نکات مهم در خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل راحتی

مبل های راحتی همانند کاناپه بوده و در تعداد دو نفره، سه تفر و یا بیشتر تولید می گردد. برای ساخت بدنه مبلمان بیشتر از چوب بهره گرفته می شود. از دیگر ویژگی های مبلمان می توان به پایه های کوتاه و دسته های پهن آن اشاره نمود. مبلمان راحتی در قیاس با مبل استیل از قیمت کمتری برخوردار است. از دیگر تفاوت میان مبلمان راحتی و استیل می توان ابعاد آن را ذکر نمود ابعاد و اندازه مبلمان راحتی کوچکتر از مبلمان استیل می باشد.

نکات مهم در خرید مبل راحتی

 

انواع مبل راحتی

از انواع مبل راحتی می توان به موارد زیر اشاره نمود: آل، آل یو، شانو و موارد دیگر... با خرید یک دست مبل راحتی مناسب برای منزل خود می توانید حال و هوای خاصی را به آن اضافه نمایید و از طریق آن روح تازه ای برای اتاق خود فراهم آورید. برای آنکه به موارد ذکر شده دست یابید نیاز است هنگام خرید مبل راحتی نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا پس از خرید پشیمان نگردید. لازم به ذکر است که مبلمان راحتی از تنوع بسیاری برخوردار است و می توان گفت بسیاری از افراد برای قسمت پذیرایی منزل خود خریداری می نمایند. برای خرید مبل راحتی لازم است ابتدا به نوع دکوراسیون خانه و به مقدار فضایی که دارید توجه نمایید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. از مبلمان راحتی بیشتر برای دورهمی های خودمانی و در طول روز بهره گرفته می شود اما اگر قصد برگزاری مهمانی های تجملاتی را دارید بهترین گزینه می تواند مبل های سلطنتی و کلاسیک باشد.

 


بیشتر بخوانید: پرفروش ترین رنگ مبلمان


انتخاب مبل بهتر با توجه به هدف و میزان راحتی مبل

مسلماً ترجیح شما برای انتخاب مبل هنگامی که قصد استراحت و تماشای تلویزیون را دارید با هنگامی که می خواهید از مهمانان خود پذیرایی نمایید یکی نخواهد بود و برای استراحت و تماشای تلویزیون نیاز به مبل راحتی بوده و در هنگام پذیرایی از مهمان بهترین گزینه مبل نیمه راحت و رسمی تر می باشد. مبل های رسمی هم از راحتی و هم از حالت رسمی بودن برخوردار می باشد و به گونه ای نمی باشد که مهمان احساس خوشایند در هنگام نشستن بر روی مبل نداشته باشد. هنگام خرید مبل حتماً به فضایی که قصد خرید مبل برای آن فضا را دارید توجه داشته باشید به عنوان مثال بهترین انتخاب برای فضاهای بزرگ مبل راحتی آل می باشد اما اگر برای یک فضای کوچک می خواهید به خرید بپردازید می توانید به سراغ مبل های راحتی کوچکتر و مدرن تر بروید تا جای کمتری را به خود اختصاص دهد. مبل های رزق و برق دار امروزه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و طرفدارانی پیدا می کند.

 

اندازه گیری مبل

طول، پهنا، و بلندی را با دقت فراوان اندازه بگیرید ، زیرا باید دقت فراوان صورت بگیرد تا مبل های سفارشی یا مبل های قطعه ای،  به آسانی وارد اتاق شوند . در کاتالوگ ها اندازه گیری و سنجش به صورت برخط انجام می گیرد ولی به شما پیشنهاد می کنیم که در صورت خرید حضوری با متر خودتان همه چیز را اندازه گیری کنید و نیز از فروشندگان بپرسید که آیا میتوان قطعه های مبل را جدا کرد یا نه ؟ و اگر این امکان وجود دارد جدا کردن قطعه ها آسان است یا نه؟ برخی از کمپانی های تولید مبلمان که جدید هستند مثل  بارو (Burriw) و کمپین (Campaign) مبل هایشان را به صورت قطعه ای می فرستند تا مراحل ارسال راحت تر باشد.

 

اندازه گیری درب های ورودی

راه حل دیگر آن است که راه هایی که مبل ها از آن به داخل خانه می آیند را سنجش و بررسی کنید و اگر مانعی بر سر راه بود بر طرف کنید  . مواردی مانند راهروهای کم پهنا، آویزهای سقفی که تا پایین آمده اند ، یا کوچک بودن آسانسور، می تواند در حمل و نقل و ورود مبل به خانه شما مشکلی ایجاد کند پس باید این موارد بررسی شود تا با مشکل روبرو نشویم.

 


بیشتر بخوانید: بهترین مایع برای شستن مبل


انواع فوم مبل راحتی

فوم را نیز می توان از موارد مهم استفاده شده در مبل عنوان نمود که اهمیت بسزایی دارد. پیش از خرید مبل حتماً اطلاعاتی از انواع فوم بدست آورید تا در حین خرید بتوانید با چشمی باز به انتخاب بپردازید. فوم های مورد استفاده شده در انواع مبل ها دارای دونوع می باشد. فوم سرد و فوم گرم. برای تشخیص میان فوم گرم و سرد کافیست به آن فشار وارد کنید. فوم سرد پس از فشار به سرعت به حالت قبل برمی گردد اما فوم گرم اینگونه نبوده و پس از مدت زمان کمی به حالت قبل بر می گردد. لازم به ذکر است که فوم سرد در قیاس با فوم گرم مناسبتر بوده است و انتخاب بهتری است. گفتنی است که فوم گرم پس از گذشت سه ماه حالت اصلی خود را از دست داده و دوام آن از بین می رود. هنگام خرید اگر مبلی را انتخاب می نمایید که در آن اسفنج بکار برده شده است حتماً به وزن آن توجه داشته باشید. مناسب ترین وزن اسفنج 30 یا 35 کیلویی می باشد. از ویژگی های این اسفنج سفت و قابلیت شستشو داشتن آن را می توان ذکر نمود. این اسفنج پس از گذشت زمان خراب نشده و تغییری نمی کند. در اکثر تولیدات از تشک های دبل برای ساخت مبل راحتی بهره گرفته می شود زیرا این تشک ها از مزیت قابلیت شستشو برخوردار است.


مشخصات مبل راحتی خوب

شستشو مبل در منزل

هنگام خرید باید به نوع روکشی که دارد توجه داشته باشید تا درهنگام شستشوی آن دچار مشکل نگردید. برای مثال روکش هایی که از جنس کتان می باشند را می توانید به وسیله شامپوهای مبل تمیز نمایید و برای روکش هایی از جنس چرم بهترین روش تمیز کردن به وسیله بخار بدون مواد شوینده می باشد. اگر مبل خریداری شده شما دارای روکش نانوسرتکس می باشد می توانید برای تمیز کردن آن از دستمال خیس استفاده نمایید زیرا این نوع روکش در برابر نفوذ مایعات مقاوم بوده است و آسیبی به آن وارد نخواهد شد. توصیه می گردد که در هنگام خرید مبل به دوخت آن نیز دقت نمایید توجه داشته باشید که دوخت مبل کاملاً سفت دوخته شده باشد زیرا ممکن است پس از گذشت مدت زمانی دوخت آن باز گردد. از دیگر موارد مهم توجه به استحکام کلاف و چارچوب می باشد. زمانی که به خرید مبل می پردازید حتماً به فاصله و استحکام فنرها نیز دقت داشته باشید کم بودن فاصله فنرها با تشک و نشیمنگاه مبل سبب خواهد شد بعد از گذشت مدت زمان کمی تشک و نشیمنگاه مبل پاره شده و خراب گردد.

 

مبل راحتی چوبی

افرادی که قصد خرید مبل راحتی را ساختار چوب را دارند پیشنهاد می گردد مبلی را انتخاب نمایند که چوب بکار رفته در آن از جنس گردو باشد زیرا چوب گردو از لحاظ کیفیت و مرغوبیت و استحکام بسیار مناسب می باشد و بسیار سبک نیز می باشد که جا به جایی مبل را راحت تر می کند. پیش از خرید اندازه و همتراز بودن پایه ها رو چک کرده و سپس به خرید مبل اقدام نمایید. بهترین مبل راحتی مبلی است که پایه های آن جلو نیامده و لبه های آن نیز تیز نباشد زیرا با وجود این معایب ممکن است پا به پایه های مبل برخورد نماید و  با وجود آن آسیب رسیدن به پا و انگشت حتمی خواهد بود.

 

وجود کودک یا حیوانات خانگی در منزل

کودکان و یا حیوانات خانگی در خراب کردن مبل ها و سایر وسایل خانه نقش خیلی مهمی دارند. مبل هایی که دیرتر تخریب می شوند، مبلمان روکش دار با جنس چرم یا میکروفیبری هستند که هم نرم می باشند و هم به آسانی میتوان کار شستشوی آنها را انجام داد و به دلیل نرمی، خیلی زود توسط حیوانات یا کودکان کنده نمی شوند. شاید این مدل ها مورد پسند تان نباشد پس انواع پارچه ای با مقاومت بالا را می توانید امتحان کنید . همچنین مبل های دارای روکش که با ملحفه های نازک محافظت می شوند نیز می توان امتحان کرد . مبل هایی که بالشتک تکیه گاه و زیر آن جدا از مبل هستند برای شستشو بهتر و راحت تر می باشند. اگر کودک شما میخواهد مدام روی مبل ورجه وورجه کند، مبل هایی که فنر های آنها با دست اتصال یافته اند، اصلا گزینه مناسبی نیست و باید به جای آن ها از مدل های فنر های موجی یا شبکه های چندگانه استفاده کنید . همچنین بعضی از مبل ها، بالشتک هایشان با مصالح گوناگون ساخته شده اند و با حرکت زیاد روی آن ها، مواد درون آن جابجا می شود و فرم آن تغییر کرده و خراب می شوند. گونه ای دیگر از مبل ها دارای تزییناتی مثل دکمه ها یا برش های پارچه هستند و با پاره شدن یا جویده شدن به دست حیوانات کاملاً فاقد زیبایی شده و غیر قابل استفاده می شوند و البته بچه ها را برای بازی کردن با آن تحریک می سازند پس از خریدن این مدل ها بپرهیزید.

 

کف خانه

نکته دیگر در خرید مبل و کاناپه این است که کف خانه را بررسی کنید و در صورت ساخته شدن کف خانه با چوبی ظریف، ممکن است پایه های مبل روی آن کشیده شده و خط و خدشه بیاندازد و باید پایه های مبل مورد نظر بررسی شود. پهن کردن یک فرش کوچک یا قالیچه می تواند در آسیب زدن مبل به کف خانه جلوگیری کند و راه حل مناسبی برای این مشکل باشد.

 

انتخاب رنگ مبلمان راحتی

انتخاب رنگ مبل به سلیقه افراد بستگی دارد و به هیچ عنوان تأثیر رنگ در حس خوشایندی که افراد دریافت می کنند را نمی توان منکر شد و در به فروش رسیدن یک مبل نیز بسیار تأثیر گذار خواهد بود. شما می توانید با خرید یک مبل با رنگ مناسب و زیبا حس و حال خوبی را به خانه خود هدیه دهید. هنگام خرید حتماً به متناسب بودن رنگ مبل با رنگ دیگر وسایلی که در خانه دارید توجه داشته باشید تا پس از خرید احساس پشیمانی نداشته باشید. پیش از خرید می توانید رنگ هایی که به عنوان رنگ مکمل و متضاد مورد استفاده قرار می گیرد را از سایت مشاهده نمایید و با آگاهی بیشتر به خرید بروید.

همانطور که در بالا نیز ذکر نمودیم انتخاب رنگ مبل بستگی به سلیقه افراد دارد و بسیاری از افراد رنگ های مکمل را ترجیح داده و از این طریق می خواهند یک هارمونی زیبا را به وجود آورند اما با این حال برخی از افراد هستند که در انتخاب رنگ مبل دچار مشکل می گردند و در این باره تردید دارند و سؤال پیش می آید که چه رنگ مبل برای چه خانه ای مناسب خواهد بود و یا اینکه بهترین انتخاب برای مبل های سفید چه می باشد و چه رنگ دیواری برای آن مطلوب است؟

 می توانید از کوسن های سفید رنگ برای مبل هایی که از رنگ تیره برخوردار می باشند استفاده نمایید و رنگ هایی مانند سرمه ای و قهوه ای می تواند انتخاب خوبی باشد با ترکیب این رنگ ها زیبایی چشمگیری را ایجاد خواهید نمود.

توصیه می گردد افرادی که خرید مبل های ساده را برای منزل خود ترجیح می دهند بهتر است کوسن هایی که از زرق و برق بیشتری برخوردار می باشند را به همراه آن تهیه نمایند تا اندکی از این ساده بود کم گردد و سردی محیط از بین بروید حتی می توانید کوسن های پولکی پولکی که از چند رنگ برخوردار می باشند را خریداری نمایید.

مبل هایی که از رنگ های تیره و روشن بطور همزمان دارا هستند می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به وجود رنگ های خاص در منزل و دکوراسیون خود علاقمند می باشند به عنوان نمونه رنگ آبی روسن و سرمه ای تیره می تواند زیبایی خاصی را به دکوراسیون منزل شما بدهد و علاوه بر آن رنگ های طلایی و سفید نیز قادر است زیبایی چشمگیری را به منزل شما ببخشد. همانطور که مشاهده کرده اید مبلمان راحتی از ترکیب رنگ برخوردار می باشند و به همین دلیل بهتر است تنها به دنبال مبلمان با یک رنگ که مورد علاقه شما می باشد نباشید زیرا این ترکیب رنگ زیبایی مبلمان را بالاتر خواهد برد زیرا استفاده از یک رنگ تنها برای مبلمان یکنواختی را به آن القا خواهد کرد.

 

ابعاد استاندارد برای مبل های راحتی

هنگام خرید به ابعاد و اندازه مبل توجه داشته باشید و ابعاد و اندازه آن را به گونه ای انتخاب نمایید که از حالت استاندارد خارج نباشد و به جای راحتی موجب ناراحتی و اذیت شما نگردد و آسیب های فیزیکی را به شما وارد نکند به عنوان نمونه ارتفاع آن استاندارد بوده و پای خود آویزان نماند و یا اینکه بتواند کمر شما را پشتیبانی نماید تا با نشستن و استفاده از آن صدمه ای به شما نرسد.

پیش از خرید حتماً مبل را امتحان کنید و از نرمی و سفتی نشیمن آن آگاهی یابید. لازم به ذکر است که نشیمن مبل نباید نه زیاد سفت و نه زیاد نرم باشد زیرا سفت بودن بیش از حد آن می تواند راحتی را از شما بگیرد و نرم بودن زیاد آن نیز شما را با مشکلاتی مواجه می کند. از دیگر نکات حائز اهمیت روکش استفاده شده برای مبل می باشد. توصیه می گردد روکش مبل را از نوع با کیفیت خریداری نمایید تا با گذشت زمان خراب نگرود و مبلغ پرداختی شما برای مبل الکی هدر نرفته باشد.

 

ارتفاع مبل های راحتی برای خانه های ایرانی

همانطور که پیشتر ذکر شد توجه به ارتفاع مبل و اندازه آن بسیار اهمیت دارد و ارتفاعی که مبل از آن برخوردار است به گونه ای باشد که شما با نشستن و برخواستن فشاری را تحمل نکنید. ارتفاع مبل باید استاندارد باشد یعنی نه آنقد زیاد باشد که پای شما آویزان بماند نه آنقد کم باشد که پای شما کشیده شود و در صورت وجود این موارد خواهید فهمید که ارتفاع مبل استاندارد نمی باشد پس به این موارد باید دقت بالایی صرف نمود.


بهترین مدلهای مبل راحتی

دسته ها و پایه های مناسب مبل راحتی

پیش از خرید به دسته و پایه های مبل نیز توجه داشته باشید تا استانداردهای لازم را دارا باشد. از استانداردهای پایه و دسته می توان به محکم بودن پایه ها و راحت بودن دسته ها اشاره نمود. پایه های مبل باید به گونه ای باشد که بعد از استفاده و گذشت مدت زمانی نشکند و یا اینکه لق نزند. دسته های مبل نیز باید راحتی را برایتان به ارمغان آورد البته لازم به ذکر است که نوع دسته ها به سلیقه افراد بستگی دارد ممکن است برخی از افراد دسته چوبی را پسند نمایند و برخی دیگر تنها راحتی را از آن انتظار داشته باشند. اگر قصد خرید مبل راحتی با دسته چوبی را دارید حتماً چوب آن را از جنس گردو انتخاب نمایید زیرا جنس گردو بهترین و مرغوبترین نوع چوب برای ساخت مبل می باشد.

پیش از آنکه مبل مورد نظر خود را خریداری کنید حتماً فضایی که مبل باید در آنجا قرار گیرد را انتخاب نموده و متناسب با آن به انتخاب مبل بپردازید و مطابق با فضا بتوانید ابعاد مناسب را در نظر بگیرید. حتماً به این نکته توجه داشته باشید که مبل شما می تواند از راه پله و ورودی خانه داخل شود یا خیر و این می تواند در انتخاب مبل راحتی تأثیر گذار باشد زیرا امکان این وجود دارد که پس از خرید ابعاد مبل به گونه ای باشد که از ورودی منزل داخل نشود.

از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید مبل راحتی هدف شما از خرید می باشد و اینکه افرادی که قرار است از آن استفاده نمایند چه کسانی می باشند و در کل می توان گفت چه نیازی را قرار است برآورده نماید و پس از توجه به این موارد به خرید اقدام نمایید. در بسیاری از موارد بهتر است به سراغ مبل های تخت خواب شو بروید تا انتخابتان مطابق با نیازتان باشد و راحتی را برایتان به ارمغان آورد.

 

بهترین پارچه رو مبلی

پیش از خرید توجهی به نوع پارچه ای که برای مبل در نظر گرفته شده است بنمایید. پارچه ای که برای مبل استفاده شده است همانند فوم و اسفنج حائز اهمیت می باشد زیرا ممکن است پس از گذشت مدت زمانی مقاومتش را از دست داده و آسیب ببیند و به همین دلیل مجبور به تعویض و یا خرید دوباره آن گردید پس بهتر است به جای هزینه های مجدد و اضافه به کیفیت پارچه مبل توجه داشته باشید. توصیه می گردد پارچه ای را انتخاب نمایید که کشی نبوده و پرز ندهد. اگر اطلاعات کافی برای انتخاب پارچه با کیفیت را ندارید می توانید از فروشنده کمک بگیرید و یا اینکه برای خرید درخواست ضمانت کالا نمایید.

پارچه های بکار برده شده برای ساخت مبل شامل موارد زیر می باشد:

شانل، مخمل نانومیکرو، سلطنتی و برخی دیگر از پارچه ها... پارچه های ذکر شده تولید شده توسط کشورهای چین، ترکیه و ایران می باشد که می توانید آن ها را به آسانی در بازار پیدا نمایید. پارچه های سلطنتی مناسبترین انتخاب برای مبلمان سلطنتی می باشد و پارچه های مخمل نیز برای ساخت مبلمان راحتی استفاده می گردد و مناسبترین گزینه برای مبلمان آل پارچه های چرم می باشد. لازم به ذکر است که برای خرید هر یک از پارچه ها سلیقه افراد دخالت دارد با این حال پارچه های مخمل براق که در بازار وجود دارد بهترین گزینه می تواند برای مبل باشد. از ویژگی های پارچه های خوب این است که با دست کشیدن بر روی آن کاملاً یکدست شده و با دست زدن و لمس آن فشردگی آن حس گردد. می توانید از نور برای مرغوب بودن و متراکم بودن پارچه مورد نظر خود بهره گیرد کافیست پارچه را در معرض نور قرار دهید.

از مهمترین مواردی که با توجه به آن ها می توانید یک انتخاب مطلوب داشته باشید بدون آنکه پس از خرید دچار تردید و پشیمانی گردید موارد زیر می باشد: 1-کیفیت، استحکام و استاندارد سلامت. 2- زیبایی و طرح 3- قیمت. اگر قصد خرید مبلمان راحتی دارید می توانید مدل ها و انواع آن را در بازار و یا در فروشگاه های اینترنتی مشاهده کنید و هر خانواده می توانند متناسب با سلیقه خود و فضایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهند به انتخاب بپردازند.

 

فریم یا چارچوب

اکثر فریم ها از چوب مهندسی تولید شده ولی برخی صاحب نظران سفارش می کند که از ام دی اف یا تخته خرده چوب استفاده نشود چرا که این مصالح بر اثر گذر زمان، از نگهداری چسب و میخ و یا منگنه سر باز می زنند. پس مواد دیگری مثل پلی وود یا تخته سه لا ، چوب محکم مهندسی شده و چوب خالص بهتر هستند. مبل های با دوام بالا به طور معمول از ترکیب های مفصلی فرورونده یعنی نر و مادگی تولید می شوند و در نگهداری چهارچوب آن ها چسب و یا میخ به کار برده نمی شود. در هنگام امتحان کردن مبل، وقتی روی آن می نشینید، اگر مبل حرکت کرد و یا تکانی خورد، احتمالا از استقامت کمتری برخوردار است و خیلی مناسب نمی باشد.

 

تعلیق ها

تعلیق ها در مبل تاثیر زیادی بر راحت بودن آن دارند. به کارگیری فلز های غیر مستقیم و فنر هایی که به شکل اس s هستند و در کل اسکلت چهارچوب چوبی کشیده شده اند، در ساختن مبل، کیفیت مبل را بالا برده و خیلی مطلوب تر می باشند. شبکه های چندگانه نیز مقاومت بالایی دارند اما کشش چندانی به مبل نمی بخشند. مبل هایی که قیمت بالایی دارند معمولا از فنر های دست ساز ۸ طرفه ساخته شده اند که موجب می شود مبل حالت خمیده پیدا نکند. در هنگام امتحان کردن مبل، اگر صدای جیر جیر یا ترک خوردن و شکستن شنیدید، نشان از آن دارد که فنر ها در نصبشان دچار عیب و ایراد شده یا دچار شکستگی شده اند.

 

پشتی ها و کوسن ها

بعد از استایل و شکل ظاهری مبل ، شخصی ترین مورد در خرید مبلمان ، کوسن ها می باشند . سلیقه و استفاده اشخاص در خرید مبل متفاوت است .برخی مبلهای راحتی را برای لم دادن میخواهند و برخی دیگر مدل های مقاوم و رسمی را می پسندند .گزینه هایی که برای انتخاب کوسن موجود است به شرح زیر می باشد

فوم چند لایه فوم چند لایه پیچیده شده در پلی استر اینگونه کوسن ها رایج ترین آن ها در بازار فروش می باشند لازم نیست زده شوند و در راحتی و نرمی و پشتیبانی حرف اول را می زند.

 مدل غازی و اردکی  این مدل تماماً تولید شده از مخمل کوبیده شده سر پایین یا هسته فومی می باشد که محکمی بیشتری دارند و دارای یک لایه ضد ثبات هم هستند. این مدل شیک ترین آنها است و مانند بالشتک های تخت خواب لازم است مدام آنها را منظم کرد و نیاز به نرم کردن دارند.

 کوسنهای فنردار شبیه به تشک تخت خواب هستند و فنر ها و سیم پیچی هایی دارند که پیچیده شده در یک لایه فوم می باشند. این کوسن ها کشش بیشتری نسبت به بقیه دارند.

 فوم هوشمنداین مدل کوسن ها اکثرا در مبل های تختخوابشو به کار رفته است. به کارگیری بالای فوم های هوشمند باعث محکم شدن مبل می شود ولی ممکن است مورد پسند همه خریداران نباشد. به آن ، مموری فوم نیز می گویند.

دوختن کاناپه کسانی که قصد دوختن کاناپه دارند می توانند این کار را انجام دهد و انواع مختلفی از پارچه ها با قیمت های گوناگون موجود می باشد. مختصر توضیحی درباره پارچه ها می دهیم قیمت های پایین تر معمولاً کیفیت کمتری دارند و زودتر آسیب می بینند. دسته بندی و طول عمر پارچه ها طبق تعداد مالش آنهاست. برای مثال مالش پارچه ۵۰۰۰۰ استاندارد است، ۸۰۰۰۰ کیفیت عالی دارد، و صد هزار کیفیت فوق العاده دارد. اگر مبل را در منزل تان قرار می دهید مالش ۲۵۰۰۰  تهیه کنید اما در صورتی که خانواده پر جمعیت یا کودک یا حیوان خانگی در منزل تان باشد، مبل با مالش پارچه ۵۰۰۰۰ استفاده کنید چون احتمال تخریب پارچه بالاتر است. روشی که بتوان میزان کیفیت پارچه را سنجید این است که، نمونه ای از پارچه را از فروشنده بگیرید و تست کنید که زیر نور آفتاب یا دیگر عوامل چگونه کارایی دارد و عملکرد آن چگونه است. چند دقیقه پوست صورت تان را روی آن قرار دهید تا ببینید پارچه راحت و نرم هست یا نه. همچنین می توانید روی گردن، دست و کمرتان هم تست کنید.

قیمت مبلمان شیک و لوکس بودن مبل ها همیشه به معنی بالا بودن کیفیت و استاندارد آنها نیست و گاهی هزینه بالای آن به خاطر نام تجاری و مارک آن است نه چیز دیگر. در بررسی ها و تحقیقات مشخص شد ۳تکه  مبل با استاندارد بالا، حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد و اگر سه هزار دلار خرج کردید به احتمال زیاد، پول نام تجاری و برند آن را داده اید، نه اینکه حتما مبل مناسبی خریداری کرده باشید . فرصت مناسب برای بهره وری از تخفیف در بازار بین المللی مبل، ماه های ژانویه و جولای یعنی بهمن و خرداد و تیر می باشد زیرا زمان عرضه تولیدات جدید صنعت مبلمان در ماههای مرداد و اسفند است و در آن زمان محصولات قبلی اش را با تخفیف به فروش می رساند، اما اگر بخواهید در بازارهای داخلی مبل بخرید، فصل پاییز و یا بعد از عید زمان مناسبی برای بهره مندی از تخفیف میباشد. مارک هایی مثل ایکیا ، مبل های برگشتی زیادی دارند و فرصتی برای پیدا کردن مشکلات و نقاط قوت و ضعف ساختاری انواع خاص مبل به وجود می آید. اگر یک مبل برای دفعات زیاد برگردانده شده است مسلم است که انتخاب خوبی نمی باشد.

 

به همراه داشتن چک لیست خرید 

 هنگام رفتن به فروشگاه ها و نمایشگاه های مبل و یا خرید به صورت برخط بهتر است یک چک لیست با خودتان به همراه داشته باشید. این چک لیست به شما کمک می کند تا سنجش مبل بهتر انجام گیرد و بفهمید که میزان راحتی و عملکرد مبل چگونه است

 

آیا بلند شدن از روی مبل راحت است یا نه؟

 اشخاصی که در حرکت کردن دچار مشکل هستند یا از درد و ناراحتی و رنج می برند ، مبل هایی که خیلی نرم هستند و یا فوم های هوشمند را نباید تهیه و استفاده کنند چرا که به دلیل نرمی خیلی زیاد، به سختی می توان از روی آن ها بلند شد. برای این اشخاص یک کاناپه یا مبل با ارتفاع بیشتر و بالش های لطیف و حفاظت کننده مناسب تر است و باید این مدلها را تهیه کنند.

 

دراز کشیدن یا نشستن روی مبل به آسانی میباشد یا نه؟

مبل باید توانایی آن را داشته باشد که سنگینی جسم شما را متحمل شود و خیلی نرم و یا خیلی محکم نباشد. مبل هایی که از بالشتک های کمتری برخوردارند بهتر می باشند چرا که بالشتک زیاد ممکن است در مخفی کردن عیب ها و ایرادات کوسن های تکیه گاه و پشتی مبل کمک کند. هنگام تست کردن مبل به حالت نشستن یا دراز کشیده به مطالعه یک کتاب یا روزنامه به مدت چند دقیقه مشغول شوید ، اگر کمرتان درد گرفت مبل نمی تواند مناسب باشد.

 

مبل برای چند نفر راحت است؟

 باید بدانید که آیا مبل مورد نظر امکان نشستن دو یا سه نفر روی آن را دارد یا خیر؟ و اگر دو یا سه نفر روی آن بنشینند تحرکی به وجود می آید یا خیر؟ انتقال حرکت در مبل های با فنر های دارای استقامت بالاتر، بهتر از مبلهای مدل چند میباشد. مبلی که مقاوم تر باشد و میزان فرورفتگی آن کمتر باشد، برای تعداد افراد زیاد مناسب تر است.

 

استحکام چهارچوب

کاناپه و مبل نباید در هنگام نشستن صدایی شبیه به صدای جیرجیر بدهد. یک تست برای استحکام چوب وجود دارد به این صورت که پایه جلویی مبل را حدود ۱۵ سانتیمتر از روی زمین بلند کنید پایه دیگر باید بالا بیاید و اگر بالا نیامد و بر روی زمین ماند، چهار چوب مبل بیش از حد خم میشود. اگر افراد زیادی روی آن مبل نشستند و چارچوب مبل از میانه هم شد، از مقاومت کمی برخوردار می باشد. اهمیت این مورد برای مبل های با ارتفاع بالا بیشتر می شود. تعداد پایه ها بستگی به طول و بلندی مبل دارد.

 

دوخت و نی زنی مبل

دوخت و دوز مبل و بالشتک ها را بررسی کنید و از درست قرار گرفتن آن بالشتک ها اطمینان حاصل کنید. اگر کوسن ها و پشتی ها درست قرار نگرفتند و موازی نبودند حتما ایرادی در کار ساخت مبل وجود دارد  ونیز از خرید مبلی که تشک های آن دارای موج میباشد امتناع کنید.

 

سالم بودن چوب مبل

تفاوت میان بافت های چوبی قسمتهای مختلف مبل ، نشان از عدم سلامت مبل دارد. همچنین اگر لکه یا دانه ای در چوبهای مبل بود آن مبل دارای استاندارد و باکیفیت بالا نمی باشد. و در آخر امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به شما کمک شایانی کرده باشد.  از همراهی و توجه شما سپاسگزاریم.

 


نظرات کاربران