راهنمای خرید سرویس چینی

راهنمای خرید سرویس چینی

انتخاب ظروف مناسب نقش بسیار مهمی در هر چه زیبا تر نشان دادن میز سرو غذای شما خواهد داشت. تنوع ظروف در بازار این امکان را به  هر خانواده داده تا با توجه به نیاز و سلیقه خود سرویس غذا خوری مناسب خود را خریداری نمایند. از میان ظروف مختلف، ظروف چینی از دیرباز جایگاه ویژه ای در خانه های ایرانی داشته است. بسیاری از زوج های جوان ممکن است به هنگام خرید ظروف خانه خود با توجه به شوق و هیجانی که دارند تحت تاثیر بازار گرمی های فروشندگان بی انصاف و یا راهنمایی های افراد ناوارد قرار گرفته و به دلیل عدم آگاهی از نکات اصلی در خرید این محصول، خرید چندان مناسبی نداشته باشند. از اصلی ترین مواردی که در جهیزیه دختران بسیار پر اهمیت بوده و بسیار خود را نشان خواهد داد سرویس غذا خوری چینی می باشد. ظروف چینی و همچنین سرویس آرکوپال سال های بساری با حضور خود در سفره های ایرانی با رنگ و لعاب و طراحی بسیار زیبا، طروات را به همراه داشته و اشتهای افراد را بر انگیخته نماید. در مهمانی ها به هنگام سرو غذا وجود سرویس چینی بر سر میز نشان از ذوق و سلیقه صاحب خانه داشته و به میز رنگ می بخشد. برای انتخاب یک سرویس چینی مناسب نیاز است که برای خریدی عالی، نکاتی را مد نظر قرار داد.

 

طرح و شکل ظاهری ظروف

یکی از اصلی ترین موارد در انتخاب این سرویس توجه به شکل و طرح آن می باشد؛ امروزه به لطف ذهن خلاق طراحان در این زمینه، ظروف چینی در طرح های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند. تا سال ها پیش ظروف چینی با بشقاب های گرد و دیس های بیضی موجود بودند اما در حال حاضر تنوع در این زمینه بسیار بالا بوده و بشقاب های مستطیل و مربع شکل آن نیز در بازار به چشم می آیند. طرح و رنگ ظروف تاثیر بسیاری در اشتهای افراد داشته و در عین حال ظاهری زیبا به میز سرو خواهد بخشید. پس بهتر است افرادی که رژیم دارند از انتخاب ظرف هایی با رنگ شاد بپرهیزند.

سرویس هایی با طرح های طلا و یا نقره کوب از منحصر به فرد ترین طراحی های سرویس های چینی به شمار می آیند. این مدل از سرویس ها ظاهر اشرافی به میز بخشیده و برای مهمانی های رسمی بهترین و ایده آل ترین انتخاب خواهند بود. نقش و نگاری از طلا و یا نقره روی این ظروف بسیار خوش نشسته و این ظروف را برای مهمانی های  مهم بسیار کارامد ساخته است. انتخاب طرح های شلوغ استفاده از این ظروف را به زمانی کوتاه محدود نموده اما طراحی های ساده باعث می شود برای سال های سال این ظروف را برای مهمانی های بسیاری به کار برده و از درخشش این ظروف بر سر میز خود لذت برد. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی ظرف انتخابی شما سادگی افراط گونه ای نداشته باشد چرا که در این صورت همانند ظروف پذیرایی هتل ها به چشم خواهد آمد. در حالی که باید ظروف منزل جلوه بیشتری نسبت به آن ها داشته باشند.

راهنمای خرید سرویس چینی

اگر قصد خرید ظروف سرویسی برای مصارف روزانه خود دارید بهتر است مدل گرد و بیضی این سرویس ها را که طراحی ساده ای نیز دارند انتخاب نمایید، چرا که این ظروف مدام در معرض شست و شو قرار خواهند گرفت و یا ممکن است برای شستن ظروف از ماشین ظرف شویی استفاده نموده که این موضوع در صورت تکرار، سبب پاک شدن طرح این ظروف می گردد. ظروف گرد شست و شوی آسان تری داشته و مشکلاتی نظیر لب پر شدن را ندارند.

استاندارد و سلامت مواد اولیه

 دومین اصل در انتخاب یک سرویس چینی مناسب، اطمینان از سلامت و بهداشت مواد به کار رفته در این ظروف می باشد. چرا که مواد نامرغوب باعث شده به هنگام سرو غذای داغ واکنش های شیمیایی مضری برای بدن رخ دهد. لعاب ظروف باید کاملا استاندارد بوده و از مرغوب ترین نوع باشد.

کیفیت ساخت ظروف

یکی دیگر از مواردی که به هنگام خرید این ظروف باید مورد بررسی قرار گیرد کیفیت ساخت این محصول می باشد. استفاده از ظروف سنگین سخت بوده و جا به جایی آن ها با مشکل همراه خواهد بود. لعاب این ظروف باید دارای کیفیت مطلوبی بوده و در مقابل گرما و ضربه نیز مقاومت بالایی داشته و ترک نخورد. چنان چه ظروف شما مقاوت بالایی در مقابل حرارت داشته این امکان برای شما فراهم شده تا به راحتی این ظروف را درون مایکروفر و یا روی اجاق قرار دهید و غذای درون آن را گرم نمایید.

راهنمای خرید سرویس چینی

چند پارچه

سرویس های چینی به لحاظ چند پارچه بودن تنوع بسیار بالایی داشته  و به راحتی می توان نمونه های 28، 102، 27، 8، 108، 98، 30، 35، 5، 29، 90، 6، 91، 26، 17، 48، 24، 18، 20، 7 و 32 پارچه آن را در بازار مشاهده نمود. این تنوع دست شما را در خرید باز گذاشته تا با توجه به توان مالی، نیاز و تعداد افراد خانواده خود یکی از آن ها را خریداری نمایید. برای خانه هایی که تنها دو تا شش نفر در آن ساکن هستند سرویس های 6 نفره انتخاب خوبی بوده چرا که قیمت مناسبی نیز دارند. البته برای این خانواده ها مدل های ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ پارچه نیز کارامد خواهد بود. این سرویس ها شامل بشقاب‌های پلوخوری‌، خورش‌خوری، پیش‌دستی، دیس و نمک ‌پاش بوده و کاملا برای سرو غذا کفایت می کنند. اما سرویس های بالای 90 پارچه برای مهمانی هایی با 12 مهمان کاملا مناسب می باشند. پس شما نیز چنان چه علاقه زیادی به برگزاری مهمانی در خانه خود دارید بهتر است این سرویس را نیز تهیه نمایید. این سرویس ها علاوه بر ظروف غذا خوری از ست چای‌خوری و قهوه‌خوری نیز برخوردار بوده و دیگر نیازی به تهیه ی جداگانه این ظروف نیست. به غیر از ظرف های چای خوری و غذا خوری ، سرویس‌های صبحانه‌خوری، آجیل‌خوری و انارخوری نیز موجود بوده که بسیار کاربردی می باشند.

قابلیت شست‌وشو با ماشین ظرفشویی

سرویس چینی حتما باید قابل شست و شو در ماشین ظرف شویی بوده  چرا که امروزه دیگر اکثر افراد ترجیح می دهند ظرف ها را به ماشین سپرده و وقت خود را صرف کار های مهم تری نمایند. از آن جایی که ماشین های ظرف شویی هنگام شستن ظروف از آب بسیار گرم استفاده نموده لذا در صورتی که ظروف کیفیت مناسبی نداشته باشند تغییر شکل و رنگ داده و دیگر خبری از زیبایی اولیه آن ها نخواهد بود.

بهداشت ظروف چینی

این موضوع درست بوده که ظروف چینی به نسبت سایر ظروف بهداشت و سلامت کامل تری داشته اما با این حال این احتمال وجود داشته که در تزئین برخی از ظروف وارداتی از سرب یا کادمیوم استفاده گردد تا ظروف براق به نظر برسند اما این مواد سلامت افراد را تهدید می نمایند. از این رو بهداشت این ظروف نیز باید به میزان سلامت مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته و باید بهترین مواد در ساخت آن ها به کار رود، کنترل این موضوع به طور معمول از طریق اداره بهداشت و استاندارد کشور صورت گرفته به همین دلیل حتما اطمینان پیدا کنید که ظروف انتخابی شما این علامت مخصوص را بر روی بسته بندی خود دارا باشند.

خرید ظروف چینی براساس تعداد مهمانان

افرادی که اغلب مهمانی های آن ها با بیش از 6 یا 12 نفر برگزار می گردد بهتر است سرویسی را انتخاب نموده که این امکان را به کاربر خواهند داد تا بتواند اقلام تکی و یا سرویس های تکمیلی اقلام پر استفاده از جمله بشقاب را سفارش دهد. این موضوع باعث شده که  دیگر نیازی به خرید چند سرویس نبوده چرا که اقلامی چون ظرف سوپخوری، قندان، قوری و .. زیاد کاربرد نداشته و می توان به جای آن ها اقلام پر مصرف مانند بشقاب ها را تهیه نمود.

خرید از فروشگاه های معتبر ظروف

بهتر است برای ست نمودن تمامی ظروف پذیرایی خود، به فروشگاه هایی که این ظروف را در یک پیج کامل عرضه می کنند مراجعه نمایید، تا در کم ترین زمان بهترین خرید را داشته باشید.

همچنین در صورت خرید از این فروشگاه، با توجه به این که تمامی ظروف این فروشگاه ها از برند های معتبر بوده خیال شما از کیفیت و اصل بودن محصولات راحت خواهد بود.  خرید در این فروشگاه ها خدمات پس از فروش مناسب،  تضمین کیفیت، تامین قطعات شکسته یا کسری و امکان تعویض و یا مرجوع کردن کالا را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

راهنمای خرید سرویس چینی

نكات مهم در خريد ظروف چيني

  • این ظرف ها باید دارای ترکیب شیشه ای و رنگ سفید باشند.
  • تزئین این ظروف باید با رنگ های مصنوعی صورت گرفته تا نفوذ آب به آن ها میسر نشود.
  • ظروف چینی با کوچک ترین ضربه ای صدای طولانی و زنگ دار را انعکاس خواهند داد.
  • ظروف چینی جذب آب بسیار کمی داشته و این مقدار تنها بین 2/0 تا 1 درصد می باشد.
  • یک ظرف چینی باید رنگ و لعابی کاملا یکدست و هماهنگ داشته باشد.
  • ظروف چینی باید فاقد تاب خوردگی باشند.
  • در ظروف چینی نباید جوش لعاب وجود داشته باشد.(منظور حباب هوایی است که احتمال دارد در زیر لعاب ترکیده باشد.)
  • مشکلاتی از قبیل لب‌پریدگی، پوسته شدن و یا شره كردن و موج داشتن لعاب، ترك در بدنه و لعاب و لعاب نگرفتگی آن ها نباید به هیچ عنوان در این ظروف رخ دهد.
  • همچنین ایراداتی نظیر وجود سوراخ سنجاقی در لعاب ( در نقاط قابل دید بالای دو عدد و در نقاطی که از سطح دید دور تر می باشند بیش از 4 عدد باشد)، ذرات و اجسام خارجی چسبیده به لعاب، لك و خال در لعاب در معرض دید (بیش از 1 عدد و با قطر بالای 1 میلی متر)، بد چسبیدن قطعات الحاقی به بدنه (مثلا دسته ی فنجان درست به بدنه اتصال داده نشده باشد، این مشکل علاوه بر تاثیر منفی در ظاهر، شست و شو بهداشت این ظرف را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.) تنها در یک ظرف چینی غیر استاندارد مشاهده می گردد.
  • نام و یا نشان تجاری شرکت تولید کننده هر ظرف در زیر آن درج شده است. حتما بررسی نمایید که ظرف انتخابی شما دارای مهر استاندارد ایران باشد.
  • ظروفی که موفق به کسب نشان استاندارد شده اند این اطمینان را به شما داده که در تست های شیمیایی، فیزیكی و استقامت سر بلند بیرون آمده اند و دارای کیفیت مناسبی هستند. بررسی وضعیت پوشش لعاب روی تمامی سطوح در تماس با مواد غذایی به هنگام خرید بسیار مهم می باشد. قبلا نیز گفتیم که این ظروف از آن جایی که با مواد خوراکی در تماس هستند باید بدون ترك‌خوردگی و لب‌پریدگی بوده و از استفاده  از ظروف چینی که دارای لب پریدگی و یا خراش های عمیق که سبب آسیب دیدن لعاب گشته اند باید خودداری گردد.
  • از آن جایی که ظروف چینی جذب آب بسیار ناچیزی دارند، نسبت به ظروف سرامیکی طرفدار بیشتری دارند. اما با این حال برخی از افراد نیز هستند که سبکی این ظروف و قیمت پایین تر آن ها را به ظروف چینی ترجیح می دهند.

برند ظروف چینی

از دیگر مواردی که باید به هنگام خرید سرویس چینی مورد توجه قرار گیرد، نام تجاری و برند آن می باشد. امروزه مدل های مختلف ظروف چینی در بازار موجود بوده لذا نمی توان تنها به هنگام خرید، به قیمت و طرح زیبای آن ها بسنده نمود. و برای یک خرید مناسب بهتر است به سراغ برند های معتبر در این زمینه رفته تا بتوان در کنار کیفیت محصول از خدمات پس از فروش این محصولات نیز بهره برد.

قیمت ظروف چینی

یکی از ملاک های خرید سرویس های چینی قیمت آن ها می باشد. خیلی از این سرویس های ظروف چینی تنها به خاطر برند خارجی که داشته با قیمت های هنگفتی به فروش می رسند در صورتی که ممکن است کیفیت چندان مطلوبی نداشته و به لحاظ بهداشت نیز مورد تایید نباشند. خالی از لطف نیست که یاد آور گردیم ظروف چینی ایرانی به لحاظ کیفیت بر بسیاری از ظروف خارجی برتری داشته به گونه ای که این محصول به خارج از کشور نیز صادر می گردد و طرفداران بسیاری در کشور های اروپایی دارد.

 

 


نظرات کاربران

جستجو دسته‌بندی‌ها کالای‌پیشنهادی ورود/ثبت‌نام