معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023

بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

انتخاب بهترین دوربین عکاسی به دلیل تنوع بدنه دوربین، کیفیت‌ها و لنزهای مختلف، کار دشواری است. عکاسان حرفه‌ای، هنگام انتخاب دوربین مناسب، ویژگی‌ها و مشخصات متعددی را در نظر می‌گیرند. به همین خاطر عوامل زیادی در مناسب یا غیرمناسب بودن دوربین تاثیرگذار است. هر فردی بسته به نوع کاربری خود، به دنبال انتخاب یک محصول از بین دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای خواهد بود. دوربین های عکاسی به دلیل قیمت و حساسیت بالا، باید با دقت زیادی انتخاب شوند و قبل از خرید این دوربین‌ها باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. در این مطلب در کنار معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023، به بیان این نکات مهم خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت دوربین عکاسی در انواع مختلف بر روی لینک کلیک کنید. 

نکات مهم قبل از انتخاب بهترین دوربین های عکاسی 

1- انواع دوربين هاي عکاسي

الف ) دوربين هاي DSLR

اين نوع دوربين ها داراي اندازه  بزرگتر و سنگين تر از ساير دوربين ها هستند و قيمت بيشتري نيز نسبت به انواع ديگر دارند. لنز اين نوع دوربين ها قابل تعويض است. اين نوع دوربين به دليلي ويژگي هاي منحصر به فرد بيشتر نسبت به سايرين در دست افراد حرفه اي ديده مي شود. دوربين های DSLR داراي کنترل دستي هستند و امکان شخصي سازي تنظيمات را براي کاربران فراهم مي کنند. اکثر دوربين هاي اين دسته هم داراي منظره ياب و هم صفحه نمايش LCD هستند.

بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

ب) دوربين هاي کامپکت (Compact)

اين نوع دوربين معمولا کوچک و سبک هستند و لنز آنها برخلاف دوربين هاي DSLR قابل جداسازي و تعويض نيست. دوربين هاي کامپکت بيشتر براي عکاسي ساده و غير حرفه اي طراحي شده اند و معمولا داراي تنظيمات از پيش تعيين شده در نوردهي و ... هستند. اين نوع دوربين ها نسبت به DSLR داراي قيمت کمتري نيز هستند . اکثر ( تقريبا تمام ) دوربين هاي کامپکت ، داراي نمايشگر LCD هستند .

بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

2- کيفيت تصاوير دوربین عکاسی

کيفيت تصاوير دوربين با واحد مگاپيکسل بيان مي شود. کيفيت تصاوير ثبت شده در واقع يکي از عوامل مهم و تعيين کننده در انتخاب دوربین است ، همچنین بر قیمت دوربین نیز تاثیر زیادی دارد. امروزه کيفيت دوربين هاي عکاسي رايج در بازار از 10 تا حدود 30 مگاپيکسل است که مي توانيد برحسب نياز خود ، يک دوربين با کيفيت مناسب را تهيه کنيد.

 

3- زوم دوربین عکاسی

ميزان« زوم » يا همان« بزرگنمايي » قابليتي است که در اکثر دوربين هاي عکاسي وجود دارد. به وسيله اين قابليت شما مي توانيد بدون تغيير فاصله دوربين سوژه مورد نظر خود را بزرگنمايي کنيد تا عکس هاي بهتري با توجه فاصله آنها بگيريد. ميزان زوم به صورت يک عدد در کنار X بيان مي شود . به عنوان مثال زوم X10 به شما امکان بزرگنمايي تصاوير تا 10 برابر را مي دهد.روش دیگر نشان دادن میزان توانایی زوم به صورت 10:1 است که در اینجا نیز همان زوم 10 برابر مد نظر است. زوم مي تواند زوم ديجيتال و يا زوم اپتيکال باشد. در زوم ديجيتال، دوربين تنها قسمت مورد نظر که روي آن زوم شده را نگه مي دارد و ساير قسمت ها را حذف می کند، در واقع تنها کاری که انجام می شود برش دادن بخشی از تصویر است که با کاهش کیفیت تصویر همراه است. در زوم اپتيکال ، عدسي هاي دوربين جابه جا مي شوند که در تصوير تغيير کيفيتي رخ نمي نمي دهد . در زوم اپتيکال ، عدسي ها بين محدوده مشخصي جابه جا مي شوند که معمولا این محدوده در مشخصات دوربین بیان می شود.

4- ديافراگم دوربین عکاسی

اندازه ديافراگم در واقع ميزان نوري که به گيرنده نوري دوربين مي رسد را تنظيم مي کند . به عبارت ديگر هر چه ديافراگم بازتر باشد ميزان نور بيشتري به بخش گيرنده نوري مي رسد. هر چه ميزان ديافراگم بازتر باشد ، عدد کمتري خواهد داشت . به عنوان مثال ديافراگم 1 ، دو برابر ديافراگم 2 نور به داخل وارد مي کند. البته در نظر داشته باشيد هر چه عدد ديافراگم بزرگتر باشد ، کيفيت عمق تصوير کاهش پيدا مي کند .

5- ویژگی های مرتبط با نور (Aperture ، Shutter Speed ، ISO ) در دوربین عکاسی

سه مشخصه که درتنظيم نور تصاوير موثرند Aperture ، Shutter Speed ، ISO هستند.اين موارد در ارتباط با يکديگر عمل مي کنند و دقت به آنها ، سبب ثبت تصاوير بهتر مي شود. بالا رفتن ISO به معناي بالا رفتن نور تصاوير است و دوربين هاي داراي ISO بالاتر ، در شرايطي که نور کم است ، تصاوير بهتري ثبت مي کنند. Shutter Speed یا همان سرعت شاتر ، مدت زماني است که شاتر براي دريافت نور باز مي ماند .Aperture نيز نشان دهنده ميزان نور پخش شده به سمت لنز است.

6- حافظه ذخيره سازي دوربین عکاسی

در گذشته عکس هايي که با دوربين هاي عکاسي گرفته مي شد بر روي نوار هاي نگاتيو ثبت مي شد و پس از طي فرآيندي به عکس هاي کاغذي تبديل مي شد. اما دوربين هاي امروزي عکس را بلافاصله پس از گرفتن به فايل هاي تصويري JPEG و يا ديگر فرمت ها تبديل مي کنند و شما در صورت تمايل مي توانيد آنها را با کیفیت مناسب چاپ کنيد. اکثر دوربين هاي نسل جديد داراي حافظه داخلي هستند و مي توانند عکس ها را در خود ذخيره کنند. همچنين امکان اضافه کردن کارت حافظه نيز در بسياري از آنها وجود دارد. شما مي توانيد پس از ثبت تصاوير ، با جداکردن کارت حافظه يا اتصال دوربين با USB به رايانه به عکس هاي خود دسترسي پيدا کنيد.

7- باتري دوربین عکاسی

بيشتر دوربين هاي موجود در بازار داراي باتري داخلي و قابل شارژ هستند. اما تعداد بسيار کمي از آنها نيز وجود دارند که هنوز از باتري هاي قلمي AA استفاده مي کنند. با شارژ دوربين خود مي توانيد به مدت چند ساعت به طور مداوم به عکس برداري بپردازيد که این مدت عکسبرداری به ظرفيت باتري بر مي گردد.

8- ساير قابليت ها در دوربین عکاسی

فلاش : فلاش قابليتي است که در تمام دوربين ها وجود دارد. با توجه به اينکه گاهي نياز به عکاسي در نور کم وجود دارد ، در هر دوربين يک LED تقريبا قوي قرار داده مي شود که معمولا در لحظه عکس برداري محيط را روشن مي کنند تا عکس برداري در محيطي با نور مناسب صورت گيرد.

بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

حالت تنظيم خودکار: در بعضي از دوربين ها ، تنظيم ديافراگم ، Aperture ، Shutter Speed  و ISO  به صورت خودکار از سوي دوربين تنظيم مي شود که به گرفتن عکس بهتر کمک مي کند.

سيستم لرزش گير : اين قابليت ، لرزش هاي دست شما را خنثي مي کند و تصويري ثابت و و خالي از بخش هاي تار به شما تحويل مي دهد .

اگر به عکاسي علاقه مند هستيد و يا به منزله شغلتان به يک دوربين مناسب نيازمنديد ، توصيه مي کنيم این مطلب را مد نظر قرار دهید و آگاهانه اقدام به خريد يک دوربين با کيفيتی خوب و قيمتي مناسب نماييد.

از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید دوربین‌های DSLR می‌توان به دو شرکت Canon و Nikon اشاره نمود. محصولات این دو شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و تهیه محصولات هر کدام از این برندها ارتباط مستقیمی با سلیقه افراد و کاربرد افراد دارد. دوربین های این دو شرکت به خوبی می توانند نیازهای کاربران را برطرف کنند. قیمت انواع دوربین عکاسی را در این صفحه استعلام بگیرید. 

بهترین دوربین های عکاسی

 

امروزه دوربین‌های حرفه‌ای بدون آینه زیادی در بازار موجود هستند اما کماکان می‌توان گفت دوربین‌های DSLR گزینه‌های نسبتاً مناسب‌تری به شمار می‌آیند. همان‌گونه که از نام دوربین‌های بدون آینه می‌توان دریافت، تفاوت عمده این دسته از دوربین‌ها با دوربین‌های DSLR در نبود آینه است. دوربین‌های DSLR معمولاً دارای منظره‌یاب هستند که این ویژگی در دوربین‌های بدون آینه با نام EVF شناخته می‌شود. البته دوربین‌های بدون آینه معمولاً از ابعاد و همچنین وزن کمتری برخوردار هستند و همین امر موجب می‌شود تا امکان حمل آن‌ها بسیار راحت‌تر باشد و در نهایت می‌تواند بر قیمت نهایی دوربین نیز تأثیرگذارد.

 

امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین‌های حرفه‌ای تمایل دارند در ساخت دوربین‌های خود از سنسورهای بدون آینه استفاده نمایند. اما دوربین‌های DSLR همچنان در میان کاربران مبتدی و حرفه‌ای از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. دوربین‌های بدون آینه از قیمتی کمتر از دوربین‌های DSLR برخوردار هستند اما در عین حال می‌توان گفت فاقد برخی از ویژگی‌های کلیدی دوربین‌های DSLR هستند.

 

دوربین‌های بدون آینه فاقد فوکوس هستند اما دوربین‌های DSLR از امکان فوکوس با سرعت و دقت بالایی برخوردار هستند و به راحتی امکان فوکوس به صورت خودکار برای فاصله های دور نیز با استفاده از آن‌ها وجود دارد. همچنین دوربین های DSLR از طول عمر باتری بسیار مناسب و طراحی‌های جذابی برخوردار هستند که این موارد می‌تواند کاربران را ترغیب به تهیه این نوع از دوربین‌های حرفه‌ای نماید.

 

بهترین دوربین عکاسی حرفه ای 2022 کدام است؟

بهترین دوربین های عکاسی برای سفر

 

پاناسونیک لومیکس DMC-ZS100 (TZ100)

دوربین DMC-ZS100 (TZ100) دوربینی بسیار سبک با قیمت مناسب در بازار است که آن را به گزینه ای عالی برای خرید تبدیل کرده است. این دوربین یک سنسور 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی دارد اما به دلیل بدنه کوچک آن، از قدرت زوم این دوربین کاسته شده است. البته قدرت زوم آن با محدوده فوکوس 20 تا 250 میلی متری برای اکثر موقعیت های عکس برداری مناسب و جوابگو است. کیفیت تصویر گرفته شده با دوربین ZS100 به دلیل سبک بودن لنز ها و کاهش نویز آن، در فرم JPEG خیلی باکیفیت نیست.

مانیتور این دوربین از پاناسونیک ثابت است اما صفحه لمسی دارد. این دوربین دارای یک منظره یاب نسبتا کوچک است که البته در تشخیص رنگ ها کمی مشکل دارد. در کنار این نکات منفی، یکی از مزایای این دوربین ضبط ویدیو های با کیفیت 4K آن است. این دوربین در فیلم برداری حرف اول را می زند. تثبیت کننده 5 محوره این دوربین برای کیفیت های کمتر از p1080 قابل استفاده است. دوربین ZS100 از وایفای پشتیبانی می کند. قابلیت وایفای برای دوربین بسیار کاربردی است و به اشتراک گذاشتن تصاویر را بسیار راحت می کند.

به طور کلی دوربین ZS100 با وجود اندازه ای که دارد گستره فوکوس آن بسیار مناسب است و به همین دلیل این دوربین در لیست پیشنهادی ما برای شما قرار گرفته است. برای انتخاب دوربین برتر و معرفی آن، تمامی دوربین ها را بررسی کرده ایم. در نتیجه برای خرید دوربین سعی کنید تمام دوربین ها را بررسی کنید و نکات مثبت یا منفی آن ها را بدانید تا بتوانید به درستی مقایسه کنید و در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.

از صفحه لیست قیمت دوربین عکاسی به قیمت انواع برندهای این محصول مانند قیمت دوربین عکاسی سامسونگ ،پاناسونیک، سونی و... را پیگیری کنید.

 

سونی سایبر شات DSC-RX10 III


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

دوربین کوچک و جمع وجور RX10 III لنز های سوپر زوم دارد و به سبک بریج طراحی شده است. سنسور CMOS  20 مگاپیکسلی آن، قابلیت فیلم برداری های با کیفیت 4K و گستره وسیعی از حالت ها برای ضبط ویدیو از جمله نکات مثبت این دوربین است. این دوربین می تواند مجموعه بسیار گسترده ای از تصاویر و ویدیو ها را برای شما به همراه داشته باشد.

لنز دوربین RX10 III از بهترین و جذاب ترین اجزای این دوربین است. این لنز سوپرزوم با قدرت زوم 24 تا 600 میلی متر یکی از بهترین و قوی ترین لنز هایی است که در این سری دوربین ها دیده می شود. با توجه به سنسور های قوی و قدرتمند این دوربین در کنار دیگر ویژگی های آن، می توان گفت یکی از بهترین گزینه ها برای خرید یک دوربین مسافرتی و برای استفاده روزمره است. ظاهر و وزن این دوربین اما شما را شگفت زده خواهد کرد. از آن جایی که این دوربین لنز بسیار قدرتمندی در زوم دارد، ساختار این دوربین نیز طبق لنز آن طراحی و ساخته شده است. با این وجود این دوربین در دستان شما به راحتی قرار می گیرد و نسبت به وزن 1 کیلویی آن تعادلی بی نظیر دارد.

فرقی نمی کند می خواهید از یک گل زیبا در نزدیکی پای خود عکس بردارید یا تصاویری تلسکوپی از ماه و کوهستان ها، دوربین RX10 III تصاویری با کیفیت بالا و دقیق به شما ارایه خواهد داد. دوربین RX10 III منظره یابی با دقت و رزولوشن 2.36 مگاپیکسلی دارد که بسیار کاربردی است. بخصوص در روز هایی که آفتابی است و آفتاب مستقیما به ال سی دی پشتی دوربین می تابد و به خوبی دیده نمی شود این منظره یاب الکترونیکی به کمک شما خواهد آمد و عملکردی کم نظیر دارد. در کنار زوم فوق العاده این دوربین، سیستم تثبیت کننده و لرزش گیر آن به خوبی عمل کرده و شما را شگفت زده می کند. به طوری که در دامنه زوم 600 میلی متری، این دوربین می تواند با ثباتی عالی و سرعت شاتر 100.1 ثانیه تصاویر را با کیفیتی عالی و بدون هیچ لرزشی برای شما ثبت کند.

در کنار مزایایی که گفته شده، تکنولوژی فوکوس خودکار دوربین RX10 III عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نداده است و وابسته به تشخیص کنتراست است. به همین خاطر این دوربین برای سوژه های متحرک یا دنبال کردن آن ها خیلی مناسب نیست. البته گفتنی است که دوربین RX10 III در بقیه  شرایط دقت بسیار بالایی دارد. این دوربین در موقعیت هایی با نور کم و یا عکس های سوپر تله، عملکرد بسیار بالایی دارد زیرا کنتراست در این شرایط بالا است و ثبت تصویر برای دوربین آسان تر است.

دوربین RX10 III دوربینی همه کاره و مناسب برای همه موقعیت ها است. همان گونه که از این دوربین انتظار می رود دوربین سونی برای ثبت تصاویر در حالت حساسیت ISO کیفیت بالایی دارد و فایل های Raw این دوربین نیز از کیفیت بالایی برخوردار است.

دوربین RX10 III برای ضبط ویدیو و فیلم برداری یکی از بهترین ها است. در ضبط ویدیو ها با کیفیت 4K شما را با عملکرد فوق العاده خود شگفت زده می کند. اگر شما به ضبط فیلم های 4K علاقه دارید و یا فیلم بردار نیمه حرفه ای هستید این دوربین گزینه  ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. اگرچه قابلیت های این دوربین و حمل آسان دوربین برای فیلم برداری بسیار مهم است.

به طور کلی دوربین RX10 III یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است. البته قیمت گران این دوربین با توجه به کیفیت تصویر بالا، قابلیت فیلم برداری 4K و لنز های سوپرزوم جبران می شود.


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

پاناسونیک لومیکس DMC-ZS100

این دوربین یک لنز 25 تا 250 میلی متری دارد که نسبت به لنز های بزرگ و طولانی دوربین های دیگر در بازار لنزش کوچک تر است. دوربین ZS100 بسیار کوچک است و به راحتی در جیب جا می شود. اگر به ساختار این دوربین نگاه کنید متوجه خواهید شد که بدنه آن بسیار محکم و سخت است ولی در کنار این بدنه مقاوم، دستگیره آن کوچک است و خیلی مناسب نیست. ال سی دی دوربین ZS100 3 اینچ است و صفحه لمسی دارد. EVF این دوربین از فناوری زمینه پیوسته پشتیبانی می کند. فناوری زمین پیوسته برای برخی خریداران خوشایند نیست. حالت EVF به کمک صفحه نمایش لمسی می تواند نقطه فوکوس را انتخاب کند و همچنین در وقت صرفه جویی کند. علاوه بر مزایای گفته شده، کار کردن با صفحه نمایش آن و همچنین کنترل کردن آن بسیار راحت و بی دردسر است.

دوربین ZS100 فوکوس خودکار بی نظیری دارد و از پیشرفته ترین و جدید ترین فناوری فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. این سیستم پیشرفته به دوربین اجازه می دهد تا فوکوس بی نظیری داشته باشد و سوژه های متحرک را به طرز حیرت انگیزی دنبال کند و شما را غافل گیر کند. این فناوری فوکوس خودکار، چهره ها و چشمان را بدون مکث دنبال و شناسایی می کند. دوربین ZS100 قادر است به صورت پیوسته چیزی حدود 6 ثانیه بر فریم با فوکوس خودکار پیوسته و یا 10 فریم بر ثانیه فوکوس خودکار تک، تصاویر را ثبت کند.

نیمه عمر این باتری اما در مقایسه با دیگر مدل های این دسته کمی کم تر است. نیمه عمر باتری دوربین ZS100 به دنبال هر بار شارژ شدن می تواند 300 عکس ثبت و عکس برداری کند.

امروزه در بازار دوربین پاناسونیک ZS100 / TZ100 تنها تولیدی است که با یک سنسور 1 اینچ و البته قدرت زوم و فوکوس عالی و مناسب برای سفر های شما وجود دارد و می توان گفت این دوربین یک دوربین پیشرفته و حرفه ای است.

در محتوا های Raw ZS100 ، شما به راحتی می توانید جزئیاتی در تصویر را شناسایی کنید و بخش هایی در تصویر را که نور کمی دارند و سایه هستند را از باقی بخش های تصویر جدا کنید. همانطور که انتظار می رود، عملکرد سنسور 1 اینچی بسیار قوی هستند. عملکرد این سنسور 1 اینچی دوربین ZS100 در مقایسه با سنسور هایی که در دوربین های مسافرتی دیگر دیده می شوند و عموما اندازه کوچک تری دارند بسیار بهتر است.

این دوربین حرفهای قادر است تا ویدیو های شما را با کیفیتی بی نظیر در فرم 4K/ UHD در p30 با سرعت ثبت 100 مگابیت در ثانیه ضبط کند که عملکردی فوق العاده برای این دوربین است. البته ناگفته نماند که ویژگی p60 در کیفیت فول HD آن دیده می شود. اگر این دوربین ثابت باشد و بدون حرکت یا لرزش مورد استفاده قرار بگیرد ، فناوری لرزش گیر آن که دارای 5 محور است عملکرد رضایت بخشی خواهد داشت.

دوربین ZS100 شامل یک جایگاه و ورودی میکروفون دارد که به دنبال آن از سیستم کنترل سطح بلندی صدا در آن و همچنین الگوریتم زبرا پشتیبانی می کند. این دوربین نوردهی صحنه را نیز به خوبی می تواند تنظیم و کنترل کند.

دوربین کنون EOS M100


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

یکی از دوربین های که به صورت مبتدی ساخته شده است دوربین EOS M100 از کمپانی کنون است. در این دوربین خبری از آینه نیست اما در کنار گران نبودن این دوربین و قیمت مناسب آن در بازار، این دوربین شامل لنز EF-M است. به کمک این لنز این دوربین می تواند از ویژگی های متفاوت و جدیدی استفاده کند، از جمله این ویژگی ها حسگر APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی و همچنین فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel است. این دوربین صفحه نمایش چرخان دارد که به کمک این صفحه نمایش لمسی، می توانید عکس های سلفی از خود بگیرید. این دوربین فضای کاربری آسانی دارد و برای آماتور ها در عکاسی بسیار مناسب است.

در دوربین EOS M100 مشابه دیگر دوربین های شرکت کنون، فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel بکار رفته است. دوربین EOS M100 برای ردگیری سوژه های متحرک و دنبال کردن آن بسیار عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این دوربین صفحه نمایش لمسی دارد. به کمک این صفحه لمسی شما قادر هستید تا به سادگی روی سوژه مورد نظر خود فوکوس را کنترل کنید و فوکوس را روی آن متوقف کنید و علاوه بر آن برای فیلم برداری با این دوربین به راحتی به کمک صفحه لمسی فوکوس را روی سوژه  مورد نظر خود تغییر دهید. دوربین EOS M100 در حالتی که فوکوس خودکار آن پیوسته و مداوم باشد با سرعت 4 فریم بر ثانیه عکس برداری می کند ولی در کنار آن قدرت ردیابی سوژه متحرک آن کاهش می یابد. این دوربین در حالت عادی قادر است با سرعت 6.1 فریم بر ثانیه تصاویر را ثبت کند. این دوربین آینه ندارد و به ازای هر بار شارژ شدن، می تواند 295 عکس بردارد که این نیمه عمر باتری برای این دوربین عملکردی متوسط است. فایل های تصویری JPEG این دوربین نویز کمی دارد و رنگ های مختلف را به خوبی تفکیک و پردازش می کند. از این نظر دوربین EOS M100 نیز همانند دیگر دوربین های کنون از کیفیت بسیار معرکه ای برخوردارند. فایل های Raw جزئیات تصاویر را با دقت بسیار بالایی به نمایش می گذارند و نویز آن ها بسیار کم است. با این وجود گستره دینامیکی فایل های Raw این دوربین، در رقابت با دیگر مدل های دوربین های هم سطح خود شکست می خورد.

در اکثر موقعیت ها کیفیت ضبط ویدیو با این دوربین بسیار مناسب و رضایت بخش است. از آن جایی که این دوربین از دوربین های حرفه ای کمپانی کنون نیست و در رده معمولی و متوسط دوربین های DSLR قرار می گیرد، هنوز قادر به ضبط ویدیو ها با کیفیت 4K نیست. کنترل دستی برای حالت های مختلف این دوربین برای کاربر بسیار آسان و ساده است. به کمک Auto ISO در مدل دستی، کنترل برخی ویژگی ها مثل تنظیمات صدا در ویدیو ها و همچنین تنظیم و کنترل نور در فضا های مختلف برای عکاسی یا فیلم برداری بسیار آسان و راحت خواهد بود.

به طور کلی باری نتیجه گیری می توان گفت دوربین M100 ، در مقایسه با دوربین های دیگری که هم رده آن هستند، از کیفیت عکس بسیار خوبی برخودار است و اندازه جمع و جور آن به شما اجازه می دهد تا بتوانید همیشه آن را همراه خود داشته باشید و با عکس برداری با M100 اوقات خوشی را سپری کنید و از آن لذت ببرید. فضای کاربری و رابط کاربری این دوربین ساده و آسان است و با توجه به قیمت مناسب آن گزینه بسیار خوبی برای خرید است.

برای آشنایی با نکات لازم برای خرید دوربین مقاله ی "راهنمای خرید دوربین عکاسی" سایت ایمالز را از دست ندهید.

دوربین پاورشات کنون G7 X Mark II

امروزه در بازار دوربین کنون G7 X Mark II، در میان دوربین های کوچک و جیبی با حسگر هایی از نوع 1 اینچ سری دوربین های G7 X به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کرده و پیشرفته تر و حرفه ای تر ظاهر شده است. دوربین G7 X Mark II در مقایسه با دوربین های نسل قبل خود، از لحاظ طراحی ظاهری، لنز های زوم و یا حسگر های بزرگ تفاوت چندانی ندارد اما این دوربین از لحاظ عملکرد و کاربرد بسیار ارتقا یافته و ویژگی های جدید و تفاوت هایی با دوریبن های نسل قبل خود دارد. دوربین G7 X Mark II اندازه کوچکی دارد اما نه آنقدر کوچک که در جیب شلوار جین شما جا شود، بلکه می توانید آن را در جیب کت خود نگه دارید. در بخش جلوی G7 X Mark II دستگیره ای تعبیه شده است که بسیار کاربردی و آسان است. به کمک سیستم لولا مانندی که در صفحه نمایش آن تعبیه شده، صفحه نمایش دوربین G7 X Mark II می تواند به راحتی در جهت های 45 و 180 درجه بچرخد. با چرخش صفحه نمایش آن، شما به راحتی می توانید تا عکس های سلفی از خود بیاندازید. کمبربند کنترلی در اطراف لنز های دوربین G7 X Mark II به راحتی تنظیم و کنترل می شوند. نکته قابل توجه این است که برای جلوگیری از ایجاد نویز در هنگام ضبط فیلم و یا تغییر دستی تنظیمات دلخواه، این دیال کنترلی به نحوی تعبیه شده است که می توان روی آن کلیک کرد.

اگر عکاس و یا فیلم بردار حرفه ای هستید و تصمیم دارید تجهیزات کامل و بی نقصی از دوربین ها داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم تا دوربین G7 X Mark II را در کنار دوربین های خود داشته باشید چراکه هم در زمینه عکاسی و هم فیلم برداری بسیار عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

دوربین G7 X Mark II دارای یک لنز متغیر و قابل تعویض است، با این وجود این دوربین به سرعت فعال و آماده عکس برداری می شود و زمان را معطل نمی کند. سرعت پاسخگویی آن بالا است و این یکی از مزیت های این دوربین است. گفتنی است که دوربین G7 X Mark II در عکس برداری مداوم فایل های Raw سرعتی برابر 8 فریم بر ثانیه دارد. البته همانطور که می دانیم سرعت ثبت عکس ها در حالتی که دوربین روی فوکوس خودکار است کمی کاهش می یابد. دوربین G7 X Mark II قادر است در حالت فوکوس خودکار، به سرعت و بدون نقص فوکوس را روی سوژه مورد نظر قفل کند. صفحه لمسی این دوربین به حرکت دادن فوکوس روی سوژه و قفل شدن روی آن کمک شایانی کرده است. حالت فوکوس خودکار مداوم دوربین G7 X Mark II در مقایسه با نسخه های دیگر دوربین های قوی و حرفه ای موجود در بازار عملکرد ضعیف تری از خود نشان داده است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در این نوع از دوربین ها با اندازه های نسبتا کوچک و این قابلیت ها به آن توجه می شود نیمه عمر باتری است، دوربین G7 X Mark II در زمینه عمر باتری عملکرد خوبی دارد و نیمه عمر باتری آن بالاتر از حد انتظار و متوسط دیگر دوربین های هم رده خود است.


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

یکی از جذاب ترین ویژگی های دوربین G7 X Mark II ، کیفیت ثبت عکس ها است. در خروجی JPEG دوربین Mark II کاهش نویز قوی کمی مشکل ایجاد کرده است زیرا برای این دوربین و سیستم آن کمی سنگین است. اما گفتنی است که در عکس های ثبت شده رنگ بی نظیر است و یکی از نقاط قوت این دوربین محسوب می شود. در فایل های Raw ، به کمک عملکرد بسیار خوب گستره دینامیکی حسگر آن، انعطاف و عملکرد بسیار خوبی را شاهد هستیم. یکی از ایراداتی که به این دوربین وارد است دقت پایین لنز آن است که البته از آن جایی که دیافراگم آن عملکرد سریعی دارد و دامنه زوم آن بسیار مفید واقع شده است، این مشکل خیلی به چشم نخواهد آمد و رضایت شما را سلب نمی کند. همواره کیفیت عکس برداری در موقعیت هایی با نور کم یکی از ویژگی های جذاب برای کاربران بوده است، در این دوربین به شرط آن که از پیکسل های دور از یکدیگر را انتخاب کنید، فایل هایی که می توانید در ISO 6400 استفاده کنید از کیفیت خوبی برخوردارند.

در دوربین Mark II فیلم ضبط شده p1080/60 بسیار بهتری دارد و جزئیات بسیار زیاد و دقیقی در آن دیده می شود. همچنین در این دوربین سیستم لرزشگیر عملکرد بسیار عالی و خوبی دارد. دوربین Mark II از الگوی زبرا برای نوردهی به موقعیت ها پشتیبانی نمی کند اما اگر فوکوس خودکار را به فوکوس دستی تغییر دهید بسیار خوب عمل می کند.

برای نتیجه گیری باید گفت دوربین Mark II یک دوربین کوچک و جیبی و یکی از گزینه های بسیار خوب در رده دوربین های دارای حسگر 1 اینچی است. طراحی بسیار خوب و تنظیم راحت و کنترل دستی ساده آن باعث شده تا این دوربین عملکردی بسیار سریع و عالی داشته باشد. مشکل لنز این دوربین نیز با حداکثر دیافراگم آن با سرعت بالا و افزایش دامنه زوم آن رفع می شود و به چشم نمی آید. ممکن است این دوربین برای عکاسانی که به دنبال عکس برداری های سریع با سوژه های متحرک هستند خیلی مناسب نباشد اما دوربینی بسیار با کیفیت است که داشتن آن در تجهیرات عکس و فیلم برداری علاقه مندان خالی از لطف نیست.

دوربین Fujifilm X-E3


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

دوربین Fujifilm X-E3 دارای یک لنز متغیر و قابل تعویض از نوع APS-C است و حسگر آن 24 مگاپیکسلی است. کیفیت ضبط ویدیو آن 4K است و افکت رنگی X-Trans است. این سری از دوربین های X-T Fujifilm صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ تری نسبت به دوربین های دیگر X-T Fujifilm دارد و این یکی از تفاوت های X-E3 با دیگر دوربین ها از همین سری است. به کمک دروربین X-E3 شما می توانید به طور قدیمی و سنتی عکس برداری کنید و تجربه جذابی داشته باشید. این دوربین دارای دو کمربند و دیال، منوی لمسی Q و قابلیت های تنظیم دستی به کمک کلید ها است.

برای عکس برداری در فوکوس خودکار تکی و یا سوژه هایی که ثابت نیستندف اگر بتوانید دامنه فوکوس را محدود نگه دارید تشخیص فاز حسگر های X-E3 به خوبی عمل خواهند کرد. عملکرد این دوربین در ردیابی سوژه های متحرک بسیار خوب است اما برای سوژه هایی که در ورزشی هستند و حرکت و جنب وجوش آن ها بسیار بالا است شاید برای کاربر راضی کننده نباشد. این دوربین با سرعت 8 فریم بر ثانیه عکس برداری می کند و اگر شاتر الکترونیکی آن را فعال کنید تا 14 فریم بر ثانیه سرعت آن افزایش پیدا می کند و به خوبی پاسخگو صفحه نمایش لمسی این دوربین است.

دوربین X-E3 در کنار حفظ ظاهر سنتی و کیفیت عالی سری دوربین های Fujifilm ، فضای کاربری جدید دارد و عملکرد بهتری از خود نشان داده است. حسگر دوربین Fujifilm 24 مگا پیکسلی است و کیفیتی بی نظیر را ارائه داده است. دقت در فایل های Raw  این دوربین بسیار بالا است و در فایل های JPEG پردازش رنگ ها و فیلتر های رنگ ها بسیار جذاب هستند. دوربین X-E3 شامل سطح بالایی در گستره دینامیکی والبته عملکردی بی نظیر در رقابت در ISO با بهترین دوربین های موجود در این رده از دوربین ها است. با وجود اینکه این دوربین ضبط ویدیو را با کیفیت 4k انجام می دهد اما فرمت و کیفیت این دوربین در مقایسه با دیگر دوربین هایی که کیفیت 4k دارند کمی ضعیف تر است.

به طور کلی، دوربین X-E3 با طراحی سنتی و بی نظیر خود، کیفیت عکس برداری و فیلم برداری بسیار عالی و و پشتیبانی از قابلیت وایفای و همچنین داشتن گستره وسیعی از لنز ها گزینه  ای عالی برای خرید است.

دوربین الیمپوس OM-D E-M10 III


بهترین دوربین‌های عکاسی در سال 2023 + (راهنمای خرید)

این دوربین الیمپوس، یک دوربین بدون آینه با Micro Four Thirds  16 مگاپیکسلی است که برای علاقه مندان به عکاسی یا عکاسانی که به صورت آماتور می خواهند توانایی خود را در عکاسی بهبود ببخشند مناسب است. در ضبط ویدیو های 4k  این دوربین، تکنولوژی لرزشگیر و تثبیت کننده توکار به کمک شما خواهد آمد.

دوربین E-M10 III شامل سطح متفاوتی از کنترل های دستی و مستقیم است که به کمک دیال دو کنترله و ضفحه نمایش و البته چندین دکمه مختلف فراهم می شود. در این دوربین از الیمپوس منوی ساده عکاسی و حالت پیشرفته  (‘Advanced Photography) آن جدا هستند و دسترسی به قابلیت های پیشرفته و حرفه ای عکاسی را برای شما راحت می سازد. در حالت فوکوس خودکار تکی به راحتی و به سرعت و بدون ایجاد نویز فوکوس می کند و عملکردی فوق العاده دارد. این دوربین قادر است سوژه هایی که ثابت نیستند را نیز دنبال کند اما عملکرد خیلی خوبی ندارد و در ردیابی عکس های دنباله ای دچار خطا می شود. درست است که این دوربین معایبی از این جمله را دارد اما در کنار آن ها مزایایی نیز دارد. برای مثال صفحه نمایش این دوربین بسیار عالی است.

کیفیت فیلم های ضبط شده در این دوربین معادل کیفیت عکس های ان است و تفاوت چندانی ندارند. فوکوس خودکار این دوربین عملکرد خیلی عالی و بی نقصی ندارد و نمی توان خیلی به آن اعتماد کرد. سیستم لرزشگیر و تثبیت کننده تصویر آن ظاهری نسبتا خوب و زیبا به کار می بخشد. یکی دیگر از قابلیت هایی که این دوربین از آن پشتیبانی نمی کند این است که برای ضبط صدای دقیق تر و شفاف تر نمی توانید روی دوربین میکروفون نصب کنید.

به طور کلی دوربین E-M10 III دوربینی با قابلیت های کاربردی و خوب که برای عکس برداری و فیلم برداری مناسب است. دوربین E-M10 III را نمی توان به عنوان پرچم دار و نماینده معرفی کرد اما اگر شما یک خریدار ILC هستید و تصمیم دارید تا برای اولین بار دوربینی بخرید تا بتوانید توانایی های خود را در حوزه عکاسی بهتر کنید ، این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و به شما پیشنهاد می شود.

 

بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای

لازم می‌دانیم در ابتدا ذکر کنیم که خرید این دوربین‌ها فقط به عکاسان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شوند و حتی عکاسان نیمه حرفه‌ای نیز بهتر است از دیگر دستگاه‌های موجود در بازار استفاده کنند. به دلیل قیمت بسیار بالای این دوربین‌ها، اگر نتوانید نهایت استفاده از این محصولات را ببرید، تنها اتلاف هزینه کرده‌اید.

 

اگر به عکاسی حرفه‌ای در کنار فیلمبرداری باکیفیت علاقه‌مندید، می‌توانید از دوربین‌هایی استفاده کنید که دوربین عکاسی هبیریدی نامیده می‌شوند. این نوع از دوربین‌ها در کنار ثبت تصاویر باکیفیت، امکان فیلمبرداری با رزولوشن و امکانات زیاد را نیز برای کاربران فراهم می‌کنند.

 

دوربین عکاسی کانن EOS R5

دوربین عکاسی کانن EOS R5 یکی از زیباترین، بهترین و در عین حال گران‌ترین دوربین های عکاسی حال حاضر دنیا و ایران است. این دوربین عکاسی، مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌ها را با خود به همراه می‌آورد. تمامی مشخصاتی که یک دوربین عکاسی فوق‌العاده باید داشته باشد، EOS R5 با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

 

EOS R5 یک دوربین بدون آینه است و کانن نهایت تلاش خودش را برای بهترین شدن آن به کار گرفته است. اگر به دنبال ثبت تصاویری با نهایت کیفیت هستید، EOS R5 دوربین مورد نظر شما است. این دوربین از سنسور CMOS فول فریم با کیفیت 45 مگاپیکسل استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند برای تغییر لنز این دوربین، از لنزهایی با مانت RF کانن استفاده کنند.

 

اگر با دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای کانن آشنا باشید، می‌دانید که پردازشگر تصویر استفاده شده در این دوربین‌ها، DIGIC X است. دوربین عکاسی EOS R5 نیز از همین پردازنده تصویر استفاده می‌کند که توان پردازشی بالایی دارد. این پردازنده به ثبت عکس‌های فوق سریع و فیلم‌برداری بسیار باکیفیت کمک می‌کند.

 

کسانی که به عکاسی سریع علاقه دارند، از عکاسی با سرعت 20 فریم در ثانیه این دوربین لذت خواهند برد. این سرعت از عکاسی یکی از برتری‌های دوربین EOS R5 است. در بخش فوکوس نیز EOS R5 فوکوس خودکار با پوشش 100 درصد در 100 درصد عمل می‌کند. البته قابل ذکر است که عملکرد بخش فوکوس اتوماتیک به حالت عکاسی و نوع لنز بستگی دارد؛ اما همچنان حدود 6 هزار نقطه فوکوس را به صورت دستی می‌توانید انتخاب کنید.

 

از دیگر قابلیت‌های ویژه دوربین عکاسی EOS R5 می‌توان به تشخیص خودکار چشم و سر سوژه‌ها حتی از فاصله دور اشاره کرد. این دوربین در تشخیص حیوانات نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. عملکرد کانون EOS R5 در عکاسی با نورکم، مثال‌زدنی است و ترکیب با فوکوس خودکار، عکس‌های واضح و بسیار زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

همان‌ طور که گفته شد، این دوربین در تمامی زمینه‌ها عالی عمل می‌کند. فیلمبرداری با کیفیت 8K یک ویژگی ممتاز برای دوربین عکاسی است. فیلمبرداری با این کیفیت با سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌گیرد؛ اما در کیفیت 4K شاهد فیلمبرداری با سرعت فوق‌العاده 120 فریم بر ثانیه هستیم.

 

به طور کلی، این دوربین از بهترین دوربین های عکاسی 2022 ساخته شده تا به الان است که بهترین مشخصات کیفی را دارد.

دوربین عکاسی کانن EOS R5

 

دوربین عکاسی سونی A1

سونی به ساخت دوربین‌های باکیفیت مشهور است و این بار توانسته یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2022 را عرضه کند. دوربین عکاسی A1 به جرئت یکی از بهترین ساخته‌های سونی است و توانایی رقابت با هر دوربینی را دارد. این دوربین عکاسی در تمامی زمینه‌ها عملکردی عالی ارائه می‌کند.

 

دوربین عکاسی سونی A1 از یک حسگر فول فریم Exmor RS Cmos استفاده می‌کند. وضوح عکاسی این سنسور، 50 مگاپیکسل است که حتی از قدرتمندترین دوربین عکاسی کانن نیز بهتر عمل می‌کند. مانند همیشه، سونی از ساخته خود برای پردازنده تصویر استفاده کرده است. پردازشگر تصویر این دوربین، نوع پیشرفته‌تر پردازنده‌های سونی با نام Bionz XR است.

ترکیب پردازنده و حسگر پیشرفته باعث شده تا عکاسی با سرعت بسیار سریع 30 فریم بر ثانیه انجام گیرد. این دوربین بدون آینه از 11 حالت فوکوس اتوماتیک استفاده می‌کند. دوربین های حرفه ای سونی، از نظر فوکوس، همیشه رده اول را به خود اختصاص می‌دهند. البته این برند به کیفیت و دقت فوکوس دوربین‌های قبلی خود راضی نشده و پا را فراتر نیز گذاشته است. به ادعای این برند صاحب‌نام، دوربین A1 قادر به تشخیص چشم حیوانات است و حتی می‌تواند چشم پرنده‌ها را نیز تشخیص دهد. با استفاده از این قابلیت، فوکوس روی پرندگان در حال پرواز نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

 

فیلمبرداری 8K یکی از قابلیت‌های جذاب A1 است. وضوح فیلمبرداری بالا در کنار سرعت فریم فوق‌العاده، یک مزیت کاربردی برای دوربین عکاسی A1 شمرده می‌شود. این دوربین می‌تواند به مدت 30 دقیقه با وضوح 8K یا 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

 

همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K به صورت 120 فریم بر ثانیه نیز با استفاده از این دوربین امکان‌پذیر است. این دوربین به راحتی در دست عکاسان جای می‌گیرد و جنس متفاوت آلیاژ منیزیم، مقاومت و استحکام این محصول را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

دوربین عکاسی سونی A1

 

دوربین عکاسی فوجی GFX 100S

دوربین عکاسی GFX 100S یکی از بهترین دوربین‌ های عکاسی حرفه‌ ای 2022 است. این دوربین عکاسی توانایی ثبت عکس‌هایی با وضوح خارق‌العاده را دارد. اگر به عکاسی با رزولوشن و وضوح بسیار بالا علاقه‌مند باشید، دوربین عکاسی GFX 100S بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

GFX 100S که نسخه ارزان‌تر و سبک‌تر دوربین عکاسی GFX 100 است، همچنان عالی عمل می‌کند. فوجی در ساخت این دوربین از یک بدنه بدون آینه با 900 گرم وزن استفاده کرده است. سنسور این دوربین BSI-CMOS با قابلیت ثبت تصویر 102 مگاپیکسلی است. این رقم دو برابر بیشتر از وضوح تصویربرداری دوربین آلفا 1 سونی بوده و عکس‌هایی با وضوح بیشتر را ثبت می‌کند.

 

در قلب این دوربین، فوجی از پردازشگر تصویر X-Processor 4 استفاده کرده است. این پردازشگر قابلیت فوکوس اتوماتیک بر روی چشم و چهره سوژه‌ها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد. در زمینه لرزش‌گیر نیز دوربین عکاسی GFX 100S به 6 استاپ لرزش‌گیر مجهز شده تا عکاسی و فیلمبرداری توسط این دوربین به خوبی انجام شود.

 

فوجی از یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی برای دوربین GFX 100S استفاده کرده که این نمایشگر دارای دقت 2.36 میلیون نقطه‌ای است. نمایشگر دوربین GFX 100S قابلیت بازشوندگی دارد و کاربران می‌توانند با چرخاندن این نمایشگر به سمت راست، به عکاسی عمودی هم بپردازند.

 

فیلمبرداری در این دوربین جدید با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. فوجی در ساخت بدنه GFX 100S از آلیاژ منیزیم استفاده کرده تا این دوربین در مقابل گردوغبار و رطوبت مقاوم باشد.

دوربین عکاسی فوجی GFX 100S

 

دوربین عکاسی نیکون D850

هرچند دوربین عکاسی D850 چند سال پیش معرفی شده، اما همچنان یکی از بهترین دوربین های حرفه ای 2022 محسوب می‌شود. نیکون D850 یکی از قوی‌ترین دوربین‌های DSLR دنیا و بازار ایران است که از قابلیت‌های جدید و ویژه‌ای استفاده می‌کند.

 

حسگر این دوربین عکاسی BSI CMOS با وضوح 46 مگاپیکسلی است. استفاده از این سنسور گران‌قیمت باعث شده تا کاربران در هنگام عکاسی، جذب نور بیشتری داشته باشند و در عین حال، نویز تصویر نیز کاهش پیدا کند. پردازنده تصویر دوربین عکاسی D850 پردازنده معروف EXPEED 5 است. اگر از علاقه‌مندان به دنیای دوربین‌های عکاسی باشید، به طور حتم این پردازنده را تا به حال در دوربین‌های معروف و قدرتمند دیگری نیز دیده‌اید.

 

نیکون D850 با استفاده از قدرت این پردازنده، عکس‌هایی با سرعت 7 فریم بر ثانیه ثبت می‌کند. دوربین D850 دارای 153 نقطه فوکوس اتوماتیک خواهد بود. قابلیت جذابی که فوکوس این دوربین ارائه می‌دهد، امکان تغییر فوکوس در لحظه برای ثبت عکس‌های متفاوت از یک منظره ثابت است. کاربران می‌توانند با تعریف حالت‌های مختلف برای فوکوس اتوماتیک، عکس‌های زیبا و متنوعی از یک سوژه یا منظره تهیه کنند.

 

این دوربین فول فریم، قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 یا 25 فریم بر ثانیه را دارد. البته در حالت فول اچ دی، می‌توانید سرعت 120 فریم بر ثانیه را نیز تجربه کنید. در قسمت پشتی دوربین D850 یک صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی قرار داده شده است. این نمایشگر لمسی بوده و دارای رزولوشن 2.36 میلیون نقطه‌ای است. صفحه نمایش دوربین عکاسی D850 قابلیت باز شدن دارد؛ اما کاربران نمی‌توانند به صورت کامل این نمایشگر را باز کرده و به عکاسی در حالت‌های مختلف مشغول شوند.

 

از دیگر امکانات کاربردی این دوربین عکاسی می‌توان به قابلیت انتقال تصاویر ثبت شده به گوشی اشاره کرد. این قابلیت زمانی کاربردی می‌شود که تصاویر را درجا پس از ثبت در گوشی خود با کاهش حجم مشاهده کنید. همچنین باتری دوربین نیکون D850 باعث شده تا بتوانید 1840 عکس را با یک بار شارژ ثبت کنید.

دوربین عکاسی نیکون D850

 

دوربین عکاسی پاناسونیک Lumix S1R

اگر به دنبال یک دوربین عکاسی حرفه‌ای از نوع بدون آینه و باکیفیت هستید، دوربین Lumix S1R یک انتخاب مناسب خواهد بود. این دوربین عکاسی در اکثر زمینه‌ها بسیار خوب عمل کرده و یکی از بهترین دوربین های عکاسی 2022 است. از بدنه بادوام تا حسگر و پردازشگر تصویر پیشرفته این دوربین، مثال‌زدنی هستند.

 

دوربین پاناسونیک Lumix S1R از حسگر CMOS فول فریم با وضوح 47 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حداکثر رزولوشن تصاویر ثبت شده با این حسگر، 6000 در 8000 خواهند بود. این حسگر بدون فیلتر LOW PASS ارائه شده تا تصاویر حداکثر شفافیت را داشته باشند.

 

در قسمت پردازشی نیز دوربین Lumix S1R از پردازنده تصویر Venus Engine استفاده می‌کند. در عملکرد هماهنگ این پردازنده و حسگر قوی، امکان ثبت تصاویر سریع با سرعت 9 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود. این پردازنده علاوه بر ثبت و پردازش سریع عکس، نویز تصاویر ثبت شده را نیز تا حد خوبی کاهش می‌دهد.

 

برای حفظ کیفیت و عدم وجود خطا در تصاویر ثبت شده، پاناسونیک از لرزش‌گیری با قابلیت خنثی سازی 5.5 استاپ برای این دوربین استفاده کرده است. این لرزش‌گیر با تغییر مکان حسگر کار می‌کند تا عکس‌های ثبت شده شفافیت خوبی داشته باشند. فیلمبرداری دوربین عکاسی Lumix S1R، با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. این مقدار از سرعت فیلمبرداری، در کیفیت فول اچ دی، به 180 فریم بر ثانیه نیز می‌رسد.

 

هرچند دوربین پاناسونیک Lumix S1R دارای یک نمایشگر LCD در قسمت بالایی است که در هنگام خاموش بودن دوربین نیز عمل می‌کند، اما نمایشگر اصلی را پاناسونیک در قسمت پشتی قرار داده است. این نمایشگر سایز 3.2 اینچی داشته و دقت 2.1 میلیون نقطه‌ای را ارائه می‌دهد. این نمایشگر از نوع خم شونده است و در موقعیت‌های مختلف عکاسی، بسیار کاربردی است. به طور مثال کاربران می‌توانند با باز کردن نمایشگر، به عکاسی عمودی نیز بپردازند. البته که LCD بالایی نیز کاربردهای فراوانی دارد و در هنگام خاموش بودن و حمل کردن دوربین، به مشاهده منظره‌ها کمک می‌کند.

 

بدنه این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده که آن را در مقابل گردوغبار و رطوبت مقاوم کرده است. علاوه بر این، می‌توانید از این دوربین در شرایط آب‌وهوایی مختلف نیز استفاده کنید.

دوربین عکاسی پاناسونیک Lumix S1R

دوربین عکاسی سونی A7R IV

همان‌‌طور که گفته شد، سونی یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید دوربین های عکاسی حرفه ای است. دوربین‌های سری آلفا سونی از کیفیت بالایی برخوردارند و این بار، A7R IV توانسته خود را در لیست بهترین دوربین های عکاسی 2022 جای دهد.

 

این دوربین عکاسی بدون آینه، از سنسور 61 مگاپیکسلی BSI CMOS استفاده می‌کند. با این حسگر باکیفیت می‌توانید تصاویری با رزولوشن 9504 در 6336 ثبت کنید. سونی در کنار این حسگر قوی، از پردازنده تصویر مخصوص خود استفاده کرده است. پردازنده تصویر Bionz X این دوربین، قابلیت عکاسی پرسرعت و پردازش سریع عکس‌ها را فراهم می‌آورد.

 

دوربین عکاسی A7R IV عکس‌هایی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را به صورت پشت‌سرهم ثبت می‌کند که در نهایت می‌توانید تا 68 فریم تصویر با مگاپیکسل کامل را ثبت کنید. این دوربین حرفه‌ای برای عکاسی مناظر و کاری بسیار مناسب است. هرچند نمی‌توان به صورت حرفه‌ای این دوربین را در عکاسی ورزشی و حیات وحش استفاده کرد، اما قابلیت فوکوس اتوماتیک روی حیوانات به وسیله A7R IV امکان‌پذیر است. این دوربین 11 حالت فوکوس خودکار دارد که به ثبت عکس‌های دقیق و باکیفیت کمک شایانی می‌کند.

 

فیلمبرداری در دوربین عکاسی A7R IV با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌گیرد که این مقدار در حالت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی، به 120 فریم بر ثانیه می‌رسد. A7R IV نسخه جدید دوربین‌های A7R است و سونی سعی کرده تا محدودیت نسل‌های قبلی را در این دوربین از بین ببرد؛ به طور مثال خبری از محدودیت 29 دقیقه‌ای برای فیلمبرداری نیست و کاربران می‌توانند به صورت نامحدود فیلمبرداری کنند.

دوربین عکاسی سونی A7R IV

 

دوربین عکاسی نیکون Z9

دوربین عکاسی Z9 یکی از جدیدترین دوربین‌های حرفه‌ای نیکون است. با اینکه این محصول به تازگی معرفی شده، با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات آن، Z9 را می‌توان یکی از بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای 2022 دانست. این محصول یک دوربین بدون آینه با بدنه‌ای مشابه به دوربین‌های DSLR است.

 

به طور حتم این محصول یک دوربین هیبریدی است که در هر دو زمینه عکاسی و فیلمبرداری، بسیار عالی عمل می‌کند. خریداران این محصول می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و از امکانات فیلمبرداری باکیفیت آن در کنار عکاسی فوق سریع استفاده کنند. دوربین جدید نیکون از حسگر 45.7 مگاپیکسلی Stacked CMOS بهره‌مند است.

 

به گفته نیکون، این حسگر سریع‌ترین عملکرد را در تبدیل داده‌های نوری به سیگنال‌های دیجیتالی دارد. پس از حسگر، نوبت به مغز این دوربین می‌رسد. دوربین Z9 از پردازنده تصویر EXPEED 7 استفاده می‌کند. این قطعه، سریع‌ترین پردازنده تصویر نیکون است و برای افزایش سرعت ثبت تصویر در این دوربین به کار گرفته می‌شود. با استفاده از این دوربین می‌توانید سرعت ثبت تصویر 20 فریم بر ثانیه را تجربه کنید. عکاسی در این حالت تا 1000 فریم ادامه خواهد داشت.

 

از نظر فوکوس اتوماتیک نیز این دوربین را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها دانست. دوربین عکاسی Z9 این قابلیت را دارد که بر روی 9 سوژه به صورت همزمان عمل فوکوس را انجام دهد. این سوژه‌ها می‌توانند انسان، حیوانات، پرندگان، هواپیما، قطار، خودرو، موتور و حتی دوچرخه باشند. همچنین فوکوس خودکار بر روی چشم سوژه‌ها نیز دچار تغییراتی شده تا این نوع از فوکوس در فاصله‌های دور نیز به خوبی عمل کند.

 

فیلمبرداری توسط دوربین Z9، با کیفیت 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. اگر کیفیت فیلمبرداری را به 4K یا فول اچ دی تغییر دهید، می‌توانید فیلمبرداری 120 فریم بر ثانیه را نیز تجربه کنید. نیکون برای جدیدترین دوربین خود از نمایشگر 3.2 اینچی از نوع TFT LCD استفاده کرده است. این نمایشگر دقت 2.6 میلیون نقطه‌ای داشته و کاربران می‌توانند این صفحه را در حالت‌های مختلف قرار دهند. به همین خاطر عکاسی در حالت‌های پرکاربردی مانند حالت عمودی، توسط این دوربین امکان‌پذیر خواهد بود. قابل ذکر است که این دوربین عکاسی قابلیت لرزش‌گیری تا 6 توقف را نیز دارد.

دوربین عکاسی نیکون Z9

 

 


نظرات کاربران