برایتان ذکر خواهیم نمود و شما نیز با تاثیراتی که صندلی راک بر سلامت جسم و روان دارد آشنا خواهید شد.

شما با تاب خوردن بر روی صندلی راک می توانید استرس و اضطرابی که در درونتان می باشد را تا حد چشمگیری کاهش دهید. هنگامی که صندلی راک تکان می خورد جریان خود بالاتر می رود و همین موجب می گردد تعادل شما حفظ گردد و همین دلیلی است تا آرامش در شما افزایش یابد و این در خصوص کودکان نیز صدق می کند و حتی به اثبات رسیده است که استفاده از صندلی راک می تواند موجب کاهش کمر درد گردد.

صندلی راک راحتی با بالشتک اضافه

این نوع صندلی از به روزترین و مدرنترین نمونه های صندلی راک می باشد که از لحاظ ظاهر و زیبایی بسیار فوق العاده می باشد که راحتی را برای فرد به ارمغان می آورد. برای رویه ی این صندلی پلی استر بکار برده شده است و علاوه بر آن یک لایه نیز بصورت اضافی استفاده شده است که می توان در راحت بودن فرد کمک شایانی نماید. در طراحی این صندلی دکمه هایی بر روی تکیه گاه قرار داده شده است که در زیباتر شدن آن تأثیر بسیاری داشته است. پایه های این صندلی از چوب بوده و از رنگ یکنواختی نیز برخوردار است در نتیجه می توان گفت گزینه ی خوبی برای خرید می باشد و شما می توانید آن را برای نشیمن خود خریداری نمایید.

صندلی راک مدرن به رنگ سفید

 

راهنمای خرید صندلی راک

این صندلی از طراحی مینیمال برخوردار می باشد و زیبایی خاصی دارد که باعث می گردد اتاق شما تمیزتر دیده شود. این صندلی بسیار انعطاف پذیر بوده و از دوام بالایی نیز برخوردار است و از فلز برای پایه های آن بهره گرفته شده است که همین سبب گشته مقاومت آن افزاش یابد. روکش چوبی بکار برده برای پایه های این صندلی موجب انعطاف پذیرتر دیده شدن آن می گردد. پایه های این صندلی در حرکات متناوب بسیار تاثیرگذار است و علاوه بر آن مقاومت را نیز بالا می برد. برای این صندلی روکش نخی در نظر گرفته شده است و می توانید به آسانی جدا نموده و آن را با ماشین لباسشویی شستشو دهید.

صندلی راک مخصوص فضاهاب کوچک با پایه گهواره ای چوبی:

این نوع از صندلی های راک را می توان متفاوت تر از مدل های دیگر معرفی نمود. از فایبر گلاس به عنوان قالب آن بهره گرفته شده است و در طراحی آن دسته های بلند قرارداده شده است که قادر است راحتی افراد را افزایش دهد. این صندلی به دلیل یک تکه و محکم بودن موفق شده است زیبایی خود را افزایش دهد. از فلز برای پایه های آن بهره گرفته شده که به دو گهواره چوبی اتصال می یابد که ایمنی آن را افزایش می دهد. این صندلی را پیشنهاد می دهیم برای افرادی که به دنبال یک صندلی راحت و کاربردی می باشند و در عین حال به داشتن ظاهر مدرن نیز توجه دارند.

صندلی راک چرم با پایه استیل ضد زنگ

تمامی تولیدکنندگان مبلمان در پی آن هستند که هم کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و هم زیبایی خاصی را برای محصولات خود فراهم نمایند. با مشاهده ی این صندلی می توانید کیفیت و زیبایی را همزمان در آن روئیت نمایید. برای این صندلی از رویه چرم سفید استفاده شده است و پایه های آن نیز از جنس استیل می باشد که رنگ های آن ترکیب خاصی را به وجود آورده است که بسیار چشمگیر نیز می باشد. استفاده از این صندلی به همراه تمام چیدمان ها بسیار آسان صورت می پذیرد زیرا این صندلی از رنگ خنثی برخوردار می باشد و علاوه بر موارد عنوان شده پایه های استیل آن دارای ضمانت بوده و نیازی به نگران بودن در مورد مقاومت آن نیست.

صندلی راک مدرن مدل راحتی

طراحی این صندلی الهام گرفته از صندلی ماشین های دهه 70 و 80 میلادی می باشد. از فلز برای پایه ی این صندلی بهره گرفته شده است که برای این پایه ها روکش های ذغالی بکار برده شده است. برای پایه های صندلی نوارهای راه راه پیچیده شده است که موجب جلوگیری از خط افتادن زمین می گردد. از دیگر ویژگی های این صندلی رویه ی نخی آن می باشد که به رنگ خاکستری می باشد. طراحی این صندلی بسیار خاص بوده و قادر است طرفداران بسیاری را به خود جذب نماید. این صندلی می تواند انتخاب مناسبی برای چیدمان ریترو باشد.

صندلی راک حصیری مدل چرخشی


راهنمای خرید صندلی راک

از دیگر صندلی های راک موجود در بازار صندلی راک حصیری مدل چرخشی می باشد و همانطور که از اسم آن مشخص می باشد قابلیت چرخش دارد. این صندلی از ابعاد کوچکی برخوردار است و همین ابعاد کوچک در حمل و جا به جایی آن کمک شایانی می نماید و به گونه ای است که می توان آن را در جاهای مختلف خانه قرار داد به عنوان مثال می توان از آن در اتاق خواب نیز استفاده نمود. این صندلی از روکش های مختلفی برخوردار است و شما حتی می توانید در صورت تمایل روکش آن را تغییر دهید تا متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد.

صندلی راک سفید

طراحی این صندلی برگرفته از هاموک می باشد. هاموک به تاب های تخت خوابی می گویند که به وسیله ب مایان ها بافته شده است. اگر قصد خرید این صندلی را دارید می توانید بدون هیچ نگرانی آن را خریداری نمایید و از آن هم در خانه و هم در خارج از خانه استفاده نمایید. این صندلی از بافت خاصی برخوردار است و به همین دلیل تمامی افراد می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. از مزایای این صندلی می توان به ضد تعریق آن اشاره نمود که به راحتی در هوای گرم و مرطوب می توان مورد استفاده قرار داد.

صندلی راک مدل میانه قرن بیستم با چهارپایه مخصوص

طراحی این صندلی همانند طراحی صندلی های راک قدیمی می باشد و می توان گفت عناصر موجود در صندلی های قدیمی را دارا می باشد. اگر به دنبال یک صندلی با طراحی قدیمی و به نوعی ظاهر عتیقه ای می باشد این صندلی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. هنگام خرید این صندلی یک چهارپایه نیز به شما تحویل داده می شود که برای قرارگیری پاها و رفع خستگی استفاده می گردد که تأثیر بسزایی نیز دارد. روکش این صندلی به رنگ خاکستری بوده و این رنگ متناسب با چوب پایه های آن می باشد. پایه های این صندلی از چوب راش ساخته شده است که از کیفیت بالایی برخوردار است. این مدل می توان انتخاب مناسبی برای گوشه ی دنج خانه ی شما باشد.

صندلی راک طرح کلبه

صندلی راک با طرح کلبه از دیگر مدل های صندلی راک موجود در بازار می باشد که دارای ظاهری راحت و زیبا می باشد و به همین دلیل خریداران آن بسیار زیاد می باشد. این صندلی از روکش مخملی برخوردار است و همین روکش مخمل باعث شده کاملاً پوشیده دیده شود و افراد در نگاه اول متوجه صندلی راک بودن آن نگردند اما پس از نشستن متوجه آن می شوند. لازم به ذکر است که روکش آن قابلیت جدا شدن دارد و می توانید به راحتی آن را جدا نموده و شستشو دهید. طراحی این صندلی به گونه ای است که فضای اندکی را اشغال می نماید زیرا طراحی آن بصورت عمودی می باشد. اگر به دنبال یک صندلی برای نشستن و مطالعه نمودن می باشید صندلی راک طرح کلبه بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

صندلی راک گیمینگ

در تولید این صندلی تکنولوژی های به روزی مورد استفاده قرار داده شده است و طراحی آن بصورت کاملاً مدرن می باشد و لازم به ذکر است که مدل های کلاسیک و قدیمی آن نیز در بازار موجود است. برای این صندلی روکش مشکی قرار داده شده است که از تعریق نیز جلوگیری می نماید. این صندلی می توان مناسبترین گزینه برای افرادی باشد که به بازی های ویدئویی علاقه مند می باشند. این صندلی از امکاناتی نظیر پورت یو اس بی، اسپیکر، تکنولوژی AFM، گیرنده بی سیم رادیویی، تکیه گاه مجزا در قسمت سر و دسته های تفنگ مانند برخوردار است که وجود همین موارد به طرفداران آن افزوده است.

صندلی راک آبی نفتی

صندلی راک آبی نفتی مناسب ترین گزینه برای افرادی است منزلشان از چیدمان مدرن و ساده برخوردار می باشد. طراحی این صندلی بصورت کلاسیک می باشد و روکش بکار برده برای آن از جنس مخمل می باشد. تولیدکنندگان این صندلی از دکمه های فشرده و میخ های طلایی در قسمت تکیه گاه و نشیمن استفاده نموده اند تا زیبایی آن را افزایش دهند و ظاهری جذاب و شیک به آن ببخشند. این صندلی دارای پایه های جداشدنی می باشند و به راحتی از صندلی جدا می گردد و می توان به عنوان نکات مثبت این صندلی ذکر نمود زیرا در صورت خراب شدن پایه تعمیر آن آسانتر صورت می پذیرد و حتی می توانید با جدا نمودن پایه آن را همانند یک مبل بکار گیرید.

صندلی راک مخصوص فضای آزاد

 

راهنمای خرید صندلی راک

برای ساخت این مدل از صندلی از چوب درخت اکالیپتوس استفاده می شود که آن را بیشتر در فضاهای باز و آزاد استفاده می نمایند زیرا شکل و ظاهر آن به دلیل چوبی بودن متناسب با فضای بیرون از خانه می باشد. برای روکش این صندلی از حصیر بهره گرفته شده است که حتی با مرور زمان نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. تولیدکنندگان این صندلی از رزین برای خراب نشدن چوب بدنه استفاده کرده اند  و علاوه بر آن برای احتیاط بیشتر روغن کتان را به چوب مالیده اند تا مقاومت و دوام آن بالاتر برود.

صندلی راک مدل دانمارکی

این صندلی با بکارگیری چوب درخت گردو ساخته شده است و از رنگ خاکستری تیره در آن بکار برده اند. در قیاس با مدل های دیگر صندلی راک این مدل ساده تر بوده و طراحی به روزی دارد. زیبایی این صندلی را می توان به دلیل وجود دکمه هایی دانست که در قسمت تکیه گاه قرار داده شده است که شکل و ظاهر آن را زیباتر و جدیدتر نموده است. استراحت و لم دادن بر روی این صندلی بدون هیچگونه سختی صورت می پذیرد زیرا تکیه گاه آن اندکی عقب تر از مدل های دیگر می باشد. از این صندلی بیشتر خانواده های شلوغ استفاده می نمایند.

صندلی راک مخمل

خرید این صندلی برای خانه می تواند تغییراتی خاص را در دکوراسیون به وجود آورد. این صندلی از مخمل صورتی رنگ برخوردار می باشد که دارای طراحی مدرن نیز می باشد. اگر قصد خرید یک صندلی راک برای تماشای تلویزیون و یا حتی ریلکس کردن دارید این صندلی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این صندلی را می توانید در رنگ های دیگر نظیر بژ، آبی فیروزه ای تیره، آبی و سبز از بازار تهیه نمایید که تمامی رنگ ها از زیبایی خاصی برخوردار می باشند.

صندلی راک سایز بزرگ

از این صندلی می توان برای نشستن دو بزرگسال یا چندین کودک در یک زمان استفاده نمود و سایز آن یک و نیم برابر بزرگ تر از دیگر صندلی های راک می باشد و خانواده هایی که از جمعیت کمی برخوردار هستند می توانند این صندلی را خریداری نمایند. برای ساخت پایه های این صندلی از چوب درخت گیلاس بهره گرفته شده است. با نشستن بر روی این صندلی می توانید به راحتی و بصورت کاملاً روان تاب بخورید.

صندلی راک فرش یا کف پوش را خراب می کند؟

ممکن است بسیاری از شما به دلیل این که فکر می کنید صندلی راک می تواند فرق و یا کف پوش را خراب نماید از خرید آن منصرف شوید برای رسیدن به پاسخ لازم به ذکر است که صندلی راک سنتی در مدت زمان طولانی می تواند بر روی سطحی که بر روی آن قرار دارد صدمه وارد نماید و فرش و یا کف پوش بودن آن چندان تفاوتی ندارد اما اگر صندلی راک سنتی بر روی سنگ مرمر و یا لمینت قرار گیرد آسیبی نخواهد رساند. اگر می خواهید صندلی راک شما آسیبی به فرش و کف پوش وارد نکند می توانید از یک لایه در میان صندلی و فرش استفاده نمایید.

قیمت صندلی راک چقدر است؟

صندلی راک نیز همانند دیگر اجناس موجود در بازار قیمت های مختلفی دارد و میزان قیمت به جنس و کیفیت آن بستگی دارد و مطابق با آن قیمت گذاری می گردد. قیمت صندلی های راک موجود در بازار از 700 هزار آغاز و تا 5 میلیون تومان نیز ادامه خواهد داشت. مدل هایی که به همراه پاف می باشد از قیمت های بالاتری برخوردار می باشد و علاوه بر آن صندلی هایی که مکانیزم دار هستند و برای دسته های آن پارچه هایی با قیمت بالا استفاده شده است نیز از قیمت بالایی برخوردار می باشند.


نظرات کاربران