راهنمای خرید قوزک بند

راهنمای خرید قوزک بند

مچ پا یکی از مفاصل مهمی می باشد که ممکن است به طور مکرر در طول فعالیت های روزانه دچار پیچ خوردگی شود. اکثر پیچ خوردگی مچ پا به سمت خارج رخ می دهد و گاهی نیز به سمت داخل روی می دهد. پیچ خوردگی مچ پا ممکن است به صورت غیر منتظره در طی راه رفتن و یا ورزش کردن روی سطوح ناهموار رخ دهد و یا درحین انجام ورزش هایی مانند دویدن، بسکتبال ، تنیس ، و فوتبال ، که پا بیشتر درگیر حرکات پیچشی چرخش می باشد رخ دهد. در هنگام پیچ خوردگی مچ پا یا آسیب دیدن قوزک پا ، برای آسان تر شدن روند درمان از وسایلی به نام قوزک بند استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید قوزک بند را به شما ارائه کنیم. چنانچه قصد خرید قوزک بند را دارید ، پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا شما را در خریدی مطمئن یاری کنیم.

 

مچ پا و آسیب های آن

در ابتدا قصد داریم شما را با عملکرد مچ پا و آسیب هایی که ممکن است شما را مجبور به استفاده از قوزک بند کند، آشنا کنیم .مچ پا تحمل کننده وزن بدن است. انتهاي تحتاني استخوان هاي ساق پا بهمراه استخوان تالوس مفصل مچ پا را مي سازند . قوزک هاي داخلي و خارجي نيز در مفصل مچ پا تعريف مي شوند. سلامت و استحکام مفصل مچ پا نقش مهمي در کيفيت راه رفتن انسان بعهده دارد.پيچ خوردگي مچ پا آسيب شايعي است و معمولاً وقتي که مچ پا برميگردد ، ايجاد مي شود. گاهي پيچ خوردگي يک چرخش ساده مچ پا مي باشد و تنها با کشيدگي خفيف رباط هاي محافظت کننده مچ پا همراه است ، پارگي و آسيب بافت نرم ناحيه وجود ندارد ، تورمي ديده نمي شود ولي درد خفيفي در ناحيه احساس مي شود .

پیچ خوردگی مچ پا آسیبی است که در اثر چرخیدن، خم شدن یا برگشتن مفصل مچ پا در جهت نامناسب ایجاد می‌شود. این آسیب می‌تواند موجب پاره یا کشیده شدن نوارهای محکم بافتی (رباط‌ها) که وظیفه‌ی نگه داشتن استخوان‌های مچ پا در کنار یکدیگر را دارند بشود. رباط‌ها به پایدار نگه داشتن مفاصل کمک کرده و از حرکت بیش‌ از حد آن‌ها جلوگیری می‌کنند. پیچ خوردگی مچ پا زمانی اتفاق می‌افتد که این رباط‌ها بیش ‌از حد مجاز کشیده شوند. اکثر موارد پیچ خوردگی مچ پا، باعث آسیب دیدن رباط‌های بخش خارجی پا می‌شوند. درمان پیچ خوردگی مچ پا به شدت آسیب بستگی خواهد داشت. البته ممکن است روش‌های درمانی خانگی و داروهای مسکن بدون نسخه کاملاً کفایت کنند ولی معاینه‌ی پا برای مشخص شدن شدت جراحات و تعیین روش درمانی مناسب ضروری است.

علائم پیچ خوردگی مچ پا

علائم و نشانه‌های پیچ خوردگی مچ پا بسته به شدت آسیب متفاوت خواهند بود. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • درد، به ‌خصوص زمانی که وزن خود را بر روی پای آسیب دیده می‌اندازید.
  • حساسیت و احساس درد به هنگام لمس مچ پای آسیب دیده
  • تورم
  • کبودی
  • دامنه‌ی حرکتی محدود
  • ناپایداری مفصل مچ پا
  • صدای پاپ یا احساس در رفتن به هنگام ایجاد آسیب

راهنمای خرید قوزک بند

درمان پیچ خوردگی مچ پا

درمان پیچ خوردگی مچ پا به شدت آسیب بستگی خواهد داشت. هدف از انجام درمان، تسکین درد و تورم، تسریع روند بهبودی و بازیابی عملکرد مچ پا می‌باشد. در موارد آسیب‌های شدید ممکن است به یک متخصص در زمینه‌ی آسیب‌های اسکلتی عضلانی ارجاع داده شوید مانند یک جراح ارتوپد یا متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی.

از آنجایی‌که راه رفتن با مچ پای پیچ‌خورده ممکن است دردناک باشد، شاید تا زمانی که درد از بین برود لازم باشد تا از عصا استفاده کنید. بسته به شدت پیچ خوردگی، پزشک شما ممکن است یک باند کشی، چسب ورزشی یا یک قوزک بند مچ پا را به شما توصیه کند تا با استفاده از آن‌ها مچ پای خود را پایدار کنید. در موارد پیچ خوردگی‌های شدید، ممکن است تا زمان بهبود کامل تاندون‌ها لازم باشد تا مچ پای خود را گچ گرفته یا از چکمه‌های مخصوص استفاده کنید تا مچ پای شما حرکت نکند.

نحوه عملکرد قوزک بند

این محصول با توجه به کیفیت مناسب و مطلوب برای ثابت نگه داشتن قوزک طراحی شده است و علاوه بر ثابت نگه داشتن و محدود کردن حرکات مفصل مج پا با ایجاد گرمای بالا گردش جریان خون را افزایش می دهد که این امر باعث بهبود سریع بیمار می گردد.

مزایای استفاده از قوزک بند

  1. قوزک بند از مفاصل ضعیف شده حمایت می‌کند: این وسایل در زمان نیاز می‌توانند از مچ پا حمایت و محافظت کنند. بریس مچ پا از مواد کشسان به همراه قطعات فلزی و پلاستیکی ساخته شده است. دو راه برای استفاده از بریس مچ پا وجود دارد؛ بریس‌های بنددار و بریس‌های بدون بند. بریس‌های بدون بند تأثیر حمایتی چندانی نخواهند داشت چرا که درون آن‌ها قطعه‌های فلزی برای گرفتن مچ پا وجود ندارد. برای مراقبت کامل، بریس استفاده شده در دو طرف مچ پا دارای قطعات محافظ خواهد بود.
  2. قوزک بند می‌تواند به تسکین درد و تورم کمک کند: شایع‌ترین نوع پیچ خوردگی مچ پا، چرخیدن پا به طرف داخل و قرار گرفتن سطح خارجی مچ با زمین می‌باشد که درد بسیار شدیدی ایجاد می‌کند. برای این نوع آسیب، بیمار باید از نوعی بریس استفاده کند که در بخش خارجی پا دارای قطعات فلزی محافظ است. این بریس از رباط‌ها و تاندون‌ها آسیب دیده مراقبت کرده و درد و تورم ایجاد شده به دلیل پیچ خوردگی را تسکین می‌دهد. اگر مچ پای شما به طرف خارج پیچ بخورد، آنگاه نوعی بریس که دارای قطعات محافظ هم در قسمت داخلی و هم در قسمت خارجی پاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. قوزک بند از وقوع آسیب‌های بیشتر در آینده جلوگیری می‌کند:  قوزک بند مچ پا از وقوع آسیب‌های بیشتر در آینده به‌خصوص در افرادی که مچ پای آن‌ها حساس بوده و بیشتر دچار پیچ خوردگی می‌شود جلوگیری خواهد کرد .استفاده از بریس یک روش مقرون‌به‌صرفه بوده و از روش قدیمی نوارپیچی منظم که مدت ‌زمان زیادی مورد استفاده بود بسیار بهتر است. بریس‌های مچ پا وزن کمی داشته و هیچ تأثیری بر روی پا نخواهند گذاشت. بنابراین به افرادی که مچ پای حساسی دارند توصیه می‌شود تا قبل از انجام فعالیت‌هایی که مچ را تحت فشار قرار می‌دهند، از این وسیله استفاده کنند.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد قوزک بند فعاليت مي کنند. هر کدام از اين شرکت ها توانسته اند محصولاتي را توليد و به بازار عرضه کنند و تا حدودي نظر مشتريان را جلب کرده اند. پاک سمن، ادور ، ال پي ، طب و صنعت، اسليم بلت، چيپسو، هوشمند، فرم فيت ، زد ايکس، وريمد، دکتر مد، مک ديويد، سلکس، نانو تن پوش و ... از مطرح ترين برند ها در زمينه توليد قوزک بند هستند.

قيمت

عوامل مختلفي در تعيين قيمت قوزک بند تاثير گذارند. از جمله اين عوامل مي توان به جنس محصول، ابعاد، شرکت سازنده، قابليت ضد حساسيت ، نحوه بسته شدن و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت قوزک بند در بازار ايران بين 10هزار تومان تا 100هزار تومان است.

با توجه به اهميتي که وسايل ارتوپدي در سلامت جسم شما دارند، سعي کنيد همواره محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه هاي معتبر تهيه کنيد تا خريدي مطمئن و درست داشته باشيد. همچنين حتما پيش از خريد ميزان بودجه خود را مشخص کنيد و محصولي با کيفيت و قيمت مناسب خريداري کنيد.

 

 


نظرات کاربران