نکات مهم در خرید سرخ کن

راهنمای خرید دستگاه سرخ کن

با استفاده از دستگاه سرخ کن می توانید مواد غذایی را در دمایی مشخص و با سرعتی زیاد سرخ کنید. این وسیله خیلی پیچیده طراحی نشده است و شامل یک المنت برای داغ شدن و یک توری فلزی جهت قرار دادن مواد غذایی داخل آن است. روی توری فلزی یک دستگیره قرار دارد تا بتوانید هنگام سرخ کردن به آسانی توری را بالا و پایین ببرید. در تهیه غذاهای سریع یا همان فست فودها جهت سرخ کردن غذا از دستگاه سرخ کن استفاده می کنند که این کار دارای دو مزیت است اول اینکه در انرژی مصرفی صرفه جویی می شود و دوم اینکه غذا به سرعت آماده خواهد بود. بدنه دستگاه های سرخ کن اغلب از جنس استیل یا فولاد نرم است که اگر بدنه از استیل باشد ویژگی های بالاتری نسبت به بدنه فولاد نرم دارد پس در نهایت تهیه دستگاه سرخ کن از جنس استیل مناسب ترین گزینه است. این دستگاه ها دارای یک نقطه سرد هستند که این به این معنا است که اگر هنگام سرخ کردن مقداری از ریزه های غذا به کف ظرف ریخته شد پس از پایین آمدن دما، روغن را لک دار و غیرقابل استفاده نکنند. اغلب اشخاص جهت تهیه سرخ کن وقت خود را نمی گذارند چون معتقدند که این نوع دستگاه ها روغن زیادی را مصرف می کنند. بهتر است که بدانید در این اواخر دستگاه های سرخ کنی وارد بازار شده اند که به طور خاصی غذای شما را بدون به کاربردن روغن فرآوان سرخ می کنند.

نکاتی که قبل از خرید سرخ کن باید بدانیم

 

انواع سرخ کن

دستگاه های سرخ کن الکتریکی معمولی

 این دستگاه ها به طور عادی دارای یک ظرف روغن و یک المنت هستند که غذای شما را با حرارت های متفاوت سرخ می کنند.

دستگاه های سرخ کن با مصرف روغن بسیار اندک

این نوع سرخ کن ها غذای شما را با مصرف بسیار اندک روغن و با جریان سریع هوا سرخ خواهند کرد.

دستگاه های سرخ کن کوچک

این نوع سرخ کن ها مدل های کوچکی هستند که در بازار وجود دارند و همه خصوصیات مناسب ترین سرخ کن را شامل می شوند.

 

 هزینه و ضمانت نامه دستگاه های سرخ کن

همانند تمام محصولاتی که تهیه می کنید جهت خریداری یک دستگاه سرخ کن هم باید ابتدا به پولی که دارید دقت نمایید و سپس برای خرید محصول اقدام کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که دستگاهی که تهیه می کنید دارای ضمانت نامه باشد تا در صورت به وجود آمدن مشکل بتوانید از طریق شرکت سازنده آن را رفع کنید.

 

محفظه و ظرفیت دستگاه سرخ کن

در زمان تهیه این محصول ابتدا باید به جمعیت خانواده خود دقت کنید. در صورتی که یک خانواده دو نفری هستید خریداری یک سرخ کن سایز کوچک برای شما مناسب تر است. در هنگام تهیه محصول خوب است که به ظرف داخل آن توجه داشته باشید و محصولی را بخرید که ظرف آن به صورت استوانه باشد چون قادر خواهید بود تا موادغذایی با حجم زیاد داخل آن بگذارید که برای خانواده های با جمعیت بالا بسیار کاربردی است. اما خانواده های با جمعیت کم خوب است سرخ کنی را خریداری کنند که ظرف داخل آن به شکل مربع باشد.

 

توری دستگاه های سرخ کن

در کل توری های سرخ کن ها در دو مدل دستی و آسانسوری وجود دارند. شاید در دید اول تهیه سرخ کن با توری آسانسوری خیلی راحت باشد ولی درصد صدمه دیدن این مدل توری ها زیاد است و امکان گیر کردن غذا در توری وجود دارد که باید جهت خارج کردن مواد غذایی از کف گیراستفاده شود.

 

چراغ روشن یا خاموش بودن دستگاه های سرخ کن

این چراغ که فقط حالت روشن یا خاموش بودن محصول را نشان می دهد و کارایی دیگری ندارد.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید انواع لوازم خانگی مقاله ی "بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی و خارجی" را بخوانید.


بهترین سرخ کن بدون روغن در بازار

دارای تایمر بودن

این مزیت را دارند که شما مجبور نیستید بالا سر غذا باشید  و میتوانید تایم سرخ کردن را تنظیم کنید بروید به کارهایتان برسید سرخ کن شما باید دارای صافی و فیلتر هایی باشسد ک بشود راحت آن ها را تمیز کرد. کار فیلتر جلوگیری از پخش شدن بخار و بوی غذا است.  لایه داخلی نچسب هم بسیار مهم است و باعث میشود میزان ضایعات غذا کم شود و هم نظافت آن بسیار راحت تر میشود

 

صافی دستگاه های سرخ کن

صافی این دستگاه ها دارای وظایف زیادی هستند که یکی از آن ها این که از پخش شدن بوی غذا پس از سرخ شدن جلوگیری خواهد کرد. این صافی ها پس از گذشت زمان کم کم فاسد خواهند شد پس خوب است محصولی را تهیه کنید که بتوانید صافی آن را عوض نمایید.

 

مدل طراحی و رنگ در دستگاه های سرخ کن

از عوامل مهم در هنگام خرید که بانوان به آن توجه زیادی دارند شکل و رنگ محصول و هماهنگ بودن آن با سایر وسایل آشپزخانه است. دستگاه های سرخ کن در مدل و رنگ های متنوعی در بازار موجود است. شما قادر خواهید بود تا مطابق خواسته خودتان مناسب ترین محصول را خریداری کنید. باید در نظر داشته باشید که کارایی محصول برایتان نسبت به شکل و رنگ آن از اولویت بیشتری برخوردار باشد.

 

 کف ظرف دستگاه های سرخ کن

در زمان خریداری دستگاه در نظر داشته باشید که کف ظرف آن تفلون و نچسب باشد چون خیلی راحت ظرف را می توانید بشویید و اضافات غذا نیز بسیار کم خواهد بود.

 

با کیفیت ترین و پر طرفدار ترین سرخ کن های موجود در بازار ایران

 

 سرخ کن فیلیپس مدل HD9216

یکی از با کیفیت ترین سرخ کن ها در ایران برند فیلیپس است. این مدل سرخ کن از پرطرفدارترین تولیدات کمپانی فیلیپس است که دارای ظاهر بسیار زیبایی می باشد. این محصول یک محفظه کشویی دارد و به جای محفظه آسانسوری قرار داده شده که شما را قادر می سازد تا به آسانی غذا را با استفاده از این محفظه خارج کنید. توری داخل این محصول حجمی به اندازه ۸۰۰ گرم دارد که مناسب خانواده های با جمعیت متوسط می باشد. این محصول قادر است بدون روغن غذا را سرخ نماید و سبب می شود تا در مصرف روغن صرفه جویی گردد. بدون روغن به این معنا است که با روغن بسیار اندک یعنی به اندازه یک قاشق روغن به غذا جهت سرخ کردن اضافه می شود. این سرخ کن از فناوری جریان سریع هوا با چرخش به صورت استوانه ای استفاده می کند تا به طور کاملا هماهنگ حرارت روی غذای شما پخش شود که این کار سبب می شود تا غذای شما کاملا پخته و نرم و سرخ شود.

از ویژگی های این محصول وجود تنظیم کننده زمان سرخ کردن تا مدت ۳۰ دقیقه است که سرخ کن پس از اینکه به این زمان برسد به طور اتومات خاموش خواهد شد. این محصول پایه های ضد سر خوردن دارد و از لغزش آن جلوگیری خواهد کرد. طراحی ناحیه عقبی این محصول به گونه ای است که سبب راحتی در چرخش هوای گرم می شود. همچنین این سرخ کن این ویژگی را دارد که سیم آن در زیر سرخ کن جمع می شود.

 

سرخ کن تفال مدل FZ 7062

سرخ کن تفال ساخت کشور فرانسه است و اولین سرخ کنی است که ظرفیت این را دارد تا مواد غذایی با حجم یک کیلوگرم را در خود جای دهد. در این مدل سرخ کن شما به آسانی قادر به سرخ کردن مواد غذایی به حجم یک کیلوگرم تنها با یک قاشق روغن خواهید بود. برای اشخاصی که می خواهند رژیم بگیرند و وزن خودشان را کم کنند این سرخ کن مناسب ترین انتخاب است. این سرخ کن می تواند با زمانی در حدود ۳۵ دقیقه کاملا غذای شما را سرخ نماید.

 

سرخ کن تامسون مدل TM-AF1800

سرخ کن تامسون از پرکاربردترین محصولات سرخ کن است که ظاهر زیبایی دارد. این دستگاه خصوصیات ویژه ای نیز دارد. توری این سرخ کن به شکل کشو باز شده و جهت کار راحت با آن یک دسته بر روی سبد قرار داده شده است. برای بدنه محصول عایقی طراحی شده که سبب می شود تا بدنه دستگاه خنک باشد. برای افرادی که میخواهند غذاهای سالم و بدون روغن میل کنند سرخ کن تامسون بهترین انتخاب است چون در این محصول می توانند با میزان روغن بسیار اندک غذایشان را سرخ کنند. این سرخ کن یک نمایشگر لمسی دارد که بوسیله آن قادر خواهید بود حرارت و مدت زمانی که مانده تا غذایتان آماده شود را ببینید و هرطور که می خواهید دستگاه را تنظیم نمایید.

 

 

پرفروش ترین برند سرخ کن در بازار

 

برای اطلاع از قیمت سرخ کن از برندهای مختلف کلیک کنید.

سرخ کن پارس خزر مدل FR-2014

از مارک های معروف سازنده محصولات خانگی مارک پارس خزر است. سرخ کن پارس خزر از با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار است که در منازل مورد استفاده قرار می گیرد و حجم آن تقریبا ۲ لیتر است. این دستگاه دارای خصوصیات زیادی مثل قطع کن به صورت اتومات، محل نگه دارنده سیم دستگاه، صافی هوای قابل عوض شدن و پنجره ای جهت دیدن مواد غذایی می باشد. این سرخ کن مجهز به سیستمی است که هنگامی که روغن به حرارت ایده آل رسید شما را از آن آگاه می سازد. با استفاده از ویژگی قطع کن اتوماتیک که این محصول دارد شما قادر خواهید بود تا بدون استرس از سوختن، مواد غذایی را درون سرخ کن بریزید و درجه و مدت زمان پختن را مشخص کنید. همچنین در پایان کارتان به آسانی قادر خواهید بود تا سرخ کن را شست و شو دهید.

 

سرخ کن مولینکس مدل AM302

شرکت مولینکس در تولید محصولات خود وسایل مربوط به منزل می باشد کاملا خبره است. سرخ کن مولینکس در جدول پرطرفدارترین سرخ کن ها در رتبه پنجم قرار گرفته شده است. با این محصول شما با کیفیت ترین غذا ها را تجربه خواهید کرد چون سرخ کردن آن همتا ندارد. به دلیل قرار گرفتن صافی ضد بو در این سرخ کن از به وجود آمدن بوی بد جلوگیری شده است. از عیوب این محصول وجود نداشتن سیستم خاموش کن به صورت اتومات است. با استفاده از دکمه تنظیم کننده دما شما می توانید تا مدت زمان تهیه مواد غذایی خودتان را تعیین کنید همچنین این سرخ کن دارای یک نمایشگر نیز می باشد.

 

 سرخ کن آرزوم مدل AR276

سرخ کن آرزوم یک مارک تولید کشور ترکیه است. این محصول دراین کشوراز پرطرفدارترین مارک های وسایل منزل به حساب می آید. سرخ کن آرزوم در جدول پرطرفدارترین سرخ کن ها در رتبه ششم جای دارد. از خصوصیات ویژه این محصول وجود درب شیشه ای و شفاف آن است که سبب شده تا شما قادر باشید در زمان پختن غذا مراحل آن را ببینید. این سرخ کن دارای ویژگی تنظیم درجه دما است که شما را قادر می سازد تا دمای محصول را از ۸۰ تا ۲۴ درجه تنظیم نمایید. همچنین این سرخ کن دارای خاموش کن اتومات نیز می باشد.

 

سرخ کن سوئیس هوم مدل CLS-430

این محصول یکی از پرفروش ترین مارک های شرکت سوئیس هوم است. در این سرخ کن یک دستگیره جهت تنظیم درجه حرارت طراحی شده است که شما را قادر می سازد تا حرارت مناسب برای پخت غذا را تنظیم کنید. در روی این سرخ کن یک درب شیشه ای تعبیه شده است که شما را قادر می سازد تا نوع پختن غذایتان را ببینید. سرخ کن سوئیس هوم دارای خاصیت جدا کردن قطعه ها است به این صورت که شما پس از پخته شدن غذایتان قادر خواهید بود تا قسمت های سرخ کن را از هم باز کرده و شست و شو دهید. این محصول یک سرخ کن با ظاهری دوست داشتنی و پر کاربرد می باشد.

 

سرخ کن فیلیپس سری Viva Collection مدل HD9220

شرکت فیلیپس یکی از مارک های معروفی است که وسایل منازل را تولید کرده و در این کار شناخته شده است. تولیدات این شرکت کارایی زیادی دارد و شما قادر خواهید بود تا دستگاه سرخ کن فیلیپس را کاملا مطمئن تهیه نمایید. یکی از ویژگی های این محصول پختن مواد غذایی به سرعت و در کوتاه ترین زمان است. شما قادر خواهید بود تا با استفاده از روغنی اندک موادغذایی را سرخ نمایید. این سرخ کن دارای کلید تنظیم کننده دما است و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در زمانی کوتاه تر از سی دقیقه غذایتان را سرخ نمایید.

 

 سرخ کن مک استایلر مدل MC-1600

این محصول از مارک مک استایلر می باشد که در جدول پرطرفدار ترین سرخ کن ها در رتبه نهم جای گرفته است. ساخت این محصول در مقایسه با دیگر سرخ کن ها متفاوت است به شکلی که درب آن به حالت کشویی باز می شود و جهت کار راحت با این محصول روی آن یک دسته قرار داده شده است. این سرخ کن این امکان را به شما می دهد تا در کوتاه ترین زمان و با مصرف روغنی اندک غذایتان را سرخ نمایید. سرخ کن مک استایلر دارای ویژگی تنظیم کننده دما است و شما را قادر می سازد تا غذایتان را در سرخ کن قرار دهید و با تعیین زمان پخت و دمای دستگاه به انتخاب خودتان غذایتان را سرخ کنید.

 

 سرخ کن بیشل مدل BL-DF-008

این محصول که در جدول پرطرفدارترین سرخ کن ها در رتبه دهم قرار دارد آخرین سرخ کنی است که به شما معرفی خواهیم کرد. ممکن است در رتبه دهم قرار گرفتن این محصول دلیل بر پایین بودن کارایی آن نباشد. اکثر اشخاص  این مارک را نمی شناسند و بیشتر ترجیح می دهند تا مارکی را که مشهورتر است خریداری نمایند. این سرخ کن شما را قادر می سازد تا غذایتان را با ۸۰ درصد چربی کم سرخ نمایید. افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند و از رژیم غذای خاصی پیروی میکنند این دستگاه برایشان مناسب ترین انتخاب خواهد بود. از خصوصیات این سرخ کن وجود سیستم جدا کننده پخت است یعنی می تواند در یک زمان دو مدل غذا را بپزد. سیستم خاموش کننده اتومات نیز سبب این می شود تا سرخ کن بعد از پخته شدن غذا به طور کامل خاموش گردد.

 


نظرات کاربران