نکات مهم در انتخاب و خرید سشوار

راهنمای خرید سشوار

استحمام کردن ، کاري است که همه ما براي حفظ پاکيزگي وآراستگي خود انجام مي دهيم. شستن موها و مرتب کردن آن ها ، از مهمترين کار هايي است که در استحمام و پس از آن انجام مي دهيم. خشک شدن موها در حالت عادي زمان زيادي مي برد. اما در عصر جديد ، دستگاه هاي مختلفي ساخته شده اند که علاوه بر آسان تر کردن کارها ، سرعت انجام کارها را نيز افرايش مي دهند . سشوار ها دستگاه هاي پرکاربردي هستند که از آن ها براي خشک کردن موها استفاده مي شود و همچنين مي توان از سشوار ها براي حالت دادن به موها استفاده کرد. می توان گفت که استحمام کردن بدون یک سشوار مناسب کاری سخت و دشوار است. مي توان گفت که سشوار ها وسايلي بسيار پرکاربرد و همچنين ضروري هستند.

 

 

معیارهای اصلی در انتخاب سشوار

انواع سشوار

1- سشوار هاي يوني : اين نوع سشوار ها ، پيوند بين ملکول هاي آب را مي شکنند و با کوچک کردن ذرات آب سبب تبخير آب موجود در مو ها مي شوند. اين سشوار ها با توليد يون منفي و فرستادن آن ها به درون مو هاي شما ، يون هاي مثبت موجود در مو هاي شما را خنثي مي کنند و به نرم شدن مو های شما کمک مي کنند.

2- سشوارهاي سراميکي : صفحات سراميکي ، با ايجاد هواي داغ و فرستادن آن به سمت مو هاي شما ، مو هاي شما را از درون و بيرون خشک مي کنند. برخورد باد با صفحات سراميکي بکار رفته در اين سشوار ها همچنين سبب حفظ نرمي و لطافت مو هاي شما مي شود.

3- سشوار هاي تورمالين : در ساخت اين سشوار ها از پوشش سنگ هاي معدني استفاده شده است . اين سنگ هاي معدني ، به طور خودکار يون منفي منتشر مي کنند که ضمن حفظ لطافت مو هاي شما ، مو ها را براق مي کنند.

انواع مو

پس از کسب آگاهی در رابطه با فناوری های استفاده شده در ساخت سشوارها، لازم است به دنبال تهیه سشواری متناسب با جنس موی خود باشید. به همین جهت برای انتخاب سشوار مناسب با جنس موی خود لازم است تا از موارد زیر نیز آگاهی داشته باشید.

موهای ضخیم یا وز: افرادی که از موهایی ضخیم و وز برخوردار هستند لازم است جهت خشک کردن موهای صبر و حوصله مناسبی به خرج دهند. این نوع موها برای خشک شدن به زمان نسبتاً بیشتری نیاز دارند. البته افرادی که دارای موهایی ضخیم و وز هستند بهتر است از سشوارهای یونی استفاده کنند. زیرا این سشوارها با تولید یون های منفی قطرات آب را به سرعت تجیزیه کرده و به خشک کردن این نوع موها سرعت می بخشند. این نوع سشوارها به دلیل تولید یون آسیبی به سطح موها وارد نمی کنند و همچنین از وز شدن موها نیز جلوگیری به عمل می آورد. بنابراین برای افرادی که موهایی ضخیم و وز دارند بهتر است سشواری خریداری کنند که از امکان تولید یون برخوردار است. این سشوارها موها را به سرعت خشک کرده و همچنین آسیبی به سطح بیرونی موها وارد نمی کنند. همچنین این نوع سشوارها به دلیل تولید یون هایی با بار منفی از وز شدن موها نیز جلوگیری می کنند.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید سشوار لازم است مورد توجه قرار گیرد تنوع درجات حرارتی آن است. افرادی که از موهایی وز برخوردار هستند لازم است سشواری را انتخاب نمایند که دارای درجه های حرارتی مختلفی باشد. در هنگام سشوار کردن موهای وز لازم است درجه حرارت سشوار کم باشد زیرا هر چه این درجه بالا برود می تواند موجب بیشتر وز شدن موهای افراد شود. به همین جهت در هنگام سشوار کردن موهای وز بهتر است تا درجه حرارت سشوار پایین بوده و بر روی حالت نرمال قرار گیرد. بنابراین برای افرادی که موهایی پرپشت و وز دارند بهتر است سشوار یونی خریداری نموده و جهت جلوگیری از وز شدن موهای خود درجه حرارت سشوار را در میزان پایین قرار دهند. این نوع سشوارها به دلیل برخوردار از ویژگی تولید یون با بار منفی می تواند در سریع ترین زمان ممکن موهای افراد خشک کرده و از اتلاف وقت جلوگیری نماید.

موهای ظریف و نازک: دسته دیگر افرادی هستند که دارای موهایی با ساقه نازک و ظریف هستند. این افراد در بیشتر موارد سعی دارند که موهای خود را ضخیم و پرپشت نشان دهند. چنین افرادی به دلیل برخورداری از موهایی نازک نیازی به استفاده از سشوارهای یونی ندارند. استفاده از این نوع سشوارها موجب می شود تا موها لخت و یکدست شوند به همین جهت بهتر است تا افرادی که از موهایی نازک و ظریف برخوردار هستند از این سشوارهای استفاده نکنند زیرا استفاده از سشوارهای یونی موجب لخت تر شدن موهای آنها شده و موهایشان را صاف تر خواهد کرد و همین امر می تواند سبب شود تا موهای آنها به خوبی حالت نپذیرند و این افراد بهتر است از سشوارهای قوی استفاده نکنند.

همچنین یکی دیگر از نکات مثبتی که در مورد سشوارهای یونی وجود دارد، حفظ رطولت موها می باشد. سشوارهای یونی به دلیل یون های با بار منفی که تولید می کنند رطوبت ساقه مو را از بین نمی برند و موها حالت خشک به خود نمی گیرند و همین امر موجب می شود تا موها از لطافت خوبی برخوردار باشند و به خوبی حالت بپذیرند. البته افرادی که از موهایی نازک و ظریف برخوردار هستند بسیار تلاش دارند که موهای خود را حجیم نشان دهند. همچنین افرادی که از موهایی نازک و شکننده برخوردار هستند لازم است تا سشواری را خریداری کنند که میزان درجه حرارت آن قابل تنظیم است. همچنین سشواری نباید فقط دارای درجه حرارت زیاد و یا دارای درجه حرارت بسیار پایین باشد. سشوار مناسبی از قابلیت تنظیم حرارت برخوردار است و حجم باد آن قابل تنظیم بوده و موجب اسیب رسیدن به موهای افراد نمی شود. افرادی که از موهایی صاف و نازک برخوردار هستند بهتر است سشوارهای سرامیکی را خریداری نمایند. این سشوارها از قابلیت تنظیم حرارت برخوردار هستند و حرارت را به صورت یکنواخت و یکدست در سطح موها پخش کرده و از آسیب رسیدن به موهای افراد جلوگیری می کنند.

موهای فر و مجعد: به منظور خرید سشوار مناسب لازم است تا به نوع موی خود توجه نمائید و بر اساس جنس مو اقدام به خرید سشوار مناسب نمائید. افرادی که از موهایی فر و یا مجعد برخوردار هستند بهتر است تا از سشواری استفاده مایند که دارای دفیوزر یا دیسپانسر است. این قطعه در سشوار می تواند موهای صاف را به حال فر درآورد بنابراین افرادی که از موهایی فر برخوردار هستند با استفاده از ابزار می‎توانند به راحتی موهای خود را خشک کرده و در عین حال حالت آنها را حفظ نمایند. این قطعه از دندانه هایی برخوردار است که هر چه این دندانه ها از ابعاد بزرگ و ضخیم تری برخوردار باشند می تواند به حفظ حالت طبیعی موها کمک کند. همچنین استفاده از باد سرد نیز مؤثر بوده و می تواند حالت موهای فر را حفظ نماید. همچنین افرادی که از موهایی صاف برخوردار هستند نیز می توانند از این قطعه برای فر کردن موهای خود استفاده نموده و در نهایت با استفاده از باد سرد آن حالت فر را در موهای خود تثبیت نمایند.

موهای معمولی: افرادی که از موهای معمولی برخوردارند و از حجم و حالت موهای خود رضایت دارند در انتخاب سشوار مناسب برای موهای خود با مشکلی مواجه نخواهند شد. این افراد می توانند از سشوارهای یونی استفاده کرده و موهایشان را صاف و براق کنند. همچنین استفاده از سشوار یونی برای این افراد می تواند راحت تر باشد و به سرعت می توانند موهای خود را خشک کنند. همچنین این افراد می توانند از سشوارهای سرامیکی نیز استفاده نمایند و از مزیت این سشوارها می توان به پرتاب باد یکنواخت آن اشاره نمود. همچنین افراد با استفاده از سشوارهای سرامیکی می توانند با حرارتی ملایم و صرف زمان مناسب به خشک کردن موهای خود بپردازند. افرادی که از موهای معمولی برخوردار هستند می توانند از هر دو نوع سشوار استفاده نمایند و محدودیتی برای این افراد وجود ندارد. همچنین در صورت تمایل به حالت دادن به موهای خود می توانید از دیسپانسر و یا انواع برس های حالت دهنده مو استفاده نموده و به راحتی موهای خود را آرایش نمائید.

 نوع موتور

سشوار ها معمولا از دو نوع موتور برق مستقيم (DC) و برق متناوب (AC) استفاده مي کنند. موتور AC براي آرايشگاه ها و مصارف حرفه ای کاربرد بيشتری دارد و موتور DC براي مصارف خانگي است.

 

معرفی ویژگی های یک سشوار خوب و با کیفیت

قدرت سشوار

قدرت سشوار يکي از ويژگي هاي مهم آن است که تاثير مستقيمي در قيمت و مصرف انرژي آن دارد. قدرت سشوار که در واقع همان توان مصرفي آن است مانند توان سایر وسایل الکتریکی با واحد « وات » اندازه گيری مي شود. گاهي نيز به قدرت سشوار « وات سشوار » نيز مي گويند. سشوار ها معمولا تواني بين 1000 تا 3000 وات دارند. توان 1000 وات بيشتر مربوط به سشوار هاي مسافرتی است و سشوار هايي که توان حدود 3000 دارند ، بيشتر براي استفاده حرفه اي ( مثلا در آرايشگاه ها ) هستند. توان همچنين يکي از عوامل موثر در ميزان صدای سشوار نيز هست.

 ميزان صدا

صدای سشوار نباید زیاد بلند باشد ، زیرا صدای بلند در استفاده طولانی مدت آزار دهنده است و شما را خسته و کلافه می کند. همانگونه که پيش از اين نيز گفتيم ، توان موتور سشوار ، يکي از عوامل موثر در ميزان صداي آن است. همچنين مي توان گفت که سشوار هاي داراي موتور برق متناوب ، داراي سروصداي کمتر و سشوار هاي داراي موتور جريان مستقيم ، داراي صدای بيشتری هستند.

وزن سشوار

اگر حجم مو هاي شما زياد است و يا زمان زيادي را صرف خشک کردن مو هاي خود مي کنيد ، اين ويژگي براي شما بسيار اهميت مي يابد. زیاد بودن وزن سشوار دست های شما را در استفاده طولانی مدت خسته می کند.همچنين وزن سشوار ها بايد در سراسر بخش هاي آن به صورت يکنواخت باشد تا در هنگام کار موجب ايجاد حس خستگي در دست شما نشود. وزن سشوار بيشتر ها از 500 گرم تا 1500 گرم متغير است. بهتر است در هنگام خريد وزن سشوار ها را به طور عملي بررسي کنيد.

سشوار هاي مسافرتي

سشوار هاي مسافرتي به دسته اي از سشوار ها گفته مي شود که در سفر ها به کار شما مي آيند. اين سشوار ها معمولا داراي قدرت کم و ابعاد کوچکتری نسبت به سشوار های عادی هستند . از ديگر ويژگي هاي آن ها مي توان به وزن کم آن ها اشاره کرد . در اين گونه سشوارها معمولا قابليت هايي همچون دسته تاشو وجود دارد که حمل و نقل آن را براي شما آسانتر مي کند. قيمت اين نوع از سشوار ها از سشوار های ديگر کمتر است.

 سشوار هاي چرخشي

اين نوع سشوار ها ، نسل جديد سشوار ها هستند که قابليت نصب برس هاي مختلف را روي دهنه خروجي سشوار دارند. به وسيله اين نوع سشوار ها شما مي توانيد ضمن خشک کردن موهايتان به آن ها حالت دهيد . اين سشوار ها معمولا داراي چند برس کوچک و بزگ هستند که کار شما را در خشک کردن و حالت دادن به موهایتان آسان مي کنند. امکان حجم دادن ، فر کردن ، حالت دادن و صاف کردن مو ها از قابليت هاي مهم اين سشوار ها به شمار مي رود.

ساير قابليت ها

تنظيم ميزان حرارت : سشوار ها معمولا داراي کليد تنظيم حرارت هستند که شما مي توانيد به وسيله آن ، ميزان حرارت خروجي از سشوار را تغيير دهيد.

تنظيم سرعت پرتاب باد : در سشوار هايي که قابليت تنظيم سرعت پرتاب باد را دارند ، شما مي توانيد بر اساس حجم مو هاي خود و همچنين ميزان رطوبت آن ها ، سرعت باد خروجي را تنظيم نماييد.

سري هاي مختلف : دارا بودن سري هاي مختلف مانند سري هاي متمرکز کننده باد و سري هاي برس مانند ، از ويژگي هايي است که استفاده از سشوار را براي شما آسان تر می کنند.

دکمه هواي سرد : به وسيله اين کليد ، هنگامي که در حال خشک کردن مو هاي خود با باد گرم هستيد ، خروج ناگهانی يک جريان باد سرد سبب تثبيت حالت مو هاي شما مي شود.

قابليت تعويض فيلتر : برخي از سشوار ها داراي قابليت تعويض فيلتر هستند . تعويض فيلتر ، سبب مي شود تا از داغ شدن سشوار ها در هنگام کار و همچنين آسيب رسيدن به موها جلوگيري شود.

فناوري پخش کننده (ديفيوزر) : اين فناوري براي افرادي که داراي مو هاي فر و مجعد هستند بسيار کاربردي است. افراي که مو هاي فر دارند ، با به کار بردن اين قابليت مي توانند زمان خشک کردن مو ها را کاهش دهند و در عين حال ، حالت فر و مجعد مو هاي خود را با کمترين مقدار وز شدن ، حفظ کنند. از ديگر مزيت هاي اين فناوري مي توان به ايجاد ميزان کم فر در مو هاي صاف اشاره کرد.

طول سيم : مناسب بودن طول سيم سشوار، به شما اين امکان را مي دهد تا در فواصل مختلفي از پريز ، به خشک کردن مو هاي خود بپردازيد .بلند بودن طول سیم سشوار های مورد استفاده در آرایشگاه ها امری بسیار مهم است.

 قيمت

سشوار ها در گستره وسيعي از قيمت پراکنده شده اند. از عوامل موثر در گستردگي قيمت سشوار ها مي توان به شرکت هاي سازنده ، توان سشوار ، نوع سشوار ، کيفيت ساخت و ... اشاره کرد. 

در پايان به شما توصيه مي کنيم که اگر داراي مو هاي مجعد هستيد ، سشوار داراي قابليت ديفيوزر را فراموش نکنيد. همچنين بهتر است هنگام خريد سشوار ، توان آن را بر اساس حجم مو هاي خود انتخاب کنيد تا در هزينه و مصرف انرژي صرفه جويي کنيد.

بهترین سشوارهای موجود در بازار

 

 

پرطرفدارترین مدل های سشوار مو در بازار

 

سشوارها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و کاربران به راحتی می توانند با در نظر گرفتن نوه موی خود اقدام به خرید سشوار مناسب نمایند. البته پیش از خرید سشوار لازم است که اطلاعاتی در مورد آن به دست آورید و با آگاهی کافی اقدام به خرید سشوار نمائید. در ادامه به معرفی برخی از سشوارهای مناسب خواهیم پرداخت.

سشوار بابیلیس مدل D342E

برنده بابیلیس یکی از تولیدکنندهای بسیار با سابقه و قدیمی در زمینه تولید ابزارآلات آرایشی است. این برند در زمینه تولید سشوار نیز بسیار معروف است و افراد با استفاده از سشوار تولید شده توسط این برند به راحتی می توانند اقدام به خشک کردن موهای خود کنند. محصولات این برند معروف از کیفیت و قدرت بسیار خوبی برخوردار هستند و افراد با اطمینان خاطر می توانند محصولات این برند را خریداری نمایند. این سشوار از یک موتور با توان 2200 وات برخوردار است. طراحی این موتور به شکلی است که برق مصرفی آن در حد  سشواری با موتور 1600 وات است و یک سشوار کم مصرف به شمار می آید و اتلاف انرژی آن حداقل میزان ممکن است. همچنین این سشوار از ویژگی های دیگری مانند برخورداری از باد سرد، سری دیسپانسر، تنظیم پرتاب باد و تنظیم درجه حرارت برخوردار است. با استفاده از کلید باد سرد این دستگاه می توانید به .راحتی موهای خود را حالت دهید. همچنین لازم به ذکر است که این مدل از تولید یون برخوردار نمی باشد و در دسته سشوارهای ساده قرار دارد

سشوار بابیلیس مدل D342E

 سشوار بابیلیس مدل E6609

ای مدل یکی از سشوارهای حرفه ای تولید شده توسط برند بابیلیس به شمار می آید. این سشوار برای افرادی که در آرایشگاه ها فعالیت دارند و یا دائماً در حال حالت دادن به موهای خود هستند، بسیار مناسب می باشد. این سشوار یکی از بهترین مدل های تولید شده توسط این برند است که از فناوری تولید یون نیز برخوردار است. ویژگی تولید یون در سشوارها بسیار کاربردی و مفید است و در هنگام استفاده از آن تفاوت را احساس خواهید کرد و فقط دارای جنبه تبلیغاتی نمی باشد. تولید یون از آسیب رسیدن به غشا و چربی موجود در ساقه مو حفاظت می‎کند و مانع از خشک شدن آن می شود و این امر موجب می گردد تا موها از حالت پذیری بهتری برخوردار باشند. بسیاری از افراد بر این باورند که این مدل برای حالت دادن به موها بسیار کاربردی است و برای استفاده در منزل نیز بسیار مناسب می باشد. البته این سشوار برای استفاده در آرایشگاه چندان از قدرت بسیار بالایی برخوردار نمی باشد.

سشوار بابیلیس مدل E6609

 سشوار رمینگتون مدل D3711

امروزه برند رمینگتون نیز در زمینه تولید سشوار وارد میدان شده است و تواسنته است محصولات با کیفیت را روانه بازار سازد. این سشورا که توسط برند رمینگتون تولید شده است از ویژگی های بسیار خوبی مانند فناوری تولید و ظاهری ارگونومیک برخوردار است که می تواند به راحتی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. این سشوار از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است و همین امر سبب شده است تا استفاده از آن بسیار راحت باشد و همچنین رنگ بسیار با کیفیتی دارد. استفاده از این سشوار در آرایشگاه و منزل بسیار راحت است و در هنگام استفاده از آن حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. این سشوار به نحوی ساخته شده است که دارای شش حالت برای کنترل میزان حرارت و پرتاب باد آن است. این سشوار برای افرادی که از موهایی نازک و ظریف برخوردار هستند بسیار مناسب است. این افراد در هنگام استفاده از این سشوار به راحتی می توانند میزان حرارت و سرعت پرتاب باد آن را تنظیم نمایند. همچنین این سشوار نیز از فناوری تولید یون برخوردار است و مانع از آسیب رسیدن به موها می شود. این سشوار از سری دیسپانسر نیز برخوردار است که برای حالت دادن به موها بسیار مناسب است. البته برخی از افراد بر این باورند که محصولات این برند در مقایسه با برندهای معروف مانند بابیلیس و فیلیپس از عمر کوتاه تری برخوردار هستند.

راهنمای خرید سشوار

سشوار فیلیپس مدل HP8229

برند فیلیپس نیز یکی از برترین و معروف ترین تولیدکنندگان حاضر در بازار چنین محصولاتی است که در سراسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است. محصولات که توسط این برند تولید می شوند از طول عمر و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. برند فیلیپس این مدل سشوتر را به المنتی از جنس سرامیک تجهیز کرده است به همین جهت این سشوار برای افرادی که از موهایی ظریف و نازک برخوردار هستند بسیار مناسب می باشد. المنت های مورد استفاده در این سشوار به دلیل سرامیکی بودن به سرعت گرم و همچنین خنک می شوند. این نوع سشوارها از پرتاب بادی بسیار یکنواخت و با سرعت مناسب برخوردار است. از این سشوار به راحتی می توان در منزل نیز استفاده نمود اما در مقایسه با سایر سشوارها از پرتاب بادی ضعیف تر برخوردار است. این سشوار از موتور نسبتاً کوچکی برخوردار است و سرعت پرتاب باد آن مقداری کمتر است و نباید برای مدتی طولانی روشن بماند. همچنین این سشوار از طراحی بسیار زیبا و کاربردی برخوردار است و استفاده از آن بسیار راحت خواهد بود.

سشوار فیلیپس مدل HP8229

ضرورت انتخاب سشوار مناسب 

در مجموع برای خرید سشوار بهتر است بسیار دقت نمائید و سطح آگاهی خود را نسبت به سشوارها افزایش دهید. در هنگام خرید سشوار جنسی مناسب خریداری کنید تا از عمر بسیار بالایی برخوردار باشد و از توان مناسبی برای نوع موهای شما برخوردار باشد. سشوار باید دارای کیفیت باشد تا در صورت استفاده از آن سلامتتان دچار مشکل نشود و آسیبی به موها و پوست سرتان وارد نگردد.


نظرات کاربران

جستجو دسته‌بندی‌ها کالای‌پیشنهادی ورود/ثبت‌نام