نکاتی که قبل از خرید باتری خودرو لازم است بدانید

راهنمای خرید باتری خودرو

هر فرد بنا به ضرورت های مختلف روزانه مسافت زيادي را لازم است جا به جا شود. اکثر افراد براي جابه جايي در مسافت هاي دور از خودرو استفاده مي کنند و این خودرو ها براي روشن شدن و کارکردن به موارد مختلفي نياز دارند که وجود هر کدام از آن ها براي به حرکت در آوردن خودرو ضروري است. يکي از اجزاي اصلي خودرو ها، باتري است. باتري اتومبيل ، وظيفه ذخيره انرژي مورد نياز خودرو را برعهده دارد. باتري ، برق مورد نياز خودرو را در خود ذخيره مي کند و در مواقع لزوم ، برق قسمت هاي مختلف خودرو را تامين مي کند. يکي از اصلي ترين وظايف باتري خودرو ، تامين برق مورد نياز براي استارت زدن است و در واقع بدون باتري نمي توان خودرو را روشن کرد.  باتري ها در انواع مختلفي ساخته و روانه بازار شده اند. ما در اين مقاله قصد داريم راهنماي خريد باتري خودرو را به شما ارائه کنيم و پيشنهاد مي کنيم چنانچه قصد خريد يک باتري براي خودروي خود را داريد ، تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد

باتری خودرو در مجموع به قطعه ای اتلاق می گردد که به وسیله دینام شارژ می شود و دارای قابلیت ذخیره انرژی نیز می باشد. همچنین در اصطلاح به ذخیره انرژی در باتری خودرو پیل الکتریکی نیز گفته می شود. باتری ها عموماً به شکلی طراحی و ساخته شده اند که قادر می باشند طی انجام یکسری فرایندهای شیمیایی اقدام به تولید انرژی الکتریکی نمایند. این فرایند با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی صورت می پذیرد. باتری معمولاً به واسطه قطب های مثبت و منفی انرژی الکتریکی تولید شده را به خودرو انتقال می دهد.

 

نکات مهم در خرید باتری خودرو

توجه به انواع مختلف باتری

باتری ها معمولاً به دو دسته اسیدی و یا اتمی تقسیم بندی می شوند که در مجموع به آنها باتری های خشک و یا تر نیز گفته می شود. امروزه استفاده از باتری های تر و یا اسیدی به شدت کاهش یافته است و اغلب مالکان خودروها تمایل به استفاده از باتری های خشک یا اتمی دارند. باتری های خشک و یا اتمی در مقایسه با باتری های تر از طول عمر بسیار بیشتری برخوردار هستند و نوسان برق در آنها بسیار کمتر رخ می دهد. در صورت استفاده از باتری های تر لازم است هر چند وقت یکبار آب اسید باتری مورد بررسی قرار گیرد و در صورت کمک شدن آب اسید لازم است تا مقداری به آن اضافه شود. لازم به ذکر است که باتری های خشک در مقایسه با باتری های تر نسبتاً دارای قیمت بیشتری بوده اما در عین حال از مزایای بسیار بیشتری نیز برخوردار می باشند.

میزان شدت جریان و یا آمپر باتری

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید باتری برای خودرو لازم است که مورد توجه ویژه ای قرار گیرد، میزان شدت جریان و یا آمپر باتری است. اغلب خودروها دارای یک حداکثر جریان هستند و در صورتی که جریان بیشتری به خودرو وارد شود می تواند آسیب هایی را به سایر قطعات الکترونیکی خودرو وارد نماید. بنابراین لازم است جهت تهیه باتری مناسب برای هر خودرو به حداقل و حداکثر آمپر مورد نیاز آن توجه شود. البته برخی از افراد ممکن است خودرو خود را به سیستم های صوتی قوی تجهیز نمایند که در چنین صورتی می توانند باتری با رعایت سقف حداکثر جریان مجاز خودرو بر روی آن نصب نمایند. 

قیمت و کیفیت باتری

 امروزه در صورت تعویض باتری کهنه با باتری نو می توان منجر به کاهش مقداری از قیمت باتری شود. همچنین باتری های که توسط برندهای خارجی در بازار کشور ما وجود هستند در مقایسه با باتری های داخلی از قیمت نسبتاً بالاتری برخوردار می باشند که این اختلاف قیمت ارتباط مستقیمی با نوسانات قیمت ارز نیز دارد.

ابعاد باتری

.لازم است باتری خریداری شده از ابعاد استانداری برای خوردو شما برخوردار باشد تا بتوانید آن را درون محفظه باتری قرار دهید. در صورتی که باتری از ابعاد مناسبی برخوردار نباشد به خوبی در محل مناسب نصب نمی شود و همین امر می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد

 

معرفی بهترین باتری های خودرو

 برند و کشور سازنده باتری 

معمولاً صدمات بسیار زیادی توسط کارخانه های تولیدکننده باتری به محیط زیست وارد می شود و همین امر سبب شده است تا کشورهای اروپایی اغلب اقدام به تولید باتری نکنند و معمولاً این باتری ها در کشورهایی نظیر ایران، چین، کره و ترکیه تولید می شوند. البته لازم به ذکر است که در اغلب موارد باتری های تولید شده در کشور کره از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین برای افرادی که تمایل به خرید باتری های مقرون به صرفه دارند بهرت است اقدام به خرید باتری های ایرانی نمایند. باتری های ایرانی در مقایسه با باتری های تولید شده در کشور ترکیه از کیفیت بیشتری برخوردار هستند و خدمات پس از فروش مطلوبی را نیز ارائه می کنند.

 

 بهترین باتری های خودرو موجود در بازار 

 

باتری اتمی سوزوکی مدل 56618

این باتری توسط برندی معتبر ساخته شده است و می توان از کیفیت آن اطمینان داشت. این مدل باتری تولید شده توسط برند سوزوکی دارای شدت جریان 66 آمپر است که برای اغلب خودروهای موجود در بازار کشور ما مناسب می باشد و توسط شرکت سپاهان به همراه 12 ماه گارانتی نیز عرضه می شود. همچنین مالکان خودروها می توانند باتری های قدیمی خود را به قیمت هر آمپر 2500 تومان به فروش برسانند. لازم به ذکر است که باتری های دارای برند سوزوکی از محصولاتی می باشند که توسط شرکت سپاهان و با همکاری شرکت سوزوکی تولید و روانه بازار می شوند. برای آگاهی از آخرین قیمت باتری 56618 سوزوکی لطفا به سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

باتری اتمی سپاهان مدل 56011 

در سال 1378 مجتمع صنعتی سپاهان باتری در شهر اصفهان ایجاد شد و فعالیت خود را در زمینه تولید باتری خودرو، انواع آب مقطر، آب اسید باتری و همچنین انجام امور بازرگانی آغاز نمود. این مدل باتری که توسط شرکت سپاهان تولید شده است دارای شدت جریان 60 آمپر بوده و برای اغلب خودروهای داخلی نیز مناسب می باشد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است و به همراه گارانتی نیز به مشتریان عرضه می گردد. 

باتری اتمی سوزوکی مدل 55530

همانگونه که اشاره شد باتری های برند سوزوکی توسط شرکت سپاهان در ایران تولید می شوند و تحت نظارت و همکاری این برتد ژاپنی قرار داررند. این باتری از شدت جریان 55 آمپر برخوردار است و برای استفاده در خودروهای سبک مورد طراحی و ساخت قرار گرفته است. این باتری دارای شدت جریان مناسبی می باشد و امکان استفاده از آن در اغلب خودروهای تولید داخل وجود دارد و همچنین از کیفیت مناسبی نیز برخوردار است. برای آگاهی از آخرین قیمت باتری سوزوکی 55530 لطفا به سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

باتری اتمی سوزوکی مدل 56030

این باتری نیز توسط شرکت سپاهان باتری واقع در شهرک صنعتی اصفهان تولید شده است و تحت نظارت برند سوزوکی ژاپن قرار دارد. این باتری دارای ظرفیت 12 ولت بوده و از شدت جریان 60 آمپر برخوردار است. با توجه به شدت جریان این باتری امکان استفاده از آن در اغلب خودروهای ساخت داخل و برخی از خودروهای خارجی نیز وجود دارد. این باتری از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و همین امر سبب شده است تا امکان استفاده از آن در خودروهای بسیاری وجود داشته باشد. این باتری با استفاده از فناوری Expand Metal ساخته شده است و همین امر سبب گشته است تا نیازی به مراقبت نداشته باشد. این باتری بسیار با کیفیت بوده و می تواند در دماهای 41- تا 61+ مقاومت نماید و از قدرت استارت بسیار مطلوبی نیز برخوردار می باشد. در ساخت این باتری از با کیفیت ترین مواد استفاده شده است و همین امر موجب گشته تا در برابر لرزش و همچنین ضربه از استحکام بالایی برخوردار باشد. 


پرفروش ترین باتری های خودرو در بازار

باتری اتمی اوربیتال وان مدل 57412

این باتری نیز توسط شرکت سپاهان تولید شده است و از نظر کیفیت بسیار مطلوب می باشد. این باتری دارای ظرفیت 12 ولت است و از شدت جریان 74 آمپر برخوردار شده است. با توجه به شدت جریان این باتری قابل استفاده در خودروهایی مانند خانواده سمند، خانواده پژو، هیوندای سانتافه، کیا اپتیما و همچنین L90 می باشد. همچنین این باتری به صورتی ساخته شده است که از ظرفیت شارژ در حدود 140 دقیقه نیز برخوردار می باشد. صفحات این باتری نیز با استفاده از فناوری Expand Metal ساخته شده اند و همین امر موجب شده است تا چندان نیازی به نگهداری نداشته باشند. 

باتری اتمی سوزوکی مدل 56618

باتری های سوزوکی از جمله باتری هایی هستند که توسط شرکت سپاهان و تحت نظارت سوزوکی ژاپن تولید می شوند و اغلب دارای کیفیت مناسبی نیز می باشند. این باتری نیز هماند سایر باتری ها دارای ظرفیت 12 ولت است و از شدت جریان 66 آمپر برخوردار می باشد و در اغلب خودروهای داخلی قابل استفاده است. همچنین این باتری به صورتی ساخته شده است که از نشانگر وضعیت شارژ برخوردار شده است و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار می باشد. برای آگاهی از آخرین قیمت باتری سوزوکی 56618 لطفا به سایت ایمالز مراجعه فرمایید.

باتری اتمی اوربیتال وان 56618

این باتری نیز همانند سایر باتری های معرفی شده توسط شرکت سپاهان ساخته شده است و دارای کیفیت مناسبی نیز می باشد. این باتری از ظرفیت 12 ولت برخوردار است و شدت جریان آن نیز 66 آمپر می باشد و همین امر سبب شده است تا امکان استفاده از آن در خودروهای داخلی و برخی از خودروهای خارجی مانند تویوتا اف جی کروز فراهم باشد. همچنین در ساخت صفحات این باتری نیز از فناوری Expand Metal استفاده شده است که موجب شده است تا این باتری نیازی به مراقبت نداشته باشد و در دسته باتری های Maintenance Free و یا MF قرار گیرد. 

باتری اتمی سوزوکی مدل 57412

این باتری نیز توسط شرکت سپاهان و تحت نظارت و برند سوزوکی ژاپن تولید شده است و از مرغوبیت قابل قبولی برخوردار می باشد. این باتری نیز همانند سایر باتری های تولید شده توسط شرکت سپاهان دارای ظرفیت 12 ولت است و از شدت جریان 74 آمپر برخوردار شده است. این باتری به صورتی ساخته شده است که دارای نشانگر شارژ می باشد و مالکان خودرو به راحتی می توانند از میزان شارژ باتری خودرو مطلع شوند. این باتری برای استفاده در خودروهای تولید داخل بسیار مناسب است و از کیفیت خوبی برخوردار می باشد. همچنین این باتری می تواند در مدت 140 دقیقه به صورت کامل شارژ گردد. 

باتری اتمی سوزوکی B24L

این باتری نیز همانند سایر باتری های برند سوزوکی توسط شرکت سپاهان و تحت نظارت شرکت سوزوکی در ایران تولید می شود. این باتری دارای ظرفیت 12 ولت بوده و همچنین از شدت جریان 45 آمپر نیز برخوردار شده است. با توجه به میزان شدت جریان این باتری امکان استفاده از آن در بسیاری از خودروهای داخلی از جمله پراید وجود دارد. این باتری نیز از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و با گارانتی یک ساله شرکت سپاهان به بازار عرضه شده است. 

باتری اتمی سپاهان مدل 55001

باتری اتمی سپاهان توسط شرکت سپاهان واقع در شهرک صنعتی سپاهان اصفهان تولید شده است و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است این باتری دارای ظرفیت 12 ولت است و از شدت جریان 50 آمپر برخوردار می باشد و همین امر سبب شده است تا برای استفاده در اغلب خودروهای تولید داخل مناسب باشد. همچنین این باتری از قیمت مناسبی نیز برخوردار است و با گرانتی یک ساله شرکت سپاهان نیز عرضه می گردد. 

باتری اتمی سپاهان مدل 55501

این مدل باتری نیز توسط شرکت سپاهان باتری طراحی و ساخته شده است و از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد. این باتری دارای ظرفیت 12 ولت می باشد و از شدت جریان 55 آمپر برخوردار شده است که برای استفاده در اغلب خودروهای داخلی و همچنین خودروهای چینی حاضر در بازار ایران نیز مناسب می باشد. این باتری نیز همانند سایر محصولات شرکت سپاهان باتری به همراه گارانتی یک ساله روانه بازار شده اند. این باتری می تواند در مدت حدود 110 دقیقه به صورت کامل شارژ شود. 

 

 

دلایل تفاوت قیمت باتری خودرو

عوامل بسیار متعددی وجود دارند که می توانند در قیمت نهایی باتری خودروها اثر گذارند. برخی از باتری ها برای خودروهای لوکس و گران قیمت، برخی دیگر برای خودروهای اسپرت، برخی از باتری ها نیز برای خودروها سنگین طراحی و ساخته شده اند. برخی از خودروها به منبع تغذیه و یا باتری بسیار قدرتمند و گران نیاز دارند تا انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تأمین کنند. از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت باتری ها می توان به تفاوت در فناوری ساخت آنها اشاره نمود. همچنین برخی از باتری ها نیز دارای خدمات و کیفیت ساخت بیشتری هستند و همین امر موجب تفاوت در قیمت انها می شود. برخی از خودروها دارای موتور بسیار بزرگ V8 هستند و لازم است تا جهت روشن نمودن آن از یک باتری دارای جریان و یا آمپر بسیار قدرتمند استفاده گردد و تهیه باتری بزرگتر با شدت جریان بیشتر طبیعتاً از قیمت بالاتری نیز در مقایسه با باتری های معمولی برخوردار است. از دیگر عواملی که در قیمت باتری خودرو تأثیر مستقیم دارد برند تولیدکننده آن است. همچنین خرید باتری های دارای گارانتی از برندهای معتبر می تواند مانع از تحمیل هزینه های بیشتر در گذر زمان به مالکان خودروها گردد. 


نظرات کاربران