راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

تمامی گیتاریست ها چه افرادی که تازه گیتار زدن را شروع کرده اند و چه افرادی که بصورت حرفه ای در این حرفه هستند نیاز به لوازمی دارند تا در این زمینه به تجربیات خود بیفزایند. در این مطلب شما را با اصلی ترین لوازم مورد نیاز گیتاریست ها آشنا خواهیم نمود. علاوه بر لوازم ضروری لوازمی که خرید آن چندان نیازی ندارد را نیز برایتان ذکر میکنیم تا هنگام خرید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

 

کیس

یک کیس می تواند مانع از شکستگی، خراش افتادن و دیگر صدمات به گیتار شما گردد و از آن محافظت نماید. علاوه بر این موارد اگر دوست دارید هیچگونه گرد و غباری به گیتارتان آسیب نرساند و سیم ها و سخت افزار آن را با مشکل روبه رو نکند وجود کیس کاملا ضروری است. خرید کیس می تواند به خوبی از گیتارتان در مقابل خشکی و یا رطوبت محافظت نماید که امکان صدمه رسیدن به Neck گیتار را فراهم می آورد.

هنگام خرید گیتار مشاهده خواهید نمود که اکثر گیتارها به همراه کیس و یا کیف به فروش می رسند البته لازم به ذکر است که هر کدام دارای مشکلاتی هستند. خرید کیس برای گیتار می تواند به خوبی از آن محافظت نماید اما در عوض کیف از وزن کمتری بهره مند است که حمل را برایتان راحت تر می کند که بسیاری از افراد هر دو آن را برای گیتار خود خریداری میکنند.


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

تیونر

از دیگر لوازمی که برای یک گیتاریست داشتن آن ضروری است می توان تیونر را معرفی نمود. با خرید یک تیونر می توانید به خوبی سازتان را همیشه کوک نگه دارید تا هر زمان که به گیتار زدن می پردازید حداکثر لذت را از ساز زدن خود بدست آورید. اگر قصد خرید تیونر را دارید می توانید آن را در فرمت ها و اندازه های گوناگون در بازار مشاهده نمایید که انتخاب سختی برایتان نخواهد بود.

سیم گیتار

یکی از لوازمی که خرید و داشتن آن اهمیت بسزایی برای یک گیتاریست دارد سیم گیتار اضافه می باشد چون قطعا پس از گذشت مدت زمانی شاهد کهنه و یا پاره شدن سیم گیتارتان خواهید بود و مطمئنن می دانید که با ساز زدن بیشتر نیاز به تعویض سیم های گیتار زودتر به وجود می آید و باید به خرید آن اقدام کنید. گیتارهای الکتریک، آکوستیک و گیتار کلاسیک دارای سیم های گوناگونی هستید که هر کدام از سایز و جنس متنوعی برخوردارند که خرید مطلوب در این زمینه سبب می گردد صدا و حس گیتارتان تا حد بسیاری تغییر یابد.

String Winder

با این وسیله می توانید پس از خرید سیم جدید برای گیتارتان به تاب دادن و محکم نمودن سیم ها بپردازید که از کاربرد فراهم بهره مند است و کار شما را سریع تر می کند.

پیک

بهره مندی از پیک سبب می گردد ساز زدن شما را با صدای ملایم و قابل توجهی همراه کند که بسیار پراهمیت است. اگر قصد خرید پیک برای گیتارتان را دارید می توانید آن را در شکل ها، اندازه های مختلف در بازار مشاهده نمایید که در ساختشان از مواد مختلفی بهره گرفته شده است. قیمتی که یک پیک گیتار برخوردار است بسیار کم بوده و همین پایین بودن قیمت می تواند مزیتی محسوب گردد تا شما به خرید چند پیک متنوع بپردازید و هر یک را امتحان نمایید و هر کدام که برایتان گزینه مطلوب تری بوده را استفاده کنید.

استرپ


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

استرپ مناسب برای افرادی است که بصورت ایستاده گیتار می زنند که می توان آن را به عنوان یک بند برای نگهداری گیتار هنگامی که ایستاده اید معرفی نمود. هنگام خرید استرپ توجه داشته باشید که یک گزینه مناسب را انتخاب نمایید که حین استفاده راحتی را برایتان به ارمغان آورد و موفق به پخش وزن گیتار بر روی شانه ها و کمر بصورت یکسان گردد. بهره گیری از این برند هنگامی که بصورت نشسته گیتار می زنید نیز می تواند سبب ثابت ماندن گیتار در یک حالت گردد که در هنگام تمرین بسیار اهمیت دارد. با خرید یک بند با ظاهری زیبا می توانید از آن به عنوان یک وجه تمایز در میان دیگر نوازنده ها بهره گیرید و حتی در صورت نمایل بند خود را همانند دیگر نوازنده ها خریداری نمایید.

پایه

اگر گیتار خود را بر روی صندلی قرار دهید و یا آن را به دیوار تکیه دهید ممکن است بیفتد و صدمه ببیند. برای جلوگیری از افتادن این اتفاق می توان از استند مخصوص بهره گیرید که به کمک آن گیتارتان بصورت عمومی قرار می گیرد که جای زیادیی را در اتاقتان نیز پر نخواهد کرد و دیگر نیازی نیست نگران افتادن و شکستن گیتار باشید. اگر اتاقتان جای کافی ندارد می توانید از پایه های دیواری استفاده نمایید که کمترین فضا را اشغال می کند. لازم به ذکر است که قرارگیری گیتار برای مدت زمان زیاد بیرون از کیس توصیه نمی شود و دلیل آن این است که در کیس کنترل رطوبت بهتر انجام می گیرد که به دلیل کوچک بودن فضای درون کیس می باشد. همانطور که می دانید رطوبت توسط سیستم تهویه ای که در ساختمان ها وجود دارد از بین می رود. علاوه بر این مورد گرد و غبار نیز می توانند به سیم ها و سخت افزار گیتار صدمه بزنند به همین دلیل توصیه می کنیم گیتار خود را در صورت عدم نیاز درون کیس قرار دهید.


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

کابل

کابل ها مورد استفاده نوازنده های گیتار الکتریک و یا افرادی که تمایل دارند صدای گیتار آکوستیک شان از طریق امپلی فایر شنیده شود قرار می گیرد. هنگام خرید کابل طولی را برای آن انتخاب نمایید که به آن نیاز دارید. از دیگر موارد مهم کیفیت کابل می باشد که اهمیت فراوانی دارد که بر روی صدای گیتار نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پارچه برای نظافت

باوجود آنکه می توانید از یک پارچه نرم و لطیف برای نظافت گیتار خود بهره گیرید اما توصیه می میکنیم به خرید پارچه های مخصوص که برای نظافت گیتار تولید می گردند بپردازید زیر این دست از پارچه از لحاظ اندازه، شکل ومواد تولید شده مطمئن تر می باشند . بهتر است پارچه نظافت گیتار را درون کیس گیتار قرار دهید. اینکار باعث می شود استفاده از آن را فراموش نکنید.پارچه نظافت را پس از استفاده از گیتار استفاده نمایید و با آن سیم ها؟ Neck و دیگر اجزا را تمیز نمایید تا با گذشت زمان گیتارتان دچار مشکل نگردد. از پارچه نظافت می توانید برای قرارگیری لوازم ظریف درون کیس استفاده نمایید به این صورت که آن شی را درون پارچه بپیچید که همانند یک اسلاید گیتار می تواند برایتان باشد.


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

خرید پولیش ها و تمیز کننده ها نیز می توانید مفید باشد اما پس از بهره گیری از گیتار نیاز است با یک پارچه خشک به تمیز نمودن آن نپردازید. در صورت تمایل به خرید پولیش ها و تمیز کننده ها توصیه می کنیم به سراغ پولیش ها و تمیزکننده های مختص گیتار بروید.

جعبه ابزار

با وجود آنکه اکثر افراد تنها به تعویض سیم گیتار می پردازند و هیچگونه تلمیر دیگری انجام نمی گیرد اما بهتر است یک جعبه ابزار داشته باشید زیرا لوازمی نظیر سیم چین می تواند ضروری باشد و بکار بیاید. پیچ گوشتی نیز از لوازم ضروری است که در صورت شل شدن پیچ های Neck گیتار به سفت نمودن آن بپردازید و یا دکمه های بند گیتار را سفت نمایید. امکان تنظیم ارتفاع خرک نیز با آچارهای مخصوص برایتان فراهم می گردد و یا از طریق آن به سفت نمودن مهره روی جک ورودی بپردازید. با این حساب می توانیم بگوییم خرید یک جعبه ابزار ضروری است.

قفل بند گیتار


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

خرید قفل بند گیتار برای یک گیتاریست که به اجرای زنده می پردازد بسیار ضروری است. بهره گیری از اجرا شما را از امنیت گیتارتان مطمئن خواهد نمود. برای افرادی که اجرای زنده نیز انجام نمی دهند خرید این نوع قفل بند ها پیشنهاد می شود که قیمت پایینی نیز دارد.

کاپو

با خرید کاپو می توانید به انجام کارهای خلاق بپردازید. برخی از افراد تصور می کنند استفاده از کاپو تنها مختص افرادی است که قادر نیستند آکوردهای باره را به خوبی و بصورت صحیح بگیرند اما اینگونه نمی باشد. سیم های آزاد هنگامی که با سیم هایی که فرت آن ها گرفته شده است ترکیب می گردند می توانند صدای زیبا و خاصی را در گیتار آکوستیک و الکتریک به وجود آورند. لازم به ذکر است که گام آهنگ شما تاثیر بسزایی در ترکیب برخی آکوردها و نت ها دارد و به نوعی می توان گفت وابسته به آن است. بهره گیری از کاپو این امکان را برایتان فراهم می آورد که ملودی را بسیار سریع و راحت به یک گام دیگر منتقل نمایید.

اسلاید

اسلاید از دیگر لوازمی است که گیتاریست ها به استفاده از آن می پردازند و قیمت پایینی نیز دارد. اسلاید یک وسیله کاربردی بوده که می توانید جهت انجام کارهای خلاقانه استفاده نمایید. برای استفاده از اسلاید باید تمرین و کسب مهارت بپردازید.


راهنمای خرید لوازم مورد نیاز برای گیتاریست ها

روغن تیغه سردسته گیتار (Nut Sauce)

بکار بردن این روغن در بهتر سر خوردن سیم ها کمک شایانی می کند و باعث می گردد هیچگونه محدودیتی در قسمت خرک به وجود نیاید در نهایت برایتان کوک کردن گیتار را راحت می نماید. از دیگر مزیت های این روغن می توان به کمک نمودن برای بهتر نگه داشتن کوک گیتاریی که از بریج های ویبراتو یا trem بهره مند است اشاره نمود. همانطور که گیتاریست ها به خوبی می دانند فشار زیادی به سیم ها در قسمت خرک به دلیل پیدا کردن زاویه ای که به سمت پایین می باشد وجود دارد. در تولید خرک ها از استخوان، پلاستیک، پلیمرهای خاص بهره گرفته می شود که لازم به ذکر است که برخی از این مواد مورد استفاده سر هستند. کوک گیتار هنگامی که به تعویض آن می پردازید و از این روغن استفاده می کنید بهتر و آسان تر انجام می گیرد.


نظرات کاربران