راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

در نقاط مختلف جهان فضاهای کاری گوناگون و متنوعی وجود دارند؛ فضای کاری شما یکی از این فضاها است. فضای کار افراد مختلف به نسبت شغلی که دارند متفاوت است؛ مثلا یک کارگر ساختمانی برای انجام کارش ممکن است مجبور شود ساعت­ها در مقابل نور خورشید کار کند یا در بعضی از مشاغل اداری افراد غالبا پشت میزها و کامپیوترهای خود به ارائه خدمات و انجام دادن کارشان می پردازند، حتی افرادی وجود دارند که در خانه خودشان مشغول به کار هستند. همانطور که متوجه شدید فضاهای کاری متنوعی وجود دارند اما نکته قابل توجه این است که افرادی که ساعت های طولانی پشت میز می نشینند و کارشان آسان بنظر می آید، ممکن است از لحاظ جسمی آسیب ببینند و آسیب وارده به آن ها از آسیب کارهای سنگین و در مقابل نورشدید آفتاب بیشتر باشد. با توجه به این موضوع افرادی که کارهای اداری دارند و یا مجبورند ساعت ها جایی بنشینند و به کارشان برسند، باید حواس­شان به سلامتی شان باشد؛ چرا که سلامتی همچون طلایی گرانبهاست. لازمه اینکه بدن­تان آسیب کمتری ببیند این است که طریقه درست نشستن را بلد باشید و قطعا نیازمند صندلی و یا مبلی خواهید بود که به جسم شما آسیب نزند و به سلامتی شما توجه خاصی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از مبلمان اداری مدرن است که شما با استفاده از این ها بهره وری بیشتری خواهید داشت و همچنین به سلامتی و آسایش شما در محیط کار کمک خواهد کرد. شما باید به سه عامل مهم بیشتر از هر عامل دیگری توجه داشته باشید:


چگونگی وضعیت بدنی شما هنگام انجام کارتان بسیار اهمیت دارد و لازم است به نکاتی دراین باره توجه داشته باشید که مواردی را برای شما شرح می دهیم.

صندلی های اداری

از جمله مهم ترین اعضای مبلمان اداری مدرن، صندلی های اداری هستند. از جمله ویژگی هایی که این صندلی ها باید داشته باشند، هماهنگی آن ها با دکوراسیون محل کارتان، راحت بودن آن ها، مناسب بودن قیمت آن ها باشند و هنگام خرید این اجزا باید به این موارد توجه داشته باشید. قطعا از بین تمام محصولات متنوعی که وجود دارد شما می توانید به راحتی دست به انتخاب بزنید؛ چرا که در طراحی مبلمان های اداری مدرن تمام نیازهای کاربران و مد روز در نظر گرفته شده است. حال این سوال به وجود می آید که چه نکات قابل توجه ای برای خرید صندلی های اداری وجود دارند؟

 

میزان قیمت صندلی های اداری

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

شاید این تصور برای افراد زیادی وجود داشته باشد که برای خرید صندلی های اداری باید هزینه هنگفتی بدهند و شیک ترین و گران ترین صندلی را خریداری کنند؛ اما این تصور اشتباه است. برای آشنایی با چگونگی خرید می توانید در وبسایت های فروش آنلاین، نظرات کاربران درمورد بهترین محصولات موجود در بازار را بررسی کنید و حتی تمام محصولات برتر بازار را مورد تحقیق قرار دهید؛ قطعا برای شما تعجب برانگیز و جالب خواهد بود. شما با کمی بررسی می توانید یک صندلی خوب با تمام ویژگی های موردنیازتان را تنها با چندصدهزارتومان خریداری کنید. شما هنگام خرید صندلی باید به پشتی صندلی توجه کنید که به گونه ای باشد تا از تعریق شما جلوگیری کند و همچنین مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، پارچه رویه نشیمن آن است. به همین دلیل بهتر است فکر خرید صندلی های چرمی را در سر نداشته باشید.

از آن جایی که صندلی های اداری غالبا چرخ دار هستند، اگر محل کار شما دارای فرش است یا در خانه هستید باید به این نکته توجه کنید که فرش یا موکت و کف پوش محل کارتان به گونه ای نباشد که استفاده از این صندلی ها به آن ها را خراب کند و یا حرکت به روی آن برایتان مشکل باشد. پس اگر این شرایط را دارید، هنگام خرید صندلی باید یک صندلی با قابلیت تنظیم شیب نشیمن و ارتفاع بخرید؛ همچنین شما همواره با خرید هر قطعه باید به مدت زمان گارانتی جنس خریداری شده خود توجه داشته باشید.

 

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن


بیشتر بخوانید: پرفروش ترین رنگ مبلمان


آشنایی با مبلمان اداری مدرن

قطعا شما با جست و جوی بیشتر می توانید صندلی هایی با کیفیت و ویژگی های خوب و قیمت مناسب خریداری کنید؛ چرا که بعضی از صندلی هایی که قیمت های بالایی دارند، کیفیت وامکاناتی مشابه با صندلی های ارزان تر دارند. نتیجه می گیریم که صرفا داشتن قیمت بالا نشانه داشتن کیفیت مناسب و مطلوب نیست و شما تنها با کمی وقت گذاشتن می توانید صندلی ای پیدا کنید که هم کیفیت مناسبی داشته باشد و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشند.

 

صندلی های اداری و انواع مختلف آن ها

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

بعضی از افراد به نسبت کارشان مجبورند پشت میزهای ایستاده به انجام کارشان بپردازند؛ که برای این مورد می توانند از صندلی های اداری مخصوص میزهای ایستاده استفاده کنند و قطعا نمی توانند صندلی های اداری سنتی را مورد استفاده قرار دهند. صندلی های اداری بلند برای میزهای ایستاده، در دنیای مدرن امروز و در صنعت طراحی و تولید مبلمان اداری مدرن تولید شده اند و ازاین بابت جای نگرانی نیست. طبق تحقیقات موجود، این صندلی ها باعث کاهش مشکلات موجود برای افرادی که پشت میزهای ایستاده کار می کنند می شود. از جمله ویژگی های مثبت این صندلی ها، قرار گرفتن شانه ها در وضعیت مطلوب به هنگام استفاده از این صندلی هاست. خم کردن شانه ها موجب کمر درد می شود و وقتی از صندلی های اداری سنتی استفاده می کنیم، تمایل ما به خم کردن شانه هایمان است. اما هنگام استفاده از صندلی های اداری ایستاده این مشکل وجود ندارد. نمی توان در مورد راحتی این صندلی ها بخاطر ظاهر و پایه های بلندشان نظر داد اما ممکن است این تصور برای شما وجود داشته باشد که این صندلی ها راحت ترین گزینه برای شما به حساب نمی آیند. روی چنین صندلی هایی هم می توانید به کارتان پشت میز بلند و کانتر رسیدگی کنید و هم به راحتی بنشینید؛ این صندلی های نشسته_ایستاده چنین امکانی را به شما می دهند که هنگام خستگی بر روی آن ها تکیه دهید و استراحت کنید. همچنین بهره وری کار شما با استفاده از این صندلی ها افزایش می یابد.

استاندارد بودن صندلی های اداری

شما درگیرِ کمردرد می شوید اگر از صندلی اداری مناسب استفاده نکنید. اگر این مشکل برای­تان به وجود آمده است می توانید از صندلی های اداری  استفاده کنید که مخصوص کمردرد هستند. بهتر است هنگام کار حرکت فیزیکی داشته باشید چون طبیعتا مدت طولانی نشستن موجب کمر درد می شود.

صندلی هایی هستند که باعث می شوند بدن به هنگام نشستن در وضعیت مناسبی قرار بگیرد و درد کمر و گردن و شانه ها کم شود؛ چرا که در تولید این صندلی ها اصول ارگوئومی رعایت شده و قابلیت تنظیم شیب و ارتفاع پشتی و نشیمن و ارتفاع دسته و... وجود دارد.

آشنایی با صندلی های ماساژور

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

بازار صندلی ها در امروزه یک بازار متنوع به حساب می آید. صندلی ها تفاوت هایی در کیفیت مواد، قیمت، کارکرد و... با یکدیگر دارند. صندلی های ماساژور هم یکی از انواع صندلی ها هستند که دکوراسیون اداری شما را تکمیل می کنند. استفاده از این صندلی ها استرس روزانه شما را کاهش می دهند و دیگر نیازی به رفتن به مراکز ماساژ ندارید. استفاده از صندلی های ماساژور در محل کارتان باعث می شود آرامش شما درزول روز حفظ شود. همچنین باعث می شود شما در محل کار فرد مفیدتری باشید، چرا که این صندلی ها قابلیت تنظیم ضربان قلب شما را دارا هستند. این صندلی ها همچنین موجب تسکین درد می شوند چرا که از قابلیت حرارتی برای فعال کردن ماهیچه های شما برخوردار هستند. گردش خون شما افزایش خواهد یافت و به سلامت بدن شما کمک می شود و دیگر احساس درد نخواهید داشت. طبق این گفته ها واقعا عالی می شود اگر از این نوع صندلی ها در محل کارتان استفاده کنید. البته بعضی شرکت ها خود این صندلی ها را دارا هستند که در این صورت خوش به حال کارکنان­شان.

راهنمای خرید پشتی صندلی و کوسن­های طبی!

همانطور که می دانید مبل­های مدرن اداری تنها به چیدمان میز و صندلی بستگی ندارد. اگر شما در محل کار خود صندلی مخصوص کمردرد را دارا نمی­باشید، می­توانید با استفاده از تشکچه­های طبی و یا پشتی­ها و کوسن­های مخصوص کمرد درد تا حدودی میزان درد خود را در محل کار از بین ببرید. این تشکچه­ها این قابلیت را دارند که به روی تمامی صندلی­ها قرار بگیرند و در نهایت به شما کمک می­کنند تا کمرتان بخاطر نشستن­های طولانی کمتر آسیب ببیند. درواقع لازم است که بدانید این کوسن­ها به گونه­ایی طراحی شده­اند که با هر نوع صندلی سازگاری دارند و همچنین به راحتی در انحنای کمر­ قرار می­گیرند. کارکرد اصلی این محصولات در این است که این پشتی نقش تکیه­گاه را دارند و با پر کردن گودی کمر سلامت ستون فقرات شما را تأمین می­نمایند. با استفاده از این محصول ماهیچه­های شما دارای شکل مناسبی هستند. همچنین بهره­گیری از ماساژورهای برقی گرمگن که به روی پشت صندلی و نشیمنگاه وصل می­شوند، دردهای ناشی از بد نشستن یا طولانی نشستن را کم می­کنند.

راهنمای خرید زیرپایی صندلی!

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

لازم است که بدانید زیرپایی­ها در شکل­ها و اندازه­های گوناگون تولید می­شوند. همچنین ارتفاع زیرپایی­ها نیز می­تواند متفاوت باشد که افراد بنا به قد خود می­توانند زیرپایی را تهیه نمایند و در سرکار یا در منزل از آن استفاده نمایند. استفاده کردن از زیرپایی برای گردش خون درون پاها بسیار مفید می­باشد.

راهنمای خرید میز اداری مناسب با صندلی!

در محل کار لازم است که در هنگام خرید مبلمان و چیدمانش به میزهای اداری نیر توجه کرد چرا که میزهای ادارای نیز در اندازه­های گوناگون طراحی می­شوند. لازم است که به این نکته نیز اشاره نماییم که میزهای ادارای انواع بسیار مختلفی دارند و در قیمت­های گونان به همراه لوازم جانبی متنوع ارائه می­شوند.

راهنمای خرید میز چوبی مناسب با صندلی!

برای بسیاری از افراد میز و صندلی چوبی بسیار محبوب هستند، همچنین این میزهایی که از جنس چوب ساخته می­شوند می­توانند در محل کار و در خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرند و دارای دوام بالایی نیز هستند.

راهنمای خرید میز شیشه­ای مناسب با صندلی!

اگر در هنگام خرید مبلمان ادارای به سراغ مبلمان­هایی بروید که دارای میز شیشه­ایی هستند، قطعا انتخاب بینظیری را انجام داده­اید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید میز شیشه­ایی می­تواند هزینه بالایی داشته باشد چرا که می­تواند بر اثر یک اشتباه بشکند یا شکستگی به روی آن ایجاد شود که برای رفع آن باید هزینه بالایی را بپردازید.

 

راهنمای خرید میز فلزی مناسب با صندلی!

مناسب­ترین میز برای محل کار، میز فلزی است. با اینکه میز فلزی زیبایی ندارد اما دوام بالایی دارد و برای محل کار بهترین گزینه است.

اندازه میز اداره شما!

نکته مهمی که باید در خرید میز کار به آن توجه نشان داد اندازه میزکار است. بزرگتری جزیی که در هر اتاق کاری به چشم می­خورد میز کار است اما باید اندازه میزکار متناسب با اندازه اتاق باشد تا شما به مشکلی برنخورید. در هنگام خرید میز باید توجه داشته باشید که آیا شما مشتاق هستید که میز شما دارای کشو باشد یا مایل هستید وسایل خود را در جای دیگری قرار دهید. اگر میزکارتان همان میز لپ­تاپ است باید به چگونگی قرار گرفتن وسایل به روی میز نیز توجه نشان دهید تا به مشکلی برنخورید.

 

راهنمای خرید مبلمان اداری مدرن

نورپردازی اتاق کارتان در خانه یا اداره!

باید توجه داشته باشید که از مهمترین موارد نورپردازی اتاق کارتان است. در بیشتر دفاتر کار نورپردازی­های سقفی کافی نیستند یا تزئینی هستند یا اینکه اتاق اصلا دارای نورپردازی نمی­باشد و بسیاری از افراد مجبور هستند از چراغ­های رومیزی استفاده کنند. در ادامه این مطلب به شرایط یک نورپردازی خوب اشاره خواهیم کرد.

سطح روشنایی اتاق کار!

در ابتدا شما باید با توجه به نوع شغل خود نورپردازی را انجام دهید. درواقع باید بدانید که چه میزان نورپردازی برای اتاق شما با توجه به کاری انجام می­دهید مناسب است. به طور کلی دفتر کار بزرگ نیازمند روشنایی بیشتری می­باشد. لازم است که بدانید روشنایی مناسب برای حفظ سلامت چشمان ضروری است.

نوع روشنایی اتاق کار!

باید دانست که عموم چراغ­های رومیزی دارای لامپ­های led می­باشند. این لامپ­ها به دلیل عمر طولانی که دارند و هزینه پایین خود و به علت گرم نشدن چراغ در هنگام استفاده بسیار مناسب هستند.

محل قرار گرفتن چراغ رومیزی!

در هنگام خرید چراغ مطالعه باید توجه داشته باشید که آن را برای مکان ثابت خریداری می­کنید یا قرار است آن را جابه­جا کنید. در هر حال خریدن یک چراغ مطالعه بی­سیم که باتری­دار است بسیار به صرفه­تر می­باشد.

طراحی چراغ رومیزی!

باید به هنگام خرید چراغ مطالعه توجه داشته باشید که چراغ رومیزی با طراحی اتاق کارتان همخوانی داشته باشد.


نظرات کاربران