تلویزیون سازگار با PS5 باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

راهنمای خرید تلویزیون برای ps5 (+ معرفی بهترین تلویزیون ها)

پس از خواندن مقاله راهنمای خرید 5 P و تهیه آن، لازم است تا یک تلویزیون مناسب جهت بازی خود انتخاب نمایید. به‌ منظور خرید تلویزیون برای ps5 در قدم اول باید ویژگی‌ های تلویزیونی که با کنسول بازی پلی‌ استیشن 5 سازگاری دارد را بشناسید که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد

نکات مهم در خرید  تلویزیون برای ps5

 

اهمیت کیفیت تصویر 4K در خرید تلویزیون برای ps5

میزان وضوح و کیفیت تصویر 4K حقیقتاً در مقایسه با تصاویر و فیلم‌ های Full HD چهار برابر بیشتر است و رزولوشن بالاتری دارد و سبب اجرای باکیفیت‌ تر انواع بازی‌های موجود در ps5 می‌ شود.

 

اهمیت سرعت رفرش 120 هرتز در خرید تلویزیون برای ps5

همان‌ طور که گفته شد، جهت بازی‌ کردن با  ps5 تلویزیون شما باید دارای رزولوشن 4K باشد و علاوه براین از سرعت به‌ روزرسانی تصاویر تا 120 هرتز پشتیبانی کند و یا درکنار رزولوشن 8K دارای سرعت رفرش 60 هرتز باشد.

تأخیر در ورودی در خرید تلویزیون برای ps5

اصطلاح تأخیر در ورودی، به بیان ساده‌تر به معنی مدت‌ زمان میان فرستادن یک تصویر از منبع و پخش آن بر روی صفحه نمایشگر است. این اصطلاح معمولاً میان کنسول‌های بازی و سیستم‌ های گیمینگ اهمیت دارد. برای نمونه زمانی که نمایشگر مناسب بازی را انتخاب می‌کنیم، این فاکتور از مهم‌ ترین فاکتورهای قابل‌ بررسی است. در تلویزیون‌ هایی که مناسب بازی PS5 هستند، پشتیبانی از HDMI2.1 سبب نمایش تصاویر دارای فریم 120 هرتز و رزولوشن  4K می‌شود و عالی‌ترین میزان تأخیر در ورودی نهایتاً در حدود 25 میلی‌ ثانیه است.

اهمیت نرخ تازه‌ سازی متغیر (VRR) در خرید تلویزیون برای ps5

اصطلاح VRR در واقع به معنی نرخ تازه‌ سازی متغیر بوده و یکی از ویژگی‌ های کاربردی در کیفیت تلویزیون به شمار می‌رود. نرخ تازه‌ سازی متغیر سبب عملکرد بهتر شده و از بریدگی تصویر ممانعت می‌کند.

 


معرفی نکات مهم در خرید تلویزیون برای ps5

 

معرفی بهترین تلویزیون برای PS5

 

 ال جی CX OLED

هنگام خرید تلویزیون برای ps5 یکی از بهترین مدل‌ ها تلویزیون ال جی CX با نمایشگر OLED است که از رزولوشن 4K هم پشتیبانی می‌کند. تلویزیون اولد دارای پنلی است که قادر است پیکسل‌ ها را به تفکیک خاموش نماید و کنتراستی بی‌ نهایت به وجود آورد. زاویه دید این مدل تلویزیون بسیار وسیع بوده و مناسب گیم‌ های گروهی و جمعی است. ال جی CX OLED دارای 4 ورودی HDMI 2.1 بوده و میزان نرخ تازه‌ سازی آن 120 هرتز است که با پلی‌ استیشن 5 بسیار سازگار است.

این تلویزیون دارای تأخیر ورودی کمی است و میزان سرعت پاسخگویی بالایی دارد. استفاده از ال جی CX  OLED  به علت نمایش طیف گسترده‌ ای از رنگ‌ ها جهت انجام بازی‌ های HDR گزینه خوبی است. همچنین باید اشاره کرد که عملکرد این مدل تلویزیون از برند ال جی در تاریکی بسیار عالی است.

 

سونی X900H

یکی دیگر از بهترین مدل‌های سازگار تلویزیون برای پلی‌استیشن 5 سری تلویزیون‌های سونی X900H است که در ساخت آن از پنل ال‌ای‌دی استفاده شده است. این تلویزیون هم قادر است تا از HDMI 2.1 پشتیبانی کند و قابلیت نمایش بازی باکیفیت 4k با تأخیر ورودی کم و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را دارد. تلویزیون سونی قادر است تا هنگام اتصال PS5 به‌صورت خودکار به برنامه وصل شود. سونی X900H دارای مشخصاتی نظیر: Black Frame Insertion، دالبی ویژه، پشتیبانی از بازی‌های HDR و نمایش طیف گسترده از رنگ‌ها و دقت رنگ بالا است.

 

ال جی NANO90 2020

ال جی NANO90 2020 از دیگر مدل‌ ها سازگار در خرید تلویزیون برای ps5 است که دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ ای نسبت به سایر مدل‌ ها است؛ درنتیجه مناسب بازی‌ های جمعی است. این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون سونی X900H دارای کنتراست پایین‌ تری است و برای فضای تاریک مناسب نیست. ال جی NANO90 2020 نیز همانند سایر مدل‌ های گفته شده دارای کیفیت تصویر 4K و  2 درگاه HDMI 2.1 بوده و میزان نرخ تازه‌ سازی آن نیز 120 هرتز است. این مدل به علت پایین بودن کنتراست و روشنایی برای HDR گزینه خوبی به شمار نمی‌ رود.


بیشتر بخوانید: لیست قیمت تلویزیون ال جی


ویزیو M7 Series Quantum 2020

این تلویزیون نیز از بهترین و سازگارترین مدل‌ های موجود در بازار برای پلی‌ استیشن 5 است. ویزیو M7 Series Quantum 2020 قیمت ارزان و مناسبی در لیست قیمت خرید تلویزیون برای ps5 دارد. در کنار قیمت مناسب، ویژگی‌ های این تلویزیون بسیار راضی‌ کننده بوده است و عملکرد عالی از خود نشان داده است. پنل موجود در این مدل، می‌تواند نرخ تازه‌ سازی تا 60 هرتز را نمایش دهد و قادر است تا به پشتیبانی از FreeSync و HDMI Forum VRR و HDR10+ و دالبی ویژن بپردازد. سرعت پاسخگویی این تلویزیون برای نمایش تصاویر بسیار بالا است. استفاده از این مدل به‌ صورت فردی مناسب بوده و برای نمایش بازی‌ ها در تاریکی پیشنهاد می‌شود، زیرا دارای کنتراست بسیار بالایی است و امکان نمایش طیف وسیعی از رنگ‌ ها را دارد. 

 

تلویزیون HISENSE H8G

این تلویزیون معمولاً برای اتاق‌ های روشن و روز مناسب است و از VRR پشتیبانی نمی‌کند. اما با این‌ حال برای انجام گیم‌های HDR استفاده می‌شود و دارای کنتراست بالایی است. تلویزیون HISENSE H8G همانند دیگر مدل‌ های معرفی شده تأخیر ورودی پایینی داشته و سرعت زمان پاسخگویی آن بالا است، همچنین پنل آن قادر است تا نرخ تازه‌ سازی 60 هرتز را نمایش دهد.

 

برترین مدلهای تلویزیون در بازار برای بازی ps5

جمع‌ بندی

حال که با چند مدل معروف و باکیفیت جهت خرید تلویزیون برای ps5 آشنا شدید، بهتر است برای خرید آن اقدام نمایید. قیمت خرید تلویزیون برای ps5 در هر فروشگاهی بسته به نرخ ارز و انصاف فروشنده متفاوت است. اگر قصد خرید آنلاین یک تلویزیون مناسب برای پلی‌ استیشن 5 خود را دارید می‌ توانید با مراجعه به سایت‌ های معتبری مانند تاپ رایان محصول موردنظر خود را بدون هیچ نگرانی و با قیمتی مناسب و منصفانه خریداری نمایید.


نظرات کاربران