بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2022

معرفی برترین گوشی‌های شیائومی

در این مقاله بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2022 را بررسی می‌کنیم و به ویژگی‌ها و قابلیت‌های هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم. گوشی‌های بسیار زیادی از برند شیائومی با قیمت‌های متفاوت در بازار حضور دارند؛ در واقع شیائومی بعد از برندهای سامسونگ و اپل، به‌عنوان سومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و افراد زیادی برای خرید گوشی‌های آن اقدام می‌کنند.

 

مهم‌ترین دلیل محبوبیت این گوشی‌ها، قیمت به‌صرفه و اقتصادی آن‌هاست که به‌صورت رقابتی قیمت‌گذاری می‌شوند. شما در این برند، انواع گوشی‌ها از میان‌رده گرفته تا پرچم‌دار را مشاهده خواهید کرد. شیائومی گوشی‌های هوشمند خود را تحت برندهای فرعی زیادی مانند سری می، ردمی، پوکو و بلک شارک روانه بازار می‌کند. گوشی‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، شامل ارزان‌قیمت‌ها و بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی تا پرچم‌دارها و فوق گران هستند.

 

فهرست بهترین گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی

موبایل‌های کمپانی شیائومی در چند مدل مختلف عرضه می‌شوند؛ مدل Mi که شامل گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی است. ردمی که گوشی‌هایی با قیمت مناسب هستند، پوکوفون که همان گوشی‌های میان رده شیائومی است و بلک شارک که گوشی مناسب گیمینگ است. با چهار مدل مختلف، این کمپانی به‌خوبی پاسخگوی نیازهای متنوع کاربران است.

 

معرفی گوشی‌های شیائومی را با مدل‌هایی شروع می‌کنیم که قیمت‌ بالای 10 میلیون تومان دارد و در ادامه سراغ مدل‌هایی با قیمت‌های میان رده هم می‌رویم. با ما همراه باشید.

 

نهایتا در بازار گوشی‌های میان رده شیائومی این شما هستید که بین جنبه‌های مختلف کیفیت و قیمت باید تعادل را ایجاد کرده و گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

گوشس شیائومی Mi 11 Ultra

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra یکی از پرچم‌داران سال 2022 شیائومی محسوب می‌شود که ویژگی‌های متمایز زیادی دارد. این گوشی بسیار سریع شارژ می‌شود و یک پردازنده بسیار قوی هم دارد. دوربین فوق‌العاده باکیفیت آن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در هر شرایطی و از هر چیزی عکاسی کنید.

 

تاریخ عرضه شیائومی می 11 اولترا به آوریل 2021 برمی‌گردد. سیستم عامل این گوشی در زمان عرضه اندروید 11 است. ابعاد نمایشگر آن 6.81 اینچ بوده و از رزولوشن 1440×3200 پیکسل برخوردار است. امکانات سخت‌افزاری این گوشی شامل پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888، رم 12 گیگابایت و فضای ذخیره 256 گیگابایت می‌شود.

 

ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت است و قابلیت فست‌شارژ جزو مزیت‌های آن است. سه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، 48 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی جلو هم 20 مگاپیکسلی است و در مجموع می‌توان گفت کیفیت دوربین‌ها بالاست. هرچند برآمدگی بزرگ دوربین ممکن است خوشایند برخی‌ها در طراحی نباشد.

 

یکی دیگر از مشکلات گوشی این است که ممکن است در حین کار زیاد گرم بشود. این گوشی پرچم‌دار با قیمت 39 میلیون تومانی بر پیشانی بازار محصولات شیائومی می‌درخشد.
 

شیائومی Mi 11 Ultra

 


نقد و بررسی گوشی شیائومی poco m5s


گوشی شیائومی Mi 11

تاریخ عرضه این گوشی مارس 2022 است. این گوشی از سیستم عامل اندروید 11 استفاده می‌کند. اندازه نمایشگر  می11 برابر با 6.8 اینچ و همراه با رزولوشن 1440×3200 است. نرخ نوسازی صفحه نمایش هم مطلوب است.

 

این گوشی برای اجرای برنامه‌ها از پردازنده اسنپ دراگون 888 بهره می‌برد که یک پردازنده قوی محسوب می‌شود. رم 8 گیگابایتی با فضای ذخیره 128 یا 256 گیگابایتی هم آن را همراهی می‌کنند. ظرفیت باتری آن 4600 میلی‌آمپرساعت است که در مقایسه با سایر گوشی‌ها چندان بالا محسوب نمی‌شود. ماژول سه‌گانه دوربین‌های اصلی به‌ترتیب دارای لنزهایی با کیفیت‌های 108 مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل هستند. لنز دوربین سلفی هم 20 مگاپیکسلی است.

 

شیائومی Mi 11 از چندین کیفیت برای دوربین، فناوری عالی صفحه نمایش و طراحی دوربین پشتی بهره می‌برد. کیفیت دوربین‌های این گوشی در مجموع خوب و قابل قبول است. به‌ویژه از نظر عکاسی ماکرو که با استفاده از لنز پشتی انجام می‌شود عالی است. از معایب این گوشی هم می‌توان به مشکلات حسگر اثر انگشت دمایی اشاره کرد.

 

قیمت این گوشی 700 یورو بوده و در بازار ایران حدود 20-19 میلیون تومان است.

 

گوشی شیائومی Mi 11i

شیائومی Mi 11i را می‌توان با فن ادیشن‌های سامسونگ مقایسه کرد. یعنی کسانی که علاقه‌مند به خرید گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی هستند اما نمی‌خواهند بابت آن هزینه بالایی بپردازند، گوشی Mi 11i را انتخاب می‌کنند. طراحی شیائومی Mi 11i نسبت به پرچم‌داران اصلی متفاوت‌تر است. جنس بدنه این گوشی خوش‌دست و زیبا از پلاستیک ساخته شده و ابعاد و وزن آن هم مناسب است.

 

در پنل جلویی این گوشی نمایشگر 6.67 اینچی از نوع Super AMOLED قرار دارد که دارای وضوح بسیار خوبی است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش 395 پیکسل در اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR است.

 

پردازنده Mi 11i اسنپدراگون 888 یکی از قدرتمندترین تراشه‌های ساخته‌شده در سال 2021 است. حافظه رم و ذخیره‌سازی این گوشی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی هر دو همراه با حافظه رم 8 گیگابایتی هستند.

 

ظرفیت باتری شیائومی Mi 11i  برابر با 4520 میلی‌‌آمپرساعت است که با یک شارژر 33 وات پشتیبانی می‌شود. این باتری در 52 دقیقه صفر تا صد شارژ را طی می‌کند.

 

ماژول دوربین‌های این گوشی بسیار باکیفیت است. لنز اصلی Mi 11i را یک سنسور 108 مگاپیکسلی تشکیل داده است و در کنار این لنز دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی فوق عریض و تله‌فوتوی ماکرو حضور دارند. دوربین سلفی هم سنسور 20 مگاپیکسلی است.

 

این گوشی در مارس 2021 به بازار آمده و حدود 18.5 میلیون تومان قیمت دارد.
 

شیائومی Mi 11i

 

گوشی شیائومی Black Shark 3

بلک شارک 3 در ماه مارس 2020 به بازار پا گذاشت. این گوشی در زمان عرضه از سیستم عامل اندروید 10 بهره می‌برد. اندازه نمایشگر 6.67 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080×2400 است. صفحه نمایش باکیفیت با نرخ نوسازی 90 هرتز از ویژگی‌های بارز این گوشی است.

 

پردازنده اسنپ دراگون 865 در کنار رم با ظرفیت 8 یا 12 گیگابایت و فضای ذخیره 128 یا 256 گیگابایتی سخت‌افزار این گوشی را شکل می‌دهند. در این گوشی باتری از ظرفیت 4720 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. این گوشی دوربین خوبی هم دارد. ماژول سه‌گانه دوربین‌های اصلی در آن از لنزهایی با کیفیت‌های 64 مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل تعبیه شده‌اند و برای سلفی هم لنز دوربین جلو 20 مگاپیکسلی است.

 

این گوشی مانند بقیه گوشی‌های مدل بلک شارک برای بازی عالی است. همچنین در مجموع می‌توان گفت که با توجه به مشخصاتش قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

 

هرچند ظاهر آن شاید برای همه جذابیت نداشته باشد و اندازه آن هم در نظر بعضی‌ها بزرگ باشد؛ اما به هر حال گوشی شیائومی Black Shark 3  طرفداران مخصوص به خود را دارد، چون برای بازی پابجی و بازی‌های دیگری مانند فورت نایت، کال آف دیوتی و… بسیار مناسب است. خلاصه که این گوشی برای بازی بسیار عالی عمل می‌کند و همان‌طور که از نامش پیداست، یک گوشی نسل سوم به شمار می‌رود. شما با این گوشی می‌توانید به اینترنت 5G هم متصل شوید.

 

قیمت این گوشی هم‌اکنون بالای 16.5 میلیون تومان است.

 

گوشی شیائومی 11T Pro

تاریخ عرضه این مدل به سپتامبر 2020 برمی‌گردد. روی آن به حالت پیش‌فرض سیستم عامل اندروید 11 نصب شده است. اندازه نمایشگر آن هم 6.67 اینچ با رزولوشن 1080×2400 است. با یک پردازنده اسنپدراگون 888 این گوشی در اجرای برنامه‌ها کاملا روان و راحت عمل می‌کند. رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره 128 یا 256 گیگابایت هم به این مسئله کمک می‌کنند.

 

ظرفیت باتری آن برابر با 5000 میلی‌آمپرساعت است. این گوشی مجهز به قابلیت فست‌ شارژ بوده و از لحاظ شارژشدن فوق‌العاده سریع عمل می‌کند.

 

کیفیت دوربین‌های اصلی در پنل پشتی این گوشی شامل لنزهای 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی می‌شود. لنز دوربین جلو هم 16 مگاپیکسلی است.

 

صفحه نمایش زیبا، حالت‌های منحصربه‌فرد دوربین و اسکنر اثر انگشت قابلیت‌های ویژه این گوشی هستند. از معایب آن می‌توان به گرم‌شدن بیش از حد اشاره کرد چون نسبتا خیلی سریع داغ می‌شود و همین امر هم باعث می‌شود که قدرت پردازنده آن کاهش پیدا کند. برخی از کاربران هم ممکن است احساس کنند که حسگر اثر انگشت آن بسیار بالا قرار دارد و نمی‌توانند به‌خوبی از آن استفاده کنند.

 

قیمت این گوشی بین 14.5 تا 15 میلیون تومان است.

 

گوشی شیائومی Mi 10T Pro

بازارهای موبایل از تاریخ اکتبر 2020 شاهد حضور این گوشی در عرصه رقابت بوده‌اند. سیستم عامل اندروید 10 روی این گوشی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. اندازه نمایشگر آن 6.67 اینچ بوده و از رزولوشن 1080×2400 پیکسل برخوردار است. البته صفحه نمایش 144 هرتزی این گوشی کمی برآمدگی دارد که ممکن است برخی از افراد فکر کنند زیادی بزرگ است.

 

با پردازنده اسنپدراگون 865 این شیائومی Mi 10T Pro در اجرای نرم‌افزارها و کاربری روزانه روان است و تجربه کاربری خوبی به جا می‌گذارد. قدرت پردازش بالا جزء مزایای برجسته این گوشی است. این گوشی همچنین از حسگر اثر انگشت سریعی هم بهره می‌برد. اگرچه اسکنر اثر انگشت بسیار سریع است، اما باز هم وجود آهن‌ربا برای برخی افراد جالب نیست.  البته طراحی و نمایشگر آن هم نسبت به برخی رقبا کمی کیفیت پایین‌تری دارند.

 

رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره 128 یا 256 گیگابایتی به بهبود این تجربه کمک شایانی می‌کنند. باتری آن با 5000 میلی‌آمپرساعت از ظرفیت قابل قبولی بهره می‌برد. برای ماژول سه‌گانه این گوشی در لنز دوربین‌های اصلی می‌توان به کیفیت‌های 108 مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل اشاره کرد. لنز دوربین جلو هم 20 مگاپیکسلی است.

 

این گوشی در محدود قیمتی 12 تا 12.5 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
 

شیائومی Mi 10T Pro

 

فهرست بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی

در اقتصاد کشورمان خیلی‌ها وقتی به قیمت ارز و رابطه آن با قیمت کالاهایی مانند گوشی موبایل نگاهی بیاندازند، می‌بینند که خرید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه که مشخصات خوبی را با یک قیمت نسبتا مناسب ارائه می‌دهد، بهترین کاری است که می‌توانند انجام بدهند. این دقیقا همان کاری است که شیائومی در آن استاد است.

نسبت کیفیت به قیمت در برند شیائومی بالاست. مثلا با مقایسه دو گوشی هم‌رده از برندهای شیائومی و سامسونگ به‌خوبی متوجه ارزش خرید بالای گوشی‌های شیائومی خواهیم شد. البته این هرگز به این معنا نیست که گوشی‌های سامسونگ ارزش خرید ندارند.

در ادامه با فهرست بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی آشنا می‌شوید.

 

گوشی شیائومی Mi Note 10

دسامبر 2019 زمانی بود که شیائومی نوت 10 با سیستم عامل اندروید 9 به بازار آمد. اندازه نمایشگر این گوشی 6.47 اینچ است که از رزولوشن 1080×2340 هم بهره می‌برد. می‌توان چنین ادعا کرد که این گوشی از صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار است.

 

پردازنده این گوشی اسنپدراگون 730، رم آن 6 یا 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن 128 یا 256 گیگابایت است. ظرفیت باتری در آن هم 5260 میلی‌آمپر ساعت است. ظرفیت این باتری می‌تواند شما را از دوام آن در طول روز مطمئن کند.

 

در شیائومی Mi Note 10 صفحه نمایش خمیده با لنز دوربین اصلی 1080 مگاپیکسلی ارائه می‌شود. کیفیت لنز دوربین‌های اصلی به‌ترتیب 108 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل، 20 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل است. لنز دوربین سلفی در پنل جلو هم 32 مگاپیکسلی است. در مجموع قابلیت‌های دوربین بسیار عالی و فراتر از میانگین بازار است و یک پله بالاتر از بسیاری از رقبا می‌ایستد.

 

البته در حال حاضر این گوشی به‌اندازه زیاد در بازار حضور ندارد و پیداکردن آن کمی دشوارتر از دیگران است. همچنین تراشه آن در مقایسه با رقبا کمی ضعیف بوده و احتمال اتصال به بلوتوث نامعتبر هم در آن وجود دارد. به هر حال این گوشی با این امکانات نسبتا مناسب قیمت بسیار مناسبی دارد و در بازار فعلی ارزش آن در حدود 10 تا 10.5 میلیون تومان برآورد می‌شود.
 

شیائومی Mi Note 10

 

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

این گوشی در ماه مارس 2021 به بازار آمده است. سیستم عامل شیائومی ردمی نوت 10 پرو در زمان عرضه اندروید 11 بوده و اندازه نمایشگر این گوشی هم 6.67 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل است. همچنین پردازنده اسنپدراگون 732 عملیات پردازشی و  اجرای برنامه‌ها را به عهده دارد. رم 6 یا 8 گیگابایتی و فضای ذخیره 64 یا 128 گیگابایتی این امکانات را تکمیل می‌کنند. ظرفیت باتری آن 5020 میلی‌آمپر بوده و عمر باتری خیلی خوب است.

 

کیفیت ماژول چهارگانه دوربین‌ها شامل لنزهای 108 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسلی می‌شود. لنز دوربین سلفی جلو هم 16 مگاپیکسلی است. دوربین 108 مگاپیکسلی با رزولوشن فوق‌العاده بالا، کیفیت بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‎دهد.

 

بلندگوهای فوق‌العاده از جمله مزایای دیگر ردمی نوت 10 پرو هستند. هرچند این گوشی از اینترنت 5G  پشتیبانی نمی‌کند و فیلم‌برداری آن هم فاقد کیفیت 4K  است. اگر به اینترنت نیاز خاصی ندارید، می‌توانید این گوشی را انتخاب نمایید.

 

این گوشی با قیمت نزدیک 7 میلیون تومان در بازار موجود است.

 

گوشی شیائومی Poco F3

تاریخ عرضه این مدل از شیائومی ماه مارس 2021 است. سیستم عامل این گوشی در زمان عرضه اندروید 11 بوده است. اندازه نمایشگر آن 6.67 اینچ بوده و از رزولوشن 1080×2400 پیکسل برخوردار است. صفحه نمایش فوق‌العاده روشن و باکیفیت از مزایای برتر این گوشی است.

 

با پردازنده اسنپدراگون 870 می‌توان به‌راحتی ادعا کرد که دستگاه در اجرای برنامه‌ها مشکلی ندارد و قدرتمند عمل می‌کند. این گوشی همچنین از رم 6 یا 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی بهره می‌برد.

 

باتری آن هم از ظرفیت 4520 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است و کیفیت دوربین‌های اصلی هم شامل لنزهایی با اعداد 48 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل است. دوربین جلو برای سلفی با لنزی با کیفیت 20 مگاپیکسل حضور دارد. کیفیت دوربین‌ها را در قیاس با رقبا می‌توان متوسط ارزیابی کرد ولی عالی نیست.

 

گوشی شیائومی پوکو F3 رابط کاربری دشواری دارد و این شاید به مذاق عده‌ای از مشتریان خوش نیاید؛ اما در مجموع این گوشی برای بازی و وب‌گردی و حضور در رسانه‌های اجتماعی گزینه مناسبی است.

 

این گوشی در بازار فعلی بین 7 تا 7.5 میلیون تومان قیمت دارد.

شیائومی Poco F3

 

گوشی شیائومی Poco X3 NFC

این گوشی در سپتامبر 2020 به بازار آمده است و از سیستم عامل اندروید 10 استفاده می‌کند. اندازه نمایشگر آن 6.67 اینچ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و 120 هرتزی است. پردازنده اسنپدراگون 732 و رم 6 گیگابایت با فضای ذخیره 64 یا 128 گیگابایت امکانات سخت‌افزاری آن را تشکیل می‌دهند. در مجموع این گوشی از توان پردازشی خوبی برخوردار است.

 

ظرفیت باتری 5160 میلی‌آمپر ساعت بوده و دوام باتری خیلی خوب است. در ماژول سه‌گانه دوربین‌های اصلی لنزهایی با کیفیت‌های 64 مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل حضور دارند. کیفیت لنز دوربین جلو هم 32 مگاپیکسل است.

 

می‌توان گفت که ابعاد شیائومی Poco X3 NFC گوشی در مقایسه با رقبا بزرگتر و دوربین آن هم ضعیف‌تر است.

 

این گوشی میان رده حدود 6 تا 6.5 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

 

گوشی شیائومی Poco X3 Pro

تاریخ عرضه شیائومی ایکس 3 پرو ماه مارس 2021 است. این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 به بازار آمد. اندازه نمایشگر آن 6.67 اینچ با رزولوشن 1080×2400 است. با پردازنده بسیار خوب اسنپدراگون 860، رم 6 یا 8 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی این گوشی از پردازش و اجرای اطلاعات و بازی‌ها و نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها سربلند بیرون می‌آید. ظرفیت باتری در این گوشی 5160 میلی‌آمپرساعت است که در مقایسه با بسیاری از مدل‌ها عدد بالاتری است.

 

ماژول دوربین چهارتایی در شیائومی Poco X3 Pro شامل دوربین‌های اصلی با لنزهای 48 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی، 2 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی است. برای دوربین سلفی هم دوربین جلو با لنز 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است. هرچند دوربین این گوشی خوب و با کیفیت نرمال است، اما می‌توان گفت که در مقایسه با رقبای سرسخت کمی ضعیف‌تر است و عالی نیست.

 

در مجموع می‌توان پوکو ایکس 3 پرو را یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دانست که کارایی سریع و روانی دارد. البته به عقیده بسیاری این گوشی اندازه بزرگی دارد و وزن آن هم کمی زیادتر از حد معمول است.

 

همچنین این گوشی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کند اما با وجود تمام مشکلات ذکرشده، قابلیت‌های زیادی دارد و از نظر قیمت هم کاملا مقرون‌به‌صرفه است. این گوشی حدود 6.5 میلیون تومان ارزش دارد.

شیائومی Poco X3 Pro

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد منتخبی از بهترین گوشی‌های شیائومی شامل گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی و مخصوصا بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی به شما خوانندگان معرفی شود. منطق این دسته‌بندی چنین بود که ارقام بالای 15-10 میلیون به‌عنوان گوشی‌های پرچم‌دار و ارقام بین 7 تا 10 میلیون و همان نزدیکی‌ها را به‌عنوان گوشی‌های میان‌رده معرفی کردیم. البته مرزهای این دسته‌بندی مثل هر دسته‌بندی دیگری تا حدی سلیقه‌ای هم هست و ممکن است تعریف ارقام و قیمت‌ها برای افراد مختلف، متفاوت باشد.

 

بدون شک گوشی‌های دیگری از شیائومی هم می‌توانند در این دسته‌بندی‌ها قرار بگیرند. بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 شامل موارد بسیاری می‌شود که ما در این مقاله، به بررسی 11 عدد گوشی با قابلیت و کارایی بالا پرداختیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شیائومی را از سایر برندهای مشهور متمایز می‌کند، قیمت‌های بسیار به‌صرفه و منطقی محصولات آن است.


نظرات کاربران