لیست بهترین لپ تاپ ها برای تماشای فیلم و سریال

بهترین لپ تاپ ها برای فیلم و سریال دیدن در سال 2023

اگر یکی از علایق شما تماشای فیلم و سریال است. قطعا برای اینکه از تماشای آن لذت بیشتری را تجربه کنید به یک لپ تاپ مناسب نیاز دارید. شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ این دستگاه‌ها را براساس مصارف مختلف تولید می کند، طبیعی است لپ‌تاپ گیمینگ با لپ‌تاپ مناسب فیلم دیدن تفاوت دارند. بنابراین فقط کافیست که براساس نیازتان بین آن‌ها انتخاب کنید. سئوال اینجا مطرح می‌شود که بهترین لپ تاپ برای فیلم دیدن چیست؟ و چه نکاتی را باید قبل از خرید آن در نظر بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم به این سئوالات پرتکرار پاسخ دهیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

 


خرید انواع لپ تاپ با قیمت روز


دل Dell Inspiration 17

نقطه قوت لپ تاپ Dell Inspiration صفحه نمایشگر فول اچ دی، 17 اینچی این لپ تاپ است. Dell Inspiration 17 یک لپ تاپ هیبریدی 2 در 1 است که به تبلت تغییر حالت می‌دهد. بنابراین این قابلیت را دارد که در هر حالتی که دوست دارید، تغییر وضعیت بدهید. از طرف دیگر سیستم صدای این لپ‌تاپ فوق العاده است. ترکیب تصویر و صدا رضایت شما را جلب می‌کند. مجموعه این ویژگی لپ تاپ Del inspiration را جزو بهترین لپ تاپ برای تماشای فیلم تبدیل می کند.

مشخصات

  • صفحه نمایشگر 17 اینچی، فول اچ دی، رزولوشن 1920 در 1080
  • رم: 16 گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت 
  • باتری: 42 وات بر ساعت
  • پردازنده اصلی:  corei5
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia Geforce 940MX

خرید انواع لپ تاپ دل Dell با قیمت عالی


ایسوس زن بوک Asus Zenbook Pro Duo

Asus Zenbook Pro Duo UX581 یک لپ تاپ عالی برای تماشای فیلم و سریال است و همه آن چیزی که شما از یک لپ‌تاپ مناسب فیلم انتظار دارید. زیرا این لپ‌تاپ به یک نمایشگر 15.6 اینچی 4K مجهز است. حاشیه‌های اطراف دستگاه نازک است و دید خوبی دارد. رنگ‌ها در صفحه نمایشگر روشن است و تصاویر را فوق العاده نمایش می‌دهد. ایسوس زن بوک یکی از بهترین لپ تاپ برای فیلم دیدن است.

برای اطلاع از بهترین لپ تاپ های میان رده این مطلب را از سایت ایمالز بخوانید.

بهترین لپ تاپ مناسب فیلم دیدن

 

مشخصات

  • صفحه نمایشگر 15 اینچی، فول اچ دی، رزولوشن 1920 در 1080
  • رم: 16 گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت 
  • باتری: دوام باتری بیشتر از 5 ساعت
  • پردازنده اصلی:  corei7
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia Geforce RTX2060

ایسوس زن بوک Asus Zenbook  Flip13

مهم‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ نوت بوکی برای تماشای فیلم، صفحه نمایشگر 13 اینچی فول اچ دی OLED آن است. نمایشگرهای OLED رنگ‌ها را بسیار شفاف و واضح نمایش می‌دهند. اگر دنبال یک لپ‌تاپ با فضای ذخیره سازی خوب هستید، فضای ذخیره‌سازی Asus zenbook نسبتا متوسط است و البته فضای 512 گیگابایتی آن نیاز شما را برای ذخیره فیلم و سریال برآورده می‌کند.

مشخصات

  • صفحه نمایشگر 13 اینچی، رزولوشن 1920 در 1080
  • رم: 8 گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت 
  • باتری: دوام باتری بیشتر از 18ساعت
  • پردازنده اصلی: corei5
  • پردازنده گرافیکی: intel Iris Xe Graphics

خرید انواع لپ تاپ ایسوس Asus با قیمت عالی


ایسر اسپایر  Acer Aspire 5

علتی که ایسر اسپایر 5 در این لیست قرار گرفته، صفحه نمایشگر فول اچ دی این لپ‌تاپ است. کیفیت و وضوح تصاویر را با این دستگاه تجربه می‌کنید و البته دوام باتری نیز یکی دیگر از ویژگی فوق العاده این لپ تاپ است که می‌تواند بیشتر از 8 ساعت دوام داشته باشد. بنابراین می‌توان این لپ‌تاپ را به عنوان یکی از  بهترین لپ تاپ مناسب فیلم دیدن به شمار آورد.

مشخصات

  • صفحه نمایشگر 15 اینچی، فول اچ دی، رزولوشن 1920 در 1080
  • رم: 16 گیگابایت 
  • فضای ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت 
  • باتری: 3 سلولی، دوام باتری 8 ساعته
  • پردازنده اصلی:  corei3
  • پردازنده گرافیکی: UHD Graphics

خرید انواع لپ تاپ ایسر Acer با قیمت روز 


اپل مک بوک Macbook Air

همان‌طور که می‌دانید اپل به نمایشگرهای فوق‌العاده retina و یا super retina مجهز است. نمایشگر 13 اینچی و فول اچ دی اپل مک بوک ایر نیز از این قضیه مستنثی نیست. از تماشای فیلم درنمایشگر بزرگ رتینا مک بوک ایر با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل لذت ببرید و جذابیت این لپ تاپ در کنار سیستم صوتی آن با 6 اسپیکر تکمیل می شود. نکته دیگر اینکه حین تماشای فیلم نیازی به شارژ کردن مداوم دستگاه ندارید زیرا بیش از 18 ساعت کار می‌کند.

مشخصات

  • صفحه نمایشگر 13 اینچی، فول اچ دی، رتینا، رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل 
  • رم: 8 گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت 
  • باتری: دوام باتری بیشتر از 18ساعت
  • پردازنده اصلی: Apple M1
  • پردازنده گرافیکی: 7 یا 8 core GPU

 

بهترین لپ تاپ برای تماشای فیلم


خرید لپ تاپ اپل (مک بوک پرو و ایر) با قیمت روز


رایج ترین سوالات در هنگام خرید لپ تاپ مناسب فیلم دیدن

قبل از خرید لپ‌تاپ ممکن است با سئوالات متعددی مواجهه شوید. سئوالاتی مانند اینکه بهترین صفحه نمایشگر و رزولوشن برای لپ تاپ مناسب فیلم چیست؟ برای خرید یک لپ تاپ مناسب فیلم دیدن چقدر باید هزینه کنیم؟  آیا پردازنده در انتخاب لپ‌تاپ مناسب فیلم مهم است؟برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب باید اولویت‌های خود را پیدا کنید، زیرا معیارهای افراد متفاوت است و بعد براساس آن انتخاب کنید. بعد از اینکه اولویت‌ها را شناسایی کردید باید به نکاتی مثل اندازه و رزولوشن صفحه نمایشگر، طول عمر باتری، فضای ذخیره سازی برای نگهداری فیلم‌ها بیشتر توجه کنید.

 

خرید الکترابوک‌ها بجای لپ‌تاپ برای تماشای فیلم، درست است

لکترابوک‌ها یا آلترابوک‌ها زیرمجموعه لپ‌تاپ‌ها به‌شمار می‌روند. اما نازک‌تر،سبک‌تر و قابل حمل هستند و نسبت به تبلت‌ها ویژگی‌های بهتری دارند و در بسیار از مواقع با نوت بوک‌ها اشتباه گرفته می‌شوند. اما صفحه نمایشگر اولترابوک‌ها حدود 13 تا 14 اینچی است همچنین ویژگی‌هایی مانند پردازنده قدرتمند، طول عمر باتری، قابلیت ذخیره‌سازی سریع‌تر و ضخامت کمی را دارند، بنابراین می‌توانند جایگزین لپ تاپ برای تماشای فیلم باشند.

 

رم و پردازنده و کارت گرافیک لپ تاپ های مناسب فیلم دیدن، مهم است؟

پردازنده و کارت گرافیک اصلی‌ترین عامل برای انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب فیلم دیدن نیست. اما در صورتی که دوست داشته باشید کیفیت بالاتری را تجربه کنید، بهتر است به پردازنده و کارت گرافیک نیز توجه داشته باشید. برعکس رم و فضای ذخیره‌سازی نقش مهمی در انتخاب شما دارند. به خصوص اگر علاقه به ساختن آرشیو فیلم و سریال با کیفیت بالا داشته باشید، رم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

بهترین رزولوشن صفحه ی نمایش لپ تاپ برای فیلم دیدن، چقدر است

رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی است که در هر اینچ برای یک تصویر نمایش داده می‌شود. وضوح نمایشگر ارتباط مستقیمی با کیفیت نمایش تصاویر دارد. یک لپ‌تاپ مناسب برای فیلم دیدن باید بین رزولوشن و صفحه نمایشگر سازگاری وجود داشته باشد. حداقل رزولوشنی که باید برای تماشای فیلم در نظر بگیرید، 1920 در 1080 پیکسل است. به طور کلی بهترین رزولوشن برای  نمایشگر لپ‌تاپ مناسب فیلم، 4k است. برای این رزولوشن حداقل باید یک لپ‌تاپ 13 اینچی داشته باشید. زیرا این رزولوشن نیاز به یک نمایشگر بزرگ نیاز دارد تا تراکم پیکسل کافی برای تماشای فیلم بدون پیکسل داشته باشد.

 

لپ تاپ برای فیلم دید

 


بیشتر بخوانید: لپ تاپ مناسب ترید


ویژگی‌های لپ تاپ مناسب برای فیلم دیدن

اگر شما هم دوست دارید بعد از یک روز سخت کاری فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، قطعا نیاز به یک لپ‌تاپی دارید که ویژگی‌های لازم برای نمایش یک فیلم  با کیفیت فوق‌العاده را فراهم کند. شما باید لپ تاپی تهیه کنید که نه تنها نیازمندی‌های روزمره‌تان را برآورده کند، بلکه یک مینی‌سینمای خانگی داشته باشید تا بتوانید هر وقت که دوست داشتید، با هدفون فیلم تماشا کنید. به طور کلی مجموع ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایشگر، رزولوشن، عمر باتری، رم و فضای ذخیره‌سازی در کیفیت یک لپ‌تاپ مناسب فیلم دیدن تاثیرگذار هستند که در ادامه به این ویژگی‌های خواهیم پرداخت.

 

اندازه و رزولوشن نمایشگر

طبیعتا مهم‌ترین ویژگی در انتخاب یک لپتاپ برای تماشای فیلم، اندازه و رزولوشن صفحه نمایشگر است و نکاتی مثل زاویه دید، کالیبراسیون رنگ نیز بر کیفیت خروجی تصاویر بسیار تاثیرگذار هستند. بزرگی صفحه‌نمایشگر کاملا یک انتخاب شخصی است اما هر چه بزرگ‌تر باشد، تماشای فیلم جذابیت بیشتری خواهد داشت و البته اندازه نمایشگر با رزولوشن باید در یک سطح باشند. بهترین پنل برای صفحه نمایشگر باکیفیت 4K Ultra HD است. نکته دیگری که باید در انتخاب صفحه نمایشگر در نظر بگیرید، سلامت چشم است. اگر ساعت های زیادی مقابل لپ‌تاپ فیلم تماشا می‌کنید باید به کالیبراسیون رنگ لپ‌تاپ توجه کنید تا چشم‌ها در طولانی مدت خسته نشوند.

 

باتری بادوام

یکی از نکات ناخوشایندی که هنگام تماشای فیلم ممکن است تجربه کنید، خالی شدن باتری لپ‌تاپ است. البته این موضوع کاملا طبیعی است زیرا لپ‌تاپ شما از یک صفحه نمایشگر باکیفیت و یک کارت گرافیک خوب استفاده می‌کند. بنابراین قبل از انتخاب حتما به ظرفیت و دوام باتری لپ‌تاپ توجه کنید.

 

فضای کافی برای ذخیره‌سازی

اگر دانلود و تماشای فیلم یکی از علایق مهم شما باشد، قطعا دوست دارید که فیلم‌های زیاد و با کیفیت بالا در لپ‌تاپ‌تان ذخیره کنید. یک فایل با کیفیت عالی حداکثر 4 گیگابایت فضا را اشغال می‌کند. بنابراین برای ذخیره فیلم به حداقل 16 گیگابایت رم نیاز دارید. فضای ذخیره‌سازی نیز به همین منوال است. برای هر فردی فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت مناسب است. البته انتخاب فضا نیز بسته به هر فردی متفاوت است.

 

پردازنده خوب

برخلاف بازی که پردازنده نقش اساسی در روانی بازی به عهده دارد. تماشای فیلم به قدرت پردازش زیادی نیاز ندارد. اما اگر دوست دارید یک تجربه عالی‌تر از تماشای فیلم داشته باشید، به یک پردازنده خوب نیاز دارید.

 

پردازنده گرافیکی

کارت گرافیکی مانند موارد بالا در اجرای فیلم خیلی نقش پررنگی ندارد. به طور کلی لپ‌تاپ‌های جدید حتی کم هزینه هم می‌توانند فیلم‌‍‌ها را به خوبی اجرا کنند، اما طبیعتا یک کارت گرافیکی GPU خوب تاثیر بیشتری در روانی نمایش فیلم دارد.

 

کدام یک از لپ‌تاپ‌های برای فیلم دیدن بهترین است؟

در این مقاله تمام ویژگی‌های مهمی که باید در انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای فیلم دیدن را اشاره کردیم و در ادامه درباره بهترین لپ تاپ برای فیلم دیدن صحبت کردیم. به طور کلی برای خرید یک لپ‌تاپ مناسب فیلم باید به نکاتی مثل اندازه صفحه نمایشگر، رزولوشن، باتری، رم، فضای ذخیره سازی توجه کنید و در نهایت براساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.


نظرات کاربران