راهنمای خرید دستبند زینتی

راهنمای خرید دستبند زینتی

دستبند، درواقع یک مچ‌بند زینتی است که در بازار جنس‌های گوناگون، طرح‌های خاص و متنوع و هم‌چنین مدل‌های بسیار مختلفی دارد و از این رو انتخاب برای مشتریان این شیء زینتی آسان شده است. امروزه دیگر نه تنها خانم‌ها بلکه آقایان نیز از این وسیله‌ی زینتی استفاده می‌نمایند. دستبندها در زمینه‌ی مد و استایل، در دسته‌ی زیورآلات اضافی که از جنس طلا یا نقره باشند قرار نمی‌گیرند؛ بلکه یکی از اکسسوری‌های مهم به شمار رفته و تأثیر به‌سزایی در شخصیت و تیپ افراد دارند. در زمان خرید این وسیله‌ی تزئینی می‌بایست به مواردی توجه نمائید که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

 

اندازه دستبند

دستبندهای ضخیم و بزرگ، زمانی مناسب هستند که بخواهید مچ دست شما ظریف‌تر و باریک‌تر به نظر برسد. برای مثال دستبندهایی که عرض آن‌ها پنج سانتی‌متر باشد باعث می‌شود تا دست شما کشیده‌تر و مچ دستتان باریک‌تر به نظر بیاید. حتی قادر هستید تا از دستبند‌های کاف (دستبندهای ضخیمی که کاملاً بسته نمی‌شوند) و یا دستبندهای ضخیم‌تری با سایز بزرگ‌تر که دقیقاً به اندازه‌ی مچ دست شما باشد، استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید چند دستبند ظریف‌تر را در کنار همدیگر به کار ببرید تا همان نتیجه را بگیرید.

اندازه‌گیری اندازه دستبند

برای تعیین اندازه دقیق دستبند می‌بایست ابتدا اندازه‌ی دور مچ خود را بدانید. بدین منظور می‌توانید با به‌کارگیری یک متر از جنس پلاستیک یا از جنس پارچه، اندازه‌ی دور مچ دستتان را از قسمتی که استخوان برجسته دارد، اندازه‌گیری نمائید. هم‌چنین در صورت عدم وجود متر، می‌توانید با یک نوار باریک و انعطاف‌پذیر که با کاغذ درست شده باشد، این کار را انجام دهید. البته باید توجه کنید که این نوار اگر به اندازه‌ی کافی نازک نباشد، امکان دارد اندازه‌ی مچ دستتان را به درستی نمایش نداده و آن‌ را به‌ اندازه‌ی 1.5 تا 3 سانتی‌متر بزرگ‌تر از مقدار واقعی نشان دهد. نوار را همان‌گونه که گفته شد، از جایی که استخوان وجود دارد، دور مچ دستتان بپیچید و دقیقاً مکانی را که شروع به روی هم قرار گرفتن می‌کند، با خودکار یا یک نشانگر علامت‌گذاری کنید. بعد از آن، طول نوار را تا جایی که علامت زده‌اید، با خط‌کش اندازه بگیرید و سپس در سیستم متریک آن را به اندازه‌ی دستبند تبدیل نمائید. توجه داشته باشید که در زمان اندازه‌گیری مچ دست، نوع دستبندی که می‌خواهید بخرید بسیار مهم است؛ چراکه اگر دستبند مورد نظر شما زنجیری باشد، آزادی مچ در آن بیشتر‌ خواهد بود ولی اگر دستبند مورد نظرتان از نوع تسبیحی (beaded) باشد، بهتر است تا آن را 1.5 سانتی‌متر بزرگتر انتخاب کنید تا به‌آسانی در مچ شما حرکت کند.

راهنمای خرید دستبند زینتی

مدل‌های مختلف دستبند

دستبند مدل النگویی: این نوع از دستبندها به شکل دایره‌ای بوده و انعطاف‌پذیر نیستند. جنس این دستبندها می‌تواند از فلز‌های باارزشی مانند طلا یا نقره و یا مواد بی‌ارزشی مثل شیشه، پلاستیک و غیره باشد. در گذشته، بانوان ساکن در آسیای جنوبی مثل پاکستان، سریلانکا و یا هند بیشتر از این نوع دستبند استفاده می‌کردند. قابلیت دستبند النگویی، این است که می‌توان آن را هم با استایل کژوال و هم با استایل موقر و فاخر استفاده نمود.

دستبندهای قابل تنظیم یا کاف (cuff): این دستبندها اغلب ضخیم و بزرگ بوده و یک سمت آن‌ها باز است و برای بستن به قفل نیاز ندارد. معمولاً بانوان ترجیح می‌دهند که دستبندهای کاف را از جنس طلا و نقره تهیه کنند و آقایان معمولاً از دستبندهای کاف چرمی استفاده می‌نمایند. اگر تمایل دارید تا این نوع دستبند را خریداری نموده و آن را همراه با سایر زیورآلات و یا اکسسوری‌ها استفاده کنید، بهتر است تا اندازه‌ی سایر اکسسوری‌هایتان کوچک باشد تا این دستبند کاملاً نمود پیدا کند.

راهنمای خرید دستبند زینتی

دستبند مدل لینک: این نوع دستبندها، با وصل کردن چند جواهر کوچک به یکدیگر ساخته می‌شوند. دستبندهای لینک می‌تواند با قطعاتی از جنس نقره یا سایز فلزهای گران‌بها درست شده باشد. این مدل دستبند مناسب بانوان لاغر اندامی است که دستانی باریک و ظریف دارند و تقریباً می‌توان آن را با هر لباسی استفاده کرد.

دستبند مدل تنیس (Tennis): این مدل از دستبند، یک اکسسوری براق و صیقلی است که در آن قطعه‌هایی به شکل الماس، به‌طور متقارن به یکدیگر وصل شده‌اند. این نوع از دستبند را، دستبند الماسی هم می‌نامند. شما می‌توانید دستبند مدل تنیس را با هر نوع لباس زنانه‌ای که دوست داشته باشید (از لباس مجلسی تا لباس ورزشی) ست نمائید.

دستبند زنجیری: دستبند مدل زنجیری، از اتصال چندین زنجیر فلزی به یکدیگر ساخته شده و یک زیور‌آلات مچ شیک و زیبا را به‌ وجود آورده است. هم بانوان و هم آقایان می‌توانند از این دستبند استفاده کنند. شما می‌توانید چند دستبند مدل زنجیری را در کنار هم به کار ببرید تا جلوه‌ی بیشتری به دست شما ببخشد.

راهنمای خرید دستبند زینتی

مدل‌های قفل دستبند

  • قفل‌های لابستر: شکل بسته شدن قسمت قلاب و قفل در این مدل دستبند همان‌طور که از نامش پیداست، مثل چنگک‌های خرچنگ بوده که خود دارای اشکال و مدل‌های متنوعی است.
  • قفل بشکه‌ای: این مدل قفل‌ها از دو قطعه فلز ساخته شده است که یک سمتش رزوه شده و سمت دیگرش مادگی است و با چرخاندن دو قطعه، در یکدیگر پیچ می‌شوند.
  • قفل آهنربایی: این مدل از قفل‌ها دارای دو قسمت است که با خاصیت آهنربایی به یکدیگر چسبیده و جواهرات را در سر جایشان محکم نگه می‌دارد.
  • قفل قلاب‌دار به شکل S: قفل S شکل، جزء قدیمی‌ترین نوع قفل می‌باشد که یک سمت آن به شکل S بوده و در یک سوی دستبند قرار گرفته است. سمت دیگرش به شکل قلاب ماهیگیری است که این دو قسمت در یکدیگر چفت شده و دستبند را در دست محکم می‌کنند.
  • قفل ضامن‌دار: این مدل از قفل یک قلاب به شکل T دارد و در طرف دیگرش یک دایره قرار دارد که قلاب T شکل در بخش دایره‌ای قفل شده و دستبند را در دست محکم می‌کند.

معین کردن رنگ پوست افراد

یکی ‌از نکات با اهمیت در انتخاب دستبند، مشخص کردن تناژ پوست است. چون دستبندها بر روی پوست قرار می‌گیرند، می بایست دستبندی را استفاده نمائید که با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد. به صورت کلی، سه دسته تناژ پوست موجود است: تناژ سرد، گرم و خنثی. اشخاصی که تناژ پوست گرم دارند، پوستشان ته رنگ هلویی، زرد یا طلایی دارد و در صورتی‌که در نور خورشید قرار بگیرند، به‌سرعت برنزه می‌گردند. رنگ سیاهرگ‌های این اشخاص که از زیر پوست پیداست، سبز رنگ است. اشخاصی که تناژ پوست سرد دارند، پوستشان ته رنگ قرمز، آبی یا صورتی دارد و در صورتی‌که در نور آفتاب قرار بگیرند، پوستشان خواهد سوخت. رنگ سیاهرگ‌های این اشخاص که از زیر پوست پیداست، آبی ‌رنگ است. اشخاصی که تناژ پوست خنثی دارند، ترکیبی از تناژ‌های گرم و سرد هستند. گاهی پوست این اشخاص پیش از سوختن، برنزه می‌گردد. اگر قادر به تشخیص این‌که سیاهرگ شما سبز یا آبی‌ است، نیستید، پس تناژ پوست شما از نوع خنثی است.

چنانچه تناژ پوستتان گرم باشد، بهتر است که از دستبندهایی به جنس طلا و یا دستبندهای بدلی که آبکاری طلا دارند استفاده نمائید. البته این مورد در رابطه با همه‌ی زیورآلات دیگر مانند گوشواره، گردنبند و غیره صادق است. اگر از دسته افرادی هستید که تناژ پوست گرم دارید، دستبند طلای زرد رنگ یک انتخاب مطلوب برای شما به حساب می‌آید. هم‌چنین قادر خواهید بود که از دستبند طلای سفید و یا طلای قرمز نیز استفاده کنید. علاوه بر این‌ها، دستبندهای برنز نیز شکل زیبایی را روی پوست با تناژ گرم به وجود می‌آورند. البته انتخاب‌های اشخاصی که تناژ پوست گرم دارند، تنها به همین موارد خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید دستبندهای رنگی که سایه‌هایی به رنگ زرد داشته باشد را استفاده نمائید. در صورتی‌که تمایل دارید دستبندتان بافت یا چرمی باشد، می‌‌بایست رنگ‌های مکمل با تناژ رنگ پوست خود را به کارگیرید. برای شما، رنگ هایی مانند سبز زیتونی، قرمز تیره، زرد طلایی و هلویی مناسب است. بعلاوه اگر بخواهید هم‌زمان چند دستبند را در کنار یکدیگر به کار ببرید، می‌توانید رنگ دستبندهایی که گفته شد به همراه دستبندی برنزی یا دستبند طلای زرد استفاده کنید.

اگر از دسته اشخاصی هستید که تناژ پوستشان سرد است، دستبند نقره‌ای گزینه‌ی مناسبی است. این دستبندها بر روی پوست با تناژ سرد جلوه‌ی به‌خصوصی دارند. علاوه بر این می‌توانید دستبندهای باریک طلای کم‌رنگ که عیاری میان 9 تا 14 را داشته باشد، استفاده نمائید تا درخشش پوست شما دوچندان شود. علاوه بر این‌ها، دستبندهای سبز یا آبی رنگ هم برای تناژ پوست سرد گزینه‌ی مطلوبی است. هم‌چنین قادر هستید تا دستبندهای بافت یا چرم را که به رنگ آبی سلطنتی، آبی سیر، سبز متمایل به زرد و یا قرمز باشد، به کار گیرید. بعلاوه دستبندهایی که رنگ ارغوانی یا صورتی داشته باشند هم به پوست‌ها تناژ سرد می‌آید.

اگر از اشخاصی هستید که تناژ پوستشان خنثی است، دستبندهای نقره و یا طلای زرد و هم‌چنین طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌تواند گزینه‌ی مطلوبی باشد. هم‌چنین می‌توانید دستبندهای فلزی و یا رنگی را روی مچ دست خود امتحان کنید تا ببینید کدام بیشتر به دست شما می‌آید. سعی کنید بدون توجه به تناژ پوستتان از فلزها و رنگ‌ها با همدیگر استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که فلز اصلی و رنگی که استفاده می‌نمائید با تناژ پوستتان مطابقت داشته باشد.

راهنمای خرید دستبند زینتی

نکات با اهمیت

  • زمانی که تمایل دارید چند دستبند را به‌صورت هم‌زمان با یکدیگر استفاده نمائید، می‌توانید شکل و وزن آن‌ها را طبق سلیقه‌ی شخصی خود عوض کنید اما بهتر است که رنگشان با هم ست باشد و یا از دستبندهای هم‌رنگ استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که دستبندهایی که با یکدیگر به دستتان انداخته‌اید، اگر اختلاف زیادی با هم داشته باشند، استایلتان نامرتب و شلوغ به نظر خواهد رسید.
  • اگر آخر هفته‌ها کنار خانواده‌ی خود هستید، بهتر است از دستبندهایی از جنس چرم استفاده نمائید؛ زیرا این دستبندها باعث حفظ سبک سنتی شده و اغلب عمر و ماندگاری طولانی‌تری دارند. می‌توانید با به‌کارگیری این دستبندها خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنید.
  • بهترین موقعیت برای استفاده از زیباترین و بهترین دستبندهایتان، در مجلس‌ها، دورهمی‌ها و نیز مهمانی‌هاست. در این موقعیت‌ها می‌توانید انواع دستبندها با جنس و رنگ و اندازه‌های گوناگون را استفاده نمائید بدون نگرانی درباره این‌که دست شما شلوغ دیده شود؛ زیرا افرادی که در این دورهمی‌ها هستند، یک جمع دل‌پذیر و دوستانه را تشکیل می‌دهند و می‌توانید به هر گونه که تمایل داشته باشید در شکل و ترکیب دستبندها تغییر ایجاد نمائید. همواره توجه داشته باشید که مهم‌ترین قسمت در به‌کارگیری زیورآلات، سلیقه‌ی شخصی شماست. اگر دوست دارید که زیورآلات و دستبندتان ظریف و باریک باشد، حتماً از نوع ظریف آن استفاده کنید.

بهترین دستبند زینتی را با بهترین قیمت از کجا می‌توانیم پیدا کنیم؟

شاید بپرسید که با توجه به بازار متنوع و گسترده زیورآلات ، دستبند زینتی مناسب را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم. همانطور که می‌دانید، در خرید وسایلی مثل گوشی هوشمند، دو مسئله بسیار اهمیت دارد، قیمت کالا و اصالت کالا. همه ما به دنبال خرید وسایلی با قیمت مناسب هستیم و معمولا از خرید کالاهایی که قیمت بسیار بالا و نامناسب دارند، پرهیز می‌کنیم. همچنین لازم است کالا از اصالت برخوردار باشد، زیرا امروزه شرکت‌های مختلفی دست به تولید کالاهای تقلبی زده اند که نمی‌توان آن‌ها را به راحتی از کالاهای اصلی تشخیص داد.

در این صورت، راه حل چیست؟

سایت ایمالز، یکی از بزرگترین سایت های فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی است که با ایجاد فضای رقابتی مناسب، بهترین قیمت را برای کالاهای گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت، مجموعه ای از فروشگاه های فروشنده محصولات مختلف به همراه قیمت محصول در این سایت ها قرار گرفته است و شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، کالای مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

راهنمای خرید دستبند زینتی

بعلاوه سایت ایمالز، تمامی فروشگاه های موردنظر را مورد بررسی قرار داده است و اصالت کالای تمامی فروشگاه‌ها، تضمین شده است . پس با ایمالز، با خیال آسوده خرید کنید. به منظور این امر می توانید از بخش دستبند زینتی سایت ایمالز، محصول مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 


نظرات کاربران