شربت اشتها آور بزرگسالان باریج 120 میل

۳ فروشگاه
۵ از ۵
(۳ رای دهنده)

از ۴۵,۶۹۵ تا ۴۸,۱۰۰

انتخاب استان
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

مشخصات فنی

مشخصات فنی شربت اشتها آور بزرگسالان باریج 120 میل
مشخصات
احتیاط در مصرف دارو در بارداری و شیردهی منع مصرف ندارد.
تاریخ انقضاء بیشتر از 6 ماه
شرایط نگهداری فرآورده در ظرف دربسته، دور از نور و در دمای 15 تا 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود. همانند سایر داروها، دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.
شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC) 8583184392580882
عوارض جانبی عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است.
گروه محصول اسهال صفرای, بی اشتهایی
ماده موثره پلی فنل ها
محتویات بسته شربت، ظرف ۱۲۰ میلی‌لیتر همراه با بروشور در جعبه مقوایی
مقدار و نحوه مصرف " role="tabpanel" style="display: block;"> کودکان: نصف پیمانه (۵/۲ میلی‌لیتر) سه بار در روز،قبل از غذابزرگسالان: یک تا دو پیمانه (۵ تا ۱۰ میلی‌لیتر) سه بار در روز، قبل از غذا " role="tabpanel" style="display: block;">
مکانیسم اثر " role="tabpanel" style="display: block;"> شربت اشتهاآور باریج که در متون کهن طب سنتی به نام شربت انار منعنع ذکر شده است، در عرصه بهداشت و درمان، قدمتی حدود دو هزار ساله دارد. دیسقوریدوس داروشناس مشهور قرن اول میلادی ترکیب آب انار و نعنا را برای درمان سوء هاضمه و تهوع به کار برده است و جالینوس، انار را اثربخش‌تر از سیب و به در درمان تهوع و در تقویت دهانه معده دانسته است. در دوران اسلامی، ترکیب انار و نعنا به شکل شربت ساخته شد تا طعم و اثربخشی آن بهبود یابد. رازی (قرن ۴ هجری) شربت انار منعنع را جهت تقویت معده ارائه کرد. در قرن بعدی، ابن سینانشان داد که این شربت می تواند علاوه بر تقویت معده، اشتها را نیز افزایش دهد. پس از ابن سینا نیز سایر طبیبان به اثراشتها‌‌آور این شربت اشاره کرده‌اند. شربت اشتها‌آور باریج علاوه بر تقویت اشتها خواص دارویی دیگری هم دارد. انار (Punicagranatum) به عنوان جزء غالب این فرآورده، به دلیل داشتن ترکیبات پلی‌فنل، تاننی، آنتوسیانین و فلاونوئید بهترین منبع وجود الاژیک اسید (Ellagic acid) است. مطالعات جدید نشان داده‌اند که الاژیک اسید دارای خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است و در دفع سموم از بدن نقش دارد. همچنین آب انار سرشار از ویتامین هایA,B,C,E، کلسیم، آهن و … می‌باشد. امروزه در اروپا مصرف نعنا (Mentha spicata) به شکل چای به همراه کمی عسل برای تقویت هاضمه رواج دارد. شواهد نشان داده‌اند که ترکیبات فرار موجود در سرشاخه‌های هوایی گیاه، مقوی معده هستند و بنابراین، از این جهت با انار هم‌افزایی دارند.
منابع کاتالوگ ابوعلی سینا، قانون در طب، شرفکندی ع، تهران، انتشار سروش، 1370. جرجانی سید اسماعیل، ذخیره خوارزمشاهی، تصحیح سعیدی سیرجانی، انتشارات بنیاد فرهنگ ایران، قرن ششم هجری قمری. حسینی محمد مومن، علی بن حسین، اختیارات بدیعی، تصحیح دکتر محمد تقی میر، قرن هشتم هجری قمری. عقیلی خراسانی محمد حسین، مخزن الادویه، باورداران، قرن دوازدهم
مواد تشکیل دهنده " role="tabpanel" style="display: block;"> آب انار (Punicagranatum) افشرده نعنا (Mentha spicata) عسل (Honey)
موارد مصرف بی اشتهاییتهوع و استفراغاسهال صفراویتصفیه کننده خون
نوع بسته بندی جعبه مقوایی
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران

پیشنهاد ویژه فروشندگان

کالاهای مشابه