نکات خرید حالت دهنده و فر کننده مو

راهنمای خرید حالت دهنده و فر کننده مو

بعضی خانم ها که موهای کاملا صافی دارند، دوست دارند که گاهی موهایشان فر باشد. روش فر کردن موهای صاف، روش بیگودی یا بابلیس یا موپیچ و فر کننده مو می باشد که خانم ها با این روش ها موهایشان را فر می کنند. بیگودی یک کلمه فرانسوی ست( bigoudi )که به معنای فرکننده مو می باشد که از قدیم این روش مرسوم بوده و اکنون نیز در آرایشگاه های زنانه به کار گرفته می شود. بیگودی یک وسیله لوله ای شکل، معمولاً تو خالی، می باشد که موها را  به دور آن می پیچند و سپس با سشوار آنها را گرم کرده و موجب فر شدن آن می شوند. در این مقاله می خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که اگر قصد خرید دستگاه فر کننده مو دارید با خیال راحت و بدون برخوردن به مشکل، به خرید آن بپردازید.

 

بسیاری از بانوان ایرانی علاقه زیادی به فر کردن موهای خود از زمان های گذشته تا به امروز داشته اند. در زمان های بسیار دور نزدیک به هزاران سال قبل از میله های فلزی نازک برای اینکار استفاده می شد پس از طی شدن مدت زمانی برای مثال در یک یا دو دهه اخیر بیگودی های معمولی و آبی جایگزین ابزارهای قبل گردید و توانست طرفداران بسیاری را جذب نماید. امروزه تمام ابزارهای پیشین کنار گذاشته شده و از دستگاه های پیشرفته تری برای فرکردن مو استفاده می شود. در عصر حاضر از فرکننده و حالت دهنده های مو در انواع و اقسام آن بهره گرفته می شود با پیشرفت تکنولوژی انجام این کار بسیار راحت و آسان گردید. با کمک این ابزار در مدت زمان کمتری می توان به فر کردن موها  پرداخت و زیبایی را به موهای خود بخشید.

وقتی موها را به دور وسیله بیگودی میپیچند، هیدروژن موجود در کوتکس مو نابود می شود و سپس موها خشک شده و فر می شوند . طبیعتاً بعد از شستن موها وقتی  آب به آنها می خورد هیدروژن های از بین رفته دوباره به حالت طبیعی خود بر می گردند و موها مطابق قبل صاف و لخت خواهند شد.

 

نکاتی که قبل از خرید فرکننده مو باید به آنها توجه کنیم

 

انواع فرکننده‌ های مو

لازم به ذکر است که دستگاه های فرکننده از دو نوع تولید می گردند اولین نوع سرامیکی بوده و دومین نوع نیز از جنس فلز. گفتنی است که نوع سرامیکی باکیفیت تر و از کارایی های بهتر و بالاتری برخوردار می-باشد. و به همین دلیل توانسته افراد بسیاری را جذب خود نماید. اگر در انتخاب دستگاه  فرکننده دچار تردید می باشید توصیه می شود که متن زیر را مطالعه نمایید.

 

فر مخروطی: فر مخروطی را می توان به نام های فر عربی یا کله قندی نیز معرفی نمود. با پیچیدن مو در حالت های متفاوت بر دور فرکننده موفق خواهید شد که مدل های متنوعی را برای موهای خود ایجاد نمایید. این فرکننده می تواند مدل موی شما را به صورت S در بیاورد.

 

فر لوله ای: در بین بیشتر افراد مشاهده می کنیم که این نوع فر مورد استفاده قرار می گیرد و از طرفداران بیشتری برخوردار می باشد. برای افرادی که تمایل به یک موی فر طبیعی و ملایم دارند استفاده از این دستگاه پیشنهاد می گردد. این دستگاه  را می توانید در سایز های متفاوتی مشاهده کنید. در متن زیر هریک از آن ها را برایتان شرح می دهیم.

 

فر یکدست و ریز: با استفاده از این دستگاه فرکننده می توانید موهای خود را با قطر 1.5 سانتی متری فر نمایید و برای بانوانی که تمایل به موهای کاملاً فرفری دارند بسیار مناسب بوده است.

 

فر پر و مشخص: بانوانی که از موهای کوتاه و متوسط برخوردار می باشند پیشنهاد می گردد از این نوع دستگاه بهره ببرند این دستگاه دارای میله ای با قطر 2.5 سانتی متر می باشد.

 

فرهای متوسط و شل: بانوانی که از موهای نه چندان بلند و نه کوتاه برخوردارند می توانند از این مدل فرکننده استفاده نمایند این دستگاه نیز دارای میله ای با قطر 3 سانتی متری می باشد.

 

فر درشت و حجم دهنده: این دستگاه از میله ای به قطر 3.5 سانتی متربرخوردار می باشد و مناسب برای افرادی است که دارای موهای بلند و کم پشت می باشند.

 

فرکم و بسیار ملایم: برای این دستکاه نیز از میله ای به قطر 4.5 سانتی متر بهره گرفته شده است و برای خانم هایی که از موهای بسیار بلند برخوردارند کاملا مطلوب و مناسب می باشد.

 

فربرقی: با کمک این نوع فرکننده می توانید از موهایی به حالت مارپیچ برخوردار شوید. حالت فر این دستگاه را به نام های فر سیم تلفنی یا نانسی می شناسند. عملکرد این فرکننده نیز مشابه با فرکننده های میله ای می باشد. لازم به ذکر است که تفاوتی را تقریبا دارا می باشد و آن این است که سرعت دستگاه برقی در قیاس با فرکننده های میله ای بالاتر می باشد و به همین دلیل موفق به انجام فرهای ریزتر هم می باشد.

 

فر برقی اتوماتیک: عملکرد این دستگاه به این گونه است که تکه ای از مو به دال دستگاه کشیده می شود و می تواند آن را به شکل فر مارپیچ در آورد و سپس خارج نماید. این مدل مشابه مدل فرمیله ای می باشد که در متن بالا عنوان گردید.

 

موپیچ: این دستگاه از ظاهر و شکل کاملاً متفاوت با دیگر دستگاه ها برخوردار می باشد. این دستگاه دارای برجستگی های توپی می باشد و مو به وسیله ی این برجستگی های توپی به شکل S در می آید. افرادی که از موهای بلند برخوردارند می توانند به راحتی با این دستگاه کار کنند.

 

بیگودی: این نوع فرکننده دارای سه نوع می باشند: 1- معمولی 2- آبی 3- برقی. نخست باید عملکرد هر یک را مشاهده نمایید و سپس به انتخاب آن اقدام کنید زیرا برای انتخاب تجربه شما مورد نیاز می باشد. فرکننده های بیگودی برقی از دو نوع مسافرتی و غیر مسافرتی برخوردار می باشد. تشابه فراوانی بین بیگودی های معمولی و غیر مسافرتی وجود دارد. لازم به ذکر است که بیگودی های مسافرتی دارای تفاوت های ظاهری با بیگودی های غیر مسافرتی می باشد. این نوع از قیمت پایین تری در قیاس با دیگر مدل ها دارد و دلیل آن کارایی مناسب آن می باشد.

بیگودی را می توان از قدیمی ترین نوع فرکننده ها معرفی نمود این فرکننده را می توان به عنوان کم ضررترین نوع به شمار آورد. زیرا تقریبا استفاده از تمامی فرکننده های حرارتی امکان آسیب رسیدن به مو را دارند بسیاری از بانوان استفاده از بیگودی را به دیگر دستگاه ها ترجیح می دهند و از آن برای فر کردن موهای خود بهره می برند. برخی دیگر نیز به دلایلی نظیر تنوع موجود در فرکننده های حرارتی به سراغ این مدل می روند. در نتیجه قابل ذکر است که سلیقه افراد در انتخاب نوع فرکننده کاملاً تاثیر دارد.

 

انواع فر کننده لوله‌ ای یا استوانه ای

فرکننده های لوله ای یا استوانه ای از سایزهای متنوعی برخوردار می باشند و بیشتر افرادی که تمایل به داشتن موهایی با فر منظم و طبیعی دارند از این نوع فرکننده ها استفاده می نمایند. این دستگاه از قطری یکسان در تمام بخش های خود دارا می باشد.

 

فرکننده های با قطر 1.5 سانتی متر: از این فرکننده برای فرهای کاملاً ریز و یک دست استفاده می گردد.

 

فرکننده های با قطر 2.5 سانتی متر: از این فرکننده نیز برای موهای کوتاه یا متوسط بهره گرفته می شود و بسیار مناسب است با استفاده از این فرکننده از موهای فر بسیار زیبا برخوردار خواهید شد.

 

فرکننده های با قطر 3 سانتی متر: خانم هایی که از موهای متوسط دارا می باشند استفاده از این فرکننده پیشنهاد می گردد و استفاده از این فرکننده فرهای ملایمی را در موهایتان ایجاد خواهد نمود.

 

فر کننده های با قطر ۳.۵ سانتی متر: از این فرکننده می توانید برای حجم دادن به مو استفاده کنید زیرا این نوع فرهای درشتی را در موهایتان ایجاد خواهد کرد و سبب حجیم دیده شدن موهای بلند و کم پشت خواهد شد.

 

فر کننده های با قطر ۴.۵ سانتی متر:  این نوع فرکننده برای خانم هایی با موهای بلند پیشنهاد می شود.

 

خودکار یا دستی بودن دستگاه

دستگاه های فرکننده چه از نوع خودکار و چه از نوع دستی کمک شایانی برای انجام این کار خواهد نمود. اما قابل انکار نیست که مزایا و کاربرد مدل اتوماتیک بسیار بیشتر می باشد این نوع دستگاه دارای سرعت بالاتری می باشد و برایتان یکنواختی را ارمغان دارد. با تمام موارد عنوان شده هنگام انتخاب و خرید دستگاه ابتدا باید به اتوماتیک بودن آن توجه گردد. با اینکه مدل اتوماتیک از مزایای بیشتری برخوردار می باشد اما برخی از افراد نیز نوع دستی را پسندیده و خریداری می نمایند. پیشنهاد می شود که پیش از خرید دستگاه هر دو نوع را یکبار امتحان نمونه و متوجه تفاوت هایشان گردید.

 


خصوصیات فرکننده موی خوب

 

 جنس روکش فرکننده

هنگام خرید دستگاه فر کننده از مهم ترین مواردی که باید به دقت بررسی گردد روکش آن می باشد. دستگاه-های فرکننده از دو گونه روکش  فلزی و سرامیکی برخوردارند. برخی دیگر از دستگاه های فرکننده نیز در بازار موجود می باشد که به جز روکش سرامیکی از تورمالین نیز برخوردار می باشد. دلیل استفاده از تورمالین به خاطر جلوگیری از وز شدن مو می باشد. برخی دیگر نیز از دستگاه های فرکننده تولید می شود که دارای تیتانیوم و ابریشم علاوه بر سرامیک می باشند. در اکثر دستگاه های فرکننده از روکش سرامیکی بهره گرفته شده است و دلیل اصلی آن قابلیت ترکیب با دیگر مواد می باشد و می تواند به راحتی از موی افراد محافظت نماید.

 

قابلیت تنظیم درجه حرارت دستگاه فرکننده

جنس و نوع موی افراد کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد برای نمونه در یک خانواده خانم ها هیچ یک دارای مویی با یک جنس و نوع نمی باشند بنابراین باید دستگاه انتخابیتان از قابلیت تنظیم درجه حرارت برخوردار باشد زیرا برای موهای پرپشت و ضخیم به درجه حرارت بالا نیاز می باشد اما برای موهای نازک این درجه باید کمتر باشد از این طریق دیگر آسیبی به مو وارد نخواهد شد و هر فرد متناسب با جنس و نوع موی خود به تنظیم درجه حرارت دستگاه فرکننده می پردازد. افراد می توانند دما و حرارت موجود در دستگاه فرکننده را پس از انجام تنظیمات آن بر روی نمایشگر آن ببینند.

 

 قابلیت خاموشی خودکار 

از موارد بسیار مهم و پراهمیت در انتخاب دستگاه فرکننده دارا بودن از قابلیت خاموشی خودکار می باشد برای مثال ممکن است پس از استفاده از دستگاه یادتان برود که آن را خاموش نمایید و روشن ماندن آن ممکن است سبب اتصالی و آتش سوزی گردد با وجود این قابلیت دیگر نباید نگران این موضوع بود زیرا دستگاه پس از گذشت مدت زمان مشخصی (تقریبا یک ساعت) اگر به استفاده از دستگاه نپردازید به صورت خودکار خاموش خواهد شد. با وجود این قابلیت ایمنی دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

آیونیک بودن فرکننده

در عضر حاضر خاصیت آیونیک در تمامی سشوارها، اتوموها، حتی در فرکننده ها نیز مورد مشاهده می-باشد. این خاصیت را می توان خاصیت بسیار مطلوبی دانست. وجود این خاصیت به دلیل داشتن یون ها منفی سبب جذب یو ن های مثبت خواهد شد و سپس موجب از بین رفتن مولکول های آب می گردد و صورت گرفتن این کار باعث می شود که موها حالت بیشتری را به خود بگیرد. وجود این خاصیت به شما کمک می نماید که موها سریعتر خشک شده و حالت بگیرد و بتوانید آن ها را در مدت زمان کمتری فر کنید.

هنگام انتخاب و خرید فرکننده می توانید از دستگاه های باکیفیت که تولید برندهای معروف می باشد انتخاب کنید برای شناخت این برندها می توانید به سایت ها معتبر سر زده و به شناخت آن بپردازید و سپس به خریداری آن اقدام کنید. ابتدا باید ویژگی های دستاه ها را با یکدیگر مقایسه نمایید و سپس بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

نکاتی درباره نحوه نگهداری از دستگاه

دستگاه را در دسترس اطفال قرار ندهید. پس از استفاده، برای پیشگیری از خطرات احتمالی دستگاه را خاموش کنید. در زمان استفاده برای اینکه پوست دستتان نسوزد از دستکش استفاده کنید و وقتی از دستگاه استفاده نمی کنید آن را در جعبه مخصوص خود قرار دهید. قبل از مصرف نیز می توانید اسپری های محافظت کننده مو بر روی موهای تان بزنید و سپس از دستگاه استفاده کنید.

 

سایر نکات

نخست باید موها را شسته و برای آن از نرم کننده مناسب استفاده گردد. پس از شستشوی مو باید به خشک نمودن آن اقدام نمایید به گونه ای که هیچ گونه رطوبتی در آن حس نگردد. توصیه می شود که از اسپری محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده شود. از این اسپری برای تمام مو باید زده شود پس از انجام این کار باید به شانه نمودن مو با شانه دندانه درشت مشغول شوید. می توانید از اسپری های مخصوص مو یا موس نیز استفاده کنید تا حالت بیشتری به خود بگیرد. پس از اتمام این مراحل باید تنظیمات دستگاه را متناسب با موهای خود انجام دهید برای موهای نازک درجه کم و برای موهای ضخیم نیز درجه حرارت متوسط رو به بالا را توصیه می کنیم. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان از بالاترین درجه دستگاه استفاده نگردد. پس از فر نمود مو باید از سپری تثبیت کننده استفاده شود تا مو در همان حالت به مدت طولانی باقی بماند.

 

قیمت 

شما می توانید انواع فرکننده ها را در بازار با قیمت متفاوت مشاهده نمایید دستگاه هایی که از کارایی های بیشتری برخوردار می باشند مسلما از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند و برعکس دستگاه هایی با کارایی های کم نیز از قیمت کمتری برخوردارند و میزان هزینه مصرفی شما بستگی به انتظاراتی که از دستگاه دارید، دارد. هر مقدار که مبلغ بالاتری را صرف خرید دستگاه فرکننده نمایید قطعا از کارایی های بیشتری استفاده خواهید نمود برای نمونه دستگاه هایی با قیمت پایین تر تنها کار فر کردن را انجام خواهند داد اما دستگاه های با قیمت بالاتر از سایزهای متنوع فر و حالت های مختلف آن برخورداند.

همه ی شما در بازار با انواع دستگاه های فرکننده  مو مواجه شده اید که هریک از قیمت های متنوعی برخوردار بوده اند قیمت گذاری هریک از این دستگاه ها به قابلیت هایی که دارا می باشند بستگی دارد برای مثال جنس، مدل، یک یا چند کاره بودن و دیگر قابلیت ها نظیر خاصیت آیونیک، صفحه LED و ... . پس از آن که اقدام به انتخاب و خرید نمایید ابتدا باشد فکر کنید که چه مدل دستگاهی را نیاز دارید و برای چه مدل موی فری می خواهید. ممکن است تنها برای یک مدل موی فر دستگاه فرکننده بخواهید در نتیجه باید به سراغ دستگاه یک کاره بروید اما ممکن است برای چند مدل فر متنوع دستگاه بخواهید و به تمامی مدل-های فر علاقه مند باشید و انتخاب بین آنها برایتان سخت باشد در نهایت بهتر است که به سراغ دستگاه فرکننده موی چندکاره بروید. این دستگاه از چند سری مختلف برخوردار می باشد تا به کمک آن بتوانید انوع حالت ها و مدل ها را بر روی موی خود پیاده سازی نمایید. 

 

نظرات کاربران