نکات لازم در خرید دوچرخه ثابت

راهنمای خرید دوچرخه ثابت‌

برخی از افراد که وزن بالایی را دارند جهت لاغری به سراغ روش هایی همچون مصرف دارو و قرص های گوناگون می روند اما این روش ها هیچکدام به لاغری نمی انجامد و ختی امکان دارد سلامت شما را در نیز به خطر بیندازد. جهت لاغری باید به ورزش بپردازید و اینکار را بصورت مداوم انجام داده و علاوه بر آن یک رژیم غذایی درست و سالم را در برنامه غذایی خود جای دهید. می توانید برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافی به سراغ ورزش های هوازی بروید که روش کاملا مناسبی است که مورد پسند افراد بسیاری است. دوچرخه سواری یکی از ورزش های هوازی می باشد که از بین بردن کالری را در پی دارد و این به دلیل درگیر شدن ماهیچه های پا سبب می گردد ماهیچه ها از قدرت بدنی بالایی برخوردار شوند. با این روش چربی های موجود در بدن به خوبی از بین می رود و به کاهش وزن می انجامد. جهت انجام دوچرخه سواری به برخی لوازم نیاز دارید که اصلی ترین وسیله دوچرخه می باشد. امروزه شاهد فروش بالای دوچرخه های ثابت هستیم و این حاکی از آن است که افراد بسیاری به خرید این دوچرخه ها جهت کاهش وزن می پردازند. کار با دوچرخه های ثابت کار بسیار آسانی در قیاس با دوچرخه های واقعی می باشد. می توانید از دوچرخه های ثابت در منزل و یا باشگاه استفاده نمایید. استفاده مشترک از این دوچرخه امکان پذیر است و دیگر اعضای خانواده نیز می توانند به استفاده از آن بپردازند. در این مقاله، قصد داریم ضمن معرفی بهترین دوچرخه های ثابت مناسب لاغری، راهنمای خرید دوچرخه ثابت مناسب برای لاغری را نیز ارائه دهیم. با ایمالز همراه باشید.

نکاتی که قبل از خرید دوچرخه ثابت باید بدانیم

 

تعیین هدف

برای اینکه بتوانید از دوچرخه ثابت خود به طور روتین و به بهترین شکل ممکن استفاده کنید باید هدفمند باشید و یک هدف برای خود تعیین کنید. اگر شما بدانید که هدف تان از خرید دوچرخه ثابت دقیقا چیست و قصد شما استفاده حرفه ایی یا معمولی است، تنها خود از دوچرخه استفاده می کنید یا برای استفاده خانوادگی می خواهید، آنوقت می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

داشتن تنظیمات منعطف

دوچرخه ثابت ورزشی را باید با توجه به نیاز خود تهیه کنید و اگر دوچرخه ورزشی را برای ورزش روزانه معمولی در خانه تهیه می کنید که همه اعضای خانواده از آن استفاده کنند لازم است بگوییم که دوچرخه ثابت انتخابی شما باید کاملا منعطف باشد و قابلیت تنظیم کردن صندلی، دادن دستور و نیز تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا هر فرد از اعضای خانواده یا دوستان شما بتواند با توجه به قد و وزن خود از دوچرخه ثابت به خوبی استفاده کند و به آسیب هایی که ممکن است در اثر استفاده نادرست رخ بدهد دچار نشود.

 

انواع دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت دارای دو دسته هستند که براساس نوع استفاده تقسیم شده اند. هر یک از این نوع دوچرخه های ثابت دارای توضیحاتی می باشد که ذکر خواهیم نمود.

دوچرخه ثابت خانگی: دوچرخه های ثابت از دو نوع خانگی و باشگاهی برخوردار می باشند. اگر به قیاس این دو نوع بپردازیم متوجه خواهیم شد که دوچرخه های ثابت خانگی از مقاومت کمتری برخوردار هستند که این کاملا طبیعی است و قیمت در نظر گرفته شده برای دوچرخه های ثابت خانگی نیز کمتر می باشد. از دیگر ویژگی های دوچرخه های ثابت خانگی می توان به کوچکتر بودن آن اشاره نمود که دیگر نیازی نیست فضای بیشتری به آن اختصاص داده شود.

دوچرخه ثابت باشگاهی: نوع دیگر از دوچرخه های ثابت، دوچرخه های ثابت باشگاهی می باشد که مختص باشگاه های ورزشی تولید شده است. امروزه در باشگاه های بدنسازی از دوچرخه های ثابت استفاده زیادی می شود و محبوبیت بسیاری را کسب نموده است. این دسته از دوچرخه ها از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار هستند و این به دلیل استفاده افراد مختلف که هر یک وزن های گوناگونی دارند می باشد. مقاومت و کیفیت بالای دوچرخه های ثابت باشگاهی در قیمت گذاری آن نیز تاثیرگذار بوده اند و سبب بالاتر رفتن قیمت آن شده اند. در ادامه بیه معرفی انواع دوچرخه ثابت باشگاهی میپردازیم:

     1) دوچرخه ثابت نشسته: دوچرخه های ثابت مدل نشسته دارای معروفیت زیادی هستند آن هم به دلیل اینکه به طور چشمگیری راحت اند. این مدل خاص شما را در جهت متناسب کردن بدنتان یاری می دهد. در حال حاضر از این دوچرخه ها در سالن های ورزشی به عنوان بهترین ورزش هوازی استفاده می شود. این مدل دوچرخه ثابت دارای سطح قیمتی متفاوتی بوده و جوابگوی عمده مشتریان با هر نوع وضع مالی می باشد. کار با دوچرخه ثابت برای مفصل ها و زانوهای اشخاص بسیار راحت بوده بدونه اینکه در زمان تمرین احساس درد یا فشار بر این نواحی داشته باشند.

در صورتی که شما ورزشکار بوده و به متناسب کردن بدن خود اهمیت می دهید مطمئنا از خصوصیات و قیمت های مختلف دوچرخه های ثابت نشسته استقبال می کنید و در حال حاظر می توانید با پرداخت قیمتی کم دوچرخه ثابت مدل نشسته را تهیه نمایید‌. به خاطر خود بسپارید که باید به شکل درست برای تهیه دوچرخه ثابت مدل نشسته هزینه کنید که اگر نوع انتخاب شما درست نباشد نسبت به ورزش بی رغبت خواهید شد. بهتر است در زمان تهیه دوچرخه ثابت نشسته روی انواع مختلف موجود در بازار تحقیق کنید و بر اساس خواسته هایتان و پولی  که دارید برای تهیه هزینه کنید.

از جمله رفتار نادرست که در زمان تهیه دوچرخه ثابت مدل نشسته یا انواع دیگر دوچرخه ثابت در بین مردم رایج است اینکه به جای اینکه خصوصیات دستگاه و فضایی که در خانه دارند برایشان مهم باشد ظاهری که دستگاه دارد برایشان در اولویت است. باید در نظر داشت که دوچرخه های ثابت بزرگ با تمام اندازه های منازل مطابقت دارد ولی باز هم جای زیادی می گیرند پس بهتر است اگر منزل شما کوچک است و یا با توجه به بزرگ بودن برای این دستگاه جای کمی دارید از دوچرخه های ثابت نشسته تا شونده استفاده کنید. هرچند که دوچرخه های ثابت تا شونده ماندگاری کم تری نسبت به دیگر دوچرخه های ثابت بزرگ دارند و فقط مناسب منازل با متراژ کم هستند. از خصوصیات دوچرخه ثابت تا شونده این است که می توانید آن را در هر مکانی نگه داری کنید مثلا در ماشین قرار دهید یا به دیوار تکیه بدهید اما در حال حاضر در این بازار خیلی سخت می توان دوچرخه ثابت مدل نشسته را تهیه کرد پس باید برای تهیه به دنبال دوچرخه ثابت مدل نشسته کوچک باشید.

همان گونه که گفته شد دوچرخه های ثابت نشسته از نظر قیمت و انواع متفاوت هستند مثلا دوچرخه های با قیمت پایین خیلی ساده بوده و شاید تنها یک نمایشگر lcd داشته باشند. دارای رکاب ضعیفی بوده و تحمل وزنی که دارد از۹۵ تا ۱۱۵ کیلوگرم است در مقابل دوچرخه های مدل نشسته با قیمت بالا هستند که خصوصیات زیادی داشته و ورزش کردن را دوست داشتنی می کند. در صورتی که انواع ساده تر را انتخاب کردید سعی کنید که یک سری خصوصیات تفریحی اضافه داشته باشد تا علاقه شما را به ورزش دوچندان کند. این مساله مهم وجود دارد که میزان توانایی مالی شما بر روی کارایی محصول و خصوصیات دوچرخه ثابت نشسته ای که قصد تهیه آن را دارید موثر است. اشخاصی که تقریبا تمام هفته را به ورزش می پردازند باید روی دستگاه گران قیمت هزینه کنند چون اگر مدل پایین و ارزان باشد درصد خراب شدن دستگاه بیشتر است. همچنین دستگاهی که تهیه کردید باید دارای گارانتی بوده و شما را از نظر هزینه ای که پرداخت کردید مطمئن کند.

مطمئنا دلیل هزینه کردن اشخاص روی دوچرخه های ثابت نشسته راحت بودن آن ها است و فشار کمی را به مفصل ها وارد می کند. در مقایسه با انواع مختلف دوچرخه های ثابت این نوع دوچرخه ثابت نشسته سبب میشود تا در زمان تمرین کردن کمتر خسته شده و خستگیتان را قابل تحمل میکند. موضوع راحت بودن برای استفاده کنندگانی که مسن یا چاق هستند بسیار مناسب بوده چون پاهای آن ها به کف اتاق نزدیک است و فشار کمی را روی زانوهایشان باید تحمل کنند و ورزش کردنشان آسانتر و با ریسک کمتری همراه است. نشستن روی این نوع دوچرخه و پایین رفتن خیلی آسان بوده و به همین خاطر است که برای افراد مسن و آن هایی که دچار معلولیت هستند مناسب است. در صورتی که یک ورزشکار با انرژی بسیار زیاد هستید تهیه دوچرخه ثابت مدل اسپینینگ برای شما بسیار بهتر است. در صورتی که خصوصیاتی مثل راحت بودن و نرم بودن دوچرخه های ثابت نشسته را نادیده بگیریم برخی از استفاده کنندگان از نشستن روی دوچرخه احساس خستگی می کنند و راغب به استفاده از دوچرخه های ثابت مدل دیگری هستند.

از ویژگی هایی که باعث شده تا دوچرخه های ثابت نشسته نسبت به ایستاده اولویت داشته باشند مجهز شدن آن ها به یک سری خصوصیات اضافه است. مثلا برخی از این دوچرخه ها دارای امکاناتی ویژه مثل جای مجله و کتاب، میزی برای قراردادن لپ تاپ و همچنین داشتن اینترنت که در زمان تمرین میتوانید از آن بهره ببرید و دیگر از کارهایتان عقب نمانده و نمی توانید کار داشتن را علتی برای ورزش نکردنتان قرار دهید. درصورتی که میخواهید روال تمرینات خود را مثل میزان انرژی سوخته شده، تعداد رکابی که زدید یا میزان مسافتی که پیموده اید را مشاهده کنید یک نمایشگر lcd مورد نیازتان است. علاوه بر خصوصیاتی مانند جایگاه شیشه نوشیدنی، برنامه های تمرینی که از قبل روی دستگاه راه اندازی شده، داشتن صندلی راحت و دستگیره، این دستگاه ها دارای ویژگی های اضافه تر مثل بازی های پر هیجان ifit و i.concept تولید کمپانی بی اچ فیتنس اسپانیا بوده که این امکان را به شما می دهد تا با استفاده کنندگان کل دنیا رقابتی سالم انجام دهید. برخی از دوچرخه های ثابت مدل نشسته دارای بلندگو و درگاه usb بوده که ورزش را برایتان دوست داشتنی می کند.


معرفی ویژگی های مهم در خرید دوچرخه ثابت

 

     2) دوچرخه ثابت ایستاده: در حال حاضر دوچرخه های ثابت مدل ایستاده عمدتا در سالن های ورزشی و اماکن ورزشی درمانی دیده می شود. به طور حتم این دستگاه ورزشی دارای مزایای زیادی مثل کم کردن خیلی سریع وزن و افزایش چشمگیر تندرستی در شما می باشد. این وسیله به عنوان یک ورزش هوازی برای ورزش دادن مفصل های شما بدون اینکه صدمه ای به آن ها وارد شود مناسب است. اکثر خانواده ها ترجیح می دهند که به دلیل شرایط جوی و یا هزینه بالای سالن های ورزشی این دستگاه راه تهیه و در منزل از آن استفاده کنند. 

پیش از تهیه دستگاه دوچرخه ثابت مدل ایستاده مواردی وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه نمود. همانطور که میدانیم تهیه یک وسیله بدن سازی برای متناسب کردن انداممان، به ما انرژی می دهد ولی گزینش اشتباه و بدون کیفیت یک دوچرخه ثابت علاوه بر اینکه باعث می شود که از خریدی که کردیم متاسف شویم بلکه باعث جمع شدن یک وسیله به درد نخور در منزل می شود.

تهیه یک دوچرخه مدل ایستاده به شکل درست خود یک نوع سرمایه گذاری طولانی مدت به حساب می آید چون عمده انواع دوچرخه های ثابت برای استفاده کردن در سال ها و دهه های آینده طرح ریزی شده اند‌. ملاک  تهیه دوچرخه ثابت ایستاده به شرح زیر است.

دستگاه های دوچرخه ایستاده در اندازه های گوناگونی در بازار موجود بوده و بسیار مناسب خانواده هایی است که منازل با متراژ کم‌ دارند و می خواهند تا در محیطی کوچک ورزش کنند. توجه کنید که اندازه تماس داشتن دوچرخه ثابت با کف اتاق خیلی از اندازه قاب آن با اهمیت تر است در کل یک دستگاه دوچرخه ثابت ایستاده عموما میتواند دارای سایز بزرگ و راحت و قابی اندازه باشد اما سطح تماس آن با کف اتاق کم باشد. اشخاصی که دارای مکان کوچک هستند بیشتر میل به داشتن دوچرخه های تاشونده دارند که این دستگاه هم به دیوار تکیه داده می شود و هم زیر تخت جای می گیرد.

از یک طرف اگر منزلی دارید که اندازه بزرگ دارد اصلا در تصور این نباشید که مدل بزرگ دوچرخه ثابت را تهیه کنید چون در مدل بزرگ آن رکاب ها بزرگ بوده که برای ورزشکاران ماهر مناسب است و درصورتی که شما به عنوان یک ورزشکارماهر نباشید با این دستگاه سایز بزرگ راحت نیستید و از طرف دیگراین مدل ها به شما به ورزش کردن در جلسه ها و ساعت های زیادی کمک میکند. معروفیت دستگاه های دوچرخه ثابت ایستاده به دلیل محکم بودن قاب این دستگاه ها می باشد و هرچه که شما با آن سخت تر کار کنید هیچ مشکلی برای قاب آن پیش نمی آید.

 باید مطلع باشید که بیشتر مدل های دوچرخه های ثابت تا شونده نیستند اما عمده آن ها برای حرکت کردن چرخ هایی دارد تا جا به جا کردن آن ها به هر قسمت منزل آسان باشد.

برای کم کردن وزن و همچنین سوزاندن چربی های بدن دوچرخه ثابت مدل ایستاده بسیار مناسب است اما برای زمان زیاد قابل استفاده نیست. همچنین لازم به ذکر است که دوچرخه های ثابت با قیمت بالا نتیجه و جوابگویی بلند مدت نخواهند داشت. در زمان قیمت گذاری خصوصیاتی که هر دوچرخه ثابت دارد بسیار با اهمیت است مثلا دستگاه های دوچرخه ثابت مدل ایستاده که قیمتی ارزان دارند شامل ویژگی های ساده ای مثل نمایشگرLCD  کاملا ساده و تقریبا ۱۰ مرحله برنامه هستند ‌ولی در انواع گران قیمت می توان به خصوصیاتی مثل نمایشگر بزرگ، فن خنک کننده، میز مطالعه با اندازه کوچک، محفظه قرارگیری لیوان، نگهدارنده موبایل و تب لت و حدود 20 تا 28 مرحله برنامه کاری با تنوع بالاتر اشاره کرد. دستگاه های دوچرخه ثابت مدل ایستاده گران قیمت خیلی کم احتیاج به نگه داری داشته و توانایی این را دارند که وزن های بالا را به خوبی جوابگو باشند و این توانایی دستگاه برای اشخاص با وزن بالا یک ویژگی به حساب می آید. اشخاصی که از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند می توانند جهت تهیه دستگاه های ارزان قیمت تر اقدام نمایند. آگاه باشید که ارزان بودن همیشه دلیلی بر بی کیفیت بودن محصول نیست. در زمان تهیه دستگاه تنها دنبال ویژگی های اضافی که باید داشته باشد نباشید بلکه ابتدا ویژگی های اصلی مثل قابل خواندن بودن نمایشگر، تمرین های کم کردن کالری و تعداد برنامه های آن را در فکرداشته باشید.

آخرین مورد که در زمان تهیه دستگاه دوچرخه ثابت مدل ایستاده باید به آن توجه کنید خصوصیات دوچرخه ای است که قصد تهیه آن را دارید. خصوصیات دستگاه باید متناسب با مرتبه هایی باشد که در طول هفته قصد دارید تا از دستگاه دوچرخه ثابت استفاده کنید. مثلا اشخاصی که می خواهند هرروز ورزش کنند باید دستگاه دوچرخه ثابت مدل ایستاده ای را انتخاب کنند که دارای ۱۵ مرحله برنامه تمرینی باشد اما اگر قصد شما ۱ یا ۲ بار تمرین در هفته است بهتر است دستگاه انتخابیتان ۱۰ مرحله برنامه تمرینی داشته باشد. شما باید به تعداد اشخاصی که قصد کار با دوچرخه ثابت مدل ایستاده را دارند توجه نمایید. هر دستگاهی دارای قابلیت مخصوص به خوداست مثلا اگر قابلیت دستگاه ۹۵ کیلوگرم است توان تحمل هر وزنی را ندارد. بر اساس نظریه مربیان ورزشی در صورتی که اشخاص استفاده کننده از دستگاه در منزل شما سه نفر یا بیشتر اند و در صورتی که وزن آن ها از حالت طبیعی بیشتر نباشد باید دستگاهی با قابلیت  ۱۱۵ کیلوگرم را تهیه نمایید. 

     3) دوچرخه ثابت اسپینینگ: در حال حاضر بیشتر افراد ورزشکار جهت متناسب کردن بدنشان از دوچرخه های ثابت مدل اسپینینگ استقبال می کنند و این مدل دوچرخه ثابت از جمله دستگاه های هوازی بوده که از آن برای کم کردن وزن به سرعت استفاده می شود. اشخاصی که با این مدل ورزش کرده اند میدانند که با توجه به جنس و سنشان و برنامه ای که جهت تمرین روی دستگاه انتخاب کرده اند بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ انرژی سوزانده می شود.

خواسته های فردی کسی که میخواهد ورزش کند بر انتخاب نوع دوچرخه ثابت بسیار موثر است. مثلا شخصی که احتیاج دارد که خیلی زود وزن را کم کند باید مدل با کارایی معمولی و با قیمت مناسب و ارزان را به کار ببرد. طرح ریزی این مدل دوچرخه های ثابت برای به کاربردن در مدت ۲ تا ۳ سال و جهت یک نوبت کم شدن وزن مناسب است ولی نمیتوان از آن ها برای ورزش کردن  در هر روز و پشت هم استفاده کرد. در مقابل افراد ورزشکار که به شکل ماهرانه ورزش می کنند دوست دارند تا برای استفاده مداوم از یک دوچرخه اسپینینگ که مستحکم و قابل اطمینان است بهره ببرند. درست است که از نظر قیمتی گران هستند ولی درصورتی که از آن ها مراقبت کنیم میتوانیم به اندازه تمام زندگیمان از آن ها استفاده کنیم. در زمانی که به طور کامل دیگر برای تهیه دستگاه مطمئن شدید باید به وزن استفاده کننده توجه شود. مثلا یک شخص با وزن ۱۰۰ کیلوگرم در زمان تهیه باید دوچرخه مدل اسپینینگ را با قابلیت ۱۱۵ کیلوگرم یا بیشتر از آن را تهیه نماید چون این مدل دوچرخه ها توان این را دارد که وزن بالا را تحمل کرده و از آسیب دیدن به دستگاه جلوگیری می کند.

بر خلاف دیگر دوچرخه های ثابت، تمام دوچرخه های مدل اسپینینگ مجهزبه نمایشگرو نمایشگر ضربان قلب و... نیستند. در کل دوچرخه های ثابت مدل اسپینینگ ابتدایی طراحی شده و تمامی مدل های آن ها هیچ چیز به غیر از زین و رکاب و دستگیره ندارند پس اگر از نظر مالی وضعیت خوبی ندارید باید یکی از مدل های این دوچرخه را تهیه نمایید. اکثر استفاده کنندگان معتقدند که اگر این دوچرخه ها خصوصیات مازاد داشته باشند ورزش کردن را هیجان انگیزتر میکنند. مثلا در صورت وجود یک نمایشگر روی دوچرخه برای پیگیری مواردی مثل میزان انرژی سوخته شده و اندازه مسیر طی شده برای پیشرفت بسیار کار آمد است. از گزینه های ابتدایی که باید آن را در نظر داشته باشید چرخ محور است و یک بخش مهم در دوچرخه اسپینینگ می باشد که اکثرا استفاده کنندگان به آن توجه ندارند. چرخ محور چیزی است که ماهیچه ها و عضله های شما را درگیر ورزش می کند. به همین خاطر نابغه های ورزش فیتنس پیشنهاد می دهند که چرخ محورهای سنگینی را انتخاب نمائیم. مدل هایی از دوچرخه هایی که چرخ محورشان ۹ تا ۱۶ کیلوگرم است ارزان قیمت تر هستند ولی خوب است تا مدل هایی را برگزینید که چرخ محور آن ها وزن بیشتر از ۱۹ کیلوگرم دارد و شما را بیشتر برای تمرین ورزشی به زحمت خواهد انداخت.

 

انواع دوچرخه ثابت از نظر مقاومت

  • دوچرخه ثابت مگنتی: دوچرخه های ثابت از نظر مقاومت به چند دسته تقسیم می گردند که نوع مگنتی یکی از این مدل ها می باشد. این مدل دوچرخه به صورتی طراحی و تولید شده است که امکان شل و یا سفت کردن پدال برایتان فراهم شده است که این کار توسط یک پیچ به صورت دستی و یا مکانیکی انجام میگیرد و پدال تا 8 درجه شل و یا سفت می گردد.
  • دوچرخه ثابت الکترومگنتی: این مدل از قابلیت الکتریکی جهت شل و یا سفت نمودن رکاب بهره مند می باشد که تنها کافیست یک دکمه را فشرده تا رکاب از این طریق شل و یا سفت گردد. لازم به ذکر است که تغییرات اعمال شده بر روی مانیتور قابل مشاهده می باشد.

 

معایب و مزایای استفاده از دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت در قیاس با دیگر وسیله ها کمترین فضا را به خود اختصاص می دهد و می تواند برایتان شادابی و نشاط را به ارمغان آورد. امکان استفاده از دوچرخه های ثابت در هر زمان و شرایط آب و هوایی وجود دارد. با خرید یک دوچرخه ثابت می توانید به تقویت ماهیچه های خود بپردازید و استرس را در خود از بین ببرید. زمانی که استرس در شما از بین می رود هورمون اندروفین ترشح خواهد شد. خانم های باردار، افرادی که دچار آرتروز می باشند و یا دارای مشکلات سیاتیکی هستند نباید به استفاده از دوچرخه های ثابت بپردازند.

 

تنظیم رکاب

دوچرخه های ثابت از دو نوع سیستم جهت تنظیم بهره مند هستند. نخستین سیستم بصورت مکانیکی بوده و دومین سیستم نیز بصورت الکترونیکی می باشد. در نوع مکانیکی نیاز است قدرت رکاب را توسط یک پیچ و به وسیله ی دست تعیین نمایید. نوع الکترونیکی به این صورت است که جهت شل و یا سفت نمودن رکاب کافیست از مانیتور استفاده نمایید و دکمه ی مخصوص را فشار دهید تا میزان قدرت رکاب مشخص گردد.

 

سیستم مقاومت دوچرخه

برای دوچرخه های ثابت دنده ای در نظر گرفته نشده است و همانند دوچرخه های معمولی نیستند. دوچرخه های ثابت دارای سیستم مقاومت هستند که شامل دو دسته می باشند که نخستین دسته سیستم مقاومت تسمه نمدی و سیستم دیگر سیستم مقاومت مگنتی یا آهنربایی می باشد. سیستم مقاومت تسمه نمدی در دوچرخه های ثابت مشابه دوچرخه های معمولی می باشند. برای سیستم مگنتی دو آهنربا در نظر گرفته شده است که بسیار قوی می باشند که این آهنرباها میان پدال و بدنه تعبیه شده است. در حالتی که سیستم مقاومت دوچرخه ثابت شما نمدی است رکاب زدن سخت است و صدای حرکت کردن تسمه به گوش می رسد اما وقتی سیستم مقاومت دوچرخه شما از نوع مگنتی باشد دیگر صدای بدی نمی دهد و رکاب زدن نیز مشکل نخواهد بود پس بهتر است دوچرخه ثابت خریداری شده شما دارای سیستم آهنربایی باشد.

 

نوع برنامه دهی

توصیه می کنیم هنگام خرید سیستم برنامه دهی دوچرخه ثابت در نظر گرفته شود زیرا بعضی از دوچرخه های ثابت از سیستم برنامه دهی برخوردار نیستند. بهترین گزینه برای کاهش وزن دوچرخه هایی می باشد که دارای سیستم برنامه دهی هستند. دوچرخه های ثابتی که از این سیستم بهره مند هستند از قیمت بالاتری برخوردارند. در این مدل از دستگاه ها مانیتوری تعبیه شده است که شما در آن میزان کالری مصرفی و ضربان قلب خود را مشاهده خواهید نمود.

 

نوع صفحه نمایش

بسیاری از افراد ترجیح می دهند دوچرخه ای که خریداری می کنند از آپشن هایی برخوردار باشند. مانیتوری که برخی از دوچرخه های ثابت دارا می باشند قادر به نمایش مسافت طی شده و تعداد رکاب زدن ها می باشد و علاوه بر آن می توانید از طریق آن به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید. وجود یک صفحه نمایشگر به شما کمک می کند که بدانید در حال تجربه چه میزان از سرعت هستید و حتی می توانید در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت تصویر نمادین خود را به شکل یک کاراکتر انیمیشنی به روی صفحه نمایشگر مشاهده کنید. 

 

تنظیم صندلی

دوچرخه های ثابت که از قابلیت تنظیم زین و صندلی برخوردار است می تواند انتخاب بهتری به شمار رود. بعضی از محصولات به صورتی طراحی و تولید می گردند که زین آنها ثابت و غیرقابل تنظیم می باشد و اگر میان پا و رکاب فاصله زیادی برقرار شود و شما در رکاب زدن دچار مشکل شوید در آخر کمر درد و زانو درد را برایتان در پی خواهد داشت.

 

میزان تحمل وزن دستگاه

دوچرخه های ثابت هر کدام قادر به تحمل یک وزن معینی هستند و همانند تردمیل طراحی شده اند و افرادی که وزنشان بیش از حد تحمل دستگاه می باشد نمی تواند از دستگاه استفاده نماید. اگر قصد خرید دوچرخه ثابت خانگی را دارید نیاز است هنگام خرید وزن اعضای خانواده را در نظر بگیرید و متناسب با وزن تمامی افراد اقدام به خرید نمایید اما اگر برای باشگاه ورزشی خود می خواهید به خرید دوچرخه ثابت بپردازید بهترین گزینه دستگاهی می باشد که قادر به تحمل بالاترین وزن میان تمامی دستگاه ها باشد و از تمامی دوچرخه های ثابت قوی تر باشد.

 

حمل و نقل آسان

یکی از حائز اهمیت ترین نکات در هنگام خرید دوچرخه توجه به وزن به آن می باشد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند هر از گاهی دوچرخه ثابت خود را جا به جا و محل قرارگیری آن را تغییر دهند و برای اینکار نیاز است دوچرخه انتخابی وزن کمی داشته باشد تا جابه جایی آن کار راحتی باشد. دوچرخه های ثابت باشگاهی در قیاس با دوچرخه های خانگی از وزن کمتری برخوردار هستند.

 

قیمت دوچرخه

پیش از خرید دوچرخه ثابت نیاز است بودجه ی خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید. با درنظر گرفتن بودجه دایره ی انتخابات شما کوچک تر خواهد شد و انتخاب برایتان راحت تر می گردد. حتما هنگام خرید نکات عنوان شده را مورد توجه قرار دهید تا خریدی مطلوب داشته باشید.

 

معرفی دوچرخه های ثابت پرفروش در بازار

 

دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل E002

 یکی از بهترین دوچرخه های ثابت عرضه شده به بازار دوچرخه E002 می باشد که توسط برند تایتان به تولید رسیده است. اگر ورزشکار حرفه ای هستید این دوچرخه می تواند گزینه ی مطلوبی برایتان به شمار رود. امکان تنظیم پدال های این دستگاه در 8 حالت گوناگون وجود دارد. می توانید با تغییر حالت پدال به سوزاندن کالری بیشتری بپردازید. در صورت تمایل می توانید ارتفاع نشیمنگاه این دوچرخه را تغییر دهید که هم بصورت عمودی و هم بصورت افقی امکان پذیر می باشد. تمامی افراد با سنین مختلف می توانند از این مدل دوچرخه ثابت استفاده نمایند. برای این محصول مانیتوری در نظر گرفته شده است که دارای کیفیتی بالا می باشد و شما می توانید اطلاعات مهم را در آن مشاهده نمایید که این اطلاعات شامل ضربان قلب، مسافت طی شده، مدت زمان استفاده از دوچرخه، میزان کالری سوزانده شده (بصورت حدودی) می باشد.

جهت استفاده راحت تر از این دوچرخه این برند دستگیره هایی برای آن در دو طرف مانیتور در نظر گرفته است که می توانید از آن بهره گیرید. اگر قصد خرید دوچرخه ثابت خانگی را دارید این دوچرخه می تواند انتخاب مناسبی برایتان محسوب گردد. وزنی که این محصول می تواند تحمل نماید میان 100 تا 125 کیلوگرم می باشد.

 

دوچرخه ثابت ATMED پایی مدل 3481

دوچرخه ثابت مدل 3481 یکی دیگر از بهترین دوچرخه های ثابت می باشد که توسط ATMED به بازار عرضه شده است. این محصول می تواند انتخاب مناسبی برای افراد غیرحرفه ای باشد تا برخی اوقات به سوزاندن کالری بدن خود بپردازند. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول در قیاس با دیگر محصولات پایین تر می باشد و بسیاری از افراد قادر به خرید آن هستند. قرارگیری این دوچرخه در زیر میز کار امکان پذیر است تا از آن به راحتی استفاده نمایید. استفاده از این دوچرخه حتی در زمانی که کارهای خود را انجام می دهید نیز امکان پذیر می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به وزن کم، مانیتور کوچک که در آن ضربان قلب، سرعت، میزان کالری سوزانده شده نمایش داده خواهد شد اشاره نمود. باز و بسته نمودن این دوچرخه ثابت بسیار راحت و آسان انجام می گیرد و کمترین فضا را به خود اختصاص می دهد. میزان کالری که می سوزانید در نمایشگر قابل مشاهده است که برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند مزیت بزرگی محسوب می گردد زیرا کاهش وزن خود را متوجه خواهید شد. همانطور که در قسمت بالا ذکر شد خرید این دوچرخه برای افراد حرفه ای که بسیار ورزش می کنند به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا امکان دارد قسمت فلزی دستگاه پس از مدت زمان زیادی ورزش کردن داغ شود و به سوزاندن بدن بپردازد. مقاومت رکاب این دوچرخه چندان بالا نمی باشد.

 


بهترین مارک دوچرخه ثابت در بازار

دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل A2100G

دوچرخه ی دیگری که قصد معرفی آن را داریم دوچرخه ثابت تایتان فیتنس مدل A2100G می باشد. قیمت در نظر گرفته شده برای این دستگاه بسیار بالا می باشد و می توان گفت بالاترین قیمت را میان دستگاه های معرفی شده در این مقاله دارا است. امکان استفاده از این دوچرخه برای تمامی افراد امکان پذیر است و ورزشکارهای حرفه ای، باشگاه های بدنسازی و ورزشی می توانند به استفاده از آن بپردازند و حتی به عنوان دوچرخه ثابت خانگی نیز می توان مورد استفاده قرار داد. برای این دوچرخه تنظیمات شخصی سازی در نظر گرفته شده است و تمامی اعضای خانواده می توانند از آن بهره گیرند. تولید این دوچرخه ثابت توسط تایوان انجام گرفته است. این دستگاه حتی قادر به تولید برق نیز می باشد. در تولید این دوچرخه بهترین و باکیفیت ترین قطعات استفاده شده است که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. برای پدال این دوچرخه 16 حالت در نظر گرفته شده است. مانیتور بکار برده شده قادر به نمایش اطلاعات بسیاری می باشد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به برخورداری از پورت AUX اشاره نمود که از طریق آن می توانید آهنگ دلخواه خود را گوش دهید. این دوچرخه قادر به تحمل وزن تا 175 کیلوگرم می باشد که افراد بسیاری را اضافه وزن بالا می توانند از آن بهره گیرند. 

 

دوچرخه ثابت تایوامی مگنت برقی و برنامه دار فیول مدل SU135-40

این دوچرخه مختص افراد حرفه ای طراحی و تولید شده است که ورزشکاران حرفه ای و حتی غیرحرفه ای نیز قادر به استفاده از آن هستند. اگر قصد کاهش وزن دارید این دوچرخه بهترین گزینه محسوب خواهد شد که به دلیل طراحی به روز و کارآمد اسکلت این دستگاه می باشد. شما می توانید هنگام استفاده میزان شل و یا سفتی پدال را مشخص نمایید که برای آن 24 حالت در نظر گرفته شده است. استفاده از این دستگاه برای تمامی افراد با سنین مختلف امکان پذیر است زیرا امکان تنظیم برای انواع قدها وجود دارد. می توانید برای خود برنامه شخصی تنظیم نمایید. جهت اگاهی از برخی اطلاعات نظیر ضربان قلب و سرعت و ... می توانید مانیتور بکار برده شده را مشاهده نمایید. می توانید با اسپیکری که برای مانیتور در نظر گرفته شده است به پخش موسیقی بپردازید. این محصول با وزن 35 کیلوگرمی به تولید رسیده است.

دوچرخه ثابت کتلر مدل Ergometer Axiom

این دوچرخه آخرین مدلی است که به معرفی آن می پردازیم. این دستگاه طراحی و تولید شده توسط برند کتلر در کشور آلمان می باشد که یک برند معتبر و معروف می باشد که بهترین محصولات را به بازار عرضه می کند و تمامی تولیدات آن از بالاترین کیفیت برخوردار است. از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به دوام و مقاومت بالا و وزن کم آنها اشاره نمود. برای این دستگاه پورت USB در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن دارای نمایشگر 7 اینچی است که نور پس زمینه آن آبی رنگ می باشد که شما می توانید از طریق آن اطلاعاتی نظیر میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلز و ... را مشاهده نمایید.

 

دوچرخه ثابت دست و پا لیوآپ (سری LS9052)

در جامعه امروز اکثر فعالیت ها و مشاغل طوری سازماندهی شده اند که یک فرد باید ساعت ها روی صندلی و پشت میز بنشیند همین مدت زمان طولانی نشستن سبب بروز آسیب های متنوع می شود و در عین حال بین کار استراحت کردن سبب حواس پرتی می شود یا حتی ممکن است گاهی چنان درگیر کار  شویم که استراحت کردن را فراموش  کنیم. دوچرخه ثابت دست و پا لیوآپ سبب می شود تا شما بعد از کار یک ورزش مفید را به شکل ساده انجام دهید.

 

  دوچرخه ثابت تایوانی اسپینینگ خانگی فیول (سری SB350)

اکثر دوچرخه هایی که در بازار ایران موجود هستند به دلیل اینکه قیمت پایینتری داشته باشند از ساختار بسیار ضعیفی برخوردار هستند اما قطعات با کیفیت و بروز شده ایی که در دوچرخه های ثابت تایوانی اسپینینگ خانگی فیول سری SB350 استفاده شده است سبب می شود تا ساختار شاسی و اسکلت دستگاه بسیار مستحکم و مقاوم باشد. این دوچرخه با طرح بسیار زیبایی که دارد از محصولات سال 2019 می باشد. از ویژگی های مهم این محصول این است که به کم کردن وزن، سوزاندن کالری و قوی تر شدن عضلات کمک می کند و تحمل وزن خوبی دارد. دوچرخه های ثابت تایوانی اسپینینگ خانگی فیول سری SB350 با داشتن دیسک 15 کیلوگرمی خود می تواند تا وزن حدود 100 کیلوگرم را تحمل کند همچنین این دوچرخه دارای تنظیم نیرو است. در این دوچرخه بدنه و شاسی قوی و محکم بوده و ضدآب و ضد زنگ نیز می باشد. از قابلیت خوب این دوچرخه این است که می تواند بطری آب را نگه دارد و قابلیت حمل نیز دارد.

 

  دوچرخه ثابت کراس فیتنس (سری ERUN 100)

از محصولات ورزشی که قابل استفاده افراد حرفه ایی و غیرحرفه ایی می باشد، می توان به دوچرخه ثابت اشاره کرد. در واقع دوچرخه ثابت هم برای افرادی که به طور تخصصی در باشگاه فعالیت می-کنند و هم برای افرادی که در خانه و به شکل تفریحی ورزش می کنند مناسب است. دوچرخه ثابت کراس فیتنس سری ERUN 100کارکردی شبیه به دوچرخه های متحرک را دارد و می تواند برای دوچرخه سواران حرفه ایی که به دوچرخه سواری در فضای باز عادت دارند اما این امکان برایشان مهیا نیست مناسب باشد. همچنین این دوچرخه به ورزشکاران حرفه ایی کمک می کند تا مقاومت عضلاتشان را افزایش دهند و همیشه بدنی آماده داشته باشند. برخلاف باورعموم دوچرخه های ثابت به بدن آسیبی وارد نمی کنند و نسبت به سایر دستگاه های باشگاهی ضرر کمتری دارند. اگر شما به دنبال یک دوچرخه ثابت استاندارد هستید، دوچرخه ثابت کراس فیتنس سری ERUN 100برای شما مناسب است.

 

  دوچرخه ثابت کراس فیتنس (سری ERUN 200)

یکی از بهترین دستگاه های ورزشی که بین مردم محبوبیت زیادی دارد، دوچرخه ثابت است. بر خلاف تصور دوچرخه های ثابت به زانو و عضلات پا آسیبی وارد نمی کنند و نسبت به سایر دستگاه های باشگاهی ضرر کمتری دارند. دوچرخه ثابت کراس فیتنس سری ERUN 200 به دوچرخه سواران حرفه ایی کمک می کند تا مقاومت عضلاتشان را افزایش دهند و همیشه بدنی آماده داشته باشند همچنین به ورزشکاران کمک می کند وقتی شرایط جوی مناسب نیست به وسیله این دوچرخه آمادگی بدن خود را حفظ نمایند در نتیجه این دوچرخه ثابت کراس فیتنس سری ERUN 200 برای ورزشکاران حرفه ایی بسیار مناسب است.

 

  دوچرخه ثابت لیدر اسپرت (سری 760)

دوچرخه ي ثابت ليدر اسپرت سری 760 از بهترین و با کیفیت ترین تولیدات کمپانی لیدر اسپرت می-باشد که این کمپانی در تولید دوچرخه های ثابت اسپينينگ ممتماز است. نقطه قوت این دوچرخه های ثایت نسبت به سایر تولیدات استفاده از فناوری های جدید و قطعات با کیفیت است. چرا که هدف کمپانی لیدر اسپرت جدا از سود دریافتی جلب رضایت مشتریان بوده پس درنتیجه داشتن مشتریان دائمی و رعایت حقوق آنان برای شرکت لیدر اسپرت بسیار اهمیت دارد. همین رعایت حقوق مصرف کننده سبب شده تا شرکت لیدر اسپرت بتواند به آسانی رقبا را از میدان به در کند. این دوچرخه بخاطر ویژگی های خوبی که دارد بسیار کاربردی است و می تواند وزن بالایی را تحمل کند و برای استفاده در خانه، باشگاه های ورزشی و مرکز های فیزیوتراپی مناسب است. طراحی خاص این کمپانی باعث افزایش محبوبیت دوچرخه ي ثابت ليدر اسپرت سری 760 شده است.

 

   دوچرخه ثابت لیدر اسپرت (سری 5022)

کمپانی لیدر اسپرت در تولید دوچرخه های ثابت اسپينينگ پیشرو می باشد. در تولیدات این دوچرخه از محصولات بروز و با کیفیت استفاده شده است. برای کمپانی لیدر اسپرت رعایت حقوق مصرف کننده بسیار مهم است به طوری که در ساخت دوچرخه هایی که محصول این شرکت هستند از بهترین قطعات استفاده شده و در بین سایر تولیدکنندگان پیشتاز است. دوچرخه ثابت اسپینینگ لیدر اسپرت سری 5022 از آن دست دوچرخه هایی است که می تواند وزن بالایی را تحمل کند و برای افراد مختلف در مکان های متنوع قابل استفاده می باشد.

 

   دوچرخه ثابت مگنتی اسپورتک (سری 5105B)

دوچرخه ثابت مگنتی اسپورتک سری 5105B از بهترین دوچرخه هایی است که به افزایش ضربان قلب و گردش خون کمک می کند همچنین این دوچرخه برای سوزاندن چربی های اضافی بدن نیز مناسب است. این دوچرخه از آن سری تولیداتی است که با بسته بندی متنوع و فناوری هایی که در طی تولید استفاده کرده و با داشتن آهنربایی که به 8 حالت تنظیم می شود توانسته است توجه عموم مردم را به سمت خود جلب کند و به یک دوچرخه ثابت پرطرفدار تبدیل شود. دوچرخه های ثابت در دسته وزش های هوازی قرار می گیرند. از ویژگی های این دوچرخه می توان به صفحه نمایشگر، قابلیت تنطیم عمودی و افقی، سنسور ضربان قلب و گارانتی 12 ماهه از فروشگاه ورزشی صادقی، اشاره کرد. در ضمن این کالا به شکل اسمبل نشده در کارتن قرار دارد که باید توسط نصاب اسمبل و نصب شود. دوچرخه ثابت مگنتی اسپورتک سری 5105B از برترین دوچرخه های ثابت موجود در بازار است.

 

 دوچرخه ثابت تایوانی دارای مگنت برقی، برنامه دار وپشت دار فیول (سری SR146-40)

اکثر دوچرخه هایی که در بازار ایران موجود هستند به دلیل اینکه قیمت پایین تری داشته باشند از ساختار بسیار ضعیفی برخوردار هستند اما قطعات با کیفیت و بروز شده ایی که در دوچرخه های ثابت تایوانی اسپینینگ فیول سری SR146-40 استفاده شده است سبب می شود تا ساختار شاسی و اسکلت دستگاه بسیار مستحکم و مقاوم باشد. دوچرخه ثابت تایوانی دارای مگنت برقی، برنامه دار وپشت دار فیول سری SR146-40 در تایوان تولید می شوند و قدمت بسیار زیادی دارند. از ویژگی های این دوچرخه می توان به صفحه نمایشگر، قابلیت تنطیم عمودی و افقی در 24 حالت، سنسور ضربان قلب، مگنت برقی و پشتی دار و اورجینال بودن محصول اشاره کرد. دوچرخه ثابت در دسته ورزش های هوازی قرار می گیرد و به حفظ سلامت و ساختار استاندارد بدن و گردش خون بهتر و ضربان قلب بیشتر کمک می کند. همچنین این دوچرخه قابلیت تنظیم برای افراد در سنین مختلف را دارا است و با توجه به ساختار خوبی که دارد به هر چه بهتر پدال زدن کمک می کند و صفحه نمایشگری که دارد به ورزشکار می کند تا بتواند متوجه سوخت و ساز بدن خود در زمان ورزش کردن باشد. در دوچرخه های ثابت تایوانی اسپینینگ فیول سری SR146-40 دستگیره هایی وجود دارد که به حفظ تعادل فرد ورزشکار کمک می کند. از ویژگی خوب این کالا داشتن گارانتی 12 ماهه از فروشگاه ورزشی صادقی است که این فروشگاه در سال 1336 تاسیس شده است. در ضمن این کالا به شکل اسمبل نشده در کارتن قرار دارد که باید توسط نصاب اسمبل و نصب شود و هزینه  نصب این دستگاه باید توسط خریدار پرداخت شود. دوچرخه های ثابت تایوانی اسپینینگ فیول سری SR146-40 برای افرادی که می خواهند به طور منظم و حرفه ایی دوچرخه سواری را تجربه کنند مناسب می باشند.

 

  دوچرخه ثابت لیواسترانگ (سری LS5-0R)

دوچرخه ثابت لیواسترانگ سری LS5-0R با توجه به طراحی مناسبی که دارد توانسته است به بهترین و محبوب ترین دستگاه ورزشی تبدیل شود. از مهم ترین ویژگی این محصول داشتن مقاومت بالا است و ورزشکاران می تواند بدون نگرانی تمرینات استقامتی خود را با تمرکز بالا انجام دهند. منحصربفردترین ویژگی دوچرخه ثابت لیواسترانگ این است که پشتی آن طوری طراحی شده که از آسیب به کمر جلوگیری می کند و مانع فشار به روی ستون فقرات می شود و انجام تمرینات را برای شما لذت بخش می کند. در این دوچرخه با استفاده از تکنولوژی FreeSpin به حفظ ساختار استاندارد بدن کمک می کند. این فناوری سبب می شود که فشارهای ناگهانی که ناشی از توقف های سریع دستگاه است کم شود. از طراحی خوب این دستگاه داشتن صفحه نمایشی است که ورزشکار را در هنگام ورزش متوجه فعالیت های ورزشی چون کالری سوزانده شده، میزان ضربان قلب و مسافت طی شده می کند. دوچرخه ثابت لیواسترانگ سری LS5-0R که از زیر مجموعه های شرکت جهانی جانسون است، برای افرادی که می خواهند به طور منظم و حرفه ایی دوچرخه سواری را تجربه کنند مناسب می باشند.

 

   دوچرخه ثابت فلکسی فیت (سری F-110)

این دوچرخه به دلیل ابعاد خود که تقریبا کوچک است برای مکان های محدود و کوچک مثل فضاهای آپارتمانی بسیار مناسب است. دوچرخه ثابت فلکسی فیت سری F-110 می تواند وزن بسیار بالایی تا حدود 100 کیلو گرم را تحمل کند. از مهم ترین ویژگی این دستگاه می توان به پدال هایی که قابلیت تنظیم تا 8 دنده را دارند اشاره کرد که شما می توانید با توجه به ساختار قامتی خود بهترین حالت را انتخاب کنید و از استفاده این محصول لذت ببرید. همچنین این دوچرخه دارای صفحه نمایشگر است که اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده، سرعت رکاپ زدن، میزان ضربان قلب، قابلیت تنظیم در دو جهت عمودی و افقی و کالری سوزانده شده را در اختیار شما قرار می دهد. اقلام همرا دوچرخه ثابت فلکسی فیت سری F-110 یک قمقه کوچک است که به ورزشکار یادآوری می کند در هنگام ورزش نوشیدن آب را فراموش نکند.

 

  دوچرخه ثابت پشتی دار مگنتی پاور لند (سری YK-BK8508R)

در هنگام خرید این دوچرخه باید توجه داشته باشید که دوچرخه ثابت پشتی دار مگنتی پاور لند سری YK-BK8508R یک دستگاه ورزشی هوازی می باشد که برای استفاده در منزل و باشگاه مناسب است. از مهم ترین ویژگی این دستگاه می توان به پدال هایی که قابلیت تنظیم تا 8 دنده را دارند اشاره کرد که به این وسیله شما می توانید با توجه به ساختار بدن خود بهترین حالت را انتخاب کنید و از استفاده این محصول لذت ببرید. همچنین این دوچرخه برای استفاده افراد در سنین مختلف مناسب است و با داشتن صفحه نمایشگر، اطلاعاتی نظیر مسافت طی شده، سرعت رکاپ زدن، میزان ضربان قلب، قابلیت تنظیم در دو جهت عمودی و افقی و کالری سوزانده شده را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد. در ضمن دوچرخه ثابت پشتی دار مگنتی پاور لند سری YK-BK8508R  به شکل اسمبل نشده در کارتن قرار دارد که باید توسط نصاب اسمبل و نصب شود و هزینه نصب دستگاه باید توسط خریدار پرداخت شود. اگر شما به دنبال یک دوچرخه ثابت استاندارد هستید، این دوچرخه برای تان مناسب است. 


نظرات کاربران