راهنمای خرید وسایل گریم عروس

راهنمای خرید وسایل گریم عروس

پس از فراگیری اصول گریم و ابزارهایی که در این راه به آن ها نیاز است به آسانی توانایی این را خواهیم داشت که ابزار و محصولات گریم صورت را به مجموعه آرایشی خود افزوده و آن را به نحو احسن تکمیل نماییم. افراد می افراد می توانند با تکمیل وسایل گریم صورت آرایشی را که پیاده سازی می نمایند را بسیار جذاب تر و ماهرانه تر انجام دهند و این کار با فراگیری اصول آن، کار بسیار راحت و با صرف وقت بسیار کمی خواهد بود.

در این متن شما را با اصلی ترین ابزارها و وسایلی که خانم های جوان از آن ها برای گریم صورت استفاده می نمایند آشنا خواهیم نمود. در لیستی که در متن زیر قرار داده شده است، اصلی ترین وسایل گریم صورت، چشم و لب و یا حتی وسایلی که شما را در انجام این کار کمک خواهد نمود را به ترتیب برایتان ذکر نموده ایم. این لیست برای افرادی که در پی یافتن بهترین وسایل برا گریم هستن و به دنبال یک آرایش کامل، بی نقص و جذاب می باشند و در بین تعداد زیادی وسایل گریم نمی توانند انتخاب نمایند کمک شایانی خواهد نمود. متخصصان در عرصه گریم اعتقاد دارند که به همان اندازه که تکنیک ها و اصول چهره پردازی مهم  می باشند به همان اندازه نیز وسایل و ابزارهایی که در این راستان استفاده می شود  از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. برای پیاده سازی یک گریم فوق العاده از نخستین و اصلی ترین وسایل و ابزار می توان به فرچه های مختلف اشاره نمود هریک از این فرچه ها دارای کاربردها و کارایی های مخصوص به خود می باشند.

انواع گریم

1گریم خشک: در این نوع گریم اکثراً از وسایلی استفاده می شود که به صورت خشک و پودری هستند. از نمونه ای از این وسایل می توان به پودر آرایشی، پنکیک (فن خشک)، رژگونه پودری، سایه چشم پودری، اکلیل و ... اشاره نمود. برای افرادی که از پوستی چرب برخوردار هستند این گریم را پیشنهاد می دهیم.

2گریم چرب: در این نوع گریم نیز اکثر وسایل مورد استفاده قرار داده شده از نوع چرب می باشد. نمونه-ای از این وسایل: انواع فن چرب، رژگونه چرب، رژ لب چرب و سایه چشم کرمی که به صورت تک تک بود و آن را می توان در جعبه های 5 تا 24 رنگ تهیه نمود. افرادی که از پوستی چرب برخوردار هستند این گریم می تواند انتخاب خوب و مطلوبی برایشان باشد. در ابتدای این گریم به کمک یک اسفنج مرطوب به صورت نازک از پن استیک بر روی پوست زده و به کمک آن تمام لک های پوستی پوشیده و محو خواهد شد پس از انجام این کار می توانید از پودر برای روی آن استفاده کنید در این مورد نیز از یک اسفنج مربوط استفاده نمایید و پودر را بسیار آرام بر روی آن فشار دهید. انجام این کار سبب می شود که آرایشتان ثبات داشته باشد زیرا از پودر اضافی استفاده نمی کنید. زمان استفاده از سایه روشن می تواند بعد و یا حتی قبل از استفاده از پودر باشد. برای این کار نیز باید قلم موی تخت اسفنج استفاده نمایید لازم به ذکر است که می توانید از انگشت نیز برای تکمیل این کار بهره گیرید.

3گریم قالبی: در این نوع گریم نیز از چندین کرم پودر در رنگ های متفاوت به کمک اسفنج بهره گرفته می شود لازم به ذکر است که در این گریم ملزم به استفاده از پودر نیستید. می توانید از یک اسفنج طبیعی که مرطوب بوده استفاده نمایید نکته مهم این است که اسفنج نباید خیس باشد و تنها مرطوب بودن آن کافی است. خیس بودن بیش از حد لازم سبب می گرددکه آرایش را نتوانید به آسانی به کمک اسفنج پیاده سازی نمایید. از دیگر علائم نشان دهنده خیسی بیش از حد اسفنج می توان به روان و نازک بودن کرم پودر بر روی صورت اشاره نمود. در موارد دیگری نیز ممکن است که کرم پودر بیش از اندازه ضخیم گردد این نشان دهنده ی این است که اسفنج به کرم پودر بسیاری آغشته گردیده است. هر یک از رنگ های آرایشی را باید به اسفنج آغشته و جذب شوند و پس از آن اسفنج باید به آرامی بر روی صورت مالیده شود بعد از انجام این کار لایه ی نازکی از رنگ ها بر روی صورت می نشیند. همانطور که در ابتدای متن ذکر شد در این گریم نیازی به استفاده از پودر نمی باشد. برای افرادی که توانایی بدست آوردن رنگ ها را بر روی پوست ندارد پیشنهاد می شود که از دیگ روش ها بهره گیرند.

4گریم مختلط: در گریم مختلط می توانید ازگریم قالبی به همراه گریم چرب یا همان گریم رنگ روغن چهره بهره گیرید. قابل ذکر است که برای انجام این کار نخست باید توصیه ها و روش هایی را مطالعه نمایید:

روش اول: در آغاز کار باید بر روی کرم پودر گریم قالبی از سایه روشن های چرب یا همان پن استیک استفاده شود. پس از انجام این مرحله لازم است که از پودر بر روی آن استفاده گردد و سپس از رژ گونه خشک بهره گیرید. ممکن است افرادی تمایل داشته باشند که از رژگونه چرب استفاده نمایند برای این کار باید رژگونه را پیش از استفاده و زدن پودر و بعد از سایه روشن استفاده نمایید.

روش دوم: در روش دوم ابتدا باید از سایه روشن ها و رژگونه کرمی یا همان روغنی استفاده گردد. این روش را قوی ترین روش می توان معرفی نمود. پس از انجام این مرحله باید به کمک اسفنج گریم قالبی را پیاده سازی نماییم انجام این کار باید گونه ای صورت گیرد که آرایش قبلی که در زیر وجود دارد پیدا باشد و پس از این مراحل می توانید از رژگونه استفاده کنید. ممکن است پس از اتمام این مرحله سایه روشن ها نیاز به تغییر و تصحیح داشته باشند برای تکمیل این کار می توانید از گریم قالبی کمک بگیرید. این روش را می توان به عنوان یک روش بسیار مطلوب برای مواردی بسیار دقیق عنوان نمود.

روش سوم: از اصلی ترین ابزار در این روش فن پرب یا همان پن استیک می باشد. بر روی آن باید پودر زده شود و بهترین وسیله برای انجام سایه  روشن با رنگ های روشن کرمی و تیره قالبی می باشد. ترکیب این موارد موجب می گردد که با تاکید نواحی روشن و رنگ های تیره قالبی از براق بودن نواحی تیره جلوگیری شود.

 انتخاب فرچه مناسب


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

همانگونه که ابتدای متن گفته شد به عقیده ی متخصصان گریم همان اندازه که اصول و تکنیک های چهره پردازی دارای اهمیت بالایی است، ابزار و وسایل گریم نیز بسیار مهم و پراهمیت می باشد. از ابزارهای اصلی گریم می توان به انواع فرچه ها که هریک کاربرد و کارایی مخصوصی دارند اشاره نمود. پیش از استفاده از فرچه ها باید ابتدا یادبگیرید که هریک را در چه محل و زاویه ای قرار دهید زیرا محل قرارگیری و زاویه ی آن تاثیر بسزایی در جذاب و زیبا دیده شدن آرایش و گریم دارد. برای آنکه رنگ زدن را به صورت کاملا یکدست انجام دهید باید فرچه را از وسط آن گرفته و نگه دارید نزدیک نمودن انگشتان به قسمت فلزی فرچه سبب فشار بیش از اندازه به فرچه خواهد شد و این کار ممکن است تاثیر منفی در گریم بگذارد.

  انتخاب رنگ مناسب

از اصلی ترین کارها و اقداماتی که باید یک گریمور انجام دهد رفع اشکال های صورت به وسیله ی گریم و شناسایی رنگ های زمینه هر قسمت از صورت و پوست و خنثی نمودن آن ها می باشد برای نمونه می توانید از کانسیلر سبز برای قرمزی دور بینی بهره گیرید زیرا این رنگ کاملا در تضاد با رنگ قرمز می باشد در یک نمونه ی دیگر استفاده از کانسیلرهای نارنجی تا آجری برای محو نمودن قسمت های کبود زیر چشم که رنگی مایل به آبی دارند می باشد. توصیه مهم در عدم استفاده از کانسیلر بژ و سفید این است که این کار سبب ناهمگون نمودن آن ناحیه یا دیگر بخش های صورت خواهد شد.

انتخاب کرم پودر مناسب


راهنمای خرید وسایل گریم عروس
راهنمای خرید وسایل گریم عروس

کرم پودر ها در سه نوع جامد، مایع و کرمی می باشد با وجود این که از نظر اسم این ماده آرایشی حالت فیزیکی کرم را به خود اختصاص داده است. برای افرادی که تمایل دارند از آرایشی مات به همراه یک پوشش کامل برخوردار باشند حالت کرمی آن را پیشنهاد می دهیم. ممکن است برخی افراد علاقه داشته باشند که صورتشان را کمی شفاف تر نشان دهند برای این کار کافی است که کرم پودر را به همراه مواد زیرساز یا همان پرایمر مخلوط نمایند. استفاده از پرایمر پیش از استفاده از هر نوع کرم پودری کمک خواهد که زمینه پوست شما همانند خمیر کیک نگردد. برای افرادی که از پوستی چرب برخوردار هستند توصیه می شود که برای استفاده از کرم پودراز اسفنج استفاده نمایند دلیل آن این است که خود کرم پودر نیز برای نشستن بر روی پوست حالت چرب دارد. استفاده از اسفنج موجب می گردد که تنها رنگدانه های کرم پودر بر روی پوست قرار گیرد و مواد چرب بر روی اسفنج باقی بماند. برای افرادی که از پوستی خشک برخوردارند نیز پیشنهاد می کنیم از فرچه کرم پودر بهره گیرند. نکته مهم در این زمینه این است که برای بخش های داخلی باید کرم پودر را پررنگ تر نمایید و برای محیط صورت نیز لازم است کرم پودر کمتری استفاده گردد. برای مشاهده و اطلاع از قیمت کرم پودر برندهای مختلف به صفحه لیست قیمت ایمالز مراجعه کنید.

رعایت تناسب

برای آنکه در صورت تناسب ایجاد نمایید باید مقدار کمی شکل آن را تصحیح نمایید. ممکن است سؤال پیش بیاید که چگونه این کار را باید انجام دهیم؟ نکته مهم این است رنگ ها تیره سبب می شود که سطح پوست عقب برود و رنگ های روشن نیز موجب بیرون آمدن سطح پوست خواهد شد. افرادی که از بینی پهن برخوردارند می توانند دو سمت بینی را از سرابروها تا نوک بینی تیره تر نمایند و سپس بین این دو ناحیه تیره شده را روشن تر نمایند. برای گونه های افتاد نیز باید از یک رنگ روشن تر استفاده نمایید ابتدا باید رنگ روشن را بالای استخوان های گونه ها بزنید این رنگ باید تا شقیقه ها ادامه یابد پس از این کار باید رژگونه دلخواه بر روی استخوان گونه کشیده شود پس از انجام این مراحل و در آخرین مرحله نیاز است که با رنگی تیره تر زیر گونه را خالی نمایید.

  آرایش ابرو


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

در این مرحله باید توجه داشت که گوشه داخلی ابرو نیاز است که با گوشه داخلی چشم های کشیده هم راستا باشند. توصیه مهم این است که رنگی که برای کشیدن ابرو استفاده می کنید همیشه باید از رنگ  موهایتان روشن تر باشد. نکته دیگر این مداد را بگونه ای بکشید که در جهت رویش ابرو باشد اما هنگام استفاده از سایه یا پودر نیاز است که این کار را خلاف جهت رویش موهای ابرو انجام دهید.

برای آن که تغییری در چهره خود ایجاد نمایید، می توانید علاوه بر گرفتن ابرو به روشن نمودن آنها اقدام نمایید. تغییر دادن رنگ ابرو موجب می گردد که تغییر بسزایی را در چهره خود مشاهده نمایید. روشن نمودن ابرو سبب نرم تر دیده شدن آن ها خواهد شد همانطور که همه میداینم تیره بودن ابرو سبب کلفت تر دیده شدن آن می گردد. نکته آخر این است که می توانید روشن کننده هایی که در سری رنگ های مو وجود دارد را جایگزین پودر دکلره استفاده نمایید.

روشن نمودن ابروها باعث می گردد که فاصله بیشتری در میان ابروها و چشم ایجاد شود و این روش مطلوبی برای افرادی است که فاصله بین چشم ها و ابروهایشان کم می باشد، با انجام این کار صورتتان بازتر دیده خواهد شد. انجام این کار با این که بسیار ساده و آسان می باشد اما پیشنهاد می شود که در این مورد تمرین کنید. از نکات مهم در روشن نمودن ابرو این است که روشن کردن بیش از حد ابروها موجب ضعیف شدن و شکستن آنها می گردد در نتیجه توصیه می شود که هر چند ماه یکبار به تکرار این کار اقدام نمایید. لازم است که پس از پاک نمودن روشن کننده از ابرو با آب و صابون شسته شود. استفاده از روغن زیتون علاوه بر نرم نمودن ابرو موجب تقویت آن ها نیز خواهد شد.

افرادی که تمایل به پرپشت نشان دادن ابروهای خود دارند می توانند از سایه چشم پودری که هم رنگ ابروهایشان می باشد کمک بگیرند این کار به وسیله برس انجام می گیرد.

 

اگر قصد خرید برس های آرایشی دارید،مقاله ی "راهنمای خرید برس و تجهیزات آرایشی" سایت ایمالز را از دست ندهید.

 

  آرایش چشم


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

لازم نیست که حتما چشمان درشتی داشته باشید تا چشمانتان زیبا دیده شود شما می توانید به کمک اصول و تکنیک های گریم چشمانتان به زیبا و گیرا نمایید. افرادی که سنشان بالا بوده و بر روی پلک هایشان چروک شده برای پوشاندن این چروکی می بایست فضای پین پلک بالا تا مژه ها را سایه تیره بزنند. برای چشمان آبی پیشنهاد می شود از سایه ی که تون نارنجی دارد استفاده شود این کار سبب می شود که رنگ چشم بیشتر دیده شود. برای افرادی که از چشمان سبز برخوردارند نیز پیشنهاد می شود از سایه هایی با تون قرمز کمک بگیرند. از مزیت های افرادی که دارای چشمانی با رنگ قهوه ای هستند این است که در انتخاب سایه دستشان کاملاً باز می باشد و برای زیبا نمودن چشمانشان می توانند از هر رنگی که دلخواهشان می باشد استفاده نمایند. برای چشمان باریک نیاز است از خط چشمی استفاده گردد که به صورت دو خط مژه بالا و پایین از نیمه کشیده شده و در گوشه خارجی پلک به یکدیگر متصل می شود استفاده شود. قیمت خط چشم برندهای متنوع و با حجم های مختلف  در صفحه لیست قیمت ایمالز قابل پیگیری است.بعلاوه برای متعادل نمودن پف چشم می توان از یک کانسیلر مایع و هایلایتر روشن بهره گرفت لازم به ذکر است که پف چشم را نمی توان کاملاً رفع نمود

  پوشاندن لک ها

برای این کار باید از یک کانسیلر کرمی استفاده شود و نواحی تیره را بپوشاند. این کار سبب منسجم تر و کم روغن تر شدن بافت خواهد شد و ثبات را به پوست می بخشد.پس از انجام این کار باید کنسیلر روشن را بر روی آن بزنید و پس ازآن برای تکمیل باید با اسفنج و پودر آن را محو نمایید.

گوش پاک کن

ممکن است بخواهید قسمتی از خظ چشم یا ریمل را پاک کنید بهترین وسیله برای این کار گوش پاک کن است. برای پاک نمودن اضافی رژ لب و خط چشم از نوک قلم آغشته فن فن نیز می توان بهره گرفت.

موچین


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

برای برداشتن ابرو می توانید از یک موچین دسته بلند که از نوکی اریب شکل برخوردار است استفاده نمایید. برای برداشتن موهای تازه رشد کرده می توانید از موچین با نوک صاف کمک بگیرید. در مواردی که نیاز به برداشت مژه مصنوعی دارید، موچین با نوک باریک و ظریف می تواند کمک شایانی به شما بکند.

فیکس کننده

فیکس کننده را می توان به عنوان یک پودر بی رنگ معرفی نمود با استفاده از آن برای رنگ های مختلف فن رنگ زمینه چهره هیچ گونه تغییر نخواهد کرد. از این پودر به صورت ضربه ای جهت زیرو روی آرایش و گریم استفاده می شود می توانید به کمک برس مخصوص اضافه آن را بردارید. توصیه می شود که از این پودر برای اطراف چشم کمتر استفاده شود. پس از پاک سازی می توانید فیکس کننده یا همان اسپری گازی را روی پوست اسپری نمایید و بگذارید تا خشک شود این کار مانع از تعریقی خواهد شد که پس از چهره پردازی ممکن است به وجود آید.

چسب لاتکس

چسب لاتکس در سه رنگ سفید، کرم و قهوه ای موجود می باشد و دارای دو اندازه کوچک و بزرگ در بازار عرضه می گردد. در گریم تأتر و سینما کارایی بسیاری دارد و از آن در زیباسازی لیفتینگ پوست یا همان بند نیک صورت استفاده می گردد. برای آن که جای زخم را بر روی پوست بپوشانید نیاز است ابتدا آن را تمیز نموده  و سپس جای تورفتگی که ناشی از زخم می باشد را مقدار اندکی چسب لاتکس بزنید پس از انجام این کار باید از خمیر پتی واکس یا پلاستی سی به مقدار مناسب درون تو رفتگی روی چسب لاتکس بزنید و با اتمام این مرحله تنها کافیست که نوک انگشت خود را مرطوب نموده و روی آن را صاف و یکدست کنید. پس از این که مواد زده شده خشک گردید باید روی آن سیلربزنید و پس از اتمام تمام این مراحل می توانید اقدام به آغاز گریم کنید.

اکلیل


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

اکلیل پودری: این نوع اکلیل به خوبی در محل مورد نظر ثابت می شود می توانید از آن پس از استفاده از کرم های آرایشی استفاده نمایید. برای آنکه از این نوع اکلیل بر روی مو استفاده کنید ابتدا باید آن محل ها را مرطوب نمایید و پیش از خشک شدن آن محل ها اقدام به زدن اکلیل بر روی آن نمایید. از نوک قلم موی آغشته به فن چرب می توانید در جهت پاشیدن اکلیل بر روی پوست استفاده کنید (پشت چشم یا همان قسمت داخلی تا وسط پلک) این کار باید در مراحل آخر گریم و میک آپ صورت گیرد. از فیکس گازی می توانید در جهت فیکس کردن آن استفاده کنید.

اکلیل مایع: پس از استفاده از اکلیل مایع نیازی نیست که از فیکس کننده استفاده گردد و علاوه بر آن برای پاشیدن بر روی مو نیازی به مرطوب نمودن محل مورد نظر ندارد. از طریق قلم مو می توان بر روی محل مورد نظر قرار داده و سپس منتظر خشک شدن آن بمانید.

پایه (فاندیشن)

فن خشک یا پنکیک: این وسیله به صورت فشرده خشک و قرار گرفته در جعبه های گرد یا مستطیلی در بازار موجود است. این وسیله باعث صاف، یک دست و مات شدن پوست خواهد شد. از میان فن ها می توان فن خشک گریم را به عنوان مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات گریم به شمار آورد. افرادی که می خواهند آرایشی سبک انجام دهند می توانند از فن خشک غیر گریم یا همان فن معمولی بهره گیرند. از مزایای فن خشک می توان به مقاوم بودن در برابر تعریق اشاره نمود و این که به هیچ عنوان بر روی پوشت رگ به رگ نخواهد شد. از آن می توان در شرایط گوناگون نورپردازی استفاده کرد. از این فن می توان برای محو نمودن و پوشاندن لک های صورت کمک گرفت. این فن را می توان به عنوان یک پودر آرایشی فعال شده با آب به شمار آورد این فن بسیار سبک بوده و باعث به وجود آمدن تنفس آسان در زیر پوست خواهد شد. افرادی که از پوستی چرب برخوردارند می توانند از فن خشک استفاده نمایند زیرا این فن از براقیت و چرب شدن پوست جلوگیری می کند. برای استفاده از این فن باید از اسفنج مرطوب کمک گرفته شود.

فن چرب: در نوع فن به صورت لوله ای یا همان پن استیک در بازار موجود است و دارای شکل های گوناگونی نیز می باشد. از ابزارهای اصلی در گریم می توان به فن چرب اشاره نمود. برای آنکه خطوط نازک صورت، جوش، لکه های پوست یا حتی حلقه های کبود زیر چشم را بپوشانیم می توانیم از فن چرب بهره بگیریم. از آن برای پوشش دادن تمام نواحی صورت و گردن استفاده می گردد. این فن از ماندگاری بالایی برخوردار است و می تواند پوشانندگی بسیار بالایی داشته باشد. می توان آن را با کرم های آرایشی و گریم که به کمک اسفنج مرطوب بر روی پوست زده می شود ترکیب نمود.

برای افرادی که از پوست خشکی برخوردارند استیک چرب با فرمول ضد خشکی پیشنهاد می شود. بعضی از سن استیک ها وجود دارد که دارای چربی بسیاری هستند و استفاده بیش از حد آن سبب سرخوردن  و چین انداختن بر روی پوست خواهد شد برای آن که این موارد را تجربه نکنید توصیه می گردد که از فن کمتری استفاده کنید.

افرادی که پوستی خشک دارند پیش از استفاده از فن باید نخست به مقدار اندکی کرم یا لوسیون مرطوب کننده را بر روی پوست خود زده و به مدت 5 دقیقه منتظر بمانند تا جذب پوست شود و سپس به استفاده از فن اقدام نمایند. این کار سبب می گردد که فن کاملا راحت بر روی پوست قرار گیرد زیرا مرطوب کننده موجب می شود که پوست نرم شود.

پس از اتمام این کار باید دستمال کاغذی را بر روی پوست قرار داده و سپس آن را بردارید این کار موجب پاک شدن اضافی مرطوب کننده خواهد شد و پس از این کار می توانید به کمک اسفنج مرطوب پن استیک یا همان فن چرب را بر روی صورت و گردن بزنید.

پودر لطیف باعث می شود که طول عمر و ماندگاری فن افزایش یابد. برای آنکه کبودی و حلقه های زیر چشم را بپوشانید می توانید از پن استیک 2 تا 3 درجه روشن تراز رنگ پوستتان با تم زرد استفاده نمایید. استفاده از فن چب با تم صورتی سبب می شود که رنگ قرمز و قهوه ای را افزایش خواهد داد.

فن مایع یا کرم پودر: از مزایای فن مایع می توان به یکدست و شفاف دیده شدن پوست اشاره نمود این فن از اصلی ترین موارد برای انجام گریم و میک آپ می باشد. برای انتخاب آن باید دقت بسیاری صرف کنید تا مطلوب ترین و با کیفیت ترین را انتخاب نمایید. کرم پودر مایع دارای سه نوع می باشد: 1- کرم پودر معمولی 2- کرم پودر نیمه چرب 3- کرم پودر چرب.تقریبا می توان گفت که تمامی افراد می توانند از کرم پودر مایع معمولی استفاده نمایند زیرا به خوبی بر روی تمامی پوست ها پخش می گردد و سپس می توان از طریق اسفنج آن را یک دست نمایید.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد کرم پودرهای نیمه چرب از طریق اسفنج مرطوب بر روی پوست زده می-شود. این کرم پودر نیز همانند کرم پودر مایع معمولی یا همان طبیعی مناسب برای اکثرپوست ها می باشد. برخی از این کرم پودرها از قدرت پوشانندگی بسیار زیادی برخوردار می باشد. این کرم پودر مانع از به وجود امدن احساس سنگینی بر روی پوست خواهد شد. بر خلاف کرم پودرهای نیمه چرب و معمولی، کرم پودرهای چرب از ماهیت سنگین تری برخوردارند. به همین دلیل می توان از مقدار اندکی از آن برای پوشاندن ناحیه ی بزرگی استفاده کرد. لازم به ذکر است که پیش از استفاده از کرم پودرچرب باید ظرف آن ابتدا خوب تکان داده شود زیرا باید ذرات چربی و بیگنت های رنگی به خوبی در یکدیگر مخلوط گردند.

پرایمر


راهنمای خرید وسایل گریم عروسراهنمای خرید وسایل گریم عروس

برای افرادی که تا کنون از پرایمر استفاده نکرده اند توصیه می شود به هیچ عنوان استفاده از آن را از دست ندهید. پرایمر موجب افزایش طول عمر آرایش و کانتورینگ خوب خواهد شد. پرایمر گزینه ی بسیارمناسبی برای پوشاندن چروک های سطحی، عمیق و حفره های پوست می باشد. لازم به ذکر است که رنگ سبز پرایمر برای تعدیل رنگ و محو کردن قرمزی پوست و محل جوش بسیار مناسب است و توصیه می شود. برای استفاده از آن می توانید از انگشت خود کمک بگیرید البته گفتنی است که از انگشت می توان برای پخش نمودن پرایمر در بخش ها وسیع می توان استفاده نمود اما اگر می خواهید از پرایمر برای نواحی کوچک استفاده کنید بهترین وسیله برس می باشد. با این کار یک حالت طبیعی تر را به پوست خود هدیه می دهید.

بی بی کرم

از مزیت های بی بی کرم در قیاس با قاندیشن های معمولی یا همان نرمال طبیعی دیده شدن آن است. برای افرادی که می خواهند از مرطوب کننده یا جوان کننده استفاده نمایند تا پوستی مطلوب داشته باشند استفاده از بی بی کرم های حاوی پرایمر را پیشنهاد می دهیم و بسیار گزینه ی مناسبی در انجام گریم می باشد. برای افرادی که تازه شروع به یادگیری و انجام آرایش کرده اند پیشنهاد می شود که از بی بی کرم برای یادگیری آریش از پایه استفاده نمایند. استفاده از بی بی کرم سبب سبکی پوست خواهد شد. لازم به ذکر است که این کرم برای پوست های تیره توصیه نمی شود زیرا از رنج سایه ی محدود برخوردار می باشد.

رژگونه

شما با استفاده از رژگونه باعث تغییر بسزایی در چهره خود خواهید شد. به همین دلیل توصه می شود که به هیچ عنوان استفاده از آن را کنار نگذارید. اگر از فاندیشنی با پوشش مات استفاده می کنید حتما لازم است که از رژگونه نیز استفاده نمایید این کار سبب صاف تر دیده شدن صورتتان خواهد شد. اگر تمایل به استفاده از رژگونه ای مایل به رنگ قرمز را دارید توصیه می شود که رنگی را برگزینید که آن را از حالت طبیعی خارج نکند. در آخر نکته مهم این است که در حین استفاده از رژگونه به هیچ عنوان چهره خود را بیش از حد لازم روشن نکنید.

رژ لب و برق لب

در دهه 2000 استفاده از برق لب رواج بسیاری یافت. اما امروزه استفاده از آن در برندهای خاص مورد مشاهده می باشد. افرادی که زمان لازم را برای تکمیل آرایش خود ندارند می توانند از برق لب بهره گیرند. از مزیت های برق لب می توان به لطیف تر و درخشان تر دیده شدن لب اشاره نمود.

در انتخاب رژ لب مایع یا جامد باید به سلیقه دقت شود. اما توصیه می شود که مبتدیان برای تکمیل نمودن گریم خود از رژ لب به رنگ قرمز مات استفاده نمایند. رنگ قرمز سبب طبیعی تر دیده شدن ظاهرتان خواهد شد و از آن اکثرا در مناسبت های ویژه استفاده می نمایند. توصیه اکید این است که به هیچ عنوان از رژ لب قرمز برق برای تکمیل یک گریم طبیعی استفاده نشود. اما اگر تمایل به استفاده از رژ لب قرمز براق دارید باید حتما آرایش چشمتان تیره تر یا خاکستری تر باشد و فاندیشن شما نباید حالت مات را به خود بگیرد.


نظرات کاربران