راهنمای خرید کمد و دراور

راهنمای خرید کمد و دراور

امروزه همه مردم با کمد و دراور و اهمیت آن در چیدمان وسایل آشنا هستند. همچنین کمتر کسی است که از نقش کمد و دراور در دکوراسیون و استفاده منزل بی خبر باشد و قطعا نمی توان نقش این وسایل کاربردی را در خانه و محل کار نادیده گرفت. در واقع کمد ها و دراورها خود را به عنوان اعضایی جدایی ناپذیر از خانه معرفی کرده اند. همه مردم برای رسیدن به یک دکوراسیون زیبا تلاش می کنند و کمد یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در دکوراسیون است. افراد علاوه بر اینکه لازم است که در خرید و نصب کمد های دارای ظرفیت مناسب دقت کنند ، باید نقش کمد در بهتر جلوه دادن و زیبایی دکوراسیون مکان مورد را نیز در نظر داشته باشند. در این مقاله راهنمای خرید کمد و دراور را برای شما تهیه کرده ایم و سعی می کنیم شما را با انواع کمد و دراور ها آشنا کنیم و در خرید بهترین کالا شما را راهنمایی کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

جنس کمد و دراور

کمد ها جنس های مختلفی دارند و از مواد مختلفی از جمله چوب ، MDF و فلز ساخته می شوند که خریدار با توجه به مقدار بودجه خود و مکانی که می خواهد کمد را در ان استفاده کند باید جنس کمد مورد نظرش را انتخاب کند. چوب و MDF پر کاربرد ترین نوع های کمدها و دراورها هستند. اکثر کسانی که می خواهند کمد خریداری کنند که معمولا جنس ام دی اف را انتخاب می کنند چون این جنس علاوه بر قیمت مناسب ، کارایی بهتری هم دارد. اگر می خواهید برای اتاق خواب خود کمد تهیه کنید، ما به شما کمد MDF را پیشنهاد می کنیم. مدل کمد لباس MDF از پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل کمدها هستند که این مدل ها در انواع رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند و بهتر است شما با توجه به رنگ و طرح سایر وسایل موجود در اتاق خوابتان کمدی مناسب را برای قرار دادن لباس و سایر وسایل شخصی خود انتخاب نمایید تا هماهنگی را در دکوراسیون خود برقرار کنید. برای اینکه بتوانید چیدمانی مناسب درون کمد لباس داشته باشید بهتر است کمدهایی را انتخاب کنید که دارای طبقه بندی و استوربندی مناسبی هستند. در این مدل کمد ها برای وسایل شخصی جایگاهی خاص قرار داده شده است و شما می توانید به راحتی وسایل شخصی خود نظیر لباس و کفش و کیف را در جایگاه های مخصوص به خود قرار دهید.

ابعاد

 کمد ها و دراور ها می توانند به هر اندازه ای که شما می خواهید و لازم دارید باشند. ابعاد کمد و دراور از اندازه های بسیار کم شروع می شوند و تا اندازه هایی (حتی به اندازه ی یه اتاق) می توانند بزرگ باشند، در واقع اندازه کمد ها بستگی به خواست و فضای شما دارد که می خواهید چه مقدار فضا را در اختیار کمد و دراور قرار دهید.

تعداد در و کشو

یکی از مواردی که درانتخاب کمد باید دقت کنید این است که تعداد درها و کشوهایی که کمد دارد را باید در نظر بگیرید. در جایی ممکن است شما کمدی لازم داشته باشید که فقط یک در شیشه ای دارد و در واقع بخواهید به عنوان ویترین از آن استفاده کنید. در جایی هم ممکن است که کمد را برای قرار دادن وسایل اتاق و وسایل شخصیتان استفاده کنید که باید کمدی انتخاب کنید که چندین در داشته باشد و به خوبی امکان جداکردن و دسته بندی وسایل مختلف را برای شما فراهم کند. در بعضی از موارد هم ممکن است که کمدی را برای جا کفشی بخواهید که در این حالت لازم است کمد یک در داشته باشد و چندین طبقه در داخل آن باشد.

جنس پایه

در هنگام خرید کمد و دراور باید توجه داشته باشید که جنس پایه با توجه به کاربردی که کمد برای ما دارد بسیار حائز اهمیت است. گاهی ممکن است که نیاز به کمدی داشته باشیم که مجبوریم مدام آن را جا به جا کنیم و در این حالت لازم است که پایه ها از نوع چرخ دار باشند. گاهی کمد ما باید دارای پایه هایی باشد که به کف سالن ما آسیبی وارد نکند. توجه داشته باشیم که جنس پایه ها با توجه به کاربرد ما مناسب باشد. همچنین با توجه به اینکه پایه ها عمده وزن کمد را تحمل می کنند و مدام در معرض ضربه هستند، استحکام پایه های کمد یکی دیگر از مواردی است که باید بدان توجه کرد. پایه ها ممکن است از جنس  چوب و فلز و یا پایه های چرخ دار باشند. نکته دیگری که در پایه ها باید در نظر بگیریم این است که پایه باید تراز باشند تا کمد زود فرسوده نشود.

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي زيادي در زمينه توليد ميز و صندلي ناهارخوري فعاليت مي کنند. محصولات هر کدام اين شرکت ها ، کيفيت و طراحي خاص خود را دارند. در ادامه به برخي از مطرح ترين شرکت هاي توليد موکت اشاره مي کنيم. صنعت چوب کيان ، سهيل ، فوفل، ايپک استيل، چترفيروزه، اوشن تجارت، کارينو، کانستراپ و ... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کمد و دراور هستند.

قيمت

قيمت هر کمد ها به عوامل مختلفي بستگي دارد که از جمله مهمترين اين عوامل مي توان به جنس کمد، ابعاد کمد، تعداد درها و کشو ها ، شرکت سازنده و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت کمد و دراور در بازار ايران بين 250 هزار تومان تا 10 ميليون تومان است.

پيشنهاد مي کنيم پيش از خريد ، حتما نوع ، رنگ و جنس کمد مورد نظر خود را متناسب با دکوراسيون خود تعيين کنيد و همينطور ميزان بودجه خود را نيز معين کنيد. سعی کنید نیاز خود را برآورد کنید و کمدی با ابعاد مورد نیازتان و حتی بیشتر از آن تهیه کنید. تعيين اين موارد مي تواند به شما در رسيدن به گزينه مناسب و خريدي آسان تر ، ياري برساند.

 


نظرات کاربران