نکاتی برای انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا

انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا

آیا می‌دانستید انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا ، در سلامتی و زیبایی افراد به طور هم‌زمان تاثیر دارد؟ با سرد شدن هوا، صندل‌ها و کفش‌های تابستانه، جای خود را به بوت و نیم بوت می‌دهند و افراد زیادی پوشیدن آن‌ها را در زمستان به کفش‌های معمولی و کتونی‌ها ترجیح می‌دهند. چون این نوع کفش، از پا در برابر سرما محافظت می‌کند و در روزهای بارانی و برفی به افراد کمک می‌کند تا مشکلی در پیاده‌روی‌های خود نداشته باشند.

 

امروزه انواع متنوعی از بوت و نیم بوت، توسط طراحان کفش، طراحی و تولید می‌شوند؛ اما شما باید این را بدانید که انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا باید طبق چه اصولی انجام شود و با رعایت چه نکاتی می‌توانید بهترین انتخاب را در خرید بوت و نیم بوت، داشته باشید؟ در این مقاله، قرار است نکات مهم انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا را یاد بگیرید و با انواع بوت مناسب، برای اندام‌های مختلف نیز آشنا شوید.

 

در انتخاب بوت و نیم بوت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پا، به عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای بدن و قلب دوم انسان شناخته می‌شود. پس باید حسابی از آن در برابر سرما و گرما محافظت کنید. دلیل این اهمیت نیز تاثیر زیاد پا در سلامت بدن و پمپاژ مناسب خون و برگشت آن به قلب می‌شود. کفش‌ها نیز در سلامت پا و محافظت از آن‌ها در شرایط مختلف تاثیر زیادی دارند. برای همین باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشته باشید. از گذشته تاکنون نیز از بوت و نیم بوت‌های متنوعی در فصل پاییز و زمستان، استفاده می‌شود. فراموش نکنید که در انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا ، نکات زیر را رعایت کنید:

 

انتخاب بوتی تولیدشده با مواد مناسب

استفاده از مواد گرم برای تولید بوت و نیم بوت، امری مهم است. جنس بوت و نیم بوت شما باید در برابر آب و هوای سرد و بارانی مقاوم باشد و سرما و قطرات باران به درون آن نفوذ نکند. یکی از بهترین جنس‌ها برای بوت‌ها، چرم‌های طبیعی و مصنوعی هستند. فراموش نکنید که در صورت استفاده از چرم طبیعی، بهتر است به دنبال چرم‌هایی با پوست گاو باشید.

 

انتخاب سایزی مناسب برای پا

بوت و نیم بوت، همانند دیگر کفش‌ها باید متناسب با سایز پای شما انتخاب شوند. این را فراموش نکنید که پای شما باید در هنگام راه رفتن با بوت انتخابیتان، راحت باشد. به طور کلی اگر شما کفش مناسبی انتخاب نکنید، ممکن است دچار تاول در پاها یا عدم تعادل در هنگام راه رفتن شوید. یادتان نرود که برای انتخاب سایزی مناسب برای بوت، کارهای زیر را انجام دهید:

  • جورابی مناسب عادت خود را بپوشید.
  • ابتدا تناسب مچ پا را بررسی کرده و سپس تناسب انگشتان خود را در نظر بگیرید.
  • با کمی راه رفتن در مغازه، لغزش‌های ممکن در پایتان را بررسی کنید.
  • در صورتی‌که که قرار است بوت خود را آنلاین خریداری کنید؛ به دنبال راهنمای اندازه و جدول‌ها باشید و آن‌ها را به خوبی مقایسه کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است یکی از دو پای شما، بزرگ‌تر از دیگری باشد. برای این‌کار بهتر است هر دو پا را اندازه بگیرید و بعد بوت مناسبی را انتخاب کنید.

 

در نظر گرفتن ارتفاع پاشنه

بوت‌هایی با پاشنه‌های مناسب و حتی کوچک برای مجالس رسمی، زیبایی خاصی را به استایل شما می‌دهند. برای انتخاب پاشنه بوت، بهتر است به شرایط استفاده از بوت و آرامش خودتان در هنگام راه رفتن توجه کنید. فراموش نکنید که بوت‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند یا پاشنه صاف را انتخاب نکنید. به طور کلی متناسب‌ترین نوع پاشنه با ارتفاع 5 سانتی‌تر است. با در نظرگرفتن این نکته، می‌توانید بوت‌های خود را با انواع لباس‌هایتان ست کنید و برای فعالیت‌های مختلف، مشکلی نداشته باشید.

 

مفید بودن عملکرد و کارایی بوت و نیم بوت

در نظر گرفتن جذابیت و زیبایی به تنهایی کافی نیست. چون بوت انتخابی شما باید عملکردی مطلوب و باکیفیت داشته باشد. فراموش نکنید که همه بوت‌ها، کاربردی نیستند و ممکن است راه رفتن را برای شما سخت کنند.

 

مفید بودن عملکرد و کارایی بوت و نیم بوت

 

توجه به نوع لباس‌ها و استایل خود

استفاده از نیم بوت‌ها در کنار همه لباس‌ها مناسب است؛ اما به طور کلی باید در انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا ، به سبک استایل و نوع لباس پوشیدنتان، توجه کنید.

 

شرایط آب و هوایی و فصل را در نظر بگیرید

بعضی بوت و نیم بوت‌ها برای استفاده در فصل‌های خاصی مناسب هستند. اما به طور کلی می‌توان از این نوع کفش، در شرایط آب و هوایی بارانی و زمستانی استفاده کرد.

 

انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید بوت و نیم بوت، رنگ مناسب آن است. امروزه بیشتر این کفش‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی تولید می‌شوند. این دو رنگ، با اکثر ترکیب‌های رنگی در لباس شما سازگارند. اما اگر به دنبال تغییری در استایل خود هستید؛ می‌توانید از رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید. در صورت پوشیدن بوت با دامن، مطمئن شوید که خط سجاف آن درست بالای قسمت بالایی بوت قرار بگیرد. اگر جوراب شلواری یا جین می‌پوشید، رنگ آن را با بوت‌های خود هماهنگ کنید. این کار، به شما کمک می‌کند تا رنگ در مچ پای شما شکسته نشود و استایلتان زیباتر نشان داده شود.

 

مکان مورد استفاده از بوت و نیم بوت

نوع استفاده و محیط‌های رفت و آمد خود را در نظر بگیرید. سفتی کف بوت و ارتفاع ساق آن، بستگی به شرایط محیط اطراف شما دارد. در زیر انواع چکمه‌های مناسب برای محیط‌های مختلف به شما معرفی می‌شوند:

  • استفاده بوت و نیم بوت سبک وزن، با انعطاف‌پذیری معقول در محیط‌های کاری و روزمره خود
  • استفاده از چکمه‌هایی با کفی محکم‌تر در زمین‌های ناهموار

 

ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر سرما و رطوبت

اکثر بوت‌ها و نیم بوت‌ها با استفاده از پوسته‌هایی ضد آب، پوشانده می‌شوند. این ویژگی، از خیس شدن پای شما در هنگام برخورد با رطوبت جلوگیری می‌کند.

 

انتخاب بوت و نیم بوت مناسب با فرم پا و اندام

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا، توجه به اندام و مدل پای شماست. این‌گونه است که شما با خرید نیم بوتی ساده هم می‌توانید بهترین و زیباترین استایل را داشته باشید. در زیر انواع نیم بوت‌ها به همراه کاربردشان برای اندام‌های مختلف، معرفی می‌شوند:

 

بوت‌ های کوتاه یا نیم بوت

این نوع بوت، برای استفاده افراد قدکوتاه و بلند مناسب است. بوت های کوتاه یا نیم بوت، یکی از پرطرفدارترین انواع بوت‌ها هستند.

 

بوت‌ های کوتاه یا نیم بوت

 

بوت های بند دار

این بوت‌ها، جزئیات کم‌تر اما جذابیت بیشتر و چشم‌گیری دارند. استفاده از بوت های بند دار، برای کار و فعالیت‌های روزمره مناسب است و افرادی با اندام‌های متفاوت می‌توانند از این نوع بوت استفاده کنند.

 

بوت های بند دار

 

بوت های ساق بلند

این نوع بوت نیز، مناسب ساق پاهای چاق است. در انتخاب بوت ساق بلند، باید دقت کنید که برش بالایی، شکلی مورب داشته باشد. چون این‌گونه، پای شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد. اگر قد کوتاهی دارید، استفاده از این نوع بوت، به شما پیشنهاد می‌شود. چون ساق بلند آن (زانو و بلندتر از آن)‌ باعث می‌شود که اندام شما را کشیده‌تر جلوه کند.

 

بوت های ساق بلند

 

بوت‌های پاشنه میخی

این نوع بوت، برای استفاده در مهمانی‌ها و فضاهای رسمی بسیار مناسب و چشم‌نواز است. بوت پاشنه میخی، برای افراد قلمی، لاغر و کوتاه‌قد مناسب‌تر است.

 

بوت‌های پاشنه میخی

 

بوت‌های پاشنه پهن

این نوع کفش‌ها، برای افرادی با شانه‌ها و باسن‌های کوچک، پاهای باریک و پهلوهای پهن، مناسب‌تر است. چون در شکل کلی استایل آن‌ها، تعادل ایجاد می‌کند.

 

بوت‌های پاشنه پهن

 

نتیجه‌گیری

امروزه انتخاب بوت و نیم بوت مناسب فرم پا ، یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر خوش‌استایلی افراد است. توجه داشته باشید که کیفیت و اعتبار برند تولیدکننده و عرضه‌کننده نیز عاملی تاثیرگذار در خرید شماست. داشتن همه این ویژگی‌ها انتخاب شما را سخت‌تر می‌کند. برای همین باید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که اجناسی باکیفیت و متنوع را از برندهایی شناخته‌شده و معتبر به شما معرفی و عرضه کنند. ایمالز، به عنوان بهترین جستجوگر کالا و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است که خریداران اجناس مختلف را به فروشندگان، متصل می‌کند. این مرجع معتبر، انواع فروشگاه‌های بوت و نیم بوت مناسب فرم پا را به شما و باکیفیتی مطلوب و قیمتی به صرفه و منصفانه معرفی می‌کند.


نظرات کاربران