نکات مهم در انتخاب و خرید کرم ضدچروک

راهنمای خرید کرم ضد چروک

روند پیری پوست روندی طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، ولی برخی عوامل خارجی این روند طبیعی را تسریع می‌ کنند.امروز همه مردم دنبال راهی هستند تا از پیری پوست ‌شان جلوگیری کنند و یا حتی هر روز خود را جوان ‌تر از روز پیش نشان دهند.

تفاوت‌های فردی زیادی میان افراد گوناگون وجود دارد و این تفاوت‌ ها میان نژادها و کشورهای گوناگون بارزتر می ‌شود. ولی معمولا حدود سن 30 سالگی ساخت کلاژن در پوست کند شده و به تدریج متوقف می‌ شود. بنابراین شروع استفاده از کرم‌ های محافظتی در حدود این سن پیشنهاد می ‌شود.  البته شروع استفاده از کرم‌ های ضد چروک به نوع پوست فرد و میزان خشکی آن نیز بستگی دارد. ممکن است فردی با پوست بسیار خشک، این چروک‌ ها را حتی از سن 25 سالگی نیز داشته باشد. راه از بین بردن این چروک ها و کاهش تاثیرات آن ها در زیبایی ، استفاده از کرم های ضد جوش است. دراين مقاله قصد داريم راهنماي خريد کرم ضد چروک را به شما ارائه کنيم. چنانچه قصد خريد کرم ضدچروک را داريد تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

نکاتی که قبل از خرید کرم ضد چروک باید بدانیم

 

چروک ها و انواع آن ها

در ابتدا بهتر است ابتدا با انواع چروک ها آشنا شویم. دو نوع چروک اصلی وجود دارد:

نوع اول چروک‌هایی که ناشی از انقباض ماهیچه‌های زیرین پوست است، مانند خطوطی که روی پیشانی یا اطراف دهان ایجاد می‌ شود. این چروک‌ها اغلب عمیق و مشخص بوده و به ویژه موقع حرف زدن و حالت دادن به صورت، بارزتر می ‌شوند.

 نوع دوم چروک‌هایی است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن خود را نشان می ‌دهند. دلیل ظهور این نوع چروک‌ها، از دست رفتن کلاژن و بافت کششی پوست است. با بالا رفتن سن، کاهش بافت‌ های پشتیبانی‌ کننده پوست همراه با کاهش حجم استخوان، عمق چروک‌ ها را بیشتر نمایان می ‌سازد. در این باره بهترین کار استفاده از کرم برای درمان چروک‌ های سطحی و استفاده از مواد پُرکننده برای چروک‌ های عمقی است.

همانطور که می ‌دانید، روند پیری پوست روندی طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می ‌افتد، ولی برخی عوامل خارجی این روند طبیعی را تسریع می‌ کنند که در این میان، آفتاب مهم ترین و اصلی‌ ترین آنها محسوب می‌ شود. رادیکال‌ های آزاد تولید شده در پوست در نتیجه تابش اشعه آفتاب، به DNA سلول‌ های پوست صدمه می ‌رسانند. البته مدت کمی زیر نور خورشید بودن ممکن است تغییر بارزی ایجاد نکند، ولی تماس‌های مکرر و طولانی با نور خورشید سبب پیر شدن تدریجی پوست خواهد شد. در کنار آفتاب، عوامل دیگری از قبیل سیگار، آلودگی هوا ، استرس و ... نیز در روند پیری پوست موثرند.

درواقع کارکرد کرم‌های ضدچروک به این گونه است که سطح پوست تان را درمان می‌کند و همچنین به عنوان مواد پرکننده برای چروک‌های عمیق نیز استفاده می‌شود. برای آنکه بتوانید بهترین کرم ضدچروک را خریداری کنید لازم است که به نوع پوست تان در هنگام خرید محصول توجه کنید چرا که لازم است کرم ضد چروک حتماً با نوع پوست شما تناسب داشته باشد. همچنین محصولاتی که تحت عنوان کرم ‌ضدچروک در بازار وجود دارند برای سنین مختلف موجود می‌باشد پس شما باید علاوه بر اینکه توجه کنید کدام مدل کرم ضد چروک به نوع پوست تان می‌خورد؛ باید به رده سنی که می تواند از کرم استفاده کند نیز توجه داشته باشید.

در هنگام خرید حتما به مدت زمان مصرف کرم ضد چروک نیز توجه کنید به عنوان مثال کرم هایی که تحت عنوان کرم های ضد چروک در بازار موجود می‌باشند را نمی‌توان در طی روز استفاده کرد و همچنین به هنگام استفاده کردن از کرم‌های روز باید آن را قبل از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

 

دلایل ایجاد چروک‌های پوستی 

وجود چین و چروک به روی پوست شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما از مهمترین عوامل می‌توان به ژنتیک و وراثت، تغذیه ناسالم، اشعه آفتاب و کمبود خواب اشاره کرد.

 

 نوع پوست مصرف کننده

 ابتدا باید به نوع پوست شخص توجه شود و سپس خرید صورت گیرد. این مدل کرم ها نیز مانند دیگر مدل ها، دارای انواعی هستند که هر کدام مخصوص نوع خاصی از پوست ها می باشند. برای مثال اگر پوستی چرب باشد، کرم ضد چروک مخصوص پوست چرب برای آنها مناسب است. در صورتی که نوعی از کرم ها برای پوستی مناسب نباشند، نتیجه عکس خواهد داشت و اصلاً نباید از آن استفاده کرد. پس به این نکته توجه داشته باشید.

 

وجود مواد آنتی اکسیدان

 به متریالی که با رادیکال های آزادی که به سلول ها حمله می کنند، مقابله و رویارویی می کنند، آنتی اکسیدان گفته می شود. رادیکال های آزاد موجب می شود تا سرطان ها به وجود آیند و در صورت قرار گرفتن پوست در برابر نور خورشید تولید خواهند شد. آنتی اکسیدان را می شود با خوردن میوه ها و سبزیجات تازه به دست آورد. همچنین کرم های ضد چروک معمولا این متریال مهم را دارا می باشند. پیشنهاد می شود پیش از خرید این محصولات روی جعبه آن را مطالعه کنید و باید موادی از جمله ویتامین های  c،A,E ، بتاکاروتن ، لیکوپن و سلنیوم را در خود داشته باشند که اینگونه مواد همان آنتی اکسیدان ها بوده اند.

 

تفاوت کرم ها و سرم ها

آگاه باشید که سرم های ضد چروک با کرم های ضد چروک کاملا متفاوت هستند. هر یک محصولی مستقل با عملکرد های جدا از هم می باشند . کرم های ضد چروک با به وجود آوردن رطوبت در سطح پوست در ساختن کلاژن در پوست نقش خیلی مهمی دارند. سرم های پوست به طور معمول، دارای مواد خیلی کوچکی هستند که در پوست نفوذ کرده و در رفع چین و چروک پوست تاثیر مثبت دارند.


ویژگی های کرم ضد چروک خوب

محصولات دارای مواد مرطوب کننده

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مرطوب بودن پوست به صورت دائم، موجب به وجود آمدن کلاژن در سطح پوست می شود و از به وجود آمدن چین و چروک در پوست پیشگیری می کند. بنابراین یکی از علل وجود چروک در پوست می تواند به خاطر کم بودن کلاژن در پوست باشد پس باید از خشک شدن پوست جلوگیری کنیم و کرم هایی خریداری کنیم که مواد مرطوب کننده با کیفیت بالا دارند و پوست را مرطوب نگه می دارند.

 

داشتن صبر و حوصله و تحمل

همان طور که می دانید، نتیجه این کرم ها بعد از گذشت چند روز آشکار نخواهد شد. پس نباید توقع داشت که در مدت زمان  کوتاه، به نتیجه دلخواه برسید. پس باید  صبر و تحمل داشته باشید تا بعد از سپری شدن چند ماه، نتیجه این کرم ها بر روی پوست آشکار شود و زیبایی و جوانی آن دو چندان شود.

 

مزایای استفاده از کرم ضدچروک

  • بهره گیری از جدیدترین و مؤثرترین پپتیدها در رفع سریع چین و چروک و احیای پوست
  • ترمیم لایه لیپیدیک و جلوگیری از نازک شدن پوست
  • رفع سریع خطوط اخم، خنده و چروک های پنجه کلاغی
  • حاوی پپتیدهای سویا جهت افزایش فعالیت سلول های پوست
  • سرشار از روغن های گیاهی امگا 3 و امگا 6 جهت حفظ پوست از آثار سوء رادیکال های آزاد
  • افزایش مقاومت پوست صورت در برابر تاثیر جاذبه و پیشگیری از افتادگی پوست
  • كاهش عمق چروك هاي عميق

 

شرکت هاي سازنده

شرکت هاي مختلفي در زمينه توليد کرم ضدچروک فعاليت مي کنند. هر کدام از شرکت ها محصولاتي را ساخته و روانه بازار کرده اند و محبوبيتي بين مصرف کنندگان يافته اند. ماي ، مورد ، بي يلندا ، سانوسان، بروژوآ، کاتريس، آردن، کاپريس ، السينا ، سي گل، دالگون، نيوآ، سينره، لورآل ، هيدرودرم ، درمدن، گينو ، ميس آدن ، ماليبو ، شون ، پيوردرم ، لنسور ، نوکس، مدلين، سان سيف ، نيودرم ، ثمين، بي واي اس، ليراک، مديسان، کويوي ، آرکايا، پريم، درمالين ، جانا، آندريا، الارو، کاندنس، مولينا، ردوان، سان سنس، ساج، پايوت، داو،آرپي ، نوروا، ديترون، آدرا، امبرا ، کريستال، سان وي، پريکاتن و ... از مطرح ترين برند هاي زمينه توليد کرم ضدچروک هستند.

 

 قیمت کرم

در همه مواقع، بهتر است قبل از تهیه کرم های ضد چروک، با افراد آگاه در این زمینه، یا افرادی که قبلاً از آنها استفاده کرده اند صحبت کنید و از آنها مشاوره بگیرید. و همچنین باید یک مدل را با پوست خود امتحان کنید چون یک کرم ممکن است برای نوع خاصی از پوست ها سازگاری داشته باشد و مناسب باشد. در ضمن هیچ وقت فکر نکنید که کرم هایی که قیمت زیادی دارند مرغوب تر میباشند، این گمان صحیح نیست و قیمت زیاد یک محصول هیچ وقت مرغوبیت آن را تضمین نمی کند، چه بسا اجناس گران قیمت کیفیت زیادی نداشته باشند و برعکس، محصولات با قیمت پایین تر دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالاتر باشند.


نظرات کاربران