راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

همه ما می دانیم که عطر و ادکلن در جذابیت و داشتن ظاهری زیبا بسیار موثر است و این جذابیت بطور محسوس نمی باشد و وقتی در کنار کسی بایستیم یا از کنار کسی رد شویم، با عطر خود بر روی فرد تاثیر می گذارد و شخص استفاده کننده از عطر خوشبو، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند و از نظر دیگران شخصی آراسته به شمار می آید. پس باید در خرید عطر و ادکلن به خصوص برای آقایان، تخصص داشته باشید. ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا ادکلن مردانه خوب و مناسبی بخرید و هنگام خرید به یاری و کمک شخص دیگری نیاز نداشته باشید. پس اگر قصد خرید ادکلن با کیفیت و با ماندگاری بالا دارید، این مقاله را مطالعه کنید تا راهنمای خوبی برای شما باشد.

تعریف عطر

عطر و ادکلن تولید شده از ماده ای خوشبو است که به طور معمول از مواد گیاهی یا حیوانی و یا مواد شیمیایی گرفته می شود و برای معطر کردن و خوشبو کردن بدن انسان، لباس و یا محیط و منزل استفاده می شود.عطر انواع گوناگونی دارد و تاریخچه استفاده از مواد خوشبو و معطر به ابتدای متمدن شدن انسان های اولیه بر می گردد اما در  معاصر، از اواخر قرن نوزدهم میلادی  ساخت عطر دچار تحول شد و به صورت مدرن و امروزی در آمد که اوایل از موادی مثل وانیلین و کومارین گرفته می شده است.

دلیل استفاده از عطر

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

 

شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آمده باشد که چرا باید از عطر استفاده کرد و استفاده از عطر و ادکلن چه فایده ای میتواند داشته باشد؟ برای جواب دادن به این پرسش می توان گفت رایحه خوب موجب می شود که انسانها در نظر یکدیگر آراسته تر و جذاب تر جلوه کنند و اگر مردی خوشبو و معطر باشد تاثیر مثبت تریزنی سر خواهد گذاشت. پس رایحه ای خوشبو قدرت زیادی در تاثیر گذاری و جذب کردن انسان ها دارد. در اروپا بررسی هایی انجام شده که نتیجه آن این بوده است که، داشتن ظاهر زیبا و اندامی مناسب برای زنان جذابیت بیشتری برای آنها دارد اما زنان بیشتر به حس بویایی خود اهمیت می دهند و مردان با بوی خوش و عطر دلنشین برای ایشان جذابیت بیشتری دارند و این می تواند به خاطر این باشد که حس بویایی زن ها از حس بویایی مردان قوی تر عمل می کند. پس برای آقایان حائز اهمیت است که خوشبو و معطر باشند و اگر می خواهند نظر خانومی را جلب کنند، از ادکلن و عطری خوشبو استفاده کنند و این مورد را فراموش نکنند.

انواع و اقسام ادکلن های مردانه

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

عطر یا پرفیوم، آمیخته ای از عصاره های گوناگون، تثبیت کننده ها و مواد معطر می باشد که ۲۰ تا ۳۰ درصد آن شامل عصاره های روغنی می باشد.

ادوپرفیوم، این ماده برای کسانی مناسب است که به عطر یا پرفیوم حساسیت و آلرژی دارند. پس باید از این ماده استفاده کنند. ادوپرفیوم ها نسبت به پرفیوم ها رایحه ملایم تری دارند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از اسانس روغنی تشکیل شده اند. اگر می خواهید که عطر تان ماندگاری بالا داشته باشد می توانید از پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها استفاده کنید و این ها برای تان مناسب است.

ادوتویلت ها، ادوتویلت ها یا همان آب معطر، از مقدار زیادی الکل و مقدار کمی پثاسانس روغنی تشکیل شده و در مقایسه با ادوپرفیوم ها رایحه سبک تری دارد اما ماندگاری کمتری در مقایسه با دو مورد اول دارند و تقریباً سه تا چهار ساعت دوام می آورد و بیشتر برای رفتن به مهمانی های کوتاه و یا جلسات رسمی و اداری مناسب هستند نه برای مدت زمان طولانی.

ادکلن ها؛ گمان غلطی که در بین آقایان رایج است این است که باید از ادکلن به جای عطر استفاده کنند، اما باید بگویم که ادکلن ها دوام خیلی کمتری دارند و رایحه سبک و ملایمی دارند زیرا از مقدار زیادی الکل و مقدار کمی حساس های روغنی یعنی چیزی حدود ۲تا۵ درصد، تشکیل شده اند. بنابراین اگر می خواهید بوی عطرتان ماندگار و بادوام باشد، بهتر است از عطر بجای ادکلن استفاده کنید و در خرید آن دقت کنید.

ادوفرش ها؛ این دسته از عطرها ملایم میباشند و برای مصرف روزانه گزینه مناسبی هستند چراکه غلظت کمی دارند و وجود اساس روغنی این دسته ها تقریبا ۳ درصد است و الکل تشکیل دهنده آنها نیز تقریباً مقدار بالایی دارد و در کنار ادکلن ها از دسته عطر های ملایم و سبک و روزانه به حساب می آیند.

عطر های دیزاینری ، نیش ، و آرتیزان

 

عطر های دیزاینری: سازندگان این دسته عطر ها،با توجه به مقدار تقاضا و نیاز خریداران ، دست به ساختن این عطر ها می زنند . برخی از برندها و نامهای تجاری مطرح مثل، کریستین دیور، تام فورد و شنل جز عطر های دیزاینری هستند و از این دست عطر ها به حساب می آیند.

عطر نیش: به عطر های گران تر و شیک، عطر نیش میگویند، معنی نیش که یک کلمه فرانسوی می باشد، یعنی تولید کم و محدود یک جنس. پس این عطر ها در بین اشخاص ثروتمند و پولدار بیشتر دیده می شود ولی تولید کنندگان آن معمولاً غیر مطرح و بی نام هستند. این عطرها به گونه ای سفارشی می باشند و کارخانجات سازنده آن علاوه بر رایحه های خوشبو وانیل و مشک،  بوها و رایحه های دیگری مثل ، بوی بدن نوزاد، بوی عرق و بوی کاغذ و بوی خون نیز ساخته اند.

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

عطر آرتیزان: این دسته از عطر ها، کارخانجات سازنده کوچکتری دارند که کارگران آن شاید به اندازه تعداد انگشتان دست باشند اما این عطر ها به گونه ای، مدل کوچک شده عطر های نیش هستند که رایحه هایی با عصاره های طبیعی می سازند. شخصی که این عطرها را می سازد، فرد خاصی می باشد که کارگاه کوچکی دارد.

اطلاعات بیشتر درباره انواع رایحه یا نت های گوناگون عطر

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

نت اولیه: این رایحه سریعاً پس از اسپری کردن حس می شود و سریعاً تمام می شود. پس در زمان انتخاب و خریدن عطر نباید به این نت دقت کرد چون بوی اصلی عطر نمی باشد و به بوهایی مثل لیمو، پرتقال ، اسطوخودوس و غیره شباهت دارد.

نت ثانوی یا میانی: این نت به سرعت بعد از استشمام نت اولیه حس میشود و تا مدت زمان ۱۰ دقیقه دوام دارد و به بو هایی مثل رز سرخ ،یاسمین ،هلو، گلابی، دارچین و غیره شباهت دارد.

نت انتهایی یا پایانی: انتهایی ترین رایحه ای که حس می کنید نت پایانی می باشد و تا حدود نیم ساعت به مشام می رسد. بنابراین این نت عطر دلخواهتان، گزینه بهتر و مناسبی می باشد و این نت را خریداری کنید. این نت به بوهایی مثل ، گل میخک، درخت، خزه ،دود، وانیل ، مشک و غیره شباهت دارد.

نکات مهم و حائز اهمیت در زمان خرید عطر مردانه

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

در هنگام خرید صبورانه عمل کنید و عجله نداشته باشید. هنگامی که چند مدل عطر را امتحان کردید بهتر است مقداری قهوه را از فروشنده بگیرید و آن را ببویید، این کار موجب می شود مغز تمرکز بیشتری داشته باشد و راحت تر و بهتر تصمیم گیری کند.

بهتر است قدری از عطر مورد نظر را روی نبض دست تست کنید. برای این کار نباید پوستتان خشک باشد، اگر اینگونه بود باید کمی کرم نرم کننده روی آن بزنید و سپس تست کنید . یادتان باشد که نباید مچ دستتان را به یکدیگر بمالید، زیرا رایحه عطر از بین می رود و این کار بیهوده است.

در هنگام تست کردن عطر، نباید به روی لباس امتحان کنید، زیرا این کار موجب می شود که نت های عطر به درستی آزاد نشده و رایحه به طور کامل به مشامتان نرسد.

تصمیم گیری و خرید عطر بر طبق نوارهای معطر موجود دردعطر فروشی ها اصلاً کار درستی نیست، زیرا با این کار تنها نت اولیه احساس می شود و شاید رایحه بعدا دچار تغییر شود. رایحه اصلی عطر، پس از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت حس خواهد شد بنابراین تنها به رایحه خوش نوارها اطمینان نکنید و بر این اساس به خرید عطر نپردازید.

مدت زمان زیادی را به خریدن عطر اختصاص دهید تا بتوانید به طور کامل همه نت ها را تست کنید و سر صبر و بدون عجله، عطر مناسب و مطلوبی بخرید.

آقایان نباید بدون توجه و خیلی راحت به خرید عطر اقدام کنند، چرا که عطر ، برای آقایان نشان دهنده شخصیت آنها است و باید با سعه صدر و اطمینان خاطر، عطری مناسب بخرند تا در صورت خرید اشتباه، شخصیت آنها زیر سوال نرود و دچار سرخوردگی نشوند.

نکته دیگر این است که نام های تجاری مطرح و با اعتبار را گزینش کنند و مواظب باشند که کیفیت عطر بالا باشد. پیشنهاد می شود در خرید عطر از همسرتان مشورت بگیرید و عطری بخرید که با سلیقه او تناسب داشته باشد. در منزل از دسترس اطفال خارج کنید و پس از هر بار مصرف داخل جعبه خود بگذارید و زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید. اگر عطر را با خود به مسافرت می برید و یا جابجا می کنید، مطمئن باشید که درب آن را محکم بسته اید تا از ریختن آن جلوگیری شود.  و هنگام مسافرت مواظب باشید و به گونه ای در چمدان قرار دهید تا آسیبی به شیشه عطر نرسد چون ممکن است ترک بخورد و یا بشکند.

با در نظر گرفتن این موارد، در خرید عطر مردانه با کیفیت و با ماندگاری بالا، دچار سردرگمی نخواهید شد.در اینجا فهرستی از چند مدل از بهترین عطر های مردانه پر طرفدار و با ماندگاری بالا و عالی برای شما آورده شده است.

ادو تویلت مردانه امپر مدل Clasico حجم 80 میلی لیتر

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

این مدل، رایحه ای شبیه به بوی میوه ها دارد پس اگر به این گروه از رایحه ها علاقه مند باشید، میتوانید این مدل را خریداری کنید. کمپانی آن در کشور امارات با نام تجاری آمپر Emper به تولید این عطرها می پردازد. آقایانی که از این عطر استفاده می کنند،باعث می شود در نظر دیگران شخصیتی آرام و تقریباً سنتی داشته باشند.دیزاین و طراحی شیشه ادو تویلت مردانه امپر مدل Clasico حجم 80 میلی لیتر، زیبایی خاصی دارد و ترکیب شیشه و فلز آن با زیبایی همراه است.

ادو تویلت مردانه آدیداس مدل Ice Dive حجم 100 میلی لیتر

این مارک معروف، در سال ۲۰۰۱ در بین عطرهای اسپرت و با قیمت پایین به جهان معرفی شد. مدلی که در آن سال وارد بازار شد، ادوتولیت مردانه آیس دایو lce Dive  بود. این عطر رایحه تند و خنک دارد و بیشتر در فصل بهار تابستان و پاییز مورد استفاده قرار می گیرد.

ادو تویلت مردانه امپر مدل Stylo Pour Homme حجم 80 میلی لیتر

عطر های کمپانی امپر، برای آنانی مناسب تر است که برای خرید عطر مایل اند پول کمتری پرداخت کنند و عطر با کیفیت بخرند. مدل دیگر از این مارک، استایلو Stylo می باشد. استایلو رایحه شیرین و خنک دارد و علاوه بر استفاده در تمامی فصل های سال، در تابستان مناسب تر است. حجم این عطر به ۸۰ میلی متر می رسد.

ست ادوپرفیوم مردانه مدل کرید اونتوس حجم 100 میلی لیتر

عطر هایی که برای فصل های سرد مناسب تر هستند، عطرهایی با رایحه ها چوب، چرم و شرقی می باشند. و در فصل های بهار و تابستان رایحه های گل، مرکبات و اروماتیک پیشنهاد می شود.

ادو تویلت مردانه لالیک مدل Encre Noire حجم 100 میلی لیتر

عطر تولید شده از کمپانی لالیک lalique  جز عطر هایی ست که فورا در جهان مطرح و مورد توجه قرار می گیرند. این نام تجاری،مشهور و تقریباً کهن می باشد. ادوتویلت مردانه آن انکری نو آر Encre Noire است که لقب سلطنتی می باشد و کاملا شایسته این عطر است.

ادوتویلت مردانه امپر سری ویواریا مدل Pebbles حجم 100 میلی لیتر

امروزه در دنیای مد و فشن عطرها در رده بالا قرار دارند و حتی عطرها می توانند بر منزله اجتماعی و شخصیتی افراد تاثیر بگذارند. پس آقایان دارای منزله اجتماعی که می خواهند برای رفتن به جلسات مهم و رسمی شأن از عطر با کیفیت عالی استفاده کنند این موضوع برایشان حائز اهمیت می باشد. حتی در علم روانشناسی نیز آمده که در زمان دیدار با افراد، اگر بوی خوشی از آنها استشمام کنیم، ذهنیت ما با توجه به عطر آن شخص تغییر و تحول پیدا می کند. ادوتویلت مردانه امپر سری ویواریا مدل Pebbles حجم 100 میلی لیتر، یکی از آن عطر های خوب می باشد که در بازار موجود است و برای آن دسته اشخاص ضروری ست.

ادو تویلت مردانه امپر مدل Presidente Official Edition حجم 100 میلی لیتر


راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

عطرها تولید شده از شرکت امپر امارات، به دلیل قیمت پایین و ماندگاری بالا خیلی پر طرفدار هستند. نمونه ای از عطری که برای مردان تولید شده این ادو تویلت مردانه امپر مدل Presidente Official Edition حجم 100 میلی لیتر، می باشد که رایحه تند و خنک دارد و قابل مصرف در همه روزهای سال است و در همه وقتی میتوانید از آن استفاده کنید.

ادو تویلت مردانه اورلین مدل Derrick حجم 100 میلی لیتر

عطر" دریکDerrick " جز عالی ترین و با قدمت ترین عطرهای تند، شرقی و چوبی ساخته شده می باشد. عطر دریک، تولید شده از از کمپانی فرانسوی" اورلین" Orlane , در سال ۱۹۷۸ تولید و عرضه شد. دیزاین شیشه عطر دریک، ظاهری مردانه و سنگین دارد و دوخط مورب به صورت ضربدری روی شیشه عطر حکاکی شده و این عطر را با استحکام بیشتر و جدیت تمام به نمایش می گذارد.

ادوپرفیوم مردانه اسکلاره مدل Silver Scent حجم 35 میلی لیتر

ادکلن مردانه سیلور سنت  اسکلاره، نشات گرفته از ادکلن معروف  Silver Scent Intense  می باشد. ادکلن سیلور سنت رایحه چوبهای جنگلی شرقی دارد و عطری با قدرت می باشد که جز دسته عطر های گرم و تند است و بیشتر مناسب فصل ها و روزهای سرد است. ادکلن مردانه سیلور سنت غلظت زیادی دارد و جز گروه Eau De perfume  می باشد. با استفاده از این ادکلن متوجه کیفیت بالا و کم نظیر آن خواهید شد. این مدل خیلی جذاب و ویژه می باشد.

ادو تویلت مردانه کاپتان بلک مدل Royalski حجم 100 میلی لیتر

این مدل عطر خیلی نامدار و پر طرفدار است بخصوص در این اواخر، و تولید شده از برند کاپیتان بلک می باشد Captain Black . این ادوپرفیوم ۱۰۰ میلی لیتری رویالسکی Royalski نام گرفته است و بوی تند و گرمی دارد که بیشتر در فصل زمستان استفاده می شود ولی قابل استفاده در همه ایام سال است. قیمت نسبتاً کمی دارد و برای استفاده روزانه مناسب می باشد و در همه شرایط و مکان ها کاربرد دارد.

ادو تویلت مردانه مای مدل Concordia حجم 75 میلی لیتر

استفاده از ادو تویلت مردانه مای مدل Concordia،  موجب می شود تا روزهای پر مشغله کاری را با انرژی بیشتری شروع کنید و حال و هوای خوبی داشته باشید. کمپانی با اعتبار و نامدار مای  MY کار طراحی و تولید ادو تویلت مردانه  مدل Concordia را برعهده گرفته است. رایحه این عطر تند و شیرین می باشد و مصرف آن برای هر فصل و ماهی از سال مناسب است و در همه مواقع توصیه می شود.

ادو پرفیوم مردانه بایلندو مدل Aqua d g o حجم 100 میلی لیتر

این عطر که برگرفته از عطر مردانه آکوا دی جیو از برند ایتالیایی جورجیو آرمانی (Giorgio Armani Acqua Di Gio) می باشد، بمحض اولین اسپری این عطر روی پوست و محل نبضتان متوجه بوی پرتقال و لیمو خواهید شد. این ترکیب شیرین و مرکباتی، شادی و انرژی زیادی را در شما ایجاد می کند. پس از مدتی، این نت ها جای خود را به نت های میانی خواهند داد که از ترکیب گل و گیاهان و نت های دریایی ساخته شدند و انرژی مثبت فراوانی را به شما هدیه می کنند. سرانجام نت های پایانی از راه رسیده و جایگزین می شوند که متشکل از گیاهان معطر و نت های چوبی هستند و هیجان را در شما بیشتر خواهند کرد.

ادو پرفیوم مردانه سریس مدل اسپلندور بلک حجم 100 میلی لیتر

 

راهنمای خرید عطر و ادکلن مردانه با رایحه مطبوع

این عطر از دسته عطر های خنک و با قیمتی نسبتا پایین است که تولید شده از یک نام تجاری سوئیسی یعنی سریس Serie" " می باشد. به این ادوپرفیوم ۱۰۰ میلی لیتری اسپلندور بلک گفته می شود. استفاده از این عطر برای روزهای فصل بهار و تابستان بیشتر توصیه می شود و مناسب تر می باشد . روی شیشه عطر نام Splendor  حک شده است، در پس زمینه ای مشکی با رنگ سفید این نام نوشته شده است پس با این نام خریداری کنید.

ادو پرفیوم مردانه بایلندو مدل Aqua d g o حجم 100 میلی لیتر

این عکس نشأت گرفته از عطر مردانه آکوا دی جیو که نام تجاری ایتالیایی جورجیو آرمانی Giorgio Armani Acqua Di Gio)  می باشد، وقتی این عطر بر روی نبض دست تان تست می  کنید ، در لحظه اول بوی پرتقال و لیمو به مشامتان می خورد و آمیخته ای از رایحه شیرین و مرکبات می باشد که باعث شادی و نشاط بیشتر شما خواهد شد. بعد از گذشت چند دقیقه این نت ها با  نت های میانی تعویض خواهند شد که از آمیخته ای از گل و گیاهان و نت های دریایی تولید شده اند و دارای انرژی مثبت زیادی هستند و برای شما به ارمغان می آورند. سپس نوبت نت های پایانی می شود که تشکیل شده از گیاهان معطر و نت های چوبی می باشند و باعث می شوند که شما هیجان و شادابی و سرحالی بیشتری داشته باشید . استفاده از این عطر تاثیر خوبی روی شما خواهد داشت پس توصیه می شود که از آن استفاده کنید.


نظرات کاربران