راهنمای خرید جلیقه مردانه

راهنمای خرید جلیقه مردانه

جلیقه مردانه یکی از پوشش­هایی است که استفاده از آن کاری دشوار و نیازمند دانستن اصول و دانش لازم می­باشد. در این مطلب ما سعی کرده ایم این اصول را بیان نماییم. جلیقه­ مردانه از زمان پدران ما به عنوان پوششی رسمی در زیر کت استفاده می­گردید ولی در چند سال گذشته این پوشش از مد افتاد و امروزه بعد از گذشت سال­ها مجددا به عنوان یک پوشش جذاب برای آقایانی که به طرز لباس پوشیدن خود اهمیت می­دهند پا به عرصه گزارده است. اصول استفاده از این لباس به شرح زیر می­باشد:

 

دلایل استفاده از جلیقه­ مردانه

معمولا جلیقه­ مردانه به تنهایی و بدون کت و شلوار استفاده نمی­گردد و کمتر کسی آن را به تنهایی می­پوشد اما در واقع و براساس این اصول در می­یابیم که می­توان این پوشش را بدون هیچ آیتم ضروری نیز استفاده نمود و با کمک سلیقه­ خوب و هوشمندی کافی حتی بدون وجود کت و پوشش اضافی نیز اعتماد به نفس فوق العاده ای را به شخص بخشید. جلیقه­ مردانه آیتمی است که در صورت افزودن به لباس شخص، در استایل و تیپ او تاثیر بسزایی داشته و به او قدرت مانور و انتخاب بیشتری در ست کردن لباس می­بخشد. جلیقه ها در زمستان و روزهای سرد فرد را گرم کرده و در صورت گرم تر بودن هوا به عنوان عنصری در بهبود استایل به کار می­رود. بهترین گزینه جهت انتخاب اولیه­ی و استفاده از یک جلیقه ، استفاده از نوع ساده­تر آن است که اگرچه در زیر کت معمولا بدون جلوه­ی خاصی باقی می­ماند اما می­تواند به تنهایی نیز بخوبی بدرخشد.

جلیقه های مردانه همراه با چه لباس­هایی استفاده می شود؟

استفاده از جلیقه در استایل شخصی ، می­تواند به شخص اعتماد به نفس و حق انتخاب بیشتری ببخشد و استایل او را شکیل­ تر گرداند. این پوشش در روزهای زمستانی به گرم تر شدن فرد کمک می­نماید و در هوای گرم­تر نیز به فرد کمک می­نماید که بتواند با اطمینان بیشتر و البته با حفظ استایل خود ، کت خود را درآورد.

افرادی که مایل به استفاده از جلیقه­ مردانه هستند باید توجه داشته باشند که برای بهبود استایل بهتر است تعداد متنوعی از جلیقه ها را داشته باشند و نباید تنها به یکی از آن­ها اکتفا نمود و مثلا جلیقه­ کت و شلوار دامادی را برای مراسم رسمی و اداری نیز پوشید. دو استایل رسمی که میتوان از آن به صورت روزانه نیز استفاده نمود ، وجود دارند که در ادامه بحث به صورت جداگانه بررسی می­گردند:

استایل روزانه با جلیقه مردانه

اگر بخواهید به صورت روزانه از جلیقه همراه و یا حتی بدون پوشیدن کت استفاده کنید بهتر است برای خوشتیپ تر دیده شدن به چند قانون و باور عمومی بی توجه باشید یکی از این قوانین این است که بهتر است به جای انتخاب جلیقه­های مردانه براق و رنگی و روشن از پارچه های طرح دار مخملی استفاده نمایید که سبب افزودن طرح و الگو به استایل شما می­گردد. بهتر است از اعمال سلیقه­ی دیگران در استفاده از رنگ ها جلوگیری نمایید. جلیقه های مردانه­ دارای یک ردیف دکمه ، از آنجایی که فاقد یقه برگردان هستند ، گزینه های مناسبی برای استفاده در نوع استایل  کژوال یا روزانه هستند. همچنین جهت ترکیب چیدمان و ست کردن رنگ و طرح بین شلوار و جلیقه مردانه در این استایل هیچ محدودیتی وجود ندارد به عنوان مثال می­توان از همه­ی انواع شلوارها مانند شلوار جین و شلوار کتان و یا پشمی نیز همراه با جلیقه با خیال راحت استفاده نمود. اساس پوشیدن جلیقه بطور کژوال یا روزانه این است که حتما جلیقه را در پوشش روزانه خود جای دهید و اصلا نگران آداب و اصول این پوشش نباشید و به کوچک و یا بزرگتر بودن کت فکر خود را مشغول نکنید.

راهنمای خرید جلیقه مردانه

استایل رسمی با جلیقه های مردانه

جلیقه‌ها برای جلسات اداری و رسمی و مراسم مهمانی شام یا نهار به جز مراسم عروسی و یا ختم (که به دلیل آن اشاره خواهیم نمود) و مراسم بدون تشریفات خاصی که باید به اصول لباس پوشیدن رسمی بیشتر احترام گذاشت و لباس رسمی تری به تن نمود، مناسب هستند. جلیقه های مردانه­ ی با یک ردیف دکمه می­توانند در تولید یک استایل رسمی کمک فراوانی داشته باشند. در این نوع جلیقه ها می­توان از انواع براق آن­ها نیز استفاده نمود و هیچ محدودیتی در انتخاب آن وجود ندارد. فقط با توجه به نوع مراسم باید به رنگ پارچه دقت نمود و از رنگ­های طیف خاکستری تا مشکی و آبی تیره  و حتی قرمز تیره تا بنفش که بیشتر به چشم می­آیند  نیز می­توان استفاده نمود.

برای افرادی که به اصول پوشیدن جلیقه  را خوب نمی­دانند توصیه می­شود جهت جلوگیری از تنوع و رنگارنگی زیاد ، به هماهنگ بودن شلوار و کت و جلیقه  دقت بیشتری نمایند. ولی افرادی که در این پوشش خبره شده اند می­توانند با کمی هوشمندی رنگ ها و تنوع بیشتری را به استایل خود ببخشند. پیراهن مورد استفاده در این استایل همراه با جلیقه باید از نوع یقه دار باشد و بنا به نوع مراسم و سلیقه شخص می­توان از کروات و یا حتی بدون ان نیز نیز استفاده نمود.

خصوصیات جلیقه مردانه

  1. جلیقه­ مردانه­ی راه دار و یا چهارخانه: هر دوی این انواع جلیقه توانسته اند بین افراد به یک اندازه محبوب شوند و انتخاب هر کدام از این دو می­تواند براساس سلیقه­ فرد انجام شود. همچنین هر کدام از آن­ها می­توانند با توجه به مناسبت مراسم و موقعیت شخص ، با  پیراهن و یا حتی با ترکیب کت و شلوار رسمی پوشیده شوند که سبب بهبود جذابیت فرد می­گردند.

برای پوشیدن و ست کردن هر گونه لباسی و بدون رعایت هیچ اصول و قوانین، با جلیقه ، می­توان از جلیقه های مردانه­ی به رنگ سفید با راه راه های خطی سیاه رنگ استفاده نمود که یکی از ساده ترین الگوهای پوشش می­باشد. این استایل می­تواند با ترکیب با یک پیراهن سفید رنگ در هر مناسبت رسمی به جز عزاداری ها استفاده گردد. اگرچه پوشیدن و ست کردن پیراهن و جلیقه­ چهارخانه کمی دشوارتر به نظر می­رسد و باید در به تن نمودن آن بسیار دقت نمود اما استفاده از چهارخانه های ریزتر برای داشتن استایلی بهتر توصیه می­گردد. همچنین جلیقه های مردانه با چهارخانه های درشت نیز همراه با پیراهن یقه گرد استایلی زیبا را تشکیل می­دهند که میتوان از آن­ها به همراه کت و یا حتی بدون پوشیدن کت استفاده نمود.

  1. پارچه مورد استفاده در جلیقه ها: به طور کلی پارچه های بکار رفته در هر لباس ، عنصری مهم و اساسی در انتخاب آن لباس وهمچنین المانی ضروری جهت ایجاد الگویی خاص در یک استایل و پوشش شخص می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. (تکسچر)

برای مراسم رسمی و اداری بیشتر جلیقه هایی از جنس پنبه ، و جهت مراسم عادی و روزانه عمدتا از جلیقه هایی از جنس پشمی استفاده می­گردد. همچنین از جلیقه های پشمی با پارچه های متنوع و بافت و طرح های مختلف ، میتوان در هوای سرد و فصل زمستان استفاده نمود و آن را با یک شلوار جین و نیز یک پیراهن نوع فلانل ست نمود. همچنین حتی می­توان همه اصول را نیز نادیده گرفت و از یک کت پشمی به همراه جلیقه ای از جنس پشم و شلوار جین ، در نهایت جسارت استفاده نمود و استایلی خاص و منحصر به فرد و البته زیبا را با وجود تضاد فراوان در بافت و پارچه ها، برای شخص رقم زد. اما برای اشخاصی که مایل به ایجاد تنوع زیاد و جسارت در استایل خود ندارند توصیه می شود که کت های جنس کتان را به همراه شلوار کتانی ترکیب و به تن نمایند.

  1. تعداد ردیف دکمه های جلیقه مردانه: بطور کلی دو گروه جامع بر حسب تعداد ردیف دکمه ها موجود در انواع مختلف جلیقه مردانه وجود دارد که تا حدودی در این متن توضیح داده شد و می توان بر اساس سلیقه و نظر اشخاص هر کدام از این انواع را در استایل خود به کار ببرید. یکی از این انواع جلیقه های مردانه با یک ردیف دکمه هستند که معمولا و نه همیشه فاقد یقه برگردان می باشند و می توان در مراسم و مناسبت های غیر رسمی و بطور روزانه آن ها را به کار برد. این نوع جلیقه عمدتا دارای چهار و یا پنج دکمه هستند و از نظر بسیاری از افراد این نوع جلیقه می تواند بسیار زیبا تر از جلیقه های نوع دوم یعنی نوع شش دکمه به نظر برسد. همچنین جلیقه های سه دکمه در مناسبت های رسمی نیز پوشیده می شود و محدودیت خاصی ندارد اما می تواند استایل فرد را به نوع روزانه و غیر رسمی تر تبدیل کند. و اما جلیقه های مردانه نوع شش دکمه تا حدودی سنتی هستند که آن ها را به نوع کلاسیک تبدیل می نماید و فقط در مراسم رسمی استفاده می گردد و به اشخاصی که بخواهند در مراسمی خاص تر بنظر برسند کمک می کند. همچنین امکان ترکیب نمودن این نوع جلیقه با سایر لباس های غیر رسمی نیز با استفاده از هوشمندی و دانش درباره لباس و مد نیز وجود دارد.
  2. پارچه های نوع رنگی و یا طرح دار: برای نمایش دادن یک استایل رسمی و فرمال جهت کار اداری و مراسم عروسی یا نهار و مناسبت های رسمی دیگر از یک تم رنگی در لباس که می تواند متشکل از یک کت و شلوار سه تکه از طیف رنگ های مشکی و یا سرمه ای و خاکستری باشد می توان استفاده نمود و جذاب تر به نظر رسید. همچنین می توان با کمی قانون شکنی نیز به جای استفاده از یک رنگ ترکیبی از چند رنگ را به کار برد ولی در بکار بردن ترکیب رنگی در کت و جلیقه باید دقت لازم را مبذول کرد زیرا وجود خطایی ناچیز در انتخاب رنگ و طیف رنگی کت و جلیقه می تواند استایل فرد را به هم بزند. در روزهایی که هوا گرم تر است انتخاب یک کت تیره تر به همراه یک جلیقه رنگ روشن تر و همچنین برای روزهایی که هوا سردتر باشد انتخاب جلیقه ای قهوه ای رنگ به همراه کت تیره تر می تواند بهترین باشد.
  3. سایز جلیقه مردانه: سایز جلیقه یکی از مهمترین معیارها در خرید آن است. اگر سایز جلیقه زیر کت نامناسب باشد می تواند تیپ شخص را بهم بریزد بنابراین جهت این کار می توانید یک جلیقه به اندازه کافی باز با زیر بغل های متناسب و کمر با سایز مناسب را انتخاب نمایید اگر جلیقه شما تنگ باشد در هنگام پوشیدن کت ناف را مشخص می کند و اگر سایز آن بزرگتر باشد از شکم و یا کمر فرد پایینتر قرار میگیرد که استایلی ناپسند را به شما خواهد بخشید پس باید در انتخاب سایز جلیقه مردانه بسیار دقت را بکار برد.

راهنمای خرید جلیقه مردانه

 


نظرات کاربران