راهنمای خرید پلوشرت

راهنمای خرید پلوشرت

پلوشرت به معنی چه چیزی است؟ از تفاوت میان تیشرت و پلوشرت خبر دارید؟ اگر میخواهید این تفاوت‌ها را بدانید در این مقاله در کنار ما باشید.پلوشرت (polo shirt) به تیشرت که برای تنیس یا چوگان و یا تیشزت‌هایی که دارای یقه می‌باشند می‌گویند.تفاوت میان تی‌شرت‌ها و پلوشرت‌ها در دارا بودن یقه می‌یاشد و در بیش‌تر مواقع دارای  دو جیب و یا گاهی دارای دو یا سه دکمه می‌باشد.در ساخت این تی‌شرت اکثرا از الیاف‌های بافتنی استفاده می‌شود و از میزان پایین‌تری از الیاف‌های مصنوعیی و یا ابریشمی استفاده می‌شود.مناسب‌ترین انتخاب در میان انتخاب‌ها برای این که دارای ظاهری جذاب و اراسته باشید هم مردانه و هم زنانه انتخاب پلوشرت است.راحتی پلوشرت‌ها در همراه‌ سازی آن‌ها با لباس‌های دیگر است که به راحتی می‌توان ان‌ها را با شلوار و کت اسپرت و دامن ست کنید.

مطلب ما سعی بر این دارد که بتوانیم به شما در نگهداری و خرید پلوشرت یاری رسانیم و مدل‌های مختلفی از پلوشرت‌ها از مدل های متفاوت را به شما معرفی کنیم.

 

سابقه پلوشرت

گذشته پلوشرت‌ها مربوط به قرن نوزدهم می‌باشد که مورد توجه ورزشگار‌ها از جمله تنیسور‌ها قرار گرفته بود و از پلوشرت‌ها برای ورزش کردن استفاده می‌کردند.در این مدل از لباس‌ها استین‌ها به نسبت از تی‌شرت بلند‌تر می‌باشد و دکمه دارد ناگقته نماند که دکمه مربوط به بقیه می‌شود.یکی از تولیدی‌ها معروف پلوشرت‌ها که مدل های بسیار جالب و جدیدی تولید می‌کند و از  وسط‌های قرن بیستم میلادی تاثیر بسیار زیادی داشته است lacoste است.

این مدل لباس‌ها اغلب مورد توجه ورزشکار‌ها مخصوصا تنیسور‌ها و گلف باز‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل لباس گلف هم می‌گویند به آن.در بسیاری از سریال‌ها و یا شو‌‌های تلوزیونی دیده‌اید که بازگران در جا‌های مختلف همانند جلسه‌ها و یا در دورهمی از این مدل لباس به همراه کت رسمی استفاده کرده‌اند.عده‌ی زیادی دوست دارند که این لباس‌ها را به همراه کت در پاییز یا زمستان بپوشند.

عده‌ای که علاقه دارند در نیمه گرم سال خوش استایل باشند بهره گیری از پلوشرت‌هایی که رنگ آن‌ها با رنگ بدن این افراد مي‌اید ست کنند و همچنین در مورد شلوار هم این موضوع صدق می‌کند و اگر به همراه این ست‌ها از خوش بو کننده‌هایی با بو‌های سرد استفاده کنید بسیار خوب می‌شود.

راهنمای خرید پلوشرت

نحوه خرید پلوشرت مناسب

یکی از اصلی‌ترین پرسش‌هایی که افراد علاقه‌مند به این نوع لباس می‌پرسند این است که چگونه پلوشرت مناسبی انتخاب کنند.اولین راه حل این است که با یک طراح مد صحبت کنیم.طراح‌های مد با توجه به وزن قد رنگ پوست و حالت صورت و رنگ‌هایی که شما دوست دارید برای شما رنگ‌ها مناسب با توجه به فصل و موقعیت جایی که شما در آن حضور دارید مشخص می‌کند  در نتیجه دارای استایلی جذاب و شیک خواهیم بود.دانش طراحان کار بلد مد باعث می‌شوند در زمان و پول شما صرفه جویی شود.

بدون شک تمامی مردان و زنان که دارای تیپ‌های جذاب هستند در بین لباس‌های خود چند مدل از پلوشرت های جذاب و خوش رنگ را دارند.این مدل از لباس به نوعی است که شما می‌توانید در مدت زمانی کوتاه و به سادگی به همراه دامن و شلوار ست کنید و دارای لباسی چشم نواز و زیبا باشید.مدلی ماندگار که توصیه می‌شود تمامی مردان و زنان در کمد خود داشته باشند.

وقتی که تصمیم به خریداری پلوشرت را دارید به نوع پارچه دقت کنید.در صورتی که در تابستان اقدام به خریداری می‌کنید از نوع جنس نخی خرید کنید تا کم‌تر عرق کنید و در صورتی که در فصل سرد اقدام به خرید می‌کنید این را در نظر بگیرید که قرار است با لباس های دیگر بر تن کنید و زیاد شدن ضخامت آن آن‌را مانند ژاکت می‌کند و حکم پلوشرت را از بین می‌برد.

در زمانی که پلوشرت بر تن می‌کنید سعی کنید دکمه‌های آن‌را ببندید این‌ کار باث می‌شود بسیار زیباتر جلوه دهید.پوشیدن پلوشت به همراه جین برای مردان و زنانی که فکر آن هستند جلوه‌ای آراسته داشته باشند توصیه می‌شود.برای افرادی که به فکر تک بودن هستند شلوار کتان کشی نیز توصیه می‌شود.این دو نوع ست در تمام طول سال مورد پسند اغلب خوش‌پوشان است.

رنگ پلوشرت یکی از مهم‌ترنی بخش‌ها است. رنگ‌های توسی سرمه‌ای سفید هم مورد پسند تی‌سرت پوش‌ها است و هم مورد پسند پلوشرت پوشان می‌باشد.ناگفته نماند انتخاب رنگ‌های شاد مانند قرمز زرد ابی در حالتی که با کفش و شلوار شما ست شوند باعث می‌شود که چشم نوازی تیپ شما را چندین برار کند و شما بسیار جذاب‌تر به نظر برسید.

دقت کنید همان‌گونه که شما تی‌شرت را در شلوار خودتان نمی‌کنید اگر پلوشرت خودتان را در شلوار نکنید بسیار جذاب‌تر می‌شود.اما این امر به دفعات توسط افراد معروف و ورزشکاران مطرح رعایت نشده است.دقت کنید در هنگام خرید پلوشرت باید پلوشرتی را انتخخاب کنید که نه خیلی چسب باشد نه خیلی گشاد این دو حالت مورد قبول طراحان لباس نیست.

مدل‌ پلوشرت که از جنس نرم بر‌خورد دارهستند هم در فصول گرم و هم در فصول سرد سال خوب هستند.چون در فصول سرد با استفاده از کت‌های پشمی و چرمی می‌توانید خود را از دست لباس‌های ضخیم خلاص کنید.لباسی ساده و اراسته که برای سخت پوشان دایره انتخابی بزرگی را فراهم می‌کند.برای نیمه اول سال بهتر است از مدل های تمام پنلبه‌ای استفاده کنید.

رمانی که لباس مناسب با توجه به وزن و سایز شما انتخاب شود استایل شما بسیار زیباتر می‌شود.برای شست وشوی بهتر پلوشرت ‌ها بهتر است از از ابی با دمای سی درجه شانتی گراد استفاده گردد.و برای این‌که پارچه اسیب نبیند بهتر است برای اتو کشیدن از درجه حرارت پایین استفاده شود و برای خشک کردن از دستگاه‌های خودکار استفاده نکنید.

همانگونه که در بخش لباس‌های زیبا گفتیم باید از چلانده شدن لباس‌ها جلوگیری کنید و این حالت را برای شست و شوی پلوشرت‌ها انتخاب کنید.در سایز‌‌های کوچک (small) دور سینه نود و شش وعرض شانه چهل و دو سانتی متر و قد از سرشانه شصت و پنج سانتی متر است.

راهنمای خرید پلوشرت

پلوشرت خوب چیست؟

پلوشرت خوب پلوشرتی است که سایز شما باشد.پلوشرت انتخابی نباید بیش از حد چسب و یا گشاد باشد
بهترین حالت این است که از سمت پهلوها ۲۵ تا ۵۰ میلی متر فضای باز داشته باشد تا از مقدار آزادی شما کسر نشود.در نتیجه نباید خیلی چسب انتخاب کرد و مقداری فضا برای احتمال چاق شدن هم در نظر بگیرید.مقدار طول هرچقدر بیشتر باشد ازادی شما بش‌تر می‌شود به ویژه زمانی که قصد انجام کارهای پر تحرک را دارید این ویژگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

برای افراد که جوان‌تر هستند قسمت استین‌ها بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد و قسمت بازو‌های آن باید کمی گشاد‌تر باشد و بخش انتهای استین نیز باید مقداری چسب‌تر باشد.  بهتر است دکمه را باز بگذارید تا احساس پوشیدن پبراهن رسمی نکنید.

راهنمای خرید پلوشرت

دسته بندی پلوشرت‌ها

پلوشرت‌های کلاسیک: رنگ بندی آن‌ها تک است و می‌توانید به همراه آن شلوار جین رسمی شلوارک نیز یپوشید.

یقه‌های رنگی: دارای رنگ بندی روشن مخصوص تیپ‌های خیابانی و ساحلی است.

سایه دار: لباسس است که قسمت‌های بالا و پایین ان دارای کنتراست رنگ است.

استین بلند: به پلوشرت‌ می‌گویند که دارای استین بلند هستند مخاطب این پلوشرت‌ها اغلب افراد میانسال است در فصل‌های سرد هستند.

راه راه و چهار خانه: افراد اهل مد این مدل را با شلوار‌های تیره ترجیح می‌دهند.

طرح دار یقه تک رنگ: با تمامی مدل‌های شلوار مورد پسند است.

پلوشرت کلاسیک: اندازه این نوع از پلوشرت‌ها بزرگ است و گشاد و آزاد است و از بالا به پایین دارای اندازه برابر است و طول استین‌ها هم مقداری بیشتر از مدل غیر کلاسیک است.

پلوشرت اسلیم: مختص افراد خوش اندام است و برای افرادی که جثه بزرگی دارند خوب نیست.

راهنمای خرید پلوشرت

نکاتی درباره پولوشرت

  • به تن کردن پلوشرت و شلوار پارچه‌ای رایج است.ولی دقت داشته باشید که شلوار پارچه‌ای راسته باشد.
  • مدل های عادی اغلب دارای آستین‌های کوتا‌ه‌‌تری نسبت به مدل کلاسیک است.
  • اگر علاقه‌مند هستید کهخ پلوسذت ذا داخل شلوار خود بکنید پس سعی کنید کمربند و کفش شما ست باشد.
  • در نیمه سرد سال پیشنهاد می‌شود که این ست را بت نیم‌بوت و کفش‌های ساق‌دار ست کنید.
  • استفاده از کفش‌های لوفر و کتانی نیز برای ست کژوال پیشنهاد داده می‌شود.
  • با استفاده از پلوشرت‌ها به راحتی می‌توانید تیپ نیمه رسمی داشته باشید.
  • بهترین نوع کفش‌ها برای زیبا کردن تیپ پلوشرت استفاده از کالج است.
  • با استفاده از کت‌های اسپرت می‌توانید بسیار اراسته‌تر دیده شوید.
  • بهتر است در نیمه گرم سال از پلوشرت‌های روشن استفاده کنید.
  • کسانی که دارای پوست سبزه و تیره هستند بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنند.

راهنمای خرید پلوشرت


نظرات کاربران