راهنمای انتخاب بهترین رنگ موکت ست با فرش

رنگ موکت را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب یک موکت با رنگ مناسب، یکی از عوامل مؤثر در زیبایی دیزاین اکثر خانه‌ها است. ممکن است در دکوراسیون داخلی خانه، موکت عضو مؤثری به نظر نرسد؛ اما نکته قابل توجه، ایجاد تناقض بسیار زیاد بین رنگ‌های فرش و موکت و وسایل دیگر در صورتی است که موکتی با رنگ نامنساب برای پوشش کف خانه، استفاده شود.  

این امر باعث می‌شود فضای خانه ناخوشایند به نظر برسد و زیبایی خود را از دست بدهد.  بنابراین در انتخاب موکت باید توجه بسیار زیادی به خرج داد. اگر با این توضیحات می‌خواهید بدانید که رنگ موکت را چگونه انتخاب کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. زیرا به بررسی اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب مناسب رنگ موکت پردخته‌ایم.  

 

عوامل مؤثر در انتخاب رنگ موکت

در هنگام خرید و انتخاب موکت، لازم است عوامل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد، قبل از آن که به رنگ موکت توجه کنید، باید عوامل به الیاف تشکیل دهنده، دوام، ماندگاری، نرمی، جنس الیاف و...  نیز توجه کنید که در ادامه هرکدام را بررسی کرده‌ایم.

دوام و ماندگاری موکت

توجه به دوام و ماندگاری موکت، بسیار مهم است. به طور معمول موکت‌هایی با تراکم و فشردگی بیشتر، بادوام‌تر هستند. بنابراین بهتر است قطر و ضخامت موکت را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

فیبر الیاف و سهولت تمیز کاری موکت

فیبر، الیاف و مواد تشکیل دهنده موکت، تعیین‌کننده کیفیت آن است. همچنین در صورتی که موکت از الیاف باکیفیت ساخته شود، شستشوی آن هرچندوقت یک بار مشکلی ندارد. در غیر این صورت پس از چند مرتبه شستشو، موکت بافت خود را از دست می‌دهد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

نوع بافت موکت

نوع بافت موکت که به شرکت و دستگاه سازنده آن بستگی دارد نیز مهم است؛ زیرا تعیین‌کننده طول عمر، کیفیت و دوام موکت است.  

 

رنگ موکت را چگونه انتخاب کنیم

 


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید فرش ماشینی


نرمی الیاف موکت

نرمی الیاف موکت که وابسته به مواد تشکیل دهنده است، نیز بسیار مهم است و باید در هنگام خرید مورد بررسی قرار بگیرد.

رنگ موکت

رنگ موکت نیز در زیباترشدن دکوراسیون خانه، تاثیرگذار است. از این رو لازم است باید بدانیم که رنگ موکت را چگونه انتخاب کنیم تا تناسب و هماهنگی خوبی بین وسایل و فرش، ایجاد شود.

 

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای موکت

انتخاب مناسب رنگ موکت بسیار مهم است؛ زیرا ناهماهنگی بین رنگ‌های موکت، فرش و وسایل دیگر، باعث از بین رفتن زیبایی دکوراسیون داخلی می‌شود و ممکن است بعد از مدت کوتاهی این اختلاف رنگ‌ها برای صاحب منزل اذیت‌کننده به نظر برسد.

 

چگونه بهترین رنگ موکت را مناسب هر فضا انتخاب کنیم؟

برای اینکه بدانیم چگونه رنگ موکت را انتخاب کنیم، باید به فضای خانه توجه شود. رنگ‌های خنثی و روشن، فضا را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره و گرم فضای خانه را کوچک‌تر از واقعیت جلوه می‌دهند. پس طبق متراژ و فضای خانه، رنگ موکت را انتخاب کنید.

 

توجه به دکوراسیون در انتخاب رنگ موکت

توجه به دکوراسیون خانه در انتخاب رنگ موکت نیز مهم است. با در نظر گرفتن تمام وسایل منزل متوجه می‌شوید که یکی از رنگ‌ها بر سایرین، غالب است.  پس رنگی را انتخاب کنید که هماهنگی و تناسب خوبی با رنگ غالب داشته باشد.

 

توجه به طرح موکت در انتخاب رنگ موکت

در هنگام انتخاب موکت می‌توانید از مدل‌های طرح دار نیز استفاده کنید. این مدل‌ها در اکثر موارد در کنار فرش‌هایی ساده و بدون طرح مناسب خواهند بود.

 

ترکیب رنگ موکت با فرش

در صورتی که بخواهید از فرش و موکت برای پوشش زمین استفاده کنید، بهتر است، هماهنگی بین رنگ‌ها وجود داشته باشد.

 

رنگ موکت برای فرش سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای را می‌توان با تعداد بسیار زیادی از رنگ‌ها همچون فیلی، طوسی روشن، خاکستری و انواع رنگ‌های تیره ست کرد.

 

رنگ موکت برای فرش سرمه‌ای

 

رنگ موکت برای فرش طوسی

 با توجه به خنثی بودن رنگ طوسی، تعداد بسیار زیادی از رنگ‌ها را می‌توان با فرش طوسی ست کرد. به سلیقه خود می‌توانید از رنگ‌های سفید، صورتی لایت و رنگ‌ طوسی یک یا دو درجه روشن‌تر، استفاده کنید.

 

رنگ موکت برای فرش کرم رنگ

کرم رنگ نیز خنثی است و با اکثر رنگ‌ها ترکیب خوبی می‌سازد. از این رو می‌توانید فرش کرم را با بازه‌ای از رنگ‌های موکت، ست کنید.

 

رنگ موکت برای فرش قهوه‌ای

بهترین و مناسب‌ترین رنگ موکت برای فرش‌های قهوه‌ای، کرمی و شیری است.

 

رنگ موکت برای فرش سبز و آبی

خاکستری تیره و روشن، قهوه‌ای تیره و رنگ‌های گرم در کنار فرش آبی یا سبز زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد.

 

رنگ موکت برای فرش زرشکی و قرمز

فرش قرمز یا زرشکی با موکت‌هایی به رنگ شیری و کرمی هماهنگی خوبی دارد.

 

کلام آخر

در این مقاله، در مورد اینکه رنگ موکت را چگونه انتخاب کنیم ، صحبت کردیم. به نظر شما چه ترکیب رنگی برای فرش و موکت زیباتر است؟  


نظرات کاربران