معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند 2022

بهترین ساعت هوشمند در سال 2022

تا همین یکی دو سال پیش خیلی‌ها ساعت هوشمند را کالای لوکس می‌دانستند. اما با ورود مدل‌های مختلف و خوش‌قیمت حالا می‌بینیم که خیلی برای خرید این محصول علاقه دارند. در این مطلب می‌خواهیم بهترین ساعت هوشمند سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم.

 

ساعت هوشمند علاوه بر نشان دادن زمان دارای قابلیت‌هایی چون جهت‌یابی،  فشارسنج و نمایش علائم سلامتی دارد. به این ترتیب، به شما کمک می‌کند تا از فعالیت‌های روزانه و همچنین علائم حیاتی بدن خود، ضربان قلب و گردش خون، اطلاع داشته باشید.

 

در این مقاله تلاش شده است تا بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار معرفی شود. پس ادامه مطلب را از دست ندهید تا با برترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار آشنا شوید و نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت را یاد بگیرید؛ با ما همراه باشید.

 

در بازار انواع مختلفی از ساعت‌های هوشمند تولید برندهای گوناگون وجود دارند که دارای قابلیت‌های متنوعی هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و قابلیت‌های مد نظر خود ساعت هوشمند مورد نظرتان را خریداری کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

انواع ساعت هوشمند

در رابطه با مدل‌های متنوع ساعت‌های هوشمند، لازم است بدانید که به طور کلی این دسته از ساعت‌ها به دو نوع دیجیتال و آنالوگ تقسیم می‌شوند. این ساعت‌های هوشمند در نوع کارکردی که دارند و ویژگی‌های خود بسیار از یکدیگر متفاوتند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که قیمت ساعت با افزایش چشمگیری روبه‌رو است، اما در عین حال همچنان ساعت‌های دیجیتال و آنالوگ طرفداران مخصوص به خود را دارند و بازار فروش ساعت همچنان پررونق است.

 

سازگاری ساعت هوشمند با سیستم عامل

در میان مهمترین ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند می‌توان به قابلیت اتصال آن‌ها به موبایل یا تبلت اشاره کرد. اگر شما یک ساعت هوشمند خریداری کنید، می‌توانید از همان ساعتی که روی مچ دست خود بسته‌اید برای ارسال و دریافت پیام‌های متنی و یا صوتی استفاده کنید.

 

همچنین می‌توانید با افراد مختلف از طریق ساعت هوشمند مکالمه داشته باشید. در هنگام خرید این ساعت‌ها باید توجه کنید که ساعت مورد نظر با سیستم عامل تلفن همراه شما سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر سیستم عامل گوشی شما iOS است، ساعت هوشمندتان نیز باید با این سیستم عامل سازگاری داشته باشد.

 

در واقع، اگر به محصولات شرکت اپل علاقمند هستید، هم تلفن همراه و هم ساعت هوشمند شما باید از تولیدات کمپانی اپل باشد. اما اگر گوشی شما اندروید است، می‌توانید به سراغ ساعت‌های هوشمندی بروید که با سیستم عامل اندروید سازگار هستند.

 

نوع کاربری ساعت‌های هوشمند

باید به این نکته اشاره کنیم که ساعت هوشمند دارای کاربردهای متفاوتی از قبیل ورزشی، رسمی و روزمره است. بنابراین، اگر شما بدانید که قرار است ساعت هوشمند را در چه موقعیتی و برای چه کاری استفاده کنید، این محصول برای شما بسیار کاربردی خواهد شد و در هنگام خرید نیز سردرگم نخواهید شد.

بهترین ساعت هوشمند

صفحه نمایش ساعت هوشمند

در هنگام خرید ساعت هوشمند باید به نمایشگر آن توجه داشته باشید. لازم است بدانید که نمایشگر ساعت هوشمندی که خریداری می‌کنید مجهز به دکمه‌های لمسی است یا دکمه‌های عقربه‌ای و دیجیتال. البته باید به اندازه نمایشگر، برقراری ارتباط آسان و وضوح تصاویر، زیبایی، رنگ‌بندی و جنس صفحه نمایش نیز توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید ساعت هوشمندی را خریداری کنید که بیشترین تناسب را با نیازهای شما دارد.

 

توجه کنید که در هنگام خرید ساعت‌های هوشمند ویژگی‌های متنوع این محصول و کمپانی‌های مختلفی که به تولید آن دست زده‌اند را با هم مقایسه کنید. در نهایت، باید بتوانید با توجه به نیازتان و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، برترین ساعت هوشمند موجود در بازار را انتخاب کنید.

 

فهرست بهترین ساعت‌های هوشمند 2022

تنوع ساعت‌های هوشمند موجود در بازار امر انتخاب را برای خریداران دشوار می‌کند. محصولات مختلفی با طرح و کارکردهای گوناگون در بازار موجودند و هر کدام هواداران خاص خود را دارند. اما در این میان چند برند توانسته‌اند کیفیت متفاوتی را عرضه کنند که موجب جلب توجه تعداد فراوانی از کاربران شده است.

 

در اینجا شما را با بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار آشنا می‌کنیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 (Samsung Galaxy Watch 4)

سامسونگ هوشمند galexy watch 4 از همان ابتدای شروع تولید تفاوت خود را با سایر محصولات موجود نمایش داد. اما مدل 4 این ساعت هوشمند شاهد تغیییر قابل ملاحظه‌ای در زیبایی و کیفیت نیز بوده و اکنون پرچم‌دار محصولات برند سامسونگ به شمار می‌آید.

 

شاید گلکسی واچ 4 ظاهری مشابه گلکسی واچ 3 داشته باشد، اما استفاده طولانی مدت سامسونگ از Tizon OS در این ساعت به پایان رسیده است. این شرکت در همکاری با گوگل توانسته است تصویری جدید از Wear OS را در این محصول خود به نمایش بگذارد.

 

علاوه بر تجربه کاربری ایده‌آل، این ساعت هوشمند امکان دسترسی کاربران سامسونگ به داده‌های مربوط به سلامتی و پزشکی را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب، به راحتی می‌توانید قابلیت‌های ضربان و ریتم قلب خود را ردیابی کنید.
 

سیستم عامل

Wear OS

سازگاری با

Android

نمایشگر

1.2" 396 x 396 / 1.4" 450 x 450 Super AMOLED

پردازنده

Dual-core 1.18GHz

فضای ذخیره‌سازی

16GB

طول عمر باتری

3 days on 44mm / less on 40mm

روش شارژ

Wireless

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth, LTE
(for extra)

لیست قیمت ساعت هوشمند سامسونگ 


ساعت هوشمند اپل واچ 7 (Apple Watch 7)

اپل واچ 7 بهترین ساعت هوشمند حال حاضر این شرکت مطرح است. این محصول تفاوت‌های بارزی با اپل واچ 6 دارد، هرچند که به طور کامل از آن متفاوت نیست.

 

ویژگی‌های جدیدی که به Apple watch 7 اضافه شده‌اند، بسیار کاربردی و مفید هستند. برای مثال، می‌توانیم به نمایشگر بزرگ‌تر آن اشاره کنیم که 20 درصد بزرگ‌تر است اما تنها فضای اندکی بیشتر را روی مچ دستان شما اشغال خواهد کرد. اپل واچ 7 این ویژگی را به کمک نگین‌دان کوچک‌تر خود به دست آورده که کار کردن با آن را به طور کامل تسهیل و متفاوت کرده است.

 

این ساعت هوشمند همچنین سریع‌تر از هر مدل دیگری شارژ می‌شود که تأثیر مطلوبی روی رضایت کاربران داشته است. علاوه بر این، می‌توانیم به طول عمر بیشتر باتری و فیچرهای بهبود یافته فیتنس نیز در این ساعت اشاره کنیم.

 

با توجه به ویژگی‌های اضافه‌ای که این ساعت هوشمند نسبت به اپل واچ 6 دارد، می‌توانیم بگوییم که تردیدی در انتخاب آن به عنوان برترین محصول اپل وجود ندارد.
 

سیستم عامل

WatchOS 8

سازگاری با

iOS

نمایشگر

1.69 / 1.9" OLED

پردازنده

Apple S7

فضای ذخیره‌سازی

32GB

طول عمر باتری

18 ساعت

روش شارژ

Wireless

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth, NFC, LTE
 

لیست قیمت ساعت هوشمند اپل (اپل واچ)


ساعت هوشمند فیت‌بیت سنس (Fitbit Sense)

این ساعت هوشمند جایگزین Ionic به عنوان بهترین فیتبت شده است. در فیتبت سنس شاهد اضافه شدن تعداد زیادی ویژگی مربوط به سلامتی هستیم که توجه کاربران این برند را به خود جلب کرده است.

 

در واقع، بهتر است این محصول را ساعت هوشمند خیالی نام‌گذاری کنیم. دلیل ما این است که اگرچه Fitbit Sense علائم هشدار فراوانی را نشان می‌دهد، اما کمک قابل توجهی به آگاهی یافتن از مشکلات جدی سلامتی می‌کند. به این ترتیب، در صورت ابتلا به انواع بیماری‌ها، می‌توانید شانس بهبود خود را به دلیل اطلاع سریع از آن افزایش دهید.

 

البته شاید آگاهی برای بعضی از افراد اهمیت چندانی نداشته باشد یا شاید بعضی حتی آن را استرس‌زا بدانند. اما تردیدی نیست که مدیریت سریع هر گونه نشانه بیماری فواید ذهنی و جسمی زیادی را به همراه دارد.

 

در مجموع باید گفت که فیت‌بیت سنس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای خرید ساعت هوشمند در اختیار دارید. اما برای این منظور لازم است به بودجه‌ای که برای ساعت هوشمند اختصاص داده‌اید، بیافزایید.
 

سیستم عامل

Fitbit OS

سازگاری با

Android, iOS

نمایشگر

1.58" AMOLED

پردازنده

N/A

فضای ذخیره‌سازی

4GB

طول عمر باتری

بیش از 6 روز

روش شارژ

پین اتصال مغناطیسی

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth 5.0, NFC
 

ساعت هوشمند اپل واچ اس ای (Apple Watch SE)

اپل واچ SE در اصل تلفیقی از اپل واچ سری 5 و اپل واچ سری 3 است. این ساعت هوشمند به دلیل سرعت بالا و فیچرهای ایمنی آن شناخته می‌شود. علاوه بر این، گزینه LTE هدک محصول اپل را به انتخابی جالب توجه برای علاقمندان به "تنظیم خانواده" (Family Setup) تبدیل کرده است.

 

شاید از خود بپرسید که چرا اپل واچ 6 را در این فهرست قرار نداده‌اید، اما اپل واچ اس ای را معرفی می‌کنید؟ در جواب باید بگوییم که اگر از iPhone استفاده می‌کنید، Apple Watch SE تقریباً تمام آنچه را که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید، با قیمتی پایین‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

این محصول اپل ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمند، طراحی چشم‌نواز و قابلیت‌های فراوانی دارد که آن را به انتخابی بسیار مطلوب برای کاربران آیفون تبدیل کرده است. با وجود این، اگر دوست دارید ساعت هوشمندتان ویژگی‌ها و امکانات بیشتری داشته باشد، اپل واچ 7 گزینه بهتری به نظر می‌آید. لیکن، برای خریداری آن لازم است بودجه بالاتری را در نظر بگیرید.
 

سیستم عامل

WatchOS  8

سازگاری با

iOS

نمایشگر

1.78" OLED

پردازنده

Apple S5

فضای ذخیره‌سازی

32GB

طول عمر باتری

18 ساعت

روش شارژ

Wireless

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth, NFC, LTE
 

ساعت هوشمند آنر مجیک واچ 2 (Honor Magic Watch 2)

اگر به ورزش اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، اما تاکنون یک ساعت هوشمند ورزشی تهیه نکرده‌اید، آنر مجیک واچ 2 انتخاب صحیح شماست. این محصول مجموعه‌ای مفید از قابلیت‌های ورزشی و فیتنس را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

این ساعت هوشمند نه تنها اطلاعات ورزشی زیادی را با جزئیات کامل نمایش می‌دهد، بلکه توصیه‌ها و بازخوردهای مفیدی را هم برای فعالیت‌های خاص ارائه می‌دهد. بنابراین، گزینه‌ای فوق‌العاده برای تمام افرادی است که به دنبال بدنی سالم‌تر هستند.

 

طول عمر بالای باتری آنر مجیک واچ 2 نیز یکی دیگر از ویژگی‌های رضایت‌بخش آن به حساب می‌آید. با توجه به ورژن مورد استفاده، این ساعت هوشمند می‌تواند تا یک یا حتی دو هفته بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. پس می‌توانید با خیال آسوده استفاده‌های لازم را از خرید خود ببرید.
 

سیستم عامل

LiteOS

سازگاری با

Android, iOS

نمایشگر

1.2" / 1.39" 454 x 454 AMOLED

پردازنده

N/A

فضای ذخیره‌سازی

4GB

طول عمر باتری

7 روز / 14 روز

روش شارژ

پین اتصال مغناطیسی

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth, NFC

لیست قیمت ساعت هوشمند آنر


ساعت هوشمند  فسیل نسل 6 (Fossil Gen 6)

فسیل نسل 6 یک ساعت هوشمند تمام گرد بسیار زیباست. این محصول، در مقایسه با فسیل نسل 5، تا اندازه زیادی از لحاظ سرعت بارگزاری اپلیکیشن‌ها، سرعت پردازش و مصرف کمتر باتری ارتقا یافته است.

 

علاوه بر این، سرعت شارژ مجدد این ساعت هوشمند بیش از پیش بهبود یافته است، طوری که می‌توانید تنها در 30 دقیقه آن را تا 80 درصد شارژ کنید. همچنین، در صورت اتصال به هر نوع گوشی هوشمندی، می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را به کمک فسیل نسل 6 برقرار یا دریافت کنید.

 

در مجموع می‌توان گفت که فسیل نسل ششم انتخابی صحیح برای ردگیری ضربان قلب، اکسیژن خون، سوختن کالری بدن و غیره نیز به شمار می‌آید. خریداری این ساعت هوشمند امکانات متعددی را در اختیار قرار می‌دهد که موجب جلب رضایت هر کاربری خواهد شد.


لیست قیمت ساعت هوشمند فسیل 


 

سیستم عامل

Wear OS

سازگاری با

Android, iOS

نمایشگر

1.28" Color AMOLED / 416 x 416 / 326ppi

پردازنده

Qualcomm Snapdragon Wear 4100+

فضای ذخیره‌سازی

8GB

طول عمر باتری

چند روز

روش شارژ

-

قابلیت اتصال

Wi-Fi, Bluetooth 5.0 LE, NFC SE, GPS
 

نظرات کاربران