راهنمای خرید کفش والیبال

راهنمای خرید کفش والیبال

انتخاب کفش ورزشی مناسب برای انجام صحیح حرکات ورزشی و حفظ سلامت ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه ورزشکاران در تمامی رشته های ورزشی قبل از انجام ورزش حرفه ای خود اقدام به تهیه لوازمات مورد نیاز آن ورزش می کنند تا در طول تمرین و انجام حرکات دچار آسیب دیدگی نشوند. با توجه به این موضوع تولیدکنندگان بسیاری در این زمینه حضور پیدا کرده اند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت را تولید کنند و در اختیار ورزشکاران قرار دهند. رشته ورزشی مورد بررسی در این مطلب والیبال است که با جهشهای بسیار فراوان بازیکنان همراه می باشد. این رشته ورزشی از هیجان بسیار بالایی برخوردار است و نیاز به دقت، سرعت عمل و پرش های بلند و به موقع ورزشکاران دارد. در این راستا لازم است تا ورزشکاران در این رشته ورزشی با توجه به این فاکتورها اقدام به تهیه کفش ورزشی مناسب نمایند تا در حین ورزش دچار آسیب نشوند. ورزشکارانی که در این رشته ورزشی مشغول هستند بهتر است اقدام به تهیه کفشی نمایند که برای این رشته طراحی و ساخته شده است که در هنگام خرید می توان به فاکتورهایی نظیر جنس کفش، میزان مقاومت آن و عواملی از این قبیل توجه نمود. در ادامه این مطلب به بررسی تمامی این فاکتورها خواهیم پرداخت تا ورزشکاران بتوانند انتخابی مناسب و صحیح داشته باشند.برای آگاهی از قیمت کفش والیبال میتوانید به صفحه لیست قیمت سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

مشخصات کفش والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال


خرید و قیمت انواع کفش ورزشی 


رشته های ورزشی از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و معمولاً لوازمات مورد نیاز برای انجام ورزش ها نیز بسیار متفاوت است. از جمله لوازماتی که برای انجام ورزش والیبال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند بر عملکرد بازیکن اثرگذارد، کفشی مناسب با این رشته ورزشی است. از جمله ویژگی هایی که لازم است کفش والیبال از آن برخوردار باشد می توان به وزن مناسب آن، امکان گردش هوا درون کفش به منظور تنفس بهتر پا، مقاومت رویه و زیره کفش، توانایی جذب و دفع ضربات اشاره نمود. در ادامه به تفکیک هر کدام از موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وزن کفش والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش مناسب دویدن زنان 


صنعت کفش امروزه با تحولات و پیشرفت های بسیار گسترده ای همراه شده است و همین امر به تولیدکنندگان کمک کرده است تا بتوانند با استفاده از موادی بسیار مرغوب کفش هایی بسیار با دوام و مقاوم را تولید کنند. مواد مورد استفاده در ساخت کفش از عواملی تأثیرگذار در وزن کفش به شمار می آید. کفس هایی که برای ورزش والیبال مورد استفاده قرار می گیرند لازم است تا از مقاومت بالا و وزن پایینی برخوردار باشند تا ورزشکاران این رشته بتوانند به راحتی و به سرعت عکس العمل های مورد نیاز را از خود نشان دهند. کفش های ورزشی که برای آقایان تا به امروز ساخته شده اند از وزنی در حدود 315 تا 425 گرم برخوردار هستند و این میزان برای کفش های ورزشی بانوان در حدود 250 تا 315 گرم می باشد. البته تفاوت وزن موجود در کفش های ورزشی به برند سازنده و مواد مورد استفاده در ساخت آنها نیز بسیار وابسته است. امروزه اغلب برندهای مشهور و محبوب بسیار تلاش می کنند تا همواره کفش های ورزشی دارای وزنی استاندارد باشند.

گردش هوا درون کفش والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال

از دیگر ویژگی هایی که لازم کفش های ورزشی از آن برخوردار باشند می توان به گردش هوا درون کفش به منظور تنفس پا اشاره نمود. معمولاً بهتر است کفش های ورزشی از رویه هایی ساخته شده باشند که دارای وزنی سبک بوده و همچنین اجازه نفوذ هوا به درون کفش را بدهند. رویه هایی که به صورت توری هستند امکان به گردش درآمدن هوا درون کفش را به راحتی فراهم می کنندو این امر سبب می شود تا پای ورزشکار در هنگام تمرین و مسابقه خشک نگه داشته شده و تعریق آنها جلوگیری می کند. تعریق بیش از حد پا درون کفش می تواند موجب کلافگی و خستگی ورزشکاران شده و همین امر سبب می شود تا مقاومت کفش نیز کاهش یابد. با توجه به این موارد به ورزشکاران توصیه می شود تا اقدام به تهیه کفش با استانداردهای مناسب با رشته ورزشی خود نمایند. لازم به ذکر است که کفش والیبال باید از فضای کافی برای حرکت پا برخوردار باشد و معمولاً لازم است به میزان یک انگشت پنجه های پا با جلوی کفش فاصله داشته باشند.

مقاومت کفش والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال

در گذر زمان پیشرفت های بسیار مطلوبی در صنعت تولید کفش های ورزش رخ داده است و همین امر سبب شده است تا امروزه شاهد کفش های ورزشی بسیار مقاومت و بادوامی باشیم. ورزش والیبال از جمله ورزش هایی است که نیاز به عکس العمل های ناگهانی و انفجاری ورزشکاران دارد و در این راستا لازم است تا کفش از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در حین انجام چنین حرکاتی در اثر فشار وارده دچار پارگی نشود و صدمه ای به بازیکنان وارد نگردد. البته توجه به این نکته ضروری است که کفش والیبال نمی تواند به صورت کامل از ورزشکار در برابر آسیب دیدگی محافظت کند اما از عواملی تأثیرگذار است. تهیه کفش والیبال مناسب و با کیفیت می تواند برای مدت یک فصل ورزشکار را همراهی کند و به راحتی می تواند از آن استفاده نماید. همچنین از عواملی که می تواند زمان تقریبی تعویض کفش را برای ورزشکار آشکار سازد می تواند پوشش قوزک کفش باشد. در صورتی که این قسمت به خوبی و محکم پای ورزشکار را مورد حفاظت قرار ندهد می توان متوجه شد که زمان تعویض آن و تهیه کفشی جدید فرارسیده است. کفش های والیبال با کیفیت معمولاً می توانند برای مدتی در حدود یک فصل مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرند و از دوام بسیار خوبی برخوردار می باشند. البته به مرور به دلیل فشارهای وارده به این نوع از کفش ها ممکن است رویه و زیره آنها مقاوت خود را از دست بدهد و دیگر کشش مناسب را نداشته باشد.

دفع و جذب ضربات کفش والیبال

تولید کنندگان کفش های ورزشی بسیار در تلاش هستند تا محصولی را روانه بازار کنند که در برابر ضربات بسیار مقاوم باشد و به خوبی آنها را جذب نماید تا از آسیب رسیدن به پای ورزشکاران جلوگیری شود. در ورزش والیبال به دلیل جهش های بسیار فراوانی که ورزشکاران دارند لازم است تا در هنگام فرود کفش بتواند مقداری از فشار وارده را جذب نماید تا ورزشکار دچار آسیب دیدگی نگردد. شرکت های تولیدکننده در ساخت زیره کفش از فوم هایی بسیار نرم استفاده نموده اند و درون آنها را با ژل هایی تقویت کرده اند تا در هنگام وارد آمدن ضربه در این قسمت دفع شوند و فشاری به پای ورزشکار وارد نگردد. همین امر سبب شده است تا بخش میانی کفش های والیبال در عین مقاومت از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار باشد. انعطاف پذیر بودن میانه کفش از خستگی زود هنگام ورزشکاران جلوگیری کرده و به خوبی می تواند از پای ورزشکاران در برابر ضربات وارده محافظت نماید.

زیره کفش والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال

زیره کفش یکی از مهمترین قسمت ها برای کفش های والیبال به شمار می رود. تولیدکنندگان برای ساختن این قسمت از جنس لاستیک و یا کرپ استفاده می کنند. لاستیک و کرپ از استحکام و نرمی بسیار مطلوبی برخوردار هستند و امکان استفاده از کفش را در سالن های ورزشی فراهم می کنند. در ورزش والیبال زیره کفش در جهت دفع ضربات وارده ناشی از فرودهای ورزشکاران دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و معمولاً این قسمت از ضخامتی در حدود 5 سانتی متر برخوردار است. همچنین زیره این نوع از کفش ها به گونه ای ساخته شده اند که به کفپوش سالن های ورزشی نیز صدمه ای وارد نمی کنند. لاستیک و یا کراپ استفاده شده در ساخت کفی این کفش ها از نرمی بسیار خاصی برخوردار است و استفاده از آنها خارج از سالن ورزشی موجب آسیب رسیدن به کفش می گردد و مواجه با آسفالت می تواند موجب پارگی زیره این کفش ها شود. بنابراین این دسته از کفش ها حتی برای انجام پیاده روی نیز مناسب نیستند زیرا در مواجه با آسفالت دچار پارگی خواهند شد. کفش والیبال مناسب لازم است اجازه حرکت به پا بدهد و از چسبندگی مناسبی برخوردار باشد که این امر به سایز پا و شرایط ورزشکاران بستگی دارد.

همچنین زیره کفش ها دارای قسمتی می باشد که به لایه میانی معروف است و به جهت حفاظت از سینه پا طراحی شده است. ورزشکارانی که در رشته ورزشی والیبال فعالیت دارند بیشتر حرکات خود را با استفاده از این قسمت انجام می دهند و همین امر موجب می شود تا بتوانند عکس العمل بسیار سریع تری داشته باشند و در هنگام جهش ها و فرودها نیز از این قسمت پا بسیار استفاده می کنند. کفش های مخصوص ورزش والیبال به صورتی ساخته شده اند که استحکام و پایداری بسیار خوبی را برای بازیکنان به همراه می آورند و همین امر کمک می کند تا از فشارهای وارده با پای ورزشکاران این رشته کاسته شود. در ساخت لایه میانی کفش های مخصوص ورزش والیبال از جنسی همانند فوم استفاده شده است که از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار می باشد و در هنگام جهش و فرود فشار وارده به پای ورزشکار را به خوبی جذب می کنند.

مقایسه کفش های اسپرت با کفش های والیبال


راهنمای خرید کفش والیبال

کفش های اسپرت معمولاً به صورتی ساخته شده اند که می توان گفت ترکیبی از کفش های بسکتبال و والیبال هستند. همچنین این نوع از کفش ها را کفش های چند منظوره نیز می تواند گفت زیرا امکان استفاده از آنها در ورزش های گوناگون وجود دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده از کفش های اسپرت در مسابقات والیبال توصیه نمی شود و بهتر است در چنین شرایطی از کفش های مخصوص این رشته ورزشی استفاده شود. همچنین ورزشکاران سایر رشته های ورزشی نظیر بدمینتون، اسکواش، هندبال بسیار تمایل به استفاده از کفش های والیبال دارند زیرا می تواند استحکام و استقامت خوبی را برای ورزشکاران ایجاد نماید. این دسته از کفش ها نیز به صورتی ساخته شده اند که امکان استفاده از آنها برای افراد عادی نیز وجود دارد و برای استفاده های روزمره و پیاده روی نیز مناسب می باشند. این کفش ها معمولاً دارای زیره هایی سفت هستند و همین امر استفاده از آنها را بر روی آسفالت بسیار راحت می کند و به راحتی دچار ساییدگی نخواهند شد.

تهیه کفش والیبال مناسب


راهنمای خرید کفش والیبال

امروزه کفش های والیبال از برندهای بسیار متنوعی برخوردار هستند و ورزشکاران با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانند اثدام به تهیه کفش والیبال مناسب خود نمایند. صنعت تولید کفش های ورزشی با پیشرفت های بسیار خوبی همراه بوده است و همین امر موجب گشته است تا امروزه این دسته از لوازمات ورزشی دارای کیفیت و تنوع بسیار گوناگونی باشند. برندهای مختلف از طراحی های متفاوتی برخوردار هستند و برای رقابت با یکدیگر در تلاش برای استفاده از موادی مستحکم و در عین حال سبک می باشند. شرکت های تولید کننده معمولاً سعی می کنند تا استانداردهای لازک برای تولید کفش ورزشی مناسب با هر رشته ورزشی را رعایت کنند تا آسیبی به ورزشکاران وارد نشود. افرادی که به رشته ورزشی والیبال مشغول هستند بهتر است در هنگام خرید کفش مناسب به نکاتی از قبیل وزن کفش، مقاومت و دوام آن، زیره و رویه با کیفیت جهت راحتی پا توجه نمایند. کفش های والیبال از تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ برخودار هستند که این نکته نیز کاملاً به سلیقه ورزشکار وابسته است. 


نظرات کاربران