بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

اکنون در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با یکی از ابزارهای کاربردی و بااهمیت که نقش بسزایی در مدیریت کردن مقدار آلودگی هوا و مصرف سوخت به عهده دارد آشنا نماییم. این ابزار سنسور اکسیژن یا سنسور لامبدا می باشد، لامبدا حرفی یونانی است که به تساوی مقدار هوا و سوخت اشاره می نماید. سنسور لامبدا درون موتورهای انژکتوری به کار می رود. در سال ۱۹۶۰ میلادی این سنسور را فردی به اسم بوش و با کمک و یاری دکتر گوتر طراحی کردند و سپس ساختند. این وسیله مسئولیت محاسبه مقدار هوا در مایع و گاز را بر دوش دارد. درصورتی که سنسور به طور مناسبی مسئولیتش را اجرا نکند، مقدار مصرف سوختتان را زیاد می کند و سبب سوختن خام موتور خودرو و در نهایت افزایش آلایندگی هوا می گردد.

درصورتی که با خواندن این مقاله میزان مهم بودن این وسیله اثرگذار را درک کرده اید، مناسب تر می باشد سلامت این سنسور درون خودروتان را به دقت بررسی کنید، درصورتی که مصرف خودروتان زیاد شده است یا مقدار دودی که از اگزوزتان خارج می شود زیادتر از گذشته است، امکان دارد دلیل آن خراب شدن سنسور لامبدا باشد. در متن پیش رو به تان نکته های بااهمیتی که زمان خرید سنسور اکسیژن لازم است به آن دقت کنید خواهیم پرداخت.از صفحه لیست قیمت لوازم جانبی خودرو می توانید به قیمت سنسور اکسیژن در فروشگاههای ایمالز دسترسی یابید.

ماهیت سنسور اکسیژن

این وسیله که آن را سنسور لامبدا نیز می نامند، مسئولیت مدیریت مقدار مایع یا گاز خارج شده از قسمت اگزوز خودرو را به دوش دارد. در حقیقت می شود بیان کرد مسئولیت سنسور اکسیژن مساوی نمودن مقدار سوخت با هوا می باشد درصورتی که این سنسور به خوبی عمل ننماید میزان مصرف سوخت در خودروتان زیاد می شود، در نهایت این کار امکان دارد آلایندگی بسیاری داخل محیط نمایید که به علت سوختن به صورت خام است.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

مشخصه ها وعلامت های آسیب دیدگی و خراب شدن سنسور اکسیژن:

ریپ زدن: درصورتی که خودروتان در حال ریپ زدن می باشد، مناسب تر می باشد از سلامت کوئل و وایر و شمع خودرو اطمینان حاصل کنید، سپس به دنبال سنسور اکسیژن بروید، درصورتی که مقدار زیادتری در سربالایی ها ماشین تان ریپ می زند دلیلش مرتبط به خراب شدن سنسور لامبدا می باشد.

آلودگی هوا: درصورتی که احساس کردید، مقدار دود خارج شده اگزوزتان زیادتر از مقدار معمولی می باشد و در مقایسه با قبل زیادتر تولید دود می نماید قادر است علت خوبی بر آسیب دیدگی سنسور اکسیژن به حساب بیاید.

زیاد شدن سوخت مصرفی: درصورتی که سوخت مصرفی تان به مقدار قابل ملاحظه ای زیاد شود و بسیار زیادتر از مقدار معمولی مصرف بنزین داشته باشد مناسب تر می باشد، از سلامت سنسور لامبدا ماشین اطمینان پیدا کنید.

بوی نامناسب اگزوز: حس کردن بوی ناخوشایند از اگزوز ماشین نیز قادر است جزء علل خرابی سنسور لامبدا به حساب بیاید. سوزاندن نیمه کاره سوخت سبب تولید بوی ناخوشایند و دود می شود.

روشن گشتن لامپ چک: درصورتی که لامپ چک اتومبیل تان روشن می گردد امکان دارد دلیل بر خراب شدن سنسور لامبدا باشد، اگر لامپ چک اتومبیل تان روشن گشته است مناسب تر می باشد یک باک بنزین از نوع سوپر به کارگیرید، درصورتی که علت از سوی سنسور نباشد لازم است خاموش گردد، اگر این اتفاق نیافتد علتش خراب شدن سنسور لامبدا می باشد.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

دلیل خرابی سنسور اکسیژن:

سوخت بدون کیفیت: درصورتی که توجه نموده باشید، یکی از علت های روشن گشتن لامپ چک به کارگیری بنزین بدون کیفیت می باشد، به همین علت خرابی سنسور لامبدا نیز توسط سوخت بدون کیفیت شگفت انگیز نمی باشد.

خراب شدن شمع: در اوقات زیادی دلیل روشن گشتن لامپ چک امکان دارد به علت خراب شدن شمع ماشین باشد، درصورتی که به سلامت شمع ماشین تان دقت ننمایید لازم است در انتظار خرابی سنسور لامبدا باشید.

وارد شدن ضربه: این سنسور در مقابل ضربه بسیار حساس می باشد، اوقات زیادی زمان تغییردادن این سنسور امکان دارد که به آن نیرو وارد گردد، همین نیرو امکان دارد سبب خراب شدن سنسور اکسیژن گردد.

نقاط قوت و ضعف حذف کردن دومین سنسور اکسیژن:

درصورتی که نظری به سری پیشین ماشین ها بیافکنیم خواهیم فهمید که ماشین های زمان گذشته در مقایسه با خودروهای تازه و به روز شامل شتاب و سرعت زیادتری می باشند، درصورتی که در پی دلیلش باشیم، از جایگزین نمودن قطعه های بومی به جای قطعه های اصلی و جایگزین نمودن ایسیوهای ساخت داخل کشور به جای نمونه های ساخت خارج از چشم هیچکس دور نمی باشد، ولی درصورتی که توجه زیادتری به موضوع نماییم دلیل بااهمیت تری نیز سبب تولید این اختلاف گشته است. افزودن دومین سنسور اکسیژن است، که به علت قاعده و قانون های سخت گیرانه آلایندگی هوا به ماشین های به روز و تازه افزوده شد. این سنسور دوم روی ماشین های یورو ۴ مشاهده می شود، هرچند در مقابل آلودگی هوا مناسب می باشد ولی توان و شتاب موتور به میزان مناسبی کم می شود، و نیز سوخت مصرفی زیادتر می شود. شما با کنار گذاشتن دومین سنسور لامبدا قادرید مصرف و شتاب سوخت تان را تنظیم و کنترل نمایید، ولی در مقابل سبب آلایندگی هوا شوید. اکنون تصمیم نهایی با شما می باشد. مراقبت از محیط زیست یا ازبین بردن محیط زیست به منظور شتاب زیادتر.

مناسب ترین وقت جهت تغییر سنسور اکسیژن:

وقت معین و معلومی به منظور تغییر سنسور لامبدا موجود نیست، شما قادرید با پیش آمدن هر کدام از معضلاتی که از علائم خراب شدن سنسور می باشند که در قسمت های قبل به شان اشاره کردیم نسبت به تغییرش اقدام کنید. کلاً شما قادرید وقتی میزان کارکرد به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر رسید، نسبت به تغییر این سنسور اقدام نمایید.

نکته هایی بااهمیت که زمان خریدن سنسور اکسیژن لازم است به آن ها دقت نمایید:

هزینه سنسور: هزینه مورد نیاز نقش بسزایی در انتخاب تان دارد، مناسب تر می باشد پیش از هر اقدامی مقدار بودجه جهت خریدن سنسور لامبدا را معین کنید. وقتی که مقدار بودجه خرید معین گردد به صورت خودکار کالاهایی که در رنج قیمتی مد نظرتان وجود ندارند از بین می روند.

جنس سنسور: یادتان باشد در همه حال اجناس دارای کیفیت و اصلی را خریداری نمایید، برای یک دفعه جهت خریدن جنس باکیفیت بودجه مصرف کنید و میزان بسیاری در مقدار سوخت مصرفی صرفه جویی نمایید، درصورتی که اجناس بدون کیفیت و با قیمت پایین خریداری نمایید نیز سرعت و شتاب تان را از کف خواهید داد و نیز مقدار سوخت مصرفی تان را زیاد می کنید.

برند سنسور: سنسور جزء قطعه هایی به حساب می آید که به هیچ عنوان در پی خریدن جنس های مختلفش نباشید، مناسب تر می باشد در پی خریدن مارک های معروف مثل: سنسور اکسیژن ساژم، اس اس ای تی، زیمنس، ان تی کی، php و بوش باشید.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

گارانتی: مناسب تر می باشد مارک هایی را خریداری نمایید که شامل خدمات بعد از فروش می باشند، چون در همه حال جنس های دارای ضمانت کیفیت بیشتری دارا می باشند، هیچوقت کارخانه ای جنس بی کیفیتش را گارانتی نمی کند، چون نبود کیفیت مورد نیاز هزینه های بسیاری روی دست شرکت قرار می دهد.

فروشگاه بااعتبار: در همه حال از فروشگاه بااعتبار و معروف اجناس را خریداری نمایید، درصورتی که تخصص مورد نیاز در شناخت قطعه های بدل و اصلی را ندارید، مناسب تر می باشد از فروشگاه بااعتبار و مورد اعتماد خریدتان را انجام دهید. چون امکان دارد فریب بخورید و جنسی بدون کیفیت را در عوض جنس اصلی با قیمت یکسان به تان قالب نمایند.

نوع بسته بندی: از روی نحوه بسته بندی یک کالا می شود درباره کیفیتش اطلاعاتی کسب کرد، اجناس اصلی غالباً شامل بسته بندی قشنگ و ویژه می باشند و توسط لیبل کارخانه تولیدکننده پلمپ می گردند. بنابراین هیچوقت قطعه ای که درون جعبه پلمپ شده می باشد و شامل لیبل نمی باشد اصلی نیست.

با دقت به نکته هایی که بیان گشت، قادرید سنسور لامبدا مد نظرتان را بخرید. ما به منظور آسانی کارتان، فهرستی از چند نوع سنسور لامبدا باکیفیت، ارزان و اصلی را جمع نموده ایم. با انتخاب بر روی هر عکس یا فشردن دکمه زیر هر بخش داده های زیادتری از هر کالا را به دست آورید.

سنسور نوع 028 برند بوش

سنسور اکسیژن جزء قطعه هایی می باشد که در بازخورد کارکرد سیستم سوخت نقش موثر و مستقیمی را ایفا می کند. این سنسور با تحلیل مقدار اکسیژن خارج شده از اگزوز که داخل چرخه  سوخت نگشته، نسبت ترکیب شدن هوا و سوخت را اندازه می گیرد. در حقیقت این وسیله یاری می دهد تا آتش گرفتن و سوختن در مناسب ترین شکل و با حضور میزان مناسبی اکسیژن و سوخت صورت پذیرد. با سپری شدن وقت سنسورهای اکسیژن هم دچار کاهش کیفیت کارکرد می گردند و قادر نیستند میزان خوب و کافی اکسیژن و سوخت را معین نمایند؛ به همین دلیل میزان سوخت مصرفی زیاد شده، گازهای آلاینده خارج شده از اگزوز زیادتر شده و شتاب اتومبیل کم می شود.قیمت سنسور بوش 028 را از فروشگاههای ایمالز استعلام کنید.

سنسور کوتاه نوع 04A40000 برند اس اس ای تی

جهت سوختن به صورت کامل بنزین درون موتور اتومبیل، کم شدن آلودگی تولیدی و نیز به کارگیری مناسب و به مقدار کافی سوخت، باید نسبت سوخت و اکسیژن وارد شده به موتور، همیشه تحت بالانس و مدیریت باشد. جهت برآورده شدن این هدف، از یک (اتومبیل های دارای سطح آلایندگی یورو ۲) یا دو سنسور (در اتومبیل های دارای سطح آلایندگی یورو ۴ و بیشتر) در مسیر گازهای خارج شده از موتور به کار می رود که اولین سنسور درون منیفولد دود و دومین سنسور پس از کاتالیست نصب می گردد تا کارکرد آن را مدیریت نماید. آلیاژ ویژه ای که درون سنسور اکسیژن وجود دارد، مقدار اکسیژن حاضر درون گازهای خارج شده را بررسی و تحلیل و در صورت بیشتر از حد بودنش، با کاهش ولتاژ فرستاده شده به ECU و پردازشش، سبب زیاد شدن مقدار پاشش سوخت به وسیله انژکتورها می گردد تا ترکیب سوخت درون موتور به شکل غنی درآید. فرستادن داده ها، به شکل دائمی به وسیله سنسور اکسیژن اتفاق می افتد تا به یاری آن، ECU قادر باشد همیشه نسبت میان هوا و سوخت را در شکل مناسب و کافی نگه داشته و سبب کم شدن سوخت مصرفی و داخل شدن آلودگی به محیط گردد.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

سنسور کوتاه نوع 04610000 برند اس اس ای تی

در همه اتومبیل های گروه ۴۰۵ با موتور XU7 از نوع انژکتوری، یک سنسور اکسیژن که سیم با طول کمتری دارد، روی منیفولد دود موتور قرار می گیرد تا با محاسبه مقدار اکسیژن درون گازهای خارج شده از موتور، ولتاژ معینی را به ECU فرستاده و به وسیله این راه، ECU قادر باشد با فهمیدن مقدار غنی  یا رقیق بودن مخلوط هوا و سوخت در موتور، به میزان پاشیدن بنزین به وسیله انژکتورها اضافه یا از آن کم کند. در پایان این عملیات، بازدهی و سوخت مصرفی اتومبیل، همیشه در اندازه مناسب قرار گرفته و با سوخته شدن مناسب بنزین درون موتور، آلودگی های کمتری داخل محیط خواهند شد. سنسور کوتاه نوع 04610000 برند اس اس ای تی، در وقت کمتری از گرم شدن موتور، فعال گشته و عملش را شروع خواهد کرد. در وقت خراب شدن یا کهنه شدن سنسور اکسیژن که امکان دارد به دلیل نزدیکی زیاد و با گرمای موتور بعد از پیمودن فراتر از ۷۰ هزار کیلومتر، برخورد با روغن موتور، به کارگیری بنزین دارای سرب  یا برخورد با مایع ضدیخ، لامپ چک در عقب آمپر اتومبیل روشن گشته و لازم است به منظور تغییر آن، به سراغ تعمیرکاران دارای مجوز بریم.قیمت سنسور 04610000 برند اس اس ای تی در سایت امالز به صورت لحظه ای قابل پیگیری است.

سنسور نوع 02A608-U2 برند زیمنس مفید جهت رانا

سنسور نوع 02A608-U2 برند زیمنس مفید جهت رانا، سیمی به  اندازه 41 سانتیمتر داشته و می شود از آن به منظور اتومبیل های ۲۰۶ Thimble و رانا دارای موتور TU3 و TU5 که سیستم برق شان مدل زیمنس -ولِو J34 تیپ ۲ می باشد به کاربرد. کارخانه زیمنس در کشور ترکیه این کالا را با سوکت و سیم سبزرنگ به بازار عرضه می نماید. سنسور اکسیژن جزء قطعه هایی می باشد که در عکس العمل کارکرد سیستم سوخت نقش موثر و مستقیم و بسزایی دارا می باشد. این سنسور با تحلیل مقدار اکسیژن خارج شده از اگزوز که داخل چرخه ی سوخت نگشته، میزان ترکیب گشتن هوا و سوخت را اندازه می گیرد.

سنسور نوع PLP028 برند پارس لند پارت مفید جهت پراید و نیسان وانت

سنسور نوع PLP028 برند پارس لند پارت مفید جهت پراید و نیسان وانت دارای کیفیت خوب و فناوری و دستگاه های ژاپن در کشور چین ساخته شده می باشد و کیفیتش با مارک های معروف جهان مثل ان تی کی و بوش رقابت دارد. در هنگام خریدن توجه کنید سنسور نام برده به منظور نیسان شرکت سایپا و برخی از مدل های خودروی پراید قابل به کارگیری دارد.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

سنسور نوع 026 برند بوش

سنسور نوع 026 برند بوش جزء کالاهای دارای کیفیت شرکت «بوش» می باشد که تحت عنوان مدل «۰۲۶» عرضه شده است. سنسور اکسیژن نوع 026 برند بوش سیمی دارای اندازه یک متر بوده و از آن قادریم جهت اتومبیل های پژو پارس، پژو ۴۰۵ و سمند که مجموعه برق آن ها از نوع ساژم می باشد، به کارگرفت. شرکت بوش این کالا را همراه سوکت سبزرنگ و سیم طوسی مشکی رنگ روانه بازار کرده است. سنسور اکسیژن جزء قطعه هایی می باشد که در عکس العمل کارکرد سیستم سوخت نقش موثر و مستقیم و بسزایی دارا می باشد.

سنسور بلند نوع 04A80000 برند اس اس ای تی

درون اتومبیل های شامل کاتالیست، یک سنسور اکسیژن که دارای سیم بلندی می باشد، پس از کاتالیست نصب می گردد تا علاوه بر مدیریت مقدار اکسیژنی که در گازهای خارج شده از اگزوز وجود دارد، بر کارکرد کاتالیست اتومبیل هم نظارت کند. سنسور اکسیژن، بعد از داغ شدن به وسیله گرمای راه اگزوز، دائماً میزان اکسیژنی که درون گازهای خارجی از موتور وجود دارند را محاسبه می نماید. کم بودن مقدار اکسیژن، به معنای زیاد بودن ترکیب هوا و سوخت درون موتور بوده و در صورت زیادکردن آن، ECU بر طبق ولتاژ زیاد دریافت شده از سنسور اکسیژن، پالس پاشش سوخت به وسیله انژکتورها را کم می کند  و در مقابل در هنگامی که گازهای خارج شده از موتور شامل مقدار زیادتر اکسیژن باشند، به عنوان کم بودن میزان سوخت درون موتور به حساب خواهد آمد که با کم شدن ولتاژ فرستاده شده از سنسور اکسیژن، ECU بر طبق آن نسبت به زیاد شدن پاشش سوخت، دستور خواهد داد. تکرار مداوم این چرخه، سبب می گردد سوخت مصرفی درون موتور اتومبیل، همیشه در مقدار مناسب قرار گرفته و علاوه بر نگهداری توان موتور، آلودگی پایین تری به محیط داخل شود.


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

سنسور نوع 02A608-U2 برند زیمنس مفید جهت 206 تیپ 2

سنسور نوع 02A608-U2 برند زیمنس مفید جهت 206 تیپ 2، سیمی به  اندازه 41 سانتیمتر داشته و می شود از آن به منظور اتومبیل های ۲۰۶ Thimble و رانا دارای موتور TU3 و TU5 که سیستم برق شان مدل زیمنس -ولِو J34 تیپ ۲ می باشد به کاربرد. کارخانه زیمنس در کشور ترکیه این کالا را با سوکت و سیم سبزرنگ به بازار عرضه می نماید. سنسور اکسیژن جزء قطعه هایی می باشد که در عکس العمل کارکرد سیستم سوخت نقش موثر و مستقیم و بسزایی دارا می باشد. این سنسور با تحلیل مقدار اکسیژن خارج شده از اگزوز که داخل چرخه ی سوخت نگشته، میزان ترکیب گشتن هوا و سوخت را اندازه می گیرد.

 

سنسور نوع 0490000 برند اس اس ای تی


بهترین سنسور های اکسیژن بازار 2023

مسئولیت این سنسور نوع 0490000 برند اس اس ای تی در اتومبیل، مقایسه میزان اکسیژن درون گازهای خارج شده نتیجه سوختن سوخت درون موتور اتومبیل می باشد، که آن را به پالس های الکتریکی بدل نموده و داده ها را به ECU منتقل می کند. این سنسور نسبت هوا به سوخت را محاسبه کرده و با تحلیل غلظت ترکیب هوا و سوخت، نسبت آن را درست می کند و در انتها، بنزین به صورت مناسب تر و کامل تر می سوزد و علاوه بر تولید انرژی زیادتر، آلودگی کمتری ایجاد می کند. در هنگام خراب شدن سنسور اکسیژن، واکنش آن به تغییرات ترکیب سوخت و هوا، با سرعت کمتری اتفاق می افتد و سیگنال های الکتریکی را با تأخیر به ECU میفرستد. به همین علت، ترکیب هوا و سوخت درون موتور به نقطه بهینه و بالانس نخواهد رسید.قیمت سنسور 0490000 را از فروشگاههای ایمالز استعلام نمایید.


نظرات کاربران