راهنمای جامع انتخاب بهترین اسکوتر برقی

راهنمای خرید و انتخاب بهترین اسکوتر برقی و معرفی 10 مدل برتر سال 2023

در مقایسه با اتومبیل و موتور سیکلت، اسکوترهای برقی سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه هستند. همچنین بهترین وسیله برای سرگرمی و تفریح کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند. در این راهنما، به بررسی و راهنمایی خرید و انتخاب بهترین اسکوتر برقی 2023 می‌پردازیم.

لازم به ذکر است که بهترین موتور اسکوتر برقی ایرانی نیز تولید شده است که نتیجه‌ای از تلاش و کوشش بی‌وقفه تولیدکنندگان ایرانی است. با طراحی مدرن و کیفیت بالا، این مدل اسکوتر برقی بهترین انتخاب برای مسافرت‌های شهری است.

 

نکات مهم در هنگام انتخاب بهترین اسکوتر برقی

ویژگی‌هایی که هنگام مقایسه مدل‌های مختلف باید به آن توجه کنید عبارت‌اند از طراحی، حداکثر سرعت، قدرت موتور، وزن اسکوتر و محدودیت وزن. در ادامه به بررسی هر کدام از این ویژگی‌ها و نکات مهم در خرید می‌پردازیم.

طراحی اسکوتر الکترونیکی

هنگام انتخاب بهترین اسکوتر، طرحی را انتخاب کنید که متناسب با وزن و سبک شخصی شما باشد. اسکوترهای برقی با رنگ‌های روشن برای کودکان و نوجوانان جذاب است، اما بزرگسالان ممکن است مدل‌هایی با رنگ‌های تیره را ترجیح دهند. طراحی یک اسکوتر الکترونیکی فراتر از جذابیت‌های زیبایی شناختی آن و شامل کیفیت ساخت است.  برای پیداکردن یک اسکوتر برقی که مناسب شما باشد، به ویژگی‌های طراحی زیر توجه کنید:

  • اندازه چرخ
  • نوع لاستیک
  • سیستم تعلیق و ترمز

درک اهمیت این قطعات به شما کمک می‌کند تا نحوه کار اسکوترهای برقی را بهتر بشناسید.

 سایز چرخ

چرخ‌های اسکوترهای بزرگ برای لاستیک‌هایی با قطر 10 اینچ یا بیشتر مناسب است. در مقایسه با چرخ‌های کوچک بین 5 تا 8 اینچی، چرخ‌های بزرگ‌تر بهتر هستند و بسیاری از آنها دارای موتورهای توپی یکپارچه هستند که قدرت بیشتری را ارائه می‌کنند.

بهترین موتور اسکوتر ارزان

نوع لاستیک

یک اسکوتر الکترونیکی ممکن است از تایرهای جامد (بدون هوا) یا پنوماتیک (پر از هوا) استفاده کند. تایرهای پنوماتیکی سواری نرمی را روی سطوح ناهموار ارائه می‌دهند. با این حال، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، مانند بررسی فشار تایر و سایش آج. تایرهای جامد به اسکوترهای الکترونیکی امکان طی مسافت بیشتری را می‌دهند، زیرا فشار آنها ثابت می‌ماند. لاستیک‌های پر از هوا راحتی را در اسکوترهای بدون سیستم تعلیق افزایش می‌دهند، زیرا حالت بالشتی و نرم را ایجاد می‌کنند.

ترمز      

مانند هر وسیله نقلیه دیگری، توانایی توقف سریع در اولویت است. چهار نوع اصلی از ترمزهای مورد استفاده در اسکوترهای الکترونیکی عبارت‌اند از:

  • پایی
  • درام
  • دیسکی
  • برقی

حداکثر سرعت

اگر رفت و آمد در اولویت باشد، حداکثر سرعت یک اسکوتر الکترونیکی، یک نکته و ویژگی بسیار مهم است. بهترین اسکوترهای برقی حداکثر سرعتی بین 20 تا 30 مایل در ساعت دارند. حداکثر سرعت واقعی یک اسکوتر به عوامل مختلفی از جمله وزن کلی سوار و اسکوتر و همچنین سیستم تعلیق و لاستیک آن بستگی دارد.

قدرت موتور

اکثر اسکوترها دارای موتورهای DC بدون جاروبک هستند که به چرخ‌ها متصل شده‌اند. یک اسکوتر ممکن است طراحی تک‌موتوره یا دوموتوره داشته باشد. به طور کلی، اسکوترهای دوموتوره قدرتمندتر و در نتیجه سریع‌تر هستند. سازندگان بهترین اسکوتر برقی جهان، قدرت موتور این وسیله را بر حسب وات فهرست می‌کنند. برای یک اسکوتر برقی بزرگسالان، حداقل قدرت موتور باید 250 وات باشد.

کسانی که قصد دارند با اسکوترهای خود به مکان‌هایی با شیب تند بروند، باید موتورهایی با قدرت 400 تا 500 وات را انتخاب کنند. برای سریع‌ترین اسکوترهای الکترونیکی موجود، به دنبال مدل‌های عملکردی باشید که دارای دو موتور با توان ترکیبی 1000 وات یا بالاتر هستند.

 قابلیت تعمیر

اسکوتری را انتخاب کنید که به راحتی قابل تعمیر و قطعات یدکی آن در دسترس باشد.

بهترین اسکوتر برقی تاشو

کیفیت مواد و ساخت

در زمان خرید اسکوتر باید مدل‌های ساخته شده با مواد باکیفیت و ساختار محکم را انتخاب کنید.

راحتی و وزن سرنشین

در انتخاب بهترین اسکوتر باید سطح راحتی و ظرفیت وزن آن را در نظر بگیرید.

وزن

اگر نیاز به حمل منظم اسکوتر دارید، وزن و قابلیت حمل آن را در نظر بگیرید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اسکوتر می‌تواند وزن شما را تحمل کند.

سیستم تعلیق

یک سیستم تعلیق خوب می‌تواند کیفیت سواری را به خصوص در زمین‌های ناهموار بهبود ببخشد.

روشنایی

بررسی کنید که آیا اسکوتر دارای چراغ‌های جلو و عقب است تا دید بهتری داشته باشد، به خصوص در شب.

معرفی 10 اسکوتر از بهترین اسکوتر برقی سال 2023

اسکوترهای زیادی وجود دارد که در نوع خود بهترین هستند. بهترین موتور اسکوتر ارزان شامل مدل‌های شیائومی، اسمارت بالانس، اسکولنس و army است. ضمن اینکه در حین خرید موتور اسکوتر ارزان، عوامل دیگری مانند کیفیت، قابلیت‌ها و قوانین مربوط به استفاده از این وسیله در منطقه زندگی شما نیز مهم هستند؛ بنابراین، قبل از خرید و انتخاب بهترین مدل، حتماً اطلاعات لازم را کسب کنید. بهترین اسکوترهای برقی به دو دسته برقی دسته دار و و بدون دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی چند مدل برتر می‌پردازیم.

اسکوتر برقی بدون دسته

اسکوتر برقی بدون دسته یک وسیله حمل‌ونقل شخصی است که بدون نیاز به دسته و با استفاده از حرکت بدن فرد، حرکت می‌کند. این اسکوتر اغلب به عنوان وسیله مناسب برای کودکان شناخته می‌شود، به ویژه اگر ابعاد آن کوچک و مدل آن رنگارنگ باشد. نوعِ برقی بدون دسته از نظر ظاهری شباهت زیادی به نوعِ برقی هوشمند دارد، با این تفاوت که اسکوترهای برقی هوشمند دارای دو کفه با سنسورهای حرکتی هستند که تمام دستورات حرکتی را اجرا می‌کنند.

اسکوتر برقی دسته دار

اسکوتر برقی دسته دار یک وسیله حمل‌ونقل شخصی است که با استفاده از دسته‌ای قابل تنظیم قابلیت کنترل و رانندگی را به کاربر می‌دهد. این نوع اسکوتر برقی دارای دسته‌ای است که در بالای آن قرار گرفته و به کمک آن، کاربر می‌تواند اسکوتر را هدایت کند. اسکوتر برقی دسته دار معمولاً با استفاده از موتور الکتریکی و باتری قابل شارژ کار می‌کند و توانایی پیمودن مسافت‌های مختلف را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. در ادامه 10 مدل از بهترین اسکوترهای برقی را معرفی می‌کنیم.  

اسکوتر برقی شیائومی مدل Mi Electric Scooter Pro 4 به همراه کیف

مدل اسکوتر برقی شیائومی Mi Electric Scooter Pro 4 به همراه کیف ارائه می‌شود. این اسکوتر دارای ویژگی‌هایی مانند بدنه آلومینیومی، تاشو، حداکثر مسافت قابل استفاده تا ۵۵ کیلومتر، سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت، حداکثر وزن قابل تحمل تا ۱۲۰ کیلوگرم و شیب تا ۲۰ درصد است. این مدل را می‌توانید در سایت ایمالز با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

اسکوتر برقی شیائومی مدل Mi Electric Scooter Pro 4 به همراه کیف

اسکوتر برقی ۶.۵ اینچ

این نوع اسکوتر برقی به صورت تعادل خودکار یا اتو بالانس عمل می‌کند و دارای سیستم LED پروژکتور، ریموت کنترل، شارژر فست، و چراغ است. زمان شارژ آن معمولاً بین ۲ تا ۳ ساعت است. وزن قابل تحمل آن تا ۱۲۰ کیلوگرم است و معمولاً برای استفاده در فری استایل و مناسب برای سنین ۵ تا ۱۵ سال مناسب است. موتور این دستگاه هم دارای قدرت حدود ۵۰۰ وات است که توسط دو عدد موتور با توان ۳۵۰ وات ایجاد می‌شود.

اسکوتر برقی مدل تاشو

بهترین اسکوتر برقی تاشو از جنس آلومینیوم است و 89 سانتیمتر عرض دارد. این مدل برای نوجوانان مناسب است و تا 4 ساعت شارژ نگه می‌دارد. ظرفیت وزنی این مدل 120 کیلوگرم است. همچنین در فروشگاه‌های آنلاین معتبر، می‌توانید لیست قیمت و مدل‌های مختلف اسکوترهای برقی تاشو را بررسی کنید. مدل‌های زیادی از این دستگاه با باتری لیتیوم ظرفیت بالا و با قیمت ارزان و ارسال فوری وجود دارد. برای مثال مدل T8 یکی از بهترین مدل‌های تاشو است.

اسکوتر برقی شیائومی مدل Pro 2 – Petronas F1

این اسکوتر از جنس آلومینیوم است و 19200 گرم وزن دارد. این مدل تا 6 ساعت شارژ نگه می‌دارد و برای نوجوانان بسیار مناسب است. ویژگی‌های جذابی مانند موتور قدرتمند 600 وات، امکان طی مسافت حداکثر تا 45 کیلومتر و قدرت باتری با ظرفیت 12400 میلی آمپر و سرعت حداکثر 25 کیلومتر در ساعت آن را خاص کرده است.

اسکوتر برقی مدل KAL314543

وزن این اسکوتر 23000 گرم است و عرض آن 25 سانتی‌متر است. ظرفیت وزنی این مدل 170 کیلوگرم و از جنس آلومینیوم است. این مدل نیز برای نوجوانان، مناسب است.

اسکوتر برقی مدل Winner Sky

این مدل 12000 گرم وزن دارد و از جنس آلومینیوم است. عرض این اسکوتر 45 سانتیمتر و ظرفیت وزنی آن 12000 کیلوگرم است

اسکوتر برقی وینر اسکای مدل ۴۰۰۰

وزن این اسکوتر 25 گرم و عرض آن 30 سانتی‌متر است. جنس آن از فلز و ظرفیت وزنی آن 150 کیلوگرم است. این مدل جزو بهترین اسکوترهای برقی موجود است.

اسکوتر برقی وینر اسکای مدل ۴۰۰۰

اسکوتر برقی ایرویل مدل Z5

وزن این مدل 13 گرم و عرض آن 55 سانتی‌متر است. این اسکوتر از جنس آلیاژ آلومینیوم است و تا 100 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. این مدل برای نوجوانان نیز بسیار مناسب است.

اسکوتر برقی مدل GR LINE S5

این اسکوتر 2800 گرم وزن و 35 سانتی‌متر عرض دارد. این مدل فلزی است و تا 150 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. ویژگی‌هایی مانند قدرت بالا و صفحه کیلومتر و دزدگیر، از ویژگی‌های این مدل است. اسکوتر برقی GR LINE S5 می‌تواند برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان مناسب باشد و از باتری با توان خروجی ۶۰ ولت و ۲۲ آمپر ساعت استفاده می‌کند.

اسکوتر برقی مدل صندلی دار دلفین

وزن این مدل 13000 گرم و عرض آن 35 سانتیمتر است. جنس آن از پلاستیک، فلز، pvc و آلومینیوم است و 110 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. این مدل تا یک ساعت شارژ نگه داشته و برای کودکان مناسب است.

کلام آخر

انتخاب بهترین اسکوتر به تحقیق و بررسی زیادی نیاز دارد. برای انتخاب بهترین اسکوتر برقی دسته‌ دار و بدون دسته، اطلاعات موجود در این راهنما در کار تحقیقات گسترده‌ای که خودتان انجام داده‌اید، کمک کننده است تا یک مدل معتبر با ویژگی‌های مناسب را انتخاب کنید.


نظرات کاربران