بهترین گیتار های بازار

بهترین گیتار های بازار

وقتی صحبت از فراگیری و آموزش گیتار به میان می‌آید انتخاب و خرید یک گیتار مناسب و کاربردی امری بسیار مهم است که به نظر ساده می‌آید اما در عمل و در بازار با وجود تعداد بسیار زیادی گیتار در ابعاد و انواع متنوع  با ظاهرهای زیبا و فریبنده هستیم که انتخاب از میان آنها امری بسیار زمان‌ بر و پیچیده است در این بخش ما به معرفی تعدادی از بهترین، خوش صدا‌ترین و خوش سیماترین گیتارهای موجود در بازار می‌پردازیم تا این انتخاب دشوار را اندکی آسان‌تر سازیم.از طریق صفحه ی لیست قیمت گیتار در سایت ایمالز نیز می توانید به قیمت لحظه ای انواع برندهای این محصول مانند قیمت گیتار یاماها ،کلاسیک و ... در فروشگاههای مختلف ایمالز دسترسی یابید.

در بحث خرید ساز و گیتار بهتر از به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید

- نظر و سلیقه خود شما در خرید ساز از جمله گیتار اولین و مهمترین معیار است پس به حرف اطرافیان و نظرات جمعی زیاذ توجه نکنید چراکه اول تا آخر شما قرار است از این ساز استفاده کنید و مهم است که اول از همه باب طبع شما باشد.

- توجه به اکشن گیتار نیز اهمیت دارد اکشن گیتار در بخش بالایی می‌بایست کمتر از 4mm باشد و در بخش فرت‌ها نیز نباید بیشتر از 5mm باشد ناگفته نماند که اکشن برخی گیتارها قابلیت تغییر دارد اما درباره همه آنها اینطور نیست.

- اگر قصد فراگیری جدی گیتار را داشته‌باشید به طور قطع در آینده گیتارهای حرفه‌ای و خوب خریداری می‌کنید پس اگز مبتدی هستید گیتاری را انتخاب نمایید که از آن خوشتان می‌آید و به در دست گرفتن آن علاقه دارید.

- استفاده از گیتارهای با سایز کوچک هم ایده خوبی نیست و بهتر است در سنی از گیتارهای سایز استاندارد برای نوازندگی و آموزش استفاده شود.

- بهترین گیتار موجود در بازار را به تناسب بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

- به کیفیت و صدای خود گیتار بیشتر از برند و مارک آن توجه کنید. درست است که بهترین گیتارها معمولاً متعلق به مشهورترین برندها است ولی این واقعیت که بصف بیشتر هزینه مربوط به برند آن است غیر قابل انکار است.


بهترین گیتار های بازار

- زمانی را که برای خریدن یک گیتار همه چیز تمام صرف می‌کنید و بعد از کلی گشتن بازهم به نتیجه مطلوبب نمی‌رسید بهتر از صرف تمرین و یادگیری بیشتر کنید تا از آموزش گیتار آنطور که باید نتیجه بگیرید.

 

اگر قصد خرید گیتار دارید قبل از اقدام به خرید مقاله ی "راهنمای خرید گیتار" ایمالز را مطالعه بفرمایید.

 

بهترین‌ گیتارهای موجود در بازار     

1- گیتار Yamaha C40 classic

یکی از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین گیتارهای تولید برند Yamaha مدل C40 classic است که برای افراد مبتدی و کسانی که می‌خواهند یک گیتار همه چیز تمام خوش قیمت داشته باشند بسیار مناسب است. جنس دسته این گیتار از چوب تاتو است و محل قرارگیری فرت‌ها rose wood است که شامل 19 فرت می‌باشد. انگشت گذاری  راحت و نرم از ویژگی‌هاییست که این صفحه انگشت گذاری دارا می‌باشد. ابعاد این گیتار نیز استاندارد 4/4 است که برای 11 سال به بالا طراحی شده و قابل استفاده می‌باشد. این گیتار صدای تولیدی بسیار تمیز و مناسبی دارد. صفحات کناری و قسمت پشت از جنس چوب مرانتی و صفحه رویی گیتار از جنس صنوبر است. همین جنس صنوبر صفحه رویی سبب شده تا صدای تولیدی از این گیتار بسیار نرم و رسا و واقعی باشد. ممکن است افرادی از پایین بودن سطح صدای تولیدی از این گیتار گله‌مند باشند اما لازم به ذکر است که همین موضوع یکی از امور بیسیک برای قوی شدن گوش موسیقیایی افراد مبتدی است و کارآمد است. به طور کلی گیتار Yamaha C40 classic یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است که در کنار قیمت مناسب و صدای باکیفیتی که دارد می‌تواند تا سال‌های سال برای شما ماندگاری داشته باشد و نیازی به هزینه مجدد برای تهییه ساز نداشته باشید.


بهترین گیتار های بازار

2- گیتار Yamaha C80 classic

یکی از مدل‌های خوش قیمت وخوش دست و خوش صدای برند Yamaha است که باتوجه به قیمت مناسبی که دارد سطح بالایی از کیفیت رادر اختیار نوازنده قرار می‌دهد. از سوی دیگر در بخش کناره و پشت آن از چوب ناتو دولایه بهره‌گیری شده که همین موضوع سبب دیپ‌تر شدن صدای آن یا همان عمق بیشتر و بهتر صدا شده است. از این رو مدل C80 classic یک سر و گردن بالاتر از دو مدل C40 classic و C70 می‌باشد.در این مدل شاهد ماشین هد طلایی و بایندینگ چندلایه صفحه رویی هستیم که همگی از برتری‌های مدل C70 به نسبت مدل C40 نیز می‌باشد و در مدل C80 نیز شاهد آن هستیم. دسته گیتار جنس ناتو دارد و محل قرارگیری فرت‌ها یا همان صفحه انگشت گذاری rosewood است و 19 فرت را در برمی‌گیرد. استفاده از صفحه انگشت گذاری و پل rosewood سبب شده تا صدای تولیدی بسیار واقعی و کامل باشد همچنین استفاده از چوب صنوبر در تولید صفحه رویی نیز صدایی رسا و گیرا را در اختیار نوازنده می‌گذارد. این ساز ابعاد استاندارد 4/4 دارد و برای هرسنی از نوجوان گرفته تا بزرگسال مناسب است و تجربه حسی لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

3- گیتار Yamaha CS40 3/4

گیتار مدل CS40 برند Yamaha یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌های کلاسیک تولید این کمپانی در رده سنی کودک و نوجوان است چراکه سایز کوچک 3/4 دارد و برای رده سنی بین 5 تا 12 سال مناسب است. جنس دسته این گیتار از چوب ناتو است و بخش انگشت گذاری rosewood است و 19 فرت را در بر می‌گیرد. نت‌های خروجی از این گیتار بسیار واقعی و تمیز است و جنس بخش کناری و پشت آن از مرانتی و قسمت رویی از صنوبر است که همین سبب شده صدای تولیدی بسیار گرم و گیرا باشد از سوی دیگر برخی از نوازنده‌ها از انتشار ضعیف صدای این گیتار گله دارند که باید توجه داشت این عیب نیست بلکه برای یادگیری ساز گیتار و برای افراد مبتدی امری آموزشی و مفید است تا با تقویت گوش موسیقیایی خو بهتر از پس نواختن قطعات مختلف برآیند.

4- گیتار parsi M2

اگر در نوازندگی گیتار مبتدی هستید قصد دارید برای بار اول نوازندگی این ساز را شروع کنید یکی از بهترین پیشنهادها با قیمت مناسب گیتار پارسی M2 است که تولید کشور خودمان است و برای شروع یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های موجود می‌باشد. جنس بدنه پشت و کناری این گیتار از چوب ماهون است که سبب تولید رزونانسی مناسب می‌شود و برای سطح رویی نیز از چوب صنوبر خوش‌رنگ استفاده شده که علاوه بر ظاهر زیبایی که ایجاد می‌نماید صدای بسیار گیرا و بازی را هم منتشر می‌نماید. این گیتار کلاسیم برند پارسی همانند سایر گیتارهای کلاسیک به صورت استاندارد دارای 19 فرت می‌باشد که از جنس فلز در نظرگرفته‌شده اند و انگشت‌گذاری روان و نرمی‌دارند. به طور کلی اگر به دنبال خرید یک گیتار برای شروع فرآیند آموزش گیتار هستید یکی از بهترین و خوش قیمت‌ترین مدل‌های پیش‌رو همین گیتار است که کیفیت مناسبی دارد.


بهترین گیتار های بازار

5- گیتار F310 acoustic Yamaha

یکی از مدل‌های باکیفیت و خوش قیمت acoustic همین مدل F310 برند Yamaha است که در ساخت صفحه رویی آن از چوب صنوبر استفاده شده و قابلیت انتشار صدای بسیار بالایی دارد. جنس کناره‌ها و پشت آن نیز از چوب مرانتی است که صدا را به خوبی تمیز می‌دهد و صدایی رسا را ایجاد می‌نماید. البته استفاده از این جنس چوب که در تولید گیتارهای صنعتی رایج شده سبب سبکی ساز و صدای تمیز آن می‌شود اما باید بدانید که زنگ  صدای آن به تمیزی صدای سازهایی که در آنها از چوب یکپارچه بهره‌گیری شده نمی‌باشد. باید بدانید که مرانتی مقاومت بالایی دارد و بسیار مستحکم است پس یکی از دلایل استفاده از آن همین موضوع است. گیتار F310 به شکل Dreadnought ساخته شده که در انتشار و باز شدن صدای بیشتر تأثیر بسزایی دارد. در ساخت این نوع گیتار از سیم‌های از جنس فلز استفاده می‌شود تا وضوح و بلندی صدای تولیدی را افزایش دهد. دسته این گیتار هم از جنس  ناتو است و بخش انگشت‌گذاری و قرارگیری فرت‌ها از rosewood است. این نوع گیتار زیرمجموعه‌ای از خانواده Classic است که به سبب ساختار شکل و سیم‌های فلزی‌اش از صدایی قراخ‌تر و شفاف‌تربهره‌مند شده است.

6- گیتار Yamaha CG122-MC classic

این گیتار مرغوب و باکیفیت از مجموعه خانواده CG برند Yamaha است که در مقابل خانواده C همین برند اندکی افزایش قیمت داشته اما درعوض کیفیت ساخت و صدای مرغوب‌تری دارد. در ساخت این گیتار از صفحه رویی به جنس صنوبر بهره‌گیری شده که علاوه بر ظاهر شیک و زیبا قدرت بازتاب صدای بسیار خوبی نیز دارد. کناره‌ها و پشت این گیتار نیز از جنس چوب ناتو است. در ساخت دسته آن نیز از جنس ناتو استفاده شده و بخش انگشت‌گذاری rosewood است و دارای 19 فرت می‌باشد. استفاده از شیطانک و سدل استخوان مصنوعی و بخش انگشت گذاری و پل، صدایی بسیار فراخ و گیرا تولید خواهد نمود. استفاده از کروم در بخش ماشین هد نیز سبب شده گیتار مدت بیشتری در کوک بماند و شما با یکبار کوک کردن آن زمان بیشتری را به تمرین اختصاص دهید. سایز این گیتار نیز کاملاً استاندارد و 4/4 می‌باشد. استفاده از گیتار CG122-MC برای تمامس افراد از مبتدی تا افرادی که به اجرای کنسرت می‌رسند رایج است و سازی است که با یکبار هزینه تا مدت‌ها می‌توانید از آن استفاده نمایید و متناسب با پیشرفت روز به روز شما در نوازندگی طراحی شده است.


بهترین گیتار های بازار

7- گیتار Alhambra 2C cedro classic

شاید شما هم به دنبال بهترین‌ گیتارهای دست‌ساز تولید اسپانیا باشید در این صورت انتخاب محصولات Alhambra از جمله مدل 2C بهترین گزینه برای خرید است چراکه در این ربج قیمت موفق به تولید محصولی با کیفیت صدای بسیار بالا و گیرا شده است. برای ساخت این گیتار از صفحه رویی به جنس چوب سدر یکپارچه استفاده شده که صدایی به مراتب شفاف‌تر و گسترده‌تر تولید می‌نماید. کیفیت و پتاسیل صدای این گیتار آنقدر قوی است که می‌توانید با آن از انواع قطعات با ریتم آرام تا قطعات سرعتی مثل فلامینکو را به اجرا بگذارید و از کیفیت و گستردگی صدای آن لذت ببرید. جنس بدنه پشتی و کناره‌های گیتارنیز از ماهون لمینت در نظر گرفته شده که علاوه بر استحکام بالا رزونانس بسیار خوبی دارد و سبب بازتاب بهتر صدای نت‌ها خواهد بود. جنس دسته نیز از همان چون ماهون است که صفحه انگشت‌گذاری rosewood روی آن واقع شده است. جنس بخش ماشین هد نیز از فلز نیکل آبدیده است که سبب استحکام بهتر و کوک بهتر ساز می‌شود. پس شما قادرخواهید بود با یکبار کوک ساز تا بارها تمرین کنید و نگران از کوک در آمدن ساز نباشید. در حالت کلی اگر به دنبال خرید یک گیتار classic باکیفیت برای شروع آموزش نوازندگی گیتار classic و ورود به وادی موسیقی کلاسیک هستید یکی از بهترین انتخاب‌ها همین گیتار است که با توجه به رنج قیمتش امکانات بسیار خوب و گسترده‌ای دارد و بسیار مرغوب است. جالب است بدانید که برند سازنده این گیتار یعنی Alhambra در سال 1965 میلادی از درون یک کارگاه کوچک ساخت گیتار متولد شده پس بسیار باتجربه است و قدمت زیادی دارد.

8- گیتار Yamaha CX40 classic

این مدل classic از برند مشهور Yamaha درواقع ویژگی‌هایی مشابه با مدل C40 محبوب همین برند دارد و ورژم ارتقاء یافته آن به حساب می‌آید. تفاوت عمده این مدل آن است که پیکاب دارد و می‌توانید آ‌ن را برای تقویت صدا و اجرا و ضبط موزیک به آمپلی‌فایر یا سایر دستگاه‌های ضبط و پخش صدا متصل نمایید. ابعاد این مدل نیز کاملاً استاندارد 4/4 است که برای رنج سنی نوجوانان و بزرگسالان بسیار مناسب است. برای شروع نوازندگی و داشتن یک گیتار بسیار باکیفیت، CX40 یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است . در ساخت این گیتار برای صفحه رویی از چوب صنوبر استفاده شده که رسایی و تمیزی صدای خروجی را چند برابر می‌کند برای کناره‌ها و پشت نیز از جنس چوب  مرانتی استفاده شده و در بخش دسته گیتار شاهد استفاده از چوب ناتو هوراه با صفحه انگشت گذاری و پل rosewood هستیم که تمیزی نت‌های تولیدی را چندین برابر می‌کند. برند مشهور Yamaha با تولید این مدل سعی داشته حداکثر کیفیت و امکانات را در دل حداقل قیمت جای دهد تا به شما امکان نوازندگی بی‌عیب نقص و لذت بخش را بدهد.


بهترین گیتار های بازار

9- گیتار Hofner HAC204 classic

یکی از بهتریم مدل‌های گیتار Classic برای شروع فرایند آموزش گیتار مدل HAC204 برند hofner است که کیفیت ساخت و صدای بسیار مرغوب در کنار قیمت مناسب را دارا می‌باشد. در ساخت این گیتار برای صفحه رویی از چوب صنوبر استفاده شده که به رسایی و شفافیت صدای خروجی کمک شایانی می‌نماید. برای پشت و کناره نیز از چوب لاله‌ی درخت بهره‌گیری شده که رزونانس مطلوبی را ایجاد می‌نماید. بخش دسته نیز از جنس چوب ناتو است که صفحه انگشت‌گذاری و پل آن از جنس rosewood است و شامل 19 فرت می‌باشد. انگشت‌گذاری روی این فرت‌ها بسیار نرم و روان انجام می‌پذیرد و صدای نت‌های تولیدی بسیار تمیز و واضح است. در ساخت این گیتار از چوب‌های لمینت استفاده شده است که به نسبت چوب یکپارچه رسایی کمتری دارند اما دوام و استحکام آنها بیشتر است و همین امر سبب می‌شود برای امر آموزش و حمل و نقل دائمی گزینه مناسب‌تری باشند. بخش ماشین هد نیز به روکش طلا تجهیز شده که علاوه بر زیبایی خیره‌کننده سبب می‌شود ساز دیرتر از کوک درآید و دفعات بیشتری بتوان با یکبار کوک صحیح از آن استفاده نمود.

10- گیتار aria FST-200

اگر شما هم برای یادگیری گیتارنوازی کلاسیک به دنبال بهترین و کامل‌ترین گیتارهای موجو با قیمت مناسب هستید مدل FST-200 برند aria یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست شماست که با حداقل قیمت کلیه ویژگی‌های درخور یک گیتار کلاسیک بسیار باکیفیت را برای شما به همراه دارد. این مدل در دسته ارزان‌ترین گیتارهای آموزشی برند aria است که در ساخت تمام بدنه آن از جنس چوب لاله‌ی درخت بهره‌گیری شده است و صدایی بسیار شفاف و فراخ خارج می‌نماید اما لازم به ذکر است که در ساخت این کیتار از چوب لمینت استفاده شده که امری رایج در تولید گیتارهای آموزشی است و مقاومت بسیار بالایی دارد اما شیوایی و رسایی صدا و به عبارتی رزونانس آن به اندازه چوب یکپارچه قوی نیست. در بخش دسته، صفحه انگشت‌گذاری و پل نیز شاهد استفاده از چوب افرای روشن هستیم که با رنگ‌آمیزی مشکی حس مدرن استفاده از چوب آبنوس را دارد. به طور کلی گیتار FST-200 برند آریا یکی از زیبا‌ترین و خوش‌چهره‌ترین گیتارهای موجود در این رنج قیمت است که هرآنچه برای ورود به وادی موسیقی کلاسیک نیاز باشد و حتی بیشتر از آن را نیز دارا می‌باشد.

11- گیتار stagg SA30D-BS acoustic

یکی از بهترین خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های گیتار acostic، مدل SA30D-BS برند stagg است که با دارا بودن شکل بدنه Dreadnought صدایی بسیار شفاف و رسا را تولید می‌نماید. جنس صفحه روی این گیتار از چوب لیندن است که بسیار مشابه با لاله درختی است و رزونانس بسیار مناسبی را ایجاد می‌نماید. کناره‌ها و بخش پشتی نیز از جنس کاتالپا با تراکم بالا است که بسیار مقاوم و مستحکم است. چوب‌های بکارگیری شده در طراحی این گیتار لمینت است و زنگ صدای آن به اندازه چوب یکپارچه خوب نیست ولی درعوض دوام بسیار بالایی دارند و به همین سبب استفاده از آنها در گیتارهای مخصوص آموزش که نیاز به حمل و نقل زیاد دارند رایج‌تر است. دسته این گیتار نیز از چوب کاتالپا است که صفحه انگشت‌گذاری به جنس rosewood روی آن قرار گرفته است. این صفحه شامل 20 فرت است که انگشت‌گذاری بسیار روان و راحت را به همراه دارد و صدای نت‌های خروجی ار آن بسیار تمیز و واضح است. شکل بدنه Dreadnought نیز سبب گستردگی و انتشار بهتر صدا می‌شود و از همین رو این نوع بدنه در گیتارهای acoustic مورد استفاده است. برند stagg در سال 1995 در کشور بلژیک تأسیس شده و از همان ابتدا سعی برآن داشته تا ابزارآلات موسیقی را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن در اختیار دوستداران و علاقه‌مندان به فراگیری موسیقی قرار دهد و محصولاتی تولید کند که برای همگان از نوازندگان مبتدی گرفته تا افراد حرفه‌ای مناسب و قابل استفاده باشد.


بهترین گیتار های بازار

12- گیتار manuel rodriguers caballero 11 classic

این گیتار را می‌توان یک گیتار classic رویایی توصیف نمود چراکه به نسبت قیمتش امکانات و جنسی غیر قابل باور دارد. چوب بوبینگا در تولید کناره و پشت بدنه آن و چوب سدر یکپارچه در تولید صفحه رویی بکارگیری شده است که صدای خروجی آن چنان قوی و شفاف و با رزونانس بالاست که قابل مقایسه با محصولاتی در این رنج قیمت نمی‌باشد. یکی از جلوه‌های بصری زیبای بکارگیری شده در ساخت این گیتار همین استفاده از چوب بوبینگا می‌باشد. بخش دسته آن از جنس چوب ماهون با دوام ساخته شده که صفحه انگشت‌گذاری از جنس rosewood روی آن کار شده است و ضامن دوام و کیفیت دسته گیتار است. بخش ماشین هد و فرت‌ها نیز به روکش نقره  تجهیز شده که زیبایی فوق‌العاده‌ای ایجاد نموده است. بایندیگ و رزت از جنس چوب هم ضامنی بر کیفیت انتشار صدای قوی این گیتار است. حال کمی به پیشینه و تاریخچه این برند بپردازیم. مانوئل رودریگز پسر سازنده گیتار classic، روتیر مانوئل رودریگز پرز و نوه سازنده گیتارهای flamenco، مانوئل رودریگز مارکوئی می‌باشد.  او از سن 13 سالگی شروع به فراگیری هنر ساخت ساز گیتار کرد و پس از مدتی مشغول بودن در گارگاه، در سال 1959 به لس‌آنجلس رفت و در آنجا حدود 15 سال به ساخت گیتارهای مرغوب برای هرجویان و مدرسین و نوازنده‌های مطرح و بازیگران پرداخت و در سال 1973 به مادرید بازگشت. راز گیتارهای مرغوب تولیدی مانوئل، در روح بخشیدن جادویی تو به چوب‌های بسیار مرغوب و خاص بوسیله دستان خودش است که سبب تولید گیتارهایی جذاب و خاص برای افراد مشهور مختلف و در ادوار مختلف شده است.

13- گیتار hohner HC06 classic

برند مشهور hohner در کل دنیا حدود سی سال است که با تولید گیتارهای مجموعه HC خودش را در دل هنرجویان و مدرسین و عرصه آموزشی گیتار جا گرده است. مواد بکارگیری شده در ساخت گیتار HC06 از همین برند آنچنان باکیفیت و درجه یک است که در این رنج قیمت بسیار غیرقابل باور است و این سطح از کیفیت حتی در محصولاتی با قیمت دو برابر بیشتر از این هم کم پیدا می‌شود. رسالت فعالیت برند hohner بر تولید ابزارآلات موسیقی باکیفیت حداکثری و قیمت حداقلی است و شهرت خود را مدیون پیشینه تولید هارمونیکا و آکاردئون است. البته ادوات دیگر نیز تولید می‌کند که بسیاری از آن‌ها در ایران مطرح نیست. تولیدات گیتار این برند موفق تحت عنوان خانواده HC روانه بازار شده است. مواد بکارگیری شده در تولید و ساخت بدنه این گیتار شامل چوب صنوبر برای صفحه روی آن که انعکاس صدایی بسیار عالی دارد، درکنار چوب کاتالپا برای پشت و کناره که رزونانس قوی ایجاد می‌نماید و چوب ناتو برای دسته است که دوام و مقاومت بسیار مناسبی دارد. در کل این گیتار موردی بسیار مناسب برای افرادی است که قصد فراگیری گیتار با سازی مرغوب و خوش صدا و خوش‌قیمت را دارند.

14- گیتار Alhambra P4 classic

این گیتار یکی از بهترین و پرطرفدارترین تولیدات برند Alhambra است که توانسته هم رضایت افراد مبتدی و تازه‌کار و هم افراد حرفه‌ای را جلب نماید. صدای خروجی از این گیتار آنقدر حجیم و رسا است که هم برای نوازنده حس خوبی دارد و هم برای شنونده گوش‌نواز است. کیفیت بالای صدا و رضایت بالا از این مدل مدیون مواد و چوب مرغوب بکارگیری شده در ساخت آن است. بخش کناری و پشتی از جنس چوب لمینت rosewood هندی است و دسته آن با چوب ماهون ساخته شده است. برای صفحه رویی نیز شاهد استفاده از چوب سدر قرمز یکپارچه هستیم که انعکاس صدایی بسیار بالا و مناسب دارد و زنگ‌صدای زیبایی ایجاد می‌نماید. ماشین هد بکارگیری شده در آن نیز بسیار مرغوب است و توانایی این برند را در تولید محصولات مرغوب به اثبات می‌رساند.


نظرات کاربران