راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

امروزه دستگاه های مختلفی برای تهیه خوراکی های مختلف ساخته شده اند که یکی از این دستگاه ها، دستگاه بستنی ساز است. بستنی ساز همانطور که از نامش پیداست، در تهیه بستنی در آشپزخانه به شما کمک می کند. داشتن یک دستگاه و تهیه کردن بستنی های گوناگون و متنوع و خوشمزه خیلی جذاب به نظر می آید. ولی شاید مهم است که پیش از خرید دستگاه بستنی ساز نکته هایی را نیز مورد توجه قرار بدهید تا از انتخاب  خودتان به طور کامل راضی بوده و بعد از مدتی پشیمان و دلسرد نشوید.

چرا باید بستنی ساز بخریم؟

شاید شما نیز جز آن دسته از کسانی باشید که اعتقاد دارند با بودن برندهای گوناگون بستنی، طعم ها و شکل های خوشمزه و متنوعی که در بازار وجود دارند، به هیچ عنوان الزامی ندارد که خودمان را درون دردسر بیاندازیم و این دستگاه را خریداری نماییم. خب، این سخن تا حدودی نیز صحیح می باشد ولی این نکته ها را نیز مد نظر قرار بدید که:

با بودن یک دستگاه بستنی  ساز درون خانه قادرید هر نوع مزه و طعمی که مد نظرتان دارید به بستنی تبدیل کنید. همچنین بعضی وقت ها دسرها و تولیدات مهیا شده کارخانه ای موادی را به کار می گیرند که به طور کامل سالم نمی باشند یا شما نسبت به آنها حساسیت دارید. علاوه بر این نکات، افرادی که به کار آشپزی و تهیه کردن دسرهای متنوع با رنگ های مختلف علاقه دارند به درستی مطلع هستند که لذت تهیه کردن یک خوردنی خوشمزه در خانه غیر قابل توصیف می باشد.

ممکن است شما نیز با تهیه نمودن بستنی در خانه و دعوت از عزیزان و دوستانتان لذت این موضوع را متوجه شوید. البته نمی شود این نکته را نادیده گرفت که خرید بستنی ساز برای هیچ منزلی الزامی نمی باشد. بنابراین خرید آن را به افرادی پیشنهاد می دهیم که به حرفه آشپزی و تهیه نمودن دسرهای گوناگون علاقه  دارند، افرادی که تمایل دارند بستنی های رویایی و متناسب با علاقه خویش را درون خانه تهیه کنند یا افرادی که به دلیل داشتن حساسیت به ماده ای ویژه قادر نیستند تولیدات آماده را مورد استفاده قرار دهند.

آشنایی با دستگاه های بستنی ساز متنوع


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

هنگامی که آغاز به جستجو به منظور پیدا کردن اطلاعاتی در مورد خرید بستنی ساز می کنید، سریعاً متوجه خواهید شد که کلاً چند نوع خاص بستنی ساز موجود می باشند. این انواع خیلی گوناگون و متنوع نمی باشند ولی در هر دسته، مدل ها و قیمت ها متفاوت و متنوع می باشد. در ادامه سه دسته اصلی بستنی  سازها را معرفی می کنیم:

بستنی ساز مدل یخ و نمکی

دستگاه های مدل یخ و نمکی جزء نمونه های قدیمی دستگاه های بستنی ساز می باشند ولی هنوز نیز در بین بعضی از مشتریان دارای هوادار می باشند. ساختار این نوع از بستنی سازها معمولی و ساده می باشد؛ سطلی دارای یک دسته در بخش فوقانی آن. این نوع از دستگاه ها به طور معمول نسبت به مدل های تازه بستنی ساز، دارای قیمت کمتری می باشند ولی کار با آنها مقداری سخت تر می باشد و نیاز به زمان بیشتری نیز به منظور آماده کردن بستنی خواهید داشت. به منظور آب گشتن یخی که درون بستنی  ساز ریخته می شود نیاز به مقادیری نمک می باشد و به همین دلیل این نوع دستگاه بستنی ساز، بستنی ساز یخ و نمکی نام گرفته است. در نمونه های قدیمی تر، خودتان مجبورید دسته وسیله را به حرکت درآورید و به منظور مهیا گشتن بستنی آن را بچرخانید ولی سایر نمونه هایی از این بستنی سازها نیز موجود می باشند که برقی بوده و موتور وسیله سبب حرکت و چرخش دسته بالای سطل بستنی ساز می گردد و در این صورت نیازی به حرکت دادن آن از سمت شما وجود نخواهد داشت. ولی در طی عملیات تهیه کردن بستنی مهم است که شاهد کارکرد دستگاه باشید.

اصلاً یکی از فواید به کارگیری این نوع بستنی سازها، ناظر بودن خودتان بر عملیات تولید می باشد. در حقیقت، در این راه، با کنترل سرعت چرخش و حرکت دسته دستگاه، یکپارچگی و پیوستگی و انسجام بافت و ساختار بستنی را در اختیار خود خواهید گرفت.

بستنی ساز مدل برقی

خرید بستنی ساز از نوع برقی این امکان را برای شما فراهم می کند تا رفاه خیلی بیشتری را در عملیات تهیه بستنی تجربه کنید. مزیت دیگری که دارد این است که نمک و یخ دیگر نمی ریزند. تنها کفایت می کند، یک یا دو روز پیش از تهیه کردن بستنی، کاسه مربوط به دستگاه را در فریزر قرار دهید. هنگامی که روز موعود فرا می رسد نیز مواد را به ترتیب به این کاسه اضافه کرده و وسیله را روشن کنید.

پس از گذشت زمانی بدون اینکه نیاز به دخالت از طرف شما در عملیات ساخت و تهیه بستنی وجود داشته باشد، دسری خوش طعم و خوشمزه و جذاب خواهید داشت. بعضی از مدل های این نوع از بستنی سازها یعنی برقی شامل چند ظرف یا کاسه مخلوط بستنی می باشند و این انتخاب را دارید که یکی از آنها را دائماً در فریزر مورد نگهداری قرار دهید تا زمانی که تصمیم گرفتید بستنی بسازید، نیاز نباشد یک تا دو روز برای این کار صبر کنید.

بستنی ساز مدل دیجیتالی دارای کمپرسور


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

قیمت این نوع از بستنی سازها که دیجیتالی کمپرسوردار نامیده می شوند، نسبت به سایر انواع این دستگاه که برای تان معرفی شدند دارای تفاوت های زیادی می باشد. به منظور خرید بستنی ساز دارای کمپرسور لازم می باشد پول و سرمایه زیادتری را کنار بگذارید. ولی نتیجه  و سرانجام به کارگیری این دستگاه خیلی عالی می باشد و نهایتاً، نوعی بستنی شبیه تولیدات کارخانه ای یا به تعبیر بهتر حرفه ای را دارا خواهید بود.

البته اشتباه برداشت نکنید که با سایر دستگاه های ساخت بستنی مقدور نیست محصولی حرفه ای تهیه کرد. همه چیز بستگی به نوع مهارت و عملکرد خودتان دارد. اما از نظر شکل و بافت، بستنی هایی که با وسایل دیجیتالی یا همان کمپرسوردار آماده می گردند، جدای از اینکه شما یک فرد حرفه ای در مدیریت عملیات تولید بستنی می باشید یا نه، پایانی مطلوب و مناسب در اختیار شما قرار می دهند.

دستگاه های بستنی  ساز دارای کمپرسور بدون داشتن نیاز به یخ و نمک، دمای مواد سازنده بستنی را به سرعت به درجه خیلی پایینی می رسانند و به ساخته شدن بستنی کمک می رسانند. به این معنی یخی وجود ندارد و تمام عملیات به صورت خودکار از طرف دستگاه انجام می گردد.

نکته ای که توجه مان را جلب می کند و به مزیت رقابتی اصلی این وسیله بدل می گردد، بازه زمانی کوتاه عملیات ساخت بستنی می باشد. در مقابل انواع سایر مدل ها که نام برده شد، به منظور به کارگیری بستنی ساز کمپرسوردار نیازی به صبر پیشه کردن نمی باشد و بعضی اوقات در کمتر از یک ساعت به دسر خوشمزه و خوش طعم مد نظرتان خواهید رسید.

خرید بستنی ساز دارای کمپرسور باعث می شود به شما خدمات مناسبی ارائه گردد. برای مثال قادرید سرعت چرخش وسیله و تولید را خودتان کنترل کنید، دمای وسیله را تنظیم کرده و پس از اینکه بستنی آماده گشت، به منظور جلوگیری از ذوب شدن، آن را در بستنی ساز مورد نگهداری قرار دهید.

نکات مهم هنگام خرید بستنی ساز


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

اگر در حال فکر کردن به خرید بستنی ساز می باشید و تمایل دارید که این دستگاه را در خانه داشته باشید، لازم می باشد نکته هایی را پیش از خرید بدانید و مد نظر قرار بدهید. هیچ  زمان بی گدار به آب نزنید و بدون داشتن اطلاعات کافی و مناسب، خرید نکنید. در ادامه به چند نکته مهم به منظور خرید بستنی ساز اشاره کرده ایم:

به آسانی کار کردن با دستگاه

لازم است مطلع باشید که عملیات تهیه کردن بستنی با وسایل گوناگون یکسان نمی باشد. کار کردن با بستنی ساز مجهز به کمپرسور جزء سایر انتخاب های ساده  و معمولی تر می باشد. برخی از مردم ترجیح می دهند با خرج کردن هزینه  بیشتر در تهیه کردن بستنی آسودگی زیادتری داشته باشند و به دنبال بستنی ساز کمپرسوردار که قیمت زیادی دارد، می روند. ولی همه این ها بستگی به تصمیم گیری و نیازتان دارد. برای مثال درصورتی که بودجه کافی به منظور خرید بستنی ساز دارای کمپرسور ندارید و علاوه بر آن، تمایل دارید خودتان در عملیات ساخت بستنی نقش زیادتری را داشته باشید، خرید بستنی ساز از نوع یخ و نمکی یا برقی انتخاب مناسبی خواهد بود.

در خرید بستنی ساز از نوع برقی یا یخ و نمکی نیز به آسانی کار با وسیله فکر کنید. همان گونه که قبل تر نیز مطرح شد، هر یک از این انواع، شامل مدل های گوناگونی می باشند. به منظور خرید دستگاه بستنی ساز از نوع برقی مناسبتر می باشد به دنبال مدل هایی بگردید که چندین ظرف اضافیِ مخلوط ترکیبات بستنی نیز در اختیارتان قرار می دهند. در این صورت به منظور سرد نگه داشتن ظرف آماده سازی بستنی، پیش از آغاز کار آسوده تر خواهید بود.

برخی از دستگاه های بستنی ساز از نوع یخ و نمکی نیز به طور کامل مکانیکی نمی باشند. به این معنی که به منظور هم زدن ترکیبات دسر و یخ نیاز نمی باشد که دسته را توسط دست به چرخش درآورید و وجود موتور الکتریکی درون دستگاه، این عمل را به عهده خواهد گرفت. بنابراین مناسب تر می باشد به دنبال این نوع از بستنی  سازهای یخ و نمکی بگردید تا رفاه و آسودگی زیادتری برای  شما به همراه داشته باشد.

گنجایش و بزرگی دستگاه


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

 لازم است بدانید که قرار است، چه مقدار و حجمی از بستنی را درون خانه تهیه کنید. برای مثال درصورتی که مهمانی های بزرگی در خانه برپا می کنید و تصمیم دارید برای تعداد بسیاری از مهمان ها بستنی تهیه کنید، توجه به اندازه دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد. درصورتی که تعداد اعضای خانواده  شما نیز زیاد می باشد، مجبورید حتماً به سایز دستگاه بستنی ساز دقت فرمایید.

دستگاه های بستنی ساز از نوع دستی یا همان یخ و نمکی که در بخش اول مورد معرفی قرار گرفتند، به طور معمول ظرفیت مناسبی دارند. نمونه های دارای کمپرسور نیز خیلی بزرگ نمی باشند ولی اجازه تهیه کردن بستنی در چندین وعده پی در پی با آنها را به شما می دهد. بنابراین پیش از خرید دستگاه بستنی ساز لازم است بدانید که چه حجمی از بستنی را تهیه خواهید نمود و قرار است، چند نفر مهمان دسر خوش طعم و خوشمزه تان باشند.

انسجام و ترکیب بستنی

یکی از نکات بااهمیت که لازم است پیش از خرید بستنی ساز بدانید، شکل پایانی و ترکیب اصلی بستنی می باشد. شما لازم است بدانید که در پایان، دسر و بستنی ای که دستگاه به شما تحویل می دهد به چه شکل می باشد. انسجام و بافت ترکیب پایانی چگونه خواهد بود؟ مطلع بودن از چنین چیزی، پیش از خرید دشوار می شود. چون راهی به منظور آزمایش کردن دستگاه وجود ندارد.

 

بنابراین به این نکته توجه داشته باشید:  از قبل بدانید که ترکیب پایانی بستنی هایی که دستگاه بستنی ساز مجهز به کمپرسور تولید می کند به بستنی های آماده درون فروشگاه ها شباهت زیادتری را دارا می باشد. به این معنی که با یک ترکیب منسجم و یکنواخت رو به رو خواهید شد. ولی در سایر انواع بستنی سازها، ترکیب و شکل بافت بستنی تا مقدار زیادی به دست خود شما می باشد. برای مثال با میزان هم زدن مواد بستنی در دستگاه های از نوع یخ و نمکی، انسجام پایانی را خودتان معین می کنید.

به خاطر داشته باشید که هر چقدر سرعت هم زدن بستنی آرام تر و کمتر باشد، نتیجه پایانی محکم تر و سفت تر خواهد بود. ولی سرعت هم زدن زیادتر بستنی، سبب می گردد تا نتیجه پایانی شُل تر بوده و تکه های یخ نیز در بستنی شکل نمی گیرند.

سرعتی که طول می کشد تا بستنی آماده شود


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

همه تمایل دارند که بازه زمان آماده شدن بستنی برای شان خیلی کم باشد. ولی چنین اتفاقی در همه دستگاه های بستنی  ساز ممکن نیست. پس، درصورتی که برای شما اهمیت دارد که دسرتان هرچه سریعتر آماده گردد لازم است به دنبال بستنی سازهای مجهز به کمپرسور بروید. ولی درصورتی که هدف تان تنها تهیه کردن بستنی خانگی می باشد و بازه زمانی که باید منتظر بمانید تا به وصال بستنی برسید، خیلی اهمیت ندارد به سایر انتخاب ها نیز فکر کنید.

نظافت دستگاه به راحتی انجام شود

پیش از خرید بستنی ساز حتما به ساختار آن نیز نگاهی بیندازید و دقت کنید که تمیز کردن و شست  و شو آن راحت می باشد یا نه. متأسفانه، این قسمت از کار یعنی شست و شوی قطعات سازنده دستگاه خیلی مناسب نیست. بنابراین با برگزیدن مدل خوبی که به راحتی می توان قسمت های گوناگون آن را شست، کار خود را راحت تر کنید.

سر و صدای تولیدی دستگاه


راهنمای خرید دستگاه بستنی ساز

دقت کردن به صدای تولیدی دستگاه نیز خیلی مهم می باشد. البته این نکته برای وسایلی صادق می باشد که دارای موتور الکتریکی هستند. پس، درصورتی که تصمیم به خرید بستنی ساز از نوع برقی دارید حتماً به سر و صدای آن نیز دقت کنید. این نکته را با گشت و گذار در بین نظرات خریداران قبلی وسیله درون اینترنت یا آزمایش کردن آن پیش از خرید، متوجه خواهید شد.

جمع بندی پایانی

به منظور خرید دستگاه بستنی ساز لازم است به نکات بالا توجه داشته باشید. برخی از دستگاه ها،  دارای مزایا و ابزارهای جانبی نیز می باشند. برای مثال ظروف اضافی برای جایگزین نمودن مخزن دستگاه، دارا بودن زنگی که اتمام عملیات ساخت بستنی را اطلاع می دهد یا نمایش به صورت دیجیتالی زمان مهیا شدن بستنی، دما و… . متناسب با نوع دستگاهی که خریداری می نمایید، احتمال موجود بودن خدمات و وسایل جانبی نیز وجود خواهد داشت.


نظرات کاربران