گوشی پی 30 لایت هوآوی

گوشی پی 30 لایت هوآوی

گوشی پی 30 لایت هوآوی را می توان به عنوان یکی از بهترین گوشی های تولید شده توسط کمپانی هوآوی معرفی نمود که هم از لحاظ قیمت بسیار مناسب بوده و هم از لحاظ کیفیت در حد مطلوب می باشد. این گوشی از ظاهر خوبی برخوردار بوده و انتخاب مناسبی برای افرادی می باشد که قصد خرید یک گوشی با کیفیت و قیمت مطلوب را دارند در نتیجه می تواند یک اسمارتفون مناسب برای خریداران باشد. در این مطلب به نقد و بررسی گوشی پی 30 لایت هوآوری خواهیم پرداخت و شما را با مزایا و معایبی که دارا می باشد آشنا خواهیم نمود که با مطالعه ی این متن انتخاب برایتان آسانتر خواهد شد. همچنین شما می توانید از صفحه ی لیست قیمت گوشی موبایل در سایت ایمالز قیمت انواع برندهای این محصول را پیگیری کنید.

مقدمه و معرفی Huawei P30 Lite (هوآوی پی 30 لایت)


گوشی پی 30 لایت هوآوی

کمپانی هوآوی هرزمان در تلاش است تولیدات خود را با قیمت مناسب روانه بازار نماید تا به کاربران خود بیفزاید و بتواند جایگاه خود را در میان رقبا بالاتر ببرد و به عنوان یک رقیب جدی برای دیگر تولیدکنندگان نظیر سامسونگ و اپل و ... به شمار آید. تلاش هایی که این شرکت انجام داده است تاثیرگذار بوده و توانسته به هدف خود تا حد بسیاری نزدیک گردد و جایگاه ویژه ای را در میان تولیدکنندگان تلفن های همراه برای خود به دست آورد. گوشی Huawei P30 Lite را می توان از جدیدترین تولیدات این شرکت معرفی نمود که علاوه بر کیفیت خوب از قیمت مقرون بصرفه ای نیز برخوردار است. این گوشی در مارس سال 2019 رونمایی شد که از ویژگی های بارز آن می توان به ظاهر خوب و سخت افزاری مطلوب اشاره نمود که با تمام مزایایی که از آن بهره مند است قیمت بسیار مناسبی دارد و می تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد باشد.

با در نظر گرفتن قیاسی که بین گوشی پی 30 لایت هوآوی و دیگر گوشی ها که از لحاظ قیمت در یک رده قرار دارند خواهیم دید که بیشتر توانسته افراد را به خود جذب نماید و روز به روز به طرفداران خود بیفزاید. اکنون که این مطلب برای شما تدوین شده است گوشی پی 30 لایت هوآوی از قیمتی بالغ بر 4 میلیون تومان برخوردار است. از قابلیت های ویژه ی این گوشی می توان به دوربین خوب، ظاهر زیبا، پردازنده و رم مناسب و برخی دیگر از قابلیت های خوب آن اشاره نمود. ممکن است برای شما سؤال پیش آید که گوشی پی 30 لایت هوآوی انتخاب مناسبی برای خرید می باشد یا خیر؟ به نقد و بررسی این گوشی پرداخته و شما را در رسیدن به پاسخ این سؤال یاری خواهیم نمود و می توانید با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آن به انتخاب بپردازید و ببینید که آیا این گوشی قادر است نیازهای شما را برآورده نماید یا خیر.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : سبک طراحی و ظاهر


گوشی پی 30 لایت هوآوی

 از نخستین مواردی که سبب گشته خریداران این گوشی افزایش یابد ظاهر و نوع طراحی آن می باشد این گوشی از ظاهری بسیار شیک، زیبا و به روزی برخوردار است. این گوشی توانسته امتیاز بالایی به خاطر ظاهر خود به دست آورد اما سؤال پیش می آید که همانقدر که از ظاهری شیک و به روز برخوردار است از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار می باشد یا خیر؟ از پلاستیک برای فریم اصلی آن بهره گرفته شده است و از شیشه نیز در جهت تولید قاب پشت و پنل جلوی آن استفاده شده است و شیشه ای بودن قاب پشت و پنل جلوی آن موجب براق دیده شدن آن گشته است و همین سبب شده است تا ظاهر زیبایی بدست آید و علاقه مندان به آن نیز افزایش یابد. وزن این گوشی 159 گرم بوده و بدنه ی آن در ابعاد 7.4 در 72.7 در 152.9 میلی متر تولید می گردد و کاربران می توانند با با در دست گرفتن آن حسی خوشایند را احساس نمایند. این گوشی موفق شده است تا در میان بسیاری از محصولات دیگر از نظر ظاهر جایگاه مطلوبی را کسب نماید.

لنزهای دوربین گوشی پی 30 لایت هوآوی در گوشه قاب پشت آن قرار داده شده است. اسکنر انگشت دایره ای شکل آن را نیز می توانید در وسط قاب پشت آن مشاهده نمایید. این گوشی از سرعت عمل و دقت اسکنر مطلوبی برخوردار بوده و می توان گفت که با گذشت زمان مشکلی در این زمینه برای گوشی پیش نخواهد آمد و می توان گفت انتخاب مناسبی برای خرید خواهد بود. از دیگر قابلیت هایی که این گوشی دارد می توان اسکن چهره به وسیله ی دوربین سلفی را نام برد اما متاسفانه کیفیت چندان بالایی در این زمینه دارا نمی باشد و ما به شما استفاده از اسکنر انگشت را پیشنهاد می دهیم. می توانید برای این گوشی از دو سیم کارت استفاده نمایید. گوشی پی 30 لایت هوآوی از یک اسپیکر واحد نیز بهره مند می باشد که صدای خروجی آن نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

همانطور که پیشتر نیز ذکر نمودیم این گوشی از ظاهر و طراحی بسیار شیکی برخوردار است با تمام مزایایی که ظاهر این گوشی دارد اما هیچگونه نوآوری ویژه ای برای آن استفاده نشده است. صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه ی پی 30 لایت را می توان به عنوان ویژگی مثبت آن عنوان نمود که همین سبب شده است تا جذابیت آن بالاتر برود. در بخش فوقانی صفحه نمایش یک زائده کوچک برای ناچ (Notch) در نظر گرفته شده است که دوربین سلفی در این قسمت تعبیه شده است و برای لنز دوربین سلفی نیز یک چراغ LED قرار داده شده است که در زیر لنز قرار دارد که به عنوان چراغ نوتیفیکیشن شناخته می شود که کاربرد آن به این گونه است که حتی با خاموش بودن نمایشگر می توانید توسط این چراغ از نوتیفیکیشن هایی که برایتان آمده است اطلاع یابید. برای این گوشی سوکت شارژ یو اس بی سی (USB Type C) نیز قرار داده شده است.

با تمام تفاسیر عنوان شده لازم به ذکر است که گوشی پی 30 لایت هوآوی در موارد بسیاری مورد تأیید بوده و می توان گفت که از لحاظ کیفیت، ظاهر و سبک طراحی و برخی از موارد دیگر مطلوب می باشد و گزینه ی مناسبی برای خرید است. همانطور که در قسمت بالا نیز ذکر شد از مهمترین دلایلی که باعث شده خریداران و طرفداران این گوشی افزایش یابد ظاهر بسیار زیبا و شیک آن می باشد و علاوه بر آن کیفیت اسکنر انگشت نیز تأثیر مهمی در این مورد داشته است که انکار ناپذیر می باشد. با خرید و در دست گرفتن این گوشی احساس در دست داشتن یک اسمارتفون میان رده با قیمت متوسط را به هیچ عنوان نخواهید داشت. این گوشی می تواند گزینه ی بسیار خوبی برای افرادی باشد که به ظاهر گوشی اهمیت فراوانی می دهد و به هیچ وجه از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : صفحه نمایش


گوشی پی 30 لایت هوآوی

در این قسمت برایتان به نقد و بررسی صفحه نمایش و کیفیت عملکرد آن خواهیم پرداخت. نخست ویژگی هایی که صفحه نمایش این گوشی دارا است را برایتان شرح خواهیم داد. گوشی پی 30 لایت هوآوی از صفحه نمایش 6.15 اینچی برخوردار است که از نوع IPS LCD می باشد و صفحه نمایش با کمترین حاشیه ها تولید می گردد و  84.2 درصد از پنل جلو به نمایشگر اختصاص داده شده است که بزرگی صفحه نمایش آن با حاشیه ی اندک باعث شده ظاهر آن بسیار شیک و زیبا دیده گردد. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشنی به اندازه ی 2312 در 1080 پیکسل برخوردار بوده و تراکم پیکسل آن را می توان 415 عنوان نمود که می توان تراکم آن را مطلوب و حتی بسیار خوب ذکر نمود. توصیه می گردد که از صفحه نمایش آن در برابر اشیای نوک تیز محافظت نمایید زیرا بسیار حساس بوده و آسیب پذیر می باشد و هنگام خرید یک لایه گلس آل سی دی برای آن نصب نمایید.

کیفیت بالای نمایش محتوای نمایشگر از دیگر مزایای گوشی پی 30 لایت می باشد و برای افرادی مناسب است که علاقمند به دیدن فیلم و سریال با گوشی هستند. می توانید از این گوشی برای وبگردی استفاده کنید که بسیار لذتبخش برایتان خواهد بود. با تراکم بالای پیکسلی این گوشی کیفیت نمایش محتوا بسیار مطلوب خواهد بود و قادر است شارپنس و شادابی را فراهم آورد. کمپانی هوآوی می تواند با کمی تلاش کیفیت عملکرد صفحه نمایش را بالاتر ببرد. کیفیت عملکرد در روشنایی این گوشی را نیز می توان مطلوب در نظر گرفت و به گونه ای می باشد که بتوان به راحتی در فضاهای باز از آن استفاده نمود اما روشنایی آن در فضاهایی که در معرض تابش نور خورشید است باید بر روی 100 قرار گیرد زیرا ممکن است تشخیص محتوا در صفحه نمایش اندکی مشکل گردد. با تمام موارد عنوان شده می توان گفت که کیفیت نمایشگر گوشی پی 30 لایت مطلوب بوده و مورد تأیید می باشد و در قیاس با قیمتی که دارد مناسب می باشد.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : سیستم عامل و بستر نرم افزاری


گوشی پی 30 لایت هوآوی

برای این گوشی سیستم عامل اندروید 9 پای در نظر گرفته شده است و رابط کاربری بکار رفته در آن EMUI 9.0 می باشد که به همراه سیستم عامل نصب می گردد. در این قسمت ممکن است برایتان سؤال پیش آید که عملکرد روانی این رابط و قابلیت های آن به چه صورت می باشد؟ با بررسی های صورت گرفته بر روی این گوشی می توان از روان بودن عملکرد رابط و بدون مشکل بودن آن اطمینان حاصل نمود و در صورتی که بصورت عادی مورد استفاده قرار گیرد هیچگونه لگ و تأخیر ایجاد نخواهد شد ولی اما اگر استفاده شما بیش از توان گوشی باشد و حافظه داخلی آن حجم اطلاعات زیادی را در خود جای دهد ممکن است لگ و تأخیر در آن به وجود بیاید و گوشی تحت فشار قرار گیرد. پس اگر استفاده شما بصورت کاملاً عادی باشد هیچگونه مشکلی در عملکرد گوشی به وجود نخواهد آمد.

ممکن است شما نیز از آن دسته از افراد باشید که به استفاده زیاد از اپلیکیشن های متعدد علاقه داشته باشید و همانطور که اطلاع دارید قابلیت های ارائه شده به وسیله ی رابط EMUI متعدد بوده است و موجب سنگین شدن رابط گوشی خواهد شد. با خرید گوشی پی 30 لایت هوآوی می توانید قابلیت های بسیاری که در بستر نرم افزاری آن وجود دارد را بشناسید و چندین ساعت را صرف آن نمایید. در این گوشی بخش اپ درآور App Drawer حذف گشته است اما شما قادر خواهید بود به وسیله ی رابط آن این بخش را مجدد به گوشی بیفزایید. در لبه ی زیرین صفحه نمایش سه دکمه قرار دارد که توسط آن تعامل با گوشی صورت خواهید پذیرفت که می توانید آن را حذف نمایید. در این گوشی قابلیت هایی دیگر نیز وجود دارد به عنوان مثال می توانید با گشیدن انگشت خود بر روی اسکنر نوار نوتیفیکیشن را مشاهده نمایید.

با موارد عنوان شده متوجه شدیم که این گوشی از قابلیت های بسیاری برخوردار می باشد و عملکرد آن روان می باشد و می توانید به راحتی از برنامه هایی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و دیگر اپلیکیشن ها استفاده نمایید بدون آنکه نگرانی بابت ایجاد مشکل در هنگام اجرای آنها داشته باشید با این حال توصیه می گردد که حافظه ی داخلی گوشی را تحت فشار قرار ندهید زیرا سنگین شدن حافظه ی گوشی می تواند لگ و تأخیر را در پی داشته باشد. با بررسی سیستم عامل و ربط کاربری گوشی پی 30 لایت هوآوی به این نتیجه رسیدیم که این گوشی در زمینه نرم افزار و سیستم عامل مطلوب عمل کرده است و مورد تأیید می باشد و انتخاب مناسبی از این منظر خواهد بود.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : پردازنده، رم و حافظه داخلی


گوشی پی 30 لایت هوآوی

ممکن است شما نیز کنجکاو باشید تا اطلاعاتی در مورد قدرت عملکرد و پردازش گوشی پی 30 لایت هوآوی بدست آورید. در این قسمت به سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. کمپانی هوآوی از تراشه کربن 710 به عنوان تراشه ای بهره برده است که در قلب پی 30 لایت قرار داد. تراشه ی  استفاده شده توسط فرایند 12 نانومتری تولید گشته و از یک پردازنده ی مرکزی هشت هسته ای برخوردار است. تراشه ی 710 را می توان از به روزترین تراشه های مورد استفاده شده در این کمپانی معرفی نمود. هسته های مرکزی که در آن قرار دارد در دو کلاستر یا همان دسته چهار عضوی قرارداده شده است. لازم به ذکر است که چهار هسته دسته ی اول از نوع Cortex-A53  می باشد که قادر است فرکانسی به اندازه 1.7 گیگاهرتزی را ارائه دهد. و چهار هسته ی دیگر آن از نوع Cortex-A73 می باشد و فرکانس ارائه شده توسط آن 2.2 گیگاهرتز می باشد. در این تراشه پردازنده ی گرافیکی Mali-G51 MP4 قرار دارد که کار تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را برعهده ی دارد. برای این گوشی دو نسخه در نظر گرفته شده است که رم های قرار داده شده در آن 4 و 6 گیگابایت می باشد و علاوه بر رم حافظه ی داخلی 128 گیگاهرتزی بکار برده شده است.

از دیگر قابلیت های بکار برده شده است در گوشی پی 30 لایت هوآوی اتصال رم میکرو اس دی Micro  SD می باشد. گوشی پی 30 لایت که نقد و بررسی ما بر روی آن صورت پذیرفته است دارای رم 4 گیگابایتی می باشد. طبق گفته های قبل این گوشی از قیمت مقرون بصرفه ای برخوردار است و همین قیمت پایین آن باعث شده کاربران انتظار بالایی از آن نداشته باشند. برای بررسی پتانسیل پردازشی گوشی پی 30 لایت از بازی پابجی استفاده شده است و کافیست این بازی را به مدت 10 دقیقه اجرا نموده و پس از آن اجرای آن را متوقف نمایید و مابین برنامه هایی که اخیراً مورد استفاده قرار داده اید بچرخید و در آخر با این بررسی می توانید به مناسب بودن عملکرد این گوشی پی ببرید. لازم به ذکر است که تنظیمات گرافیکی بازی را باید بر روی سطح متوسط آن قرار داده شود زیرا با استفاده ی بیش از حد از گوشی بدنه ی آن داغ خواهد شد و این می تواند موجب آزار رسیدن به کاربر گردد اما گفتنی است که داغ شدن بدنه ی گوشی هیچگونه مشکلی در اجرای برنامه ها و بازی به وجود نخواهد آورد اما ممکن است با جهش هایی که در میان برنامه ها انجام می دهید اندکی تأخیر به وجود آید اما مجدد پس از چند ثانیه این تأخیر رفع شده و مشکل برطرف می گردد. از گوشی پی 30 لایت می توانید برای اجرای بازی های اندرویدی در مدت زمان کم بهره گیرید اما با افزایش زمان سبب تحت فشار قرار دادن گوشی و ایجاد لگ و تأخیر خواهد شد. در آخر می توان گفت گوشی پی 30 لایت در این زمینه مورد تأیید می باشد.جهت اطلاع از قیمت گوشی هوآوی پی سی لایت به صورت لحظه ای به سایت ایمالز مراجعه کنید.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : دوربین اصلی و سلفی


گوشی پی 30 لایت هوآوی

در این قسمت به بررسی دوربین های گوشی پی 30 لایت خواهیم پرداخت. برای این گوشی سه لنز در نظر گرفته شده است که این سه لنز 48، 8 و 2 مگا پیکسلی می باشد که لنز 48 مگا پیکسلی از نوع Wide بوده و لنز 8 مگا پیکسلی اولتراواید Ultrawide و سومین لنز که 2 مگا پیکسلی می باشد از نوع عمقی Depth می باشد.  گوشی هایی که این سه لنز در آن تعبیه شده است قادر است کارهایی نظیر فوکوس خودکار مرحله ای PDAF، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره (با پس زمینه تار) HDR، ضبط ویدئوهای فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در ثانیه و Gyro-EIS را انجام دهد و کیفیت بالایی را نیز در اختیار کاربرد قرار می دهد. در دوربین یک چراغ LED قرار داده شده است. دوربین های پی 30 لایت از کیفیت دوربین مطلوبی برخوردار می باشند که می توان از آن در محیط های با نور خوب برای عکسبرداری استفاده نمود. به وسیله ی این دوربین ها می توانید عکس هایی با زوایای گسترده و عکس های پرتره ثبت نمایید که کیفیت آن انکار ناپذیر است.

همانطور که در بسیاری از تلفن های همراه نیز مشاهده نموده اید این گوشی نیز با قرار گیری در فضاهای تاریک و کم نور کیفیت عملکرد دوربین اصلی خود را تا حدودی از دست می دهد اما کافیست از حالت شب Night Mode در جهت بهبود این مشکل استفاده نمایید و با فعال نمودن این حالت کیفیت دوربین به طرز چشمگیری بهبود خواهد یافت. در نتیجه می توان کیفیت دوربین های این گوشی را قابل قبول دانست و تأیید نمود زیرا قادر است نیازهای کاربران را در این زمینه تا حد بسیاری برآورده نماید. از لنز 24 مگا پیکسلی و در بعضی از تولیدات از لنز 32 مگا پیکسلی برای دوربین سلفی بهره گرفته شده است که از دیافراگم F/2.0 برخوردار است و کیفیت آن را تا حد مطلوبی قابل قبول می توان عنوان نمود و در قیاس با دوربین اصلی می توان گفت بازده آن مطلوب تر می باشد و توسط این دوربین قادر خواهید بود عکس های باکیفیت تر و زیباتری را ثبت نمایید. همانند دوربین اصلی دوربین سلفی نیز با قرارگیری در محیط های کم نور و تاریک با افت کیفیت مواجه خواهد شد اما با وجود این افت همچنان می توان از آن برای عکسبرداری با کیفیت مناسب استفاده نمود. با خرید گوشی پی 30 لایت هوآوی می توانید عکس های سلفی بسیار با کیفیت و زیبایی را به ثبت برسانید و در آخر می توان دوربین های بکاربرده در این گوشی را مطلوب و قابل قبول ذکر نمود.

نقد و بررسی هوآوی P30 Lite : باتری و شارژدهی


گوشی پی 30 لایت هوآوی

بررسی باتری و توان شارژدهی آخرین بخش از مقاله ی ما می باشد. باتری بکار برده شده در گوشی پی 30 لایت از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3340 میلی آمپر می باشد. با استفاده ی عادی از این گوشی می توانید باتری آن را به مدت یک روز مورد استفاده قرار دهید اما پیش از آن باید باتری بطور کامل شارژ شده باشد اما با استفاده بیشتر از این گوشی شارژ آن زودتر خالی خواهد شد و این مسلماً طبیعی می باشد و ممکن است در طول روز نیاز به استفاده از شارژر داشته باشید. لازم به ذکر است که باتری این گوشی از لحاظ قدرت شارژدهی رضایت بسیاری از کاربران را نتوانسته به دست آورد و در قیاس با باتری گوشی P30 Lite باتری قابل قبولی ندارد اما گفتنی است که این گوشی در مدت زمان کوتاهی قادر است شارژدهی را انجام دهد. برای این گوشی باتری 18 واتی در نظر گرفته شده است که می توانید در 30 دقیقه باتری آن را 34 درصد شارژ نمایید و برای شارژ کامل آن به 90 دقیقه زمان نیاز دارید. با مطالب عنوان شده می توان گفت که این گوشی قادر است در مدت زمان کوتاهی شارژ گردد و به همین خاطر مورد پسند افراد بسیاری می باشد. گوشی پی 30 لایت از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی نمی نماید.

نتیجه گیری

در این مطلب برایتان نقد و بررسی گوشی پی 30 لایت را ذکر نمودیم و شما با نقاط قوت و ضعف آن آشنا گشتید. این گوشی هم اکنون که این مقاله در دست تدوین است به قیمت 4 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد و از مزایای بسیاری نیز برخوردار است و می توان آن را به عنوان یک انتخاب مطلوب برای خرید در نظر گرفت.


نظرات کاربران