آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

برخی از کاربران به دلیل برخورداری از بودجه کمتری در هنگام خرید لپ تاپ آکبند، به سمت خرید لپ تاپ های کارکرده متمایل می شوند. این دسته از کاربران لازم است در هنگام خرید چنین دستگاه هایی سلامت قطعات آن دستگاه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند تا دچار خسارت و زیان نشوند. با توجه به همین نکته در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نرم افزارهایی بپردازیم که کاربران در هنگام خرید لپ تاپ های کارکرده به راحتی می توانند با استفاده از آنها میزان سلامت دستگاه مورد نظر را بررسی نمایند و خریدی مطمئن را انجام دهند. با استفاده از این نرم افزارها به راحتی می توان سخت افزار یک لپ تاپ را آنالیز نمود و از سلامت کامل آن اطمینان حاصل کرد. همچنین در هنگام خرید لپ تاپ های نو و جدید نیز توصیه می شود که کاربران با استفاده از این نرم افزارها سلامت دستگاه را مورد بررسی قرار دهند. با معرفی بهترین نرم افزار تست لپ تاپ مناسب برای تست انواع لپ تاپ ایسوس، لنوو و سایر برندهای لپ تاپ با ما همراه باشید.

نرم افزار تست لپ تاپ Passmark Burnintest

آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

این نرم افزار یکی از ابزارهایی است که کاربران با استفاده از آن می توانند به راحتی اقدام به بررسی تمامی قطعات سخت افزاری لپ تاپ مورد نظر نمایند. این نرم افزار به صورت همزمان اقدام به بررسی و تست استقامت و ثبات قطعات سخت افزاری دستگاه می کند و اطلاعاتی دقیق در اختیار کاربر قرار می دهد. امروزه برخورداری از لپ تاپ مناسبی که دارای سخت افزاری پایدار است بسیار مهم است و این پایداری می تواند استفاده کاربران از آن ابزار را بسیار راحت تر نماید. سلامت سخت افزار لپ تاپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است کاربران به آن اهمیت دهند. بروز مشکل در سخت افزار رایانه می تواند مشکلات جبران ناپذیری همچون از دست رفتن اطلاعات کاربر را به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است کاربر با خوش شانسی بتواند اطلاعات خود را بازیابی نماید اما در برخی از موارد نیز این امکان وجود ندارد و اطلاعات کاربر به صورت کامل از دست می رود. کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند از مشکلات سخت افزاری دستگاه خود اطلاع پیدا کنند و در راستای بهبود آن گام بردارند.

این نرم افزار به صورتی طراحی شده است که از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار است و استفاده از آن برای کاربران بسیار راحت خواهد بود. این نرم افزار به مدت کوتاهی موجب ایجاد استرس و فشار بر روی سخت افزار رایانه می گردد و با این اقدام میزان استقامت و پایداری سخت افزار آن دستگاه را مورد بررسی قرار می دهد. انجام چنین تست هایی از جانب نرم افزار مذکور موجب روشن شدن عیب دستگاه می گردد. این نرم افزار در صورت وجود مشکل و ضعفی در قطعات سخت افزاری مانند کارت گرافیک، کارت صدا، هارد و رم آن را به کاربرا اطلاع داده و کاربر به راحتی از مشکلات سخت افزاری دستگاه مطلع خواهد شد.

نرم افزار تست لپ تاپ Fresh Diagnose

آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

این نرم افزار نیز از دیگر نرم افزارهای عیب یابی سخت افزار لپ تاپ است که به صورتی حرفه ای سخت افزار دستگاه را مورد بررسی قرار می دهد و عیوب آن را به کاربر گزارش می کند. این نرم افزار جدید است و از رابط کاربری مناسبی نیز برخوردار می باشد، همچنین برای تست انواع برند لپ تاپ مانند لپ تاپ لنوو نیز بسیار کاربرد دارد و با آن‌ها سازگار است. کاربران در هنگان تهسه لپ تاپ لازم است تا از سلامت تمامی قطعات آن اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند برای بازه زمانی طولانی بدون هیچگونه مشکلی از آن استفاده نمایند. این نرم افزار به راحتی میزان مقاومت و پایداری سخت افزار را مورد بررسی قرار می دهد و در معیوب بودن گزارش آن را منتشر می کند و در چنین شرایطی کاربر از عیوب سیستم خود مطلع خواهد شد. در صورتی که هارد رایانه دچار مشکل شود به راحتی می تواند منجر به از بین رفتن اطلاعات کاربر گردد. بنابراین لازم است پیش از ذخیره اطلاعات بر روی آن کاربر از سلامت این قطعه اطمینان حاصل کند.

در برخی از موارد ممکن است کاربران از اطلاعات خود نسخه ای پشتیبان تهیه نموده باشند که در چنین شرایطی نیز بازگرداندن آنها می توان زمان زیادی را از کاربر را به خود اختصاص دهد. البته در اغلب موارد کاربران از اطلاعات خود نسخه پیشتیبان تهیه نمی کنند و همین امر موجب می گردد تا اطلاعاتشان به راحتی از بین برود. بنابراین بهترین راه استفاده از چنین نرم افزارهایی برای یافتن اطمینان از سلامت سخت افزار رایانه می باشد. این نرم افزار به صورتی طراحی شده است که بسیار حرفه ای می باشد و تمامی سخت افزار دستگاه را می تواند مورد بررسی قرار دهد. این نرم افزار قطعاتی مانند کارت گرافیک، هارد، رم، باتری، پردازنده و ... را مورد بررسی قرار می دهد.

نرم افزار تست سخت افزار لپ تاپ SIV (System information Viewer)

از دیگر نرم افزارهای کاربردی و حرفه ای در زمینه عیب یابی سخت افزار رایانه می توان به نرم افزار SIV اشاره نمود که به صورت کامل و حرفه ای طراحی شده است و جزئیات سخت افزار رایانه را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهد. طراحی این نرم افزار به گونه ای است که اطلاعات بسیار متنوعی را در رابطه با سیستم سخت افزاری رایانه افراد در اختیارشان قرار می دهد و کاربر با استفاده از این داده های می تواند میزان سلامت دستگاه خود را بررسی کند. همچنین کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند اطلاعاتی در رابطه با دستگاه های متصل به رایانه خود نیز به دست آورند. طراحی این نرم افزار به صورتی انجام شده است که اطلاعات سخت افزار رایانه کاربران را در خروجی هایی جداگانه دسته بندی می کند  در اختیار کاربر قرار می دهد. اطلاعات به دست آمده در رابطه با سخت افزار لپ تاپ با استفاده از این نرم افزار به راحتی قابل ذخیره است و کاربران می توانند این داده ها را در حافظه های جانبی ذخیره کنند. استفاده از این نرم افزار هیچگونه تغییری در رجیستری سیستم عامل ایجاد نخواهد کرد که می توان از آن به عنوان یک مزیت یاد نمود.

طراحی رابط کاربری این نرم افزار نیز به گونه ای انجام شده است که در صورت باز نمودن نرم افزار اطلاعاتی در رابطه با سیستم عامل، منابع مصرفی انرژی لپ تاپ، حافظه آن و سایر موارد به نمایش درخواهند آمد. همچنین کاربران به راحتی می توانند اطلاعاتی در رابطه با DIMM SPD، DMI، PCI، Local و از این قبیل اطلاعات را به راحتی ذخیره نمایند و نرم افزار اطلاعات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد. این نرم افزار بسیار بهینه است و اختلالی در عملکرد رایانه کاربران ایجاد نخواهد کرد. کاربران به راحتی می توانند اقدام به نصب این نرم افزار نمایند و از ویژگی های آن برخوردار شوند.

نرم افزار تست سخت افزار HW Info

از دیگر نرم افزارهایی که در این زمینه بسیار کاربرد دارد و می تواند اطلاعاتی بسیار دقیق در رابطه با سیستم سخت افزاری لپ تاپ در اختیار کاربران قرار دهد می توانیم به HW Info اشاره کنیم. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که تمامی قطعات لپ تاپ را مورد بررسی قرار می دهد و کاربران می توانند از میزان سلامت دستگاه خود اطلاع حاصل کنند. این نرم افزار به گونه ای ساخته شده است که بسیار به روز بوده و جدیدترین استانداردها را نیز پشیبانی می کند. با استفاده از این نرم افزار می توان اطلاعات بسیار دقیق در رابطه با میزان سلامت سخت افزار رایانه به دست آورد و این داده ها در فرمت های بسیار متنوعی قابل ذخیره سازی هستند. همچنین این نرم افزار کاربران را از آخرین به روز رسانی نیز مطلع کرده و اطلاعاتی را در رابطه با درایوهای منطقی نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که از ویژگی های مثبت و کاربردی این نرم افزار به شمار می آیند. این نرم افزار به صورتی طراحی شده است که امکان استفاده از آن به صورت مستقیم بر روی مرورگر فایرفاکس وجود دارد. این نرم افزار اطلاعات حاصل را به صورت یک نمودار درختی در اختیار کاربر قرار می دهد.

نرم افزار تست لپ تاپ Performance Test

آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

این نرم افزار نیز از عملکردی مشابه سایر نرم افزارهای عیب یابی برخوردار است و بسیار کاربردی است. این نرم افزار به صورتی ساخته شده است که می توانند اطلاعاتی را به صورت لحظه ای در اختیار کاربران قرا دهد. با استفاده از این نرم افزار کاربران به راحتی مطلع خواهند شد که بهترین میزان کارایی سیستم رایانه آنها چه مقدار است. این نرم افزار با انجام تست هایی بسیار ساده به کاربران اطلاعاتی را در رابطه با میزان توانمندی سخت افزاری آن لپ تاپ خواهد داد. با استفاده از این نرم افزار امکان بررسی میزان سلامتی قطعات سخت افزاری مانند کارت صدا، کارت گرافیک، پردازنده، رم و از این قبیل قطعات وجود دارد. کاربران به راحتی داده های حاصل از تست های انجام شده را می توانند در فرمت های متنوعی ذخیره نمایند.

نرم افزار تست Check Pixel

یکی از نرم افزارهایی که کاربران با استفاده از آن می توانند صفحه نمایش دستگاه را مورد بررسی قرار دهند، نرم افزار Check Pixel است. این نرم افزار به گونه ای ساخته شده است که می تواند به راحتی پیکسل های صفحه نمایش را مورد بررسی قرار دهد و با ایجاد نورهایی به کاربر نشان دهد که صفحه نمایش لپ تاپ در چه سطح از سلامتی قرار دارد. لازم است کاربران در هنگام خرید لپ تاپ کارکرده و یا صفحه نمایشی جدید از این نرم افزار برای تست سلامتی آن صفحه نمایش استفاده کنند. همچنین کاربران با استفاده از نرم افزار می توانند صفحه نمایش گوشی های قدیمی را نیز مورد بررسی قرار دهند و از میزان سلامتی آنها آگاهش کامل کسب کنند و در صورت بروز مشکل یه راحتی اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمایند. صفحات نمایش از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و عوامل بسیار زیادی موجب ایجاد پیکسل های سوخته در صفحات نمایش می شوند. این نرم افزار به صورتی طراحی شده است که تمامی صفحات نمایش با رزولوشن های مختلف را پوشش داده و مورد بررسی قرار می دهد.

نرم افزار تست IsMyLCDOk

آشنایی با بهترین نرم افزارهای تست لپ تاپ

از دیگر نرم افزارهایی که کاربران می توانند با استفاده از آن سلامت صفحه نمایش دستگاه خود را بررسی کنند، نرم افزار IsMyLCDOk است. با استفاده از این نرم افزار امکان شناسایی پیکسل های سوخته در صفحات نمایش متفاوت به راحتی وجود دارد و در صورت نیاز کاربران می توانند به راحتی اقدام به تعمیر و یا تعویض صفحه نمایش نمایند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که نیازی به نصب بر روی سیستم عامل ندارد و به راحتی قابل اجرا می باشد. طراحی این نرم افزار بسیار مطلوب است و تجربه کاربری مناسبی را برای کاربران ایجاد می کند. نیاز کاربران به استفاده از چنین نرم افزارهایی موجب شده است تا روزانه در حال گسترش و پیشرفت باشند و به راحتی پاسخگوی نیاز کاربران هستند. این نرم افزار دارای طراحی بسیار قوی است و همین امر می تواند این نرم افزار را برای سلیقه های متفاوت جذاب نماید. سازگاری این نرم افزار به محیط سیستم عامل یکی از عواملی است که تجربه کاربری آن را بسیار دلنشین می کند و کاربران به راحتی می توانند سلامت صفحه نمایش دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهند. این نرم افزار به راحتی می تواند صفحات نمایش متنوع با رزولوشن های گوناگون را مورد بررسی و تست قرار دهد.


نظرات کاربران