۰ از ۵
از میانگین ۰ نظر دهنده
هیچ فروشگاهی با فیلترهای منتخب شما وجود ندارد.
پیشنهاد می‌کنیم فیلترها را تغییر دهید

پیشنهاد ویژه فروشندگان

مشخصات فنی

مشخصات فنی اسپری موضعی مایکودرم باریج
مشخصات
احتیاط در مصرف مانند سایر داروها، اسپری مایکودرم را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید.از اسپری نمودن فرآورده روی زخم‌های باز و غشاهای مخاطی از جمله چشم اجتناب گردد.قبل از شروع مصرف مایکودرم، همچنین برای مصرف بیش از ۱۵ روز با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
تاریخ انقضاء بیشتر از 6 ماه
تداخل دارویی موردی گزارش نشده است.
ساخت ایران
شرایط منع مصرف دوران بارداری، شیردهی، کودکان و افراد مبتلا به تشنج
شرایط نگهداری بلافاصله پس از مصرف مایکودرم، در فرآورده را ببندید و دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.
شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت و درمان (IRC) 1228048937
عوارض جانبی با مقدار توصیه شده و نحوه مصرف مناسب، عارضه ای مشاهده نشده است. با اینحال احتمال بروز واکنش‌های حساسیت پوستی مانند سوزش، خارش، بثورات جلدی در افراد مستعد وجود دارد.
ماده موثره آلفاتوجون
محتویات بسته اسپری ۳۰ میلی لیتر همراه با بروشور در جعبه مقوایی.
مقدار و نحوه مصرف با توجه به وسعت ناحیه مبتلا؛ روزی ۲ بار، هر بار حداکثر ۴ پاف از فرآورده روی ناحیه اسپری شود. دوره درمان طبق نظر پزشک معالج به مدت ۴-۲ هفته می‌باشد.
مکانیسم اثر در محیط آزمایشگاه؛ اسانس درمنه دارای اثرات ضدقارچ می‌باشد. به عنوان نمونه حداقل غلظت مهارکنندگی (MIC) آن در مقابل تینه‌آ ورسیکالر ۱:۱۲۸۰ گزارش شده است. بر اساس نتیجه یک گزارش، پس از ۱۴ هفته درمان با لوسیون درمنه، کچلی ناخن یک بیمار که به علت مشکلات کبدی قادر به استفاده از گریزئوفولوین نبوده، بهبود یافته است. در بررسی انجام شده در حیوانات (سگ و گربه) مبتلا به درماتوفیتوزیس؛ بهبودی کامل در ۳/۷۷% گربه‌ها و ۴/۷۱% سگ‌های تحت درمان با اسانس درمنه رخ داده که در مورد حیوانات تحت درمان با کلوتریمازول موضعی به ترتیب ۸/۷۰% و ۷/۶۶% بوده است. در این بررسی بر اساس بهبودی بالینی و نتایج مایکولوژی، اختلاف معنی‌داری بین حیوانات تحت درمان با اسانس درمنه و کلوتریمازول مشاهده نشد. در یک کارآزمایی بالینی دوسو بی‌خبر؛ ۶۸ بیمار (۳۴ مرد و ۳۴ زن) ۶۱-۶ سال مبتلا به تینه‌آ ورسیکالر که هیچگونه درمان ضدقارچی دریافت نکرده بودند، توسط متخصصین درماتولوژی ویزیت شدند و تشخیص بیماری با آزمایش مستقیم میکروسکوپی تأیید گردید. بیماران به صورت تصادفی در دو گروه لوسیون مایکودرم (۳۷ نفر) یا لوسیون کلوتریمازول (۳۱ نفر) قرار گرفتند تا به مدت ۲ هفته روزی ۲ بار از لوسیون به صورت موضعی استفاده نمایند. همچنین ۳۴ بیمار مبتلا به تینه‌آ ورسیکالر به عنوان کنترل مثبت؛ دارونما دریافت نمودند. بیماران تا ۲ هفته بعد از اتمام دوره درمانی از نظر عود بیماری پیگیری شدند. یافته‌های کلینیکی و آزمایشگاهی ۲ هفته بعد از شروع درمان و در دوره ۲ هفته‌ای پیگیری تعیین شدند. تجزیه و تحلیل یافته‌های مطالعه با استفاده از تست‌های آماری کای‌اسکور، ویلکاکسون و t مستقل صورت گرفت. بر اساس نتایج این بررسی، شایع‌ترین یافته کلینیکی در ۲ گروه ماکول‌های صورتی/ قهوه‌ای بود. یافته‌های کلینیکی نشان‌دهنده بهبود بیماری ۲ هفته بعد از شروع درمان بود اما بسیاری از بیماران عود علائم بعد از ۲ هفته پیگیری را نشان دادند. ۲ هفته بعد از شروع درمان میزان بهبودی در گروه کلوتریمازول ۷۱% و در گروه مایکودرم ۹/۹۱% بود در حالیکه ۴ هفته بعد از درمان میزان بهبودی در گروه کلوتریمازول ۷/۶۷‌% و در گروه مایکودرم ۱۰۰% بود (p<0.001) و تأثیر دو دارو از نظر آماری قابل توجه بود.(p<0.007)در پایان مطالعه ۶/۵۱‌% بیماران گروه کلوتریمازول و ۳/۷۰‌% بیماران گروه مایکودرم درمان شده بودند. از ۳۴ بیمار گروه کنترل مثبت که دارونما دریافت نمودند فقط ۳ بیمار بهبود کلینیکی نسبی را نشان دادند. محققین نتیجه گرفتند با توجه به مهار آشکار مالاسزیا فورفور توسط اسانس درمنه، مایکودرم می‌تواند به عنوان یک داروی موضعی با دوز ۲ بار در روز در درمان تینه‌آ ورسیکالر مفید باشد.
مواد تشکیل دهنده اسانس درمنه (Artemisia sieberi)
موارد مصرف عفونت های قارچی سطحی پوست (تینه‌آ ورسیکالر)
مشاهده بیشتر
نظرات کاربران
هیچ نظری ثبت نشده است.

کالاهای مشابه