طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

برای طراحی و تهیه یک سالن زیبایی زنانه شیک و خوشکل باید مراحل طراحی درونی محوطه و محیط کار، طراحی محیط، پیوستگی ها، رایان کنج و...و در پایان نورپردازی و چیدمان آرایشگاه زنانه مراحلی است که حتما باید طی شود. و طراحان ماهر بر طبق آن پیش می روند. در مطالب ذیل مراحل کار و نکات مهم و طلایی در تمام مراحل مورد بازبینی قرار می گیرند و به شما کمک می کند خودتان همواره بتوانید تقریباً روی این مراحل نظارت داشته باشید.

برنامه ریزی برای استفاده بهتر از محوطه

هر متر مربع از سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه با ارزش است، با دکوراسیون بهتر می توان نتیجه و سودآوری را به حداقل رساند. مرغوب ترین آرایشگاه ها دارای فرم و شکلی مناسب است بنابر این برای تمام فضای آرایشگاه برنامه ریزی مناسب جهت دکراسیون آن انجام گیرد. قبل از هرگونه تصمیم درباره ی چگونگی فضا سازی محیط ابتدا باید در مورد این موارد به خوبی فکر کنید.

ابتدا باید فضایی را که قصد دارید طراحی کنید به خوبی روی نقشه پیاده کنید از تمام جزئیات در آن استفاده کنید از نکات ریز غافل نشوید حتی مکان قرار گرفتن مبلمان یا فضای کار یا بخش تاسیسات و ...

 

 

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

چگونه فضای داخلی آرایشگاه زنانه را طراحی کنیم

باید یک آرایشگر خوب بداند هر شخصی که به آرایشگاه پا می گذارد جدای از دغدغه ی مدل مو و آرایش و.. نیاز به یک فضای گرم و آرامش بخش دارد تا لختی بدور از فشارها در آن آرام بگیرد. پس باید قبل از هرچیز یک فضای مناسب برای سالن آرایش در نظر بگیریم. اگر دقت کرده باشید هر مشتری که به آرایشگاه وارد می شود قبل از ارتباط با اشخاص اول با محیط آرایشگاه ارتباط برقرار می کند و آنجا را بررسی می کند. مشتری باید بداند که سالن، همان ویژگی که باید داشته باشد را دارد. ایجاد فضای مناسب نه تنها برای جذب مشتری، بلکه برای جذب بهترین کارمند هم بسیار اهمیت دارد. و باید فضای شما یک فضای کامل تمیز و آرامش بخش باشد.

 بعد از این که پس زمینه اولیه را ایجاد کردیم نوبت به طراحی بخش داخلی می رسد هر بخشی به صورت مجزا باید طراحی شود از جمله بخش فروش محصولات ، بخش طراحی ناخن، بخش رنگ مو ... که هرکدام باید نمای ویژه ای داشته باشند که متناسب با آن فضا از مواد بخصوص و نورپردازی مناسب و .. در نظر گرفته شود.

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

رفت و آمد را راحت کنید

فضایی که برای مشتری مهیا می کنید باید دلباز بوده و و رفت و آمد بین فضاهای پذیرایی و محل انتظار یا ایستگاه کار به صورت مستقیم فراهم شود. این چنین فضایی باعث بالا رفتن تمرکز کارکنان هربخش در کارشان می شود. هر بخش جدای از روشنایی مناسب باید برچسب ویژه خود داشته باشند و دسترسی به آن خیلی راحت میسر شود. طراحی دکوراسیون داخل سالن بستگی به جزئیات و محیط آرایشگاه دارد. به عنوان نمونه فضاهای امروزی بیشتر فضاهای باز را پسند می کنند و جدای از هر بخش باید برای جلوگیری از سردرگمی یا ایجاد آلودگی صوتی حداقل فاصله ی استاندارد (1تا 2متر) بین هر ایستگاه لحاظ گردد تا کیفیت و تمرکز کار برای کارکنان هربخش میسر شود. بخش هایی که برای هر سالن به صورت مخصوص طراحی می گردد این امکان را به ما می دهد تا در کمترین فضا بیشترین مشتری را پذیرا باشیم.

دکوراسیون آرایشگاه را زنده کنیم


طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

برای جانبخشیدن به فضای آرایشگاه و مطلوبتر کردن هرچه بیشتر فضا شما فقط با چند گیاه مناسب به این خواسته دست پیدا می کنید. این که چه گلی یا گیاهی برای تزیین آرایشگاه استفاده کنید مهم نیست چیزی که مهم است شرایط نگهداری ان ها است. اگر سرتان خیلی شلوغ است و شما یا حتی کارمندان شما وقت رسیدگی به گیاهان را ندارید بهترین گزینه گیاهان مصنوعی هستند. دیگر نیازی به آبیاری یا مراقبت از آن نیست. اگر سالن شما هم کف باشد و میزکار محدودی دارید بهترین گزینه دیوارهای باغی است که با نصب آن زیبایی را به آرایشگاهتان آورده اید. این نوع از گیاهان نیاز به سیستم آبدهی نیست و نگهداری آن بسیار راحت است. گزینه دیگر دیوارهای خزه دار هستند.

رنگ در چیدمان آرایشگاه زنانه

پیش از اینکه مشتری های شما ایستگاه های کاری آرایشگاه شما را بازدید کنند، اولین چیزی که مشتری هنگام ورود به سالن زیبایی شما نظرش را جلب می کند بخش پذیرش است. پس سعی کنید این قسمت را چشمگیر کنید. شما می توانید با به بکاربردن رنگ مورد علاقه خود روی محیط آرایشگاه تاثیر بسزایی داشته باشید،آشفتگی ها را پنهان کنید و نام یا نشانه آرایشگاه را چشمگیر کنید و مناطق جداگانه آرایشگاه را تعیین کنید. بهترین روش برای استقبال از مشتریان استفاده از یک دیوار سبز رنگ که نام و نماد آرایشگاه شما را روی آن نمایش می دهد.

 

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

تعیین مبلمان سالن:

تعیین و انتخاب رنگ، در انتخاب و تعیین کردن جزئیات چیدمان مضمون وسبک انتخاب شما را راهنمایی و هدایت می کند. پس برای همین مطمئن شوید که این مولفه ها آشکارا هماهنگ باهم کار کنند. چناچه نام و نشان تجاری شما به عنوان طبقه با شکوه و شهری قرار دارد، چیدمان پیشرفته  ومدرن و مینیمالیستی را گزینش کنید. رنگ های ضد هم مثل سیاه یا سفید در کف و بدنه استفاده شود و تمیزی جلوه ی زیباتری به محیط می دهد.

برای اینکه یک محیط سنتی از آب دربیاورید بهتر است خطوط نرم را با وسایل و مبلمانتان انتخاب کنید  برای این که بهتر متوجه شوید محیطی سالن انتظار را ترسیم کنید و آن محیط را با مبل های برجسته و چوبی و همچینین کوسن هایی با رنگ شاد انتخاب کنید.

از مبلمان هایی استفاده کنید که از دوام بهتری برخوردار باشند و به دکوراسیون آرایشگاه زنانه جور در بیاید. از رنگ ها غافل نمانید باید رنگ هایی که با محیط کار و البته با دکوراسیون مچ می شوند را انتخاب نمایید فضایی که شما برای محل کارتان در نظر دارید باید با رنگ های انتخابی شما متناسب باشند. مثلا محیطی که شما در سالن انتظار مد نظرتان است محیطی کاملا راحت باشد پس از مبلمان راحتی استفاده کنید نه از صندلی های رسمی که مشتری این حس را نداشته باشد برای تهیه و خرید مبل یا نسب و یا هزینه های جانبی حتما از قبل سوال کنید تا هزینه های احتمالی را برآورد کرده باشید. در مورد تعویض یا عودت مبلمان هم حتما اطلاعاتی را از فروشنده کسب کرده باشید.

زمانی که شما وسایل و اثاثیه محل کارتان را خرید می کنید از جمله مبلمان کف پوش ها ... یک نوع سرمایه گزاری محسوب می شود پس از بهترین کیفیت خریداری و استفاده کنید. این وسایل باید در شرایط سنگین کاری دوام و استحکام از خود نشان دهند. و شما را از خرید وانتخابتان راضی نگه دارند. برای اینکه بتوانید دستی به سرو روی محیط کارتان بکشید تنها با رنگ آمیزی و تغییرات جزئی در وسایل جانبی می توانید فضای کاملا متفاوتی را ایجاد کنید . http://uupload.ir/files/8pzd_6.jpg

چگونه نورپردازی بهتری در دکوراسیون زنانه داشته باشیم

در نورپردازی باید گفت: قرار گرفتن هر کدام از روشنایی ها در محل مناسب نه تنها باعث جذب بیتشر مشتری و دلچسبتر محیط می شود بلکه باید گفت کیفیت و دقت کار آرایشگر نیز با نور پردازی مناسب بالا می رود. برای این منظور باید در قرار دادن روشنایی در محل مناسب، دقت بسیار بالایی صرف کرد. برای اینکه آرایشگر و حتی مشتری از کار راضی بوده باشند باید محیطی با روشنایی متناسب با آن محیط فراهم شود. در این مورد اتفاق نظر وجود دارد که نه آرایشگر و نه مشتری در محیط های کم نور از انجام کار راضی نبوده اند و آرایشگری که یک حرفه بیشتر مرتبط با حواس بصیری است جایگاه نور در این کار بسیار حائز اهمیت است.نورپردازی در سه مرحله مجزا صورت می گیرد.

اولین نورپردازی مربوط به فضای داخل سالن است که باید نوری نسبتا کم داشته باشد. این نور باعث ایجاد حس ارامش در مشتری ها می شود. و این دقیقا همان چیزی است که همه برای مشتری خود می-پسندند. نورپردازی دیگر شامل محیط کار یا ایستگاه ها است. در بخش هایی که مربوط به میز رنگ مو یا میز پذیرایی و ایستگاه کاری حتما از نور خوب برخوردار باشند اگر نور کافی در این قسمت ها نباشد از نورهای جانبی یا ایستاده یا نور کف یا از نوع نورهای آویز استفاده شود.

 

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

نوع سوم از نورها ، نورهای جهت دهنده است این نوع نورها زمانی استفاده می شود که نظر مشتری را به نقطه خاصی می خواهیم جلب کنیم. این نور بیشتر در سالن انتظار به کار می رود مثلا نورهای دیواری برای نشان دادن قاب عکس ای نورهای شکافی که برای نورپردازی سقف ها استفاده می شوند و تماما جنبه تزئینی دارند به کار می رود. برای این نوع نورپردازی باید از لامپ های قوی استفاده کنید تا کار شما به خوبی از آب دربیاید و نظر مشتری را که هدف ما است به این نقاط جلب کند.

قوانین شش گانه در نورپردازی آرایشگاه

طراحی چیدمان سالن زیبایی زنانه

قبل از هر اقدامی در جهت تنظیم نور باید از تمیزی و هماهنگی نورمطمئن باشید. نور دهی نامرتبط دقیقا تاثیر عکس می گذارد باید از به کار نور سفید در تمام قسمت ها پرهیز شود و این نکته برای نور گرم هم صدق می کند. زمانی که نورپردازی کردید مطمئن شوید در محیط کاری شما هیچ سایه ای وجود نداشته باشد. این باعث می شود تا آرایشگر در زمان کار از مشتری نخواهد تا مدام سر خود را در جهت نور قرار دهد و این امر برای مشتری بسیار آزار دهنده است. در انتخاب لامپ سعی کنید لامپی را انتخاب نمایید تا رنگ ها را خیلی دقیق نشان دهد. شما همچنین برای بالا بردن دقت رنگ ،می توانید در بخش میانی از لامپ در مقیاس کلوین (3000تا40000) استفاده کنید. این دقت نگاه تا جایی ممکن است که حتی مشتری بیرون از سالن متوجه تغییر رنگ به کاربرده شما برای مشتری شود. این تکنیک حتی می توانید برای فروش بیشتر محصولات استفاده کنید و در بخشی که شما محصولات خود را قرار می دهید به کاربرید.

این تکینیک نورپردازی حتی زمانی که شما از سالن کوچکی برخوردار هستید به کارتان می آید . با نصب آن بر روی آینه دیواری چشم را فریب داده و فضا را خیلی بزرگتر نشان می دهد.


نظرات کاربران