نقد و بررسی لپ تاپ برندهای ایسوس و اچ پی

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی؛ لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

این روزها که تنوع لپ‌ تاپ‌ ها زیاد شده‌ است، احتمال اینکه بین انتخاب مدل‌ های مختلف مردد شوید زیاد است. در این مقاله قصد داریم لپ‌ تاپ‌ های برند ایسوس و اچ پی را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس اگر شما هم بین انتخاب لپ تاپ ایسوس یا اچ پی مردد ماندید، ادامه مطلب را از دست ندهید. قبل از انتخاب و خرید لپ تاپ می‌ بایست هدف و شرایط خود را در نظر گرفته و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال یک مدل ارزان قیمت هستید، لپ تاپ‌های ایسوس قیمت‌های مناسب‌تر و ارزان‌تری در مقایسه با برند اچ پی دارند. چرا که قطعات استفاده شده در لپ تاپ‌ها از کشورهای همسایه تامین می‌شوند این درصورتی است که اچ پی ساخت آمریکاست. بنابراین می‌توانید لپ تاپ‌های ایسوس را با امکانات مشابه اچ پی و با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

اما اگر به دنبال یک لپ تاپ برای انجام فعالیت‌ های تجاری، کاری و یا آموزشی هستید؛ لپ‌ تاپ‌های این برند با هدف فعالیت‌ های تجاری و با سیستم سخت‌ افزاری خاص طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین به برای مقصود شما، گزینه مناسبی است و برای استفاده در مدرسه یا دانشگاه‌ هم بهترین خدمات را ارائه می‌ دهد.

به لحاظ قدرتمندی و گیمینگ لپ‌ تا‌پ‌ ها، برند اچ پی سری Omen  در دنیا حرف اول را می‌زند و سابقه طولانی در این زمینه دارد. البته لپ‌ تاپ‌ های ایسوس سری ROG  هم در حیطه بازی‌ های رایانه‌ ای عملکرد قدرتمندی دارد اما در مقایسه کلی در این زمینه، اچ پی از کیفیت و وزن مناسب‌ تری در مقایسه با لپ‌ تاپ‌ های ایسوس برخوردار است. پس پیشنهاد ما به شما برای خرید لپ تاپ گیمینگ، یکی از مدل‌ های سری Omen از برند اچ پی است.

 

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی؛ لپ تاپ ایسوس یا hp

مقایسه قیمت در لپ تاپ های ایسوس و اچ پی

معمولا قیمت اولین موردی است که همه ما برای خرید لپ تاپ مد نظر داریم و مدل مورد نظر را بر اساس قیمت انتخاب می‌کنیم. زمانی که از قیمت لپ تاپ‌ ها صحبت می‌کنیم، با رنج قیمتی متفاوت و برندهای مختلف و بسیاری مواجه هستیم. اگر قصد خرید لپ‌ تاپ دارید و بین لپ تاپ ایسوس یا اچ پی به لحاظ تفاوت قیمتی مانده‌ اید، بهتر است بدانید که می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر، برای خرید انواع لپ‌ تاپ‌ های ایسوس اقدام کنید.

طراحی و ظاهر؛ لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

از دیگر پارامترهایی که برای انتخاب لپ تاپ مد نظر است، طراحی ظاهری است و از این لحاظ؛ لپ تاپ‌ های هر دو برند ایسوس و hp از طراحی استاندارد و زیبایی برخوردار هستند. اما زمانی که صحبت از مقایسه می‌شود، لپ تاپ‌ های اچ پی طراحی ساده و درعین حال مدرن‌ تری داشته و در رنگ‌ های نقره‌ای و مشکی مات موجود هستند.

اما در برند ایسوس لپ تاپ‌ ها طراحی به‌ نسبت آوانگارد و خلاقانه‌ تری دارند. و در برخی از مدل‌ ها نیز از نورپردازی RGB برای صفحه کلید استفاده شده‌ است. اما به‌طور کلی هر دو برند ایسوس و hp، در طراحی لپ‌ تاپ‌ های خود، ظاهری ساده را انتخاب کرده‌ اند.


لپ تاپ ایسوس

گیمینگ در لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

هم در برند ایسوس و هم در برند لپ تاپ اچ پی، لپ تاپ‌ هایی طراحی و تولید شده‌ اند که صرفا برای گیمینگ مورد استفاده کاربران قرار می‌ گیرند. این لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ در برند ایسوس به سری Republic of Gamers یا ROG و در برند اچ پی با نام سری Omen معروف و شناخته شده‌ اند. در بین مدل‌ های گیمینگ ایسوس، مدل ROG Zephyrus در صدر جدول قرار گرفته و به لحاظ کیفیت و قدرت، رتبه یک را دارد.

hp برای تولید سری Omen حدود بیست سال پیش، یک شرکت مستقل با این نام خریداری کرد تا بتواند عملکرد قوی را در این زمینه داشته باشد. این در صورتی است که فعالیت طراحی لپ تاپ‌ های گیمینگ در ایسوس از سال 2066 آغاز شده است. پس در این زمینه، اچ پی سابقه طولانی‌ تری دارد اما از هر عملکرد بسیار قدرتمندی برخوردار شده‌ و در اختیار کاربران قرار گرفته‌ اند.

قطعات بکار رفته در لپ تاپ‌ های ایسوس و اچ پی

اکثر قطعاتی که برند ایسوس در ساخت لپ تاپ‌ های خود مورد استفاده قرار می‌ دهد، ساخت کشور چین هستند اما در اچ پی، قطعات ترکیبی و ساخت کشورهای مختلف است. بیشتر قطعاتی که در قسمت‌ های داخلی لپ تاپ‌ های اچ پی استفاده شده‌ اند، از کشورهای مختلف جمع‌ آوری شده و برخی از آن‌ها نیز ساخت کشور آمریکا هستند. اما به‌ طور کل، مونتاژ نهایی قطعات استفاده شده در لپ تاپ‎‌ های اچ پی، در ایالات متحده آمریکا انجام می‌ شود.

در لپ تاپ‌ های هر دو برند از چیپست‌ های کمپانی‌ های Intel و AMD استفاده شده‌ است و با اینکه بسیاری قطعات استفاده شده در لپ تاپ‌ های هر دو برند یکسان و مشابه هستند، برخی بر این باورند که اچ پی کیفیت بالاتری در مقایسه با ایسوس دارد.

 

 

لپ تاپ اچ پی

جمع‌ بندی

پس اگر شما هم بین لپ تاپ‌ های برندهای مختلف، دنبال یک مدل با کیفیت هستید، لپ تاپ‌ های ایسوس و اچ پی، هر دو گزینه‌ های با کیفیت و مناسبی هستند. اما به‌طور کلی در مقایسه‌ هایی که از این برند‌ها در مقاله لپ تاپ ایسوس یا اچ پی انجام شده‌است، لپ تاپ‌ های اچ پی از کیفیت بهتری برخوردار بوده و عملکرد قدرتمندتری دارند. همه لپ تاپ‌ های این برند به همراه ضمانت و گارانتی‌های طولانی به‌ فروش می‌رسند و برای انجام همه امور از فعالیت‌های ساده روزمره تا کارهای آموزشی و گیمینگ مناسب هستند و می‌ توانند کاربران خود را راضی نگه‌ دارند. اما با این حال، تنوع لپ تاپ‌ ها در برند ایسوس زیادتر است و قیمت مناسب‌ تری هم دارند.   


نظرات کاربران