نکات مهم در انتخاب ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

امروزه با پیشرفت فناوری، انسان ‌قادر شده است فعالیت‌های روزمره خود را راحتتر از گذشته و با سرعت بیشتری انجام دهد‌. اغلب افراد تمایل زیادی به شست ‌و شوی ظروف نداشته و در واقع این کار را عملی بسیار وقت گیر قلمداد می‌‌کنند‌. از جمله اختراعاتی که سبب گردیده افراد زمان طولانی را جهت شست ‌و شوی ظروف سپری ننمایند  ماشین ظرف ‌شویی  می‌‌باشد‌. این وسیله چندین سال است که از جمله لوازم خانگی ضروری در منازل و رستوران‌ها به شمار می‌‌آید‌. کمپانی ‌های تولید کنندی بسیاری سعی در تولید  پیشرفته تر این وسیله نموده و خصوصیات آن را بیشتر ارتقا می‌‌بخشند‌. از این رو، اکثرا رقابت در بازار فروش این دستگاه بر سر این موارد که صدای کدام یک از ماشین‌های ظرفشویی کمتر بوده و یا کدامیک انرژی مصرفی پایینتری دارند و با می‌‌توانند مصرف آب کمتری نیز داشته باشند، می‌‌باشد‌

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی:

قابلیت آسیاب ماشین ظرفشویی

قابلیت آسیاب یکی از امکاناتی است که برخی از ماشین های ظرفشویی از آن بهره مند هستند. وجود این قابلیت برای این است که خرده های غذا آسیاب گردد و با آب خارج شود. وجود این قابلیت شما را از پاک نمودن کامل ظروف بی نیاز می کند. همانطور که خواندید برخی از ماشین های ظرفشویی دارای این قابلیت بوده و برخی دیگر نیز از این قابلیت برخوردار نیستند و شما باید به پاک کردن ظروف بطور کامل بپردازید تا هیچگونه غذایی بر روی ظروف باقی نماید و ظروف کاملا پاک شود تا بتوانید درون ماشین ظرفشویی قرار دهید. خرید ماشین ظرفشویی که دارای قابلیت آسیاب می باشد برای افرادی که حوصله تمیز نمودن ظروف و یا وقت کافی ندارند مناسب می باشد اما اگر برایتان مقدور است می توانید به سراغ ماشین ظرفشویی بروید که از این قابلیت بهره مند نباشد.

قابلیت ضدعفونی ماشین ظرفشویی

بعضی از ماشین های ظرفشویی دارای قابلیتی است که به استرلیزه ظروف می پردازد اما می توان گفت که یک ماشین ظرفشویی در حالت عادی از قابلیت ضدعفونی کننده بهره مند نیست و برای انجام اینکار به ماده ای نیازمند است. وجود قابلیت استرلیزه سبب بالا رفتن حرارت آب گردیده و همین موضوع به ضدعفونی ظروف می انجامد. لازم به ذکر است که نام دیگر این قابلیت شستشو بسیار داغ در بعضی از ماشین های ظرفشویی می باشد.

قابلیت میوه شور ماشین ظرفشویی

ممکن است به شما نیز هنگام خرید ماشین ظرفشویی گفته باشند که ماشین های ظرفشویی از قابلیت میوه شور بهره مند هستند اما در واقعیت اینگونه نبوده و می توان گفت که طبقه اول ماشین جهت شستشوی میوه ها بکار برده می شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از طبقه اول ماشین ظرفشویی جهت شستشوی میوه ها نیاز است که دستگاه شما قادر به شستشو با آب سرد باشد زیرا استفاده از آب داغ جهت شستشو سبب خرابی و آسیب رسیدن به میوه ها خواهد شد.


قابلیت میوه شور ماشین ظرفشویی

سبدهای ماشین ظرفشویی

هر ماشین ظرفشویی دارای سبدهای متنوعی می باشد که می توانید جهت قرار دادن ظروف کثیف از آنها بهره گیرید که شامل سبدی جهت قرار گرفتن قاشق و چنگال ها، سبدی جهت قرارگیری بشقاب ها، سبدی جهت قرارگیری لیوان ها و برخی موارد دیگر می باشد. لازم به ذکر است سبدهایی که در بعضی از ماشین های ظرفشویی وجود دارد قابل جا به جا شدن هستند. از اصلی ترین نکات هنگام خرید ماشین ظرفشویی توجه به سبدهای آن می باشد و باید مورد تایید شما قرار گیرد و اندازه آنها مناسب باشد.

داشتن قابلیت فیلترینگ آب

اگر شما نیز جز افرادی هستید که از ماندن جای لکه های آب بر روی ظروف نظیر لیوان ها گله دارید می توانید به سراغ خرید ماشین ظرفشویی که برخوردار از قابلیت فیلترینگ آب می باشد بروید تا با شستشوی ظروف توسط آن هیچگونه لکه ای را بر روی ظروف مشاهده نکنید.

جنس مخزن ماشین ظرفشویی

توجه به جنس مخزن ماشین ظرفشویی حائز اهمیت است. مخزن های ماشین ظرفشویی دارای دو دسته هستند که یک نوع از آنها تولید شده از استیل (فولاد ضد زنگ) و نوع دیگر نیز از پلاستیک تولید شده است. هر یک از انواع مخزن ماشین ظرفشویی از نقاط قوت و ضعفی برخوردار هستند. شایان ذکر است که میان این دو مخزن، مخزن هایی که از استیل یا فولاد ضد زنگ تولید می گردند از کیفیت بالاتری بهره مند هستند و گزینه ی بهتری می باشند و مزیت اصلی آن است که این مخزن ها در قیاس با دو نوع بهداشتی تر هستند و شاهد مشکلاتی همچون زنگ زدن، چرب شدن در این نوع مخزن نیستیم و دوامی که مخزن های استیلی برخوردار هستند بیشتر بوده و مقاومت بالاتری دارند.

مدل و فضای آشپزخانه

با گذشت زمان بسیاری از افراد به زندگی در آپارتمان و خانه های کوچک روی آوردند و همین کوچک شدن خانه ها سبب گشت تا محیط و فضای آشپزخانه نیز کوچک شده و فضای لازم جهت قرارگیری لوازم آشپزخانه وجود نداشته باشد در نتیجه باید به سراغ مدل هایی رفت که حجم آن مناسب فضای آشپزخانه شما باشد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک می باشد بهتر است به سراغ ماشین ظرفشویی رومیزی بروید. ماشین ظرفشویی رومیزی از حجم کمی برخوردار است و وزن کمی نیز دارد علاوه بر این مزایا می توان گفت این نوع ماشین ظرفشویی راحت تر حمل و جابه جا می گردد و فضای زیادی را اشغال نمی کند. اما اگر آشپزخانه شما فضای کافی جهت قرارگیری ماشین ظرفشویی را دارید می توانید به خرید ماشین ظرفشویی ایستاده اقدام نمایید که گزینه ی مناسبتری خواهد بود.

مصرف انرژي و آب

برچسب مصرف انرژي ، بهترين معيار براي مشخص کردن ميزان مصرف همه دستگاه هاست . اما عوامل ديگري مانند ظرفيت ماشين ظرفشويي و همچنين مقدار استفاده در ميزان مصرف انرژي اين دستگاه ها موثرند.

در مورد مصرف آب نيز بايد گفت که اين دستگاه ها ، دستگاه هايي پر مصرف هستند و آب زيادي مصرف مي کنند . البته در نظر داشته باشيد ، آبي که مخزن ماشين ظرفشويي را پر مي کند به همان ميزاني است که در شستشوي ظروف با دست مصرف مي شود.

شیلنگ ضد انفجار

این قسمت از بخش هایی می باشد که آب را از لوله به طرف دستگاه جهت فرآیند شستشو هدایت می نماید. این قطعه می تواند تا وقتی که ماشین خاموش است، مقدار اب ورودی را کنترل نماید و بیشتر از حد آب داخل دستگاه نشود زیرا در صورت داخل شدن آب به ماشین، همه اتصالات و سیم پیچی وسیله خراب شده و آب به آشپزخانه را آب فرا می هم می رسد. بودن این شیلنگ خیالی آسوده را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بخصوص وقتی که می خواهید از منزل بیرون بروید.

دستگاه ضد سیل

درون ماشین یک سوئیچ شناوری موجود است که مقدار آبی که جهت شستشو وارد می شود را تشخیص می دهد همینکه حجم بالایی از آب وارد شد بلافاصله ورودی آب را قطع خواهد نمود.. این بخش از دستگاه هم به بخش شیلنگ ضد انفجار کمک می نماید تا فرآیند شستشو به خوبی انجام گیرد.

مکانی

همه ماشین ها فقط در جاهای مخصوصی کار کنند که هر چه محدوده ها بیشتر باشد، در هر مکانی می توان آن را بکار برد. این خصوصیت برای خانواده هایی است که مدام مکان زندگی شان تغییر می کند که با وجود این خصوصیت با آسودگی خیال در هر جایی می توانند زندگی نمایند.

 قفل کودک

یکی از بااهمیت ترین خصوصیات در ماشین های ظرفشویی بودن داشتن قفل کودک می باشد زیرا این ماشین ها دارای  تکنولوژی های خیلی پیشرفته ای هستند که اگر آسیب ببینند، هزینه های بالایی متحمل خواهند شد. داشتن این خصوصیت برای همه خانواده ها لازم است و در خانواده هایی که کودک دارند بیشتر ضرورت خواهد داشت. کودک در معرض آسیب قرار گرفته و به دستگاه و خود آسیب خواهد زد.

سبد آسایش

این بخش خروج ظرف ها از دستگاه را آسان خواهد نمود. و لازم نیست که شما برای خارج کردن ظروف از دستگاه سختی بکشید و این امکان فقط با حرکت دادن سبد به طرف بالا وجود دارد.

 سبد کارد و چنگال

این قسمت دارای قابلیت حرکت می باشد و می تواند به شما کمک کند تا خیلی راحت بتوانید کارد و چنگال را از داخل محفظه دستگاه بیرون بیاورید و لازم نیست جهت یافتن کارد و چنگال ها مدت ها به داخل ماین سرک بکشید. ولی این بخش جای زیادی می گیرد که سبب ناراحتی مصرف کننده خواهد شد. در نظرسنجی ها آمده که فقط هنگام مهمانی ها این بخش کاربرد دارد و وجود این بخش و یا نبود آن سلیقه کاربر خواهد بود.

تنظیم کردن زمان شروع

این بخش سبب راحت شدن کار با دستگاه خواهد شد. این بخش، این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که چه موقع ماشین کار شستشو را شروع کند. هر وقتی که دلتان خواست حتی وقتی که در منزل نیستید این ماشین کار خود را شروع نماید و فرآیند شستشو کامل انجام بدهد. این خصوصیت در زمان صرفه جویی خواهد نمود. حتی این امکان را خواهد داد تا وسیله را روی وقتی تنظیم نمایید که مقدار اوج مصرف برق پایین بیاید و در مصرف برق صرفه جویی می شود.

مواد شوینده

مواد شوینده جهت شستن ظروف در دستگاه ظرفشویی از دیگر موادها می باشند. این نوع مواد سبب خواهند شد تا ظروف کاملا استریل و در نهایت تمیز شوند. توجه کنید که از هر شوینده ای را نمی توان جهت شست شوی ظرف ها بکار برد.


راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

قسمت خشک کن

دستگاه های ظرفشویی بعد از شستن ظرف فرایند کاملی را نیز پشت سر می گذارند که در این فرآیند گرما و دمای بالایی به وجود می آید که این دما همه رطوبتی که در ظرف ها وجود دارد را خشک می کند و در آخر به شما ظرف هایی خشک خواهد داد. خیلی از مصرف کنندگان این خصوصیت را می پسندند زیرا دیگر لازم نیست ظرف ها را با دست خشک نمایند و در مدت کمی بعد از خارج کردن ظروف از دستگاه، آن ها را در قفسه می گذارند.

حالت اکو

این ویژگی حالت خیلی عالی و همچنین سطحی می باشد. حالت اکو موقع شستن ظروف مقدار آب و انرژی کمتری بکار می رود، برای همین وقتی که ظروف خیلی آلوده نیستند این حالت را می توان استفاده نمود. دقت نمایید وقتی که آلودگی در ظرف بالا می باشد این حالت را روشن ننمایید زیرا در این حالت، آب به قدر کافی داغ نخواهد شد و ظروف امکان دارد کمی از آلودگی خود را داشته باشند.

برچسب انرژی

یک خصوصیت رایج هر محصول  این است که اطلاعات مصرف انرژی را به شما خواهد داد. توجه نمایید که وسیله مورد نظر در آخر مقدار کمی از انرژی با عملکرد بالا مصرف می نماید. مسئله تنها کاهش میزان انرژی نیست بلکه عملکرد آن را هم باید مورد توجه قرار داد. بعضی از محصولات به مقدار تکنولوژی نوین انرژی بالایی مصرف می نمایند که هرچند این امر امتیاز محسوب نمی شود ولی جهت دارا بودن این مقدار از تکنولوژی این مقدار انرژی لازم بوده که باید این محصولات را در ساعات کم شدن میزان مصرف برق روشن نماییم.

فیلتر

فیلتر از بخش هایی بوده که امکان جابه جایی دارا می باشد. این قطعه را در قسمت کف وان دستگاه می گذارند تا  همه زباله های های دستگاه را بگیرد. توجه نمایید که معمولا فیلتر به تعمیر نیاز داشته و کاربرد آن جهت ممانعت از آسیب به دستگاه ضرولازم خواهد بود.

قفسه های تاشونده

این قسمت از بخش هایی می باشد که در مواقع ویژه ای کاربرد دارند. وقتهایی که لازم است وسایل دیگری غیر از ظرف ها را در ماشین ظرفشویی بگذارید قادر خواهید بود جهت انجام این امر از این قفسه ها بهره ببرید. مثلا شما یک گلدان کوچک پلاستیکی را در بگذارید، از این قفسه ها می توان با توجه به سایز آن یکی را برگزیده و گلدان را درون آن بگذارید.

آزاد

بعضی از دستگاه های ماشین ظرف شویی آزاد هم خوانده می شود. زیرا آنهایی که یک استند مجزا و جداگانه جهت قرار گیری دارا می باشند. لازم نیست این دستگاه در محفظه خاص گذاشته شود.

یکپارچه

اکنون دستگاه ظرفشویی ویژه ای عرضه شده اند که با کابینت های منازل متناسب هستند. کاربر می تواند این دستگاه ها را بکار ببرد. این ماشین ها جوری طراحی شده اند که درون کابینت به آسانی آن را مدیریت نمایید.

نیمه بار

این مورد یکی از برنامه های ماشین ظرفشویی می باشد که نیمی از لوازم درون ماشین را با انرژی کمتری خواهد شست. در حقیقت لوازمی که دارای آلودگی پایین تری می باشند، کمتر شسته خواهند شد. در نهایت عمر مفید ماشین بیشتر شده  و مقدر مصرف برق و آب ماشین هم کم خواهد شد.

برنامه فشرده

از بهترین برنامه های دستگاه ماشین ظرفشویی است که کار شما را آسان تر می نماید. بعضی وقت ها غذایی که داخل ظرف مانده باعث خواهد شد چسبنده شود و جهت از بین رفتن این چسبندگی، به مدت زیادی نیاز است، که ماشین ظرفشویی با دما و حرارت زیاد تقریبا 70 درجه ای خیلی راحت آن را تمیز نموده و از کار کاسته خواهد نمود.

شستن هوشمند

این بخش یکی از تکنولوژی های نوین که با نور مقدار آلودگی آب را مشخص می نماید و آن را عوض می نماید. به این صورت کاربر کاری انجام نمی دهد. موقع بکار بردن این خصوصیت، دیگر می توانیم با آسودگی خیال ظروف خیلی آلوده را درون دستگاه بگذاریم.

روزنه های آب افشان

این روزنه ها به گونه ای طراحی شده اند که آب با فشار زیاد از آن ها گذر کرده و فرآیند شست شوی ظرف را انجام می دهد. هرچه سایز این روزنه ها ریزتر باشد، آب با فشار بیشتری بر روی ظرف ها می ریزد و ظرف ها هم تمیزتر می شوند. اغلب این روزنه ها در بدنه ماشین و بخش ورودی آب هستند و در برخی از ماشین ها رویت آنها سخت تر می باشد.

صدا

دستگاه هایی که دارای سرو صدای بالایی می باشند مصرف کننده را اذیت خواهند نمود. موقع تهیه این وسیله باید عایق کاری دستگاه  مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد تا از سروصدای آن شود. صداهای این دستگاه کلا به مراحل شستشو برمی گردد و دیگر بخش ها دخالتی ندارند.

آب گرمکن

با توجه به اينکه سيستم اين ماشين ها به گونه اي است که بايد با آب گرم ظروف را بشويند، بيشتر آنها به آب گرم متصل مي شوند. اما برخي از اين دستگاه ها داراي آبگرمکن هستند که مي توانند آب ورودي را تا حد نياز دستگاه گرم کنند.

تعداد آبپاش

 آبپاش يکي از مواردي است که ماشين هاي ظرفشويي به وسيله آن شستشو را انجام مي دهند ، هرچه تعداد آيپاش ها بيشتر باشد، سرعت و کيفيت شستشو بيشتر خواهد بود. اگر قصد خريد داريد دنبال ماشين‌هاي ظرفشويي‌ که داراي بيشترين بازوي آبپاش هستند بگرديد. مدل‌هاي مناسب‌تر يک بازوي آبپاش دارند درحالي‌که مدل‌هاي مناسب‌تر بيش از سه بازوي آبپاش دارند.

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی

امروزه شاهد تولید ماشین ظرفشویی توسط تولیدکنندگان زیادی بوده ایم. اگر بخواهیم بهترین برندهای تولیدکننده ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کنیم شامل بوش، ال جی، سامسونگ، هیتاچی، مجیک و ... می باشد که جز برترین برندهای خارجی به شمار می رود. لازم به ذکر است که در ایران نیز تولیدکنندگان به نامی وجود دارد همانند برند پاکشوما و اسنوا. شایان ذکر است که برند پاکشوما در زمینه تولید ماشین ظرفشویی توانسته اعتبار بیشتری را کسب نماید. برای اطلاعات بیشتر ازبهترین مارک ماشین ظرفشویی پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید ماشین ظرفشویی این مقاله را بخوانید.

1- ماشین های ظرفشویی بوش

قطعا تمامی شما نام برند بوش را شنیده و میشناسید. این برند را می توان بهترین برند در زمینه تولید لوازم خانگی محسوب نمود که در کشور ما نیز بسیار محبوب و مورد پسند است. با وجود قیمت بالایی که تولیدات برند بوش دارد اما صرف هزینه برای محصولات این برند با وجود کیفیتی که از آن بهره مند هستند قطعا ارزشش را دارد. برند بوش یک برند معتبر و معروف آلمانی می باشد که محبوبیت بسیاری را در سرتاسر دنیا کسب نموده است. اگر قیمت لوازم خانگی برایتان اهمیتی ندارد حتما به خرید لوازم خانگی از این برند بپردازید که به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. برند معروف بوش توانسته تاکنون رضایت خریداران و مصرف کننده را جلب نماید و بالاترین فروش را داشته باشد. یکی از برترین محصولات این برند ماشین ظرفشویی می باشد که مورد رضایت خریداران بوده است و نیازهای آنان را تامین نموده است. از میان ماشین های ظرفشویی بوش ماشین های ظرفشویی سری 8 این برند رضایت مصرف کنندگان را تاحد بسیاری کسب نموده است و تاکنون هیچ یک از مصرف کننده نقطه منفی از این تولیدات را اعلام نکرده است. وجود تحریم ها در ایران سبب گشته تا فروش تولیدات برند بوش و خدمات پس از فروش آن بسیار کم شود.

ماشین ظرفشویی بوش

2- ماشین های ظرفشویی سامسونگ

ماشین های ظرفشویی سامسونگ از کیفیت بالایی برخوردار است و توانسته اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب نماید. این برند جز بهترین برندها محسوب می گردد و در این محبوبیت بالایی را بدست آورده است و بسیاری از افراد به استفاده از محصولات این برند می پردازند. تولیدات سامسونگ هم از کیفیت بالایی بهره مند است و هم در ایران به خوبی خدمات پس از فروش در نمایندگی های خود ارائه می دهد و همین موارد سبب گشته تا محبوبیت این برند افزایش یابد. ماشین های ظرفشویی تولیدی این برند بسیار باکیفیت می باشد و مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است و فروش بالایی داشته است.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

3- ماشین های ظرفشویی پاکشوما

برند پاکشوما یک برند ایرانی بوده که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را وارد بازار می کند و مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است و رضایت آنها را جلب نموده است. اگر بخواهیم ماشین های ظرفشویی پاکشوما را با ماشین های لباسشویی آن مقایسه نماییم خواهیم دید کیفیتی که ماشین های ظرفشویی برخوردار هستند به اندازه کیفیت ماشین های لباسشویی نمی باشد اما با این وجود کیفیت بالایی دارند و قادر هستند به نحو احسن نیازهای شما را تامین نمایند. شایان ذکر است که ماشین های ظرفشویی تولید شده توسط پاکشوما تحت لیسانس ال جی تولید می گردند و نشان از مطمئن بودن این تولیدات دارد. عملکردی که ماشین های ظرفشویی پاکشوما دارد با وجود نداشتن برخی از امکانات و قابلیت هایی که در محصولات خارجی وجود دارد بسیار مناسب می باشد و یک انتخاب مطلوب جهت خرید شما خواهد بود.

ماشین ظرفشویی پاکشوما

4- ماشین ظرفشویی اسنوا

اسنوا از دیگر برندهای معتبر در ایران می باشد که به تولید انواع ماشین های ظرفشویی با کیفیت بالا پرداخته است. تولیدات این برند دارای رتبه مصرف انرژی بسیار کمی بوده و از نمایشگر LED بهره مند است. از دیگر قابلیت هایی که ماشین های ظرفشویی اسنوا از آن برخوردار هستند می توان به عیب یاب هوشمند اشاره نمود که توسط آن ایرادات به فرد اطلاع داده می شود. برای این محصول قفل کودک در نظر گرفته شوه است و از 6 برنامه اصلی شستشو و 4 برنامه اضافی برخوردار هستند که شما می توانید به طور دلخواه به انتخاب آنها بپردازید. شایان ذکر است که این دستگاه می تواند به شستشوی میوه ها و سبزیجات بپردازد. اسنوا به تولید دو مدل ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده پرداخته است و می توانید این دومدل را در بازار مشاهده نمایید و بطور دلخواه و مطابق با نیاز خود به خرید بپردازید.

ماشین ظرفشویی اسنوا

5- ماشین ظرفشویی ال جی

برند ال جی از دیگر برندهای معتبر به شمار می رود که به تولید لوازم خانگی می پردازند که یکی از محصولات این برند ماشین ظرفشویی می باشد. ماشین های ظرفشویی ال جی دارای 7 برنامه اصلی شستشو بوده و علاوه بر آن از 4 برنامه اضافی نیز برخوردار هستند. کیفیت این ماشین های ظرفشویی سبب گشته بسیاری از افراد به خرید آن ترغیب گردند. برای این دستگاه های ایستاده سه طبقه جداگانه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این تولیدات از برنامه شستشو با بخار بهره مند هستند و جهت از بین بردن باکتری ها از اشعه ماورای بنفش استفاده می نمایند. رتبه مصرف انرژی این ماشین ظرفشویی ها بسیار پایین می باشد. اگر بخواهیم قابلیت های موجود در این دستگاه را نام ببریم شامل کم مصرف بودن آن، خشک کن قوی، نمایشگر LED ، شستشو با آب داغ، موتور بدون تسمه، سیستم عیب یاب خودکار می باشد که تمامی این موارد این ماشین ظرفشویی را به یکی از بهترین محصولات تبدیل نموده است.

ماشین ظرفشویی ال جی

6- ماشین ظرفشویی دوو

برند دوو نیز جز برندهای معتبر به شمار می رود که به تولید دو مدل ماشین ظرفشویی پرداخته است که شامل مدل ایستاده و رومیزی می باشد. برای ماشین های ظرفشویی دوو ظرفیت 12 تا 15 نفره در نظر گرفته شده است. از قابلیت هایی که این دستگاه برخوردار است شامل سیستم عیب یاب، رتبه مصرف انرژی بسیار پایین، موتور دایرکت درایو، نمایشگر LED، سیستم خشک کن، 6 برنامه اصلی شستشو، 3 طبقه جداگانه، سیستم حذف باکتری ها. این ویژگی ها سبب گشته تا ماشین های ظرفشویی دوو جز بهترین تولیدات به شمار رود.


ماشین ظرفشویی چی بخرم؟

 


نظرات کاربران

جستجو دسته‌بندی‌ها کالای‌پیشنهادی ورود/ثبت‌نام