راهنمای خرید و معرفی بهترین برندهای تلویزیون موجود در بازار

بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی + راهنمای خرید تلویزیون

در هر خانه ای تلویزیون یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده است و به همین جهت قصد داریم قدرتمند ترین و معروفترین طراحان وتولید کنندگان تلویزیون در دنیا را بر حسب بازار آنها در سال 2019 به شما معرفی کنیم.

تلویزیون از جمله وسیله هایی است که در هر خانه ای پیدا می شود و باعث می شود که اعضای خانواده بخشی از روز برای دیدن برنامه‌های تلویزیون دور هم جمع شوند. بسیاری از شرکت ها در تمام جهان به طراحی و تولید تلویزیون می پردازند، اما با این وجود ما می خواهیم، هشت شرکت طراح و سازنده برتر تلویزیون در جهان را به شما بشناسانیم.

در دوره های گذشته فاکتور مهم انتخاب و تهیه ی یک تلویزیون برای کاربران رنگی و سیاه سفید بودن بود. اما هنگامی که بعد از آن تلویزیون ‌های رنگی جای آنها را در بازار گرفتند، فاکتورهایی دیگر مانند تختی یا برجستگی صفحه نمایش و یااندازه صفحه نمایش نیز به این فاکتورها مبدل شدند. با آمدن تلویزیون ‌های پلاسما و LCD به بازار، معیارهای دیگری مانند شفافیت، مصرف برق کنتراست و میزان دوام ذهن جای قابلیت های دیگر را برای کاربران گرفت. هنگامی که بعد از این تلویزیون ‌های LED به بازار آمدند، تلویزیون ‌های پلاسما و LCD را در بازار کنار زدند و موجب منقرض شدن این نوع تلویزیون ها شدند و خود به پرطرفددارترین و پرفروش ترین تلویزیون ها تبدیل شدند.

اکنون تلویزیون ‌های LED هم در ابعاد و اندازه ها و یا حتی انواع متنوع طراحی و تولید می شوند و توانایی ها و قابلیت های بسیار زیاد  و بی شماری را در مقایسه با تلویزیون ‌های قدیمی دارا می باشند. تلویزیون ‌های جدید و مدرن امروزی دارای شفافیت تصویری فول اچ دی و یا اغلب  4K می باشند و مانند قبلا دوباره تخت بودن و یا یا برآمدگی از از معیارهای گزینش و تهیه یک تلویزیون می باشد. اکنون طراحان و تولیدکنندگان برای تلویزیون ‌هایشان که در رده ی بالایی قرار دارند، دستگاه های صوتی را بکار می برند که در این عرصه معروفترین و برترین طراحان و تولید کنندگان مانند هارمن/کاردن می باشند تا همزمان با داشتن تصویری بسیار عالی و با کیفیت، کیفیت صدای عالی را نیز به کاربران ارائه کنند. همراه با سیستم عامل، هوشمند بودن تلویزیون و همچنین دسترسی داشتن به سرویس‌هایی مانند نتفیلیکس و  شبکه‌های دیگر آنلاین با اینترنت هم از فاکتورهای دیگر ایده آل استاندارد برای انتخاب تلویزیون در امروزه می باشد.

قبل از آنکه بزرگترین طراحان و سازندگان تلویزیون را معرفی کنیم ابتدا باید متذکر شویم که تلویزیون ‌های LED هم مانند  LCD صفحه ی نمایشگر کریستال مایع (پنل LCD) دارا می باشند، اما این فرق وجود دارد که نور زمینه توسط LED فراهم خواهد شد و مانند تلویزیون ‌های LCD دیگر صفحه نمایشگر مایع ندارد. در تلویزیون ‌های با قیمت بالا مانند تلویزیون ‌های OLED تولید شرکت LG دارای صفحه نمایشگر کریستال مایع نمی باشد و کل تلویزیون از دیودهای LED ساخته و به کار رفته است. همین سبب نشان دادن تصویری باکیفیت‌ بهتر و رنگ‌هایی با حجم خیلی زیاد و بسیار عالی و زیبا خواهند شد.

کدام برند بهترین تلویزیون ها را تولید می کند؟

تلویزیون های برند ویزیو

از بزرگترین و معروفترین طراحان تلویزیون در جهان، ویزیو (Vizio) یک مارک تولید کشور آمریکا می باشد که در این زمینه نوپا و جدید است و در کالیفرنیا در سال احداث و به وجود آمد. این شرکت با اینکه تازه تاسیس شده توانسته است خود را در جمع بزرگترین قدرتمند ترین و معروفترین طراحان وتولید کنندگان تلویزیون جای دهد.

شرکت ویزیو برای اینکه با ابرقدرت های این زمینه رقابت نماید محصولات و تولیداتش را با قیمت مناسب به کاربران و خریداران ارائه می دهد. هرچند اینکه قیمت‌های و هزینه های ویزیو مناسب و پایین است در مقایسه با مارک ها و شرکت های دیگر این عرصه به معنی نامرغوب بودن و یا پایین بودن کیفیت آن‌ها نخواهد بود، بلکه این موضوع به طور کامل برعکس می باشد و تولیدات این مارک بسیار مرغوب و با کیفیت نیز می باشند.

مارک ویزیو در عرصه طراحی و تولید تلویزیون ‌هایی که دارای مصرف انرژی برق مناسب هستند هزینهه های هنگفت و تحقیقات بسیاری انجام داده تا به این صورت نه فقط برای  کاربران جهت تهیه یک جنس مرغوب و با کیفیت مجبور به هزینه های اضافی و گزاف نباشند، بلکه حتی بعد از تهیه و خرید هم مجبور نشوند تا خرج ها و هزینه های اضافی نمایند. محصولات این مارک دارای فرمان پذیری  بسیاری هستند و با رابط ها و اپراتورهای هوشمند گوگل اسیستنت و آمازون الکسا هم به راحتی جفت خواهند شد. تلویزیون های مارک ویزیو هم مانند خیلی از محصولات جدید و مدرن دارای عملکرد Mirror Link هستند که این به دلیل وجود قطعه کروم کست داخلی شان می باشد.

محصولات این مارک به خاطر وجود لبه‌های ظریفشان خیلی شیک و زیبا می باشند و پنل‌های این نوع محصول هم Dolby Vision HDR را ساپورت می نمایند. این شرکت از 2019 به تلویزیون ‌های نقطه کوانتومی جهت رقابت با برند سامسونگ پیوست.

تلویزیون های برند پاناسونیک

تلویزیون پاناسونیک از شرکتی خیلی قدیمی می باشد که در 1918 احداث شد و اینکه در رتبه هفتم است ممکن است اندکی دردناک و غیر قابل باور باشد ولی دلیل این جایگاه هم خود ژاپنی‌ها می باشند. کمپانی پاناسونیک از شرکت های بسیار قدیمی در عرصه ی تلویزیون می باشند و این نام از موقع  وجود تلویزیون های سیاه و سفید در بازار بود و در ادوار متفاوت مانند رنگی شدن نمایشگرها، بزرگتر و وسیع تر شدن اندازه و ابعاد تلویزیون ها ودیجیتالی شدن تلویزیون ‌ها باز هم با این وجود در این عرصه همچنان به طور ثابت حضور داشته است. البته در تغییر و تحول و پیشرفت این محصول و همچنین ارائه ی تلویزیون های متغیر تا کنون دارای نقش بسزایی بوده است.بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی + راهنمای خرید تلویزیون

این شرکت اکنون دارای تمرکز بسیاری در عرصه ی تحلیل و پرداخت نمایش تصویر دیداری می باشد تا قادر باشد به خریدار و کاربر بهترین کیفیت تصویر را عرضه نماید که در نتیجه ی  این تلاش پر قدرت ترین تراشه پردازش و نمایش تصویر در عرصه و صنعت تلویزیون ‌ها به نام Studio Color HCX2 می باشد. این تراشه پردازشی قادر است حتی ریزترین جزئیات تصاویرنمایشی HDR را هم به نمایش بگذارد

شرکت پاناسونیک در جهان از معروفترین و مهم ترین طراحان و تولید کنندگان تلویزیون ‌های OLED می باشد و همزمان طیف وسیعی از عملکردها و توانایی ها را نیز با تلویزیون ‌های خود به کاربران ارائه می نماید.

تلویزیون های برند اسکای‌ورث

شرکت اسکای ورث (Skyworth) در سال 1988 و در شهر شنژن چین تاسیس شد و اکنون در رتبه ششم میان معروفترین تولیدکنندگان تلویزیون می باشد. این شرکت که طراح و مولد محصولات دیگری نیز می باشد، با عرضه ی کالاهای  مرغوب و با کیفیت موفق به رشد برجسته ای در عرصه ی تلویزیون باشد و حتی شاید تا آخر2019 بخش بیشتری از بازار را در دست بگیرد.

محصولات این شرکت هم دارای توانایی های مختلفی می باشند و با داشتن قابلیت و توانایی مناسب، تصویر و صدایی با کیفیتی بالا هم عرضه می نمایند. کاربرد هوش مصنوعی و طراحی جدید و امروزی  هم در محصولات مدرن اسکای ورث مشاهده می شود.

تلویزیون های برند تی سی ال

یکی از معروفترین شرکت های چینی تلویزیون تی سی ال می باشد که در 1981 احداث شد و کالاهای الکترونیکی و الکتریکی طراحی و تولید می نماید. این برند در زمینه ی طراحی و تولید تلویزیون دارای رشد چشمگیری بود و طیف وسیعی از تلویزیون ‌های LED دیجیتال هوشمند  در اندازه و کیفیت شفافیت متنوع را طراحی نموده و با هزینه و قیمت پایین به خریداران ارائه می نماید. بعضی از شرکت ها مانند سامسونگ و آلکاتل هم در دهه 2000 طراحی بعضی از مدل ها از تلویزیون ‌های LCD اش را حتی به خاطر کم بودن هزینه ی ساخت به TCL شرکت واگذار نمودند.بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی + راهنمای خرید تلویزیون

برای اینکه برند تی سی ال نامش را بیش از پیش مشهور نماید با شرکت های متفاوت در عرصه سرگرمی، موزیک، فیلم تکنولوژی و ورزش همکاری نمود. این شرکت با کاربرد تکنولوژی پنل‌های LED با کیفیت بالایی را طراحی و تولید می نماید که قادرند کمترین رنگ‌ها و جزئیات تصویر را به نحو احسنت به نمایش بگذارند. کروم کست داخلی از استانداردهای دیگر می باشد که تلویزیون ‌های تی سی ال نیز از آن برخوردار می باشند.

تلویزیون های برند هایسنس

قدیمی‌ترین شرکت طراح و سازنده کالاهای برقی و الکترونیکی پرکاربرد در چین هایسنس می باشد که کشور چین در سال 1969 آن را تاسیس نمود. این شرکت که  دولتی می باشد از معروفترین طراحان و تولید کنندگان تلویزیون در جهان و و همچنین موفق ترین کالا و مارک چینی در این عرصه می باشد. این برند با ارائه کالاهای با کیفیت و دادن هزینه ی پایین باعث به چالش کشیدن رقیبان خواهد شد، که دلیل آن چینی بودن شرکت و نیروی کار کم هزینه و پشتیبانی دولت چین می باشد.

لازم به تذکر است که شرکت های چینی مانند TCL و هایسنس به دلیل وجود جمعیت 1,4 میلیارد نفری کشورشان فروش بالای خود را مدیون خاک خود می باشند. اکنون بازار چین، به نوبت بخش هر شرکت از فروش، در اختیار شرکتها هایسنس، تی سی ال، اسکای ورث، هایر، چانگ هنگ، کونکا، LeTV و شیائومی می باشد و چینی ها دنبال مارک های ژاپنی و غربی و کره‌ای نمی‌روند.

این شرکت برای هر مقدار هزینه و سلیقه ای دارای تلویزیون می باشد و دست خریدار را جهت انتخاب میان کالاهای این مارک،‌ و با بودجه ای مناسب، باز می گذارد. این شرکت برای خریدارانی که دارای مشکل شنوایی می باشند هم کالاهایی با توانایی های خاص طراحی می نماید. تلویزیون ‌های OLED هم در لیست کالاهای این شرکت می باشند.

بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی + راهنمای خرید تلویزیون

شرکت هایسنس در سال 2015 جهت وسعت دادن به خود در مکزیک خط تولید تلویزیون ‌های شارپ را خرید و به اسم شارپ تلویزیون تولید نمود که کیفیت پایین کالاهای مورد نظر، سبب شد تا شرکت ژاپنی شارپ به خاطر بدنام شدن نام این شرکت از هایسنس شکایت نماید. برند توشیبا هم 95 درصد از سهام تولید تلویزیون خود را در 2017 به شرکت هایسنس فروخت.

تلویزیون های برند سونی

اکنون به معروفترین و مهم ترین طراحان و تولید کنندگان تلویزیون وارد می شویم. همه ی ما تلویزیون های سونی را می شناسیم و به تعریف احتیاجی ندارد. شرکت سونی در 1946 احداث شد که از مهم ترین پیشروان عرصه ی تلویزیون به شمار می آید. در جهان 7 درصد از تلویزیون ‌هایی که فروخته می شوند تولید شرکت سونی می باشند.

زمانی برند سونی و شرکت های دیگر ژاپنی از پرفروش‌ترین تلویزیون ‌های جهان بودند، تا سرانجام کره‌ای‌ها در سال 2006 سونی را به عنوان پرفروش‌ترین مارک ژاپنی تلویزیون ، کنار زدند و خود این عرصه را در دست گرفتند. تا قبل از اینکه کره‌ای‌ها بازار را دست بگیرند، بازار تلویزیون را  شش مارک ژاپنی سونی، شارپ، پاناسونیک، هیتاچی، توشیبا و جی وی سی بود.

از اینها که بگذریم، برند سونی همانگونه که خودش ادعا می نماید، تمرکزش بر روی خلاقیت در طراحی و تولید کالاهای جدید می باشد و نظرات نوآورانه را به کالاهای واقعی مبدل می سازد. تلویزیون ‌های برند براویا که از پیشروان مارک سونی به شمار می آیند، دارای تراشه‌های پردازش تصویر ویژه X1 Extreme می باشند که وضوح و کیفیتی عالی را به خریدار ارائه می نماید.

بهترین مارک تلویزیون ایرانی و خارجی + راهنمای خرید تلویزیون

شرکت سونی از طراحان و تولید کنندگان تلویزیون ‌های خیلی مرغوب و مطلوب با کیفیت OLED می باشد و با طراحی و تولید کالاهای خلاقانه، بلندگو با نمایشگر را یکپارچه و هماهنگ نموده است و به ای صورت صدا و جلوه ی ویژه ی آن را دقیقا از همان نقطه‌ای می توانید بشنوید که تصویر مورد نظر بر روی نمایشگر مشاهده خواهد شد. کالاهای این شرکت خیلی متنوع و وسیع می باشد که دارای  تلویزیون ‌های دیجیتال هوشمند در اندازه های متنوع برای سلایق  مختلف می باشد. هرچند باید به این مورد در مورد این محصولات دقت نمود که کالاهای این مارک در رده ی بالا و قیمت های بالایی می باشند و این شرکت نمی خواهد قیمت ها را کاهش دهد و همان شکل قدیم را حفظ نماید .

تلویزیون های برند ال جی

در کره جنوبی و در 1958 شرکت ال جی احداث و از 2009 که سونی را کنار زد، موفق شد تا رتبه ی دوم را در میان معروفترین طراحان و تولید کنندگان تلویزیون در جهان را از آن خود نماید. این شرکت از مهم ترین و معروفترین طراحان و سازندگان تلویزیون ‌های OLED در جهان به شمار می آید و کالاهای بالارده را هم به اسم LG SIGNATURE به خریداران عرضه می نماید. هم اکنون 12 درصد از تلویزیون ‌هایی که در جهان به فروش رفته از تلویزیون های ال جی می باشند.

کالاهای برند ال جی دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و تلویزیون ‌های دیجیتال و هوشمند در اقسام OLED ، LED و همچنین تلویزیون ‌های دارای نقطه کوانتومی NanoCell می باشند که به عنوان رقیب مهم تلویزیون ‌های نقطه کوانتومی QLED سامسونگ به شمار می آیند. یادتان باشد که تلویزیون ‌های OLED از پایه با تلویزیون های QLED متفاوت می باشند و تکنولوژی این دو برند با هم قابل مقایسه نمی باشند. هرچند در آخر کاربر باید با توجه به خصوصیات هر پنل و مطابق سلیقه اش و طبق آنچه از دو صفحه ی نمایش مشاهده می نماید و صرف نظر از تکنولوژی طراحی انتخاب نماید.

از 2013 این شرکت بازار و عرصه ی تلویزیون ‌های OLED را به خود اختصاص داد و همه ساله در این عرصه جایزه های بسیاری می برد. مثلا؛ امسال ال جی هم مانند پارسال موفق شد جایزه عالی ترین تلویزیون نمایشگاه CES را دریافت نماید. اکنون هم تلویزیون ‌های ال جی و وسایل صوتی توانستن بیشترین امتیازها را در رقابت‌های سالانه EISA AWARDS کسب نمایند.

شرکت ال جی از خلاق ترین های این زمینه به شمار می آید و اکنون تلویزیون ‌های دیجیتال و هوشمند خود را با هوش مصنوعی ویژه ی خود که به اسم تجاری LG ThinQ معروف است به خریداران ارائه می نماید؛ این قابلیت توانایی پردازش زبان طبیعی را نیز دارا می باشد و به شکل کاملا هوشمندانه قادر است فرمان های صوتی را پردازش و اجرا نماید. تلویزیون ‌های این شرکت دارای شفافیت و وضوح تصویر و صدایی عالی می باشند و به خریداران تجربه ای به یاد ماندنی ارائه می نمایند.

تلویزیون های برند سامسونگ

در میان معروفترین طراحان و مولدان تلویزیون در جهان تلویزیون سامسونگ دارای جایگاه نخست می باشد. این برند کره‌ای در 1969 احداث شد و اکنون 20 درصد از فروش تلویزیون را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این در جهان هم 50 درصد از تلویزیون ‌های 75 اینچی از مارک سامسونگ می باشند.

همانگونه که گفتیم در 2006 سامسونگ، پس از فتح محصولات معروف و بزرگ دیگر، دژ سونی را هم کنار زد و در دنیا به بزرگترین سازنده تلویزیون مبدل شد.  برند سامسونگ در به دست گرفتن بازار خیلی توانا بوده، بگونه ای که نام این برند هم معنی کلمه ی تلویزیون می باشد!

اولین شرکتی که توانسته تلویزیون ‌های LED و LED سه بعدی به بازارعرضه نماید برند سامسونگ می باشد. این شرکت تا به حال صفحه نمایش های نقطه کوانتومی اش که نتیجه ی 15 سال تحقیق و فعالیت سامسونگ می باشند را به اسم منحصر QLED که در بالاترین رده کالاهایش با بهره برداری از تراشه پردازش تصویر Samsung Q Engine  را به خریداران ارائه می نماید که شفافیت و وضوح تصویری عالی دارد. اما با این وجود وارد بازار تلویزیون ‌های OLED نشده است و این کار را به شرکت ال جی سپرده است.

باید بگوییم، تلویزیون ‌های QLED هم دارای نمایشگر کریستال مایع (LCD) می باشد که تامین کردن نور زمینه از طریق پنل LED صورت می گیرد، ولی فیلتری تشکیل شده از نقاط کوانتومی هم در این صفحه نمایش ها موجود می باشد که قادر می باشد رنگ را خیلی بهتر و با کیفیت تر از قبل در ظرفیت صد درصد تولید نماید و سبب تغییر وضوح و روشنایی مطابق میزان نوردهی زمینه را تغییر دهد. برند NanoCell هم یک تکنولوژی همانند QLED می باشد ولی مربوط به ال جی می باشد و برای تلویزیون ‌های گران قیمت سامسونگ می باشد. تا اینجای کار OLED به خاطر خصوصیات منحصر به فردش کیفیت تصویر بهتری در مقایسه با QLED و NanoCell عرضه می دارد و باید دید آیا کامل شدن صفحه نمایش های نقطه کوانتومی قادرند باعث پیشروی از OLEDها بشود یا نه.

نکات مهم که قبل از خرید تلوزیون باید بدانید

نوع نمایشگر:
یکی از اولین اقداماتی  که برای خرید تلوزیون باید انجام داد این است که, چه نوع تلویزیونی مد نظر است.در ادامه با انواع نمایشگرای تلوزیون ها آشنا می شوید.

 

پلاسما: اگر دنبال خرید یک تلویزیون بزرگ هستید دنبال کیفیت نمایشی سینمایی بالا هستید , احتمالا نوع پلاسما چیزیست که دنبال آن هستید. این نوع از تلویزیونها دارای ترکیب رنگی فوق العاده و امتیاز کنتراست بالایی هستند که باعث بوجود آمدن تصویری زیبا می شود. علاوه بر آن اغلب دارای زاویه دید زیادی می باشندکه برای جمع چند نفره بسیار مناسب می باشد بطوریکه هر کجا نزدیک آن بنشینید تصویر واضحی دریافت خواهید کرد.این تلویزیونها اما جزِو درخشانترین ها نمی باشند , پس نور محیط می تواند کار را برای پلاسما دشوار کند.

 

LCD:  در این نمایشگرها از محلول کریستال مایع استفاده شده است و نور این نمایشگر توسط لامپ ‌های فلورسنت تأمین میشود و علت نامگذاری این نوع نمایشگرها به این نام کلمه Liquid Crystal Displayاست که بیشتر به صورت مخفف یعنی LCD نامیده میشود. هرچند که اخیراً استفاده از این تکنولوژی بسیار کمتر شده است و تکنولوژی ال ای دی جای آن را پر کرده است.

 

LED : این نمایشگرها به جای استفاده از لامپ فلورسنت برای تأمین نور پس زمینه از لامپ‌هایLED  کوچک استفاده میکنند. ­این وجه تمایز کمک میکند تا برتری‌هایی برای این تکنولوژی وجود داشته باشد.این برتری ها عبارت­اند از صرفه جویی در مصرف برق، تصاویر واقعیتر نسبت به LCD به علت وجود کنتراست بالا، زاویه دید گستردهتر در مقایسه با LCD و در ن هایت چیزی که شاید مهمترین آن ها باشد طول عمر مفیدتر و بیشتر نمایشگرهای بهره مند از این تکنولوژی است

 

OLED: در این نمایشگرها برای هر پیکسل یک لامپ جدا در نظر گرفته میشود و هر پیکسل جداگا نه میتوانند روشن یا خاموش باشند .این ویژگی باعث میشود تا رنگ سیاه با خاموش شدن این لامپ ها تولید شود که تصویری بسیار جذاب و خیره کنندهای را به ارمغان میآورد.این در حالی است که نور پس زمینه در نمایشگرهایLCD-LED با کمک لامپ های فلورسنت و LED تأمین میشود .این نمایشگرها از نمایشگرهای ال ای دی و السیدی بسیار باریکتر و نازکتر هستند.

 

نمایشگرهایی که از این ویژگی بهره می­برند .علاوه بر باریک­تر بودن کارایی بیشتری دارند و نسبت به سایر تلویزیون ها و نمایشگر­ها که از این تکنولوژی استفاده نمی­کنند سبک­تر نیز هستند .در کنار وضوح تصویر فوق العادهای که این نمایشگرها دارند نباید از سرعت آن ها غافل شد جالب است بدانید در برخی شرایط نمایشگرهایم OLED میتوانند  تا ۱۰۰۰ برابر سریعتر از نمایشگرهای LCD ,LED باشند. این ویژگی خیال شما را از بابت کیفیت در مورد بازی­های ویدیویی یا تماشای فیلم‌­های اکشن مسابقات ورزشی راحت می­‌کند و جذابیت را به شما تضمین می‌دهد.

 

 QLED: کمپانی سامسونگ برای رقابت با نمایشگرهای OLED تولید شرکت ال جی از بالاترین تکنولوژی موجود استفاده کرده است این تلویزیون ها که محصول سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هستند با لایه ذرات کوانتومی که در واقع همان لایه موجود در نمایشگر است ساخته شده­اند. این تلویزیون ها جزء تلویزیون های رده بالا و جدید کمپانی سامسونگ محسوب میشوند و قابلیت رقابت با تولیدات شرکت­هایی همچون ال جی را دارند. توانایی تولید رنگ­ها در نور زیاد و میزان عبور نور بالا در این تلویزیون ها کمک می­کند رنگ­های بیشتری دیده شود. محتوای HDR با کمک این تلویزیون ها دارای نمایش زنده تر و بهتری هستند که این باعث می شود این تلویزیون ها از گزینه های اصلی برای نمایش محتوای HDR باشند.­ شاید برایتان جالب باشد که بدانید این نمایشگرها به هیچ وجه در اثر نمایش تصاویر غیر متحرک به صورت طولانی مدت دچار پیکسل سوختگی نخواهند شد مشکلی که در تلویزیون های نسل پیش بسیار رایج بود.

بری دیدن مقایسه تلویزیون اسنوا و ایکس ویژن این مطلب را بخوانید. 

نسبت کنتراست تصویر

نسبت کنتراست تصویر در واقع برخی از سطوح روشنایی است که یک دستگاه قادر است به نمایش ‌گذارد. نسبت کنتراست سایه‌ها را بهتر نمایش داده و بنابراین جزئیات بیشتری را ایجاد مینماید. ولی اغلب تولیدکنندگان با روشی متفاوت به اندازه‌گیری این نسبت پرداخته اند. البته این خصوصیت در حدی بی‌اعتبار شده که چنانچه فروشنده‌ای بخواهد از این اعداد برای فروش این کالا به خریدار استفاده نماید، بهتر است هرچه سریعتر فروشگاه را ترک نموده و از محل دیگری خریداری کنید. روش اندازه‌گیری نسبت کنتراست در همه دستگاه‌ها یکسان بوده و به آسانی می‌توان اثبات نمود که چگونه آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. با این وجود، میبایست فیلمی دارای صحنه‌های تاریک، همانند هری پاتر را در این تلویزیون پخش نمایید تا امکان درک بهتر سایه‌ها را در آن داشته باشید. قبل از خریداری یک تلویزیون حد روشنایی، دقت تصویر و سایر تنظیمات تصویر را آزمایش نموده و سپس به خریداری آن بپردازید (حالت تماشای فیلم و یا پخش سینمایی را در آن فعال نمایید.)

 

بازسازی رنگ و عمق رنگ (COLOR REPRODUCTION)

این عنوان خیلی نباید مسله ای برایتان ایجاد کند زیرا تمام شرکت های سازنده تلاش می کنند تا عمق رنگی شان در حد رضایت کننده ای برای مشتری باشد اما اگر واقعا بدنبال معامله ای خوب هستید, حتما دنبال تلویزیونی با عمق 8 بیت در هر کانال و یت بیشتر از آن بگردید و حتما به عبارت « در هر کانال » تاکید داشته باشید.

این به این معنا خواهد بود که تلویزیون مورد نظر حتما به اندازه راضی کننده چشم انسان , رنگ تولید خواهد کرد و تصاویر نزدیک تری به واقعیت در اختیارتان می گذارد.


معرفی مهمترین موارد برای خرید تلویزیون

سایز صفحه نمایشگر

در موقع خریداری یک دستگاه تلویزیون دارای عملکرد عالی و یا معمولی، اصلی ترین نکته‌ای که میبایست در نظر داشته باشید، اندازه نمایشگر آن میباشد. توجه نمایید که به طور همزمان ممکن است چند نفر تلویزیون تماشا کنند و محل مناسب برای قرار گرفتن تلویزیون در کجای خانه میباشد. سپس، بزرگ‌ترین صفحه نمایشگری را که متناسب با فضای محیط و همچنین بودجه شما میباشد، را انتخاب نمایید. متناسب‌ترین گزینه در دنیای امروز، با در نظر داشتن قیمت، کاربرد و شرایط فضایی که در آن قرار میگیرد چیزی در حدود 55 تا 65 اینچ میباشد. سایز صفحه نمایشگر تلویزیون به این مورد نیز بستگی دارد که افراد معمولا تا چه حد نزدیک به تلویزیون می‌نشینند. عموما چنانچه بتوانید پیکسل‌های تلویزیون را مشاهده نمایید، بیش از حد نزدیک به آن قرار دارید. قانونی سرانگشتی جهت محاسبه مناسب‌ترین فاصله از این دستگاه آن موجود است که میگوید میبایست سه برابر ارتفاع تلویزیون را جهت مدل‌های HD و یک و نیم برابر ارتفاع آن را در نمونه های 4K Ultra HD برای فاصله از تلویزیون در نظر بگیریم. به عبارتی، امکان نزدیک شدن به تلویزیون‌های 4K Ultra HD دو برابر مدل‌های دیگر میباشد.

 

اگرفرصتی پیش آمد، همراه با اعضای خانواده به فروشگاه مراجعه نمایید و از نزدیک تلویزیون‌ها را بررسی نمایید. سایز صفحه‌ای را انتخاب نمایید که متناسب با فاصله شما از تلویزیون در موقع نشستن باشد. توصیه میشود حداقل مدل‌های 55 اینچی را انتخاب نمایید مگر آنکه آپارتمان شما فضایی کوچک‌تر داشته باشد.

 

نرخ نوسازی  (REFRESH RATE

نرخ نوسازی که همچنین رفرش ریت نامیده شده و به صورت هرتز (Hz) بیان می‌گردد، نشان دهنه این است که هر چند بار در یک ثانیه تصویری قابلیت باز تولید برروی صفحه نمایشگر را داراست. نرخ نوسازی استاندارد 60 بار در یک ثانیه و یا برابر60 هرتز میباشد. با این وجود، در صحنه‌هایی که از اشیاء متحرک سریع تشکیل شده اند، نرخ نوسازی، 60 هرتز می‌تواند سبب ایجاد تاری و تلاطم گردد، خصوصا در دستگاه های ال سی دی HD. در نتیجه جهت تولید تصویری ثابت‌تر، کمپانیها نرخ نوسازی را تا 120 هرتز (و در مواردی تا 240 هرتز) ارتقا می‌دهند.

 

تاخیر ورودی (input lag)

این مورد خاص از اهمیت خاصی برای بازی های کامپیوتری برخوردار است.

تاخیر ورودی است که وارد تلویزیون شده و ساختن و پرداختن تصویر توسط تلویزیون صورت می گیرد.

تاخیر ورودی با میلی ثانیه اندازه گیری می شود و هر چقدر این تاخیر بیشتر باشد تصویر نمایش داده شده عقب تر از آن چیزی است که در بازی در حال رخ دادن است.

جدا از حس کار نکردن کنترل های بازی که به کاربر دست میدهد, بازی های لحظه ای با تاخیرهای طولانی تقریبا غیر ممکن است.

برخی از تلویزیونها, تنظیمی با عنوان  gaming mode"" دارند که اجازه می دهد تا پردازش های خاصی را میانبر زده تا مانع بوجود آمدن چنین تاخیری شوند.

اگر یک سیستم صدارسانی مجزا داشته باشید می توانید تاخیر صدا ایجاد کنید تا با تاخیر تصویر هماهنگ شودو راحت تر به کار خود ادامه دهید.

 

ورودی‌ها (input)

تمام تلویزیونهایی که در اطراف خود می بینید تنظیمات ورودی زیادی دارند که خیلی از آنهارا هرگز استفاده نخواهید کرد. برای وارد کردن یک سیگنال از یک کامپیوتر یا کنسول بازی و یا پخش کننده های بلوری (blu-ray) احتمالا تمایل به ورودی های HDMI   یا   DISPLAY PORT  خواهید داشت. اگر بخواهید یک پخش کننده  DVD قدیمی را متصل کنید به ورودی های آنالوگ احتیاج پیدا می کنید. همچنین اگر بدنبال استفاده از وسایلی هستید که از HDCP (محافظ داده های با عرض زیاد دیجیتال)  بهره می برند, مانند بسیاری از پخش کننده های   blu-ray  باید وجود ورودی HDCP  را در نظر بگیرید. اگر شما به تعداد ورودی‌های HDMI یک تلویزیون توجه نمایید، مشاهده میکنید که تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌ها ممکن است ورودی‌های HDMI کمتری را در قسمت پشتی دستگاه جاسازی نمایند. این پورت‌ها سریعاً استفاده و پر میشوند؛ با افزودن یک باند صوتی، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی، تا اینجا حالا شما از سه پورت استفاده نموده‌اید. چنانچه بخواهید مدل 4K Ultra HD را تهیه نمایید ، ابتدا اطمینان حاصل کنید که پورت‌های این وسیله از HDMI 2.0 پشتیبانی می‌نمایند تا با منابع آینده Ultra HD سازگاری بیابند. اکثر دستگاهها در بازار تنها دارای یک پورت میباشند که از طرح محافظت کپی K4 با نام HDCP 2.2 (حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالاتر) پشتیبانی می‌نماید. HDMI 2.1 نیز به تدریج در دستگاههای سال 2022 مشاهده می‌گردند که همراه با پشتیبانی از 8K، سبب همگام‌سازی روان‌تری میان فریم‌ها در 4K نیز می‌گردد. بهتر است حداقل چهار پورت HDMI را تهیه نمایید و اگر امکان دارد تلویزیونی دارای پورت HDMI 2.1 را خریداری کنید.

 

تعیین بودجه

از مهمترین نکاتی که لازم است در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه داشته باشید، میزان قیمت تلویزیون و تناسب آن با بودجه ایی است که تعیین کرده  اید. درواقع از آنجا که عوامل متعددی به روی قیمت تلویزیون تاثیر می گذارند لازم است که شما از نوع استفاده خود و همچنین بودجه  ای که قرار است برای خرید تلویزیون در نظر بگیرید اطلاع داشته باشید تا بتوانید متناسب با آنچه که در دست دارید بهترین تلویزیون را خریداری نمایید. البته همانطور که می دانید تلویزیون هایی که دارای فناوری های بروز باشند و همچنین نمایشگر بزرگی داشته باشند گران می باشند و هر چقدر که تلویزیون از کمپانی معروف باشد با کیفیت تر است و در عین حال قیمت بیشتری نیز دارد پس لازم است که شما از بودجه خودتان، قیمت های بازار و مدل های مختلف اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین تلویزیون موجود در بازار را خریداری نم

وضوح صفحه نمایش

رزولوشن در­واقع پیش­ شماره پیکسل­های موجود در دو قسمت افقی و عمودی گفته می­شود که هر­چه شماره ­ی پیکسل­ها بیشتر باشد تصویر با کیفیت­تری ارائه خواهد شد.. جدا از کیفیت تصویر، رزولوشن بسیار مهم است. در واقع وظیفه رزولوشن است که کیفیت تصویر خروجی را تعیین نماید. لازم است که بدانید هرچقدر که وضوح تصویر بیشتر باشد شما می توانید جزئیات بیشتر و در عین حال دقیق تری را مشاهده نمایید. اگر کیفیت و رزولوشن بالا باشد خروجی تصویر عالی خواهد شد. هرچقدر که میزان رزولوشن بیشتر باشد کیفیت تصویری که مشاهده می کنید نیز بیشتر خواهد بود. البته اگر شما به دنبال تلویزیونهای با کیفیت هستید لازم است که بدانید تلویزیون هایی که دارای فناوری فورکی هستند از فناوری فول اچ دی و اچ دی نیز کیفیت بسیار بالاتری را به شما نمایش می دهند. لازم است که بدانید در هنگام خرید باید به وضوح تصویر نیز توجه داشته باشید تا بتوانید جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده نمایید و از تماشای فیلم های مختلف لذت ببرید.

صدا

در بهترین و گران قیمت‌ترین انواع تلویزیون‌ها نیز یک پاشنه آشیل به چشم میخورد و آن صدای ضعیف است. علت آن را میتوان به باریک بودن صفحه‌های تخت این دستگاهها نسبت داد و بعلاوه دیگر فضایی جهت بلندگوهای بزرگ وجود ندارد که بتوان صدایی کامل را از آن دریافت نمود. در نتیجه سه راه حل وجود دارد؛ اول اینکه شما میتوانید از هدفون استفاده نمایید (که در آن حالت ممکن است آدمی غیر اجتماعی به نظر برسید)، دوم اینکه یک سیستم صوتی مخصوص خریداری نمایید (که تنظیمات آن میتواند دردسر ایجاد کند) و یا میتوانید یک ساندبار تهیه نمایید. ساندبارها اغلب با قیمتی زیر 300 دلار می‌توانند کیفیت سینمایی یک فیلم‌ را ارتقا بخشیده و در عرض چند دقیقه نصب ‌شوند. انواع جدیدتر آنها به صورتی طراحی گردیده اند که در زیر یک تلویزیون تعبیه میشوند و جلوی دید دستگاه قرار ندارند. در تلویزیون‌هایی که برروی دیوار نصب میشوند نیز یک ساندبار میتواند در زیر پایه آن قرار گیرد. در بعضی از کمپانیها نوعی باند صدا طراحی شده است که به حالت کشویی در زیر تلویزیونها نصب می‌گردد.

 

در هنگام خریداری کردن تلویزیون ریموت کنترل را بررسی نمایید

درست است که ریموت کنترل تلویزیون بسیار حائز اهمیت است اما تنها به دلیل اینکه ریموت کنترل یک تلویزیون پیشرفته می باشد به سراغ خرید آن تلویزیون نروید. در واقع لازم است که شما در هنگام خرید تلویزیون به تمام نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید و همچنین در نهایت به نوع نیاز خودتان و سقف بودجه تان توجه کنید تا بتوانید متناسب با شرایطی که مدنظر دارید بهترین تلویزیون موجود در بازار را خریداری نکنید.

 

پرفروش‌ترین مدل‌های تلویزیون در بازار

علاوه بر راهنمای خرید تلویزیون، میزان فروش محصولات مختلف هم می‌تواند ملاک خوبی برای تصمیم‌گیری باشد. محصولات باکیفیت همیشه فروش خوبی در بازار ثبت می‌کنند و طرفداران بسیاری دارند. در بازار ایران برخی از برندهای خارجی و تعدادی از برندهای ایرانی محصولاتی تولید کرده‌اند که در عین کیفیت بالا، قیمت قابل قبولی هم دارند. در ادامه لیستی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران و جهان را ارائه می‌دهیم و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا راهنمای جامعی برای خرید داشته باشید.

 

در ابتدای لیست بهترین تلویزیون‌های تولید شده توسط برندهای ایرانی را معرفی می‌کنیم و بعد از آن به محصولات خارجی می‌پردازیم.

 

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT745 سایز 43 اینچ

این تلویزیون هوشمند ایرانی یکی از مدل‌های Full HD بازار است و وضوح تصویر دو مگاپیکسلی (۱۹۲۰×۱۰۸۰) دارد. سیستم صوتی قدرتمند Puresound و برچسب انرژی A+ از دیگر ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود. این تلویزیون از سیستم عامل اندروید ۷ برخوردار است و پردازنده چهار هسته‌ای دارد. برند ایکس ویژن طراحی مدرنی را برای این محصول در نظر گرفته و آن با کم‌ترین ضخامت ممکن تولید کرده است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT745 سایز 43 اینچ

 

ویژگی‌های  تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT745

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۶۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۲ پورت HDMI 2.0 و ۲ پورت USB

 

مزایای تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT745

  • قابلیت اتصال به گوشی
  • قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها
  • دارای گارانتی
  • دارای قابلیت‌های مورد نیاز برای تماشای فیلم به صورت آنلاین

 

معایب تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT745

  • ریموت کنترل این تلویزیون هوشمند نیست و نمی‌توان از دور با اندروید آن کار کرد
  • با اپلیکیشن‌های موبایل مثل Android TV یا ریموت کنترل‌ها سازگار نیست

 

تلویزیون ال ای دی بست مدل 32BN2040J

این تلویزیون ۳۲ اینچی برای فضاهای کوچک مثل اتاق خواب کاربرد دارد و یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایرانی است. اگر قصد دارید برای دفتر کارتان تلویزیونی به عنوان صفحه نمایش خریداری کنید، مدل 32BN2040J برند Bost نیاز شما را برآورده می‌کند. قیمت مناسب این محصول مهم‌ترین نقطه قوت آن است و هوشمند نبودن مهم‌ترین نقطه ضعف آن محسوب می‌شود.

تلویزیون ال ای دی بست مدل 32BN2040J

 

ویژگی‌های تلویزیون 32BN2040J بست

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۶۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۲ پورت HDMI 2.0 و یک پورت USB

 

مزایای تلویزیون 32BN2040J بست

  • قابلیت ضبط برنامه
  • قابلیت اتصال به گوشی
  • مصرف برق کم
  • قیمت مناسب

 

معایب تلویزیون بست 32BN2040J

  • هوشمند نبودن
  • بدون بلوتوث
 

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S

این دستگاه ۵۰ اینچی با کم‌ترین میزان حاشیه کیفیت تصویر Ultra HD و 4K با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ را به شما ارائه می‌دهد. این تلویزیون سیستم عامل اندروید و پردازنده ۴ هسته‌ای دارد. تلویزیون هوشمند جی پلاس کیفیت متوسطی در بازار ایران دارد و امتیاز نظرات کاربران آن در مجموع به ۳.۸ می‌رسد. این محصول انتخاب افرادی است که می‌خواهند در عین صرف هزینه مناسب، یک تلویزیون هوشمند خریداری کنند.

تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S

 

ویژگی‌های تلویزیون ال ای دی هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۲ پورت USB و ۳ پورت HDMI

 

مزایای تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S

  • قیمت مناسب
  • کیفیت تصویر بالا
  • اندازه بزرگ
  • بهره‌مندی از گارانتی گلدیران
  • طراحی مدرن

 

معایب تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S

  • دارای ریموت کنترل با قابلیت‌های محدود و نسبتا ضعیف

 

تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U

اسنوا جزو بهترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی در ایران است که به تازگی محصول جدید خود، تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U، را معرفی کرده است. این تلویزیون هوشمند بدون فریم یکی از بهترین‌های ایرانی است که طراحی منحصر به فرد و مطابق با استانداردهای روز دنیا دارد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U

 

ویژگی‌های تلویزیوت هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۲ پورت USB و ۲ پورت HDMI

 

مزایای تلوزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U

  • قیمت مناسب نسبت به نمونه‌های خارجی
  • کیفیت صدا و تصویر بالا
  • دارای پردازنده چهار هسته‌ای
  • دارای بلوتوث و قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های ریموت کنترل برای رابط کاربری هوشمند

 

معایب تلوزیون ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U

  • ریموت کنترل قدیمی
  • سرعت واکنش پایین در برخی از قابلیت‌ها
 

تلویزیون  دوو مدل DSL-55k5900U

این تلویزیون ال ای دی هوشمند برند دوو جزو پرفروش‌ترین مدل‌ها در ایران است که درصد بالایی از رضایت مخاطبان را جلب کرده و کیفیت و طول عمر مناسبی دارد. دوو در میان تولیدکنندگان ایرانی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تلویزیون است. اندازه ۵۵ اینچی و توان صوتی ۳۰ واتی این تلویزیون آن را برای استفاده در فضاهای بزرگ مانند پذیرایی یا سالن‌های جلسات مناسب می‌کند. این دستگاه پورت‌های کافی برای اتصال دارد و از دستگاه‌های جانبی مختلف مثل فلش مموری، کامپیوتر و کنسول بازی هم پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون  دوو مدل DSL-55k5900U

 

ویژگی‌های تلویزیون  دوو مدل DSL-55k5900U

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • پورت‌ها: ۳ پورت HDMI و USB

 

مزایای تلویزیون دوو مدل DSL-55k5900U

  • کیفیت صفحه نمایش Ultra HD و 4K
  • مصرف برق مناسب
  • پشتیبانی از کنسول بازی و اجرای بازی‌ها با کیفیت و سرعت کافی

 

معایب تلویزیون دوو مدل DSL-55k5900U

  • عدم پشتیبانی از برخی اپلیکیشن‌های اندروید
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت (ظرفیت محدود)
 

تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500

سام الکترونیک یکی از برندهای جدید بازار ایران است که محصولات آن فروش خوب و رضایت مشتریان را تجربه کرده است.قیمت مناسب این تلویزیون هوشمند اولین ویژگی‌ است که توجه کاربران را جلب می‌کند. بعد از آن کیفیت خوب و قابلیت‌های مطلوبی که با این قیمت ارائه می‌دهد، در جلب رضایت کاربران تأثیر دارد. این تلویزیون برای خانواده‌هایی که به تماشای فیلم، استفاده از کنسول‌های بازی و اتصال دستگاه‌های جانبی به تلویزیون نیاز دارند، مناسب است. تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500 با اندازه ۵۵ اینچ و بلندگوهای قدرتمند برای فضاهای بزرگ کاربرد دارد.

تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500

 

ویژگی‌های تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500 

  • نوع صفحه نمایش: LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۳ پورت HDMI و ۲ پورت USB

 

مزایای تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500 

  • پشتیبانی از دستگاه‌های جانبی مختلف و مناسب برای بازی
  • کیفیت صدا و تصویر بالا
  • ریموت کنترل جدید

 

معایب تلویزیون سام الکترونیک مدل 55TU6500 

  • با برخی از اپلیکیشن‌های اندروید سازگار نیست.
 

تلویزیون Sony Bravia XR A80J

این تلویزیون جزو پرچمداران گران قیمت بازار است؛ با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، انتظار بهترین کیفیت را دارید. انتظار شما نابجا نیست و تلویزیون سونی همه آن‌ها را برآورده می‌کند. در اولویت اول کیفیت تصویر و صدا اهمیت دارد که تلویزیون Bravia XR A80J به خوبی از عهده آن بر می‌آید. تنوع بالای رنگ، زوایای عالی و اندازه مناسب این تلویزیون ۵۵ اینچی همه چیزی است که به آن نیاز دارید. این تلویزیون در اندازه ۶۵ و ۷۷ اینچ هم تولید می‌شود.

تلویزیون Sony Bravia XR A80J

 

ویژگی‌های تلویزیون Sony Bravia XR A80J

  • نوع صفحه نمایش: OLED
  • نرخ تازه‌سازی صفحه: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۴ پورت HDMI

 

مزایای تلویزیون Sony Bravia XR A80J

  • کیفیت تصویر فوق‌العاده
  • دارای قابلیت‌های پویا
  • تلویزیون هوشمند با ویژگی‌های مختلف
  • پشتیبانی از رابط قدرتمند Google TV

 

معایب تلویزیون Sony Bravia XR A80J

  • برای رسیدن به بهترین کیفیت تصویر ممکن است نیاز به تغییر تنظیمات داشته باشید
  • پورت HDMI 2.1 ندارد
 

تلویزیون هایسنس U8G Android

به طور خلاصه می‌توان گفت این محصول از برند هایسنس یک تلویزیون هوشمند اندروید با کیفیت تصویر بالاست که امکانات مختلفی دارد و قیمت آن هم مناسب است. هایسنس نام این مدل تلویزیون خود را به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار ثبت کرده است. این تلویزیون در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ در بازار موجود است.

 

این تلویزیون در آزمایش‌ها روشنایی ۷۰۰ نیتی را ارائه داده که بیشتر از توانمندی یک تلویزیون HDR معمولی است. تعداد رنگ‌ها، درخشندگی تصاویر و زاویه مناسب از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون است. در بررسی نظرات کاربران، تلویزیون هایسنس انتقادهای محدودی دریافت کرده و اکثر نظرات رضایت‌بخش بوده‌اند.

تلویزیون هایسنس U8G Android

 

ویژگی‌های تلویزیون Hisense U8G Android

  • نوع صفحه نمایش: LCD مجهز به نقاط کوانتومی
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۲ پورت HDMI 2.0 و ۲ پورت HDMI 2.1

 

مزایای تلویزیون Hisense U8G Android

  • کیفیت تصویر بالا و نور زیاد
  • واکنش سریع در عملکردهای مختلف
  • رابط کاربری هوشمند

 

معایب تلویزیون Hisense U8G Android

  • در برخی موارد هماهنگ‌سازی حرکت بیشتر از حد مورد نیاز می‌شود
  • تصویر این تلویزیون در برخی زوایا دید خوبی ندارد
 

تلویزیون توشیبا C350 Fire

این محصول در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در بازار عرضه شد و به نسبت قیمتی که دارد، قابلیت‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تلویزیون در اندازه‌های ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ تولید می‌شود. سری تلویزیون Fire برند توشیبا به کیفیت تصویر مناسب و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف مشهور هستند. مدل C350 عملکرد بهتری نسبت بهFire های قبلی دارد و تنها محدودیت‌های آن این است که از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کند و HDR قدرتمندی ارائه نمی‌دهد. این تلویزیون بهترین نمونه موجود در بازار نیست، اما می‌تواند نیازهای یک کاربر معمولی را در سطح قابل قبولی برآورده کند.

تلویزیون توشیبا C350 Fire

 

ویژگی‌های تلویزیون Toshiba C350 Fire

  • نوع صفحه نمایش: LCD
  • نرخ تازه‌سازی: ۶۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۴ پورت HDMI 2.0

 

مزایای تلویزیون Toshiba C350 Fire

  • کیفیت تصویر بالا
  • سرعت واکنش مناسب در عملکردهای مختلف
  • کنتراست رنگی مناسب
  • قیمت مقرون به صرفه

 

معایب تلویزیون Toshiba C350 Fire

  • HDR تخت
  • نور پس زمینه ناهماهنگ با تصاویر
  • کیفیت صدای معمولی

 

تلویزیون TCL Roku TV 6 سری 8K

وقتی صحبت از کیفیت 8K می‌شود یعنی باید انتظار قابلیت‌های فوق‌العاده از تلویزیون مورد نظر داشته باشیم. برند TCR این ویژگی‌های عالی را با قیمتی پایین‌تر نسبت به رقبا ارائه می‌دهد و به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار جهانی بوده است. حتی بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند هزینه بیشتر پرداخت کنند و به جای خرید نسخه 4K این تلویزیون به سراغ 8K بروند، زیرا ارزش خرید بیشتری دارد. البته در حال حاضر تعداد برنامه‌هایی که کیفیت 8K داشته باشند و مشخص کنند این تلویزیون با نمونه‌های 4K چه تفاوتی دارد، بسیار محدود است.

 

این تلویزیون عملکرد ایده‌آلی برای نمایش فیلم و بازی‌های کامپیوتری دارد. پنل 8K این تلویزیون زاویه دید محدودی دارد، اما با تنظیم کیفیت‌های دیگر مانند 4K می‌توانید از مشکل را از بین ببرید. این تلویزیون در سایزهای ۶۵ و ۷۵ اینچ تولید شده و در بازار عرضه می‌شود. تلویزیون‌های بزرگ برای فضاهایی که متراژ بالایی دارند، مناسب هستند.

تلویزیون TCL Roku TV 6 سری 8K

 

ویژگی‌های تلویزیون TCL Roku TV 6 سری 8K

  • نوع صفحه نمایش: QLED + Mini-LED
  • نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
  • تعداد پورت‌ها: ۴ پورت که ۲تای آن‌ها HDMI 2.1 هستند

 

مزایای تلویزیون TCL Roku TV 6 سری 8K

  • کیفیت تصویر عالی
  • ریموت کنترل قدرتمند
  • عملکرد خوب در اجرای بازی‌های کامپیوتری با کنسول یا لپ‌تاپ

 

معایب تلویزیون TCL Roku TV 6 سری 8K

  • تعداد برنامه‌های 8K تولید شده بسیار محدود است و احتمالا تا سال‌های آتی هم همینقدر محدود می‌ماند
  • کیفیت صدای خوب اما نه ایده‌آل
  • در برخی از زوایا تصویر به خوبی نمایش داده نمی‌شود

نظرات کاربران