نقد و بررسی گلکسی A51 با A32 سامسونگ

مقایسه گلکسی A51 سامسونگ با گلکسی A32 ؛ کدام گوشی بهتر است؟

گلکسی A51 و گلکسی A32 هردو از مدل‌های میان‌‌رده سامسونگ هستند. از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و انتظاراتی که مدل‌های میان‌رده می‌رود، سیستم سخت‌افزاری و عملکرد متوسط به همراه قیمت مقرون به‌صرفه است. ما در این مقاله به مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A32 پرداخته‌ایم. اگر شما هم قصد خرید گوشی موبایل جدید دارید و یا به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم؛ انتخاب شما کدام است؟ گلکسی A51 یا گلکسی A32؟

مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A32

بررسی قیمت در A32 و A51

معمولا اولین و اصلی‌ترین عاملی که در زمان خرید گوشی موبایل به آن توجه داریم و مورد بررسی قرار می‌دهیم، قیمت است. نکته مهم این است که هر دو مدل، در دو نسخه 4G و 5G وارد بازار شدند. با اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور، تا چندین سال آینده امکان استفاده از فناوری 5G برای ما وجود ندارد، اما این مدل با نسخه 4G در همه گوشی‌های موبایل، تغییرات و تفاوت‌های گسترده‌ای دارد.

 اما درباره5G  A32 جالب است بدانید که این نسخه در مقایسه با نسخه 4G با افزایش وزن، کاهش کیفیت دوربین و استفاده از فناوری قدیمی TFT همراه شده‌است اما در مقابل از قیمت بالاتری برخوردار است که البته این بالاتر بودن قیمت تنها مربوط به کشور ما است. اما به‌طور کلی، به لحاظ قیمت گوشی A32 5g و A51 هر دو به‌صورت تقریبی در یک رنج قیمتی قرار گرفته‌اند و تفاوت چندانی ندارند. در ادامه به‌طور تخصصی‌تر به مقایسه این دو مدل گلکسی پرداخته‌ایم تا بتوانید برای خرید هوشمندانه تصمیم بگیرید.

بررسی طراحی و بدنه در مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A32

قاب گوشی‌های میان‌رده سامسونگ گلکسی  A32 و A51 پلاستیکی است و اگر به دنبال گوشی با قاب فلزی، شیشه‌ای و مرغوب هستید، از انتخاب این دو مدل گذر کنید.

 

گوشی سامسونگ A51

در هر دو نسخه 4G و 5G A32  قاب پلاستیکی و براق است که رد اثر انگشت و لکه‌ها بر روی آن باقی می‌ماند و در رنگ‌های بنفش، آبی، مشکی و سفید به‌فروش می‌رسد که متاسفانه رنگ بنفش با استقبال بسیار کمی مواجه شده‌است. اما در  A51، بر خلاف A32 بین بین نسخه 4G و 5G  تفاوت‌هایی وجود دارد.  A51 4G قاب پلاستیکی و براقی دارد که رد لک و اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند اما این مشکل در A51 5G به کمک استفاده از قاب مات‌تری به‌صورت رضایت بخشی بر طرف شده‌است و همچنین با کیفیت و مقاومت بالاتر و ظاهر زیباتر نیز همراه شده‌است. A51 4G در رنگ‌های صورتی، سفید، مشکی و آبی و A51 5G در رنگ‌های صورتی، سفید و مشکی به فروش می‌رسد.

بررسی ویژگی‌های جانبی در A32 و A51

ویژگی‌های جانبی و محتویات درون جعبه، از دیگر مواردی است که در مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A32 به آن اشاره کرده‌ایم. محتویات درون جعبه نیز از موارد مهم در زمان خرید به‌شمار می‌آید؛ چرا که اخیرا تغییراتی در لوازم جانبی همراه با گوشی موبایل صورت گرفته که ممکن است شما را متحمل به هزینه‌های اضافه کند.

در این دو مدل میان‌رده از سامسونگ یک آداپتور شارژ سریع 15 وات و یک کابل USB A به USB C قرار دارد. در A51 نیز یک هندزفری معمولی از سامسونگ قرار دارد که از جعبه A32 حذف شده‌است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، قاب پشتی هر دو مدل پلاستیکی‌ است که در جعبه A51 یک قاب سیلیکونی محافظ جای داده شده که در A32 موجود نیست. پس در واقع محتویات جعبه در A51 4G و A51 5G آداپتور به همراه کابل، هندزفری و قاب سیلیکونی و در A32 4G و A32 5G آداپتور و کابل شارژر است.

بررسی عملکرد در A32 و A51

گوشی سامسونگ گلکسی A32 و A51 هردو به حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره مجهز شده‌اند. البته از آنجایی که برای تشخیص چهره از دوربین سلفی استفاده می‌شود؛ امنیت و دقت بالایی را نمی‌توان انتظار داشت. در A32 5G حسگر اثر انگشت سرعت و عملکرد بهتری دارد. سنسورهای بکار رفته در این دو مدل در نسخه‌های 4G و 5G ، با میزان خطای کم و سرعت پایین اما قابل قبولی همراه هستند که با توجه به میان‌رده بودن و قیمت تعیین شده برای این دو مدل، نمی‌توان انتظار بیشتری داشت.

 

 

گوشی سامسونگ A32

 

بین گلکسی A51 و گلکسی A32 کدام بهتر است

اگر با توجه به قیمت مشابه، در انتخاب بین  گلکسی A51 و گلکسی A32 مردد و سردرگم هستید، بهتر است این دو مدل را به لحاظ طراحی ظاهری بررسی کنیم. A51 ظاهری شکیل و شیک دارد، همچینین در مقایسه با مدل دیگر، وزن سبک‌تری هم دارد. صفحه نمایش در A51 و  A32 تفاوت چندانی ندارد، هرچند A32 5G کمی بی کیفیت‌تر است. از نظر دوربین برای عکاسی؛  A32 و A51 نفاوت چندانی ندارند اما برای فیلمبرداری وضوح تصاویر در A51 متفاوت‌تر و بهتر است.

در مقایسه پردازنده‌ها؛ درA32 پردازنده گرافیکی بهتر و بالاتر و در A51، پردازنده مرکزی عملکرد بهتری دارد. در سامسونگ گلکسی A51 سرعت حافظه بالا است، در صورتی که در A32 با حافظه و خواندن اطلاعات با سرعت پایین و حتی لگ دستگاه در بعضی مواقع روبرو هستیم. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه با مشکل بی شارژی و نبود پریز برق مواجه هستید، A32 با باتری قوی‌تر پیشنهاد ما به شماست اما به‌طور کلی، در بررسی‌هایی که انجام دادیم، از A51 نتیجه بهتری حاصل شده‌است.

جمع‌ بندی

با توجه به بررسی‌هایی که در مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A32 انجام شد، دریافتیم که بین این دو مدل، رقابت چندان سختی برقرار نیست و تنها تفاوت‌های بسیار جزئی به‌چشم می‌خورد. اما با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که A51 در مقایسه کلی، برتری دارد و در صورتی که به دنبال طراحی بهتر، رنگبندی زیبا، دوربین سلفی داخل صفحه نمایش و چنین قابلیت‌هایی هستید، ما به شما A51  را پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران