۰ از ۵
از میانگین ۰ نظر دهنده
در حال حاضر هیچ فروشگاهی این محصول را موجود نکرده است.
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

پیشنهاد ویژه فروشندگان

مشخصات فنی

مشخصات فنی کپسول هماتینیک 60 عددی رازک
مشخصات
احتیاط در مصرف در صورت استفاده طولانی مدت از دارو یا مصرف با دوز بالا قبل از قطع مصرف دارو با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید. دارو را بیشتر یا کمتر از مقدار تجویز شده مصرف ننمایید. کپسول را بعد از غذا و با یک لیوان پر از آب میل نمایید.
تاریخ انقضاء بیشتر از 6 ماه
تداخل دارویی مکمل های حاوی آهن نباید یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از داروهای زیر مصرف گردد: آنتی اسیدها، مکمل های حاوی کلسیم (کلسیم کربنات یا فسفات)، قهوه، تخم مرغ، غذاها یا داروهای حاوی بیکربنات ها، کربنات ها، اگزالاتها یا فسفات ها، شیر یا فرآورده های آن، چای حاوی تانیک اسید، ترکیبات حاوی فیتیک اسید ها. سایمتیدین ممکن است باعث کاهش آهن غیر هم شود لذا باید این دارو 2 ساعت قبل یا بعد از مصرف سایمتیدین، مصرف گردد. دفروکسامین، اتیدرونات، فلوروکینولونها، پانکراتین، پنی سیلامین، تتراسایکلین های خوراکی و مکمل های حاوی زینک باید 2 ساعت بعد از مکمل های حاوی آهن مصرف شوند. در صورت مصرف دیمرکاپرول، باید درمان با آهن حتما” حداقل 24 ساعت بعد از قطع مصرف دیمرکاپرول صورت گیرد . (USP DI 2004)
ساخت ایران
شرایط منع مصرف این دارو برای افرادی که منع مصرف آهن دارند و یا در هموکروماتوزیس و هموسیدروزیس توصیه نمی شود. فولیک اسید نیز در مبتلایان به آنمی پرنیسیوس منع مصرف دارد. (PDR 2005 )
شرایط نگهداری هماتینیک را در دمای کمتر از 40 درجه سانتیگراد و ترجیحا” بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید و دارو را از بسته بندی خود تا زمان مصرف خارج ننمایید.
عوارض جانبی دوز متوسط از این کپسول در افراد حساس و یا دوز بیشتر آن می تواند منجربه تهوع، راش پوستی، استفراغ، اسهال و گرگرفتگی صورت و اندامهای انتهایی شود. (PDR 2005 ) هنگام مصرف از فرآورده های آهن، رنگ مدفوع معمولا” سبز تیره یا سیاه می شود که علت آن وجود آهن جذب نشده است که خطری ندارد. (USP DI 2004)
محتویات بسته 60 عدد کپسول
مقدار و نحوه مصرف دوز معمول در بزرگسالان 1 کپسول در روز می باشد.
مکانیسم اثر فروس فومارات موجود در کپسول هماتینیک یک کمپلکس آلی آهن با بیشترین مقدار آهن می باشد. به دفعات نشان داده شده است که حضور اسکوربیک اسید به میزان کافی منجربه افزایش جذب آهن فروس از دستگاه گوارش می شود و حضور اسکوربیک اسید منجربه انتقال آهن پلاسما به بافتها برای تبدیل به فرم ذخیره ای می شود. اسکوربیک اسید همچنین منجربه تبدیل فولیک اسید به فرم فعالتر فیزیولوژیک می شود که می تواند در درمان آنمی موثرتر واقع شود. همچنین فروس فومارات بکار رفته در کپسول هماتینیک دارای عوارض گوارشی کمتری در درمان خوراکی با آهن می باشد. محلولیت فروس فومارات در محدوده pH دستگاه گوارشی نیز بسیار بالا است. این فرم آهن منجربه رسوب پروتئین ها نمی شود و با عملکرد پروتئولیتیک یا دیاستاتیک سیستم هضم تداخل نمی نماید. به دلیل تحمل گوارشی مناسب هماتینیک، این دارو می تواند در فاصله بین وعده های غذایی مصرف شود که که آهن نیز بیشترین مقدار جذب را دارد. مصرف مکمل فولیک اسید در افرادیکه نیاز بیشتری به این ویتامین دارند، مانند مبتلایان به آنمی فقر آهن توصیه می شود. مصرف فولیک اسید در دوران بارداری منجربه کاهش احتمال نقص لوله عصبی جنین می شود. فولیک اسید همچنین منجربه کاهش سطح هموسیستئین موجود در خون در حال گردش در بدن می شود. افزایش میزان هموسیستئین منجربه افزایش احتمال پره اکلامپسی، نقص لوله عصبی، MI و آرتروسکلروز می شود. ( PDR 2005 ) ویتامین B12 نقش کوآنزیم در بسیاری اعمال متابولیک شامل متابولیسم چربی و کربوهیدرات و سنتز پروتئین را در بدن ایفا می کند . این ویتامین برای رشد، تقسیم سلولی، هماتوپویزس و سنتز نوکلئوپروتئین و میلین از طریق تاثیر بر متابولیسم متیونین، فولیک اسید و مالونیک اسید الزامی است. (USP DI 2004)
مواد تشکیل دهنده هر کپسول محتوی : ۱۵ میکرو گرم ویتامین B۱۲ ، ۳۵۰ میلی گرم فروس فومارات (معادل ۱۱۵ میلی گرم آهن فلزی)، ۱۵۰ میلی گرم ویتامین C و ۱ میلی گرم فولیک اسید
موارد مصرف نقص تغذیه ای ویتامین B۱۲ کم خونی پرنیشیوس (Pernicious anemia)کم خونی مگالوبلاستیک (Megaloblastic anemia) درمان نقص در جذب آهن بواسطه کمبود فاکتور داخلیدرمان کم خونی فقر آهن در دوران حاملگی، نوزادی و کودکی
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است.

کالاهای مشابه